Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*

Ihanaa Piiu että kaikki meni lopulta hyvin, toivottavasti toivutte molemmat pikaisesti ja pääsette oman kodin rauhaan. Onnea ihan hirmuisesti!!

Omat toiveet ehti tässä käydä jo aika korkealla kun vatsa alkoi toimia yhtäkkiä varsin sutjakasti.. Muutenhan olen elänyt ummetuksen kanssa liki koko raskausajan. Monissa kertomuksissa siis mainitaan suoliston tyhjentyneen ennen h-hetkeä, mutta eipähän sitä voi koskaan tietää :)

katso liitettä 19738
Siinä tämänaamuinen pömpötys. Neuvolassa on sanottu jo parin viikon ajan että olisi laskeutunut ja vissin jo kiinnittynytkin, en vain itse osaa sitä oikein nähdä..?

Bosch 37+4
(joka lähtee shoppailemaan, se on nykyään kuulemma uusi "ässä")
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka ja Sonkku
Onnea Piiu prinsessan syntymän johdosta! <3

Boschilla on jo ihanat vkot. Täälläkin harrastettu sitä uutta ässää eilen ja tänäänkin. Ikeassa käyty ja kirpparia kierrelty. Tänään löysin Vallilan verhon 4e:lla ja vauvalle taas kasa vaatetta.

Tiistaina on mentävä labraan ja keskivkona alkaakin lasten syysloma. Ihanaa! :)

Mukavaa päivänjatkoa!

Nasu ja muru 35+6
 
Onnea Piiulle, prinsessalle ja koko perheelle! Niin se vain "homma käynnistyi" kuin itsestään. Saadaan alkaa jännätä, mikä on "the järjestys".

Täällä on tänään hehkutettu, jälleen yksi viikko menty eteenpäin vauva masun sisäpuolella, poks 32+0. Lepo se on, mikä kannattaa!

MrsRock
 
Paljon onnea Piiulle ja perheelle uudesta vauvasta! :flower:

Mä olen ollut jo kaksi viikkoa äitiyslomalla ja koko ajan on ollut jotain menoa ja hommaa kalenterissa. Ajatuksella, että kyllähän tässä vielä ehtii... Viime viikolla oli rv 36 ultra ja synnytystapa-arvio ja ultrasta selvisikin, että vauva on tulossa pylly edellä! Huomenna aamulla polille ja yritetään kääntää. Pienenä riskinä kuulema, että kääntöyritys saattaa käynnistää synnytyksen tai jos vauvan tila heikkenee niin tehdään sektio. Todella epätodellinen fiilis, kun ei tiedä miten pitäisi suhtautua huomiseen. Mutta parempi varmaan pakata varmuuden vuoksi sairaalakassi... Kodin vauvavalmius ei vaan ole vielä ihan täydellinen :/

No, jos huomisesta selvitään kunnialla niin keskiviikkona onkin sitten ensimmäinen äippälomapäivä, jolloin kalenterissa ei ole mitään ja pääsee täysillä keskittymään vauvavalmiuteen, niin asunnon kuin omankin :heart:

qwertyli 36+6
 
Vautsi ,onnea Piiu87 ,paljon ja hyvä että voitte hyvin molemmat :)

qwertyli: Mua on ruvennu jotenki jännään se neuvolalääkäri kun näkee miten päin poitsu tual oleilee,et jos perätilassa nii oha se kyl pettymys ku jotenki on koko aika alatiesynnytykseen valmistautunu...

Mulla tosiaan viikon päästä neuvolalääkäri ,ei malttais oottaa :D Tuntuu et on ollu jo ihan hirrrveen kauan äippälomalla vaik ollu vasta vajaan viikon :D

Meillä alkaa oleen kaikki vauvaa varten valmiina,paitsi toi toinen makkari josta tulee sitten joskus lastenhuone mut mulla on siel projekti kesken :D Pohjatyöt valmiina kohta nii pääsee maalaan, limen vihreellä nams..

Teps 35+4
 
Kääntöhommista sen verran et mulla kokemusta niistäkin. Se on aina ollu iisi homma. Viime raskaudessa kääntöjä 4. Nyt odotan ä.polin yhteydenottoa. Taas kun ollaan miten sattuu masussa. Tilaa on vielä pyöriä ja hyöriä.
Käyrillä joutuu olla 1h aina käännön jälkeen kun seuraavat ettei lähde syntyyn.
Kääntötapojakin on koettu erilaisia.
Toinen pisti piikin relaxanttia ja piti maata pää alaspäin hetki. Toinen käänsi kylmiltään vaan. Nää eri sairaaloissa.

Aattelin olla vireä ja mennä jo tänääm labroihin niin ehän mää muistanu olla paastossa. Eli huomenna uudestaan. Pikkusen tympäs.

Ke lähetään reissuun ja vauvakassi on pakattu mukaan.
Tuskin sitä tarvii mut varulta hyvä olla.

Tuntuu taas kädet ja jalat turpoovan. Ärtsyä. Pitänee verenpainetta katella..

Nasu ja muru 36+0 poks!
 
Vautsivau! Paljon onneaPiiu. Ja mahtavaa tosissaan jos noinkin pian jo kotiin pääsisitte!

Tästä sitä sitten vissiinkin alkaa marraskuulaisia pikkuhiljaa maailmaan putkahtelemaan, tuntuu kyllä hurjalta, varsinkin kun meidän asukkia saa odotella vielä lähemmäs 2kk. Hyvä Bosch muuten, että informeerasit päivitetyistä ässistä, toivottavasti tuosta ässälistasta on se siivoaminen poistettu vanhana ja toimimattomana ;) Vitsi kun sitä olisi joskus joulukuussa ihan turhan takia jynssännyt jotain saunaa!

Itellä kyllä tuota shoppailtavaa onneksi vielä riittää, heräsin aamulla tehokkaasti jo puoli viisi kun iski sisustuskärpänen ja mieleen tuli, että tarvitaan yhteen huoneeseen uusi matto ja pariin huoneeseen uudet verhot. Sekä tuikkukippoja (kyllä, nämä kaikki on oleellista hankkia ennen vauvan syntymää, mielellään tänään, harmillisesti lapset vaan kovasti rajoittaa ostoksille menoa). Ja varmaan muuten pitää hommata joululahjatkin tänä vuonna jo marraskuussa...

Eilen tehtiin muksujen kanssa vauvalle kymmenen kohdan nimilista, siipalle ei yllättäen passannut mikään niistä, mutta eiköhän sielä passeli nimi tule löytymään :)

Hiirenhäntä ja eikka 33+5

Jukopliut, meillä alkoi sataa lunta!
 
Vieläköhän pääsisi mukaan viime metreillä...? Aina välillä olen suunnitellut foorumin etsimistä, mutta nyt alkaa todella tuntua siltä, että kaipaisi vertaistukea. Ja täällä tuntuu olevan sopivan aktiivista porukkaa :)

Olen 32-vuotias porvoolainen, odotan toista lasta, poikalupauksella. Esikoinen, tyttö, täyttää joulun alla 3 vuotta. "Tavoittelemamme" ikäero saatiin, ja tämäkin vauva sai alkunsa niin helposti että melkein hävettää...

Katselin vähän teidän juttuja, ja aika samanlaisia henkisiä ja fyysisiä tuntemuksia on minullakin. Kaikenlaiset krempat ja kolotukset alkoivat aiemmin kuin esikoista odottaessa, ja tietysti lisäksi nyt ei saa levätäkään samalla tavalla. Jäin kuun alusta varhaistetulle äitiysvapaalle, mutta lähinnä siksi, että yksi työpätkä loppui syyskuun loppuun. Käytännössä työni on sellaista, että olen sitä muutamana päivänä viikossa vielä tehnyt, kun on inspiraatiota.

Muuten tämä raskaus on edennyt aika lailla oppikirjojen mukaan. Esikoisesta käytiin lapsivesipunktiossa rv 21 ja ylimääräisessä ultrassa epäillyn "diagonaalitilan" vuoksi rv 36, joten ehkä siksi tämä on tuntunut tasaisemmalta menolta. Siis tosiaan tätä yleistä kyllästymistä lukuunottamatta. Miehellä on loka-marraskuun vaihteessa paljon töitä, että olisi hyvä, ettei tämä syntyisi etuajassa (LA 18.11.). Ja toisaalta koen kyllä itsekin taas pientä "kotiinjäämiseen tuskaa" siitä ajatuksesta, että jumiudun taas neljän seinän sisälle. Alkaa se ajatus synnytyksestäkin vähän jo jännittää (huomenna 35+0). Pitäisi miettiä esikoisenkin hoitojärjestelyt...

Yritänpäs nyt päästä sisälle teidän juttuihin :)
 
Zarita Tervetuloa ryhmään mukaan :wave: Ja tsemppiä tuskailuun kotiin jäämisestä :)
itseäkin se jännittää aina töitä tehneenä ja näin niin yht äkkiä ei tarvii mennä töihin niin tuntuu odolt.. tosin kivalt tällä hetkellä mut katotaan hetken pääst :)

auto hajos perjantaina.. joten bussilla menin aamulla verikokeille ja koko matkan pysäkille taisi supistaa.. maha kovana ja sattu ja koitin hissukseen vaan mennä ja puhista mahaa pidellen. joka askeleella tuntus kipuilua... mut selvisin reissusta

moon stars ja tirppa 33+4
 
Onnittelut täältäkin Piiulle! =)

Perhevalmennukset ja sairaalaan tutustumiset on nyt käyty. Viime viikolla käytiin myös neuvolan lähetteellä äitiyspolilla, kun pientä on epäilty kovin siroksi. Lääkäri ultrasi ja kaikki vaikutti olevan ok. Napanuoran virtaukset olivat kunnossa ja painoarvioksi nyt tuli 2400 g (rv 35+1). Tämä oli alakäyrän ja keskikäyrän välissä. Kuulemma joku 700g saattaisi tulla vielä lisää painoa. Lääkäri kiinnitti huomiota radi-seurantani pariin ylitykseen jokin aika sitten (yhdellä viikolla oli ennen iltapalaa kerran 5,7 ja toisena päivänä 5,5) ja nyt pitää sitten lähettää tältä viikolta mittausarvoja diabeteskätilölle. Omalle terkalle nuo arvot olivat aiemmin menneet selittämällä läpi, mutta lääkäri oli nyt sitten tarkempi.

Vähän stressaan siitä, ettei ihan kaikki ole vielä kotona valmista vauvan tuloon. Minusta on myös kiva suunnitella asiat etukäteen, joten se, ettei yhtään voi vaikuttaa siihen milloin sairaalaan joutuu lähtemään stressaa... Täytyisikin pakata jo sairaalakassi valmiiksi odottamaan. Vauvan vaatteet jo katsoinkin, mutta omat varusteet pitäisi vielä laittaa valmiiksi. En ole varma mitä kaikkea tarvitsisi hankkia valmiiksi, esim. onko rintapumppu välttämätön hankinta. Imetysliiveistä olen lukenut, että kannattaisi hankkia vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, niin koon pystyisi arvioimaan helpommin.

miraflor 35+4
 
Mun "loma-ahdistus" johtuu varmaan siitä, että ehdin vasta päästä täyspäiväisen työn makuun edellisen hoitovapaan ym. jäljiltä. Hyvä puoli tässä kuitenkin on se, että tällä kertaa mun ei tarvitse hakea kotona ollessa töitä tai apurahoja vaan tiedän saavani palata hommiin kun haluan.

Miraflor, tuo tunne mullakin vaivaa, että haluaisin kontrolloida ennalta, milloin sairaalaan pitää lähteä ja miten asiat etenee. Edellisessä raskaudessa sektion mahdollisuus tuntui siksi houkuttelevalta, siis jos vauva olisi ollut poikittain. Sitten lopulta oli kuitenkin helpotus, kun se oli huomaamatta kääntynyt pää alaspäin. Mutta taas jännittää! :) Noista rintsikoista, mä kävin viime viikolla Helsingissä Bebesissä, jossa on asiantuntevia myyjiä. Siellä olivat sitä mieltä, että viikot 35+ on ihan hyvä aika ostaa. Uskon, että löysinkin hyvät, ainakin totesin, että monet oli jo valmiiksi pieniä :D Mut viime kerralla kävi niin, että ne etukäteen ostamani olivat kooltaan ja malliltaan parhaat liivit, joten olen luottavainen.

Minkä verran teidän vauvat liikkuu? Mua hämmentää kamalasti, kun tämä on ihan hurja liikkumaan. Maha vaan pomppii, ja yhtään liioittelematta mahassa saattaa myllertää monta tuntia yhteen menoon. Kertookohan se mistään muusta kuin siitä, että tämä nyt vain on liikuvainen..? Jännä nähdä, oppiiko tämä vaikka pienenä ryömimään tms. Esikoinen liikkui selvästi vähemmän vatsassa ja oppi ryömimään vasta 10-kuisena. Toisaalta alkoi puhua lauseita alle 1,5-vuotiaana.

Joku puhui turvotuksesta. Mulla on paino noussut maltillisesti mutta jalkojen ja sormien turvotus on kamalaa. Sormusta en ole käyttänyt heinäkuun jälkeen ja nyt jouduin ostamaan yhdet kokoa isommat kengät, kun mitkään ei vaan mee jalkaan... Toivottavasti jalka palautuu, koska koko kenkäkaapin uusiminen olis aika operaatio :D
 
Onkos teille pidetty vauvakutsuja?
Itse olin hyvin "ennakkoluuloinen" asian suhteen ja oikeasti toivoin sormet ja varpaat ristissä, ettei sellaisia tule. En olisi kestänyt mitään "arvataan pituus/paino/sukupuoli/nimi ja kaupan päälle äidin vatsan ympärys", maistellaan vauvanruokia ja arvuutellaan makuja sekä askarrellaan kipsistä maha ja vaipoista kakku -juhlia.
Noh, ihana harrastusporukkanipa oli tempaissut ja meille pölähti toistakymmentä naista viikonloppuna ylläriksi pitämään vauvajuhlia. Ensimmäinen fiilis oli, että "fuck", kämppä on sekaisin kuin sikolätti ja itse olin "luonnonkauniina" virttyneissä collegeissa, tukka pystyssä ja ilman meikkiä (en ole mikään itseni ehostaja ollut koskaan, mutta varsinkin nyt kun olen kotona makoillut, vieraiden käyminen on saanut aikaan sen, että on kiva sukia tukka kuosiin ja laittaa vähän väriä ripsiin). Seuraava "järkytys" olikin se, että en saanut tehdä mitään! He laittoivat kahvit, teet ja toivat vielä kaiken syötävänkin mukanaan. Siis että vieraat ihmiset menevät minun keittiööni jne. Mutta sitten huokaisin, ajattelin, että hehän ovat tulossa vain piristämään minua. Nyt rauhoitu emäntä ja nauti siitä, että on juttukaveria!!!
Ja ihan oikeasti oli huippuihanat juhlat. Naurettiin, jutusteltiin ja kahviteltiin kaikessa rauhassa. Ei todelllakaan mitään pelejä ja leikkejä, vaan aikuista yhdessäoloa! Saimme koko perheelle pieniä lahjoja, mm sen vaippakakun (ja kiitos siitä, vaipat tulevat tarpeeseen, itse kun olen ollut juhlissa joissa odottavan äidin piti tehdä itse vaipoista se kakku...). Olivat ajatelleet, että kun en kerta nyt harjoituksiin pääse pitkiin mukaan (sen verta fyysistä että syksykauden olen ollut lähinnä "henkisenä tukena" mukana ja kun en nyt pääse mukaan ollenkaan) he tulevat piristämään minua kotiin. On onni kuulua sellaiseen tiimiin, jossa naiset pitävät yhtä!

MrsRock
 
MrsRock, mulle pidettiin yllätyksenä vauvakutsut sunnuntaina :) Vain pari ystävää jotka miehen kanssa olivat kaiken suunnitelleet, vauvalle lahjoja ja kakut sun muut olivat tehneet ja tuoneet, täydellisen riittävät mulle :heart: Kuulostaa oikein kivalta nuo teidän juhlat!

(.) Olen menettänyt Rennie-neitsyyteni ja rakastunut :heart: Tyttöjä odottaessa hoidin "närästystä" vissyllä, mutta täytyy sanoa etten oo tainnut tietää edes mitä närästys oikeasti on ennen tätä raskautta!
Huomenna neuvolaan. Saa nähdä mitä vaaka sanoo vauvakutsujen jäljiltä, kakkua on vieläkin kaapissa(ja parasta mitä oon koskaan saanut maistaa!) :D
Sairaalakassikin on nyt pakattu. Vanhanaikaisesti sen läppärin kera :D

Ankka & Bebe 36+5
 
Toivon mukaan kukaan ei ole järjestämässä meille vauvakutsuja näin viime metreillä, ajatuskin puistattaa. En juurikaan viihdy huomion keskipisteenä. Itse järjestin elokuussa yllätysvauvajuhlat ystävälleni ja siellä oltiin juurikin vapaamuotoisesti herkuttelujen äärellä ilman mitään pakkoleikkejä, kivaahan se oli mutta ei kiitos tälle mammalle :)

Täälläkin on jalkaterä selvästi kasvanut, ei niinkään tunnu turvotukselta vaan juurikin koon muuttumiselta. Kumisaappaat esimerkiksi painaa nykyään isovarvasta tosi kipeästi jos vähänkin pidemmän matkan niillä kävelee, kurja juttu tähän aikaan vuodesta. Lisäksi olen ihan vakuuttunut että käteni on kasvanut :confused: Toivottavasti palautuvat molemmat ennalleen, olen aika pienikokoinen noin niinkuin normaalisti joten tällaiset muutokset on aika hämmentäviä.

Meillä on uskoakseni kaikki valmiina vauvaa varten. Vaippojakin on useampi paketti niin nähdään sitten mistä eniten tykätään. Eilen otin muutaman kappaleen paketista pois ja olin ihan ihmeissäni kuinka pieni se oli :ashamed: Siitä on niin monta vuotta kun olen viimeksi vauvanvaippoja vaihdellut ja työn puolesta taas olen käsitellyt vain aikuisten vaippoja.. Heh, tuntuivat ihan nenäliinoilta!
Pitänee piakkoin asentaa autoon tuo turvakaukalon telakka ettei miesraukka joudu sitten tositilanteessa sen kanssa sähläämään kun kyytiläinen jo vieressä komentaa :D

Olo on mitä se on, muutama edellisyö on olleet nukkumisen kannalta aika hyviä, siitä olen kiitollinen! Viime päivinä on siivottu, on sekstailtu ja on muuten saunottukin ;) Tuo saunominen on kyllä jännä juttu, menkkakipuja se on aiheuttanut jo parin kuukauden ajan varmaan ja nyt viime aikoina se on saanut vatsan toimimaan pikapostina! En tajua, voiko se lämpö oikeasti saada vauvan porautumaan yhä vaan alemmaksi jolloin suolen sisällön on pakko tulla ulos kun muualle ei mahdu :LOL: Joku hormonimyrsky tässä on vissin taas menossa kun leukaan puskee nyt yhtäkkiä tosi kipeitä finnejä, kunpa oliskin merkki jostain..

Kivuttomia supistuksia on PALJON ja vähän sitä jo odottaakin että koska ne alkavat sattumaan. Eilen vaihdon lakanat niin pakko oli taikauskoisena viritellä omalle puolelle vähän pyyhkeitä pahimman katastrofin varalta :) No, huomenna poksutaan joten voinee jo sanoa että aika maksimissaan neljä viikkoa enää! Mielummin tietty ennemmin kuin myöhemmin.

Bosch 37+6
 
[/url][/IMG]

Kuinkakohan sitä on suuri sitte ku vaavi syntyy :D Ku on 147cm nii eihän tuolla oo tilaa kasvaa ku eteenpäin. Vielä ku ois reilu 6 viikkoa siihen laskettuun.

Ps. Kannattaa käydä facebookissa kattomassa sellanen ku Ruusunnuput T:mi, ite oon löytäny tälle masumönkijälle ja kummitytölle vaikka mitä ihanaa ! :D

Idada&Pippuriina 33+3 <3
 
Mulle järkättiin kokonainen naistenviikonloppu nyt vkl :) myöskään minä en tykkää olla huomion keskipisteenä, mutta tämä toimi kun meitä oli vain ihan pieni porukka ja tehtiin yhdessä kaikkea normaalia: shoppailtiin, tehtiin ruokaa yms. Ja vauva sai pari ihanaa vaatetta :) Eli oikeestaan meillä olti tyttöjen viikonloppu mikä oli järkätty tällä vauvatekosyyllä multa salassa.
Toisaalta pystyn hyvin näkemään että joillekin kavereilleni perinteiset vauvakutsut sopisivat tosi hyvin, joten toivottavasti niitä toivovat myös saavat sellaset :)

idada oot saanu kyllä komeen masun! :) voisin kuvitella että ton kans kerkee tulla tukalat olot jos vauva viihtyy turhan pitkään sisällä...

wbä 36+0 (miten muka vieläkin 4vk laskettuun aikaan :eek:, en jaksa odottaa vaikka olo on ihan ok!)
 
Mä en oo saanu vauvakutsuja, toisaalta en ees halunnut koska en oikeen tykkää noista arvaillaan sitä sun tätä mittaa leikeistä ja jenkkityylisestä lahjojen availuista missä kaikki on vaaleensinistä tai vaaleenpunasta ja joka paketin kohdalla huokaillaan 'omg ihana!'. :D
Joku kaffettelu ja herkuttelu iltapäivä muutaman kaverin kesken olisi kyllä kelvannut piristämään äitiyslomailijan arkea :)

Idada: niin ihana masu sulla! Tommonen oikeen raskaus masun näkönen. Mä oon kateellinen teille lyhykäisemmille odottajille kun te oikeesti näytätte raskaana olevilta. Mä saan kuulla kauhisteluja mahan pienuudesta ja selitellä ihmisille vauvan olleen ultrassa viimeviikolla jo kolmekiloinen... Mutta hopeareunus tässäkin: mahtuupa ainakin omat vaatteet hyvin päälle edelleen :D


Minun päivää vajaa täysaikainen vauvamasuni....

sonts4 rv 36+6
 
En ole koskaan ollut vauvakutsuilla. Muuten tunnen itseni välillä vähän yksinäiseksi, kun kaverit asuvat enimmäkseen Helsingissä enkä muutenkaan ole ollut mitenkään aktiivinen osapuoli yhdistämään eri kaveriporukoita, mutta tässä tapauksessa saavat pysyäkin eri porukoissa :D Vaikka voin kuvitella, että jos osaa päästää ärsytyksestä irti kuten MrsRock, voi olla oikein mukavaa :) Mutta itsehän olen siis ihan kauhuissani ajatuksesta, että mulle järjestettäis joskus esim. polttarit (piti ehtiä naimisiin ensimmäisen ja toisen lapsen välissä mutta eipä kuitenkaan). Inhoan yli kaiken erilaisia rooliasuja ja leikkejä, ja lisäks mulla on pari kaveria, joiden ajatus "hauskoista" juhlista olisi just nöyryyttää ja teettää toista pelottavia tehtäviä. Huh, kun alkoi melkein ahdistaa ajatuskin :D
Mulle on nää "harjoitussupistukset" edelleen vähän epäselviä. Jokseenkin kivuttomia kovettumisia tulee aika tiheään, silloin tuntuu varsinkin vatsan sivussa ylhäällä. Mutta kyllä mulla tulee joka päivä aika kipeitäkin supistuksia (?), silloin ottaa koko matkalta alavatsalla. Mutta toisin kuin ensimmäisessä synnytyksessä, nämä ei voimistu vähän aikaa ja sitten mene pois ja tule takaisin, vaan yksi kestää helposti 5 min. hyvinkin kipeänä ja sitten seuraava tulee vastaa joskus monen tunnin päästä. Siis tämä kiinnostaa mua siksi, että "tekeekö" nämä jotain vai kiusaako vaan :D Neuvolassa eivät tietenkään sano juuta eikä jaata, vaikka näitä on tullut varmaan pari kuukautta jo. Ensimmäisessä synnytyksessä kun alkoi "oikeita" supistuksia tulemaan, ne voimistuivat tasaisesti ja välit lyhenivät aika nopeasti, eli vääriä hälytyksiä ei tullut. Se oli oikeastaan aika huvittavaa, rupesin niitä alun perin "harjoituksen vuoksi" kellottamaan mutta eivät sitten loppuneetkaan :) Nyt mulla on taas myös "sukkapuikkokipuja", en ole löytänyt niille oikeaa termiä ja aiheuttajaa, mutta voitte varmaan kuvitella mitä tarkoitan? Edellisessä raskaudessa ne tulivat yleensä kävellessä ja häipyivät kun vain jatkoi köpöttelyä, mutta nyt tulevat usein paikallaan ja se on jotenkin vielä inhottavampaa.
Idadalla on komea maha <3 Mua ei lakkaa hämmästyttämästä, miten erilaisia mahoja erilaisille naisille tulee :) Pidän itseäni "normaalitilassa" melko isokokoisena ja rotevana, mutta tämä maha on kyllä aika pieni, siis siihen nähden, mitä kuvittelin. On siinä silti ympärystä 107cm ;) Viimeksi lääkäri sanoi, että mulla on tilava lantio, joten ehkä siinä selitys. En kyllä sitäkään käsitä, kun ulospäin se nimenomaan on kapea, en todellakaan ole mikään tiimalasi, saati päärynä!
 
Sulla Idada on kyllä huikeen muhkee masu :)
Ja Sonts4 söpö maha sullakin :) oon kyllä kade sulle et sulla mahtuu vielä omat vaatteet päälle. Mulla ei oo valinnanvaikeutta mitä laittais päälle kun tasan yhdet housut, yks hame ja muutama paita tuntuvat enää mukavilta päällä.. Ootan (vauvan ohella tietysti :D) että sais taas käyttää normivaatteita.

vauvakutsut järjestettiin mullekin yllätyksenä. Oli juurikin ihanaa yhdessäoloa, vähän vauvalahjoja, hyvää ruokaa ja herkuttelua, tykkäsin kovasti :) tosi kivalta kuulostaa teidän muitten vauvajuhlat, uskon että hyvät ystävät tietää kyllä haluaako tuleva äiti kutsut ja jos haluaa niin millaiset ne olisivat.

Mulla oli tänään neuvola ja pikkuisella kaikki hyvin :) hemppa (jopa) 112 ja paineet 125/70. Painoa tullut alusta n. 8kg, ihme kun ei sillai ahdista kattoa noita lukemia vaa'alla, vaikka muuten aika tarkka painosta olenkin. Sf-mitta 31,5 ja hieman alaspäin oli jo keskikäyrältä menossa, eikö se jo ennakoi lähestyvää synnytystä? Vai onko toi oletus joku oma keksintö vaan :D
Synnytys on päivittäin paljon mielessä ja on tää vaan tämmöstä omien olojen kyttäystä. En tykkää kans yhtään kun tätä ei voi ennakkoon mitenkään suunnitella tai ajoittaa..toisaalta oon miettiny että voiko oma keho reagoida tähän jatkuvaan pähkäilyyn viivyttämällä synnytyksen alkua.

Kubix 37+5
 

Yhteistyössä