Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
Muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS
Kuutyttö / - / - / -

25.10
Sintti08 / 27 / 3. / KOS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
Bosch / 27 / 1. / KOS

30.10
Kubix / 29 / 1. / -

31.10
Kanelihippu / - / - / -
Murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
Pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS
Kanna/ 30 / 1. / KOS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS
Jonttu84 / - / 3. / -
Qwertyli / 32 / 1. / PHKS
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS
Sonts4 / 19 / 1. / TYKS

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS

7.11
Cinderella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS
Nsb / - / 3. / OYS

8.11
Donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
Marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 29 / 3. / K-SKS
Neydan / - / 2. / KOS
*Jansku* / 28 / 1. / -
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /
Äityli x3 / 31 / 4. / OYS
Hipsutin88 / 25 / 2. / PHKS

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
Nasumasunen / 31 / 5. / JS

11.11
Wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS

12.11
Marrashamsteri / - / - / -

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
Metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
Jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 24 / 1. / PHKS

14.11
Tuuliannaliina / 40 / 2. / -
Sugar crush / 34 / 2. / KOS

15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
Miuku91 / 23 / 1. / -
Piiu87 / 27 / 1. / -
Äityliini_86 / 27 / 2. / -
Piupaup / 30 / 1. / -

16.11
o0o / 38 / 1. / JS

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
Ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
MarieMarie / 35 / 2. / TYKS
Mahakani / 35 / 1. / KOS

19.11
Mamilis / 25 / 1. / HYS

20.11
Alica / 27 / 2. / -
Jupsis / 33 / 2. / TAYS

21.11
Marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
Viiaw / 18 / 1. / PKKS
Ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS

22.11
Parnika / 25 / 2. /

23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS

24.11

25.11
Attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS

26.11
Karole / 29 / 2. / -

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
Moon stars / 28 / 1. / TYKS
Malendra / 27 / 3. / OYS


28.11
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS
Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL

29.11
Mamma086 / 27 / 3. / PHKS
Eme93 / 21 / 2. / PS
Hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS
Idada / - / - / -

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
Mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi
Tyydeli
Elysa
Coffeegirl
Emppis
Riikka90

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2345602-marraskuun-mussukat-2014-huhtikuussa/

ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

Fb-ryhmästä kiinnostuneet laittakaa sähköpostiosoitteenne yv:llä WcAnkalle !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: "MY"
Kiitoksia uudesta pinosta Wc ankka:) Se on jo toukokuu,ihanaa...Enää reilu 3 viikko koulua ja sit töihi ja lomalle:) muutama päivä enää ultraan,jee:)

Aattelin äitienpäiväks kortin väliin laittaa ultrakuvan ainaki omalle äitille;)

Teps&vaavi 12+1
 
Kiitos uudesta pidosta! Kun vielä Fb-ryhmään hyväksyttäisiin niin olisin kiitollinen.

Kerrottiin eilen lapsille (3,5 ja 5v.) vauvasta kun jo näkyy niin selvästi että tutut tulevat onnittelemaan. Ystäväperheelle kävi niin että kun tietoa lapsiltaan panttasivat, naapurin rouva oli tullut lapsia onnittelemaan tulevasta vauvasta. Joten jotteivat kuulleet muualta, kerrottiin. Pienemmän ensikommentti oli: "onko sun mahassa apina?" =)
Olivat aivan innoissaan kun dopplerilla kuulivat sykkeen ja potkuja. Tänään vanhemmilleni kertomaan, saavat lapset sen hoitaa kun ei heidän mielestään taida olla hyvä uutinen.

Sintti08 + "toivo" 15+1 (LA muuttunut 25.10)
 
Jee kiitos wc ankka uudesta pinosta.. toi kuva on kyl niin ihana.. Laittelen koht taas masukuvaa tänne.. Vaikkei siin taida oikein mitään viel näkyä. :)

Tänne on nyt flunssa rantautumassa. meil sitä töissä on urakalla kaataa henkilökuntaa mut minkäs tekee kuumet ei oo joten viikonlopuks töihin mentävä. Tuskin saikkua saa pelkän nuhan ja yskän takia. :/ ja olen kyl huono ees hakemaan saikkua. Josta saan kyllä kaveripiirissä kuulla aika-ajoin.


Kävin tänään aamulla vaa alla ja yllätys oli suuri kun näytti kilon vähemmän kuin neuvolan ja koti vaaka silloin 24.4 olen kumminkin normaalisti syönyt enkä oo voinut pahoin nyt. vai oliskohan siit juuri kun ei oo niin tiuhaan tarvinnut syödä kun olo hyvä.

moon stars ja tirriäinen 10+1 Eilen sanottiin POKS POKS:D
 
Mulla meinasi mennä kuun vaihtuminen ihan ohi :D Miten niin ajatukset muualla?
Sain vappuna viimeisetkin koulutyöt valmiiksi ja lähetettyä, joten opettajan arviointeja on enää vailla se ihan virallinen valmistuminenkin. Ens tiistaina sitten töihin ja niitä on toivottavasti tarpeeksi sinne äitiyslomaan asti - vielä kun pystyisi täysipainoisesti ongelmitta tekemään, olisin kiitollinen :)

Meillä esikoinen oli kipeenä joten vappu meni sisätiloissa leffoja katsellen ja mässäten, olo on sen mukainen. Mua ei tänään saisi vaa'alle millään, näkee naamastakin että syöty on ja todellakin pahoinvointi on aivan hirveä! Olisin jättänyt osallistumatta herkkujen syöntiin jos olisin arvannut lopputuloksen, mutta nytpä on vahingosta viisastuttu. Takaisin ruotuun siis ja hyvillä mielin :)

Ankka & Bebe 13+1
 
Kylläpä tää aika rientää..tänään "jo" 13+1 :) Mä oon eilispäivän ajan tuntenu välillä sellaisia hipaisuja ja mietin voisko ne jo olla pikkuisen liikkeitä. Esikoisesta tunsin 14+6 ja silloin oli istukka etuseinämässä, nyt se on takana.



Maarii 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Mulle voi tästä eteenpäin laittaa viestillä sähköpostiosoitteensa jos tahtoo mukaan fb ryhmään!! :)

Tämän kuun ajan pääsee vielä mukaan..

ÄitiliiniX5 ja Jorma-Liisa 11+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet Peikko86 ja Candlelight! :)

Ei voi olla totta että vielä tulee huonoja uutisia meidän ketjuun :'/ Pahoittelut Silvia, roseship ja Sitkeäsissi :( Ja kovasti voimia..

Tänään oli se päivä jota on odotettu niin piinaavasti viimeiset viikot eli np-ultra :) Voin sanoa että jännitti ja olo oli suorastaan hysteerinen. Ja mikä valtava helpotus kun kaikki olikin hyvin tai vielä paremmin, ihan loistavasti. Niskaturvotus oli 1,5mm ja riskiluku tais olla 1/15 000.. Oon niin onnellinen!
Vauva vastasi täydellisesti viikkoja ja käytös oli oppikirjan mukaista. Sai hyvin kaikki mitat otettua, ensin vauva nukkui ja kun kätilö hieman heilutteli mahaa niin heräsi ja alkoi venyttelemään :) Kätilö tarkisti myös kaikki tärkeimmät elimet mitä tässä vaiheessa pystyy näkemään ja kaikki oli normaalisti.

- Onnellinen Sonkku 13+
 
Kun on edellisestä kerrasta niin pitkä aika niin eikös se ole niin että np-ultra tehdään vatsan päältä ja pitikö siinä olla pissaamatta ennen ultraa että rakko olis mielellään täynnä? Vai muistanko mä nyt jotain omiani..
 
Vatsan päältä tehdään ja sisäkautta vasta jos ei vatsan päältä onnistu. Esikoisesta mulla oli rakko täynnä ja ultraaja käski mennä ensin pissalle :D Hyvin näkyi kaikki vatsan päältä, yhdesti on väläytelty ultrausta alakautta jos ei vauvanalku suostu liikkumaan parempaan asentoon mittausta varten mutta eipä sitten ole tarvinnut.
 
Ok no sitten uskaltaa käydä vessassa ennen ultraa :D onneks siihen ei ole enää kuin se 1,5vkoa.. mun on vaan pakko saada lainata vaikka sitä kaverin doppleria taas että saan kuulla että siellä joku sydän sykkii.. mua pelottaa niin hirveästi jos menee kesken ja kiusasin itseäni vielä yks päivä lueskelemalla noita keskenmenojuttuja :headwall:
 
Mukavaa toukokuuta arvon kanssasisaret!

Mä kävin tänään verikokeissa ja odotettuun nt-ultraan on enää alle 2 viikkoa (reilua tuntia vaille :D ) Ultraustavasta oli ollut täällä puhetta. Mulla esikoisen "nt-ultra osa 1" (viikkoja ei ollutkaan vielä riittävästi seulontaa varten) tehtiin sisäkautta. Ultraava kätilö kysyi silloin, että olinko käynyt varhaisultrassa ja kun vastasin, että en, niin totesi sitten ultraavansa emättimen kautta. Varsinainen nt-ultra tehtiin sitten vatsan päältä. Se oli huomattavasti epämiellyttävämpi kokemus, kun kätilö jotenkin murjoi sillä anturilla vatsamakkaroitani... Rakenneultra tehtiin vatsan päältä, mutta siinäkin jotain varmisteltiin sisäkautta, kun prinsessa ei suostunut vaihtamaan asentoaan :D

Mä olen ajatellut liittyä fb-ryhmään sitten ekan ultran jälkeen, joten hyvä tietää, että silloin ei ole vielä myöhäistä hypätä kelkkaan mukaan.
 
Mulla ultrattiin sisäkautta ja tuli komennus vessaan kesken kaiken kun alkoi rakko suurenemaan... =) vaikka olin kyllä juuri ennen käynyt vessassa. Ultrattiin kyllä myös päältä kun kaveri oli niin huonossa asennossa ettei saatu ensin mittoja otettua.

Tänään oli neuvola heti aamusta... heräsin 15min ennen (nukuin pommiin) ja olin varmaan tosi hyvä näky siellä vastaanotolla.. en ees tajunnu neuvolakorttia antaa =) vähän nauratti tätejä. Sanoivat kun oli tutkimukset katottu, että nyt pääsen takaisin nukkumaan :LOL: 300g oli tullut lisää painoa, joten ei ollenkaan paha. huoh!

Meillä on mies ja kuopus kuumeessa... Toivottavasti vältän tämän taudin, ei huvittais yhtään sairastella viikonloppuna (mieluummin viikolla.. :p)

Onnea sonkulle hyvistä ultrakuulumisista!

Nyt päikkäreille!

Ymmi 14+0 POX!
 
Wc Ankka, kiitoksia uudesta ketjusta! :)

Sitkeä sissi, suuret pahoittelut ja hurjasti voimia suruun. :hug:

peikko86, tervetuloa! :) Meillä raskaus alkoi yli kahden vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen 1. IVF:n 3. PAS:sista. Aika epäuskoinen olo on vielä itselläkin, vaikka vu:ssa ollaan käyty ja kotona dopplerilla olen saanut sykkeet kuuluviin. Tuntuu siltä, kun tie tähän asti oli niin vaikea, niin tuskin pääsen raskaudenkaan kanssa helpolla. Jotenkin niitä vaikeuksia ja epäonnea tuntuu vaan riittävän. Yllättävän rennosti olen kuitenkin osannut ottaa tähän asti. Jotenkin olisin uskonut olevani paljon enemmän huolissani kaikesta. Me ollaan kerrottu vasta muutamalle läheiselle ystävälle, jotka tiesi meidän hoidoista. Perheillemme ja muille ystäville kerrotaan vasta aikasintaan nt-ultran jälkeen.

Eilen alkoi 11. raskausviikko. Tällä viikolla alkio muuttuu sikiöksi ja elimet alkaa toimia. Jännittäviä ja pelottavia aikoja siis eletään. Jos tästä viikosta selviäisi, niin ehkä sitten uskaltaisi hieman hengittää ennen nt-ultraa.

Hydra 10+1
 
Wc-ankkalle kiitos uudesta pinosta!

Nt-ultra tehtiin mulle mahanpäältä. Nelosesta alakautta.
Tänään tuli seulan tuloksetkin. Ne oli normaalit. Eli kaikki kunnossa :)

Ompahan ollu kurja päivä ilmojen suhteen. Rakeita tullu ihan kaatamalla. Ja kylmä :/

Sokerirasitusaikakin pitäs edelleen tilata. Plaah.

Nasu ja muru 12+4
 
Hyvää toukokuuta!

Vappuaattona kävin neuvolan varhaisultrassa ja siellä oli kaikki niin kuin pitikin. Sydän sykki ja mitoiltaan vastasi täysin viikkoja. Nyt sit ootellaan vaan kutsua sinne nt ultraan. Vähän tuli jo luottavaisempi olo tähän raskauteen, kun näki pikkuisen.

Omassa olossa ei oo hirveesti ollut kehumista. Huonoa oloa on ollut ihan kiitettävästi varsinkin iltaisin on nyt on ollut tosi huono olo. Painoa on tullut noin puoli kiloa.

Fb ryhmään haluaisin liittyä, mutta vasta nt-ultran jälkeen. Eli siis tän kuun aikana liityn, kun siihen nt-ultraan ei pitäisi enää olla kuin parisen viikkoa.

Mamma ja pikkuinen 9+6 (huomenna poksuu)
 
Nt-ultra tehtiin meilläkin vatsan päältä, välillä tosin alakautta varmistettiin oikea suunta kun turvotusta piti mitata. Ja ilmoittautumisvaiheessa kehotettiin vielä käymään pissillä ennen tutkimusta.

Äitiliinix5, ihan mielenkiinnosta kysyisin, miksi fb-ryhmään pääseminen loppuu tämän kuun jälkeen? En usko että olisin liittymässä mutta rupesi vaan kiinnostamaan.

Tänään sain ensihälytyksen raskausdementiasta.. Kävin kaupassa ja kassalla huomasin että kukkaro ei olekaan mukana! Onneksi kaupasta kotiin oli matkaa vain sata metriä joten ei muuta kuin rahapussia hakemaan. Huoh..

Hyvää viikonloppua mammat!

Bosch 14+2
 
sitkeäsissi pahoitteluni myös täältä suunnalta ja paljon halauksia ja voimia molemmille :hug:


Täällä kävin töis pikaseen käntymässä illalla ja niin uhosin meneväni huomenna töihin.. noh saa nähä. kurkku kun riivin rauta lämpö nousemassa ja hemmetillinen ärsytys yskä. apteekin asiakkaita tänään oltu mut saa nähä koska apu tulee niist.

Pitkään siel menikin kun piti oikein kysyä et mitä troppia saan ottaa ja minkä verran.. ku en haluis vahinkoa aiheuttaa :(
 
´Mulla on ensimmäiseen ultraan 2 viikkoa, enkä millään malttais odottaa! Kävin varhaisultrassa Meri-Oulun äitiysneuvolassa ja täti sano että kaikki on oikeen vallanmainiosti. Sydän sykki ja se oli vielä aivan ihana pieni :'( Viikkoja piti olla sillon 8+6, mutta sano että vastas 7+4 eli viikon pienempi mitä pitäis olla.. Toisaalta sitte mun kierto on epäsäännöllinen ja muutenki outo että voihan tuo pitää paikkaansa. kai? Muilla ollu tällasia? Mä oon ite tosi lyhyt niin tottakai sitä ressaa että jos beibistä tulee myös tällanen persjalka että voikohan se johtua siitä? La pittäis olla 18.11, mutta varmaan siirtyy jos se sikiö on ollu viikon nuorempi..

Osanottoni kaikille surun kohdenneille, mutta lämpimät onnittelut hyville uutisille! <3


- Ida&masukki 11+1
 
Kiitos Ymmi, vitsit noita ultrakuvia on tullut vahdattua pitkin iltaa :D oli jännä ku sai tuota 3d-kuvaakin!

Ihana vauvakumpu Moon Stars :) Mulla on aamulla aika olematon maha, mutta päivän aikana jotenkin kummasti alkaa turpoamaan.. Täytyis taas ottaa uus kuva ku viikkoja enempi.

Marii: kyllä mäkin väitän edelleen tuntevani liikkeitä. Parhaiten makuullaan ja kun rauhassa odottelee ja kuulostelee. Sellaista pientä muljahtelua <3 ihana kun näki nyt ultrassa livenäkin niitä liikkeitä mitä siel jumppaili.

-Edelleen onnellisin Sonkku 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Toukokuuta kaikille! :)

Itselle ei mitään ihmeellistä. Millään ei malttais odottaa omaan ultraan, mutta onneksi tuo aika on alkanut menemään eteenpäin nopeasti. Mäkin voisin ehkä sen ultran jälkeen liittyä fb:n ryhmään, jos kaikki on hyvin. Vielä en uskalla. :) Onkos siellä jo paljon sakkia?

Mulla on tuota iltaturvotusta ihan kiitettävästi. Muutenkin housut alkaa herkästi painamaan alamahaa ja se tuntuu ikävältä. Tuntuu, että työkaverit jo vilkuilee mahan seutua, mutta voin olla vainoharhainenkin. Nooh, ultran jälkeenhän sitä voi jo paljastaa lähimmille. Mulle kävi viime raskaudessa niin, että pomo oli möläyttänyt raskaudesta muille, kun olin lomalla. Oli "kiva" palata töihin, kun kaikki onnitteli ja viikkoja tais olla vasta 9+jotain.
 
Kannan minäkin korteni kekoon masukuvien suhteen, ekassa tilanne mistä lähettiin, toisessa 12+0 ja kolmannessa tän päivänen 14+0, josko siinä jo vauvamasuakin osallisena.. tänään tuntui mahassa kerran niinku ois joku kupla puhjennut, heti aloin miettiä että voisiko jo jotain vauvan aiheuttamaa olla mutta kun esikoinen niin ei yhtään tiedä miltä tuntuu sitten kun tuntuu.. istukka on kuulema takana, sanottiin nt-ultrassa, joka muuten mullekin tehtiin mahan päältä.. tuosta istukasta kun kysyin niin totesi että liikkeet sitten yleensä tuntee selvemmin kun takana..
Mutta tälläinen omanapainen vuodatus tällä kertaa..







Murmelii ja nöttiäinen 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars ja idada

Yhteistyössä