Marraskuun taaperot 2006 :)

Nyt se flunssa iski sit tähänki perheeseen.. :( Kaapolla kauhee nuha ja mikää ei meinaa nenää avata,kun aivastaa ni kaikki paikat räässä..Kuumetta on ja supollakaan ei laske alle 38 asteen..Eilen tää alko ja tuntuu pahentuvan koko ajan..toivottavasti ei kauaa kestä tai säästyttäisi ainakin korvatulehdukselta!

Mä suunnittelen ihan innolla herran 1v juhlia,onhan ne ekat jotka saan järjestää omalle lapselle =) Hirveen hyvä en oo kakkuja tekemään kun itse en sellaisia syö, mutta nyt on aika harjoitella niitä!

Minkä kokosilla vaatteilla teillä nykyään mennään?meillä 86 ja pian varmaa 92..

mut nyt ruokaa tekee ku Kaapo nukahti niin on aikaa(ei kiipeenä viihdy oikee missää muualla ku sylissä..
 
Täällä paistaa aurinko piiitkästä aikaa =) ja mielikin on sen mukainen =)

Käytin tänään esikoisen(11v) lääkärissä ja korvatulehdushan pojalla sitten on. Antibiootit saatiin ja huomenna varmaan pääsee jo kouluun. Piti ottaa pikku-ukkokin mukaan, mutta saatiin aika juuri päikkäriaikaan. Jos huomenna vielä on noin limainen ja krohisee samalla tavalla, koitan saada pikku-ukollekin lääkäriajan.

Mami; ihan samanlaisilta kuulostaa nuo teidänkin pikkuisen oireet mitä meillä on. Ja influenssarokotuksen jälkeen meilläkin.
Lueskelin tuota kirjoitustasi...meilläkin siis 3 poikaa ja tämä juniori heistä vilkkain :D Ehtii joka paikkaan...mullittaa minun kukkaseni ja tarkistaa kaikki laatikot ja kaapit ;) mutta uskoo kieltoa ja ymmärtää jo jonkin verran olevansa luvattomilla asioilla :D

Vaatteista meillä on käytössä yhä 74-80 cm, joitakin 86 cm bodyja myös käytössä. Pitkä ja hoikkanen tuo on edelleen :heart:

Kävin ostamassa lisää vaatepuita ja nyt pitäisi raivata eteisen naulakkoa vähän siistimmäksi. Näin kotona ollessa on aikaa tehdä tällaisia askareita ja huomaa eri tavalla kodin pieniä "ongelmakohtia" ;)

G; kuinkas moni meistä muuten on vielä kotosalla??
Eli me ollaan :wave: ja vielä ainakin ensi vuoden loppuun.

Kotihengetär ja pikku-ukko 11kk1vko :heart:
 
:wave: Kotona ollan mekin ja meinasin olla siihen asti kun poitsu sen 3v täyttää.Olen ollut jo 5v kotona ja nautin tästä edelleen...eikä varmaan rahallisesti kannattaisi viedä kolmea hoitoon kun näitä tällä hetkellä 3 alle kouluikäistä!! ;) JUU,termiitti tämä kolmas kyllä,kukat meiltä lähtikin hoitoon jo mein mutsille,kyllästyin korjaa multia jne..mutta nyt on alkanut uskoa vähän kieltoa,saas nähdä...!! NIIN ja kukas näitä listoja päivittelee niin tuosta aiemmasta jutusta jäi pojun syntymämitta pois elikkäs 51cm ja 4370g..komea jässikkä alun alkaen.JA KIITOS KAUNIS vaan sille kuka tämän ketjun loihti.. :flower: !Mutta nyt koisimaan..muuten onkos muut saanutoireita siitä piikistä??Meillä tosiaan ekana tuli kova yskä,sitten nuha ja kiukkuinen kovasti.Kuulumisiin.....mami ja lapsoset.. :heart:
 
Onnea muuten vielä kaikille synttäri sankareille,itse vielä odotellaan :flower: :flower: !! JA samalla vielä kun joku kysyi tuleeko joulukuusta niin voin varmana sanoa että meille ei tule nyt,tuo pikku tuholainen varmaan kiipeisi sinnekkin... ;) ! ja unikuulle :hug: ja jaksuja!! :wave:
 
Heipä hei! Meillä Sonja on tänään sitten 1-vuotta! :heart: Ei uskoisi, että vuosi on mennyt...Illalla ja hu-iltana tulee vieraita sekä la molemmat isovanhemmat ja mun sisko. Eli kyllä neiti tulee juhlittua! Ma 19.11 on neuvola.

Me mennää jouluksi mun vanhemmille tällä kertaa niin siellä on joulukuusi, joten kotia ei hommata. Tai on meillä sellainen minikuusi! Meillä neidillä on käytössä etupäässä 74. Joitakin 68 housuja ja joitakin 80 bodeja. (68 meni meillä tosi pitkään.) Leluista oli puhetta...autot on pop meijän neidille ja se mihin laitetaan niitä renkaita, jonkin verran kiinnostaa myös se palikkalaatikko. Synttärilahjaksi saa isovanhemmilta sen puuhakan. Brion taaperokärry on taas meijän neidillä ollut käytössä ja lelulaatikkoo myös työntelee paikasta toiseen.

Mulla ei ole vakityötä, johon palata. Mutta olen ainakin siis tään vuoden loppuun kotona ja tammikuussa katellaan, että mikäs tilanne...Tosin tiukkaa tekee varmasti viedä oma kullannuppu hoitoon, perhepäivähoitoon ehdottomasti haluaisin.

Mukavaa viikkoa! Nipsu ja Sonja 1-vuotta =)
 
Kaisa81: Juulialle paljon Onnea 1- vuotis syntymäpäivän johdosta :flower: :heart: Mammanen: Hurjasti Onnea teillekin eilisen 1- vuotis päivän johdosta :flower: :heart: Nipsun Sonjalle myös lämpimät Onnittelut 1- vuotis päivänä :heart: :flower:

Sitten omiin kuulumisiin..täällä on koko sakki kipeenä, kuumetta ja nuhaa..mies lähti käyttämään keskimmäistä päivystyksessä korvakivun vuoksi :/ Minä olen myös kotona, olen ollut esikoisen syntymästä..eli keväällä tulee 5 vuotta ja aion ollakin vielä ja varmaan sinne 3 vuotiaaksi asti. Näistä allergioista..nyt en nimimerkkiä muista :ashamed: mutta joku kertoi, että oli allergiaa...mitä kaikkea teillä on ruokavaliossa? Pysyyhän tuo kurissa kun antaa vaan ei allergisoivia, mutta kun pitäs saada laajennettua :/ meillä kanssa rasvataan kovasti..välillä tuntuu, että iho on mahdoton hoidettava..mutta nyt lasten pariin. Mukavaa viikon jatkoa :wave:
 
ja PALJON ONNEA VAAN kaikille synttärisankareille. :flower: :flower:
Tänään käytiin neuvolassa ja tässä Aten mitat tasan 1 vuotiaana, pituus 75,5 cm ja paino 9520 g. otettiin ja saatiin influenssarokotus. iloinen ja reipas taapero meillä. edelleen rintamaidolla, tiijä miten tuon sitten saa lopettaan mammattelun..syö samaa ruokaa kun me muut ja juo tavallista maitoo, mutta silti pitää äidiltä saada vielä vähän mammatusta.käytetään vaatekokoa 70-92 riippuen ihan vaatteen valmistajasta. äitiyspakkauksen toppahaalari just sopiva. kengän koko varmaan 20-21. villasukan kanssa laitan kengät koolla 24 jalkaan. meillä on kärryissä semmonen toppapussukka, voi että siinä on makoisat unet pojalla.tänäänki nukkui 3 tuntia.eikä yhtään kylmä.
hei täällä taisi olla pari muutakin äitiä/isää eli perhettä joissa on kolme poikaa, niin myös meillä. ja tää kolmas voi ihme miten se onki niin kerkeevä, kukat ja kissa saa kyytiä. kovasti Atte tykkää semmosesta traktorista jolla voi potkia itse vauhtia, on tarkotettu 1-3 vuotiaille. :)
tänään syötiin kermaleivokset perheen kesken ja sunnuntaina tulee sitten vieraita. teen nalle puh-kakun, kääretortun, mokkapaloja, jauhelihapiiraspizzaa, joulupiparit on jo tehty.ja jotain vielä aattelin tehä lisää, kaikki mitä ei ssyödä nyt menee pakkaseen odottamaan meän esikoisen 6 v synttäreitä jotka on joulukuun alussa. ei tartte sinne sitte enää leipoa niin paljon.ne onki jo isommat juhlat ne, kutsutaan oikein eskarikaveritkin.hih.. tärkeät juhlat pienelle pojalle.atte ei oikein ymmärtänyt, että miksi hänelle tänään laulettiin.. =)
oijoi joko kello noin paljon.nyt nukkumaan.ÖITÄ kaikille. kiitos listan päivittäjälle.
 
töihinmenosta ja kotona olosta. mielelläni menisin töihin, mutta vielä mieluummin olen kotona lasten kanssa. Kotiäitinä olo on ihan mukavaa, kunhan välillä saa lepotauon. mukava tunne kun tietää että kun pikkukakkonen rävähtää telkkariin niin isä jää lasten kanssa kotia ja itse painuu tien päälle lenkille, sinne jää päivän aikana tulleet kiukuttelut niin äidin kuin lastenkin. :LOL: olen kotona siis siihen asti että nuorin 3 v. aika menee nopiaan, nyt on hyvä olla kotona. ei ole kiire mihinkään, paitsi kaikenlaisiin perhekerhoihin ja muihin kivoihin tapaamisiin muiden kotiäitien kanssa. :LOL: :LOL:
 
Mymmeli; on se jännä huomata, miten muissakin perheissä tää kolmas poika tuntuu olevan vilkkain :whistle: Meillä tosiaan tuo pikku-ukko on niin utelias ja kerkeäväinen, jotta välillä 2 ihmistä ei riitä sitä vahtimaan :D Mutta onneksi alkaa jo totella EI-sanaa, välistä tuntuu itsestä vaan kurjalta, kun joka toinen sana pojalle on ei...

Täällä sataa lunta =) pienestä sitä joskus on iloinen...kunhan nyt pysyisi vähän aikaa. Maisema näytti niin ihanan puhtaalta ja raikkaalta =)

:wave: :wave:
 
Kaunis kiitos onnitteluista Sonjalle! =) Niin ja onnittelut tosiaan meiltäkin Atelle! Ja huomiselle Jyri -pojalle! :flower: (Ei meinaa perässä pysyä, kun nyt vuorollaan jokainen sen 1-vuotta täyttää...) :heart:

Mä niin ihailen teitä äitejä, jotka kerkee vaikka mitä! Esim. kolmesta pojasta huolimatta! ;) Mymmeli oli jo ne joulupiparitkin tehnyt! Te ootte vaan niin käteviä ajan organisoijia. Naapurin äitiä aina katon ihan ihmeissään, että missä välissä se on sitä ja tätä tehnyt, kun pyytää kahveelle ja siellä odottaa jotku tuulihatut... :p

Meijän neidille tuli flunssa. Höh...ja niin kai sitä voi jo sanoo, että kävelee, kun kävelee tosi pitkiä matkoja esim. olkkarista eteisen kautta omaan huoneeseen ilman mitään tukee. =)

Mukavaa viikonloppua!!!
 
Jostain kumman syystä en saa nyt muokattua tuota listaa..olisin laittanut noita 1wee mittoja Aten ja Venlan..no toisella kertaa..Tänään käytiin polilla ja nyt on käyrien lasku tasoittunut =) painoa 8400g ja pituutta 70,5cm 3kk:n päästä on vehnäaltistus osastolla ja silloin kontrolloidaan nuo ruoka hommat..verikokeet otettiin ja soittaa nyt iltapäivällä tulokset (rauta juttuja katellaan..). Sellaista tällä kertaa :wave:
 
Vempula83: Kiitos onnitteluista!

Ja ONNITTELUT KAIKILLE SYNTYMÄPÄIVIÄ VIETTÄNEILLE :heart:

Ihanaa, kun ollaan saatu hyvät ja kauniit juhlat juhlittua. Poika oli ihmeissään kakkusesta, jota sai maistella. Taisi olla se kermavaahto joka maistui paremmin, kuin itse kakku. Ja ihania lahjoja tuli taas kasapäin. Ja synttärisankari oli niin onnessaan. Mussukka.

Meille tuli ekana iltana inf.rokotteesta lämpöä 37,8. Vai onko tuo jo vuosikkaalla kuumetta?

Kuinka te olette imetystä lopetelleet, jotka vielä olette imetelleet? Kuinka mun pitäisi toimia, kun poika on vielä tissillä ennen unille käymisiään sekä aamulla heti herättyään?

Nyt pyykkien ripustukseen.
 
Hei mammanen ja muut. "Kuinka te olette imetystä lopetelleet, jotka vielä olette imetelleet? Kuinka mun pitäisi toimia, kun poika on vielä tissillä ennen unille käymisiään sekä aamulla heti herättyään?"

tuota tuota,. meillä on atte vielä samanlailla.ja aattelin ihan oikeesti että eiköhän tämä imetys jo riitä.kun syö oikiaa ruokaa ja juo oikiaa lehmänmaitoa. noo, helpommin sanottu kuin tehty. joten lopetusta tämän kolmannen kohdalla ajattelin tehdä sillälailla lastentasoisesti kivuttomasti..eli pikkuhiljaa..aamulla kun herätään niin ensin puuroa ja maitoa nokkamukista, mukista ja sitten jos tuntuu siltä että pieni tarttee äidinmaitoa niin sitten sitä vielä jälkiruoaksi. ilta, se on hankala. miten nukutetaan pieni ilman äidinmaitoannosta.. =) luetaan iltasatu, rauhoitutaan pötköttään, toosi pitkä paita päälle yöksi ettei jaksa rullata tissejä esille. sitten vaan jos syö tuttia niin antaa sen ja unirievun ja pitää kainalossa ja laulaa unilaulua.nukahtaa sitten kun nukahtaa, varmaan eka ilta ja toka ilta ja kolmas vaikeita.mutta kyllä se joku ilta huomaa ettei enää äiti anna tissiä. sit se vaan jää pois. eihän tässä mikään kiire lopettamisessa ole. onhan sitä taaperoimetystä olemassa.jatkaa niin pitkään kuin tuntuu molemmista hyvältä ajatukselta jatkaa. tässä mahtavia neuvoja, joita kokeilen itsekin. heti huomenillalla..tänään rullattiin piitkä paita.. =)
öitä kaikille ja tiijättekö huomenna meillä juhlitaan synttärit, vieraat tulee kakkukahville.menen vielä laittamaan pöydät valmiiksi.tein kissakakun nallepuhkakun ohjeella, tuli tosi veikeä. t.mymmeli
 
1 v onnittelu Jyrille =) :flower:

Muuta en ehdikään nyt, kun meidän päivään ei taas tänään mahdu kuin lentistä :D Kohta lähdetään pelireissulle, eväät valmiina ja tavarat pakattu. Hyvin tuo pikku-ukkokin viihtyy näillä reissuilla, kun on ihan pienestä tottunut mukana kulkemaan =)

:wave: :wave:
 
Unikuun pojalle huomiselle 1-vuotis onnittelut! :flower:

Kyllä se meijän Sonja oppi nyt sitten kävelemään, ei muuta teekään! ;) Tosin iski myös tosi paha flunssa, höh. Ei varmaan huomenna pysty neuvolassa sitä 1-vuotis rokotusta antaan. Niin, mutta pihalla kävely vielä kengät ja toppapuku päällä on vaikeeta.

Meillä tissittelyt lopetettiin heinäkuussa, mutta iltapuuron jälkeen on vielä pullo maitoo ja sitten päivällä ruuan jälkeen pullo maitoo. Nyt ollaankin suurimmaksi osaksi siirrytty tavalliseen maitoon. Saa nähä, että milloin pullot jätetään. Vielä juo ruuilla niin vähän maitoo mukista.

Neiti kiukustuu...
 
Kiitos hyvistä vinkeistä Mymmeli77 :flower: Täytyy kokeilla. Kuinkas sitten taataan se kalsiumin määrä, kun pieni vielä niin vähän ottaa maitoa ruoilla siis juoden. Ja ruokiinhan sitä maitoa lisäänkin, mutta mistäs tiedän, että saapi tarpeeksi? Tää on niin vaikeeta esikon kanssa :whistle: Pitää kysyä neuvoa neuvolantädiltä...

Tuo imetyksen lopetus on varmaan mulle se suuri juttu! Nimittäin sitä maitoa tulee vielä ihan sikana. Yhtenäkin aamuna heräsin paita ja liivit märkinä. Ilman liivinsuojia ei voi kuvitella olevankaan. Yötissittely lopetettiin siinä 6-7kk iässä. Toki lapsentahtisesti olisi hyvä edetä ja niin varmaan teenkin. Itselläni on puhjennut lapsuusajan nokkosihottuma taas ilmojen viiletessä. Siihen tarviisin syödä lääkettä, mutta sitä ei imetyksen aikana saa ottaa. Joten siksi tekisi mieli jo lopetella. Aikansa sitä kutinaa jaksaa sietää itse, mutta kun pahaksi äityy niin sitten tarviisi lääkettä. Kerran on mennyt niin pahaksi, että silmät turposi minulta kiinni ja hengítystiet myös ahtautui. Mutta siitä on about 10 vuotta aikaa. Pitkään tämä vaiva olikin poissa... Ois saanu pysyäkin.

Ollaanko teillä muilla kovast äidin perään?
 
Heipä hei...Meillä oli 1-vuotis neuvola ja neidille annettiin rokotus, vaikka on tuo flunssa. Mutta kun yleiskunto hyvä eikä ole kuumetta, niin pystyy kuulema antaan. Tosin nyt on jo sitten unille, kun oli ihan väsy.

Sonja painoi 8440g ja pituutta 74,8cm. Normaalisti ois sitten seuraava neuvola 1,5-vuotiaana, mutta meillä on nyt varulta välikontrolli tuossa helmikuussa (neiti silloin 1v 3kk). Siis tuon painon takia. Tulikos muille pienipainoisille milloin seuraava neuvola-aika? Annettiinko teille fluoritabletit? Täällä annettiin. Niin ja Sonjalla on edelleen vaan se kaksi hammasta alhaalla.

Neuvolantädiltä kysyin nyt tuota tuttipullon jättöö pois, niin hiljalleen vaan pitäs nyt jättää. Tarvittava maito määrä pitäs saada ihan ruuilla mukista juomalla. Hyvänä se piti sitä, että meillä se viimeinen iltamaito puuron jälkeen on siis ennen hampaan pesua. Ihan vielä ylhäällä ollessa, ettei enää hampaan pesun jälkeen sängyssä. Saa nähä, että miten sen pullon saa jätettyä...Tsemppiä vaan mammaselle sen imetyksen lopettamiseen, jos olet lopettelemassa!!! =) Uskon, että on vaikeeta, kun mulla tekee nyt vaikeeta tuon pullo jättö....ja niin oli se kesällä myös vaikeeta se imetyksen lopettaminen, mutta siitä se vaan sitten osittain pakon edessä jäi. Mutta kun oli korvikkeena tuo pulloon siirtyminen.

Sonja on väliin tosi kovasti mun perään, mutta sitten välillä ei ollenkaan. Ollut tasaiseen tahtiin vaihtelevaa. Joskus kerhossa saattaa olla ihan itkuisena mun perään, että missä äiti...kesken hyvien leikkien. Mutta jos mä lähen käymään esim. kaupassa ja Sonja jää isin kanssa, niin ei se oo moksiskaan. Mutta isi onkin niin läheinen!

Mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Teolle onnea 1v päivänä =) :flower: Missäs Unikuu muuten piileskelet??? :D

Kävin tänään varaamassa Kanarian matkan isommille pojille =) Lähtevät vuoden vaihteessa sukulaisten kanssa. Ihmettelen vaan, miten ikinä malttavat sinne asti odottaa :whistle: Viime tippaan jäi tämä varailu, mutta silti löytyi oikein hyvä matka. Koulusta jouhtuvat tosin olemaan muutaman päivän pois ja sama olisi keväällä edessä :/ Taidamme olla vähän leväperäisä vanhempia... :whistle:

Meillä myös pikku-ukko on aivan äidin poika. Itkee perääni ja sylissä on mielellään =) Ihana pakkaus :heart: Näin, kun tietää, että on viimeinen vauva meidän perheessä, niin nautin joka hetkestä ja sylityksestä ym täysillä. Tämän kuluneen vuoden olen elänyt pikku-ukon ehdoilla ja koko perheestä nauttien...kaikki muu on yhdentekevää :heart: Vauva- ja lapsuusaika on niin järjettömän lyhyt, yht´äkkiä huomaa lapsien olevan jo koululaisia omine kavereineen, eikä äiti enää olekaan se maailman tärkein asia. No joo, minulla taitaa olla jotain luopumisen tuskaa ;)
Ikinä en olisi osannut kuvitella, että esikon koulun aloitus aikanaan olisi ottanut niin lujille kuin se otti...siis minulle. Siinä tosiaan oli sitä luopumisen tuskaa.

Mammanen; meillä on aina välillä ilmassa oireita imetyksen lopettamisesta pikku-ukon puolelta. Nykyisin tissittelee vain aamuin illoin ja joinain iltoina siitäkin raivotaan...imee ja huutaa ja taas sama. Joko ei tule tarpeeksi tai sitten ei haluaisi, että maitoa tulisi...vaikeaa tietää ;) Itse olen ajatellut, että siihen asti imetän, kun tuo itse haluaa. Jos illat menee huutamiseksi, niin sitten lopetan koko tissittelyn =) Meillä esikoinen lopetti noin vuoden ikäisenä itse...yhtenä iltana vaan ei huolinut tissiä ja nukahti syliini. Ja siihen se vaan loppui kuin seinään.
Tsemppiä yritykseen =)

Mukavaa maanantaita!!
 
Kiitos Nipsu -81 ja Kotihengetär tsempeistä!

Pojalle on jostain tullut kasvoihin pientä punaista, koholla olevaa näppylää. Ja pylly hiukka punoittaa. Tätä on ajoittain ollut. Ettei johtuisi tuosta tavan maidosta? Kumpa ei. Tänään on tissi kelvannut. Mä en ole vielä saanut itsestäni niin paljoa, että olisin vielä vähennellyt tisua. Kun kerran kelpaa, niin mennään vielä vähän aikaa näin. Mutta nyt pitää seurailla tuota näppyläistä!!!

Kun aamulla pesin kasvot pojalta ja laitoin hoitavampaa rasvaa, niin näppyset painui melkein pois. Sama juttu päivällä sekä illalla. Voiko johtua maidosta? Illasta pylly oli paremman näköinen. Tänäänkin maitoa sai puurossa aamulla ja lounaalla lasista. Mitään uutta emme ole aloitelleet ruokavalioon. Samoja tuttuja. Syntsy kakkukin oli tutuista aineksista. Vauvanakin pojan kasvot oli hiukka karheat pakkasilla/kylmemmillä ilmoilla. Olisiko sitä? Miettii kuumeisesti.

Meillä ollaan niin äidin poikaa. Syliin haluaa tuon tuosta ja kaikki samat asiat touhutaan kuin äitee. Vessaan tulee mukaan ja kiltisti istuu lattialla pidellen äidin housun lahkeesta kiinni. Iskän kanssa kyllä viihtyy, mutta silti tulee niitä aikoja, kun tahtoo vaan olla mamman kainalossa. Joka aamu alkaa meillä niin, että nostan pojan herättyään meidän viereen (jossa heräillään yhdessä) ja imetän. Poitsu painaa posken mun poskea vasten ja pusuttelee. Ottaa oikeen kaulasta kiinni. Monena aamuna on tältä äidiltä päässyt kyyneleet herahtamaan silmiin, kun pieni osaa olla niin herttainen :heart: On se niin rakas mussukka :heart: Näitä helliä hetkiä meillä on päivän mittaa useammin.

Mutta nyt taas iltatoimiin!

 
...pakko tulla tänne purkamaan höyryjä, kun mieskään ei ole kotona... Arghh, kun toinen näistä meidän isommista pojista ei opi tuomaan likaisia vaatteitaan pyykkikoriin :kieh: :kieh: Juuri tänään sain pyykkikorin melkein tyhjäksi ja nyt illalla kävin pojan huoneessa...
Perjantaina oli liikkatunnilla uintia ja eikös ne uimakamat olleet vielä siellä huoneessa, samoin kasa likaisia vaatteita treenikamppeista kouluvaatteisiin. Olen nyt koittanut opettaa, että pyykit tuotaisiin pesuun, mutta ei auta... Ei voi olla liikaa pyydetty :/
Taas odotan josko loppuviikosta onnistuisi ilman pyyntöjä ;)
Pitää vielä viikata kuivat pyykit kuivurista =)

:wave: :wave:
 
Meillä ollut nuhassa ja yskässä ja eilen lääkärissä käytin ja korva tulehtunut ja putki ei ole enää paikoilleen....että semmosta taas.kuuri saatiin ja toivottavasti tehoaa.putkittavat uudestaan jos taas muutama tulehdus tulee putkeen!Kaiken lisäksi tämä pikku veitikka ehti jo takan luukulle´ja poltti neljä sormea,kamalat rakkulat sormessa.....mutta sellasta nopiasti...pakko mennä taas perään....... ;)
 

Yhteistyössä