Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Moikka!

Syvät pahoittelut Emppis! :hug: Yksi keskenmeno on raskas, saati vielä kaksi peräkkäin. Voimia kovasti tulevaan!

Peukut hyvien uutisten kertojille ja tervetuloa uusille! Moon Stars kerro sit heti mitä ultrassa näkyi.. :)

Tänään meillä oli lääkärineuvola. Painon nousu oli +100g viidessä viikossa. Lähtötilanteeseen vielä pakkasen puolella. Se ei haittaa, kun loppu ajasta se paino varmasti nousee. Verenpaineet jotain 106/60. Ei ihme jos vähän hutera olo on välillä. Kohtu oli kasvanut tosi korkealle. Lähes navassa saakka! :O se on jotenkin kummasti kääntynyt tuolta takaa eteenpäin. :D Pikkuinen oli heti tuossa nahan alla ja sykkeeksi sai 156. Ihanaa hevosen laukkaa kuului! :heart:

Tänään kerroin pomolle, että jään lokakuussa äitiyslomalle. Ja lakki kourassa kyselin, että josko saisin ennen äitiyslomaa pitää lomapäivät mitä on jemmassa. Vastaus oli, et haluaisinko pitää lomat (2vkoa) jo pitkälti ennen äitiyslomalle jääntiä, että saan varmasti nauttia lomasta jos joutuu ennen äippälomaa saikkuileen. Ei tarvi lomaa käyttää saikun korvikkeena. Mä ihan huuli pyöreänä katsoin et mikäs siinä. Lisäksi sanoi, että tulla heti sanomaan jos työvuorojen kanssa on jotain sumplimista (vuorotyö) tai jos ei jaksa olla töissä niin hakea sitten saikkua. Ja että pitää kuunnella itseä miten jaksaa ja miten keho kestää. Se meidän pomo on vielä mies! :D yllättävän hyvän vastaanoton sai minun ilmoitus äitiyslomalle jäännistä.

Onko muuten teille muille tullut vielä mielihaluja? Tuli vain mieleen, kun just nyt rupesi tekeen mieli tuoretta korvapuustia! :LOL:

Mixed&Kunkku 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: attente
Emppis, :hug: ! Ei oikein löydy sanoja. Olen kovin pahoillani teidän puolesta.

FB:n ryhmään mullakin meni maku, kun osallistumisia alettiin rankkaamaan. Ja täälläkin on ollut moni joka sinne on ainakin yrittänyt liittyä ennen ryhmän sulkemista, mutta ei ole päässyt.

Tsempit moon starsille np-ultraan! Mulla on se huomenna. Ja jännittää ihan hirveästi. Aikalailla oon kirveen jo nakannut kaivoon, kun en ole sydänääniä saanut kuuluviin. Se mun pahoinvointinikin hellitti niin äkillisesti.. Ei oikein nyt uskalla ajatella tulevaa. Ahdistaa!

Onneksi, MY, selvisitte säikähdyksellä ja kaikki on hyvin. :)
 
moon stars ja Karole, hurjasti tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Emppis, suuret pahoittelut! :hug:

Sain eilen sikiöseulontoja varten otettujen verikokeiden tulokset. Neuvolan täti sanoi kaiken olevan kunnossa ja arvojen olevan hyvät. Tosin eihän ne yksinään koko totuutta kerro. Otan tulokset mukaan sitten ultraan, joka on maanantaina.

Hydra 11+5
 
täällä poksuttiin maanantaina rv14 :)

hematooma tuntuu rauhoittuneen. enää ei ole vuotanut ollenkaan :) siitä kontrolliultra parin viikon päästä :) tosin edelleen vaivaa liitoskivut ja issias(?) iskias(?) mikä se nyt onkaan on alkanut vaivata... noh.. rauhaksiin kun ottaa nii jaksaa :)
iltaisin väsyttää helposti..

töistä sen verran, että yövuorot oon joutunu jättää pois väsymyksen ja hematooman tuoman ressin vuoksi..

"kauhukseni" tajusin ja huomasin kuinka nopsaan aika menee.. kesäkuun lopulla kun on RU ni sillon porskutellaan puoltaväliä raskautta.. hurjaa :D

itsellä toinen neuvola kesäkuun alussa vasta.. joten saa ootella vielä hetken..

pieniä hipaisuja alkanut tuntumaan vatsassa tai sit vaan kuvittelen (?) :)

harmaa ja sateinen ilma saa mielenkin matalaksi.. aurinkoa ja lämmintä kiitos!! ( jotta saan pukea leggarit jalkaani uloskin ku ei mahdu enää muut housut.. ahdistaa tuo pelkissä äippäfarkuissa kulkeminen... :D )
 
Jos mäkin piiiitkästä aikaa ilmoittelisin itsestäni, kun vihdoin koneelle pääsin :)
Np-ultra oli ja meni ja siellä kaikki hyvin. <3 Löytyi kuivumassa olevaa hematooma, kun tuli vuotoja pari viikkoa ennen ultraa.

Sirpa75: Onnittelut kaksosista :) Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten :) Näkyikö ultrassa välikalvo eli onko identtiset vai ei? Ja jos tulee jotain kysyttävää, niin kysy pois.

Täällä moni miettii rattaiden hankintaa :) Meillä sama ongelma edessä, tosi pienellä lisämausteella. Meillä tuleekin olemaan 3 alle 2-vuotasta. Ikäeroksi tulee 1v.4kk eli tarvitaan kuljetusta kolmelle :) Tällä hetkellä käytössä Baby Jogger City Selectit ja hyväksi on todettu. Ei niin kevyet työntää kun vierekkäiset yhdistelmät, mutta kätevät on. Meillä meni aikainaan vierekkäiset vaihtoon kun vaan yhdestä ovesta mahduttiin niillä sisään ja se oli turhan haastavaa talvella.

No mutta nyt kävi kutsu ja koneen äärestä on taas poistuttavaa. :)

Viktoria ja pienenpieni 14+jotain
 
Voi täällä vielläkin tullut huonoja uutisia, voimia :hug:

Itellä ollu tänään jonkin sortin syrän ongelmia ja verenpaineet heitelly, neuvolasta neuvottiin vaan lepäämään ja yritti usuttaa kouluterkkarille, eikös raskaana olevat kuuluisi hoitaa neuvolan asiakkaina??

Teps&vaavi 13+5
 
täällä meni np-ultra hyvin.. Siellä pieni oli kasvot näkys hyvin ja myös se nenäluu. niskaturvotus oli 1:3/1:1 kun mittas ja sanos olevan normaali. kovasti ens nukkus, sit heräsi ja vähän heilus ja vilkutti ja lopulta käänsi meille selkänsä, että nyt riitti :heart:
hän oli 44.4 mm pitkä ja aivot oli normaalit kuten kaikki muukin. Sykkeet oli 161 ja ihana jumputus. tuo koko vastas edelleen 4 päivää pienempää niin kuin koko tän alun eli 11+1 kun nyt on 11+5

Tässä viel mein pieni :heart:

 
nsb
Heippa! Uusi täällä. Alkuaika mennyt niin kaikkea touhutessa,että ei ole joutanut keskusteleen. Mulla siis la 7.11 ja synnytyssairaala OYS. Kolmas lapsi tulossa, yllärivauva tämä kolmas, mutta tietysti yhtä rakas,kuin sisarukset.

Yritin päästä fb-ryhmään,mutta ilmeisesti sinne ei hyväksytä?
 
Pahoittelut emppis!

onnea hyviä uutisia saaneille!

tervetuloa uudet!

tyttö vai poika? mulla on koko ajan ollut tyttöolo, nyt en tiiä, voi siellä olla poikakin. Ainahan se vähän jännittää kumpi sieltä tulee. Toisaalta toivoisin sitä tyttöä, kun esikko kovasti haluaisi siskon. Toisaalta toivoisin poikaa, niin olisi pikku miehelle ehkä enemmän kaveria veljessä kuin siskossa. Mutta väliä sillä ei loppupelissä ole.

(.) mulla on viime aikoina ollut tunteet koko ajan pinnassa, siihen ei paljoa tarvita, että käyn itkemään. Liikutun herkästi, äitienpäiväkorttiakin itkeskelin vuolaasti kun oli niin liikuttavan tyttö tehnyt. Neidin kanssa on muuten ollut viime aikoina hankalaa, paljon on saanut taistella kun tyttö vetää kilareita, eikä mitään pieniä, joka asiasta, pienistäkin. Neiti on kuitenkin 8v. niin joka asiasta ei viitsisi taistella. Jospa helpottaisi kun tulee loma, eikä ole koulupaineita. Ja jospa isänsä skarppaisi taas ton isyyden suhteen ja pääsisivät oikeasti luomaan niitä välejä, et tyttö oppis isäänsä luottamaan ja se helpottaisi elämää... No, toiveissa on hyvä elää.. Sori sekava purkaus.

CL ja salamatkustaja 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, emppis!! :hug:

Tosta fb-ryhmästä, et tosiaan kannattaa uusikin ryhmä perustaa, vaikka rakenneultrien jälkeen. Uskokaa pois, sinnekin tulee ihan reilusti porukkaa. Tällä ryhmällä riittää taustailijoita ;)

Normi painonnousu 280g/vko ja oli pysynyt sen rajoissa. Huh! Muuten olo ok.
 
Emppis: voimahali sulle täältä! Tosi kurjia uutisia, joihin ei oikein lohdun sanat tällä hetkellä varmaankaan auta.

Sen vaan haluan sanoa, että älä luovu toivosta. Mulla oli myös kaksi peräkkäistä keskenmenoa ennen esikoista ja koville otti ja uudelleen raskautuminen suorastaan pelotti. Mutta kolmas raskaus meni onnellisesti loppuun asti ja ekan kolmanneksen jälkeen osasi jo relatakin asian suhteen.

Ei ole mitään syytä miksi ei olisi niin, että kolmas kerta toden sanoo.

Voimia! :heart:
 
Emppikselle paljon voimia :hug: Meillä enkelityttö jätätti varhaisultrassa jo viikolla ja kasvo sen mukaan np:n asti. RU:ssa sitten jätätti taas parilla viikolla eikä en uutiset olleet hyviä.
Näiden raskauksien väliin mahtui yksi kkm, ja kyllä, en vieläkään osaa uskoa todeksi että olen raskaana ja on mahdollisuus siihen että kaikki menee hyvin.
Kurjaa että vielä kohtutulehduskin tuli :( Onneksi noi antibiootit puree aika nopeasti ja kun saa ne fyysiset asiat hoidettua pois niin pystyy keskittymään siihen henkiseen puoleen.
Jos kaipaat juttuseuraa, niin laita ihmeessä yv:tä :heart:

Mielihalut mulla onneks vähän rauhottuneet. Missään vaiheessa ei oikeastaan ole tullut järkyttäviä pakkomielteitä, mutta myönnettäkööt että esim cheddarjalopenot maistuis tässäkin raskaudessa ja jääkaappikylmät hedelmät (kiiwi, mandariini, ananas). Myös marlin neljän hedelmän mehu on sellainen mitä kuluu viikossa useampi litra :whistle:
Paino ei ole onneksi ainakaan kotipuntarin mukaan noussut samaa tahtia kun enkeliodotuksessa. Tosin silloin kyllä antauduinkin kaikille himoilleni :)

Vaikka tohon fb-ryhmään kuulun, niin harmittaa se allekirjoittanuttakin, että yks kaks vedettiin ovet kiinni. Jos täällä joku meinaa uutta ryhmää kyhätä, niin olisin itse siitä kiinnostunut kyllä. Tykkään enempi siellä jutella kun on kuitenkin kasvot ja mennään omilla nimillä. Jotenkin henkilökohtaisempaa :)

Hydralle onnittelut veriarvoista :) Toivottavasti nyt seulakin antaa hyvän tuloksen eikä riskiä ole :)

Mukava myös lukea että on hyviäkin ultrakuulumisia. Ja kuten hipsutinkin sanoi niin kohta aletaan oikeasti lähestymään keskiraskautta!

Itse kuuntelin eilen sykkeitä ja kyllä siellä tosiaan joku on. En vaan vieläkään tahdo uskoa vaikka maha ottaa jo ns eteen :D

Tänään 15+1 :O
 
Hitsi miten hassua, kun puhutaan jo keskiraskaudesta, kun itse menen vielä ensimmäisellä kolmanneksella. :D

).( olo kovin turvoksinen, pitäis varmaan kääntää tuo (.)
Vuoto loppui illalla(ehkä), ja vaihtui paskatautiin. Hieno yö takana.
Aloitin aamuni nyt sitten suklaalla, kun mikään muu ei maistu.

"MY" ja ViKa 11+3
 
Viimeksi muokattu:
moon stars, mahtava juttu, onnea! :heart:

Ambrosia, pienen paniikin sain kyllä aikaiseksi papp-a ja hcg-b-v arvoista, kun tietenkin niistä piti mennä googlettaan ja vertaileen niitä johonkin Huslabin ohjelehtisen kaavioihin (tyhmä minä!). : / Oma papp-a on ehkä viikkoihin nähde hieman matala ja hcg-b-v hieman korkea. Mutta niissä on kuitenkin selkeästi eroa, joka on kai tärkeä juttu Downin poissulkemiseksi. Vielä täytyy malttaa odottaa jokunen päivä ultraa. Mitään muuta en niin toivokaan, että siellä olisi kaikki hyvin. Koko ajan on kauhea huoli kaikesta.

Hydra 11+6
 
Hydra muutokset voi olla "isojakin" noiden arvojen kohdalla ja silti kaikki on hyvin :) .
Me ei enkelitytöstä saatu niitä veriarvoja kun vasta perinnöllisyyslääkärillä ja ne oli niin päin vittua suoraansanottuna että niistä olis voinu jo suoraan katsoa että kaikki ei ole kunnossa. Mutta tosiaan perinnöllisyylääkäri silloin korosti, että voi olla molemmissa tai vaan toisessa paljon häikkää joka voisi pelkkänä lukuna viitata trisomiaan 21/13/18. Sen riskiluvunhan mukaan sitä kuitenkin jatkotutkitaan.

Ja varmasti on hyvin. Oottehan te tätä raskautta odottaneet ja jokatapauskessa vaikka toivonkin että kaikki menee (kaikilla) maaliin asti, niin jo raskautuminen on itsestään ihana ja ihmeellinen asia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Np-ultrassa käyty. Ja niin..hyvinhän siellä kaikki oli. :) Kovasti vauva jumppaili ja vilkutteli meille. Niskaturvotus oli 1,0mm ja koko kaverilla mittaa 54,2mm. :heart: Vastasi rv 12+0, mikä myös neuvolassa laskettu. Joten vois päivitellä mun LA:n vastaamaan myös sitä eli 26.11. Kaikki tällä hetkellä näkyvät rakenteet olivat normaalit.

Vähän kyllä hävettää ja harmittaa se, miten olin varma, että kaikki ei ole hyvin. Mutta munkin taustalla ehkä ymmärrettävää. Nyt lopetan murehtimisen (ainakin toistaiseksi) ja käyn huomenna ostamassa ne äitiyshousut. :)

Huojentunut Karole 12+0
 
nsb
Tää on vähän tätä, et minä en ainakaan ole hihkunut omasta raskaudesta etukäteen (lue ennen np-ultraa), joten tuntuu tosi ihmeelliseltä, että yhtäkkiä onkin myöhäistä hakea sitä vertaistukea sieltä mistä toivois, kun ei X-päivään mennessä ole liittynyt johonkin ryhmään. Kyllä äiti-ihminenkin osaa olla ilkeä toiselle äidille. Ihan samassa tilanteessa kaikki ollaan ja yhtä paljon jokainen haluaisi vertaistukea ja keskustelua. Mutta jään seurailemaan josko joku muu perustaisi uuden ryhmän.
 
Emppikselle pahoittelut! :(

Karole ja moonstars, hienoja ultrakuulumisia

Fb-liittymisestä... moni sanoi haluavansa liittyä np-ultran jälkeen kun saa ns. Varmistuksen raskauteen. Sitten ykskaks tulee et jos et liity tähän mennessä niin et pääse enää ollenkaan. Ei sen puoleen..en sinne ois halunnukkaan. Halukkaitten puolesta harmittaa...

Aamulla oli hurja juttu. Heräilin ja kävin veskissä ja menin takas mehen kainaloon köllimään. Mahaan alkoi sattua ykskaks toispuoleisesti ja se oli ihan kivikova siltä kohtaa. Otin doperin ja laitoin siihen kohtaan. Siinä oli murunen tullut pintailemaan ja äänet kuului mahtavasti. :)
Kaiuttimen kautta kuuneltiin niin lapsetkin kuuli..
Sitten hää karkas ja mahakin pehmeni. Näitä muistan että on ollut aikaisemmissakin.

Aamulla meen tk:n coctailille niinkin joku tämän hienosti mainitsi. Yök!
Rd ollut kahdesta niin pakko.

Nyt lähetään puistoon pikkumiehen kans.

Mukavaa päivänjatkoa!
Nasu ja muru 14+2
 
Olipas päivitettävää taas - lämmin osanotto suruun, Emppis, kyyneleet silmissä luin :'( Kovasti voimia ja ennen kaikkea uskoa ja luottamusta tulevaan :hug:

Uusille tervetuloa! :flower:

Mä olen kyllä tähän fb-touhuun niin tympääntynyt, eipä tuo täällä mainostettu ryhmä ainakaan Kaksplussan marraskuun mussukoille tunnu olevan. Ylläpitäjät käyvät täällä mainostamassa ryhmää ja ilmoittamassa takarajoja, muuten taustaillaan joten en oikein tän ryhmän poppooksi osaa sitä enää edes mieltää ja jäsenetkin taitavat olla aika pitkälti jo muualta kuin meidän listalta, jos kerran niin jumalattoman paljon jo on että pitää ihan sulkea. Taustailijoitahan toki julkisella foorumilla riittää varmasti muutenkin, ei sillä. Mutta harmittaa niiden puolesta jotka halus asiaa miettiä ja kuitenkin ovat tälläkin listalla alusta asti olleet ja aktiivisesti kirjoitelleet - mä voin sen ryhmän kyllä teille pykätä ja laittaa kutsut, jos haluatte, vaikka täällä pääasiassa pysynkin :)

Ankka & Bebe 14+6
 
Ultrassa käyty :) molemmat pienet vastasi täysin viikkoja.. Niskaturvotusta toisella 0.98 ja toisella 0,69. Molemmilla omat yksiöt ja istukat :heart: toinen ei millään meinannut antaa kurkata niskapoimua ja sitten vähän yriteltiin häiriköidä masua tönimällä ja sitten piti ultrata alakauttakin.. rakenneultra sitten heinäkuun puolessa välissä ja silloin kuulemma yritetään katsoa sukupuolet koska jos olisi eri sukupuolta niin jatkossa seuranta olisi helpompaa.. Rakenneultran jälkeen alkaa vissiin äippäpoliseurannat ja niitäkin tulee "vaan" 4 viikon välein mitä vähän ihmettelin kaverin kanssa :O

Taisin hymyillä välillä aika onnellisen näköisenä :heart:
 
Vieläkö mahtuu mukaan kirjoittelemaan..? Alkuaika mennyt pahoinvoinnista kärsien, mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa, VIHDOIN. :) Eli ikää olis 28 ja laskettu aika 8.11. Ensimmäistä täällä odotellaan. <3

Joko te olette hankkineet vakuutuksen vauvalle?

Jansku & Juniori 14+4
 

Yhteistyössä