Marraskuun muruset *lokakuussa*

Tanyaa piti tulla onnittelemaan!! :flower:
:heart: Eli oikein paljon onnea pienen prinssin syntymän johdosta teille kumpaisellekin! :heart: Naatiskelkaapa sitten oikein täysillä pienen ihmeen ensihetkistä..
Ai että ihanaa ku näitä vauvauutisia alkaa tulemaan..

Jätin suosiolla aamusen mammajoogan väliin, viimeksikään en saanu niitä kaikkia juttuja tehtyä ja sitte olin vielä niiiiiin kipeä sen jälkeen joten aattelin että parempi jättää väliin..
neuvola ois tuossa yhen paikkeilla..

crocus ja murunen rv34+4
 
Tanya Onnea koko perheelle pienestä pojasta!! :heart: :flower:

Eipä tarvinnut mennä äitiyspolille,vaikka paineet oli koholla. Riittää kuulemma kun on aika ensi torstaiksi.
Mulla on hermot koko ajan kireällä,ja tuntuu et räjähdän pienestäkin asiasta.. Ei kiva..
Rinnat on ruvennu vuotamaan ihan hirveästi.. Jatkuvasti paita märkänä.

Tytöt odottavat nyt kovasti et vauva syntyy,kun on puhuttu et vauva syntyy kun tulee lunta. Vanhempi katsoi aamulla ikkunasta,kun oli tullu lunta ja sanoi : et nyt vauva syntyy ,kun on tullu lunta <3

Huomenna poskuu sit rv 37 :)
 
Paljon onnea Tanya! :heart: Ihanaa kun pääsitte noin nopeasti kotiin!

Ja Pirtsille voimahali :hug: .Hyvä että tuo huomattiin, niin ei tule sitten mitään viimehetken yllätyksiä. Vauva on onneksi jo miltei täysaikainen, varmasti kaikki sujuu hyvin :heart:
 
Onnittelut täältäkin Tanyalle ja miehelle pienen pojan johdosta! :flower: Aivan ihana juttu. :heart: Tule sitten kertomaan kuulumisia kun ehdit ja jaksat. :)

Pirtsi, onneksi sullakin on vauva täysiaikainen niin ei sitten huolta siitä. Totta on, että mieluummin sitä menee suoraan sektioon kun käynnistyksen kautta. (Mulla kun on juuri näin käynyt kaksi kertaa). Tuntuu niin turhalta kärsiä kaikki ne kivut ja sitten joutuakin sektioon. Tietenkin lapsen vointi määrää tahdin, eikä siinä mitään. Toivottavasti käynnistelyssä ei mene montaa päivää (siitäkin kokemusta ja se jos jokin hajoittaa pään) vaan alkaa sitten tapahtua samantien. Toki jos vauva ei sitä käynnistelyä kestä niin sektio on selvä. Joka tapauksessa teillä on ensi viikolla pieni vauva ihasteltavana tuli hän sitten maailmaan kumpaa kautta tahansa. :) Tsemppiä siis ensi viikkoon!

Tänään olisi siivousta taas tiedossa, eikä innostaisi yhtään. No, käyn vielä lukemassa nuo Facebookin kuulumiset ja sitten pikku hiljaa aloittelen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 35+2

 
Onnea Tanyalle pienestä pojasta!

Piprane emalle :hug: ja toivotaan että äitisi leikkaus menisi hyvin.

Ja tervetulos uusille, en oo tainnut teitä vielä toivottaa tervetulleiksi. :)

Mä luulin äsken että meni vedet. Housuihin lirahti jotain, mutta se oli kyllä vaan valkovuotoa. Ja mulla sattuu maha ihan oudosti, pistää koko maha. En tiedä mistä vois johtua, neuvolasta sanottiin että vois olla esim. lihasten kiinnittymiskohdat mitkä tekee kipeetä, mutta kun mulla sattuu koko maha. Ja mua on alkanut ahdistaa tää maha, tää on ihan pinkee koko ajan ja vauva puskee päätään tonne kylkiluiden alle. Esikoisesta maha ei ollut tällaisen pinkeä koko aikaa, mutta tässä tää pinkeys johtuu varmaan perätilasta ja isosta vauvasta. Toivon ainakin. Tietysti mä mietin koko ajan sitä, että onko vettä vai ei, mutta...

Liirah + Sissi 34+1
 
Onnea Tanyalle! :heart:

Itellä huonosti nukuttu yö takana, nenä ihan tukossa ja kurkku kipeä.

Tänään käyty naistenklinikalla painokontrollissa ja saatin painoarvioks n. 2080g ja syntymäarvioks tuli (jos syntyy LA) n. 3-3,3kg välillä. Eli vauva on kyllä kasvanut viime käynnistä ultran mukaan n. 800g :) Viimeksi 29+6 kun ultrattiin niin painoarvio oli n. 1100-1200g.
Tästä kystasta sanoivat, että se voisi olla jotain nestettä myös suolistossa eli saattaa olla että vauvalla on syntymän jälkeen vähän ruoansulatusvaivoja ja jonkin verran ylimääräistä puklausta kun ruoka ei pysy hyvin sisällä ja saattaa herkemmin itkeä vatsakipuun eli hilpeät ajat edessä kun syntyy jos on todella itkuinen vauva :whistle: Tämä "vesikupla" ei kuitenkaan onneksi ole laajentunut ja saattaa tilanne parantua vielä ennen syntymää eli toivottavasti suolisto vahvistuisi ja kestäisi sitten paremmin.

Linnna 34+1
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart:

Kerron synnytyksen kulusta sen mitä muistan: Eli maanantaina menin äippäpolille tutkimuksiin yhden aikaan päivällä, lääkäri ultrasi poikaa ja sanoi että kasvu on pysähtynyt kokonaan, poika painaa arviolta 2275g. Sanoi että käynnistetään synnytys tänään, ja ehdotti mun lähtemistä synnytyssaliin. Pyysin lupaa käydä kotona, että hakisin kassin ja ottaisin miehen matkaani, onneksi lupa heltisi.
Sairaalassa oltiin sitten taas kello 15, synnytyssaliin päästiin 16:30, lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot 17:30 ja oksitosiinitippa laitettiin 19:30, tuolloin kysyin iltavuoron kätilöltä että onko mahdollista että poika syntyisi jo tänään eli 11.10? Hän naureskeli mulle, että ei oikein ole kun avautumiseen menee sentti per tunti, ja mä olen vielä ensisynnyttäjäkin, sanoi että menee pitkälle aamuyöhön syntymä. Kärvistelin todella rankkojen suppareiden kanssa pelkällä hapella, kun ajattelin etten kaikkea kivunlievitystä heti halua ja mies osasi sparrata mua todella hyvin, joku muu nainen ois varmaan vetänyt sitä turpaan kun toisinaan jutut oli aika kovaa tasoa (älä nyt ihan pienestä jo itke, adoptio ois varmaan kannattanut, tai pelkopolin kautta sektioon) :D
Iltavuoron kätilöltä pyysin kohdunsuun tarkistusta hieman ennen 22, mutta ei katsonut tarpeelliseksi katsoa, en kuulemma näyttänyt niin kipeältä, sanoi että lähtee kotiin mutta yövuoron kätilö tulee jatkamaan. Kätilöt kävivät huoneessa ainoastaan lisäämässä oksitosiniia suoneen, mä olin aivan hämäränrajamailla kipujeni kanssa, ja miehelle hoin että vauva vaan valuu alemmas. Kello 23 paikkeilla huusin miehelle parin kirosanan tehostamana että hälyttää kätilön paikalle, poika syntyy meinaan nyt. Kätilö tuli ja sanoi että mua varmaan vaan pissattaa, ja pojan pää painaa ollessa alempana, pakotti mut menemään pissalle, mä huusin että nyt ei pissata yhtään, kätilö että juujuu kyllä pissattaa ota pidesuihku avuksi, mä nostin hieman ääntä ja huusin että nyt loppu kusetus että mua ponnistuttaa ihan mielettömästi. Kätilö ohjasi samantien mut sänkyyn, ja kysyi koska kohdunsuu on viimeeksi katsottu, minä että 17:30, kätilö tuumasi että sä olet kokoaan auki ja voit alkaa ponnistamaan. Tässä kohtaan sain kipuihin hapen sijaan täyttä ilokaasu annosta, ponnistusvaihe alkoi 23:30, ja poika oli ulkona 00:32.
Kätilö sanoi, että uskomaton suoritus ensisynnyttäjältä, ilman droppeja, niin nopeasti ja helposti, mulla oli kuulemma asenne kohdillaan :)

Erittäin täydellinen nuori mies syntyi, ja kätilökin sanoi arvanneensa että pojan koko vaan "hukkuu" mun lantioihin piiloon. Poika on saanut agpar pisteitä 9/10.
Mies oli aivan mahtava synnytyskaveri, tiesi tasan mitä tehdä mun kanssa, jälkeenpäin sanoi että oli vaan niin vaikeaa katsoa mua tuskissa kun ei voinut mitenkään auttaakaan. Pojan syntymä iski miehen tajuntaan metrisesellä halolla heti hänet nähtyään, ja mies on aivan myytynä, pitää uskomattoman hyvää huolta meistä :heart: Ja eilen sanoi, että kakkonen vois olla tyttökin :D

Nyt vielä kuva herra hukkapätkästä, ensin ikää 2 tuntia:


3 vuorokauden iässä:


On todella äänetön kotona, saa herätellä syömään ainakin toistaiseksi, imetyskin sujuu, kaikki on täydellistä nyt :) <3

Tanya & herra hukkapätkä 4vrk
Edit: Sotavammat jäi neljään tikkiin, ovat kuulemma pieniä nirhaumia
 
Viimeksi muokattu:
sydämelliset onnittelut tanyalle pienestä pojasta

viime yönä tuli taas sellainen järkyttävä vihlonta tohon alapäähän, oli kuin joku olis kirveellä halkassu mua mut menee sit ohi kun saa rakon tyhjäksi, tää oli nyt toinen peräkkäinen yö kun tuollaista on.. muilla samaa?! ihania loppuajan vaivoja...

kurpitsa ja "A" rv36+3
 
Onnea tanyalle pikkuruisesta pojasta! :)
ja nallulle tsemppiä ensi viikon sektioon! :)

Tuoreita lääkärikuulumisia: pikkusen painoarvio nyt 3kg ja laskettunaaikana 3,7kg jee! ei ole mikään kääpiö tämä meidän vaavi :D kaikki sanonu koko raskaus ajan et on niin pieni maha et tulee varmaan tosi pieni vauvakin mutta kappas vaan, vaaveli onkin piilossa lantiossa :D ujo piimä ;) mä olen niin onnellinen <3 kohdun suu on vielä kiinni kuin muuri ja kaulaakin 3cm jälellä ei siis tää mun himoliikkuminenkaan saa tätä lasta ulostautumaan :) taitaa tulla meiän perheeseen toinen himoliikkuja :) ihanaa, saan lenkkiseuraa! nyt oon kyllä niin eufoorisessa olotilassa että taidan lähteäkkin päivän toiselle lenkille tonne ihanaan lumisateeseen :)
hipsu 37+1
 
ihana nyytti Tanyalla! ihan mahtava kertomus, upeeta ett kaikki meni noin hyvin!! lukuunottamatta että kätilöt oli ehkä vähän tökeröitä ku eivät suostuneet tarkistaa tilannetta vaikka pyysit yms.. (ja ehkä sekin oli vähä pelottavaa kuulla siltä lääkäriltä ett kasvu ois pysähtyny..?? mut eihän se painoarvio sit vissiin ees pitäny paikkaansakaan?!)
mutta, Onnea vielä kerran! :) ihana lukee tämmösii kertomuksii :)
 
Suuret onnittelut Tanyalle ja perheelle pienestä pojasta! Hienoa, että kaikki meni noin hyvin!

Täällä ultrasta kotiuduttu ja vauva raivotarjonnassa onneksi. Kohdunkaula vähän lyhentynyt ja sormelle olin auki, mutta ihan normijuttu näille viikoille. Sen perusteella en siis ole ihan just synnyttämässä, niin kuin en ole olettanutkaan. Ja hyvä niin, puuhaa vielä riittää. :) Tosin yliaikaiseksi en mielelläni halua, mutta veikkaus siihen suuntaan on itsellä vahvempi kuin että tulisi ennen la:ta..

Viikonloppuja kaikille!

suhveli 36+3
 
Ihana pikku-poitsu Tanyalle, onnea :heart: Ja kiitos synnytyskertomuksesta, oli kyllä aika tökeröä kätilöä sulla:confused:

(.) Äippäpolilla käyty. Käyrät ihan hyvät kai? Ei sanonut niistä mitään, mutta mitä itse seurasin niin sydänäänet vaihteli 130-170 välillä ja kovasti tyyppi potkiskelikin mielenosoitukseksi remmejä vastaan:D Lääkäri ultrasi tosi tarkasti, mutta vatsanympärystä oli vaikea saada tarkasti. Selkä oli niin tiukasti kohdunseinämää vasten, että tämä vaikeutti. Kuitenki kaikki mitat olivat suhteessa toisiinsa loppujenlopuksi (reisiluu, päänympärys ja vatsa). Lääkärin mukaan sopusuhtainen vauva tulossa, iso toki, mutta ei sokerivauvan pyöreä vaan kaikenkaikkiaan vain iso... Painoksi arvioi nyt 3400-3500g, joten jos menisi yli niin olisihan se sitten kohtuullisen kokoinen!!! Eli ei päästetä yliaikaiseksi! Jes!!! Vettä oli ihan hyvin ja lantio kuulemma on ihan sopiva=) Paikat oli tiukasti 2sormelle auki ja reunaa oli toispuoleisesti 1,5cm ja 2,5 toisessa reunassa. Jotian on siis supparit saaneet aikaan! Nyt vain odotellaan lisää suppareita, sillä aika kovasti paikkoja kokeili, jos sitten vaikka lähtisi jo synnytys etenemään...

Kaikki siis hyvin tässä valtakunnassa ja tämä on niiiiiiin happy!!!

Zaijuska ja Saappi 36+6
 
Voi miten suloinen poika Tanyalla! :heart: Melkoista menoa ollut sulla ja todellakin tökerät kätilöt :kieh:

Mulla ekassa synnytyksessä kohdunsuu aukesi nollasta kymppiin alta neljän tunnin, joten ei tuo sentti tuntiin pidä todellakaan paikkaansa kaikilla. Aika ihme asenne oli sillä kätilöllä.
 
Tanyalle vielä uudelleen onnittelut aivan ihanasta pojasta! :flower:Kyllä toinen osaakin olla tosi hellyyttävän näköinen. :heart:
Itselläkin tämä "vauvakuume" nousee taas potenssiin tuhat kun suloista vauvaa katselee.
Itselläni olisi vielä 3 viikkoa ja 4 päivää (tämä päivä mukaan lukien) odotusta jäljellä jos neiti leikattaisiin 9.11. Ensi viikon perjantaina saan sitten tietää leikkauspäivän. Menisi nyt vain viikko nopeasti eteenpäin.

Onnittelut myös muille, jotka olivat hyviä uutisia saaneet! :flower:

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Tanyalle ja koko perheelle onnea ihanasta pojasta ja kiitos synnytyskertomuksesta :heart:

Kävin tänään synnytystapa-arviossa, jossa todettiin lantion olevan ok, mutta miisumipa onkin jo 3100g vaikka viikkoja vasta 34+4... Sain uuden ajan kahen viikon päähän, mutta lääkäri puhu siihen malliin että ehkä käynnisteltäis jo viikolla 37+ :O Apua.

Koko on iso (ollu koko ajan) kuulemma ultran, käsikopelon, sf-mitan ja mahan koon perusteella, eli ei varmaan heitä paljoa...

pnda ja miisumi 34+4
 
hipsulle kiitos tsempeistä!

Millaisia mittoja olette saaneet ultrasta rv36-40? Siis pään ympärysmitta, vatsan ympärysmitta, reisiluun pituus ja pään halkaisija? Voi vastata myös edellisissä raskauksissa otettuja mittoja!
 
Juu höpölöpöt vaan tolle 1 sentti per tunti -väitteelle, tai sanotaan ainakin että poikkeus vahvistaa säännön myös ensisynnyttäjillä! Mulla aukes paikat nollasta kymppiin alta kuuden tunnin. Ja tiedän kyllä muitakin ensisynnyttäjiä, joilla on homma mennyt ripeästi, että ei sen nyt pitäis niin kovin harvinaistakaan olla. Olis todellakin jonkun ollut syytä katsella se kohdunsuun tilanne kun sitä vielä toivoit. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin eikä sua pakotettu synnyttämään vessanpyttyyn! :D Eli kaikki ensisynnyttäjät, älkää uskoko ihan kaikkea mitä ne kätilöt sanoo, vaikka ne paljon tietääkin ;)
 

Yhteistyössä