Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Minäkin olen kiinnostunut faceryhmästä, vertaistukea todellakin tarvitaan! Mutta odottaisin mieluusti hetken ennen kun sinne liityn :)

En ole vielä saanut soitettua neuvolaan, ei viitsi töissä ollessa soittaa..Odottelen siis ensiviikkoon. Latasin puhelimeen pregnancy plussan ja yritän virittäytyä tunnelmaa. Nyt on siis kaiketi menossa viikot 4+3.
 
  • Tykkää
Reactions: Autumnn
Moikka! Itse plussasin elämäni ekaa kertaa eilen, mutta viikosta tai päivistä ei hajuakaan? Viimeisimmät kuukautiseni alkoivat 22.1 ja nämäkin oli primolutilla aiheutetut, sen jälkeen ei kuukautisia ole ollut. Välissä kerkesin jo uuden primolut-kuurinkin syödä, mutta kuukautisia kun ei kuulunut tein siis eilen testin.. ja clearbluen viikkonäyttö näytti 1-2 vkoa raskaana. Mulla siis taustalla pco-diagnoosi, kuukautisia ei luomusti oikeastaan tule, eikä reilu kuukausi sitten naistenklinikalla ultratessa näkynyt tarpeeksi isoa follikkelia, limakalvo oli tosi ohut ja miehenkin siittiöissä hitautta. En siis VOI uskoa että olisin oikeasti raskaana, koska edellytyksiä ei oikein ole! Voikohan tuo positiivinen tulos olla virhe...
 
Hei! Minäkin varoivaisesti liittyisin joukkoon. Tänään plussa-testi tehty.:) ikää 24v, mies30v ja ensimmäistä nyt odotellan. Takana puolivuotta yritystä, la ilmeisesti joskus 11.11 tienoilla. Viikot ehkä 4+4. Oireina kovia menkkajomotuksia ja turvotusta. Faceen mukaan hieman myöhemmillä viikoilla. Kaikki uutta ja jännää joten vertaistuki tulee tarpeeseen!! :)

Meillä mennään melkein samoilla luvuilla! :D ite 25, mies 30, yritystä takana kylläkin vähän pitempää (tärppäs yk10) ja ensimmäinen lapsi. Ja laskettu ois laskurin mukkaa 12.11. :)

Miekin sinne faceen vasta kun tietää onko täällä ketään.
 
Moikka! Itse plussasin elämäni ekaa kertaa eilen, mutta viikosta tai päivistä ei hajuakaan? Viimeisimmät kuukautiseni alkoivat 22.1 ja nämäkin oli primolutilla aiheutetut, sen jälkeen ei kuukautisia ole ollut. Välissä kerkesin jo uuden primolut-kuurinkin syödä, mutta kuukautisia kun ei kuulunut tein siis eilen testin.. ja clearbluen viikkonäyttö näytti 1-2 vkoa raskaana. Mulla siis taustalla pco-diagnoosi, kuukautisia ei luomusti oikeastaan tule, eikä reilu kuukausi sitten naistenklinikalla ultratessa näkynyt tarpeeksi isoa follikkelia, limakalvo oli tosi ohut ja miehenkin siittiöissä hitautta. En siis VOI uskoa että olisin oikeasti raskaana, koska edellytyksiä ei oikein ole! Voikohan tuo positiivinen tulos olla virhe...

Miun käsittääkseen ei oo huijari positiivisia :) negat saattaa ollakin positiivisia.
 
No jotkut lääkkeet voi antaa väärän positiivisen tuloksen. Semmoset mitä käytetään lapsettomuus hoidoissa ja ne sisältää sitä samaa hcg hormoonia kun raskaudessakin. Tai näin olen kuullut joskus jostain :)
 
Minäkin rohkenen hypätä tänne kun tänään tehty r-testi oli tarpeeksi vakuuttava :) Faceryhmä vois olla kiva, mutta näkeekö facekaverit kirjotukseni/ryhmään liittymiseni jos se on alkuun avoin? Mä voin liittyä sit kun se on salainen, ehkä :D

Anianna 30v., 3. lapsi, LA 15.11. HYS
 
Meillä mennään melkein samoilla luvuilla! :D ite 25, mies 30, yritystä takana kylläkin vähän pitempää (tärppäs yk10) ja ensimmäinen lapsi. Ja laskettu ois laskurin mukkaa 12.11. :)

Miekin sinne faceen vasta kun tietää onko täällä ketään.
Kiva juttu ja hauska sattuma samat luvut!:) Meilläkin projektia pidempään takana, sillä minulla on pitkäaikaissairaus jonka lääkityksen purku aloitettiin 06/2015. Mutta nyt innolla odotuksessa.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Autumnn
Faceryhmä on täysin suljettu alusta lähtien :) Kukaan ei löydä ryhmää, eikä sinne voi liittyä muutoin kuin kutsusta. Mutta siis, jokainen kuka sinne haluaa on tervetullut, joko nyt tai sitten myöhemmässä vaiheessa! Ryhmä suljetaan jossain vaiheessa täysin, mutta tod.näköisesti vasta, kun kaikki on esim. niskapoimu-ultrassa käyneet, joten aikaa on! :)

Anu84:
Laitoin mielestäni sinulle kaveripyynnön jo aiemmin, vaan jostain syystä ei näköjään ole perille tullut. Uusi pyyntö odottaa! :)

Tervetuloa uusille! Lisäilen listaan teidät :)

Ruusukimppu:
Harvemmin tosiaan vääriä plussia testeihin tulee, mutta testaa ihmeessä uudestaan :) Digin tuloksen perusteella voisi olettaa, että olet viikoilla 3+0-4+0?

ON: Jep, nyt on todistettu että millä testeillä hätähousu himotestaajan kannattaa testailla :D Mulla nyt tasan rv4+0 ja sain ensimmäiset plussat testiin tuosa pari päivää sitten, 3+5. Testasin silloin erittäin herkällä ja ovistestillä. Ovistestiin vahva plussa, joten tottakai rupesin tiirailemaan tarkemmin sitä r-testiä. Siinä erittäin hento viivanalku ja mietin et voiko tää olla totta! Ei muutako seuraavasta pissasta uittaan digiä. Ja siihen tulos raskaana, 1-2.. <3 :D Illalla uitin vielä RFSU:n ja tuon erittäin herkän. Molempiin tooodella hailakka viiva. (Mulla on ylimääräsiä r-testejä jotain parikymmentä, niin siksi uittelen huoletta!)
Eilen sitten aamusta uitin erittäin herkän ja pregcheckin. Sama haalea tulos erittäin herkkään, mutta pregcheckiin selvä ihana värillinen viiva <3 Tänään aamulla erittäin herkkä ja RFSU:n testi, johon molempiin hailakka värillinen viiva. Vahvistuneet ne on, mutta edelleen tosi hailakoita.

Tulos: Erittäin herkät ja RFSU:t näyttää kyllä raskauden, mutta parempi jättää niillä testaaminen vasta sille ajalle, kun menkkojen pitäisi alkaa tai menkat jo myöhäsä.
Pregcheck näyttää vahvaa plussaa jo ennen menkkoja, samoten digitaalinen Clearblue (Lupaa jo varman vastauksen 5pv ENNEN menkkoja!)

Analyysi suoritettu! Listalta jäi pois vielä mooonta merkkiä. Joku muu tehkööt niiden kanssa ;) Toki jokaisella HCG eritys on yksilöllinen, mutta jatkossa seuraavien kohdalla itse ainakin jätän erittäin herkät ja RFSU:t kaupan hyllylle ja luotan joko Digiin, PC:hen tai Apteekin omaan! NIH KERTA! :D
 
Täällä on menossa vasta dpo 13 ja pahoinvointia ollut dpo 9 lähtien :O Olen kärsinyt koko elämäni matkapahoinvoinnista ja tää tuntuu samalta.. Kahdessa ekasta raskaudessa (tyttö ja poika) en kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista ja nyt sitten varmaan kärsin niidenkin edestä.. Aloin jo maalailemaan kauhukuvia, että tällä kertaa oliskin tulossa tuplat kun suvussakin on paljon kaksosia (jopa omat sisarukseni ovat kaksoset) :D Tänään on ollut koko päivän niin yökötys olo, että tekis mieli vaan pötköttää, mutta kai se on puistoon ja kauppaan raahauduttava lasten kanssa..

Ihanaa päivää kaikille!
 
Juna: Tervetuloa! Meinasin jo kommentoida, et nyt taitaa olla viikot väärin mutta hoksasitkin itse :D Itse nimittäin LA 16.11 ja tänään 4+0..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, voisin hiippailla kanssa varovasti mukaan ketjuun! Onneton en osaa puhelimella laittaa tekstiä punaiseksi, mutta jospa ne tästä silti löytäisi listalle

Lopsis, 33v. LA 13.11. 2. lapsi TYKS

Esikoinen täytti juuri vuoden ja samantien jäikin menkat tulematta ja tuplaviivat pärähti tikkuun. Olispa mojova isänpäivälahja jos tosiaan tuossa laskettuna aikana sen vauvan pukertaisi!
Varhaisultra varattu 29.3., voisin faceryhmää miettiä sitten sen jälkeen.
Onpa kiva olla täällä!
- Lopsis 4+3
 
Lopsis: Tervetuloa! Lisään sinut listaan :) Meillä on tuo varhaisultra samana päivänä! Monelta sulla aika? Mä joudun venaileen puolille päivin, mut jospa sen jaksais :D Laskettuaika on mulla muutama päivä myöhemmin, mut jos esikoisesta ottaa mallia niin suattas tulla jo siinä 12-13pv :D Toki nyt varmaan menee sit yliajalle, jos sinne asti päästään. haha :p

ON: Tein aamusta uuden digin, tekstinä Raskaana 2-3 <3 <3 Ihanaa! Siltikin tuntuu olo tyhjältä.. pieni pelko perseessä, et kyseessä ois tuulimuna. Eilen menin vielä lukemaan kokemuksia tuulimunasta, eikä yhtään kyllä omaa oloa helpottanut :D On sitä ihminen pöliä, ko tieten tahtoen menee ressiä keräämään. 3vkoa ja saa nähä sykkiikö pienen sydän.. <3


Maicy ja napero 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Autumnn
Meillä on jo kymmeneltä, onneksi. Jos tää väsymys jatkuu yhtä tuskaisena niin ei tarvi pelätä yöunienkaan puolesta...tarttis keksiä joku näppärä valkoinen valhe omalle äidille että miksi esikko tarvii silloin lapsenvahtia :whistle:

Aion vakaasti olla tekemättä tällä kertaa digiä ollenkaan! Viimeksi tein kolme, ja auta armias kun se viimeisellä kerralla miettikin ihan testiajan loppuun asti ennenkuin vilkutti edes "raskaana". Kaikki oli hyvin ja näytti se viikot sitten mietittyään ihan oikein, mutta sitä stressin määrää en haluaisi taas. Saattaa toki olla että tilasin kuitenkin muutaman halpispuikon että saan seurata viivojen vahvistumista ;)...no, harrastuksensa kullain eiks niin!

Lopsis 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Mie oon ihan pihalla, että pittäiskö varata varhaisultraa vai ei :O En tiijä miten täällä toimitaan.

Miulla olo on epätodellinen. Olin eilen pilateksessa ja voi luoja kun närästi ja ne nesteen kipus kurkkua myöten... hyi. Ja mahaa turvotti niin ettei oikee liikkeet onnistunu! Taitaa jäähä se harrastus nyt sivuun. Nytkin kiristää mahaa. Voiko jo tässä vaiheessa tää tuntua näin hyvin!??! Turvotuksena? Tunnen se vaan että tuolla alamahalla on jotain, kuin ilmapallo joka työntää eestänsä läskiä pois :D

Eka ei ollu mitään oloja kunnes tuli toissailtana turvotus. Mut nyt tuntuu jo heti aamusta se sama.

Pelkään kohdunulkoista. Jos tää onkin sitä... hartia kipeä, sehän kuulemma säteilee johonkin olkapäähän :O

Ai onko isänpäivä tollon :D meillä ois LA varmaan jossain siinä hollilla. Oispa siinä hyvä lahja <3
 
Heipskukkuu, siirrynki tänne tuolta kuumeilusta kun tänään pärähti plussa testiin :love:
Oon 32v ja mulla on entuudestaan kaksi tyttöä -04 ja -07, mies 24v ja tämon hänen ensimmäinen.

Tänään rv3+5 ja la näillä tiedoilla 19.11.16.

Mietin jotta pitääkö sitä jo ens viikolla soittaa neuvolaan vai eikö, mä en enää muista näitä juttuja :ROFLMAO:
Illalla sit yllätetään mies, koitan pysyä hiljaa tästä asiasta siihen asti :LOL:
 
Minulle voisi lisätä sairaalaksi SatKs :)

Nyt on vähän mietinnässä se, että koska ja kenelle kertoisi... salata en aio pitkään, mutta kai sitä pari kolme viikkoa edes olisi hyvä odotella... Minulla tulossa parit juhlat ihan pienen ajan sisällä ja nyt pohdin kovasti miten säilyttää salaisuuden kun ei edes alkumaljaa viitsi ottaa :/ Ideoita?

Juna 4+0
 
Minulle voisi lisätä sairaalaksi SatKs :)

Nyt on vähän mietinnässä se, että koska ja kenelle kertoisi... salata en aio pitkään, mutta kai sitä pari kolme viikkoa edes olisi hyvä odotella... Minulla tulossa parit juhlat ihan pienen ajan sisällä ja nyt pohdin kovasti miten säilyttää salaisuuden kun ei edes alkumaljaa viitsi ottaa :/ Ideoita?

Juna 4+0
Mä pohdin samaa, kun sain plussan perjantaina ja lauantaina oli juhlat, mutta edes paras ystävä ei arvannut mitään (seuraavana päivänä kerroin muuten ja kysyin oliko tajunnu). Alkumaljan nostin huulille ja leikin maistelevani. Onneks on lapsena leikitty teekutsuja! :D Sen jälkeen sanoin, että otin sen verran tuhdin annoksen särkylääkkeitä aiemmin pääkipuun, että en kehtaa, ku vähän maistella nyt. Välillä kävin "maistelemassa" miehen lasista ja oli mulla omassaki lasissa, jota kantelin mukana. Yllättävän vähän muita kiinnostaa miten paljon juot.
 
Mä sanoin esikoist ootelles että on antibiootti kuuri ,jonka kans ei saa juoda alkoholia. Piti tietty keksii joku vale sairauskin koska sitä ne kaikki kysy... "mikä sulla sitten on? Mihin sairauteen antibiootit?" :D
 
Juna, mä sanoisin kanssa että kanniskelet lasia mukana ja olet hörppivinäsi niin ei kukaan kiinnitä asiaan sen enempää huomiota. Jos on oikein isommat pirskeet joissa on erikseen henkilökuntaa tarjoilemassa niin voi pyytää vaivihkaa alkoholittomia vaihtoehtoja, osaavat yleensä hoitaa asian huomaamattomasti. Sitten taas semmoisiin paikkoihin missä ihmisillä on omia juomia, ottaa alkottomat versiot ja nyppii äkkiä etiketit pois ennenkuin kukaan ehtii tarkemmin tavailla mitä siinä lukee :sneaky:.
Antibioottikuuri, migreeni tai syystä x kuskina oleminen on klassikoita jos pitää sanoa joku syy tai aletaan kyseleen.
- Lopsis 4+4
 
Itse kun en juo muutenkaan mtn alkoholipitoista niin tuota juomista ei tarvitse miettiä, mutta suurempaa mietinnän aihetta taitaa aiheuttaa tuo tupakointi :ninja: tässä ei kuitenkaan viitsisi kellekkää kertoa ennenku on suht varmaa että pikkukaveri pysyy matkassa, mietin jotta sanoosko vaikka et on jonku kaverin kanssa tehny vedon että kumpi on kauempaa tupakoimatta tjtn :ROFLMAO:
 
Mäkin tosi harvoin käyn missään viihteellä .ennen oli toisin, mut asiat muuttu kun rupesin esikoista oottaan :) en polta enkä oo koskaan polttanut. Maistellut toki mutta ei varsinaista polttamista...joten munkaan ei tarvii selitellä ja keksii mitään tekosyitä :D kai nuo mun ihmiset on jo niin tottunu siihen että pysyttelen nykyään mielellään himas :D

Aattelin ite varaa yksityiselle ajan jossen neuvolasta saa lähetettä.aijon ainakin yrittää että pääsis ihan maksutta ultraan. Pelkään kyl tuulimuna diagnoosia joskus semmonenkin ollut ....niin joo muuten en oo neuvolaankaan vielä soittanu! :eek: no huomenna sitten.

4+5
 
Juna, mä sanoisin kanssa että kanniskelet lasia mukana ja olet hörppivinäsi niin ei kukaan kiinnitä asiaan sen enempää huomiota. Jos on oikein isommat pirskeet joissa on erikseen henkilökuntaa tarjoilemassa niin voi pyytää vaivihkaa alkoholittomia vaihtoehtoja, osaavat yleensä hoitaa asian huomaamattomasti. Sitten taas semmoisiin paikkoihin missä ihmisillä on omia juomia, ottaa alkottomat versiot ja nyppii äkkiä etiketit pois ennenkuin kukaan ehtii tarkemmin tavailla mitä siinä lukee :sneaky:.
Antibioottikuuri, migreeni tai syystä x kuskina oleminen on klassikoita jos pitää sanoa joku syy tai aletaan kyseleen.
- Lopsis 4+4

Molemmat juhlat läheisen sukulaisen luona ja omat juomat, harkitsinkin jo ottavani alkoholittoman punaviinin mukaani, mutta miten saan sen 0% piilotettua kun etikettien repiminen kiinnittäisi ehkä liikaa huomiota :D

Toinen juttu on tupakointi, en tupakoi muuten mutta joskus seurassa lasillisen kanssa voin polttaa, ei varmasti mene läpi että juon "viiniä" mutta en polta yhtäkään
 

Yhteistyössä