Marraskuun taaperot 2006 :)

Alkuperäinen kirjoittaja mimosa78:
Kotihengetär!!!
Meille ainakin joskus sanoi lääkäri ettei ennen vauva allergisoidu eläimille, kuin yli vuoden ikäisenä. En tiedä pitääkö paikkainsa.
Joo, näin meillekin on sanottu. Keskimmäinen on sairastellut superpaljon, lisänä astma ja allergiat. Lastenlääkärillä on tullut juostua tuon tuosta ;)
Tuon keskimmäisen sairasteluhistoria tässä vaan pelottaa, jos taas on tällä kolmannellakin edessä samanlainen kausi :/

Meillä on tammikuussa pikku-ukon kanssa lastenlääkärin kontrolli, pitää siellä sitten kysellä kaikkea mahdollista.
 
Meidänkin Jyri täyttänyt vuoden mutta juhlia ei ole vielä ehditty pitää mun työvuorojen vuoksi.. kunhan on vapaata viikonloppuna niin silloin on bileet pystyssä..

Jonkin aikaa toi vauvakuume on kuumeillut... nähtäväksi jää... :whistle:

Jyri jo 3 kertaa kuumeessa kk sisällä.. yskii ja räkä valuu.. ilmeisesti poskihampaat niin tiukassa..tai käy hoitopaikan pöpökantaa läpi...

 
Oskarille Onnittelut :wave: :flower:
Ite oon täällä pienessä flunssassa ja pitää vaan yrittää jaksaa olla lasten kanssa. Mites muitten perheessä toimitaan jos äiti sairastuu? tuntuu että itse ei voi koskaan sairastaa kun ei voi levätä rauhassa, kumma kun isät voivat sairastuessaan levätä ihan normaalisti. Sama juttu kun pitäisi itse päästä johonkin menemään yksin niin johan on tehtävä isot järjestelyt, ei voi tuosta vaan mennä yksin jonnekkin. :eek:
 
Vauvakuumetta kyllä,se taitaa olla ikuista mutta nyt järki sanoo ettei ainakaan juuri nyt putkeen.Kun näitä nyt on jo kolme ja vanhin täytti sen 5v justiinsa niin säpinää piisaa aamusta iltaan.Mutta suosittelen lämpimästi hankkimaan lapsia pienillä eroilla sillä seuraa näistä ja leikkikaveria on kummasti vaikka nämä kyllä osaa tapellakin ihan riittävästi!! :whistle: ja saa karjua monesti kurkku punasena... :whistle: !!Sellastahan se vähän tuppaa olemaan että kun äiti sairastaa niin jaksettava on mutta isä saa kyllä makoilla flunssan iskiessä,varmaan ihan normaalia...!? :| Jaksuja flunssan kourissa oleville,tiedän mitä se on.... :( Mutta nyt alan seurata big brotherii..viimosta viikkoa viedään ja mitähän sitä ens viikolla osaa tehdä kun bb loppuu...siis iltaisin,päivisin ei paljon ehdi töllöä avata paitsi junnulle...!Ens viikolla meilläkin 1v päivät..ihanata.Meidän pikkuvaavista onkin jo kehittynyt vallan termiitti..juoksee jo ja tyhjentelee kaapit,ei malta maata oikein päivällä kun pitää päästä vaan tallaamaan... :heart:
 
Oskarille paljon onnea eilisen 1v päivän johdosta :flower: =)

Nuha ja yskä se jatkuu meillä :/ Tylsää...onneksi pikku-ukko nukkuu yöt kuitenkin hyvin =)

Kumma tauti se vauvakuume...tulee ja menee :D Minuakin se vaivaa, mutta silti pikku-ukko on meidän viimeinen murunen :heart: Onneksi kävin alkukuusta kierukan laitossa :D

:wave: :wave: Touhukasta torstaita =)
 
mimmi06 meillä 68 on vaatteissa nyt hyvä koko, ei tarvii hihoja tai lahkeita kääntää, mutta ei myöskään pieniä ole, 74 on vielä reilu, joitain 74 käytössä mutta saa kääntää hihoja ja lahkeita..80 kokoon hukkuisi :LOL: Talvihaalarikin on reiman 68cm ja on mukavan kokoinen, mahtuu alle reippaasti villavaatetta =) riippuu varmaan paljon vaatemerkistä. Jännä vaikka samankokoisia niin teillä noin suuret käytössä, vai tykkäätkö käyttää reilumpaa (siis käännät hihoja/lahkeita)?
 
aika jännä juttu kun meillä saa kohta siirtyä paidoissa ja bodyissä kokoon 80cm, eli taitaa olla kyllä vaatemerkistä kiinni. Oikeastaan missään vaatteissa ei käännetä hihoja tai lahkeita. Mittaskohan se neuvolatäti sitä pituutta sitte oikein :whistle: :eek:
 
Onnittelut uusille 1-vuotiaille! :flower:

Mä oon jokseenkin väsyneessä olotilassa kulkenu viimeisen kuukauden.
Onko muilla ollu yöt levottomia!?? Kyselee yks epätoivoinen, joka on aivn kypsä yöllisiin itkuihin ja ylösnousemisiin.. . Onkohan tää ihan normaalia.. On kestäny jo puoltoista kuukautta!

Rasmus alkoi tiistaina kävelemään. On osannu kävelllä jo melkein kuukauden, mut nyt vasta uskaltautuu pidempiä matkoja menemään ja oikein harjoittelee innoissaan. Ihanaa katseltavaa. :) Muuten onkin äitin selkä koetuksella, ku pitää päästä katsomaan mitä äiti tekee pöydällä tai mitä lipaston päällä on.. tähän menis helposti koko päivä! (rasittavaa suorastaan)

Menipäs TAAS valitukseksi! SUonette anteeksi! Mut just tällainen on ollu olotila hetken aikaa... toivottavasti joulu tuo pukin, ja miehen edes viikoksi lomalle kotiin!

kirjuttaa väsynyt ja vanhentunu tolki ja Rasmus viikkoa vaille 1v!
 
En enää edes muista kirjoitinko, mutta meillä poitsu on myös ottanut ekat askeleensa ilman tukea. Tosin tuen kanssa kävellään vielä. Jos yritämme pitää käsistä kiinni ja kävellä siten, niin siihenpä ei suostukaan. Silloin käy istumaan lattialle.

Kauppareissut ovat hauskoja. Istuu kärryissä suu hymyssä ja pärisyttää minkä kerkeää. Mukavia reissuja! :heart:

Meilläkin kiipeillään ja halutaan nähdä kaikki mitä äiti tekee. Ja mun vasen olkapää ja hartiat ovat aivan jumissa, kun aina se poitsu on nostettava tuohon lantiolle sivuttain (niin samalla tehdä itse töitään), näkee siitä paremmin. Armoton itku ja parku, jos ei pääse näkemään mitä äiti tekee. Välillä väsyttää kamalasti.

Pian on joulu ja yhtään lahjaa en ole kerennyt hankkimaan. Stressiä pukkaa...

Nyt tää saunan raikas äitee painuu nukkumaan, isukki on yötöissä. Poika nukahti jo klo 20, pitkän päivän jälkeen. Katsotaan saako aamulla nukuttua edes klo 6 saakka. Krooh phyyh! |O
 
Jos ollaan pidemmällä reissulla on mulla yleensä nokkamuki mukana, johon saan maitoa esim.kahvilasta tms. Lasistakin toki juomat menee, mutta paremmin nokkiksesta.

Mutta toisinaan en ole ottanut mitään, olen ajatellut et pärjää hetken ilman maitoakin ja antanut vettä lasista just esim.ruokapaikoissa tai kahvilassa. Kotona sitten taas maitoa.
 
Oskarillle myöhästyneet synttäri onnittelut ja Kaapolle huomiselle! Mukavaa synttäriä!!! :flower:

Mietin ihan samaa, että ei voi tavallista maitopurkkia raahata kassissa mukana. Mutta ite olen kanssa nokkamukia pitänyt mukana ja jos ei ole ollut maitoa saatavilla niin ihan vaan vedellä se reissu.

Juu, ne liian levottomat yöt on tosi raskaita. Meillä neiti nukkui sen EKA kokonaisen yön (n.21-6.00), kun oli n.11,5kk. Siihen asti oli nukkunut maksimissaan 4 tuntia putkeen. Joillakin jo parin viikon ikäisenä nukkunut kokonaisia öitä, oon ihan kade! ;) Mutta edelleen meillä on viikossa pari tosi huonoo yötä, mutta onneksi sekaan mahtuu monta melko hyvääkin yötä! Jaksamisia vaan Ramu!!! :hug:

Mutta meillä huomenna valokuvaus, toivottavasti kuvat onnistuu! =) LEPPOISAA VIIKONLOPPUA!!!
 
unikuu108
maitoa on myynnissä sellasissa tetroissa ja 2dl mukeissa.. ja mä olen kulettanut myös maitoa nokkiksessa. myös joskus ostanut kaupasta sitä muksun maitojuomaa tai drikkiä.. myös kahvilassa olen saanut täyttää pientä maksua vastaan maitoa nokkikseen.
 
käynti terveyskeskuksessa; saldo: korvatulehdus.
antibiootti kunhan alkaa purra niin eiköhän taas jostain tuolta nuhanenän kärttyisistä kasvoista ilmesty herttainen naureskeleva kujeileva pieni poika joka on iloinen aina. sitä odotellessa ja itsellä räkä valuu, aina niin herttainen äiti =) lähtee koisimaan. itsellä kyllä olo kuin känkkäränkällä mikkään ei onnistu.. KIUKUTTAAAAA!!!! :/
 
:wave: :xmas:
ihana kun tuli tännekkin lunta, tosin taitaa aika äkkiä myös sulaa kun on lämpöasteita ulkona. Mimmi oli tänään ekaa kertaa pulkassa istumassa, meillä semmoinen stigan vauvapulkka, joka tosin tahtoo kerätä lunta siihen pulkan etuosan alle. Mimmillä oli eilen rähmivä silmä, mutta pesin sitä keitetyllä vedellä ja aamulla oli selvästi parempi. toivottavasti menee kokonaan ohi ettei tarvitsisi sitä silmatippaa käydä hakemassa.

Onnittelut vielä kaikille 1v täyttäneille ja täyttäville. :flower: :wave:
 
1v pippalot oli oikeana synttäripäivänä eli 1.12..Kaapo aavisti jo aamusta et jotain outoa tapahtuu kun mun äiti tuli tänne ja alettii leipomaan..ei sitten malttanut nukkua ollenkaan päiväunia ja jaksoi ihmeen hyvin koko synttärit!Illalla sit nukahti yöunille jo puol seittemän ja nukku reilu 12 tuntia heräämättä..Kaapo nautti kaikista lahjoista ja niitä tuli aivan kamalasti ja oli aivan innoissaan kun oli se keskipiste =)

Mulla oli välillä tippa silmäkulmassa kun katsoin tota isoa herraa ja näin kun nautti juhlista..nyt se ei sit oo enää vauva!tänää on oltu koko porukka ihan väsyneitä ja juuri ja juuri jaksettii uintiin mennä,ryhmäkin vaihtu isompiin ja uinti oli paljon vauhdikkaampaa touhua..Mut uinti on Kaapon viikon kohokohta ja sitä en aijo lopettaa niin kauaa kun herra tykkää!

Meillä opittii juomaa itse nokkamukista ja palloa osataa heittää ja ottaa vastaa!Nyt seuraava hankinta on pulkka kun tänne helsinkiinki tuo lumi nyt tuli :D

Kiitos onnitteluista ja mukavaa joulun odotusta kaikille!!!

Sini ja Kaapo
 
eli tänä aamuna sit marssittiin Mimmin kanssa terveysasemalle ja saatiin samantien lääkäriaika. Määräsi semmoisia silmätippoja tuohon silmätulehdukseen. Näytti nimittäin tänä aamuna jo melkosen pahalta ja kumpaanki silmään tullu. Kauhistelen sitä et kuinka ne saadaan laitettua kun siinäkin oli mimmissä pitelemistä kun lääkäri yritti katsoa korvia ja kurkkua. On sitä pikkuihmisellä melkoiset voimat kun oikeen hanttiin alkaa pistämään. :eek:
Tänä aamuna muutenki oli synkkää kun vettä sataa ja melkeen kaikki eilen sataneet lumet on menny pois. :(
 
Kaapolle sylin täydeltä onnea 1.12 johdosta :flower: :heart: Tuntuu tuota nuhaa olevan liikenteessä ja silmätulehdustakin..meillä isommat lapset silmätulehduksessa ja jäi kerhot ja tanssin joulunäytökset sen vuoksi väliin :( on niin tarttuva tuo silmätulehdus. Keskimmäisellä yskää ja korvissa märkää (taipuvainen tulehduksiin ja liimakorvaisuuteen), joten putkitus hänellä varmaan pian edessä ja Venla onneksi säästyi silmätulehdukselta, mutta nuhainen on hänkin hieman ollut.
 

Yhteistyössä