Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Kovasti onnea Katjalle ja Ritulle!

Ehkäpä täytyy sitten luottaa siihen, että kyllähän se vauva saattaa kiinnittyä hurjasta liikkumisvimmastaan huolimatta.. :) Tietty vähän harmittaa, kun ei ole vielä kiinnittynyt, kun toivoisin niin kovin, että syntyisi jo pian, mutta toisaalta jos syntyy ennen ens keskiviikon neuvolaa, niin mahdollisuudet aktiiviseen synnytykseen huononee olennaisesti, jos lapsivedet menee eka, kun ei ole tosiaan vielä kiinnittynyt. Pitää siinä tapauksessa varmaan varmuuden vuoksi kumminkin olla pitkällään. Minä kun toivoisin voivani käydä kuumassa suihkussa ja liikkua yms. mutta vauvan hyvinvoinnin mukaanhan se on mentävä, joten ei auta.

Tänään otettiin miehen kanssa lisää ässiä käyttöön, tosin ei sitä mitä olis voinut kuvitella.. siivottiin nimittäin yhdessä, pestiin sauna ja kylpyhuone oikein kunnolla lattiasta kattoon :D Ehkäpä tässä sitten vois tänään ja huomenna täydentää ässien sarjaa, jos vaavi vaikka innostuis syntymään ;) Eilen jo aloitin hyvin jynssäämällä illalla keittiötä ja mikroaaltouunia, tiskaamalla ja pyykkäämällä. Jos tästä ei lasta synny, niin ainakin hyvä etukäteinen joulusiivous :LOL:

Joo, vissiin vähän pesänrakennusviettiä havaittavissa täällä...

Harmillista piprane ema, että sulla on alkanut noin rankasti tuo taival uuden pikkuisen kanssa, toivottavasti rupeais krempat helpottamaan, tsemppiä täältä!

Tsemppiä kaikille meille odottajille kanssa!

Siilinlapsi ja öttis 39+0 POKS!
 
Onnea Ritullekin tyttövauvasta! =) Ja kiitos synnytyskertomuksesta!

(.) Täällä kanssa tuota pesänrakennusviettiä :whistle: Tullut imuroitua, pyykättyä, järjesteltyä paikkoja yms. ja ulkoiltu on vielä kaiken tän jälkeen pojan kanssa pulkallakin. Ja siellä vetäisin sit melkein spagaatin :O Jos ei muuta, niin kyllä nyt on ainakin häpyliitokset hellinä :p

vaimo ja vaavi 38+3
 
nuu
Onnea Ritu ja Katja :flower:

Ei supistuksen supistusta.. Vielä pari viikkoa sitten supisteli kovastikkin, mutta ei enää|O
Häpyluissa vain kipuilua, josko viimein olisi kiinnittymässä. Kaikki ässät on kokeiltu ja kaapin pohjatkin siivottu kun jostain ihme järjestely vimman saanut, kai se on sitä pesänrakennus viettiä:D Vaikka ei meidän talo kahta päivää pidempään siistinä koskaan pysykkään. Josko huomenna pojan kanssa sitten pulkkamäkeen kiskomaan rinnettä ylös :LOL:
Sellaista (.) tälläkertaa:rolleyes:

nuu ja mussukka poks 39+ 0!
 
Oikein paljon onnea Katja ja Ritu pikkuisista prinsessoista!! :heart:

AaVeekö lähtee seuraavana? Onnea matkaan :wave:

Aika lailla pino on kyllä hiljentyny, ei taida tosiaan olla mitään kirjotettavaa saati kovin asiallista sellaista! :stick:

( . ) Tuossa oli pari päivää ihan ok olo ku äitiki tuli tänne apuun. Mutta nyt on kyllä niiiin raihananen eukko että eipä juuri naurata! 15-v Esikko toi jonku ihqun pöpön tänne (kesken ed ab-kuurin) ja nyt sitte ollaan päätä myöten kipeenä! Kurkku on santapaperilla veistetty, korvat kipeänä, silmät rähmii ja nenä vuotaa: sellanen kiva pieni flunssa..kuumettahan mulle ei koskaan tuu joten eiköhän tää kestä taas ikuisuuden...Jos tuo yks nyt päättäis yksiönsä jättää (mitä epäilen suuresti) niin kyllä aika yksinäistä osastolla tulis ku kukaan ei pääsis kattomaan ku kaikki räkii...ja entäs sitte se puskeminen ku tekemättä mitään jo henki ei kulje? :headwall:

Juu pojat ku lähtee tuosta kouluun niin painun kyllä pehkuihin takas..ku ei täältäkään mitään myönteistä taida tulla...joten taidan tulla sitte uudemman kerran päivällä..

Crocus ja Murunen rv 39+4 (ei jaksa ees tickeriä enää hakea...|O )
 
40+3. Limatulppaa tullut jo muutamana aamuna sellanen ruokalusikallinen, mutta muuta edistystä tässä sitten taas ei olekaan. Tuntuu, että kaikki vaivatkin on kadonneet johonkin eli tämä on sitten se ensimmäinen kun on päättänyt jäädä vatsaan asumaan...Ainoa vaiva lienee se, että pissalla ei enää kärsi käydä, kun sattuu niin saakelisti, ihan kuin puukolla rakkoon iskettäisi. On siis asennoiduttava siihen että ensi viikolla vielä neuvolaan marssitaan kauniisti yhes koos...Vaikka ei siinä mitään, kovia pakkasia on luvannut ja tämänhetkinen keskimmäinen valitteli, että talvikengät on liian pienet, joten kaipa sitä on sitten tänään vielä ideaparkkiin lähdettävä kenkäostoksille ja vinttiin kaivelemaan toppahousuja, josko tuo poika viimein suostuisi nekin jalkaansa laittamaan.

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemiä muille pallomahoille!
 
Limatulppa otti ja lähti joo ja sen seurauksena nukuin parhaimmat yöunet pitkään aikaan. Ei supistuksen supistusta. WTF!! Ei sen näin pitänyt mennä! :) No tänään sit koirien kanssa metsälenkille jos se auttais ja illalla vois saunoa ku mies on vapaalla.

AaVee 38+3
 
No ainakin Aaveella lupaavan kuuloista, varmaan ihan hyvä, että nyt sait kunnon yöunet, jos vaikka ensi yönä ootkin jo tositoimissa!

Täällä otettiin sit siivouksen lisäks vielä se toinen ässä miehen kanssa käyttöön, ja ihan mukavat supparit sillä saikin aikaan, harmi vaan, että eivät sitten kuitenkaan kestäneet kun pari tuntia. Eipä noilla tietysti vielä synnyttämään ois lähdetykään, mutta vähän elättelin toiveita, että josko nää tästä lähtis kovenemaan vaan ei... uni tuli ensin :) Sinänsä ihan hyvä, että meidän vuokrasänky pitäis toimittaa tänään, joten ollaanpa ainakin sitä vastaanottamassa!

Olenpahan positiivisella mielellä ainakin sen suhteen, että vaikkei noilla ässillä nyt synnytystä käyntiin saakaan, niin toivon mukaan kypsyttävät vähän tuota kohdunsuuta, että menisi sitten jouhevasti kun päästään itse asiaan. Aion kyllä tänään vielä kuurata jääkaapin jos ei nyt ihan laiskuus iske. Ainakin pakkaan sen pirun sairaalakassin siihen kuntoon kun tässä vaiheessa voi, niin en sitten ala ressaamaan siitä kun se synnytys joku kaunis päivä lähtee käyntiin!

Mies keksi kivan lahjaidean meidän vanhemmille jouluksi. Otetaan vauvasta sitten muutama erilainen kuva ja teetetään vähän isommat kuvasuurennokset niistä kehyksiin miehen vanhemmille, sekä mun äidille ja isälle puolisoineen. Ei tarvitse miettiä mitään muuta materiaa sitten, varmasti kaikki isovanhemmat on aika innoissaan kuvista, kun kukaan ei varsinaisesti heistä lisää tavaraa kaipaile nurkkiinsa :)

Meidän vauva on jo mennyt mun ohi tuon syntymäajankohdan suhteen, ite oon syntynyt 10 päivää ennen laskettua aikaa, joten vauva sais kyllä vähän yrittää.. ;)

Siilinlapsi ja öttis 39+1
 
Neuvolassa käyty, ja mikään ei edelleenkään viittaa siihen, että pääsisin lähiaikoina synnyttämään :D Sf-mitta 37cm, vauva edelleen ylhäällä ja keksinyt nyt kuinka saa laitettua jalkansa mun kylkiluiden päälle, mulla paino pysynyt kuukauden samoissa lukemissa ja verenpaine laskee laskemistaan, nyt aletaan olla samoissa lukemissa ku alkuraskaudessa (nyt oli 110/74). Alan olla melkoisen varma että tää pikkukakkonen haluaa syntyä isoveljensä syntymäpäivänä, eli 8.12. Saas kattoo, isoveli on sitä mieltä että ei se voi hänen synttärinä syntyä, kyllä sillä pitää oma syntymäpäivä olla ;)
 
AaVeella kuulostaa juu lupaavalta :)

Kojootti: Meidänkin esikoinen on syntynyt 8.12. ja eihän se mahdotonta ole, että tämäkin päättäisi vasta silloin ulostautua :p Mä kuitenkin elättelen toiveita, että ennen itsenäisyyspäivää... :whistle:
 
Meille syntyi tyttö, 16.11 klo 1.25 RV 39+6. Mitat oli 3790g ja 52cm.
Synnytystarinaa kirjottelen sitten paremmalla ajalla :) Ei olla vielä päästy kotiutumaan, kun vauva on keltainen ja arvoja tarkkaillaan! Ei kuitenkaan ole vielä joutunut valoon. Vauvalla oli myös sivuääni sydämmessä, joka ultrattiin tänään ja kaiken pitäis siltä osin olla kunnossa!
 
Tänään tultiin kotiin. Kyllä voikin olla ihanaa olla taas kotona sairaalareissun jälkeen. =)
Tyttö on aivan ihana ja mä olen aivan myyty. :heart: Hän on tosi kiltti, eikä juuri turhia itke.

Meillä on mennyt hyvin nämä päivät sairaalassa. Imetys on sujunut hyvin, vaikka olen joutunutkin lisämaitoa tytölle tarjoamaan. Mulla kun maito nousi vasta tänään.

Leikkaus meni kaikin puolin hyvin. Leikkauspäivän iltana nousin jo kävelemään ilta seitsemän aikaan. Mulla oli morfiinilääkitys niin se vei kaikki kivut aika tehokkaasti pois. Toisena päivänä mä olinkin sitten tosi kipeä. Pystyin edelleen kävelemään ja kävin suihkussa ja katetri poistettiin, mutta muuten mua sattui aika paljon haavaan ja kohtuun kun vähänkin liikahti. Jos ei yhtään liikkunut niin oli hyvä. Jälkisupistuksetkin olivat sellaista luokkaa, että puhkua piti kun niitä tuli. Morfiini ei vaikuttanut kuin päivän, joten buranalla ja panadolilla piti pärjätä siitä eteenpäin. Kolmantena päivänä mä olin jo valmis lähtemään kotiin ja sitä jo sanoinkin. Mulle oli perjantaille tilattu verikokeen otto, joten siksi sitten päätin jäädä. Ajattelin, että ehkä on ihan hyvä levätä vielä yksi päivä ennen kotiinmenoa.

Tänään sitten tosiaan kotiin tultiin ja nyt mä käyn itsekin lepäämään. Kiitos kaikille onnitteluista ja paljon tsemppiä vielä kaikille omaansa odottaville! Onnittelut myös muille vauvansa lunastaneille! :flower:


Katja-75 ja Pikku Neiti 3 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Painoarviossa käyty ja 3200g näyttäs meiän vauva tällä hetkellä olevan :) ja ihan selvä tyttö. ja kaikki hyvin :)
Paitsi nyt rupes kyllä ärsyttään kun "vauvan on kyllä oikein päin mutta pää on vielä tosi ylhäällä".

AAAAAAAAA! Miks!?! Eihän tää synny ikinä :( Sain vielä ajan rv 41+1, toivottavasti sinne ei tarvi enää mennä! Mutta vähän tuntuu että ei tää ennen sitä synny... Hohhoi.
 
Piprane ema Täällä oli myös ongelmia synnytyksen jälkeen. Itse asiassa ihan samanlainen kuin sinulla.
Mulla oli myös alamaha ihan jumalattoman kipeä,ja lopulta sit kävelykin sattui ihan hirveästi. Kohtutulehdusta ei ollut,tulehdusarvot oli normaalit ja vuoto normaalia.Alamaha oli kuitenkin kosketusarka. Ilmeisesti oli virtastietulehdus,antibiotit sain tuohon.Nyt jo olo ihan normaali.
Itse mietin et oisiko sillä asian kanssa jotain tekemistä,kun minut katetroitiin synnytyksen jälkeen.
 
Kovasti onnea Katjalle ja Ritulle ja Annskulle tyttösistä!

JanJade, kyllähän se katetrointi altistaa virtsatietulehdukselle. Mä olen niiin varma että joko pissa- tai rintatulehdus iskee nytkin ensiviikkoina, saan normaalioloissakin herkästi virtsatietulehduksia ja viimeksi taisi olla peräti kolmeen otteeseen rintatulehdus esikoisen ensikuukausina, se on sitten inhottavaa. No, nyt mulla on kaapissa varalla antibioottikuurit molempiin ettei tartte apteekkiin rynnätä, jotain iloa tästä ammatistakin :kieh: Rintatulehdus varsinkin on niin ärsyttävä silloin jos on aiemmin sairastanut ja itse tunnistaa oireet ja siitä huolimatta joutuu lähtemään kuumeessa vauvan kanssa jonottamaan johonkin päivystykseen, niin turhaa!

Mua on alkanut vähän synnytys jännittämään, tai siis tähän asti olen suhtautunut siihen optimistisesti kun viimeksikin meni hyvin, mut nyt olen taas alkanut enemmän miettiä mikä kaikki voikaan mennä vikaan... Tahtoisin vaan päästä tositoimiin ja saada sen alta pois ettei tarvitsisi odotella ja miettiä! Mutta ei auta ässät eikä kiukuttelu, tulee kun on tullakseen. Jos lakkaisin kyttäämästä oireita ja kiukuttelemasta niiden puutetta niin ehkä alkaisi tapahtuakin :whistle:

Sokeripala 38+6, huomenna poks 39 =)
 
Täälläkin vielä mahan kanssa kärvistelevä ja epäilenkin että menee vielä joulukuulle... Mutta valtavasti onnea taas pienten murusten vanhemmille!!

(.) Nlo:ssa käyty tänään viikot 38+6
rr 118/72
prot. +
turvotus ++
sf 33
syke 130-140
alemmas on vaan vauva painunut mutta ei kuulema ihan kiinnittynytkään. Luissa ja ytimissä kyllä tuntuukin että alas painaa varsinkin kävellessä. Terkka lohdutti että lähellekään kaikilla vauva ei edes kiinnity kunnolla ennen syntymää. Toivoisin jo niin lähtöä tänä viikonloppuna! En ole kyllä tänne jaksanut kirjoitella, kun olis teksti ollut tosiaan aika katkusta... Meinaa hermot olla välillä aika tiukilla, mutta ilmeisesti muillakin viimosilla odottajilla...

Onnea matkaan vauvan hakijoilla ja meille viimesille varsinkin jaksuja!
Liongirl ja huomenna poks 39!!!!
 
Noista raskauden jälkeisistä vaivoista. Mulla oli reilu 3kk esikoisen synnytyksen jälkeen pissatessa semmoinen olo, että mua pistetään neulalla rakkoon. Todella kurjan tuntuista, mutten varmaan tajunnu mainita siitä jälkitarkastuksessa tai muutenkaan. Tiedä sitten että olisko sekin voinut olla jokin tulehdus, mutta onneksi se meni ohi itsekseen kun synnytyksestä oli kulunut se reilu 3kk. Mulla on jonkin verran virtsatietulehdus-ongelmaa, ja se on tosiaan ollut aina nin erilaista kipua etten voinut kuvitellakaan että vois olla esim. sellaisesta kysymys.
 

Yhteistyössä