Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

Minulla on neuvolakäyntien välissä pikkasen yli kuukausi. Välillä tuntunut että sais harvemminkin olla. :D Rakenneultran jälkeen näytti olevan pitempi tauko, liekö kesä vaikuttaa..

Imetin esikoista 1 v 5 kk vanhaksi, jolloin jäi todella helposti pois. Ei suostunut pullolle ensimmäisten viikkojen jälkeen. Jos tämän vauvan saisi juomaan myös pullosta, niin helpottaisi kyllä paljon kun mies voisi hoitaa osan ruokinnoista. Äidinmaidolla kuitenkin pyritään menemään. :)
Luovutin äidinmaitoa pari kuukautta esikoisen syntymän jälkeen ja kyllähän sillä tienasi ihan hyvin. Käsipumpulla ei vain enää sitten irronnut. Olenkin miettinyt jos sähkökäyttöisen saisi/vuokraisi jostain ja saisi luovutettua taas. :) Saisi lisärahaa ja pikkukeskoset oikeaa äidinmaitoa.

Kerroin eilen pomollekkin raskaudesta ja taisi tulla aika puskista kun ei edes onnitteluja tullut vaan kommetti oli "Hyvä homma." :D Olen siis pienessä ruokakaupassa töissä ja sanoi että saan olla kassalla niin paljon kuin haluan, jos muut hommat käyvät vaikeiksi. :) Vielä työt onnistuu normaaliin malliin vaikka aktiivisempana päivänä alkaa tuolla alavatsalla ja nivusissa vähän tuntumaan.

nopnop ja sammakko 15+5
 
Entiennykkään et äidinmaidolla voi tienata jotain o_O luulin aina että se on jonkin sortin hyväntekeväisyyttä ym :D meillä sai tyttö synnärillä lahjotus maitoa,ei siis ollu keskonen mutta kätilöt hoiti sen yhen yön kokonaan ja siks ei mun maitoo saanu.

Jotkut tosian hämmästyy raskaudesta ettei ne tiiä mitä sanoa :D yks mun hyvä tuttu tokas pitkän hiljasuuden ja pohdinnan jälkeen "mites nyt niin?" No tämä mies puolinen henkilö ja lapsetonkin,nyt taas tuntuu ettei se oo osannu tähänkään raskauteen oikeen mukautua. Loppu yhteydenpito melkeen ku seinään,sitä ennen pidettiin lähes päivittäin yhteyttä.

Muutenkin tuntuu usein että kaverit kaikonneet kun sain esikoisen,välillä kyllä tosi yksinäistä. En olis ikinä uskonu että olisin näin yksinäinen joskus ...:unsure::sick: mulla oli ennen tosi laaja kaveri piiri ja kylässä.kävi porukkaa,jotkut istu ihan iltaankin asti. Oon myös ihminen joka ei osaa tutustua uusiin helposti ja aina varautunu uusien kanssa ,oon kuitenkin kokenu monia pettymyksia ihmisten kohdalla... onko muilla tällästä yksimäisyyden tunnetta? Toki lapsesta iso ilo ♡ mutta sitä kaipais aikuis seuraakin edes kerran viikos.
 
Mul kans aina välistä on maha tosi oudon mallinen, mut uskon että johtuu vaan siitä että vauva siel liikuskelee.

Yksinäisyyttä oon kans ite kokenu tosi paljon esikoisen syntymän jälkeen. Muutettiin just esikoisen syntymän aikoihin ja kaverit ja tutut jäi sit vanhaan paikkaan ja tääl uudessa ei oo sit tutustunu oikein kehenkään. Oon kans tosi hidas tutustuun ihmisiin. Välillä se ärsyttää tosi paljon ko onhan se ystävien saaminen myös oman työn takana, mut välistä tuntuu kyl että vaikka kuinka juttelis ja pyytäis kylään, kävis kylässä niin se jää sit aika ykspuoliseksi vaan. Vissiin näin aikusena sitä on paljon vaikeampi ystävystyä... Mut oon käyny perhekerhoissa aina ko on yksinäisyys iskeny. Siel kumminki tapaa muita äitejä ja lapsi saa vähän kontaktia muihin samanikäsiin.
 
Täällä neuvolakäynnit n. 4vko välein.
Lantio -lonkkasärkyä täälläkin, varsinkin töissä , koska joutuu kävelee ja seisoo kokoajan. Välillä pelkkä seisominen särkee.
Nyt oon lomalla, joten on lievempää mut saa nähä miten taas menee ku töihin palaan ensi viikon jälkeen.
Teen puolikas työaikaa, koska molemmissa jaloissa alkuvuodesta paukahti pahat jännekalvotulehdukset ja luupiikit päälle. Syyskuun alkuun oon osasairauspäivärahalla, saa nähä miten sen jälkee , kun pitäis täyspäiväisesti olla töissä jos nyt jo muutama vuoro on tuskaa välillä.
 
Tosiaan ennen oli niin paljon helpompaa saada kavereita,täälä on äiti kahvilat vasta tulossa lähiaikoina tosin sinne tuskin menen. Ja täälä tunnetusti todella heikosti mitään lapdi perheille,kunnon leikki puistoakin aletaan vasta rakentamaan olikohan ens vuodelle.Käydään kyllä paljon muissa puistoissa missä sais lapsi tavata ikäisiään, mut ei sieläkään oikeen kehenkään tutustu,tääkin tosiaan aika pieni paikkakunta, että tavallaan kaikilla on jo ne omat kaveri piirinsä.

Ja tosiaan usein just menee yks puoliseks,mäkin oon sit yleensä se joka ottaa yhteyttä tai ehottaa tapaamista.
 
"Kiva" kuulla, että muutkin ovat kärsineet yksinäisyydestä esikoisen jälkeen. Minulla ihan sama tilanne - entinen kaveripiiri on kaikonnut eikä aina jaksa olla se aloitteentekijä, joka aina soittaa. On onneksi myös kavereita, joilla on kutakuinkin samanikäinen lapsi, mutta asumme miljoonakaupungissa ja tietysti kaikki ihan eri puolella kaupunkia, joten yhteiset ulkoilut tai muut tapaamiset eivät niin vain onnistui, kun matka yhteensuuntaan on aina reilun tunnin.

Leikkikentillä tutustumista vaikeuttaa ulkomaalaisuuteni. Ennen en tuntenut itseämi mitenkään oudoksi, mutta nyt kun itse puhun lapsen kanssa suomea, niin muut ympäriltämme kaikkoavat, vaikka puhun muille lapsille paikallista kieltä, niin kyllä ihmiset tajuavat, että puhun ihan täysin paikallista kieltä.

Meillä on nyt ongelmat esikoisen hoidon kanssa. Minulla on lomaa heinäkuussa vain kaksi viikkoa ja miehen loman säästämme synnytykseen. Kaikki kaikkoavat kaupungista maalle kesäksi ja kolmeksi viikoksi ei ole hoitajaa mistään löytynyt. Jos ei muu auta, niin otan palkatonta, jota kyllä jo työnantajalle vihjasin, mutta ei oikein lämmenyt asialle. Saa nähdä, miten tässä käy.
 
Täällä sama. Kaverit kaikkos kun tuli lapsi. :/ Enää on kavereita joilla on myös lapsia. :) Itse en tykännyt esikkoryhmästä, enkä perhekahvilassa ole käynytkään. En osaa tutustua tuollaisissa paikoissa, mutta esikoista odottaessa olin nuorten äitien (alle 22v.) ryhmässä ja sieltä tarttui kaksi hyvää ystävää. :) Oli aivan mahtava ryhmä muutenkin. Saisi olla kaiken ikäisille samanlaisia tapaamisia.

nopnop ja sammakko 16+0 POKS!
 
Mulla mtn kavereita ollu alunperinkään niin en mtn menettäny :) Enemmän oon aina sukulaisten seurassa olluna ja nehän ei musta pääse eroon sit millään :D:ROFLMAO:

Mä ihan kiusallani aina puhun äidinkieltäni lapsilleni yleisilläkin paikoilla vaikka kaikki osaamme kyllä ihan samaa kieltä mitä muutkin täällä puhuvat :LOL: Äidinkieleni on siis ruotsi ja kieli mitä muut täälläpäin puhuvat on suomi :p

Sain tänään aika hurjan iho-allergiareaktion kun laitoin jtn kiinantuonti juttuja hyllyyn :cautious: Käytän kolmea eri allergialääkettä mutta kumminki sain oireita, jo oli stydii kamaa muuta en sano.

Laiskis & pikkukaveri rv17+0 :love: Tässähän alkaa puoliväli oleen kohtapuolin kohilla :love:
 
No mulla tuli rv 18 tänään ! :)
Pitäs malttaa vielä sinne loppu viikolle (29.6) kun tulee rakenne ultra :love: meillä molemmilla tosiaan tyttö aavistus,saa nähä kumpi tulee vai suostuuko edes näyttään :ROFLMAO: meen kyllä yksityisen kautta jos julkisella ei tuu selkoa :D mä vaan niin haluun tietää :X3:

Liikkeetkin vahvistunu ja lisääntyny. Eilen kyllä säikähin hirveesti ku 2v tyttö pomppas polvellaan suoraa tohon vatsaan... :sick: hetken oli siitä kohtaa hellänä,ja tuntu todella epämukavalta.
 
Kyllä ne iskut mahaan vaan säikäyttää vaikka hyvät suojauksethan sillä vauvalla siellä on.. :)
Selvisi syy mun mahakipuihinkin, papa-näytteessä oli hieman hiivaa, voi kuulemma aiheuttaa kipuilua. Selkäkivun lähdekin selvisi, tulee pakarasta eli on iskiastyyppistä kipua. :( alkaa pelottaa miten käy, pystynkö olemaan loppuun asti töissä, sairasloma ei kyllä houkuta yhtään!
No, tympeistä aiheista huolimatta hyvä viikonloppua kaikille! :) mä vielä taputtelen aamuvuoron ja sit lähden siskon kanssa mökille..
 
Munki tiedot saa päivittää tuonne alkuun eli ansquu/31v/1.lapsi/KOS. Kirjoittelin tuossa ihan alkuraskaudessa mut kirjoittelu sit vähän jäi. Nyt viikkoja 17+6. Onko täällä aina näin hiljaista vai kirjoitteleeko kaikki facen puolella? :D Harmi kun face ryhmiin ei enää mahdu.. :( Itselle iski vasten kasvoja hirveä yksinäisyyden pelko sitte vauvan synnyttyä. Ei ole paljoa muita odottavia lähipiirissä. Pitää vaan olla sitten itse aktiivinen ja yrittää osallistua paikallisiin mammajuttuihin ja alkaa bondailla :)
 
Faces suurin osa... Kaksplussalaisten oma fb sulkeutu mutta sielt facebookist löytyy kyllä semmonen kun: marraskuun vauvat 2016 johon kyllä vielä pitäs porukkaa päästä mukaan :) itse kirjottelen myös sielä välillä. Täälä tosin käyn päivittäin vaikken mitään kirjottaiskaan.
 
Juu tsekkasinkin jo aiemmin tuon marraskuun vauvat face ryhmän ja seki näytti olevan täynnä :( Laitoin kyllä pyynnön joinata, mut lets see...
No sielä on kyl ollu kans puhetta rajata ryhmää,mutta ymmärtääkseni siihen tulokseen tultu että vielä halukkaat pääsisi ryhmään mukaan. Joku sielä puhu että ois muitakin marraskuu ryhmiä faces? Mut enmä oo löytäny kun 2 ja toinen niistä salainen...
 
Mulla ei ole niin minkäänlaista tyttö tai poika tunnetta :unsure: muistan että viime raskaudessa oli tosi vahva poika tunne ja tyttöhän tuo on edelleenkin näin 9vuoden jälkeen :LOL: ja hyvin tyttömäinen tyttökin vielä lisäksi :LOL:

Sais nyt se kesä tulla ku ostin tuollaasen kauhian isoon uima-altaanki :D:LOL:

Meillä rakenneultra vasta 14.7, että sinne asti pitää jaksaa ootella. Mies ny tuossa oli että ei häntä nyt siellä ultrassa tarvita, meinasin motata päin näköö :ninja: itte sanonu että haluaa olla ja tulla mukaan, mahoton tyyppi :rolleyes:

Laiskis & pikkukaveri rv17+1 :love:
 
Minulla on hyvin vahva poikaolo. Esikoisesta ei ollut minkäänlaista oloa ja sieltä tuli tyttö. Anoppi kovasti toivoo poikaa ja koska välimme ovat jännittyneet ja minua ärsyttää hänen puuttumisensa elämäämme, tekisi mieli periaatteen vuoksi suureen ääneen toivoa tyttöä, mutta kun meille on ihan sama. Poikaa tosin epäilen sillä perusteella, että sikiön pulssi pyörii siinä 125-130, kun esikoisella oli n. 160 koko ajan ja kuulemma pojilla on usein alhaisempi.
 
Ihanat nää kovat melskaamiset mahassa :love: mä kyllä oon aika varma tytöstä ,vaikka poikaa me tekemään lähdettiin :D lasken päiviä rakenne ultraan mut samalla pelottaa! Sit voisin alkaa vähän vaatettakin alkaa osteleen pienelle.
 
Moikka

jos sopii niin hyppään tuolta joulukuun vauvoista tänne, kun laskettu aikakin siirtyi ja on nyt 21.11.

Toisen kohdalla neuvola-aikoja ilmeisesti on harvemmin etenkin jos esikoisen aikana kaikki on mennyt niin kuin pitää. Oma esikoiseni syntyi viikolla 35 ja loppuraskauden jouduin ottamaan rauhallisemmin joten tämän takia tätä raskautta seurataan tiiviimmin. Huomenna on lääkäri ja parin viikon päästä taas neuvola ja sitten taas muutaman viikon päästä lääkäri neuvolassa jollen jo siirry polin puolelle tarkastuskäynneille.

Supistuksia tulee lähes päivittäin jos vähänkin jotain tekee ja vauvan kevyiden liikkeiden lisäksi muita tuntemuksia ei ole.

Sukupuolesta ei ole myöskään arvauksia ja nimiä ollaankin mietitty sekä tytölle että pojalle.
Esikoisen ajalta on säästettynä lähes kaikki vaatteet ja tavarat, joten jos tämä on myös poika niin ainoastaan talvivauvalle tarvitsee olla sopivaa vaatetta vaunuihin. Esikoinen on keskikesän vauva. Jos vauva on tyttö niin jotain vaatetta on ja poikamaisimmat kuosit menee sitten myyntiin.

Oletteko jo alkaneet tekemään hankintoja? Ja meinaatteko ottaa selvää sukupuolesta? :)


jennii--/ 21.11 / 25v / 2.lapsi / HYS
 
Tervetuloa mukaan jennii--. Tänne ryhmään aina mahtuu. :)
Mulla vahva poikaolo, jännä nähä pitääkö sit paikkaansa. Mukavaa keskiraskauden aikaa vietellessä. Paitsi että, ihan uutena vaivana nyt tullut suonikohju toiseen jalkaan. Ei kiva. :( en tiiä jääkö sit pysyväksi vai häviääkö raskauden jälkeen. Toivottavasti häipyy. Onko muita suonikohjuista kärsiviä?
 
Täällä ei oo juurikaan hankintoja tehty, ystävältä ostettu muutamia pikku juttuja kuten kantoliina ja vähän vaatetta.. Ehdottomasti aiotaan kysyä sukupuoli, vielä ois pari viikkoa ooteltavana. :)
 
Onpa kurjia Jennii- nuo supistukset jo näin aikaisessa vaiheessa. Toivottavasti kuitenkin tässä raskaudessa selviäisitte ilman keskosuutta! Oliko sinulla esikoisestakin supistuksia aikaisin?

Onko muilla toista tai useampaa odottavilla selkeää eroa siinä, miten sikiö liikkuu? Meillä esikoinen järjesti alusta alkaen potkusessioita, jotka jo viikolla 15 näkyivät ulos. Tämä on paljon rauhallisempi liikkuja.

Meillä on esikoiselta kaikki säästettynä ja hirveästi ei hankintoja tarvitse tehdä. Tosin kun esikoinen oli toukokuinen, niin pienet talvivaatteet tarvii. Jos on poika, niin sitten jotain vaatetta tarvii lisää. Rengasliinan meinasin ostaa kudottujen lisäksi. Ja pieniä vaippoja pitää tehdä tai ostaa lisää, esikoisen omatekemistä vaipoista osa on sellaisia harjoituskappaleita, ettei niistä oikein enää mihinkään ole.
 
Eepos : kyllä joo esikoisesta alkoi supistukset myös näihin aikoihin mutten silloin levännyt koska supistukset tuntuivat pelkästään selkäkipuna ja neuvolassa aina sanoivat että iskias tai si-nivel vaivaa ja liikunta helpottaa. No liikkumalla ja normaalisti elämällä provosoin supistuksia ja lopulta sitten päädyin sairaalalepoon.

Tämä on selkeästi rauhallisempi kuin esikoinen. Esikoinen mylläsi näillä viikoilla jo reilusti ja potki napakammin. Tämä nukkuu päivät ja pientä hipsuttelua tuntuu silloin, kun yritän nukkua. Liikelaskentaa on mahdoton tehdä kun ei vauvaa saa liikkeelle.

Tänään olin neuvolalääkärillä ja kilon verran on painoa tullut lisää, syke oli 141 joka pyörii samoissa kuin esikoisellakin, joten olisikohan sitä meille toinen poika tulossa.
 
Moi, Mulla ollu vähän poika olo. Mutta jos tuo syke juttu pitää paikkansa nii tyttö ois tulos ko sykkeet on ollu sitä 140-150 ko ollaan käyty neuvolassa.

Tämä päivä ei oikein alkanu hyvin. Piti aamu klo 10:30 käydä labrassa ja siihen asti siis piti olla syömättä. Noh sit tulin kotiin ja söin kyllä ihan hyvän aamupalan ja lähdin kauppaan. Jonku matkaa ehdin kävellä ko alko ihan järkyttävä huimaus ja huono olo. Istuskelin sielä sit jollain jakkaralla hyvän tovin ja sit päätin et ei tästä tuu mitään ja sanoin esikoiselle ettänyt lähetään kotiin. Nousin siitä sit ylös ja pääsin varmaan kymmenen metriä eteenpäin ja lyyhistyin maahan ko jalat ei kantanu enää. Yritin vielä kerran mut iski taas nii hirveä huimaus ettei auttanu ko istua sinne prisman lattialle. Onneks siihen sit tuli yks työntekijä kyselemään että onko kaikki ok? mie siihen että tuota ei oo ko en pysty täältä nouseen ylös ko pyörryn. Hän sit haki mulle suklaata ja salmiakkia ja vettä. Ne siinä lattialla istuskellessa söin ja oottelin vähä aikaa. Onneks olo niistä sit helpottu sen verran että pystyin kassoille käveleen ja lähtemään kottiin syömään kunnolla, Eli vissin sitä ei passaa paastota nuin pitkiä aikoja...

Muuten on olo ollu ihan ok. Pissatulehus kyllä oli taas riesana tuossa viime viikolla ja se rassaa tosi plajon mun ja miehen välejä. Itellä halut on muutenki vähässä ja ei niitä kyllä yhtään enennä se että tietää hommailujen jälkeen iskevän lähes satavarmasti pissavaivan. Miehellä taas halutta joka päivä ko olen hänen mielestään niin seksikäs raskaana... onhan se ihan kiva mutko itellä ei haluta nii yhtään. joten pieni probleema.

Joo tulipa vähä avauduttua... hyviä ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille :)
 
Sama homma täälä ei yhtään haluja, sit hirveet riitoja tulee ku pihtailen. Välil oon niin väsynytkin ollut ja ei todellakaan seksi ekana mielessä. Mä kuitenkin esikoiaen hoidon pääasiassa yksin hoidan,ukkohan ei täälä oo kun n 3-4päivää viikossa .. asutaan erillään.

Mua on piinannu nyt pari päivää selkäkivut,iltaa kohti tulee. Eilen illal oli ihan järkyttävän kipee :sick::cry: nyt taas alkaa jomotus tuntuun ...

Pyörtymisest ku puhe niin mä pyörryin esikoist oottaes abaut näillä viikoilla,huono olo,heikotus ja jano ,sit sumeni kokonaan. Mut talutettiin ensiapuun jossa sain jugurttia ja leipää ja mitättiin verensojeri tai jotain :) oli ihan pöllö olo ku herätettiin siit "koomasta" niinku ois vetäny jotain :LOL: puhe sammalsi ja muutenkin sekavaolo ja tosi väsynyt olin loppu päivän.
 
Selkäkipuihin pitäisi jtn keksiä, yhtää tiiä kui paljo tässä uskaltaa mitäki tehä. Katsoin tuossa jos olis mamma-joogaa jossai lähellä, alkaa tosin vasta syyskuussa jolloin oon varmaan jo talonkokoinen :ROFLMAO: mutta kai sitä kannattaa kuitenkin kokeilla :)

Ei oo kyllä onneks halujen vähentymisiä täällä ollu, vaikka välillä väsyttää niin että voisi nukkua kaksi pvää putkeen ja oma vartalo ihan ällöttää ku kattoo peilistä, onneks peilin ohi voi kävellä katsomatta :p:LOL: Pakko vaikka raskaana onki niin koittaa syödä niin vähän ku mahdollista, mutta mahdollisimman monipuolisesti. Ravinnotta ei taida kukaan jäädä tässä mun vartalossa :whistle: Ja olen todennut että tahattomalla tai tahallisella pihtaamisella niin taidan itsekkin olla ihan yhtä iso häviäjä kun vastapuoli :D

Laiskis & pikkukaveri rv17+5 :love:
 

Yhteistyössä