Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Hei kaikki, mukana ollaan vaikkei hetkeen ole kuulunut mitään! :)

Onnea uusille plussanneille ja niille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta!

Kummeista täällä ollut puhe, itse olen aika varma keitä pyydämme kolmannelle, ystäväpariskunta ja sukulainen.

Synnytystä oli myös pohdittu. Itseäni ei pelota, mutta jännitys varmasti tulee lähempänä. Enemmän lähinnä odotan innoissani.
Kaksi aikaisempaahan minulla on käynnistetty kohtuullisen pahan pre eclampsian (raskausmyrkytys) takia joten luomukäynnistymisestä ei ole kokemusta. Henkisesti olen valmistautunut että myrkytys tähänkin raskauteen iskee mutta saa nähdä. Sitten kyllä jännittää jos pitää arpoa koska mennä sairaalaan kun ekoissa olin siellä jo valmiina ;) Ekat kestäneet nimittäin 4,5h ja 1,5h...

Omista oloista: VÄSYMYS ja UUPUMUS ovat aivan todella raastavia. Tässä joutunut pohtimaan joutuuko ottamaan töistä jotain lepolomaa :( Tänään taas onneksi väghän parempi päivä.
Rinnat ovat viikon verran olleet todella kipeät, urheiluliiveillä mennään vallan (y)
Kahvia join ennen pannun päivässä, nyt sekin luontaisesti vähentynyt, lähes loppunut, kun ei vaan maistu enää hyvältä. Muuten tässä mennäänkin aika normioloilla mutta luottavaisin mielin :)
Perjantaina eka neuvola ja ti pitäisi olla neuvolan kautta varhaisultra, saa nähdä muuttuuko la, ainakin tarkan hedelmöitysajan tiedän.

Juna 6+6
 
Itellä hävis tänään oireet ku seinään :eek: ei ällötä,vatsaa ei polta,en palele eikä väsytäkkään... nyt sit pelkään onko kaikki edes ok? :unsure::( joulukuun km alkoi samalla tapaa ,yht äkkiä katos oireet ja sit jonkun ajanpäästä alkokin tiputtelu ja vuoto. Tietysti voi olla ihan normaaliakin et katoo ja saattaa tulla pahempana takasinkin, mutta väkisinkin miettii pahinta.

Soitin yksityiselle ja kyselin hintoja, täälä se maksais 99e. En kuitenkaan vielä varannut,saa nähä varaanko. Ehkä mä odottelen muutaman päivän miten käy...
 
Miekin purskahin itkuun varhaisultrassa :D katoin näyttöä hengitystä pidätellen ja kun näin ruskuaispussin ja siellä köllivän pienen niin samassa lääkäri sanokin, että täällä kaikki hyvin <3

Toivottavasti kaikille muillekin kävisi yhtä hyvin :)
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista (y):LOL: itelläni on edessäpäin tuossa iltapäivällä, eikä hajuakaan miten selviydyn tän pahoinvoinnin, jännityksen ja paniikin kanssa paikalle (n) pakko ois yrittää syödäkin mutta ylläri, mikään ei maistu.. jotenkin semmonen pelko että kaikki ei oo ehkä kunnossa, ko tää tie ollu jo niin pitkä ja kivinen tähänkin asti.. nooh pessimisti ei pety. Onneksi mies lähtee mukaan..
 
Voi teitä onnellisia ultraajia! Mie just soittelin Kuopion ultrat mitä löysin ja halvinkin maksaa jo reilut 120e.. Että meille ei moista lystiä sitten tule :cry:

Ja oma napaisesti olot on taas nii sekavat. Kokoajan pelkään että jotain on vialla. Digi testi antoi eilen tuloksen "raskaana 2-3" vaikka eikös viikoilla 5+4 pitäisi jo sen 3+ tulla? Heti itse-diagnosoin itselleni liian vähäisen hormoonin lisimisen. Sen puolesta puhuisi muidenkin oireiden puuttuminen. Ei okseta, ei öllötä, ei mitään o_O (esikkoa odottaessa pahoinvointi kun oli NIIN jäätävää että osa ajasta meni sairaalan tipassa ja loput vessassa...)

Ainoa "oire" mikä puhuu raskauden puolesta on edelleen poissa olevat menkat, yleensäkin positiivinen testi ja tissien kasvu. Muuta ei...
:(
 
Onpa meillä monella samanlaisia tuntemuksia että mitään ei oikein tunnu.. Mut mie ko eilen laitoin että ei oo mitään oireita niin illalla sit iskiki kunnon äklötys olotus ja yön oon sit syöny etten oksenna. Esikoisesta oli sama homma: iltapahoinvointi. Et saa nähä onko tääkin sit tyttö.

Mut toivotaan ja uskotaan että kaikilla silti kaikki hyvin! Varhaisultran jälkeempä sitä ois sit vähä viisaampi, mut mulla sinne on odotusta viel neljä viikkoa. Jännä muuten että joka paikassa niitä ei tehä. Mie pääsin vaan ko kysyin ja sanoin että edellinen oli keskenmeno niin haluan että tarkastetaan et kaikki ois hyvin.
 
Heippa!

Ihana kuulla että, noin moni on nähnyt uuden perheenjäsenensä jo!
Itse en ajattellut mennä varhaisultraan, en ole ottanut kauheasti stressiä.

Pari viikkoa sitten jouduin kyllä itkukurkussa soittamaan neuvolaan kun alavatsassa oli kovat polttelut, joka sen jälkeen rauhoittui levolla. Toivottavasti oli vain kasvukipuja tai vastaavia.
Välillä vatsa kipeytyy jos teen jotain outoja liikkeitä, mutta muuten kivut ovat loppuneet, onneksi!

Ruoka maistuu normaalia enemmän ja kun syön ennen kuin nälkä pääsee niskanpäälle, pystyn välttämään pahan olonkin. Välillä tuntuu että olo on ihan normaali, paitsi joinakin päivinä olen niin väsynyt, että voisin vain nukkua.

En oikein tiedä enää mitä housuja käyttäisin, normifarkut painaa vatsaa jo niin paljon, että täytyy yleensä jossain vaiheessa kulkea nappi auki o_O Ostin yhdet mammahousut, mutta ne ei ole niiiiin mukavat.

Perjantaina neuvola! Nyt siis kai viikot 7+5 tai jotain :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrakuulumisesta!
Itse tein tänään digin ja näytti yhä 2-3. Saa nähdä meneekö la sittenkin joulukuun puolelle. Esikoinenhan on syntynyt 2.12

Almandiini Esikoisen kohdalla sain sydänäänet kuuluviin rv 12, että älä ainakaan ota ressiä, jos ei vielä hetkeen kuulu.
Omasta dopplerista oli laturi katkennut ja raskauskeijulta saataisiin toimitettua vasta kuukausien päästä uusi. (n) Mietinkin raaskisiko ostaa uuden, oli se niin suuri helpotus aikaisemmin.
 
Täällä iski tänään kauhea pelko, ettei kaikki ole/mene hyvin. Ei auta vaikka kuinka yrittää miettiä ettei se ainakaan murehtimisella parane. Aloin harkitsemaan varhaisultraa, mies haluaa kuitenkin vielä odottaa että käydään ensin neuvolassa,jos siellä suostuttaisiin ultraamaan. Nuorimmaista odottaessa kun neuvolan täti ultrasi melkein joka kerta. Siihen on vaan vielä se pari viikkoa aikaa....
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultra-uutisia kaikilla <3

Suussa maistuu pahalle, jos ei oo purkkaa tjtn suussa, ja kaikki/ -alla haisee pahalle, kai tääkin oire :censored::LOL:
Maha edelleen ku pallo, jos pistäis reijän nii lentäisin varmaa ympäriinsä niinku irtipäästetty solmuton ilmapallo :ROFLMAO: jaffa onneks auttaa pahimpaan ja on jokseenki kivuton olo :)

Laiskis & pikkukaveri rv6+4 :love:
 
Täällä kanssa paheneva kuvotus kaverina, tarttis muistaa tehdä niinkuin paperinaru ja syödä aina ennenkuin nälkä iskee niin voisi olotkin olla lievemmät. Mutta kun ei muka muista ja kerkee. Eilen iski hulluus ja söin lounaaksi paketillisen kalapuikkoja... mähän olen ollut reippaat 10 vuotta kasvissyöjä o_O. Beibi vissiin ei ole?
Nuo epävarmuuden hetket on kyllä kurjia. Tunnustan olevani hiukan kontrollifriikki, ja on vaikea vaan olla ja luottaa että kaikki kulkee niinkuin lisääntymisessä luonnostaan pitääkin, enkä mä voi tehdä asialle oikeasti yhtään mitään. No, parin viikon päästä voisi jo kaivaa kotidopplerin kaapista ja sitten on nt-ultra ja siitä kohta voi alkaa panikoida liikkeitä!

- Lopsis 7+2
 
Minäkin olen jättänyt ruokavaliosta pääosin punaisen lihan pois ja tarkoituksena oli jättää kanakin pois, mutta se ei enää olekkaan niin helppoa. Pahoin pelkään, että liha tulee takaisin ruokavaliooni raskauden myötä. Ja jos tästä nyt lapsi syntyy, en ajatellut ruokkia sitä vain kasvisruoalla...joten kai tulevaisuudessa meidän perhe onkin taas sekasyöjiä, tosin kasvispainoitteisesti.:unsure:
 
Onpas täällä paljon ihania ultrakuulumisia, onnea teille kaikille! Itsellä olisi vielä 19 piiitkääää päivää odotettavana ennen ultraa o_O Oireita mulla on onneksi kiitettävästi edelleen, joten se ainakin helpottaa omaa oloa ja pelkoja. Ensimmäisen neuvolakäynnin varasin eilen ja se olisi 26.4., siihenkin siis vielä pitkä aika. Näitä loppukuun odottajan "iloja".

Kummeista oli ollut puhetta. Meillä on aika pieni suku, joten kahdelle ensimmäiselle ollaan oikeastaan kaikki mahdolliset käytetty (vanhemmalla viisi, nuoremmalla neljä kummia). Kahta kaveripariskuntaa ollaan mietitty alustavasti, täytyy vielä miettiä.

Dopplerin olen jo kerinnyt myydä pois nuoremman jälkeen, en tiedä maltanko ostaa uutta tai jos jostain saisin vuokralle. Mulla on kohtu sen verran takana, että kovin myöhäisillä viikoilla sain kotidopplerilla äänet kuuluviin kahden edellisen kanssa (ja samalla paljon huolenaihetta :rolleyes: )

Synnytystä en odota mitenkään innolla, mulla on molemmat synnytykset olleet aika pitkiä (yli 14 h) ja hitaasti eteneviä. Mutta otetaan vastaan mitä tulee, palkinto on kuitenkin kaiken sen kivun ja odotuksen arvoinen :love:
 
HOX!

Siirrytäänpä pikkuhiljaa Huhtikuun ketjuun :) Tein uuden ja päivitin sinne listan. Tarkistakaa omanne ja ilmoittakaa, onko korjattavaa!
Tervetuloa uusille <3


Ihania ultrakuulumisia tullut kyllä monella! Toivotaan, että ei muita kuin positiivisia uutisia tulisikaan!
 
Vastaanpa vielä tähän ketjuun.:)
Ensimmäinen neuvola ja ultra viikon päästä! nopeasti aika mennyt, vaikka varaushetkellä tuntui, että ikuisuuden päästä vasta.

Oireina älytön väsymys ja närästys ja turvotus iltaisin. Kovasti toivon, että oksentelu olisi jo tullut, jos on tullakseen, mutta saa nähdä!:)

Miten teillä joilla on jo aikaisempia raskauksia, milloin on alkanut näkymään? Minulla turvotuksen takia jo iltaisin kunnon pöhötysmaha, että senkin perusteella joku saattaisi arvata. Aamuisin ei toki vielä näy yhtään.:) mietiskelin vain milloin kannattaa ensimmäisiä raskaushousuja ym ruveta hommaamaan? Toki yksilöllistähän varmasti tuo on! Ensimmäiset vauvan vaatteet ajattelin ostaa ensimmäisen ultran jälkeen, mikäli kaikki kunnossa!:)
 
Minusta henkilökohtaisesti ei varmaan näe mtn pitkään aikaan, oon sen verran isonkokoinen jo valmiiksi :whistle::ROFLMAO: turvottaa ja vatsa ihan pallona, mutta syynä taitaa pikemmin olla suoliston ongelmat ku tämä raskaus, vaikka osasyyllisenä se kyl varmaan on :LOL: pitäny reilun viikon löysiä housuja ku painaa epämielyttävästi muuten.
 
Vastaanpa vielä tähän ketjuun.:)
Ensimmäinen neuvola ja ultra viikon päästä! nopeasti aika mennyt, vaikka varaushetkellä tuntui, että ikuisuuden päästä vasta.

Oireina älytön väsymys ja närästys ja turvotus iltaisin. Kovasti toivon, että oksentelu olisi jo tullut, jos on tullakseen, mutta saa nähdä!:)

Miten teillä joilla on jo aikaisempia raskauksia, milloin on alkanut näkymään? Minulla turvotuksen takia jo iltaisin kunnon pöhötysmaha, että senkin perusteella joku saattaisi arvata. Aamuisin ei toki vielä näy yhtään.:) mietiskelin vain milloin kannattaa ensimmäisiä raskaushousuja ym ruveta hommaamaan? Toki yksilöllistähän varmasti tuo on! Ensimmäiset vauvan vaatteet ajattelin ostaa ensimmäisen ultran jälkeen, mikäli kaikki kunnossa!:)
Minulla alkoi muistaakseni esikoisesta näkymään jotain rv 16 ja kakkosesta rv 11-13 :)
 
Liitynpä minäkin keskusteluun. Eli olen ensimmäistä odottava 34-vuotias nainen ja raskauslaskurin mukaan mennään rv 8 :) Ensimmäinen neuvolakäynti vasta 22.4. joten pitkät, pitkät viikot ovat vielä odotettavana sinne..

Oloja on ollut, pahoinvointia, rintojen arkuutta ja väsymystä mutta ehkä tämä vielä realisoituu vielä paremmin ekä neuvolan jälkeen.. Ihanaa, jännää :)
 
Jose85: Voimia jatkoon! <3 Toivottavasti saatte oman pikkunyyttinne pian! Laitoin sinut tuonne listalle, mutta pyydä poistamaan, jos et halua, että se siellä on!

Tervetuloa uusille! Mahtavan paljon on listaan nimiä kertynyt! Toivottavasti suru-uutisia ei tule enempää! <3
Päivitin listaan uudet ja muutospyynnöt! Tarkistakaa taas omanne ja ilmoittakaa pitääkö tiedot paikkaansa! :)
FB:hen pääsee kyllä! Emme ole sopineet vielä ajankohtaa, milloin se suljetaan. Tämä asia käydään faboryhmän kanssa läpi! Mutta todennäköisesti nyt odotellaan np-ultriin asti, että hyvin on vielä aikaa tulla mukaan!

ON: Väsymys ja pahaolo! Siinäpä päivän sanat!!! :O Aamu alkoi oksentamisella ja koko päivä ollu semmosta whiii mennään virran mukana menoa. Ulkona onneksi tuli oltua ja hyvin on ruokakin alas mennyt. Ihanaa toki kun on oireita, mutta en muistanut millaista tämä ultimaattinen väsymys olikaan :D

Päivän positiivinen asia on se, että meillä on huomenna ULTRA!!!! Klo 12 meen kurkkimaan löytyykö masusta elämää <3 Taitaa tuleva yö olla aika surkea :p Stressaan todella helposti kaikkia asioita ja ne vaikuttaa sitten makiasti yöuniin. Ei sillä, että yöunet ois nyt viimesen viikon aikana muutenkaan loistaneet, mutta kuhan nyt sais ees nukuttua ja aika menis nopiaa. :)

Minisun multivitamin mamaa syön. En ole kyllä huomannut yhteyttä pahoinvointiin... Eilen jäi ottamati ja yhtälailla öklötti :D Ja tänäänkin nyt muistin aikana vasta vitskut otin ja tosiaan aamulla jo oksensinkin..

Sellaista täällä tänään! :)

Maicy ja napero 6+5.
Hei! Miten fb-ryhmä löytää ja pääseekö vielä mukaan?
 

Yhteistyössä