Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Mun voimakas pahoinvointi johtui ilmeisesti vitamiinilisästä, jota söin. Tähän lopputulokseen tultiin lääkärin kanssa, ja nyt oon lopettanut sen syönnin enkä ole enää oksentanut! Pelkkää D-vitamiinia vaan naamaan, ja menoks! :D

vielä ei oo hankintoja tehty, edes äitiysvaatteita en oo miettinyt. Ajattelin kesän kulkea mekoissa, ja niitähän löytyy pilvin pimein kaapista. vauvan hankinnat sitten kesällä joskus kun kerkeää.. :) tää kuulostaa jo samalta kuin meidän hääjärjestelyt vuosia sitten, "katotaan sitten kun tulee ajankohtaiseksi"...

aiai, olin kaikki hellepäivät yötöissä, ja nyt pitkät vapaat pitämässä sadepäivää himassa..murrr. no, hyvä hetki sulattaa pakastin!

17+5
 
kanna Mulla oli ihan sama homma, mut se hoitsu ei tykänny ku sanoin että lopetin ne kesken koska 15min. ja oksensin vitamiinit ulos aivan sama olinko syöny vai en. Nyt on ollu tosi hyvä olo kun ei oo syöny niitä! :)
 
Monet on kertoneet raskausvitamiinin aiheuttaneen pahoinvointia, mielenkiintoista. Itse aloin jo yritysaikana syömään Multivita raskaus&imetys-vitskuja ja ne on sopineet mulle ainakin vallan hyvin.

Tänään päästiin taas uudelle viikolle, ja jossain luki että nyt pieni voi jo kuulla sydämenlyöntini, aivasteluni ja nauramiseni :heart: On tämä kyllä ihanaa aikaa, varsinkin kun kuulun niiden onnekkaiden joukkoon joilla on varsin vaivatonta. Voi kunpa alkaisi jo potkuttelut tuntumaan!

Huomenna päästään moikkaamaan 2,5 viikkoa vanhaa pikkutyttöä :) Ihanaa päästä nuuhkimaan vauvapölyä. Ja huomisesta on enää 5 kuukautta laskettuun aikaankin :O

Bosch 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: MrsRock
Minullakin on vielä pahoinvointia, mutten usko että aiheutuisi tuosta raskausvitamiinista (Minisun), sillä söin sitä jo yritysaikana, eli vuoden ajan ennen raskautta. Toivottavasti menisi pian ohi.

Meillä on pitänyt täyttää myös audit kysely ja voimavarakysely, jota käytiin tänään neuvolassa läpi ja siihen meni n. tunti kun neuvolatäti jutteli pitkään joka kohdasta!

Sonts4, minulla on myös lääkärikammo, jännitän itseasiassa jo tavallisiakin neuvolakäyntejä :D Tänään kuitenkin myös odotin neuvolaa, sillä saimme ekan kerran kuulla sydänäänet :)

Mutta nyt olen kyllä jo luottavaisin mielin, että marraskuussa meille tulee vauva ja aion aloittaa hankintojen tekemisen! :)
 
vitsi että tänne kertyy aina pino luettavaa jos ei parina päivänä muista kurkkia :D ihanaa kun ootte aktiivisia!

ristiäiset tulee meille ja samalla sanotaan tahdon :heart: , mies polvistui tossa reilu viikko sitten ja tää tuntuu hyvältä vaihtoehdolta näin.. mä oon nyt työtön enkä yllättäen mahan kanssa töitä löydä, niin isoja häitä ei oo lähivuosina mahis järjestää kun tullaan muutenkin tosi pienellä toimeen. Eli noin 30 hlön ristiäishäät tulossa. Kavereita ei siis kutsuta, lähisuku ja tulevan lapsen kummit vaan. Oikeestaan avioliitto tuntuukin itse hääjuhlia paljon tärkeemmältä, eli hyvä näin :)

raskausarpia odotan "innolla", koska oon niitä saanut kroppaani aina kun on muoto vähän muuttunut, eli teininä ja sit painonvaihtelusta... en oo vielä aloittanu rasvaileen, mutta ystävä on tulossa just jenkeistä suomeen ja lupas tuoda jotain ameeerikkalaista superrasvaa, katotaas mihin siitä sit on :LOL:

ja meilläkin oli se np ultra- oli ihan kökkö kokemus, kätilö oli tosi inha ja olin koko 25 minuuttia ihan ahdingossa kun hän vastaili niin vähäsanaisesti ja vauva ei oikein liikkunut, että oli koko ultrauksen ajan olo että jotain on pahasti pielessä : / mutta lopuks sit kun kävi kaikki lukemat läpi niin ne oli kaikki kohdillaan ja ultran jälkee soitin viel tutulle kätilölle joka rauhoitteli ja kävi sitä ultrakokemusta ja tuloksia mun kanssa läpi :snotty: . Eli kaikki kuitenki hyvin! Seulatuloksetkin tuli ja nekin oli 1:82 000 ja 1:100 000 eli nyt lunastan itelleni antamaa lupausta ja otan ihan rennosti :D
Onks muille sattunu kurjia kätilöitä / neuvolahenkilökuntaa kohdalle?

Ja np ultran jälkee kruisailin hakemaan ne mun unelmien rattaat, eli nyt eteisessä meidän pientä odottaa ihan superhyväkuntoiset brion happyt :heart:

attente & nilvi 14+3
 
ristiäisistä Meillä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, joten nimipäiviä vietellään meillä sitten. Vanhemmat kyselikin, että menettely sitten samalla naimisiinkin, mutta vielä ei se ainakaan suunnitelmissa ole :)

raskausarvista rasvailua ei ole vielä aloitettu, mutta pikkuhiljaa ajattelin aloitella. Olisi kyllä ihana välttyä arvilta!

Tänään poksutaan 16+0. Mukavaa helatorstaita kaikille!
 
attente onnea kihloista ja tulevista häistä/ristiäisistä :heart:

mäkin olen jo vaunuja ruvennut katsomaan. :) katotaan mihin sitten päädymme.

Meillä ei niinkään nois vakio ultrissa tai neuvolassa oo inhoja hoitohenkilökuntia vastaan tullut. viimeisin ultraaja oli ihana, mut tuol lapsettomuus puolella olleet lääkärit jotka ultras ja näin niin ei ne kyllä niin symppiksiä osannut olla kuin heidän ehkä minun mielest ois tarvinnut olla ajatellen siihen ettei kukaan siel käyvä tahallaan halua kärsiä lapsettomuudesta. siel oli kerran oikein mukava lääkäri ja se oli mies mut sillä oisiin voinut käydä useimminkin...


moon stars ja tirriäinen 14+0 POKS POKS
 
Täälläkin jo liikkeitä tuntuu lähes päivittäin. Se tunne on mahtava :)

Kuulumisia:

Kävin eilen kontrolliuä:ssä päksissä. Hematooma on hävinnyt :) mutta istukka on edelleen osittain kohdun suulla. Noussut se on kohdun kasvaessa ja nousee edelleen kasvun myötä. Sitä ei sen koomin nyt kontrolloida, seuraava uä on rakenne kesäkuun lopulla. Kyllä helpotti. Yhdyntäkiellossa mennään silti edelleen |O vaikka hyvän asian puolesta tässä nyt selibaattia vietellään.. :D
Nyt osaan jo täysin nauttia tästä raskaudesta.

Liitoskivutkin helpottaneet, eivät ole joka päiväisiä..

Toinen neuvola on ensi viikon alussa.. Kävin vaa'alla töissä viime viikolla ja itku meinasi tulla, painoa tullut useampi kilo tässä ekasta neuvolasta..terkka repii pelihousunsa neuvolassa.. :D Muutenkin tuota ylimääräistä.. "puolustukseksi" tuo vuodelepo ja stressi hematoomasta veivät huomioni ruokien tarkkailusta muualle.. josko nyt sitten tsemppailen siihen.. huoh...

Raskausarpia mulla on maha täynnä. Tytöstä repisin täydellisesti kokonaan. Maha kylkiä myöten alhaalta ylös asti arpia täynnä.. Eli sama tuo tuleeko lisää vai ei..

Miten ootte harrastaneet liikuntaa tässä raskauden aikana? Itse laitoin toistaiseksi kuntosalin ja jumpat katkolle, kun olin niin kipeä ni en halunnut maksaa turhasta.. Kävelyä olen miettinyt tähän nyt aloitettavaksi oman kunnon mukaan.. ja uintia jos saisi luvan sitten seuraavalla kerralla ultrassa...


Hipsutin 16+4(?)
 
Moikka vain!

Attante, onnea kihlauksesta! Itse muistan niin elävästi meidän ekan kosinta yrityksen. Meillä mies polvistui mun eteen, mä tajusin salamana mitä nyt on edessä ja reagoin kuin kuka tahansa nainen, eli huusin paniikissa "mitä hittoa sä teet? Nouse nyt ylös sieltä!" Ja painelin karkuun. :LOL: sovittiin, että toinen yritys on sitten semmoinen arkisempi ja vähäeleisempi ja se sitten onnistuikin, kun en päässyt sen alta karkuun.. :D

Onko teillä muilla lakkiaisia/valmistujaisiin yms. nyt viikonloppuna? Miten pukeutuminen? Itse ostin mekon, mut en tiedä, että näyttääkö se hassulta, kun maha ei ole vielä kovinkaan iso, mutta jo pömpöttää. Et näyttänköhän vain siltä, että olen vähän pullukka! :D pitää laittaa sit kuvaa, et kehtaako niin lähteä. Kun siihen päälle on vielä kekkerit kaupungissa.

Niin, tosiaan tervetuloa kaikki mun duunipaikalla käymään! Mielelläni ultrailen vauvoja... :heart:

Tänään poistuu mullakin!

Mixed&kunkku 17+0
 
Hipsutin, täällä toinen painoa nopeesti keräävä :| Just kävin kotivaa'alla ja painoa on VIIKOSSA tullu 2kg! Mulla tosin takana 6pv rankka työputki, turvotuksen huomaa taas. Toivon todella että se on osasyy, ei sentään ihan tähän malliin oo aiemmin painoa tullut!
Liikuntana mulla on kävely, crossaus ja kevyt painoharjoittelu. Liikkeiden osalta vaan kovin rajoitettua, huimaus treenatessa on ollut kuvioissa jo jonkin aikaa. Ja se on todellakin sen luokan huimausta että kun iskee, ei pysty muuta kuin lysähtämään kasaan lattialle...mutta kai sitä ehtii sen kunnon treenauksen sittenkin kun vauva on maailmassa ja synnytyksestä toivuttu. Aikansa kutakin.

Ankka & Bebe 17+0
 
Heips vaan,
täällä oli eilen NT-ultra ja 12+3 viikot muuttuivat 12+6-13+6 viikoiksi. Neuvolakorttiin merkittiin se 12+6, ettei tarvitse laskettua alkaa muuttelemaan. Tänään siis 13+0 poksahti kuin itsestään :)

Bosch kirjoitit syövästi multitabsin raskaus+imetys -vitamiineja, minä myös ja hyvin ovat sopineet. Minusta ne ovat jopa auttaneet pahoinvointiin, liekö juuri B-vitamiininsa kanssa.

Ensimmäiset hankinnat on nyt tehty vauvalle. Ostin, kun kohdalle osui, Muumien Tove 100vuotta -juhlabodyn. Siis se tämän vuoden "speciaalikankainen".. muumifani kun olen. Löysin myös Tutan bodyja á 2€, joten pari niitä tarttui mukaan. Muutoin hankintoja ei ole tehty.
 
Ristiäisiä ollaan mietitty siltä osin, että meillä ei ole YHTÄÄN mahdollista kummikandidaattia! Lähes kaikki meidän kaverit ovat eronneet kirkosta ja mä en heidän kanssaan ole edes ollut tekemisissäkään esikoisen syntymän jälkeen, enkä enää haluakaan. Mun ja miehen sisaruksilla on niin paljon kummilapsia, joten heitä ei kysytä. Ärsyttää koko kummisysteemi, kun kuitenkin lapsi halutaan kastaa. Me mentiin naimisiin samalla, kun esikoinen kastettiin kirkossa ja juhlatkin olivat sitten myös. Nyt siis hieman pienimuotoisemmat suunnitelmissa (,jos siis kummit jostain keksitään).

Neuvolan kyselyistä, me narahdettiin tuossa Audit-kyselyssä kumpikin esikoista odottaessa. :LOL: Mä en tietenkään raskausaikana ottanut tippaakaan, mutta sitä ennen kyllä kerran kk otin enempikin. Nyt ei miehen tarvinnut täyttää ollenkaan. Esikoisen kohdalla me myös oltiin molemmat läpikäymässä tuota voimavarakyselyä ja keskustelemassa, jos jotain sieltä esiin pompsahti. Nyt vein täytetyn lomakkeen neukkutädille ja se luki sen vaan läpi. Mua nuo ei niinkään haittaa.

Itselle ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Ei tunnu yhtään siltä, että olis edes raskaana. Paitsi tuo hervottoman kokoinen maha! Maha on nyt jo sen kokoinen, mitä esikoisesta oli varmaan joskus rv20+. :p Ihana pallo! :heart: Olihan tuota lähtöpainoakin tosin hieman enempi kuin esikoisesta.

Mä en ole vieläkään saanut sydänääniä kuuluviin. Uskoisin silti kaiken olevan ihan hyvin. Ainakin toivon niin!! Viikko sitten neuvolassa ainakin kuuluivat komeasti, mutta vähän kyllä kieltämättä mietityttää, miksi en niitä kotona saa kuuluviin, kun viikkojakin on jo. Liikkeitäkään en tunne vielä. Lääkärineuvola sitten seuraavaksi tässä 2 viikon päästä.

Karole 14+1
 
Isot pahoittelut Riikalle! :/

Ja attentelle onnea kihloista!

Yhdet ylioppilasjuhlat on nyt vkl, ja mulla oli kans mekko-ongelma kun näytän vaan siltä kunoisin keränny kesäpömppistä itelle. Ostin sitte ihan uuden mekon, sen verran löysän, että menee varmasti koko loppuraskauden jos tulee muulloinkin tarvetta.

Voimavarakyselyä ei oo ainakaan vielä tullu meille.

Liikuntaa en harrastanut alkuraskaudessa ollenkaan, nyt koitan ainakin kävellä ja puuhailla enemmän ku pikkuhiljaa väsymys alkaa väistyä.

Kirjoitinkohan jo aiemmin, että ainoat vauva-hankinnat toistaiseksi on ollu pari kerää villavaippa-lankoja. Jos joku tietää mahtavan ohjeen villareille nii otan mielellään vinkkejä :)

wbä 16+2
 
Riikka90 pahoittelut!:hug: ja onnea jatkoon.

Neuvola kyselyt onhan se hyvä, että noita tehdään kun kaikilla ei kaikki ole hyvin. Nyt vähän kyl tympäs täyttää sitä voimavara juttua kun sama lomake on täytetty viimeksi reilu vuosi sitten pojan synnyttyä. Samoissa paikoissa oli ympyrät ja rastit kun viimeksikin. Eipä sitä kovin tarkkaan käyty läpi.

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

(.) ei ihmeitä omaan oloon. Eilen oli mojova päänsärky ja illalla huimasi, verenpaineet oli vähän alhaalla, mut onneksi tänään on ollut parempi päivä, eikä oo särkeny. Liikkeitä tuntuu (tai ainakin luulen tuntevani :D) aina silloin tällöin. Kumpa niistä tulisi jo selkeitä ja "säännöllisiä".

CL ja salamatkustaja 16+5
 
Riikka90, otan osaa menetykseenne.

Eilen illalla makasin pitkään sängyssä ennenkuin nukkumatti suvaitsi saapua, ja ihan kuin olisin pikkuhipsahduksen tuntenut! Saattoi olla myös mielikuvituksen tuotetta, myönnetään :) Hipaisu tuntui ihan miltei keskellä enkä ole ennen sen tyyppistä suolen liikehdintää huomannut, joten on kai mahdollista että oli sitä itseään. Ainakin uskottelen nyt itselleni että ensiliike on havaittuna.

Tänään alkaakin melkoinen työputki, vähän jo puuskututtaa.. Onneksi ilmat on siedettävät, viime vklp oli jo tosi tukahduttavaa painaa duunia kirjaimellisesti niska limassa. Reilu kuukausi vielä kesälomaan, itse pidän lomani ns erillisenä ja sen jälkeen palaan vielä töihin muistaakseni kuudeksi viikoksi ennen mammaloman alkua. Tai sittenhän sen näkee onko vielä työkykyä siinä vaiheessa, elo-syyskuuhan on usein vielä tosi helteinen ja tukala.

Hyvää viikonloppua mammat ja onnea valmistuville ja muuten vaan juhliville!

Bosch 18+2
 
Neuvolankyselyistä: Mä esikoista aikoinaan siitä audit-kyselystä vetelin ihan yläpäähän omat pisteeni, ihan heittämällä kaikkien riskirajojen ylitse. Mä olin vuosia ollut opiskelijana jo siinä vaiheessa, ja todellakin elänyt kaikki kissanristiäiset lävitse että tuli läträttyä ihan ilosta - ei ongelmasta, jouduin sitten HAL-polille tarkkailuun koko raskaudeksi, ja siellä kätilö selitti että ei niissä auditkyselyisttä oikein meinata edes saada oikeasti ongelmaisia kiinni, sillä he osaavat kyllä valehdella ja peitellä käyttönsä. Hyvähän se todellakin on, että seulotaan ja kysellään - eikä minua haitannut pariin ylimääräiseen ultraan päästä esikoista katsomaan, vaikkakin siellä HAL-polilla ihmistä kohdeltiin kuin kapista piskiä.
Nyt tässä toisessa raskaudessa, vaikka audit-kyselyn pistemäärä oli öhöm, ehkä 6, jouduin silti takaisin sinne polille. Pikkusen ärähdin raivoissani ja ei kuulemma tarvitse enään tulla, halusivat vain varmistaa että menee nykyään hyvin. Ainut mitä pohdin oli, että enpä kyllä muista että jossain vaiheessa olisi huonostikkin mennyt. :LOL:

Noi ristiäiset tuo mulle päiväpäivältä enempi päänvaivaa - oikeastaan niin paljon, että olen harkinnut josko jättäisi kastamatta koko lapsen. Vaikka esikoisella kummit ja kaste onkin, ja sitten mietittiin että onko se tavallaan "reilua" toista kohtaan, jos hänelle ei samaa suoda. Tuntuu että valittiin jo kaikki potentiaaliset kummit esikoiselle ja kaikilla jäljelle jääneillä olisi niin paljon jo kummilapsia, että tekee melkein pahaa pyytäkin, josko suostuisivat vielä yhdelle.
Toinen mitä ärsyttää, on anoppi joka velvottaisi että kyllä pitäisi kaikki miehen sisarukset kutsua - noh hitto, muuten ihan hyvä, mutta ei meillä ole niin iso koti että kaikki tänne mahtuisi ja rouva vetää hernettä nenään jos otetaan tänne vain kummit ja isovanhemmat. Varmaan suutuspäissäni vielä pamautan, että rouva on hyvä ja järjestää sitten ihan itse ne kekkerit - kerta vieraslistaakin jo luo. Me nimittäin ei millään pystytä kutsumaan kaikkia, saatika haluta enään tilaa vuokrata ja isoja bileitä pitää, aivan kuin ei stressaisi muutenkin tarpeeksi. :kieh:

17+6
 
Attente meillä tulossa kanssa ristiäiset ja häät :) Meillä on sitte jännättävää loppuvuodesta molemmilla :) Meillä piti olla nyt parin viikon pääst häät alunperin mutta peruttiin ne vuoden alusta kun oli vähän sellanen tilanne et pärjätäänkö rahallisesti ja voidaanko järjestää mitään häitä...No nytpä ei mee nii paljon rahaa kun kutsutaan vaan ristiäisten kannalta "tarpeellisimmat" ihmiset paikalle eli paaljo vähemmän mitä häihin ajateltiin :D

Meillä vaihtoehtoja kummeiksi vaikka kuinka paljon mutta hankala valita heidän väliltään eikä kaikkia haluta heti ekan lapsen kummiksi :S :D

Oi vitsi käytiin kerran jo ihastelemassa vaunuja mut kyl varmaa hankalaks tulee valita et mitkä nyt olis parhaimmat. Tarvitaan kuitenki sellaset monipuoliset,maalle ja kaupunkiajoon,reissataan paljon joten pieneen tilaan ja helposti kasaan menevät vaunut,ehdotuksia? :D

riikka90 pahoittelut ja voimia sinne:hug: ja hyvää kesää sinulle :)

Meillä oli tänään neuvola :) Verenpaineet oli aika hurjan alhaiset :S 95/64 ,hemppa oli 126 ja sikiön sydänäänetki kuunneltii :) <3 ne oli 145... Vähä meinaa ärsyttää kun meil joka kerta vaihtuu neuvolatäti viimeks oli eri ja nyt oli oma ja taas seuraavan kerran ku viikoilla 22 on neuvola nii tää oma täti on lomalla... Laitto myös labraan läheteen ja lääkärille konsultaation mun sykkeistä ja sydämestä...

Teps& vaavi 16+1
 
Riikka90 paljon voimia sulle!

Mukavaa kuulla iloisia neuvola kuulumisia!

Mulla ei mitään kokemusta Lastenrattaista ole, mutta meille on melko varmasti tulossa brion smile rattaat. Niissä on kääntyvät etupyörät joiden ajattelen olevan hyödyksi varsinkin sitten kun vaavi nopeasti kasvaa sellaiseksi 10kg painoiseksi isoksi vaaviksi jota täytyy kuitenkin jaksaa lykkiä rattaissa. :) En haluaisi joutua ostamaan kauhean monia rattaita kun toiveissa on vain tää yksi lapsi. Noissa smileissa saa tosiaan istumasuuntaa vaihdettua yhdellä klikkauksella ja ton jo hommatun turvakaukalonkin saa naksautettua suoraa runkoon kiinni. Pehmeä kantokassi vaan ekoiksi kuukauksiksi sisään ja rattaat täyteen makuuasentoon niin eiköhän se vauvakin silä mene ;)

Sonts4 17+2
 
Voi, Riikka - osanottoni ja voimia! :'( :hug:

Meillä oli ensin ajatuksena ostaa Brion rattaat joihin saa myös kaukalon kiinni, mutta eipä niille oikeastaan käyttöä taida olla. Täällä pohjolassa on aivan turha talvea vasten ostaa pienillä, kääntyvillä pyörillä olevia rattaita/vaunuja joten kunnon pyörillä varustetut pitäisi hommata sitten erikseen ja briot jäisi pelkästään kauppareissuille, kävelylenkkejä kun on saatava tehdä. Eikä me kotihiirinä niin paljon edes kaupoissa rampata että kannattaisi ostaa erikseen..mutta jos joku törmää matkarataskokoiseen pelkkään runkoon johon voi kiinnittää kaukalon, saa vinkata! :D Tuntuu vaan toisaalta sekin niin lyhyeltä ajalta kun vauva on vielä kaukalossa, vaikka kätevä oliskin nostaa kaukalo suoraan runkoon. Ja jos niistä saisi sitten matkarattaat myöhemmin, vielä parempi. Kuitenkin haluan erikseen peräkontissa matkaavat rattaat/rungon, en viitsisi pääasiallisessa käytössä olevia vaunuja laittaa joka reissua varten kasaan.
Ostoslistalla siis toistaiseksi vasta yhdistelmät ja seisomalauta isosiskolle, tuntuu niin epätoivoiselta tää vaunuviidakossa rämpiminen vielä vaikka aika hyvin tiedetään mitä ja mihin tarvitaan. Katsotaan nyt mihin päädytään. Kun oikeastaan matkarattaatkin jo ennestään löytyvät, vaikka eivät vastasyntyneelle sovikaan nämä meidän joten alkukuukausille on oltava jotain muuta.

Mullakin muuten Ladyvita mama sai ihan järkyttävän olon, olisin lopettanut niiden napsimisen aiemmin jos olisin heti tajunnut pahoinvoinnin johtuvan niistä. Olo parani heti, kun ne lopetin.

Ankka & Bebe 17+1
 
Voimia Riikka 90! :hug:

Vaunuista: Meillä on emmaljungan edget ja hyvin ovat toimineet kahdella lapsella. Lisäksi on gracon matkarattaat johon saa kaukalon kiinni. Kaksosten vaunutkin löytyvät mutta taidan pistää jemmaan, että saa tuo lokakuussa melkein 3v jo kävellä. =)

Audit-testi...
Mä sain ekan kohdalla valitusta.. käytän tosi harvoin, kerran kuussa saatan juoda saunasiiderin ja tyyliin kerran puolessa vuodessa lähen sitten johonkin baariin tm.. No, vastasin sitten tyhmänä että saatan juoda sen 5 (tai mitä nyt olikaan) yhden baari-illan aikana ja voi luoja mikä valitus. Olen/olin siis suurkuluttaja! Kyllä loksahti leuka :O

Neuvola ois ens viikolla ja ärsyttää jo valmiiks kun siellä on sijainen... Vaa-alla en oo ees uskaltanu kotona käydä...

Ymmi 18+0 POKS

Oujee! Mulla alkaa nyt sit kesälomat, syksyllä jatkuu sitten hoitovapaalla muutama viikko ja sitten äippälomalle.. eli pelkkää lomaa tästä lähtien :whistle: :p :D
 
Pahoittelut Riikka90 :( niin ikävä kuulla surullisia uutisia :(

Mä en tunne liikkeitä...se on jännä ku esikoisesta jopa mies tunsi jo näillä viikoilla mut kun tuo istukka on edessä niin en tunne..enkä varmaan tule tuntemaan vielä pitkään aikaan mitään...

Nyt oisin muuten valmis liittyy fb-ryhmään...kai sinne vielä otetaan?! Vai missasinko taas!? Laitoin wc-ankka sulle viestiä...

Kultasiipi & sinttiäinen 16+6
 
Moi vaan!

Riikka, pahoittelut ja tsemppiä uusiin yrityksiin! :heart:

Meillä oli taas tänään neuvola. Kaikki ok. Paitsi paineet 95/53. Käski juoda ja syödä enemmän. Joo, koitan muistaa. Paino noussut nyt eka neukkulasta 300g. Kehui, että onpa mulla jo iso maha! :D minusta sitä ei vielä varsinkaan aamuisin näy mitään.. :D kävin ostaan terkan ohjeen mukaan tukivyön, kun on niin kovat liitoskivut (siksi nimesi, kun kerroin niistä kivuista). Sain myös ekan lapsen synnytyskertomukset. Tuntui synnytyksessä itsestä ihan hirveältä se synnytys et taju lähtee eikä enää jaksa niin mulla oli yhdessä välissä paineet romahtanut 120/70 > 74/40 ja syke laskenut 80>50.. Niitä oli sitten lääkitty tuloksetta. Verta olin vuotanut tosi paljon. Ja sain 2 pussia verta. Ei yhtään helpottanut synnytyspelkoon. Ennemminkin paheni, kun tajusi, et oikeasti on meinannut kuolla siihen.. :(

No onneksi synnytystä ehtii miettiä myöhemminkin. Huomenna juhlitaan sit aamusta aamuun! Hyvillä mielin voi lähtä, kun tietää ettei paljo rahaa kulu eikä ole sunnuntaina darra... ;)

Mixed&Kunkku 17+1

Ps. Vauva monottaa ihanan paljon! Joka kerta rakastuu siihen enemmän ja enemmän kun tuntee kun se liikkuu! :heart:
 
Mixed kannattaa käydä ehdottomasti juttelee synnytyspelosta pelkopolilla! Terkka voi tehdä tarvittaessa lähetteen!
Mä kävin tokassa raskaudessa ku eka oli kans ihan kauhea, repesin pahasti, menetin verta ja sain kans kaks pussia siirtona verta.. Mut se pelkopolilla käynti helpotti ku sai jutella ja sit loppujen lopuksi toka synnytys meni tosi hyvin, ei edes verrattavissa ekaan! Tsemppiä sulle!!
 

Yhteistyössä