Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

En oo vielä yhtään aattellut synnyttämistä. Nyt ensimmäinen jännitys on vaan, että onko tuolla mahassa edes elämää. Sit lähempänä marraskuuta voi alkaa miettimään sitä synnytystäkin. Viime synnytys mulla oli melko helppo, vaik anestesia lääkäri olikin ihan kamala, mutta onneks kätilö oli tosi ihana. Eli hyvillä mielin meen synnyttämään kolmannen kerran samaan sairaalaan. Esikoisen oon synnyttänyt eri sairaalassa.

Tsempit kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ite oon päässyt vielä ihmeen vähällä, jos tää raskaus olisikin taas samanlainen kuin kaksi edellistäkin ilman alku pahoinvointeja.

mamma 5+3
 
Mäkään en oo synnytystä kyllä miettinyt sen kummemmin. Kavereiden kans käyty läpi kyllä sitä edellistä, mut tätä nykyistä en oo ees ajatellut.
Toivoisin toki, et nyt voisin mennä niin pitkälle ilman lääkkeitä, kuin mahollista. Mutta esikoisen kohdalla ei onnistunut, vaan lopulta sit otettiin ilokaasua ja epiduraali. :) En ole pettynyt, koska asenne oli et tilanteen mukaan. Ja koska en vain sietänyt sitä supistuskipua, niin hyvä vaan kun sai epiduraalin.
Kätilöasiasta olen samaa mieltä, että toivon, ettei tuu huonoa kätilöä. Mä tunnen tuon sairaalan kätilöistä suurimman osan ja pari sellaista on, kenelle mä en halua. Meillä on mahollisuus sanoa siitä ääneen, eikä se saa vaikuttaa hoitoon millään muotoa! :) Mun mielestä on tärkeää, että synnytyksestä jää hyvä mieli ja sen saa hoitaa sellaisen kätilön kanssa kenen kanssa kemiat pelaa!
 
Onpa kurjaa että kukkakuulle on osunut noin onneton kätilö kohdalle. Jos haluat mennä samaan sairaalaan synnyttämään, niin voit laittaa jo esitietoihin ettet halua tätä tiettyä henkilöä hoitamaan synnytystäsi. Kätilön vaihtoahan on myös oikeus pyytää vaikka kesken synnytyksen jos tuntuu että kemiat eivät kohtaa, etukäteen kannattaa sopia miehen kanssa että tämä ottaa tarvittaessa ohjat käsiinsä ja pyytää toista kätilöä, useimmiten se pystytään järjestämään. Meillä kaikilla on oikeus tulla kohdelluksi asiallisesti ja kunnioittavasti, niinkuin varmasti enimmäkseen tapahtuukin. Silloin kun menee vikaan niin uskalletaan pitää puolemme ja myös tarvittaessa viedä tietoa tapahtuneesta eteenpäin jotta osastot pystyvät parantamaan toimintaansa!

-Lopsis 6+2
 
Mulla suurin stressi synnytyksen suhteen on se et ehdinkö sairaalaan vai synnytänkö pahimmassa tapauksessa yksin perätilavauvaa kotona. Mulla on kolme viimeisintä ollu perätilassa, kaks heistä saatiin käännettyä, yhtä ei. Ja jouduin vaatimaan pääsyä osastolle odottamaan käynnistystä kun en yksinkertaisesti enää uskaltanu olla kotona. Edellinen oli syntynyt puolessa tunnissa joten huoli ei mikään turha ollut. Lopulta tuli kiire osastolta leikkuriin kun synnytys lähti yhtäkkiä käyntiin nopeasti. Huonosti olis käyny, jos olisin kotona odotellut.. :/ mutta joo, pitää ottaa taas puheeksi neuvolassa tuo ajoissa et jos en tällä kertaa joutuisi siitä sairaalasynnytyksestä tappelemaan. Nim. Yhden ambulanssiinkin synnyttänyt. (terveisiä tutuille jos joku tunnistaa :D)

Sarriina + hippu rv 7+5
 
Ajattelin vain ilmoittaa, että jään nyt taustalle seurailemaan. Olen juuri toipunut synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kuopuksen kohdalla, enkä kauheasti osaa nyt olla iloisin mielin mistään tähän raskauteen liittyen. Päinvastoin vain huolissani ja peloissani. Mutta tulen sinne Faceryhmään sitten jos nt-ulrassa on kaikki hyvin. Hyviä vointeja kaikille!:love:
 
Facebook ryhmä olisi kiva, mutta minua ei voi pyytää kaveriksi jos ei ole yhteisiä tuttuja...

Mulla vähän sama kuin Sarriinalla synnärille ehtimisen kanssa :D viime kerralla ehdin oleen noin tunnin sairaalassa kun laps oli jo rinnalla :LOL: mut siit o tosiaan se reilu 9v joten ne varotuksen sanat mitä sillo sain että kannattaa ens kerralla tulla synnärille ootteleen ei taida enää päteä, vai?

Tänään kyllä tuo alavatsa ollu todella kipeä ajoittain, istunu noin 8tuntia tänään ja loppua kohden rupes oleen yhtä tuskaa :( Nyt onneks kotona ja toivotaan että rupee hellittään pikkuhiljaa.
 
Minä jättäydyn pois ryhmästä, tänään uusinta ultrassa selvisi kohdunulkoinen raskaus. Vielä ei selvyyttä missä sijaitsee, hormonitaso korkea verikokeesta otettuna niin jossain on oltava kuulemma. Sairaalaan lähti lähete niin huomenna varmaan tulee kutsu sinne.
 
Ajattelin vain ilmoittaa, että jään nyt taustalle seurailemaan. Olen juuri toipunut synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kuopuksen kohdalla, enkä kauheasti osaa nyt olla iloisin mielin mistään tähän raskauteen liittyen. Päinvastoin vain huolissani ja peloissani. Mutta tulen sinne Faceryhmään sitten jos nt-ulrassa on kaikki hyvin. Hyviä vointeja kaikille!:love:
Jaksuja sinne Almandiini75 <3
 
Varovasti kurkin tänne, tein tänään testin, jossa näkyi selkeä plussa. Viikkoja nyt olisi siis 3+6, eli hyvin alussa mennään. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 30.11., mutta mun kierto on heitellyt 28-37 päivän välillä, joten katsotaan miten se tulee muuttumaan.

Olo on sanotaanko ihanan jännittynyt. Mulla on ikää 34 v. Kyseessä on meidän kolmas lapsi, vanhemmat ovat -10 ja -13 syntyneitä. Voi kun mä niin toivoisin, että kaikki menisi hyvin :love:

Raskausoireita mulla on jo vähän, rinnat on arat ja koko ajan on kylmä ja väsy. Kahdesta aikaisemmasta oksut ovat alkaneet noin viikolla 6, joten sitä siis odotellessa o_O Toivottavasti sinne saakka päästään.

Mut voisi siis liittää listaan: Madaam, 30.11.2016, 3.lapsi

Fb:tä voin harkita siinä vaiheessa, kun 12 viikkoa on täynnä, olen hieman taikauskoinen tämän suhteen.
 
Piiu87 Pahoitteluni :( ja jaksamisia.

Almandiini, jaksuja myös sulle!

Tervetuloa uusille mukaan! :)

Omaa napaa.. etovaa oloa on pitkin päivää, kuopus tosin oli perjantaina mahataudissa ja muihin ei vielä ainakaan ole tullut samaa tautia, joten sitäkin mietin että onko oma olo tulevaa vatsatautia vaiko raskaudesta johtuvaa.. Jälkimmäinen tietty toivottavampaa :D
Ihme pyörijä musta on tullut öisin, ennen oon ollut semmonen että nukkunut kuin tukki illasta kellonsoittoon ja jos jostain syystä herännyt, niin saanut helposti uudestaan unen päästä kiinni, nyt heräilen yöllä ja en tahdo enää nukahtaa.. ja kauhee jano öisin, viime yönäkin oli pakko saada mehua ja kun muuta ei ollut, join lapsen pillimehun jota toinen oli piilotellut sisaruksiltaan :p
 
Moikka.
Jos sitä iteki uskaltaisi osallistua. Ite plussattu tosi aikasin voine perjantaina. Nyt jo onneksi menkatki myöhässä.
Todella epätodellinen olo että onko siellä ees kukaan. Mutta kai se uskottava muutaman raskaustestin jälkeen on :)
Laskettu aika jossain 28.11 tienoilla. Eka lapsi syntynyt 2010.
Ensin odottaa vaan et sais tikkuun sen kaks viivaa....
En muistanu et sit alkaa se murehtiminen et kaikki varmasti ok. .. eiköhän <3
 
Hyppäisin tännekin mielellään varovaisesti mukaan ja myös mahdollisesti fb:n puolelle jossakin vaiheessa.
Iloinen yllätys siis koettiin viikonloppuna, kun ekaa kertaa testin tein. Tai no.. Yllätys ja yllätys, olihan meillä kuitenkin yritystä =) tosiaan aika varovaisin mielin mennään parin kuukauden takaisen tuulimunan vuoksi, mutta parasta toivotaan, että nyt mentäisiin loppuun saakka ! =) la omien laskujen mukaan joskus 27.11. paikkeilla.
 
Huomenta, ehkä minäkin uskallan varovaisin mielin jo tulla mukaan...:)
Eli olen 30v. kahden pikkupojan äiti. Lapset syntyneet kesällä -12 ja -14. Plussasin vaalealla mutta selkeällä viivalla 21.3 ja laskuri antoi lasketuksi ajaksi 27.11. Nyt siis RV 4+3 tjsp...
Olen myös kiinnostunut faceryhmästä, mutta haluaisin odotella sinne viikolle 12, kun kuitenkin kokenut ennen kuopusta keskenmenon ja se jätti vähän varautuneen olon alkuraskauteen...

Siggy1986/la 27.11.16/ 3.lapsi/ 30v./LS
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa, uusia ihmisiä :):)

Voi ei Piiu :(:(

Kyllä tää väsy tulee välillä vähän väliin ku koittaa jtn opiskella ja oppia koulussa, jtn jos ees saa päähänsä puristettua nii on hyvä :geek: kaikki etätehtävät ja itsenäiset opiskelut ei meinaa sujuu ollenkaa ku kotona väsyttää niin pahasti... Tänään ny onneks tuo istuminen ei sattunu yhtä pahasti ku eilen, pysty ihan hyvin istumaan koko pvän :)

Laiskis & pikkukaveri rv5+4 :love:
 
Se on kyl valitettavan totta et aina näist ryhmist joku/jotkut tippuu kyyist :S viime ryhmäs jossa olin, tais 3-4 tippua pienes ajas . Toivotavasti pysyis nyt kuitenkin mahd moni mukana... itekin ressanu välil et keskenmenee,mut uskon et sitä "haluu" aatella pahinta että JOS niin käykin niin ei tuu niin yllätyksenä.. Nyt abaut joka toinen päivä pelkään tuulimunaa, mut ukko käskeny lopettaa semmoset ajatukset ,koska kaikki on varmasti hyvin! No helpommin sanottu kun tehty ! :/

6+4
 
Juu valitettavan totta...

Samoja ajatuksia itselläkin, kyllä eiliset kivut pisti pelkään kaikennäköstä ja onneksi loppuivat iltaan mennes, eivätkä tänään olleet läheskään yhtä pahat. Onhan se vähä niin että tuppaa ajatteleen pahinta jottei vaan sit sattuus niin pahasti jos niin käviskin... Vaikka välillä tuntuu kyl että tässä kyllä aika varman päälle pelaa monenki asian kanssa ja pohjimmiltaan toivoos että menis kaikki hyvin. Miehelle en viitsi juuri mtn näistä puhua ku ei se sanoos muuta ku et turha tuollasia miettiä.
 
Mie voisin kumminkin liittyä takaisin joukkoon. Tänään oli lääkäri ja sieltä se pieni kumminkin löytyi ihan oikeasta paikasta ja sykekin näkyi. Kahdessa edellisessä ultrassa ei tosiaan näkynyt mitään. On vaan niin takana ettei muut oo saanu näkyviin. Olo on ihan uskomaton kun olin jo valmistautunut ettei tuu vauvaa. Nyt toivon todella että kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Käyn vielä ultrassa myöhemmin niin sen jälkeen liityn faceen:)

Piiu ja pikkuinen 7+2-3
 
Se on kyl valitettavan totta et aina näist ryhmist joku/jotkut tippuu kyyist :S viime ryhmäs jossa olin, tais 3-4 tippua pienes ajas . Toivotavasti pysyis nyt kuitenkin mahd moni mukana... itekin ressanu välil et keskenmenee,mut uskon et sitä "haluu" aatella pahinta että JOS niin käykin niin ei tuu niin yllätyksenä.. Nyt abaut joka toinen päivä pelkään tuulimunaa, mut ukko käskeny lopettaa semmoset ajatukset ,koska kaikki on varmasti hyvin! No helpommin sanottu kun tehty ! :/

6+4
 
Piiu87, siis aivan ihana juttu! <3

Mulla tänään ensimmäinen 'etappi ' saavutettu verrattuna marraskuun keskenmenneeseen.. eli tänään siis rv 4+3, jolloin viimeksi alkoi kolmen viikon tiputteluvuoto joka lopulta siis tuli itekseen ulos. Nyt kaikki edelleen hyvin, ei tiputtelua ja etovan olon ja väsymyksen puolesta raskaana ollaan :D
Muutenkin on aivan erilainen alku kun viimeksi, nyt sain raskaustestiin ekan haamun jo kp 24/29, kun edellisestä plussa näkyi vasta kp 27/29.
Tämmöisiä mietteitä keskiviikko iltapäivään, nyt pakko ottaa päikkärit et jaksaa illalla vielä lähtee sählyyn :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piiu87

Yhteistyössä