Marraskuun Mussukat *Toukokuussa*

Melkein muuten harmittaa, että kun molemmat työnantajat kysy, että vieläkö haluun tehä normaalisti töitä kesäloman jälkeen sen 1½kk, että sanoin joo. Muuten olis enää pari viikkoa normaaleja töitä jälellä. Toisaalta taas jos kaikki ei meniskään hyvin, niin on jotain minne palata ja nautin mun työstä. Näin loppukeväästä on vaan jo vähän turnausväsymystä.
 
Meillä tilaa on niin en oo pahemmin rajottanu itseäni tavaroiden metsästämisessä :D mutta raha onkin sitten pistäny enemmän vastaan enkä ole nyt mtn uutta ostanu ku tulevassa vauvanhuoneessa ei ole vaatekaappia joten en saa purettua noita isoja laatikoita missä olisi kaikennäköstä monen vuoden ajan hankittua ja säästettyä.. Hoitopöydästä en vielä tiedä, esikoisen aikana tuli käytettyä suht pitkäänki mutta seuraavan kohdalla sit taas ei ollenkaan, ja se kyseinen hoitopöytä onki sit jo siirtinyt luoja ties kelle tässä vaiheessa jo :LOL: Rattaat, tai vaunut, meillä on Emmaljungan City Crossit City kopalla jotka löysin halvalla jo ennenkun raskaaksi tulin. Esikoisellekkin ostin silloin aikoinaan halvalla Emmaljungan jotkut vaunut, ne tosin möin ku nuorempi lakkas vaunuissa nukkumaan. Oon tykänny Emmaljungista isojen renkaiden ja sopivan aisakorkeuden takia, suht pitkä kun olen :)

Ultrassa tänään käyty ja kaikki hyvin, pikkunen vastasi täysin viikkojaan joten laskettu aikakaan ei muuttunut miksikään. Mukava kätilö oli ja tutki tarkkaan kaikki ja pikkunenkin jakso olla paikallaan kuvien ottoa varten, saatiin jopa kaksi 4D kuvaakin enneku toinen hermostu meidän kurkkimiseen ja lähti kääntyilemään :LOL::love:

Hieman on itselläkin semmoinen epäuskoinen olo, että onko tämä nyt totta :ninja: Mutta kai se on uskottava :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv13+5 :love:

ps. Nuorempi tuli juuri koulusta kotiin, katto ultrakuvia "Onko vauva jo NOIN iso? Näkeekö tästä onko se tyttö vai poika? Mä en sit halua pikkusiskoa!" :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Annapalaa, ihan samaa turnausväsymystä täälläkin ja niin tekisi mieli vaan jäädä hoitovapaalle jo heti (esikoinen alle 3 v), mutta pakko sinnitellä, että on mihin palata sitten aikanaan. Toivottavasti äitisi toipuu pian, varmasti on kurjaa, kun olette kaukana kaikki.
 
Tänään oli np-ultra ja kaikki oli just niin kuin pitääkin. Turvotusta 1 mm. Kovasti huito ja potki menemään, paljon aktiivisempi kun tyttö oli aikanaan ultrissa. Viikkoja 12+5 eli la 25.11. Nyt tuntuu tää raskaus ihan oikealta ja stressi putosi harteilta.

Nopnop ja pikku sammakko 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Eeema ja Nessu87
Emla, mulla on vakituinen työpaikka, olen ollut samassa työpaikassa vuodesta -09. Viime viikolla löimme lukkoon kesälomia, mä sainkin nyt pitkän kesäloman ettei jää lomia roikkumaan sitten syksylle, kun kuitenkin tulee oltua töissä vain elo-syys-ja lokakuun alusta jää äitiyslomalle. Yes!
Laiskamato; ihana sanonta koululaiselta :D toivottavasti on sitten poika, heh! Me ei olla vielä meidän koululaiselle kerrottu raskaudesta, en yhtään tiedä kuinka hän suhtautuu asiaan. Pohdimme että ennen koulun loppua kuitenkin pitää paljastaa, ensi viikolla sitten kenties.. tai sitten seuraavalla.
Annapalaa, toivottavasti äitisi on jo toipumaan päin. Ensin kuulosti että ompa sulla jo hienot viikot kasassa, 16! Mutta tosiaan, itselläkin tänään tasan 15. Neuvolakäynti oli aamulla, kaikki oli ok. Painoa tullut vajaa kilo, verenpaineet oli vähän koholla mutta mittasinkin heti kun sinne menin, olisi pitänyt hetki odottaa.. hienosti Hippusen sydän löi, kyllä sitä olisi kuunnellut pidempäänkin.
Mutta, pakko lähteä työnäärelle..

Helmiäinen80 ja Hippunen 15+0
 
Ihania ultrajuttuja! Miten mä maltan odottaa rakenneultraa, sitä räpiköintiä oli niin kiva katella. Tulokset ei varsinaisesti jännitä, kun ne samat asiat kateltiin jo nt-ultrassa meillä. Tietysti joku on voinu mennä tässä välissä pieleen.. Pätkäki alkaa olee jo aika iso! Se on mun kännykän kokonen ja painonen.

Äiti sai uuden tahdistimen sydämeen ja kaikki on taas niin hyvin, kun juuri leikattuna voi olla :) onneksi ei löytynyt uusia vikoja ja onneksi sillä on siellä kavereita, jotka auttaa kauppa-asioissa ym kunnes pääsee taas ite.

Mulla on yhteen paikkaan vakituinen soppari ja kuukausipalkka, yhteenpaikkaan vakituinen soppari, mut tuntipalkka ja yhteen määräaikanen soppari, joka uusitaan puolivuosittain ja tuntipalkka. Käytännössä vakituisia, tällä alalla noi määräaikset on se normaali käytäntö. Periaatteessahan raskaus ei saa olla syy sopparin jatkamattomuuteen, käytännön tasolla vähän haasteellinen juttu tietysti.
 
Pitkän pitkän odotuksen jälkeen saatiin viimein NIPT-testin tulos ja se näytti normaalia. Voin sanoa että oli kyllä helpotus! On ollut aika kireä ilmapiiri kotona kun ei olla miehen kanssa haluttu mennä asioiden edelle ja spekuloida tulevaa, mutta silti asia on kumpaakin kovasti vaivannut. Voin sanoa että tämä aika on tuonut paljon perspektiiviä ja osoittanut että mitään ei pidä pitää itsestään selvänä.

Nyt kuitenkin on aika taas nauttia, olla iloinen ja niin kiitollinen! Joku aiemmin jo pohti että voiko liikkeitä tuntea hyvin aikaisin... Mulla on ainakin nyt tuntunut pieniä hipaisuja, jo useampi viikko sitten tunsin ensimmäistä kertaa jotain minkä ajattelin olevan pikkuruisen liikettä. Siitä tuli semmoinen olo että hei, tämän olen tuntenut aiemminkin! Täällä viikkoja nyt siis 14+.

annapalaa, hieno juttu että äitisi voi taas hyvin!

Mukava myös kuulla hyviä ultra-kuulumisia. :)
 
Heippa!
Mulla myös on vakituinen työpaikka, samassa paikassa olen ollut vuodesta -10. :)
Tänään oli neuvola, oli ihana kuulla vauvan sydämen syke. :)
Oletteko muut ajatelleet vielä niinkin pitkälle kun äitiysloman loppuun? Aiotteko jäädä hoitovapaalle, varsinkin siis te joilla on työpaikka odottamassa? Me ollaan tässä miehen kanssa mietitty, että hyödynnettäisiinkö op:lta tullut perheenlisä -etu, vuoden maksuton lyhennysvapaa hoitovapaalla. Eli olisin vuoden kotona vielä äitiysloman jälkeen. Meillä siis omakotitalo.
 
Minäkin järkytyin aiemmin siitä, että miten pieni kotihoidontuki onkaan, sen takia mietimmekin että jos laittaisi asuntolainan jäihin.. Onhan se ylimääräinen vuosi sitten maksettavana toisessa päässä, mutta luulen että se olisi sen arvoista olla ylimääräinen vuosi kotona seuraamassa lapsen kehitystä. Töissä joudun aika paljon tekemään iltavuoroa, se vie paljon aikaa pois perheeltä.
 
En ole vielä miettinyt niin pitkälle, mutta olisihan se mahtavaa jos voisi jäädä kotiin toisen kanssa vielä sen toisen vuoden. Mulla ei tosin ole vakituista työpaikkaa mihin sitten palata ja olen tällä hetkellä työttömänä ja teen merkonomi opintoihin kuuluvia kursseja tuettuna, jotta joskus työllistyisi :) Opinnot jää väistämättä kesken teki mitä tahansa ennen äitiyslomaa... Pitänee miettiä sitten lähemmin kuinka tekee :)

Tulevaa vauvanhuonetta eilen vähän koitin miettiä, muttemmä ny mtn järkevää saannu aikaseks :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv14+0 :love:
 
Mä oon varmaan vaan toukokuun äitiyslomalla. Kesällä teen vähän jotain, meillä ei yleensä oo kauheesti töitä kesällä ja palaan töihin elokuun puolivälissä, mut en ihan täyspäiväsesti heti. Nää piti jo kertoa työnantajalle, ni oli pakko miettiä o_O Sanoin tosin, että eihän sitä tietä todellista tilannetta ennen kun lapsen näkee. Mies jää ehkä kuukaudeks tai kaheks lapsen kanssa mun äitiysloman jälkeen, mutta se tarkottaa miehen tuloilla monien tuhansien eurojen menetystä, ni pitää vähän katella, et onks meil varaa siihen kuitenkaan. Ehkä tuo asuntolainan jäädyttäminen hetkeks on meilleki ainoo vaihtoehto.

Meillä on kyllä edessä jaettu yksinhuoltajuus tavallaan. Mies on päivätöissä ja mä iltatöissä, niin käytännössä läpsystä vaihto. Tai mä haluan kyllä, että lapsi pääsee päiväkotiin hankkimaan kavereita ja saamaan virikkeitä, kun mun pitää päivisinki tehä töitä, vaikka oonki kotona. Se 1v tai alle ei kyl oo se hetki millon haluisin lapsen sinne laittaa, mut tarkotin, että mä tuun tod näk aina oleen päivät pääosin kotona ja vasta iltapäivällä töihin. Ja mulle on ne kaverit ja päiväkoti ollu todella tärkeitä lapsena.
 
Marsikka, paljon onnea hyvistä NIPT-kokeen tuloksista! Olivat varmasti kamalat piinaviikot tuloksia odotellessa. Ihana, että huoli ja itku vaihtui kuitenkin iloon!

Minulla on vakituinen työpaikka. Palasin esikoisesta töihin helmikuussa, joten kovin kauaa en töissä ehdi olemaan. Työnantaja onneksi suhtautuu asiaan hyvin positiivisesti. Paluuta mietin ja sen suhteen varmaan käydään vielä monia perheneuvotteluja. Mies haluaa, että olen ehdottomasti kotona, kunnes lapsi täyttää kolme. Itse katsoisin tilanteen mukaan - miten lapset ja itse viihdymme. Mutta ainakin tammikuuhun 2018 olen pois, ehkä kesän yli 2018 tai sitten tosiaan sen kolme vuotta...
 
Moro, eipä oo taas tullu kirjoteltua vähään aikaan.

Mutta siis onnea hirveesti Marsikalle, varmasti tosi huojentavaa kuulla hyviä uutisia!

Meillä oli kans eilen se kauan odotettu ja pelätty np-ultra ja onneks kaikki oli hyvin sielä. Sen verran jännitti että ko keskiviikkona ja esikoisen neuvola niin pyysin samalla kuuntelemaan sydänäänet. Olihan se melkonen huojennus ko ne sielä kuulu ja oli paljon kivempi mennä sit tuonne ultraan. Otettiin lapsetkin mukaan sinne ja oli se aika hauskaa yrittää selittää yksveelle että tuolla näkkyy vauva joka on äitin mahassa. :) Miehen 8v. tyttö jo paljon tajuaa ja hänellekki ehkä nyt sitten vähän konkretisoitu tämä vauva.

Hankinnoista on puhuttu. Mulla ei onneks tarvi kanskaan ostaa välttämättä mitään ko kaikki on esikoiselta tallessa. Meillä on muuten hoitopöytä, tai siis pyykkikoneen päällä on alusta ja hylly sit jossa tarvikkeet. Mutta meillä se on ainaki ollu tosi paljon käytössä. On tosi kätevä ko se on vessassa, ei tarvi sitä kakka pyllystä vauvelia raahata ympäri kämppää ja sit se on oikealla korkeudella niin säästää selkää. Ja lisäks se että ne hajut pysyy sit sielä vessassa :) Eli jos joku miettii hommata vaiko ei, niin mie ainaki suosittelen.

Mulla on kans vakituinen työpaikka, johon en oo vielä ilmottanu että en sit tuukkaan töihin ollenkaan. Ilmotin esikoisen jälkeen sinne että tuun töihin sitku esikoinen on kaks. Mutta enpä nyt sit ehikkään. Vähän hävettää sinne kertoa ko on kumminki aika pieni työpaikka... Töihin paluuta en oo yhtään miettiny. En haluais kanskaan mennä töihin ennen ko nuorin ois sen kaks.

Joo mut nyt pitäs ruokaa taas alkaa laittaan...hello! :)
 
Pitkästä aikaa täällä, kiirettä on ollut sekä kotona että töissä enkä iltaisin ole jaksanut konetta avata.

Täällä oli monella ollut vuotoja, toivottavasti kenellekään ei ole mitään sattunut. Itsellänikin tuli pientä vuotoa viime viikolla, kun innostuin esikoisen jumpan jälkeen auttamaan vähän liian painavien tavaroiden kantamisessa (jumppapatjojen, penkkien yms.). Onneksi sain neuvolaan ajan samalle viikolle ja sain siellä kuulla ensimmäistä kertaa pienen sydänäänet :love:

Hankinnoista oli ollut myös puhetta. Meillä on aika hyvin kuopuksen jäljiltä melkein kaikki isommat tallessa, vaatteita varmasti tarvitaan jonkin verran, ne kävin aikoinaan läpi ja karsin kuluneet/ei kivat pois. Vaunuina meillä on Gesslein F6 ja ne toimivat varmasti vielä kolmannella pesun jälkeen. Tavaratila noissa on surkea, muuten olen kyllä tykännyt. Kantoreppu on oikeastaan ainoa isompi juttu, jonka ostamista olen miettinyt. Meillä oli aikaisemmin Manduca, mutta en jotenkin kokenut sitä itselleni sopivaksi. Tula kiinnostaisi, mutta sillä taasen on tuota hintaa :unsure: Suosituksia saa antaa!

Mulla on myös vakituinen työ, aloitin marraskuussa 2011. Meillä on tulossa isoja muutoksia, joten en tiedä pääsenkö samoihin tehtäviin hoitovapaan jälkeen, mutta murehdin sitä sitten joskus. Toivoisin pystyväni olemaan kotona 2018 alkuun.

Niin ja meillä oli tänään ultra! Voi, kun tätä päivää olikin odotettu! Ja siellähän se pikkuinen polskutteli :love: Vähän jouduttiin herättelemään, että saatiin kaikki mitattua, mutta lopulta innostui tekemään jos jonkinlaisia voltteja :love: :love: Niskaturvotusta oli 1,27 ja riskiluku 1:2600, eli hyvissä lukemissa ollaan. Pieni vastasi mittojen mukaan kolmea päivää isompaa, mutta eivät lähteneet laskettua aikaa muuttamaan. Saatiin katsoa myös 4-D-kuvaa, kun kätilö vaihtoi yhtäkkiä anturia. En aikaisemmin ole 4-D-kuvaa nähnyt, joten olihan se aika ihmeellistä :cry: :love:

Maicylle voisin laittaa nyt viestiä facesta :)


Madaam ja Nyytti 12+2
 
Minulla on myös vakityö. Sovin jo esimiehen kanssa, että palaan töihin heinäkuussa 2017. Käytännössä meen töihin elokuun puolesta välin, sillä olen opettaja. Palkka kuitenkin juoksee sieltä heinäkuulta asti.

Kuvittelin aluksi koko ajan, että äitiysloma kestää vain kesäkuulle. Siksi sovin tuon töihinpaluun nuin. Tällä viikolla sitten katselin kelan laskuria ja oishan se äippäloma kestänyt elokuun 18.päivä asti. Mutta parempi näin. Esimieskin sanoi, että minulla on oikeus palata töihin silloin, kun haluan. Käytännössä nyt siis olen saman verran kotona kuin äitiysloman loppuun asti ollessakin.

Kivahan se tietysti ois olla kotonakin lasten kanssa, mutta pelkällä kht:llä eläminen ei ole vaihtoehto, kun asuntolaina, autolaina, ym. menot painaa päälle. Onneksi miehen työ taas painottuu enemmän kesäaikaan, jolloin hän on talvisin enemmän vapaalla ja joutaa olemaan lasten kanssa. Eivät siis joudu olemaan niin paljoa hoidossa. :)

Nemelia ja Sissi rv 15+0.
 
Alkamassa yks vuoden stressaavimmista viikonlopuista. Tän työn synkimmät ja kirkkaimmat hetket, saa Pätkäki testata äitin stressihormonitasoja. Eiks ne ollu hirveen hyväks sikiöllä :whistle: Synkkää on myös se, että pitäis koko päivä saada pidettyä maha piilossa normaaleissa vaatteissa, koska en halua oppilaiden vanhempineen hoksaavan tilannetta ennen syksyä.

Ihania aina nuo ultrakuulumiset :) Eiks ookki jännittävä se 4D! Se näyttää ihan ihmiseltä siinä! No nukelta ja epätodelliselta kyl mun mielestä oikeesti, mut olis sisäistäny tilanteen, ni se näyttäis todella ihmiseltä.

Onks muilla haasteita ymmärtää, että on oikeesti raskaana? Että sieltä on tulossa ihan oikea pieni ihminen ja se on mun oma lapsi? Mulla on.
 
Et ole ainut :LOL: Jotenkin vielä on vaikee hahmottaa tätä koko juttua, mutta eiköhän se siitä :D Tuossa herätessä iski joku kumma paniikinluonteinen olotila, näin puolvuotta etukäteen, ehä mää enää muista mtn vauvojen hoidosta :ROFLMAO:

Hyi lainoja, onneks ei itsellä ole... Kaikki neljä autoa on ostettu käsirahalla ja asumme vuokralla, ja on tullu vuokranantajalta käsky ettei saa muuttaa ainakaan viiteen vuoteen :LOL:
Mieskää ei tienaa niin paljoa että miehen tuloilla vois siipeillä, mutta näkeehän sen sitten kun on ajankohtaista että mitäkukahäh :)

Laiskis & pikkukaveri rv14+1 :love:
 
Mä en tosiaan oo vielkään ostanu mitään vauva juttuja ... oon katellu mut sit jostain syystä en oo ostanu,kai mä innostun ostaan rakennu ultran jälkeen ;eilen tiladin emp:ltä itelle vähä vaatetta ,oon kyllä ne ansainnutkin ;)

Ite tosiaan oon työtön ja tuilla elän. Välillä tehny tiukkaakin mut pärjätty on hengissä :)
 
Marsikka:ihana juttu että saitte hyviä nipt-testi tuloksia! Nyt varmaan vasta pystyt nauttia kunnolla odotuksesta!

Hoitovapaasta oli puhetta. Me ollaan ostamassa taloa,niin turha haaveilla pitkästä kotona olosta.. alustavasti ollaan mietitty että minä oisin 1.5 - 2 v kotona, sitten mies puoli vuotta. Miehen tulot vaan huomattavasti paremmat kuin mun,joten saa nähdä meneekö ihan noin kuitenkaan. Esikoinen sai kasvaa rauhassa kotihoidossa kolme vuotiaaksi. Jokusen työpäivän tein kk:ssa jotta sai vuokran ym maksettua,silloin lapsi oli mummon hoidossa.
Mä haaveilen Britaxin rattaista joihin saa turvakaukalon klikattua helposti kiinni..esikoisen ajoilta löytyy gracon matkarattaat,eli ei tarvis ostaa kuin gracon kaukalo..mut kun haluan jonkun muun :/
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Helmiäinen80 ja Hippunen 15+2
 
Mulla on sellanen tilanne että valmistun kahden viikon päästä ja heinä-elokuulle olisi ollut töitä. No haettiin päiväkoti paikkaa esikoiselle ja sellainen saatiin. Eilen sitten pk:n johtaja soitti ja kertoi että tämä kyseinen päiväkoti ei ole auki heinäkuussa, joten meidän tyttö joutuu ensin kk johonkin toiseen päiväkotiin ja sit elokuuksi toiseen. Mietittiin sitten miehen kanssa että ei kyllä aleta pompottaa lasta tolleen kun on vasta puolitoista vuotias, niin sehän on ihan sekaisin sen jälkeen. Joten mä jään nyt sitten varmaan hoito vapaalle ja mahdollisesti teen keikkaa vaikka sit viikonloppuisin. Harmittaa kyllä, kun olis ollu ihan kiva mennä tässä välissä töihin. Kaks kk on vaan niin lyhyt aika niin tuntuisi niin pahalta tommosta pientä riepotella päiväkodista toiseen :(
Mäkään en oo mitään vauva juttuja ostellu kun meillä on kaikki vielä tallessa ja vaatteita ostan varmaan vasta kun tietää kumpi on tulossa. Sisarus rattaita oon kattellu. Osaako joku suositella hyviä?

Maicy laitoin viestiä sulle!

Kukkakuu ja menninkäinen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Mahaa särkee vielä eilisen päivän jäljiltä ja kohta alkamassa uus täys päivä. Juoksemista, jännittämistä, lohduttamista, kannustamista ja mainitsinko jo juoksemista, mä ehkä tarviin ihan oman tsempparin :ROFLMAO:

Kukkakuu: Onpa harmi toi päiväkotijuttu! Noin pienelle aika iso juttu tottua päiväkotielämään, uusiin aikuisiin ja opetella ryhmässä toimintaa ja heti uuteen ku vähän pääsee kärryille. Varsinkin jos siellä toisessakin olis tosiaan vaan kuukauden.

Pitäis henkisesti sisustaa tuleva vauvan huone, jonne mun pitää kans mahtua tekemään töitä. Onneks mä tarviin töihin vaan tyhjää tilaa ja peiliä. Mut ollaan tosi hitaita saamaan aikaseks, niin jos nyt alottaa, ni ehkä puolen vuoden päästä on jo sänky lapsella :rolleyes: Eli hankintoja pitäis alkaa tekee, kunhan vaan tietäis mitä haluaa hankkia. Oon mä kyl oikeesti hankkinu jo kantoliinan ja kantorepun. Tärkeimmät ensin ;)
 
Siis mulla on jo kolmatta 4ttä päivää hartiat jumis (tai oikee puoli oikeestaan) eilen paheni ja tänään jatkuu...yö oli yhtä tuskaa ku sattu koko aika. Nyt ei päätä voi kääntää... ei oo hieronta auttanu eikä venyttelyt,ja lääkkeitä nyt en tietenkään voi syödä :(

Ku tyttö oli pieni ,ni iski ihan kauheet parin kk hartiakivut päälle ja nyt pelkään sitä samaa rumbaa... no ehkä tämä tästä pikkuhiljaa...

Mä oottelen tiisraita :) sillon ois toka neuvola. Nyt varmaa kuunnellaan syfänäänetkin ♥ oonhan mä niitä ite kotona kuunnellu mut ainahan se kiva on ku ammattilainen tarkistaa ja saa varmistuksen et kaikki kunnos:rolleyes:

Onkos täälä muuten millasii kesäsuunitelmia? Mä oon miettiny jos ähtärin eläinpuistossa käväsis ,ihan ton esikoisen mieliks,niin ja itekin sinne tahtosin kyllä :D oon viimeeks käyny sielä 1997. Sit ois heinäkuus tulos isompi sukukokous joka kestää 2 päivää o_O tosin ihan aattelin et oon vaan sen toisen päivän ,jotenkin vähän too much mun sietokyvylle, jos 2 päivää isos ihmis väessä.enkä tunne mun suvust puoliakaan ...
 
Tuosta kesäpäiväkodista tuli mieleen, päiväkodissa kun töissä oon ollu, että vaikka paikka ehkä vaihtuu kuukaudeksi niin siellä toisessa paikassa voi olla samat tädit kyllä :) Itse oon ainakin kesäpäivystyksessä yrittäny olla mahdollisimman paljon "omien" lasten kanssa vaikka vieraassa paikassa oltaisiinki, minut kun kuitenkin entuudestaan tuntevat :) Tämä toki ihan paikkakunta/ päiväkoti/ henkilökunta kysymys.

Kesäsuunnitelmia mulla ei oikein ole, työssäoppimissopimus kesäkuun loppuun, kesä-heinäkuun vaihteessa iso autotapahtuma kalajoella minne lähetään pidennetyksi viikonlopuksi ja siinä se vähän onki :) Vanhemmat lapset lähtevät kesäkuun loppupuolella junalla etelään sukulaisten luo ja saan vähän lapsivapaata :D Mutta että onko itselläni lomaa vaiko ei, sitä ei vielä tiedä. Vähän sieltä työssäoppimispaikasta vinkkailivat että työsopparia voitaas katella työssäoppimisen jälkeen, jos menee hyvin, hui :ninja::LOL: Haluaisin lähteä kyllä vaikka miehen kanssa kahdestaan mökille pidennetyksi viikonlopuksi, mut kattoo ny, sinnekki pitkä matka.

Laiskis & pikkukaveri rv14+2 :love:
 
Kukkakuu,tuo on kyllä tosiaan ikävä juttu teidän kannalta kun päiväkoti kiinni heinäkuun. Heinäkuu on yleisesti se "päivystyskuukausi" jolloin vain alueen suurin päiväkoti auki.
Hyvät kanssa-odottajat muuten,ettehän vaan eksy Zalandon äitiysvaate-puolelle.. voi jestas miten paljon äitiysvaatteita tarvitsenkaan ( ? ) kun sinne eksyin..
Helmiäinen80 ja Hippunen 15 + 3
 
L4isk4M4t0: Tuolla ei kuulema oo yhtäkään samaa työntekijää :( Muutenhan mua ei tää tilanne haittaa, mutta olis vaan ollu kiva saada vähän työkokemusta ennen kuin jää äitiyslomalle. Pitää varmaan jotain vkl työtä sitten katsoa, ei kai muu auta :geek:
 

Yhteistyössä