Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Hyi se että on kylmä tänään, tai ainakin olevinaan :D Ja tää väsymys ei yhtää auta asiaa... Haluaisin kotiin peittoni alle lämmitteleen :unsure:

Heti rupes tietenkin tekeen juustoja mieli kun joku niistä tuolla jtn kirjoitti :ROFLMAO: Tähän mennes eniten tehny mieli tonnikalasalaattia ja valkosipulia :LOL: Mieski tuos viikonloppuna huomautti että eikös sitä valkosipulia ole nyt tullu laitettuu ihan tarpeeks ruokiin vähäks aikaa että jos mentäis iha normi sipulilla hetken :p:ROFLMAO:

Laiskis & pikkukaveri rv5+2 :love:
 
Maanantaita kaikille!
Ruokavaliosta oli juttua, itse välttelen tarkkaan niitä aineita joissa voi olla jokin infektioriski kuten listeria, koska jos huono tuuri käy niin sen saa pienestäkin palasta ja lopputulos on sama. Muuten koitan käyttää maalaisjärkeä, juon aamukahvit mutta iltapäivällä vaihdan teehen jne. Tänä aamuna tosin kahvin haju melkein lähetti mut tervehtimään pönttöä, joten saa nähdä jääkö se kohta kokonaan pois. Maistuupa hyvältä sitten synnärillä!
Juna, mä just tänään mietin että pitäisi alkaa pitää odotuspäiväkirjaa! Onko sulla ollut siis valmiita niinku vauvakirjan tapaisia mihin olet kirjoitellut ja laittanut kuvia? Otan myös mielenkiinnolla vinkkejä vastaan. Harmittaa kun en ekassa raskaudessa tajunnut laittaa mitään ylös, masukuviakin on vaan pari.
Onko muille iskenyt mielitekoja? Mä voisin tällä hetkellä elää turkkilaisella jugurtilla ja suolakurkuilla...
Kirjoittelitte tuosta tuulimunan pelosta, itseäkin se hiukan pelottaa, mutta vielä enemmän kammoan ajatusta kohdunulkoisesta. Mun mielestä varhaisultran pitäisi ehdottomasti kuulua kaikille ihan ku:n poissulkemiseksi, sillähän voi olla tosi hurjia seurauksia jos pääsee kasvamaan ja vaikka munanjohdin repeää tms. Ajatuskin kylmää.
Tähän kohtaan sopiikin sitten toivottaa stressitöntä ja mukavaa alkuviikkoa, eikö niin..;)?

-Lopsis 6+1

Minulla on kuvia molemmista raskauksista viikon-kahden välein :D
Ja kyllä, nuo on valmiita kirjoja joissa mm taskuja muistojen säilömistä varten, hyödyllistä tietoa ja päiväkirja viikko viikolta yms!
Harmittaa tosi paljon jos en kolmatta samanlaista saa käsiini :(
 
Tiedättekö muuten mitään hyvää odotusajan päiväkirjaa?
Itselläni oli kahdessa ensimmäisessä raskaudessa Ädiksi - Minun odotukseni-kirjat ja se oli/on aivan ihana! Paljon muistoja saa talletettua yms. Niitä vain ei taideta myydä enää :(
Se katja kesslerin -äidiksi kirjako? Mä luin sen ja oli kyl ihana,tosi kivasti käytetty värejä ja kuvia ja kaikkee "pikku sälää" .en yleensä lue kirjoja mutta tuo oli hyvä!
 
Mä oon alkanu kirjottaa blogiin(tällä hetkellä yksityisesti)tuntemuksia. Totta kai tommonen päiväkirja olis aivan superihana.

Ruokaan liittyviä mielihaluja löytyy; aloin syömää jo enne plussausta kuivaa näkkäriä,NAM! Lisäks viime päivinä oon iha pyytäny et keitetäänkö perunoita.. en ees muista koska meiän taloudes ois syöty keitettyjä perunoita viimeks..

Vähän huonovointisuutta on ilmassa,väsymys sentää kaikkos ku nostettii kilpparilääkitystä. Herkkä oon,itken vähä välii mm.tv:tä katsellessa :D mies on ihmeissään. Mut voi että kuinka meillä odotetaan marraskuuta!

Nempsu & pikku-kummitus 6+0
 
Ja mä lainasin kirjastosta sen kirjan :) mielitekoja no nyt on muutaman päivän hiukona cola-appelsiini mehu eilen semmosen litran purkin ostin . Parins päivänä mua hiuko ihan hirveenä jäiset mansikat :confused: luin yhtä pahoinvointi palstaa ja siinä neuvottuin jäisiä mansikoita niin rupes hiukoon sit samantien :)
 
Mä pahoin pelkään että nyt kostautuu nuo kaksi aiempaa helppoa raskautta.Tokan kanssa jäätävät liitoskivut mutta muuten ei mitäön, nyt tota pahoinvointia on ruvennu ihan kunnolla tulee, tänäänkin koko päivän jo ollu öklötys ja koko ajan saa hengitellä syvään ettei ykä tuu töissä,en ole kellekkään täällä kertonut vielä.Väsymys myös on iskenyt,voisin vaan nukkua! Minä joka olen aina juonut kahvia niin en ole tänään pystynyt juomaan kuin aamulla yhen kupin, hajukin etoo!
 
Pahoinvointia on ollut sen verran että ällöttää, mutta ei mitään okseta vielä. Hajut tuntuu nenään voimakkaasti ja se imetys tosiaan tuntuu nyt vähän ikävältä nänneissä. Pientä heikotusta ja nälän tunnetta koko ajan. Väsyttää, mutta nukun muutenkin huonosti tuon heräilevän taaperon kanssa.

Mulla on nyt sitten aika varattu alkuraskauden ultraan. Huonolta vaikuttaa kun mulla on lämpökin 35,9 :/ Yleensähän ne on koholla noi lämmöt raskaudessa. No onpahan sitten varmistettu ulrassa :)
 
Nyt on sit ska neuvola saatu aikaseks tilattua. Aika olis 13.4 ja silloin mentäs viikolla 9. Tuntuu että siihen olis pieni ikuisuus vielä.
Ruokahimoja mulla ei vielä hirveesti oo ilmennyt. Kylmää maitoa tekee mieli juoda ja sit tommaatti on kanssa yks mitä vois syödä kuin paljon vaan.
 
Alotin odotuskirjan tekemisen :) oon ottanu joka viikko kuvia mahasta jo nyt niin aina aukeamalle liitän tulostetun mustavalkokuvan ja kirjotan sen viikon ajatuksia.

Kait se on uskottava sitten et ne tuommoset kivut on normaaleja. Kerran jos Emlallakin oli :) hyvä että oli pienellä kaikki hyvin.
 
Ehkä minäkin uskallan liittyä joukkoonne. Sain keskenmenon tammikuun alussa rv 8+5, se oli aika kova paikka mutta nyt uudet tuulet puhaltaa. Yhdet menkat oli välissä ja torstaina sain haalean plussan testiin. Pitihän mun vielä varmistaa joten perjantaina tein digin jonka mukaan raskaana ollaan :) Olin ennen elokuun epeleissä kirjoittamassa mutta keskenmenon jälkeen pidin taukoa kaksplussasta ja nyt uuden plussan myötä löysin tämän ryhmän.

Mun la on 21.11 ja kyseessä 1.lapsi. Minäkin olisin innokas liittymään facen ryhmään. :)
 
Mulla on ollut koko raskauden ajan kovia alavatsakipuja, joita voisi kuvailla juurikin menkkakivuiksi (nekin on mulla todella kovat). Kysyin tästä neuvolasta, koska olen välillä joutunut yöllä herätessäni ottamaan särkylääkettä. Epäilin jo itse keskenmenoa, kohdunulkoista ja vaikka mitä! Rauhoituin kuitenkin, kun kerrottiin, että jos kipu ei ole jatkuvaa tai kipuihin ei liity vuotoa, niin silloin se on ihan normaalia.

Pahoinvointi vaivaa edelleen ympärivuorokauden ja olo on välillä tosi kurja. Muitakin lievempiä oireita kulkee mukana.. Koitan kuitenkin pysytellä positiivisena, kun oireita on. Neuvolasta kerrottiin ensimmäisen yhteydenottoni kohdalla, että mitä enemmän oireita on, sen paremmin sikiö voi. Tätä hoen kuin mantraa :)

Liikunnasta sen verran, että lenkkeilisin kyllä jos vointi sen sallisi. Juoksemisen joudun varmasti jättämään heti alkuun, koska rinnat ei taida kestää pomppimista...

Ruoka-aineohjeita aion noudattaa. Kahvi on jo jäänyt kokonaan (pahoinvointi auttoi kummasti asiaan), salmiakin syöntiä koitan rajoittaa (nyt se toimii pahoinvointilääkkeenä), maksamakkaraa aion syödä sen mitä sallitaan ja graavilohesta joudun pitämään tauon, koska kuulemma itsetehdyssä listeriariski on aivan yhtä suuri kuin ostetussakin.
 
Onko kellään pieniä pelkoja synnytyksestä? :confused:Lueskelin noita esikoiseni synnytyspapereita ja kävi hirvittää kaikki siinä paperissa. Mikä prosessi on tuoda pieni maailmaan ja miten väsynyt ja onnellinen on. Sit nuo repeämisetkin kauhistuttaa ku on niin montaa eri sorttii tuolla listalla. o_O
 
Onko kellään pieniä pelkoja synnytyksestä? :confused:Lueskelin noita esikoiseni synnytyspapereita ja kävi hirvittää kaikki siinä paperissa. Mikä prosessi on tuoda pieni maailmaan ja miten väsynyt ja onnellinen on. Sit nuo repeämisetkin kauhistuttaa ku on niin montaa eri sorttii tuolla listalla. o_O
Vaikka mulla esikoisen synnytys oli ihan normaali alatie synnytys niin siitä jäi huonon kätilön takia tosi huono mieli. Kätilö oli tosi töykeä synnytyksen ajan ja sai aikaan mulle tosi turvattoman olon. Kätilö ei myöskään kertonut mulle missään vaiheessa epiduraalin laiton jälkeen että saan nousta ylös sängystä, vaikka olin sitä pyytänyt häneltä ja naureskeli kun sanoin etten makuultani halua synnyttää. Ton kokemuksen takia mietinkin uskallanko mennä kättärille enää synnyttää kun ahdistaa ajatus siitä, että tuo sama kätilö osuu kohdalle :(:(
 
Vaikka mulla esikoisen synnytys oli ihan normaali alatie synnytys niin siitä jäi huonon kätilön takia tosi huono mieli. Kätilö oli tosi töykeä synnytyksen ajan ja sai aikaan mulle tosi turvattoman olon. Kätilö ei myöskään kertonut mulle missään vaiheessa epiduraalin laiton jälkeen että saan nousta ylös sängystä, vaikka olin sitä pyytänyt häneltä ja naureskeli kun sanoin etten makuultani halua synnyttää. Ton kokemuksen takia mietinkin uskallanko mennä kättärille enää synnyttää kun ahdistaa ajatus siitä, että tuo sama kätilö osuu kohdalle :(:(
Mulla oli kättärillä tosi ihana kätilö ja opiskelija. Hyvinkäästä on sitten taas kuullut huonoa. Kai se on loppujen lopuks tuurista mikä kätilö osuu paikalle ja millainen on. Tosi hirveetä että oot joutunut tommosta kokemaan. :(
Tässä mietinnässä että onko kätilöopisto vai hyvinkään sairaala. Kättäristä olen pitänyt.
 
Mulla oli kättärillä tosi ihana kätilö ja opiskelija. Hyvinkäästä on sitten taas kuullut huonoa. Kai se on loppujen lopuks tuurista mikä kätilö osuu paikalle ja millainen on. Tosi hirveetä että oot joutunut tommosta kokemaan. :(
Tässä mietinnässä että onko kätilöopisto vai hyvinkään sairaala. Kättäristä olen pitänyt.
Joo, mullaki oli ihana kätilö aluksi, mutta sitten saliin mentäessä vuoro vaihtui ja kävi huono tuuri. Mulla on nyt mietinnässä, että meenkö sit jorviin vai kättärille.
Kai siel voi sanoo vaikka sitten synnyttämään mennessä ettei halua kyseistä kätilöä synnytystä hoitamaan :cautious: vai onko sit vaikea "potilas" :unsure:
 
Tiiän ton fiiliksen...itellä oli kans ihan hirvee kätilö .nyt ois tarkotus mennä synnyttään samaan sairaalaan,yritän kuitenkin ehottaa et jos mitenkään mahdollista niin ei sitä kätilöä mikä viimeeks... riippuu tietysti kuinka paljon sielä niitä on paikalla sillon. synnytän mielummin vaikka pellola kun sen saman kätilön kanssa...:unsure::mad:
 
Mä oon kaksi kertaa synnyttänyt naikkarilla ja molemmilla kerroilla henkilökunta on ollut aivan ihania, mietinkin että jos vaan mahdollista niin sinne haluaisin taas.En tiedä mikä sen remppatilanne on marraskuussa, tietääkö kukaan? Kellään omia kokemuksia hyvinkäästä?
 
Itse Porvoossa synnyttäneenä en voi kun kiitellä ja synnyttäisin mielelläni siellä uudestaan :) Mutta en nyt oikeen meinaa 450km päähän lähtee synnyttämään :LOL: joten pitää siis kokeilla paikallista synnäriä, pikkase kyl jänskättää et minkäsortin sakkia siellä on :cautious::LOL:

Lämpöä, melkein kuumetta, väsyä ja kaikenlaista kipua... Onhan tämä ihan hyvä terveydentila lähteä kuuntelemaan kirjanpidon perusteista ja mitä kaikkee :geek::LOL: Yhtää ei kyl kiinnostais ku paljo mielummin haluais kääriytyä peittoon ja nukkua parisen tuntia vielä ja sit vielä nukkua lisää...

Laiskis & pikkukaveri rv5+3 :love:
 
Tännehän on tullut paljon uusia ja uutta tekstiä. :) minäki sain neuvolan eilen varattua joka on 4.4. Pahoinvointi on niin kokonaisvaltaista et ei ei jaksa mitään ylimääräistä. Hyväettä jaksan just kaikki pakolliset. oksentaa ei vielä oo kuitenkaan tarvinnu. Syödä pitää vähintään kahen tunnin välein että pärjää.:LOL:
Ruoka rajoituksia ajattelen maalaisjärjellä mut se on helppoa ku en ees tykkää maksaa sisältävistä ruuista enkä ns. Raa'asta kalasta. Siis tavallinen uuni lohi menee mut muut kalat ei. Kahvi jäi heti pois ku pahoinvointi alkoi.
Synnytystä ei ole tullut vielä ajateltua ku kaikki ajatukset menee tähän pahoinvoinnin kurissa pitämiseen.(n)

Mut parempaa vointia kaikille! :love:
Hanri 7+5 varmaankin
 
HOX! Listaa päivitetty. Tarkistaisitteko taas, että jokaisen tiedot ovat oikein ja kaikki on huomioitu! Pyytäisin jatkossa päivityspyynnöt punaisella, niin varmasti bongaan ne! :)

FACEBOOK: Laittakaa minulle yksityisviestillä oma facebook nimenne, niin pyydän teidät kaveriksi. Sitä kautta sitten liitän teidät facebook ryhmään! :)

Tervetuloa uusille! Ihanaa, kun porukkaa tulee lisää <3
 
Niin ja antakaa minä teen uuden ketjun tuosa viimeinen päivä tätä kuuta! :) Aloitetaan siihen sitten huhtikuun kirjotukset <3
 

Yhteistyössä