Marraskuun Mussukat *Toukokuussa*

Voih, pahoittelut huonoista uutisista Triinuli ja 1986/13 :unsure: Toivottavasti teille kummalekin vielä pieni suodaan.

Kolmas<3 toivottavasti saat hyviä ultrakuulumisia!

Täällä oireet alkavat onneksi hieman hellittää, väsymys ei paina enää niin pahasti, joten illalla jaksaa tehdä muutakin kuin nukkua :rolleyes: Etomista on edelleen ja se tuntuu taas voimistuvan näillä viikoilla. On siis joka kerta tehnyt saman. Pönttöä en ole onneksi joutunut halata kuin pari kertaa. Vatsa on kyllä sitten kasvanut ja epäilen, että muutama työkaveri sekä äitini jotain jo aavistelee. Ensi viikon perjantaina on ultra, joten siihen saakka pitäisi vielä yrittää masua piilottaa. Onneksi on väljät työvaatteet :p

Madaam + Nyytti 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kolmas<3
No meillä on kans toi haluttomuus ja läheisyyden antaminen jääny hyvinkin paljon takaalalle...:unsure: oon vaan niin väsyny koko aika,eikä vaan tee mieli! Ja sillon harvoin ku mieli tekis ni herra ei oo paikalla tai nukkuu... ärsytti kans ku yhes vaihees tuli asiast usein riitaa. Ukko kun ei suostunu näkeen asiaa mun kantilta,minä pääasiassa hoidan lapsen (2v) ja kodin pyörityksen.me asutaan erillään eikä herra ole täälä joka päivä auttamassa. Ja sitten pitäs vielä jaksaa paneskella kun herralle sopii...:mad:

Sitten toi lähekkäin olokin menee yleensä niin että kauaa ei keritä vierekkäin vaikkaåa tvtä kattomaan kun pitääkin nousta tarkistaan mitä metkuja tyttö touhuaa...

Tänään tuli täyteen 13+0
 
Hermot on pinnassa täälläkin, koirat ja mies saavat kuulla kunniansa vähän väliä :D onneksi mies aika lailla antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kiusaa sitten haukkumalla änkyräksi. :D joko olette tavaroita/vaatteita vauvalle tai itsellenne ostelleet kun alkaa monella olla ensimmäinen kolmannes täynnä? :) itse olen vasta varovaisesti tutulta äitiysvaatteita ja yhden kantoliinan ostanut. Keskiviikkona on kaupunkiin meno kun on ultra, saa nähdä hurahtaako sitä sitten kaupoissa.. ;)
 
En oo ostanu vielä mitään! Mut aattelin kirppiksillä pyörähtää keskiviikkona joten jos sieltä jotain vaatetta löytyy. Tytön vanhoja vaatteitakin on jäljellä joista osa sopii pojillekin ,(mikäli poika tulee). Kaikki pistetään tytön tulles uuteen käyttöön :)
 
Heips. Pikainen katsaus tänne, tsemppiä kaikille joilla ultra vielä edessä, se on ikuisuudelta tuntuva aika kun sitä odottaa. Omaan napaan: tänään kerkesin olla töissä 3h kun menin vessaan ja paperi täynnä verta, kaamee paniikki että nyt se oli sit siinä.No ei niin ole enää vuotanut,pienen pientä tuhrua pyyhittäessä.Lääkärissä otettiin kaikenlaisia testejä ja huomenna vielä labraa , ultralla kurkkas sen verran että nähtiin että vauva elossa, imi siellä peukaloa ☺ sisätutkimuksessa näkyi että kohdusta se veri tulee mutta syy jäi mysteeriksi tässä vaiheessa.Onko kellään kokemusta vastaavasta? T.Miamar1 13+4
 
Hei miamar1! Mulla oli esikoista odottaessa juuri vastaava kokemus, silloin oli vähän yli 8 viikkoa täynnä. Olin juuri käynyt edellisenä päivänä yksityisellä varhaisultrassa, kun sain kaksi ensimmäistä lapsettomuushoitojen avulla. Järkytys oli siis melkoinen ja oltiin silloin vielä tietämättömiä, ja meitä ohjeistettiin puhelimessakin väärin. Soitin oman terveysaseman päivystykseen ja sinne neuvottiin tulemaan, jouduin odottamaan useita tunteja aulassa ja itkin vaan hysteerisenä. Sitten lopulta mua ei edes ultrattu eikä tutkittu siellä vaan lähetettiin Naistenklinikalle. Jossa taas jouduin odottamaan. Olin jo aivan puutunut, nuutunut ja turta siinä vaiheessa ja itkukin oli rauhoittunut. Niinpä kun vihdoin pääsin tutkimushuoneeseen, asiaton mieslääkäri katsoin asiakseen huomauttaa "Mahdatkohan sinä olla edes raskaana" :mad: Totesin siihen että kyllä minä olen, kävin juuri eilen ultrassa. Hassua että miten jotain 19 vuoden takaista voi muistaa näinkin tarkasti:LOL:

Vuoto oli siinä vaiheessa iltaa jo laantumassa ja syy ei koskaan selvinnyt. Pitkään tuli rusehtavaa tihkuvuotoa kunnes sekin loppui. Yksityinen lääkäri epäili, että on mahdollista jotta istukka oli ollut vähän kohdunsuulla ja kohdun kasvaessa istukan reunasta oli saattanut vähän vuotaa verta.

Tsemppiä ja toivottavasti sullakin menee hyvin loppuraskaus vuotojen osalta!
 
  • Tykkää
Reactions: miamar1
Mulla oli kans esikoist oottaes sama. Tuli verta paperille ja viikkoja oli muistaakseni jotain 18? Ultras kaikki oli hyvin mutta ei tietoo mistä veri tuli ja miksi. Vuotoa ei enään sen jälkeen tullut mutta pelästytti pahasti... ja sen muistan ku ootin vuoroa n.polille ja sielä tuli fiilis et kaikki ok kun aloin tunteen liikettä, mut ultras varmistus :)
 
  • Tykkää
Reactions: miamar1
Nopeesti tulin vastaamaan ku miamar1 kyseli verisestä vuodosta. Minulla edellisessä raskaudessa alkoi aivan yhtäkkiä joskus puolen välin paikkeilla verinen runsas vuoto, sitä siis ihan holahti lattialle asti kun oli ohuet leggarit jalassa. Hätääntyneenä soitin synnärille ja sieltä neuvottiin päivystykseen tarkistukseen. Syyksi sain hematooma eli verihyytymä kohdussa joka vuoti pois. Sen illan tuli vuotoa mut iltaa kohti vuoto rauhoittui ja muuttui rusehtavaksi ja seuraavana päivänä ei enää mitään. Mut palailen paremmalla ajalla taas kirhoittelemaan paremmin.

Hanri 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: miamar1
Huuuh, ultra ohi ja kaikki pikkuisella hyvin! <3 LA siirtyi, on nyt 20.11. Ehkä sitä jotenkin vain ajatteli, että voiko meillä vielä kaikki sujua yhtä hyvin kuin aiemmin, kun kaksi tervettä poikaa jo on...

Toivottavasti miamar1 vuoto oli vain harmitonta ja kaikki menee hyvin tästä eteenpäin!

Varmaan sadas kerta, kun kysytään, mutta kenelle sitä viestiä piti siitä fb-ryhmästä laittaa? :)
 
Täällä oli myös ultra ja kaikki hyvin kuten pitää! :) Itsellä sama ajatus että voiko kolmannellakin kerralla kaikki olla hyvin...

Maicylle viestiä fb-ryhmästä :)
Siellä se keskustelu tuntuu kovin käyvänkin ja täällä hiljaista...
 
  • Tykkää
Reactions: Kolmas<3
Täällä kans tullut eilen ja tänään ministi vaalean ruskeaa housuihin :'( ei kipuja, mutta huoli suuri. Viimeviikolla ultrassa kaikki kunnossa ja verikokeiden tuloksetkin hyvät ja silti nyt pelottaa! Just kun ajattelin et nyt saa hengittää. Masentaa ihan. :-(
 
Kirjoittelenpa taas pitkästä aikaa. Eilen oli se kauan odotettu nt ultra. Kaikki oli niin kuin pitääkin. Raskaus vastas viikkoja eli nyt on 12+3. Niskaturvotus oli 1,1. Voi olla nyt hyvillä mielin, ku lääkärineuvolassa lääkäri ei osannut ultran perusteella sanoa tarkkaan millä viikolla mä oon, ku kuva oli niin epätarkka.
Mäkin voisin nyt liittyä siihen fb ryhmään.
 
FACEBOOK asiaa: Olemme ryhmän sisällä päättäneet, että "suljemme" facebook ryhmän Toukokuun 31.päivä. Tämän jälkeen tulleita facepyyntöjä emme enää ota vastaan. Joten hop hop kaikki halukkaat, nyt pyyntöä tulemaan, jotta saadaan kaikki halukkaat paikalle :)

Kuka innokas listan päivittäjä? Olen itse siirtymässä hiljalleen kokonaan facebookin puolelle. En koe saavani tästä kaksplussan keskustelupalstasta sitä mitä tarvitsen. Nyt siis jatkoon tarvittaisiin uusi listan päivittäjä! Muutoksia nyt ei varmasti enää montaa tule, mutta jatkossa esim. poika ja tyttöolot, syntymät jne jne.


Kuka olisi kiinnostunut? Kesäkuusta lähtien?
 
Hei, minäkin voisin liityä tähän ryhmään ja facebook-ryhmään samoin. Olen tätä ketjua lueskellut sivusta jonkin aikaan ☺

Meille on tulossa kolmas ja laskettuaika 11.11 KYS.

Vointi on melko hyvä. Vaihtelevaa huonoa vointia, ei kuitenkaan oksentelua. Väsymys edelleen jonkinlainen. Jonkinverran olen yrittänyt liikkua, mutta välillä ihan hirveää turvotusta . Maha jo näkyy ja vaateostoksille pitäisi lähteä...

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ☺ täällä verinen vuoto pelästytti mutta on hiipunut jo ja enää tuli päivällä ihan hailakan rusehtavaa vessakäynnin yhteydessä, ei muuten vuoda.Tänään oli neuvola ja siellä pikkuisen sydän löi hienosti, toivottavasti ei enää pelästyttele. Voi ei,kaikkiko täältä häipyy?
 
Tiitukka1: Meillä on sama la ja mä meen kans kyssille synnyttämään. :)

Täällä väsyttää. Huono olo tulee vain, jos ei syö. Muuten on hyvä olo ja ruokakin maistuu. Menihän tuossa moooonta viikkoa, kun sai pakottaa itsensä syömään.

Täällä odotellaan jo kesää. Vajaa 4 viikkoa loman alkuun.

Nemelia ja Sissi rv 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tiitukka1
Hui kauhee kun säikähin että Face-ryhmä sulkeentuu ihan just ja mulla ultra vasta ylihuomenna, mutta kerkiän onneks mukaan vielä.. kaks yötä vielä .. jännittää /pelottaa ihan pirusti, oon nähny unta et siellä olis kaks ja sitten kuitenkin vaan yks.. järkyttävää miten voi olla hermona.. en yhtään muista että aiemmista olisin näin jännittänyt.
Lähes joka päivä täällä tulee lueskeltua, mutta vähempi kirjoteltua.. huono olo alkaa olee onneks jo väistynyt, väsymyskin hiukan.. pärjää joskus jopa ilman päikkäreitä vaikka on ollut työpäivä.
Masu pömpöttää, kun olis jo puoliväli menossa, ihme kun ei kukaan ole vielä tullut kysyy, odotanko.. selän takana varmasti puhuvat :p ja olen ihan satavarma että äiti myös tietää, jotenkin en vaan ole saanut sanottua.. Noh, heti ultran jälkeen kyllä kerron jos kaikki kunnossa.

Pahoittelut teille, joille huonoja ultra kuulumisia tullut, sitä itsekkin pelkään ihan sikana, siks en ole uskaltanut vielä kauheesti tästä puhua.

Mangoss 11+2
 
Hehe, pakko oli tulla kertoo, kun ajattelin dopplerilla kuunnella, että mitä mahaan kuuluu. Ekaa kertaa dopplerilla todistin vilkasta sikiötä: sydänäänet koveni ja heikkeni ja välillä kuulu pieni tumpsahdus, kun varmaankin joku raaja huiskasi sopivasti :D tähän asti oon löytäny pommin varmasti sydänäänet samasta kohtaa aina ja ne on kuulostanu kutakuinkin samalta. Sama kohta se edelleen oli, mutta tosiaan koko ajan muuttui ääni ja ne tumpsahdukset! Tais osua hyvä hetki.
 
Täällä yksi taustailija, laitoin sulle Maicy viestiä äsken :)

Olen siis 26-vuotias ja meille tehtiin 1 IVF hoito helmikuussa ja siitä on nyt matkalainen mukana pysynyt. Lapsettomuuden syy on miehessä, hänellä leukemia. Toisin kantasolusiirto tehty 2014 kesäkuussa niin nyt ollaa jo hyvällä mallilla jatkamassa elämää eteenpäin :)

Täällä mennää jo viikoilla 14+4, jos oikein lasken kun laskettupäivä on 5.11 ja TYKS on synnytyssairaala. Nyt lähettävä töihin..kirjoitan paremmin iltasella :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! Mukaan mahtuu aina! Mulla kans jänskättää kyl toi ensviikon np-ultra, viimeksi ko keskenmeno siel huomattiin. Niin jotenki sitä pelkää tietenki että taas ois jottain tapahtunu. Mut eipä se auta ko toivoa parasta ja on mulla kuitenki vähän parempi fiilis tämän raskauden kanssa ko edellisen.

Kiva että muillakin on ollu hermot pinnassa:) en oo siis ainut joka räjähtelee ja läheiset saa kärsiä. Oon kyllä muutenki nyt ihmetelly ko tässä raskaudessa on ollu oireita vaikka muille jakaa, mut esikoisen raskaus meni lähes oireettomasti. Niin ne on vissiin erilaisia kaikki raskaudet. Joku puhu jossain vaiheessa että tulee viiltävää kipua sivulla ko aivastaa ja mulle on kans nyt tullu ihan samaa. Käy tosi kipeää tuonne alas sivulle jos ei kerkeä vähä kyyryyn mennä.

Oloja on edelleen eli äklötys oloa. Ja sain sit riesakseni pissatulehduksen myös. Antibiootti vaan päälle ja sit estolääkitystä syömään ko mulla tuota taustaa on tuosta pissatulehduskierteesä nii ei sit riskeerata mitään. NitrofurC käyttöön vaan. Vähän ärsyttää ko siinä kuitenkin vähä tuota antibioottia on mut parempi se on että vain vähä sitä saa ko se että jatkuvasti sit joutus syömään tosi äkäsiä kuureja.

peikko+pikkunen 11+5
 
Mä oon viettänyt hiljaiseloa, kun tuntuu että on jotenkin niin kiire koko ajan. Maanantaina oli nt-ultra ja siellä kaikki oli hyvin. Laskettu aika siirtyi eli hypättiin viikosta 12+2 suoraan viikolle 13+1 eli uusi la 13.11, jonka voikin minulle päivittää.

Huolena heräsi äsken kun kävin vessassa että tuli paperiin verta :unsure: Mulla ei ole aikaisemmassa raskaudessa tullut, joten säikäyttihän tämä. Nyt lisäksi tuntuu kipua alamahalla, mutta en tiedä onko kuviteltua vai oikeaa.. Toivottavasti olisi vaaratonta, niinkuin Miamar1 vuotokin (y)

Odottelen nyt kuitenkin vielä hetkisen sen faceryhmän suhteen..
 
Meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki oli hyvin. :) kaikki muutkin riskiluvut todella alhaisia eli siltä osin saa hengähtää. Alkaa tuntua siltä että meille on tosissaan tulossa vauva. :) tyyppi veti sikeitä ultran alussa, hauskasti sätki kun kätilö herätteli :D istukka oli takaseinämässä, mikä kuulema tarkoittaa sitä, että liikkeiden pitäisi tuntua aikaisin, jännää!
Tsemppiä kaikille joilla on verenvuotoa, olisin itse varmasti aivan hermorauniona. :(
 

Yhteistyössä