Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Onnea pinkkimyy kaksosista, jospa menis loppuun asti hyvin. :love:

Täällä eka neuvola takana ja ultrattiin myös. Sielläpä se pikku sintti kellui ja sydän löi.:love: (y) viikot heitteli kolmella päivällä, ultran mukaan 9+6 mut neukka laskurin mukaan vasta 9+2. :unsure: tietenkin oisin halunnut mennä pitemmän mukaan. :D
Pahoinvointi on edelleen kauheaa ja kaikki koti hommat on vähän sinne päin ku ei vaan pysty ja jaksa mitään. Loppuis äkkiä tää olo.
Kysymys et onko kukaan kokeilut vyöhyketerapiaa tähän raskauspahoinvointiin koskaan? Ku oon lukenu et siitä toisille on apua.

Hyvät voinnit ksikile
 
Onnea pinkkimyy kaksosista, jospa menis loppuun asti hyvin. :love:

Täällä eka neuvola takana ja ultrattiin myös. Sielläpä se pikku sintti kellui ja sydän löi.:love: (y) viikot heitteli kolmella päivällä, ultran mukaan 9+6 mut neukka laskurin mukaan vasta 9+2. :unsure: tietenkin oisin halunnut mennä pitemmän mukaan. :D
Pahoinvointi on edelleen kauheaa ja kaikki koti hommat on vähän sinne päin ku ei vaan pysty ja jaksa mitään. Loppuis äkkiä tää olo.
Kysymys et onko kukaan kokeilut vyöhyketerapiaa tähän raskauspahoinvointiin koskaan? Ku oon lukenu et siitä toisille on apua.

Hyvät voinnit kaikille!
 
Mä en nyt saa yhtään mielenrauhaa aamun ultran suhteen. Ei kyllä mitenkään normaaliin kiertoon ja puuhastelupäiviin mee yhteen noi ultran viikot :( eli eikö tuo nyt sitten jotenkin kehity normaalisti..? Ei tässä varmaan kyllä hyvin käy, ei oikein jaksa uskoa. Huomenna pitäis tulla neuvolastakin se eka aika, nyt lähinnä tuntuu siltä et ei huvittais edes vastata puheluun saati mitään aikaa turhaan kalenteriin raapustella.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli mallillaan. Yksi pieni siellä majaili, vastasi viikkoja ja sydän löi. Huh helpotus <3 nt-ultraan sain kans ajan 19.4 ja lääkäri aika toukokuun lopulle. Välissä pitää käydä sokerirasituksessa sukurasitteen takia.

Breeze 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Voi Sirppuliina, toivottavasti sulla kaikki hyvin. En halua pelotella vaikka tämä varmasti pelottaa, mut mulla oli tuon puolisen vuotta sitten keskenmenon kans vähän sama homma. Ite olin laskeskellu että pitäs olla jo viikoilla 8, mut sit mentiinn varhaisultraan nii se sanoki että viikkoja ois vasta 6+2... ja keskenhän se sit meni...

Mut oon kyl kuullu tarinoita että on menny kaikki hyvin vaikka varhaisultrassa koko ollukki pieni, joten elä vielä heitä lusikkaa nurkkaan!
 
Eilen illalla iski ihan kauhee olo joka kesti siihen asti että söin ruokaa äsken, olen koittanu syödä vaikka ja mitä täs välis, mut mikään ei auttanu :censored: toivotaan ettei tuu takas, toiveajattelua :whistle::LOL:

Kauhee minkälainen ärsytys ja kui pala voi nousta kurkkuun siitä ettei olla odoteltu että mä pääseen kotiin ruuan kans eikä edes tulla sanoon hei ku tuun kotiin, semmone pitäkää tunkkinne fiilis :ninja:

Laiskis & pikkukaveri rv7+2 :love:
 
Voi Truuly, Nessu ja Sirppuliina...jaksamista teillekin huolen ja epätietoisuuden kanssa! Mä soitin tänään terveysasemalle siinä toivossa, että saisin sieltä lähetteen ultraan. Purskahdin itkuun ja sanoin että mulla on kauheat paineet kun huomenna on työhaastattelu, enkä tiedä mitä sanon siellä... ja millaista työtä voin ylipäänsä ottaa vastaan, vaiko vain keikkaa tai kokoaikatyötä. Kotipalvelusta olisi kyse ja mun aamut ja päivät on ihan karseita pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Iltaa kohden virkistyn ja alan voida paremmin. Kehtaako sitä sanoakaan, että voisin tehdä vain iltapainotteista työtä?:D Oispa järkkyä olla heti alkuun sairaslomalla voinnin takia...

Mutta mutta...en saanut aikaa. Ensin pitää kuulemma käydä neuvolassa (joka on mulla 15.4) ja sieltä sitten laitetaan lähete nt-ultraan. Kaikki niin virallista että huh! Selvitin sitten sen Femedan ultran ja vasta kun 10 viikkoa on täynnä saa Kelakorvausta, ei siis vielä rv 10 alkaessa. Että menee tuonne ensi viikon lopulle, sain ajan 14 päivä. Toivottavasti Kelakorvaus on sen verran nyt sitten etten vallan köyhdy entisestään:(

Mikä tässä kaikessa on helpotus, taaperon päiväkoti alkoi tänään oikein hyvin:love: Viime viikolla harjoiteltiin. Oikein reipas oli ollut.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Milloin teillä on/on ollut eka neuvola? Sain ajan vasta 20.4, jolloin viikkoja on jo 8+. Aiemmista raskauksista on jo muutama vuosi aikaa (lapset synt. -08 ja-11), mutta muistelen, että olisi ollut silloin aiemmin. Haluaisin neuvolaan ja ultraan mahd. pian, kun tuntuu, että vatsa vanhoine raskausarpineen on pulpahtanut jo nyt sellaiseksi, ettei sitä pitkään pysty piilottelemaan...

Meillä jyllää vatsatauti... iloista odotusta, kun 5-vuotiaan kanssa kanssa molemmat oksennellaan
 
Eikö tuo raskaustestin ottaminen stressaa jos ottaa useasti? Mä otin 3-4 kertaa kunnes näytti plussaa. Oireet on sen oloset että Yrjö meinaa lentää. :sick:
Lueskelin noita edellisiin teksteistä ja vissiin osa teistä on käynyt ultrassa jo? Mulla on vielä 18 pv. Huh huh, ei malttaisi odottaa. Huomen sentään neuvola.:LOL:

7+3 <3
 
Joku kyseli vyöhyketerapiasta. Minun kaveri opiskelee vyöhyketerapeutiksi ja sanoi, että sitä ei suositella raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Myöhemmin sen pitäisi olla ihan ok.

Synnytyksestä: Esikoisesta muistaakseni virallinen avautumisaika oli 15h. Toki melkein saman verran saa lisätä, kun yöllä ja aamulla supisteli 10min välein. Ja ponnistusvaihe kesti 55min. Jälkeisistä en muista, mutta niissä ei kauaa menny. Ilokaasu ja epiduraali (sain semmosen kipupumpun, joka lisäsi lääkettä säännöllisesti) auttoi tosi hyvin. Vain ponnistusvaihe meinasi olla ylivoimainen, kun epiduraalin vaikutus lakkasi ja sen jälkeen puudutettiin ainoastaan väliliha, kun se leikattiin. Nyt tulevasta synnytyksestä mietityttää, että kestääkö ponnistuvaihe taas yhtä pitkään ja meneekö taas toipumiseen pitkään. Esikoisesta meni useampi kk, että olin taas täysin normaali eikä mihinkään enää sattunut.

Oireista: Pahoinvointi jatkuu edelleen. Alkoi plussauksen aikaan, tai oikeastaan jo aiemmin, mutta en osannut sitä silloin ajatella, että olisi raskauteen liittyvää. Ruoka ei maistu ja itsensä saa pakottaa syömään. Ehkä kuitenkin helpottamaan päin on, sillä parin päivän sisään on jotain oikeasti tehnyt mieli. Ehkä tää tästä.

Töistä: Meillä töissä tietävät raskaudesta. Esimies oli arvannut jo ennenkuin itse tiesin. Meillä siis kohtuullisen pieni porukka ja tullaan tosi hyvin juttuun kaikki. Lisäksi nyt jo suunnitellaan ensi lukuvuotta, joten oli siksikin pakko kertoa. Myös miehen töissä tietävät, koska siellä jo suunnittelivat myös ensi syksyn ja talven ajuja ja miehen oli pakko sanoa, että etsiivät yhden kuskin lisää. Mies siis ajaa talvet turverekkaa. Ois nimittäin suotavaa, että mies olisi edes kohtuullisen lähellä synnytyksen lähestyessä eikä jossain tuntien päässä turvetta viemässä. Onneksi miehen työnantaja on myös mukava mies ja ymmärsi täysin

Nemelia rv 8+3
 
Moikka vaan.

Mä tässä alan vähän uskoo et joku tuolla asustelee. Olin ihan oireeton, mutta muutamapäivä Sitte alko eroamaan. Ja eilen oliki sitte jo ihan pahoinvointia. Mitään ei tee mieli. Jos tulee nälkä ni ihan hirvee olo. Jogurttia, pitsaa, hamppareita kyllä syön :whistle:

Tänää ei oo ollu niin paha olo. Mutta luotto et joku siel ilmottelee olemassaolostaan.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan et asiat olis hyvin. Pienet kasvaa ja voi hyvin :love:

Jenanie
Eikö tuo raskaustestin ottaminen stressaa jos ottaa useasti? Mä otin 3-4 kertaa kunnes näytti plussaa. Oireet on sen oloset että Yrjö meinaa lentää. :sick:
Lueskelin noita edellisiin teksteistä ja vissiin osa teistä on käynyt ultrassa jo? Mulla on vielä 18 pv. Huh huh, ei malttaisi odottaa. Huomen sentään neuvola.:LOL:

7+3 <3
 
Mä oisin alunperin saanut neuvolan aprillipäiväksi, mutta peruin sen:D Nyt on sitten 15.4 jolloin on jo 10+1 ainakin. Jotenkin ei huvittais ollenkaan mennä. Saa kuulla ne samat suositukset ja neuvot taas viidennen kerran. No onneks on edes ultra edellisenä päivänä niin saa kuulla tuomion onko asukasta...:confused:
 
Nyt täälläkin eka ultra takana! Kaikki hyvin ja pieni vastasi viikkoja 8+3. Uskomaton tunne, koko raskaus konkretisoitu ja vollotin siinä sitten ihan kunnolla:D.

Töissä on ollut hieman haastavaa pahoinvoinnin kanssa. Oon siis pt ja ohjailen asiakkaita salilla. Tuntuu et jos jostain pöllähtää pahan hajunen hiki, niin heti tekee tiukkaa:LOL:

Huomenna lähdetään miehen kanssa Espanjaan viikoksi lomalle. Saa nähdä minkälaista tän pahoinvoinnin kanssa on reissata:LOL: ehkä aurinko auttaa! Tarkkana pitää kyllä olla mitä siellä syö. Harmi kyllä jos pitää syödä vaan kaikkea paistettua, kun ei noista salaateista sitten oikeen tiedä, miten ne on valmistettu/pesty. Mitä mieltä muut olis salaattien ja muiden tuoreiden syömisestä ulkomailla?
 
Mulla eka neuvola on 13.4 ja silloin mulla on viikkoja 8+4.

Mä oon kotona hoitovapaalla, niin ei oo tarvinnut työpaikalla kertoa kellekkään. Oon kyllä hakenut töitä ja keskiviikkoon mennessä pitäs selvitä sainko kesäks töitä.

Oloista, eilen ekaa kertaa tuli tosi paha olo ja joutu oksentamaan. Tänään oonkin pitänyt huolta, että oon syönnyt vähän väliä niin paha olo on pysynyt poissa.
 
Mä tajusin just, ettei mulla oo ollu pariin päivään huono olo. En muutenkaan ees melkeen muista olevani raskaana. Mäkään en ihmeemmin odota ekaa neuvolaa kun tiedän ettei siellä mitään ihmeellistä tapahdu.
Kukkakuu & toukka rv 6+5
 
Nemelia, mullekin kätilö sanoi viimeksi että tarvisin ehdottomasti vastaavanlaisen kipupumpun epiduraalille. Hän ihan ihmetteli ettei mulle ole sellaista ennen ehdotettu ja tietysti en ole älynnyt itse pyytää kun en ole sellaisesta tiennyt. Tosin mulla on nuo käynnistykset menny loppuvaiheessa niin hurjaa vauhtia että anestesialääkäri ei ole ehtinyt paikalle kuin ekassa puoli tuntia ennen ponnistusvaihetta ja tässä viimeisessä ei ehtinyt ollenkaan:mad: Niin sanoi että jos tuon kokemuksen jälkeen enää ikinä koskaan haluan lapsia, pyytäidin kipupumpun jo ajoissa että mulla on siihen oikeus. Niinpä aion nyt pyytää, erityisesti jos radin takia käynnistetään. Onpa melkoinen yö takana:eek: Olen nukkunut vain pari kolme tuntia joista heräsin tunnin välein, ja nyt puoli neljän jälkeen en ole enää nukkunut:geek:
 
Milloin teillä on/on ollut eka neuvola? Sain ajan vasta 20.4, jolloin viikkoja on jo 8+. Aiemmista raskauksista on jo muutama vuosi aikaa (lapset synt. -08 ja-11), mutta muistelen, että olisi ollut silloin aiemmin. Haluaisin neuvolaan ja ultraan mahd. pian, kun tuntuu, että vatsa vanhoine raskausarpineen on pulpahtanut jo nyt sellaiseksi, ettei sitä pitkään pysty piilottelemaan...

Meillä jyllää vatsatauti... iloista odotusta, kun 5-vuotiaan kanssa kanssa molemmat oksennellaan
Aiemmista oli eka neuvola jotain rv9 ja nyt oli 7+1 :)
 
Vauvahaaveita: Tuo mun doppler on Jumper merkkinen. Tällainen

Tervetuloa Rockinen! :)

Eka nla
on mulla 8+1, eli tuleva torstai. En odota sitä mitenkään erityisemmin, koska ei tosiaan mtn järkevää siellä tehdä. Ainoa, et sit tulee toki varattua labrat ja saa soitella aikaa sit niskapoimu-ultraan. :) Sitä odotellessa siis!
 
Mulle vois vaihtaa la 4.11. (varhaisultrassa aikaistuikin tulo aika paljon) ja synnäriä ei täällä Helsingissä voi noin vain valita, mut todennäköisin olis Kätilöopisto.

Mun pahimmat pahoinvoinnit taitaa nyt olla takana! 3 viikkoa pelkkää yrjöä ja vatsan kramppaamista, nipistelyä, menkkamaisia kipuja ja viiltäviä pidempään kestäviä kipuja. Mut nyt on jo ehkä viikon ollu parempi! Yrjöttää kyllä aina sillon tällön, pari kertaa päivässä, mutta ei jatkuvasti ja vatsaankin koskee vaan hetkittäin. Jee!

Mä en oo kyl miettiny synnytystä vielä ollenkaan, enkä oikein osaa kuin järjellä suhtautua tähän asiaan, vaikka ultrassa sykekin näkyi. Mutta vielä on suuri km riski ja niskapoimusta voi selvitä kaikenlaista. Sen jälkeen, kun viikko 12 ylitetään JA niskapoimuhommat on kunnossa, voin ehkä heittäytyä enemmän tähän hommaan mukaan. Lapsi on silti toivottu ja harkittu, älkää käsittäkö väärin :D oon vaan ennemmin järkevä, kuin tunteellinen.

Samoista syistä en haluis vielä kertoa työnantajille, mutta heidän kannaltaa tieto jossain vaiheessa toukokuuta on vähän myöhään eli oon pahasti kahden vaiheilla tässä. Mies ei ihan ymmärrä tätä huolta tai huonoa omaatuntoa... En tiiä. Onks tyhmää sit sanoa muutamien viikkojen päästä, että unohtakaa koko juttu jos kaikki ei ookkaan kunnossa?
 
Täällä oli eka lääkärikäynti tänään, kaikki ok. Lääkärillä hauska taskukokoinen ultraääni ja varoitteli että ei välttämättä näillä viikoilla näy mahan päältä... mutta siellähän näkyi saman tien voimakkaan sykkeen kera :)

Seuraava neuvola onkin sitten vasta kesäkuun alussa, tässä välissä ultra noin 4vkon päästä.

Juna 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl
Kiitos Almandiini ja Peikko <3 varasin puolentoista viikon päähän uuden ultran, että sais jonkun varmuuden asiaan.. Jos silloin olis viikot 7+5 niin ehkä sitten kaikki vois olla kunnossa, tylsää vaan odotella niin kauan..
 
Täällä myös käyty ultrassa ja pieni tyyppi siellä näkyi ja sydänkin sykki! :) Nyt asiasta tietää myös miehen äiti, omalle siskolle kerroin ensimmäisenä jo aiemmin. Muut luultavasti saa tietää vasta joskus parin viikon päästä tai sen jälkeen.

Itelleni on nyt ihan ihme tila kun ei tee ruokaa mieli. Yleensä tekee kaikkea mieli vähän liikaakin. Nyt sitten vaan on tosi hankala keksiä mitä sitä sitten oikein söis... Pakko silti syödä kun muuten tulee vähän huono olo.

Toivottavasti Sirppuliina saat mielenrauhaa sieltä uudesta ultrasta sitten, tsemppiä!

Ihanaa reissua beeh!! Uskoisin että Espanjassa ruoka on aika puhdasta mutta tietysti maalaisjärkeä voi käyttää. Varmaan itse välillä söisin salaatteja ja välillä välttelisin... Hedelmiä söisin kuorittuna. Jos joku buffet osuisi eteen niin pitäisi ehkä varmaan vähän tutkailla kuinka tavara liikkuu.

Marsikka ~8+3
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl ja beeh

Yhteistyössä