Marraskuun taaperot 2006 :)

Bliss: Voimia taudin kanssa ja pikaista paranemista :hug: Meilläkin mahatautia...ilmeisesti noro-virusta..Venla on osastolla nenämahaletkussa, selvät kuivumisen merkit näkyi eilen verikokeissa, mikään ei pysynyt sisällä ja tyttö väsähti totaalisesti :( Itse olin eilen vielä niin huonossa kunnossa, etten voinut mennä mukaan sairaalaan vaan mies on ollut siellä yötä, menen itse tunnin päästä kun mies kotiin tulee. Mies ja keskimmäinen (poika) ovat taudilta välttyneet ainakin toistaiseksi vaan me muut ollaan rajusti oksennettu ja ripuloitu..hutera olo itellä vieläkin, mutta pystyssä pysyy, eikä tarvii enää oksentaa. Venla kuulemma nuutuneena on sairaalassa, saa nähdä kuinka pian saadaan nesteet pysymän sisällä. Tulehdusarvot ovat hänellä myös koholla. Aivan kamala tauti!!!! Mutta kuulumisiin...
 
Voi ei. Voimia Vempula ja Bliss :hug:

Kuulostaa tosi karmealta nuo taudit. Ovat nuo marraskuiset 2006 mussukat niin pieniä vielä kuiteskin. Laittaa sanattomaksi ihan.

Oletteko kovasti kotonanne laittaneet pääsiäistä? Entä onko nää teidän pienet mussukat jo maistaneet suklaata?

Mä en ole antanut mitään sokeripitoista, paitsi mummin tekemää pullaa hiukan. Toki eihän sitä voi koko ikää vältellä, mutta olen vaan jostain saanut päähäni, että näin parempi. Nyt vaan mietin, että nuo suklaamunat kiinnostaa kovin ja serkkupojat kuitenkin pääsiäisenä niitä saa, kun sitä yhdessä vietämme...

Pitäis varmaan nukkumaan mennä. Että jaksaa taas aamulla herätä. Pieni mies on aikaistanut tunnilla heräämistään. Eli herää aamuisin jo klo 6 jälkeen. Silloin kun itseäni nukuttaisi kaikista eniten |O Mutta kohtahan niitä kelloja siirretään....

Hauskaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti =)
 
Meillä vähän tota pääsiäistä laitettu eli ruohot kasvamassa ja pupuja ja tipuja ostettu..vähän jos hakisi vielä pajunkissoja =)
Me käytii viime viikolla lääkärissä ku Kaapo aristelee/valittaa ajoittain jalkoja päivällä ja yölläkin..mitää ei löytyny ja pitää vaa seurata..vähä tai aika paljonki asia huolettanu..

Tää äippä on alkanu käymää 2-4kertaa viikossa jumpassa et jos kesäkuussa olis nätti hääpuvussa =) Paljon on hommaa niiden järjestelyssä mut voiton puolella jo!kyl seki et on tunnin jumpassa YKSIN niin piristää ja jaksaa taas..

millaiset kevätpuvut teillä on tai tulee olemaan?

sini ja kaapo
 
Voi ikävää tauteja! Voimia!
Meilä ollaan kaikki flunssassa. Ja minä oon ollut viikon töissä ja kauhee tohina ja kiire heti päällä. EI hyvä. Onneks ukki hoitaa poikaa vielä ainaki kaks viikkoo kotona. Hoitopaikkaa ei kunnalta oo vieläkään järjestyny...taitaa olla jokapaikassa sama onneton tilanne noiden hoitopaikkojen suhteen.
Mä ostin pojulle Lennen kaksosaisen välikausipuvun. Täytyy jostain kirpparilta ettiä vielä toinen puku, haalari kakkoseks. Ku kuulemma päiväkodissa tarvii olla toinen varalta.
Mun jumppaamiset on kyllä aika vähällä, ja nyt ku työt aloitin, niin tuntuu, ettei sitäkään vähää jaksa liikkua iltaisin. Rasmus on ollu aika kiukkunen, tietty flunssastakin johtuen. Mut esim äskenkin ei suostunu päikkäreitä nukkumaan muualla ku sylissä! On ollu vissiin äitiä ikävä.
Jees, voidaan jatkossa paremmin kaikki!
Sinzille tsemppiä hääkuntoilun suhteen. =)
Rasmuksen äippä
 
Uusia ollaan, ajattelin hiukan kertoa meistä jotain:) Ollaan siis Niina-äiti 24 v ja marraskuussa -06 syntynyt vilkastakin vilkkaampi Jimmy. Jimmy on todella eloisa hurmuri, kiire on joka paikkaan. Syntyäkin oli kiire, pieni mies päätti saapua tähän maailmaan ambulanssissa matkalla sairaalaan. Meidän perheeseen kuuluu reilu 3 v isoveli Miska & iskä + karvainen painikaveri Dee. Meillä poijat on hoidossa äidin töitten mukaan, äippä on hoitoalalla...Tässäpä meistä jotain, kysyä saa meistä lisää:)

Miten muut -06 marraskuun taaperot nukkuvat? Meillä Jimmy nukkuu vaihtelevasti 1-2 päiväunet ja yöllä heräillään pari kertaa, kovasti ollaan yritetty vierottautua maitopullosta, mutta...Nyt on kaksi viikkoa nukuttu jatkettavassa sängyssä isoveljen kanssa samassa huoneessa kun pinnasänky alkoi ahdistaa...Ensimmäiset illat nukkumaanmennessä oli äidin&taaperon kilpajuoksua, kun sängystä oli hirmuisen mukavaa karkailla...Nyt jo nukkumaanmeno sujuu ilman puolentoistatunnin juoksukisaa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintzi:
Meillä vähän tota pääsiäistä laitettu eli ruohot kasvamassa ja pupuja ja tipuja ostettu..vähän jos hakisi vielä pajunkissoja =)
Me käytii viime viikolla lääkärissä ku Kaapo aristelee/valittaa ajoittain jalkoja päivällä ja yölläkin..mitää ei löytyny ja pitää vaa seurata..vähä tai aika paljonki asia huolettanu..

Tää äippä on alkanu käymää 2-4kertaa viikossa jumpassa et jos kesäkuussa olis nätti hääpuvussa =) Paljon on hommaa niiden järjestelyssä mut voiton puolella jo!kyl seki et on tunnin jumpassa YKSIN niin piristää ja jaksaa taas..

millaiset kevätpuvut teillä on tai tulee olemaan?

sini ja kaapo
Meillä on Josefssonilta tilatut fleecevuoriset kurapuvut, todella hyvät ovat olleet hintaansa nähden:) Isoveljen pukua testailtiin jo syksyllä ja Jimmyn puku oli viime viikolla nollakeleillä päällä.
 
Kylläpä on kiirettä pitänyt, kun ei oo kerennyt raapustella! Uusille kovasti tervetuloa mukaan!!! =) Paranemisia kaikille! Vempulan tytölle kovasti, sairaalareissut ei kyllä oo kivoja! Tuli heti mieleen meijän Sonjakin tammikuinen sairaala v-loppu mahataudin takia....se oli jotain aivan kaameeta. Tosin meillä Sonja ei ollut nenämahaletkussa vaan päähän laitettiin tippa. Silloinkin itketti ihan hillittömästi, kun Sonja itkee ja katsoo mua, että auta äiti...kun siis ne sitä tippaa laitto. Toivottovasti ei tarvis uudestaan kokee!

Sonja on hoidossa askarrellu jotain pientä kivaa pääsisäisjuttua. Pieni purkki meillä kotona kasvaa rairuohoo. Haalarista oon miettinyt joko Lassien tai Remun keväthaalari. Remun haalari ois nyt maaliskuun ajan s-etukortilla tarjouksessa. Lassien puku on keskihintaluokkaa ja halvempi tuota Remun pukua. (Tosin on Lassiestakin niitä halpis versioitakin, mut ei varmaan niin hyviä enää.)

Pakko lähtä nukkuun, univelka painaa....Nipsu
 
Vielä piti vastaille, että niin meillä Sonja ei oo vielä maistanut suklaata. Ehtiihän sitä, mut tuskinpa siitä haittaakaan on jos sitä vähä maistelee! :p

Juu ja meillä Sonja nukkuu yhet päikkärit. Yöunet noin 20.00/20.30-6.30/7.00 ja heräilee useamman kerran. Tutti suuhun tai peittoo päälle. Ihan noin kuukausi sitten saatu nukkumaan omassa pinnasängyssään, mutta edelleen jossain vaiheessa yötä siirrän meijän väliin. En jaksa roikkua siellä sängyn laidalla. Kolme yötä on nukkunut aamuun asti omassa sängyssään, mutta jossain vaiheessa on pitänyt käydä vieressä oleen. Meillä on Sonja vauvasta asti ollut levoton nukkuja, ei mikään hyvä uninen.

Meilläkin pottailu sujuu vallan mainiosti, mutta hoidossa taas ei niinkään. Kotona ei enää oo pitkään aikaan tehnyt kakkoja vaippaan ja yönunilta on aina väliin kuivaa vaippaa. Saa nähä, että takapakkiakin voi tulla tai ainakin nyt hoidossa on tullut.

Mutta...ÖITÄ!
 
Kiitos teille :hug: Nyt on kotiuduttu =) Torstai iltana joutui nenämahaletkuun ja tilanne oli pahana kokoajan, kuivui lisää ja eilen aamulla oli silmät kuopalla jo...eilen aamulla laitettiin suonensisäinen nesteytys joka alkoi tehoamaan nopeasti, toipilaana Venla vielä kotonakin on, mutta kuivuminen on hoidettu ja uusi yhteys herkästi jos tilanne sitä vielä vaatii..Meinas usko loppua koko taudin kanssa ja seinät kaatui jo niskaan sairaalassa, ja sydäntä raastavaa katsoa kun lapsi kärsii :'( Mutta onneksi nyt tilanne hyvä, mukavaa pääsiäistä :heart: :wave:
 
Tervetuloa uusille!

vempulalle voimia! Tuntuu niin pahalle ja kamalalle lukea sairastumisista! Ei koskaan mukavia asioita, varsinkin kun lapset ovat vielä niin pieniä.

Minä uskon vakaasti influensarokotteeseen. Ei olla koko alkavana vuonna sairasteltu. Syksyllä sairasteltiinkin koko ajan.
Saa nähdä miten käy,kun taas aloitamme, ja menemme allergiatesteihin. Ainakin tänään taas tuntui olevan huono päivä, kun oli syönyyt jotain sopimatonta. kiukku, ilmavaivoja, limakakka, ja iho-oireet. Meille tulee ensi kuuksi rankat päivät ja yöt testien takia. Oikein jo nyt pelottaa mitä tuleman pitää.

Minä skippaan koko pääsiäisen laiton.

tuleeko teidän lapsiltanne paljon sanoja?
Entä istuuko potalla nätisti?
Meillä ei tule pottailusta yhtään mitään, vain kiukku kohtauksia. Joten en viitsi turhaan yrittää.
Tuttipullosta ed. juo maitonsa. Veden juo kylläkin lasista tai nokkamukista. Tuttia ei ole oikeastaan koskaan käyttänyt, vain joskus unien aikaan. Kissa syönyt senkin edestä niitä.
Makeaa tai karkkia en ole antanut kuin kaksi kertaa. Olen tarkka syömisien kanssa.

Poika on kova tanssimaan, ja nauramaan. Karhuasento ja kävely mukavaa.

Jaksamisi Vempulalle!
 
Ihana kuulla Vempula, että tilenne alkaa olla parempi teillä. Voimia :heart:

Mä pelkäsin turhaan suklaamunia. Viime sunnuntaina serkkupojat niitä jo söivät eikä tätä meidän mussukkaa ne kuitenkaan kiinnostaneet. Enempi ne pienet roippeet kiinnosti ja olikin itkua saada ne pois. Eli ei suklaata eikä varmaan vastasuudessakaan saa. Ainakaan hetkeen.

Meillä poika tykkää pottailla (lue:istua vaan). Jaksaa istua pitkänkin aikaa ja korkeintaan piereskellä sinne, mutta tuotoksia ei ole tullut kuin yhdet pissat. Kun noustu potalta pois ja vaipan saa jalkaan, niin sitten se pissa tuleekin. Itse kantaa pottaa ja haluaa vessaan istuksimaan, mutta ei vielä siis tunnista itse tarvetta. Ajan kanssa.

Meillä ei vielä tule kuin muutama sana. Neuvolassa ei oltu asiasta huolissaan, vaan täti sanoi, että rauhassa saa odotella sanoja.

Tänään ekaa kertaa juoksi pihamaalla. Lumessa. Alkaa kävely ja juoksu toppahaalareissa ja kengissä onnistua. Ihanaa =)

Mä taisin ostaa Lassien kevät haalarin pojalle. Poika on keskivertoa pidempi ja vaatteissa menee koot 92-98cm. Ostinkohan jo sen 98cm puvun kevääksi. Saahan niitä lahkeita ja hihansuita hiukka käärittyä. Täytyy seuraavaksi hankkia kurahaalarit...

Mutta öitä myös täältä :wave:
 
Vempulalle & koko perheelle jaksamista täältäkin :)

Ei meillä paljoa sanoja tule, ihan muutamia. Pari kuukautta sitten oli useampia sanoja / sanan tapaisia, mutta tuntuu että kaikki on unohtunu...Omaa kieltään puhuu paljonkin:) Ehkäpä se sieltä sanavarasto aukeaa...

Potalla istutaan kotona ehkä 5 sekuntia & sitten karkaa nauraen:) Hoidossa kuulemma istuu sievästi ja malttaa odottaa...Hoidossa käyttäävät useammin (huomaa vaippojen kulutuksesta...) mitä kotona tulee käytettyä, pakko myöntää...
 
Mites marras2006taaperoiden perheissä vietetään pääsiäistä?

Täällä esikoinen lähti aamupäivällä mummon&ukin kanssa reissuun, tulee kotiin vasta maanantaina. Äitillä on nyt ikävä :'( Pikkuvelikin ihan ihmeissään kun ei ole leikkikaveria...Roikkuu äitin lahkeessa siis koko ajan. Poikien toinen ukki käväsi kyläilemässä. Ihan kotosalla oleskelua tänään vaan. Huomenna sitten työt kutsuu äitiä...Tätä sijaisen roolia on olla kaikki juhlapyhät jne duunissa...

MUKAVAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE B)
 
Kiitos teille :hug: Tervetuloa NiinaJii mukaan :wave: Täällä alkaa olla mahataudin suhteen jo tilanne parempi..maha on löysällä, mutta ei tule kuin pari kertaa päivässä ja oksentelukin jäänyt jo pois =) Voisin noihin kysymyksin vastailla..meillä tulee muutama sana, äittä, kissa, anna, ja joitain sanan tapaisia. Meillä Venla istuu mielelään potalla, välillä menee itse vessaan ja istuu potalle (siis housut jalassa) :D Tuttipullosta juo maidon, mutta vettä ruuan kanssa juo nokkamukista. Keväthaalariksi aion ostaa remut kaikille muksuille. Ja pääsiäinen meillä menee nyt ihan kotona, niin rankka tauti ollut, että mukava vaan rauhoittua tähän..en ole edes leiponut mitään, mutta äiti teki meille rahkapiirakkaa :p Ja suklaamunia on syöty urakalla ;) mimosa voimia teille allergia testeihin :hug: ja sintzille jumppa iloa =) Mukavat pääsiäisen jatkot :wave:
 
Meidän neiti syntyi 12.11.06 ja on on erittäin menevä ja huumorintajuinen omasta mielestään jo iso tyttö ;)

Meillä tyttö puhua pölpättää aika hyvin (ei siis hiljaisia hetkiä talossa juurikaan,heh) eli tulee jopa 3-sanaisia lauseita, esim. "missä on kaikki","ei oo heppa"..jne.
Ja toistaa myös papukaijana kaiken melkein mitä sanot,ja jos ei tiedä jonkun tavaran/jutun nimeä niin tulee kysymään heti.
Lähti kävelemään kunnolla 10kk iässä.
rupesi syömään täysin itse ja juomaan itse tavallisesta pikkumukista n. 3kk sitten, (juonut mukista n. 6kk ->)yksi päivä vaan päätti ettei saanut edes auttaa enää, suuttui jos otit edes toisen lusikan esiin!meillä kerran kokeiltii nokkamukia, mutta sitten tyttö pyysi ottamaan sen nokan siitä pois.

Maidon juo edelleen iltasin ja aamulla pullosta...
tutit ehkä jäämässä pois(??!) kun on ruvennut puree ne ihan rikki, enkä ole uusia ostanut..eikä oo oikeen enää tykänny syödä niitä rikkonaisia, vaikka ne oli ennen henki ja elämä nukkumaan mennessä/nukkuessa, ei päivällä niitä syöny.
Pottailu meillä vielä vaiheessa...on kyllä tehnyt pissoja välillä sinne, mutta varsinkin joka kerta kun tyttö ilmoittaa että pissa tai kakka niin se on jo tuloillaan vaippaan eikä siinä enää potalle ehditä :( mutta eipä tässä mikään kiire vielä ole..ihan rauhassa edetään =)

Niin ja itse olen vielä syksyyn asti kotosalla =)

Mites teillä muilla kauppareissut sujuu taaperoiden kanssa?
Meillä ennen tyttö malttoi hyvin aina olla ..mutta nyt viimeset pari kuukautta ..hmm..voisi sanoa että tuo neitykkä ei kauhean "mukavaa" kauppaseuraa ole..
ja kun vielä aina käydään isotkin ruokaostokset kaksin tekemässä..ei malttaisi yhtään istua kärrissä vaan pitäisi vaan itte työntää niitä ja juosta ympäri kauppaa...huoh. ja sitten kun en nosta pois kärristä niin alkaa kiukku.
On tätä omaa tahtoa nyt muuteskin niin paljon joka asiassa..esim. itse pitäisi saada riisua kaikki vaatteet pois päältä ja päälle..

nyt täytyy rientää,mutta pitää kirjoitella myöhemmin lisää! =)
 
Hello! Mua harmittaa ihan hirveesti, kun Sonjan hoitopaikka vaihtuu ens syksynä! Tämä meijän nykyinen aivan ihana hoitaja lähtee opiskeleen! Tosi hieno homma hälle, mutta meille suuri harmitus. Jää jo sitten toukokuun puolessa välissä saikulle, joten Sonjalle silloin jo tiedossa joku väliaikainen hoitopaikka. Höh! Ei kiva, ku tulee monta eri paikkaa!

Ostin Sonjalle Lassien keväthaalarin (ruskee, vaaleenpunainen) kokoa 80 ja se on aivan liian iso. Niin ne vaan koot vaihtelee, kun Sonjalla on Remun talvihaalari 80 ja se on oikein sopiva. On se varmaan ens syksynä sopiva, mutta entäs nyt kevät...kai vaan täytyy isolla haalarilla mennä.

Meillä tulee muutamia sanoja. Kova on muuten vaan omaa kieltä pölpöttään. Kaikkia sanoja koittaa kyllä matkia. Pottailu on meillä se juttu mikä sujuu loistavasti kotona ja muulla, paitsi ei hoidossa. Tosin ilman kirjaa ei meillä Sonja potalla hetkeäkään viihdy! Meillä Sonja juo joko nokkamukista tai ihan tavallisesta mukista, aika hyvin syö ite ruuanki (sen taidon oppi hoidossa). Mutta on se vaan semmoinen meijän VAUVA! :heart: Jokainen onneksi ehtii oppia ja tulee omaan tahtiinsa kaikissa asioissa! =)

Töissä rankka viikko...ja huhtikuu tulee oleen raskas, ku mies on työmatkoilla niin paljo. Noh, tästäpä se...ÖITÄ!!!
 
Kaks rankkaa työviikkoa takana. Ja uutta pukkaa edessä.
Kovin rankalta kuulostaa nuo Vempulan Venlan sairastelutkin. Voimia teille! Toivottavasti ei vähään aikaan mitään tauteja tule!
Meillä on Rasmus kova poika puhumaan kans ja matkii ja toistelee perässä joka sanan. Yritystä on enemmän ku taitoja, mut taidotkin tuntuu päivä päivältä karttuvan. Ruokailu onnistuu jo varsin hyvin lusikalla itse. Puuro etenkin menee, ku se on semmosta paksua, ettei heti tipahda. :D Nokkiksesta ja tavan mukista hörppii.
Ostin toiseksi puvuksi remun 80 cm haalarin. Odotellaan jo kovasti keväisempiä kelejä. (tänään mittari näytti aamulla -16, joten saadaan vielä odotella..)
Rasmus aloittaa ens ti perhepäivähoidossa. VÄliaikainen paikka on, ku ei ollu päiväkotipaikkaa vielä tarjota. Mut ehkä parempi näin, jos vaik olis vähemmän lapsia ja hyvä siten alkuun totulella hoitomaailmaan.
Nyt nukkuun. VOikaa hyvin kaikki! Kiva, et uusiakin tulee mukaan, ku porukka on aikalailla tiivistyny viime aikoina. =)
 
unikuu108
hei.millä te pesette lasten vaatteet ja millä ihmeen niksillä tahrat saa pois?pesettekö ne tahrat heti tuoreena?
mietin vaan kun kaikki vaatteet on pojalla ihan tahroissa..ja en saa niitä puhtaaksi.meillä vielä ei ruoka aina pelkästään suuhun mene.. :LOL:

pikaisin tekuin unikuu ja "teuvo" 1.45 v :LOL:
 
hei pitkästä aikaa
mitenkäs muilla taaperoilla sujuu tämä juttelupuoli? Meillä neiti vetää tämmöistä sanatonta rupattelua vielä. muutamia sanoja ovat hei hei ja kakka. no nepä taitavat olla ne tärkeimmät :LOL:
ei olla vielä huolestuneita koska isosiskonsakin alkoi puhumaan myöhään ja nyt siitä pulinasta ei millään tule loppua.
mimmi tykkää kovasti keinua ja olla hiekkalaatikolla, nyt kun lumetkin taas alkavat sulamaan.
mukavia kevätpäiviä kaikille :wave:
 
siis ihan hirvittävä ilma ollut tänään. vettä on satanu ihan kaatamalla. alkaa kyllä lumet sulaa tätä menoa. en ole laittanu juusolle kurahaalareitakaan matkaan hoitoon, kun en oo saanu vielä hankituksi. tähän asti on pärjänny ilmanki ku haalari ei päästä vettä läpi. ostin kirpparilta jonku haalarin, mutten muista merkkiä. sen päälle pitää sit laittaa kurikset.

Juuso ei kyllä sano ku ihan muutamia sanoja. mutta on nyt parisen viikkoa sitte oppinu aukomaan ovet. ja meillä ei nykysten pysty piettämään ovia auki ku pikku herra aukasee ulkooven ja karkaa. pari kertaa on kerenny portaille asti. huih!! Juusollaki oli vatsatautia, mutta aikas lievänä. kerran oksensi ja muutaman kerran vatta oli löysällä. toki ruoka haluttomuutta kesti viikon. mie ja iskä ollaan säästytty siltäki. :attn:

meillä juuso ei oo ku ihan muutaman kuukauden ikäsenä juonu tuttipullosta. kieltäyty ku oli 4kk enkä ole sen jälkeen sitä tarjonnukkaan. olen siis imettäny vuoden ikään asti. pottailu ei onnistu ollenkaan. monesti istuu potalle ku on kaikki vaatteet päällä ja naureskelee vaan. :LOL: tutti on nykysten tosi in. sen jälkeen ku on menny hoitoon niin ei oo pahemmin tutista luopunu. pitäs alkaa vierottamaan, mutta jahka kesällä niin olis tottunu tuohon hoitoon. meinaan vasta 2 viikkoa ollu hoidossa. eikait tässä tämän kummempia.

jossu ja juuso
 
Meillä poika on muutaman kerran sanonut kaksi sanaa oikein peräkkäin. Nykyään kovasti matkii mitä puhutaan. pikkuhiljaa pitää alkaa harventamaan kiroilua, ettei vain opi. Kovasti matkii eläinten ääniä, ja sanoo eläimet nimeltä.
Pitäisi alkaa pikkuhiljaa varailemaan neuvola aikaa.

Meillä on nyt yksi päivä takana vehnätestiä, mitään oireita en ole vielä huomannut, tosin kakkaa ei ole näkynyt. Vielä pitäisi jaksaa jatkaa. seuraavalla viikolla testataankin maitotuotteita, saas nähdä. allergialääkärille meno 14päivä.
Toivon kovasti allergioiden hävinneen. on niin paljon helpompaa laittaa ruokaa, eikä koko aikaa tarvitse katsoa mitä toinen syö jossain.

Meillä ei tuttia käytetä,kuin öisin.
Tuttipullosta juodaan maitoa edelleen, ehkä pahe. Muuten mukista menee vesi hienosti.

Mukavaa aprillipäivää.
 
olen mietiskelly että jokohan mie kohta ostan kolmipyörän pikku miehelle... kait se joten kuten osais sillä jo ajaa.. ostais semmosen missä on pitkä kahva sielä takana niin pukkais sitte jos ei jaksa ite pyöräillä. mitäs muut on mieltä? pitäis ostaa itellekki pyörä niin vois käyä pyöräilemässä. se istuin meillä jo on ku eno anto meille jo vuosi sitte. pyörä vain puuttuu B)
 
unikuu108
heipat teille.
mitäs kuuluu.on ollut hilijasta täällä viime aikoina.taitaa pitää teilläkin taaperot kiireisenä elämää. mä olen saanut taas vapaaillan,- yön ja -päivän miehestä ja lapsesta joten nyt on aikaa sitten kirjoitella jotain.
se mun työhomma kaatui todella kummallisella tavalla ja nyt sit uusi työ alkaisi 1.6 tervasaaren kesäteatterissa.. Joo, just se väliaika-kahvia ja pullaa- paikka. :LOL:

teo juoksentelee karkuun ja kiukuttelee aika paljon.saattaa heittäytyä maahan makaamaan ja lyö meitä ja miestä oli purrutkin. että temperamenttiä löytyy. tykkää rakennella legon primopalikoista torneja ja hajottaa niitä. Uusin villitys on majassa oleminen. eli meillä on tuoleista,kankaista ja vilteistä ja pöydistä tehtyjä majoja pitkin asuntoa ja siellä pikkuherra kikattelee ja huutelee viltinraosta moimoita.. raahaa kirjoja sinne ja lukee niitä itse siellä ja leluja kans ottaa sisälle mukaan.
tietämättä toisistamme oltiin tehty miehen kanssa omilla "vahtivuoro" illoillamme majaa teolle ja tänään äsken paljastui toisillemme asia..oli kiva kuulla mieheltä millaisia majoja hän tekee ja mitä teo hänen majoissaan touhuaa..
sisäleikit onnistuu vain enää äidin tai isän kanssa.ei yksin. se on tylsää ja huuto ja kitinä vaan tulee jos jompikumpi ei osallistu leikkiin.
kengistä ja hatuista tykkää.
ostin teolle välikausiasuksi seppalästä klassikko space invaders- kuosisen takin ja housut ja mietin että kun vaikuttaa hyvältä matskulta niin ostanpa varmaan haalarinkin. myös reimatecin haalarihousut on käytössä kun tarvitaan myös kosteudenkestävyyttä.(ja kurikset tottakai).
kenkinä on vielä prisman kumpparit, mut jotkut kesäkengät pitää ostaa. Hulluilta päiviltä katselin niitä nahkanilkkureita keskiviikkona mut kaikki sopivat koot oli jo menneet. taitaa olla niin ettei suutarin lapsilla ole kenkiä.. :D
yöt nukutaan kuten ennenkin 9-7/8 ja päiväunet on vähän lyhentyneet. noin 12/13-14/15.kellojen siirtäminen vei rytmin pariksi päiväksi siten että ekana päivänä heräsimme molemmat klo11.siinä sitten turha laittaa 12 nukkumaan.. toisena päivänä sit 10 ja sit jo meni takasin omille raiteillen.
miehen kesäloma alkaa kesäkuun puolen välin tienoilla niin sit loppuu meillä tutin syöminen.ajattelin antaa miehen viikon nukkua yönsä ja sitten vaan jätetään pois kokonaan. saattaa mennä hermot yhdelta sekä toiselta mutta kerralla se on tehtävä. meillä siis syödään tuttia vain nukkuessa.
mä vielä tähän liitän teon kuvablogin jos jotakin kiinnostaa käydä kattoo.on ihan kiva idea muualla asuville sukulaisille. voivat sitten käydä aina söpöläisiä katselemassa milloin haluavat.

http://www.flickr.com/gp/25282482@N08/8Dq65h

kaikkea hyvää ja aurinkoisia päivä. meillä on varjon puolella ollut tässä kohta viikon +10 astetta.

Unikuu ja Teo D 1v 4,5kk
 

Yhteistyössä