Marraskuun taaperot 2006 :)

huuh..tää äippä on ihan pyörällä päästä..meillä siis kesäkuussa ne häät..nyt mun masussa taitaa kasvaa Kaapolle kaveri..ainakin kotitestin mukaa..
teille voi kertoa ku tutuille ei vielä ennen ku saadaa varmistus et kaikki hyvin siellä!
siskolle(kaaso)oon kertonu jo..
joo no kaasot joutuu laittaa polttarit uusiksi ja mekon kaventaminen siirty kesäkuulle..muuten kaikki menee samallalailla ku olikin häät suunniteltu..mä oon vaa ihan sekasin..meille tulee VAUVA... =) =) =)
 
Sintzille hurjasti onnea!!! Mä sain eilen kuulla, et mua 12 v vanhempi siskoni saa esikoisensa elokuun lopussa. :) Se se vasta yllätys on ollut!
Ja vauvakuume alkaa totaalisesti kasvaa täälläkin! Mut ensin hetki töissä, et saa siitä jotain selvää, sit voi rauhassa alkaa miettimään jatkoja.
TÄällä ollaan vielä flunssassa. KOlme päivää ehti Rasmus olla hoidossa ja sit onkin ollu jo viikon pois hoidosta. Että tätä rataa...Ja tällä mammalla alkoi tietty yskä tänään. Näinhän se kiertää.
Mut valitukset sikseen,ku on noin onnellista porukkaa täällä! :D
 
unikuu108
onnea kovasti sintzille!!!! :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower:
mäkin aina välilä mietin et oonkohan ja enkähän ja sit en ookaan.. :LOL:
vauvakuume iskee täälläkin hetkittäin ja mies aina palauttelee maan pinnalle.. ei vielä kuulemma kestä parisuhde toista..ehkä ensi vuonna jo?

unikuu
 
Voi että vauvauutiset on ihanii !!!

Meillä on kyllä kypsytelty sitä että ainoaiseksi poika jää, ollaan niin mukavuudenhalusia että ei taideta enempää lapsia jaksaa.
Ja kun tää ykkönen on ollut niin helppo, ei toinen voi olla mitenkään samanlainen.
Eniten kammoan yöllä valvomista.
Vaikkei ykkösen kanssa tarvinut kun kaks kuukautta sitä niin siinäkin oli jo kestämistä.
Ja mulla on aivan kädet täynnä työtä yhden lapsen kanssa (olen kotona sen 3v)
että mitenhän se toinen menis siinä

:eek:

Joo kevättamineita pitäis katsella, tai lähinnä nahkakenkiä. Ei ole mitään hajua että mikä pojalla on jalankokokaan.
Mennään katsomaan tosta Tepsuilta kenkiä, siellä saavat sitten katsoa sen jalankoonkin oikeaksi.

Meil kans menee tuttipullosta maitoa ruuanpäälle jos ruualla ei ole juonut tarpeeksi maitoa nokkiksesta,
mulla on hirveä huoli siitä että tulee se riittävä maitomäärä täyteen.
Tuttia ei ole syönyt kun ihan sylivauvana ja silloinkin huonosti.

Tylsää kun kaikki kerhot loppuu kesäksi, mitä ihmettä sitä sitten keksii ja missä käy.

Hyvää viikonloppua :flower:
 
Sinzille Hurjasti onnea :flower: :heart: Ja Marie84 tervetuloa mukaan :wave: Laita syntymä mitat ja 1v mitat niin lisäilen listaan =) Meillä ollut pakkailu hässäkkää...Muutetaan huomenna, ollut laatikoiden keskellä eloa, ihana päästä laittaa tavarat paikoilleen =) Myytiin tämä rivari kolmio ja ostettiin omakotitalo 5h+k+s...nyt on sitten tilaa mukavasti kolmen muksun, miehen ja kahden kissan kanssa =) Ei sitä voi kyllä tajuta miten tuota tavaraa on kertynyt niin älyttömästi...monta säkkiä vaatettakin kierrätykseen olen vienyt, tulee säilöttyä vaikka mitä :/ :LOL: Juups, mutta pakko mennä loput tavarat latomaan laatikoihin ;) Palaillaan ja mukavaa viikonloppua :wave:
 
unikuu108
heips
piti ihan tulla tänne hehkuttaa että miedän teo söi tänään ihan itse alusta loppuun aamupuuronsa. on siis syönyt aina silloin tällöin itse ja välillä mun auttamama sekä omin sormin jne.. mutta tänään söi ihan itse lusikkalla.ja vielä kaikki. sain kivasti tyhjättyä ja täytettyä astianpesukoneen ja siivottua keittiötä. niin huippua.
se helpottaa huomattavasti jos ei tarvii olla syöttämässä.. voi jopa itsekin syödä :)

unikuu ja tomera-teuvo
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa!

Kevät ja kaunis auringonpaiste pitävät näköjään tehokkaasti ihmiset poissa netistä, minut ainakin. :) Kevät tosiaan on tullut, leskenlehtiä on näkynyt jo pitkään ja muitakin kukkia puskee maasta, pensaissa on jo lehdenalkua näkyvissä ja muurahaisia, leppäkerttuja, kastematoja sun muita on lasten kanssa jo saatu ihmetellä pihoilla. :)

On mukavaa katsella taaperon kehittymistä, meillä Alma myös syö jo itse hienosti (ei todellakaan saa syöttää), alkoi itseasiassa pikkuhiljaa syömään itse heti 1-v täytettyään. Alma on todella hyvä syömään, ja nälkä on olevinaan aina... Isosisko oli jo pienennä ihan toista maata, ja nyt 4-vuotiaanakin on todella pieniruokainen ja toivoisi että syötettäisiin (johon en kyllä suostu). Maitomäärää en ole tarkkaillut enää ollenkaan, luotan, että Alma saa tarpeeksi maitoa ruokailujen yhteydessä, ruokajuomaksi tarjoan aina maitoa, muuten juo vettä janoonsa aina halutessaan.

Raput Alma kiipeää jo seisaallaan, ja kauhistuttaa meitä vanhempiaan kiipeämällä myös korkean liukumäen portaat omin avuin ja laskemalla sieltä itsekseen alas! Sentään vastaan saa ottaa... Alma opettelee myös kovaa vauhtia tasajalkahyppyjä, pari kertaa on varpaat jo maasta hieman irronneet, muuten kuuluu vain "huuiiii!" ja kohottautuu vauhdilla varpailleen. :D Sammakkoloikka nelinkontin onnistuu kyllä jo hienosti. Ja juoksee! Kovaa ja karkuun. Huh-huh, perässä on melkoinen pysyminen.

Ostin kevätasuksi hulluilta päiviltä Ticket to heavenin kaksiosaisen asun molemmille neitokaisille, nyt on ollut fleece-puvut alla lämmikkeenä ja hyvältä ovat vaikuttaneet. Kokohaalarikin on olemassa isosiskon peruja, joskin se on hiukan naftin kokoinen ja jää varmaan käyttämättömänä kaapin pohjalle. Jotenkin minusta näin keväällä kaksiosainen puku on kätevämpi, ja kunhan lämpöä tulee lisää voi tarvittaessa housuosaa käyttää ilman takkiakin.

Almalla on ollut yskää varsinkin öisin helmikuun alusta saakka, ja ollaan Mehiläisessä käyty jo muutamaan otteeseen näytillä. Kaksi viikkoa sitten saatiin astmalääkkeet kokeiluun, vaikka astmaa tämä toivottavasti ei olekaan. Ja nyt sitten Alma vetää piipusta Ventolinea ja kortisonia aamuin illoin ja ventolinea aina välillä pelkästäänkin. Unet ovat silti edelleen huonolla jamalla, melkein heti nukahtamisen jälkeen (ihan sama nukkuuko sängyssään tai rattaissa parvekkeella) alkaa kamala yskiminen, ja useimmiten unet katoavat aika tehokkaasti muutaman yskäkohtauksen jälkeen. :( Tänäänkin päiväunia sai nukuttua varmaan n. vartin. Ei siis kovin mukavaa. Huomenna on taas lääkäriaika, ja saa nähdä joko olisi lisätutkimusten aika. Olisi kiva jos edes joskus saataisiin nukkua koko porukka!

Kolmipyörää olen minäkin aikeissa hankkia Almalle, esikoisella sellaista ei koskaan ollut, ei kaupoissakaan koskaan suostunut edes kokeilemaan, Alma sen sijaan etsii kaupassa aina kaikki pyörät ja mopot sun muut ja huristelisi niillä tosi mielellään. Kahvallinen versio on meilläkin hakusessa, ja olis kiva jos ois oikein söpön tyttömäinen...

Huomenna pitäis koittaa muistaa soittaa 1,5v-neuvola-aikaa Almalle, tänään unohdin...

Jahas, kello alkaa olla neljä, taidamme suunnata toistamiseen ulkoilulle vielä ennen päivällistä... Odotellaan sitten pihalla, että isukki saapuu töistä.

Kaunista kevättä kaikille!
Bliss ja Alma 1v 5kk
 
unikuu108
joo.nythän se selvisi miksi meillä ollaan niin pahalla päällä oltu ja purraan ja ei syödä ja nukutaan huonosti.. kulmahampaat puhkee yhtäaikaa ylös.eli nyt ylhäällä on jopa 8hammasta ja alhaalla 6.. huh. en yhtään enää ihmettele. mä mittasin huvikseen teukan pituuden kun se simahti tuonne sängylle. 87cm.pitkä äijä. 86 kokoiset vaatteet menee vielä mallista/merkistä riippuen just ja just ja 92 on vähän vielä lahkeista ja hihoista pitkiä.. pitkä selkä on hällä näemmä..
unis
 
Sintsille onnittelut häiden ja kakkosen johdosta!!!

Nyt on allergiatestit taas takana. Ollut aivan kamala viikkoa. Kaikki allergiat on edelleen, tosin viljat suodattaa jo hieman paremmin. Maito on edelleen pahempi. syksyllä saan taas kokeilla hapanmaitotuotteita, parin kuukauden päästä viljoja pienissä määrin. Ennen kuin poika täyttää kaksi, niin taas testeihin. Toivottavasti olisi jo sitten häipyneet pois, helpottaisi ruoanlaittoa.
Nyt meillä on tämän vuoden ensimmäinen flunssa ja kuume.
Ai niin moneen kuukauteen ei olla kasvettu, nyt poika oli tehnyt kovan pyrähdyksen 80cm, 10kg.
hieman vieläkin miinuskäyrällä.

hieman yli kuukauden päästä 1v6kk neuvola, saa nähdä mitä sanovat.

Asiasta kukkaruukkuun! töihinkin pitäisi alkaa ilmoittelemaan uudesta äippälomastani.

Kysymys. onko suurin osa jo mennyt töihin???

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.
 
Vinkiksi kaikille jotka tuskailevat nokkamukin kanssa! Tilasin tupperwaren nokkamukin ja siinä on pehmeä kansi. Samantien oppi siitä juomaan ja lähti siltä seisomalta tuttipullot kaappiin. Kokeiltu ensin kaikki mahdolliset taikamukit ja muut, mut niistä juominen ei oikein kunnolla lähteny sujumaan. Esikoisella aikoinaan oli nämä tupperit käytössä, mut niitä ei välillä ollu myynnissä ollenkaan.
:wave:
 
niin ne juuson 1 vuotis mitat oli 12,6kg ja 78m. Meillä juodaan osittain jo oikeasta mukista ja hyvin syö itsekkin toki käsi kyllä menee useasti sinne ruuan sekaan ja koppaa tarvittavan määrän suuhun. :LOL: mites teillä tuo puhumisen laita?? meillä tulee muutama sana kuten äitä, anna, ikä (iskä), pono (poro), koina( koira) ja pari muuta, mutta nuistakaan sanoista ei meinaa oikein saaha selvää. Mulla yhen kaverin tyttö joka on juusoa kuukauden vanhempi puhuu tosi selvästi ja paljon. toki muutaman lauseen vaan sanoo.

Niin ja mie siis olen alottanu kuukaus sit koulun. ja juuso on sitte ollu hoidossa ja on tosissaan tykänny olla sielä. ei itkekkään ku vien sen aamulla, mutta mielellään kyllä lähtee sieltä sit pois ku käyn hakemassa. :) Mut juu pää raksuttaa jo tyhjää on pakko mennä nukkumaan et herää aamulla ahkerasti opiskelemaan. :p

jossu & juuso
 
:wave: hei vaan kaikille pitkästä aikaa,luen kyllä ahkerasti mutta en kerkiä kirjottaan useasti näiden kolmen pienen kanssa. :/ meillä haettiin toinen kuuri jo korviin kun ei tunnu paranevan vaikka putket paikoillaan.alkaa lääkkeet jo käymään mahaan,kierre on jo melkoinen ja lääkkeitä vetänyt pienen ikänsä. :whistle: meillä juostaan kovaa ulkona ja sisällä,kiipeilee kovasti.on opetellut syömään itse mutta sen kyllä huomaakin kun lattialla taitaa olla enempi mitä suuhun on mennyt...oppia ikä kaikki!! ;) sanoja ei tule kun muutama.suosittelen muuten myös lämpimästi sitä tupperin nokkamukia,meillä se käytössä ja hyvin menee...!mutta nyt mennään taas..kuulumisiin.... ja onnittelut vaan sintzille vaavin johdosta,ihana lukea aina noita asioita......itsellä vauvakuume kun taitaa olla ikuinen!! :)
 
muutto urakka kutakuinkin ohi...joitain laatikoita purkamatta ja muutama taulu ja lamppu laittamatta, muuten selvillä vesillä :D jossu84 lisäsin tiedot listaan, pahoittelut, etten aiemmin huomannut :hug: Meillä tulee Venlalla muutama sana ja kovasti matkii sanoja. Syö melkein aina itse ja nokkamukista menee vesi, maito ei kelpaa kuin pullosta ja lämmitettynä...vika ei siis mukissa... :| Tänään alkoi meillä uudelleen kaura kokeilu, pitää nyt toivoa, että se jo sopisi--30 päivä aika lastenpolille..tällaista tällä erää...Mukavat viikonloput :wave:
 
unikuu108
hihihii.
teukka sai vihdoin päiväkotipaikan läheisestä päiväkodista.matkaa meiltä noin 8minsaa.. kivaa.alkaa 2.5 eli ensi viikolla mennään ainakin käymään ja sit pitää ostaa jotain päiväkotikamaa..kuten ulkokengät..meillä ollaan menty vielä kumppareilla vaan ja babykuomilla..ja joku kirppis/2haalari..
mitä muuta päiväkotiin tarvii?
 
Hei...Lukemassa olen käynyt, mutta kirjoittaa en ole ehtinyt/jaksanut...Mutta siis Sintzille kovasti onnea tulevasta perheenlisäyksestä! :heart:

Juu ja kysymykseen, että kuinka moni jo töissä. Minä olen ollut jo tammikuusta lähtien töissä. Toisaalta kiva olla töissä ja toisaalta tosi rankkaa...rankkaa siis yhdistää työ ja perhe-elämä. Sonjalla on ollut aivan ihana hoitaja, joka nyt sitten harmiksi vaihtuu toukokuun puolessa välissä, mutta vielä ei oo tietoo uudesta paikasta!?! Sitä odotellessa...ja niitä Sonjan sanoja. Meillä tulee muutamia sanoja, kovasti kyllä koittaa matkia tai pölpöttää omaa kieltään. =) Mutta ihanaa sittenkö, kun oppii puhumaan kunnolla niin voi ihan uudella tavalla kommunikoida!

Vempulan perheelle ONNEA uuteen kotiin! Kuulostaapi ihanan tilavalta!

Unikuu kyseli päiväkoti tarpeista eli hyvä olisi olla aina sään mukaiset vaatteet. Ainakin kumpparit/kurahousut/kurahanskat, sitten vaihtovaatetta (mm. toiset rukkaset/lapaset, housuja, paitoja) ja tossut/jarrusukat on tarpeen päiväkodissa. Yleensähän päiväkodeissa on jokaiselle lapselle omat kaapit/lokerot, johon voi varavaatteita viedä. Päiväkodin tädit yleensä sitten ilmoitteleekin (mikäli vanhemmat ei oo hokassut), että nyt tarvii lisää varavaatetta tai vaippoja jne. :) Mukava, että päiväkotipaikka löytyi läheltä!

Mutta kurkkua meinaa karistaa....suihkuun ja täydellisten naisten pariin!
 
pitkästä aikaa taas...
meillä pieni huoli tässä oli ku vuotelin verta,samoin ku kaapon aikana, mut huoli tuli taas..reilu viikon jouduin odottaa ja tänää sain varmuuden että uuden tulokkaan vointi hyvä, syke näkyy ja hematooma oli vuodon aiheuttaja..nyt vaan nauttimaan odotuksesta!

Kaapo oli kummissaa ku äitiä välillä itketti..iso poika jo, vauva tukkakin leikattii pois =)
kovasti höpöttää ja nyt viikon verran syöny ihan älyttömästi,välillä haluaa 3lämmintä ruokaa..olisiko jo kasvupyrähdys?
 
meillä on vain vähän etutukkaa lyhennetty. ja tukka tosin on toooosiii pitkä. vois luulla tytöksi. mut vanhemmat ihmiset on meille sanonu että jos leikkaa hiukset ennen ku oppii puhumaan niin änkyttää... vanhoja uskomuksia. ei me nyt niin kauheesti niihin uskota, mut ei vielä kuites leikata. ehkä kesällä. B) mummi on ostanu juusolle kolmipyörän. saa nähä jahka me vappuna päästäs vähän kokeilemaan. meinaan se pyörä on vielä toisella paikkakunnalla. :/

juuso on alkanu ihan itse syömään. ei enää niin paljon käytä niitä käsiä syödessä, mitä joku aika sitte. osaa pyytää juomaa jos jano. voi ku se kasvaa niin kovaa vauhtia. sitte juusolle on tulossa kulmahampaat ylös ja alas ja sit ihan taakse. ja kaikki yhtä aikaa! huh! viikonlopun oli kuumetta tasasesti 38,7. eikä ole ruoka maistunu. tässä vähän meidän kuulumisia. Hauskaa vappua kaikille!!

jossu ja juuso
 
unikuu108
meilläpä oli äsken dramaattisin nukkumaan meno ikinä.
poika on nyt alkanut kiukkuamaan nukkumaan mennessä. vuoden verran on kiltisti nukahtanut sänkyynsä.tietysti joskus on ollut vähän protestointia mutta nyt jaksaa huutaa kurkku suorana.
pidän 5min välejä ja sit meen laittaa pimeessä tutin suuhun.pistän takaisin pitkälleen ja paijailen päätä jen.en nosta sängystä.

nytkun menin niin tutit oli lattialla ja vieressä jotain tahraa..ajattelin että onkohan tullut puuroa ylös kun niin raivokkaaasti huuti äsken. joten pistin valot ja vertahan se oli.nostin päätä ja poika oli naamasta ihan veressä.pinnasängyn laidat veressä,kädet veressä ja lakana,nallet jne..kaikki ihan veressä.
huusin miehen makkariin ja otin pojan syliin.poika ei itkenyt enää. itseasiassa lopetti itkemisen silloin kun tulin huoneeseen. mies pyyhki naaman ja katsottiin että mistä veri tulee ja suustahan se. etumaisten hampaiden yläikinessä oli jälki. ja ylihuuli vähän turvonneen näköinen. ei antanut hirvesti ronkkia.
oli sitten kaatunut varmaan tutti suussa pinniksen laitaa vasten.. nyt nukkuu tuolla ja rauha maassa. petivaatteet meni vaihtoo ja yöpuku ja nallet kans.. ja unipussi..

että sellasia. niin ja..
teo menee ensi ma päiväkotiin eka kuukaudeksi 7tuntia päivässä ja sit sen 9 tuntia kesäkuusta lähtien.

unikuu ja teuvo toikkaroija

Ps..
jäin miettimään(katsonut liikaan elokuvia) että kun mies kävi ennen minua lepyttelemässä teoo ja se on käyttäytynyt vähän hermoheikosti viime aikoina. rikkoi pojan joululahjakitaran ihan säpäleiksi ja hiekkaleluämpärin murjoi suutuspäissään.. myös löi vessan oven vieren lommon seinään..
niin nukuttaessa poikaa äsken mietin että entäs jos mieheni olikin lyönyt teoo ja tuli sitten ihan pokkana tänne olohuoneeseen.. kauhee mielikuva..
kun se ei jotenkin tajua että teo ei vielä ymmärrä ja on pieni. ääliö se mies on välillä. luulee että 1½ osaa kerta sanomalla tehdä mitä käsketään.voi raasua.toinen vasta oppi itekseen syömään..hjoo..
 

Heipsistä!

Meillä on jo pitkään syöty nätisti itse, enään ei paljoa tipu lattialle/kauluriin. Maitoakin pienissä määrin olen saanut menemään nokkiksesta, yes. Mukista/lasista juo hienosti vetensä itse.
vauhti alkaa meillä olemaan aika kovaa, joten koko ajan ollaan kaatuilemassa. sisällä ei enään viihdyttäisi laisinkaan. Melkein koko päivä meneekin ulkona leikkiessä, kävellen, tai pyöräillen.

Harmi vain kuin meillä ei ole kuin kolme naapuria ja kahdella isommat lapset. kolmannella naapurilla kahta kuukautta vanhempi tyttö, ja poika 4v. Siellä usein käydään leikkimässä. Leikkipuistotkin ovat neljän kilometrin päässä, ja saman ikäiset kaverit asuvat 10km päässä.
Kotona olessa aika paljon touhutaan vain perheen kesken.
eipä meidän poika kovasti ole kiinnostunut ikäisistään, vain pari vuotta vanhemmista lapsista. Heidän kanssaan leikkii paljon.

Mukavaa vappua kaikille
 
Heipparallaa ja mukavaa vapunpäivää kaikille =)

Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta vastailu on jäänyt :ashamed: Olen viihtynyt tuolla nyttällä mukavassa porukassa sen ajan, mitä palstailtua tulee =)

Kotosalla ollaan edelleen pikku-ukon kanssa. Kerhoja ei harrasteta, kun aamulähdöt on mulle kauhistus :D enhän mä meinaa päästä liikkeelle ennen 10 mitenkään ja kerhot kun alkaa jo 9. Pitäisi yrittää, että tottuisi oman ikäisiin kavereihin... Ulkona ollaan paljon, lähinnä omassa pihassa leikitään. Pyörän takana istuminen on pop, voisi istua siellä vaikka miten pitkiä lenkkejä. Yleensä poiketaan pyörälenkillä puistoilemaan.

Päikkärit meillä nukutaan edelleen ulkona vaunuissa(tai rattaathan nuo nykyisin taitaa olla...), 2-3 tuntia normaalisti. Yöunet 21.30-8. Hyvin nukkuu molemmat unet.
Itse syömistä ollaan harjoiteltu(koiruus tykkää lattialle putoavista herkkupaloista;)), mukista on juonut pitkään jo itse. Pottailu on jäänyt vähän unholaan, kun ei millään malttaisi istua paikallaan sitä aikaa, että pissa ehtisi tulla :D

Mukavaa kesän odotusta =)
 
unikuu108
keväistä päivää kaikille.

Teo aloitti maanantaina päiväkodissa. ihan hyvin on mennyt ilman kauhemapia draamoja vienneissä tai hakemisissa.. tänään vähän jäi itkemään kun ennen sitä kävimme 1½v neuvolassa ja sai rokotuksen..
pistän tähän meidän pitkän pojan mitat: 88,4 cm pitkä!!!! ja painaa 12kg240g. pään mitta oli 46,3=pieni pää.. pituutta puolessa vuodessa on tosiaan tullut 7cm.. ja painoa kilo. ettähuh..ihmekös nuo 86 kokoiset vaatteet alkaa jäädä pieneksi kun on tuo rajapyykki ohitettu..
muuten lääkäri katseli että liikkuminen on melkein kaksi vuotiaan tasolla ja hyvin on kehittynyt jne..että saa äiti olla ihan huoletta pojan kasvamisesta vaikka tuo ruoka nykyään löytää tiensä useasti myös seinille ja lattialle..niinkuin ihan tietoisesti pojan toimesta..

mä siis olen nykyään kotona yksin päivät. suursiivousta tässä pikkuhiljaa..eilen sain liotettua ikitahroja keittiön lattiasta ja tänään ajattelin pestä ihan kunnolla sen niinku kloriitilla.otan tälleen lunkisti.. kun sit kesäkuussa on nuo työt niin sit ei enää lepäilläkään niin..

hyvää kesän alkua kaikille :heart: :flower: :wave:


unikuu ja teo the reipas
 
Heippa! Ompas tullut laiskasti kirjoiteltua, lukenut olen aktiivisesti..! Me käytiin vapun aattona lastentautienpolilla ja otettiin verikokeita mm. perusverenkuva, kalkkiarvot, useasta eri ruoka-aineesta kokeet ja lääkäri soittaa 20 päivä tulokset. Tällä hetkellä Venlalla ruokavaliossa maissi, teeri, tattari, mustaherukka, tuorekurkku, bataatti ja aprikoosi. Bataatista ja mustaherukasta ei jostain kumman syystä tykkää yhtään. Juuri kokeilimme kanan, mutta tuloksena, että iho on tosi huonona, selästä valuu veri ja märkä, tulee jopa vaatteiden läpi :'( No pitää toipua taas rauhassa ennen uusia kokeiluja..Hankalinta alkaa olemaan se, että katsoo tarkkaan mitä muut syö ja sydäntä ihan raastaa kun toisille on hyvää ja kivan näköistä ruokaa ja Venlalle aina samat mössöt :( Neuvolassa käytiin keskiviikkona ja mitat seuraavan laiset pituus 78cm ja paino 9555g, nyt kasvanut hyvin :heart: Mpr- rokotusta ei laitettu laajojen allergioiden vuoksi vaan siirrettiin se 2v neuvolaan, jospa nyt ½ vuoden aikana tilanne paranisi kovasti, toivotaan niin :heart: Ihanaa kun kesä tulee, mukavat maistiaiset kesä säästä saatiinkin jo viime viikonloppuna =) Niin ihanan helppoa lähteä ulos kun ei tarvitse pukea! Mukavaa viikonloppua :wave:
 

Vempualle jaksamisia!!
Tiedän myös miltä tuntuu, kun toinen katselee ihmeissään mitä toiset syövät, alkaa nykyään jo kiukkuamaan, kun ei saa samaa. raskaita nämät allergia jutut, ei muuten mutta sääliksi käy kun toinen ei saa syödä oikein mitään. Meilläkään ei oikein uppoa bataatti, minusta se on kyllä hyvää.
Iho on taas tosi pahana, enkä tiedä mitä hän olisi syönyt. Omasta mielestäni en ole antanut mitään allergisoivaa tuotetta. Raapii kovasti ihoaan, alasti ollessaan.

Ai niin meillä ei olla vielä jouduttu leikkaamaan hiuksia, koska hän omistaa niitä niin vähän.

Mukavaa äitienpäivän iltaa kaikille!
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin...
Äitienpäivä meni, ja mukava päivä olikin. Ilma oli kaunis, niin kuin taisi olla muuallakin, ja vietimme päivän lasten kanssa leikkikentillä ja kävelyllä. Esikoinen oli askarrellut kerhossa hienon leppäkerttu-kortin ja mies osti lahjaksi Musen H.A.A.R.P-dvd/cd:n. :) Kääretorttuakin oli tarjolla ja kaikkea herkkua. Päivän päätteeksi katsottiin vielä lasten kanssa Rottatuille-elokuva (No, lähinnä esikoinen sitä katsoi, Alma vilkuili välillä.) Eli mukava päivä oli kaikenkaikkiaan. :)

Almalla yskä jatkuu edelleen, kestänyt yli 3kk, ensimmäinen antibioottikuurikin syöty viime viikolla, mutta yskä on ja pysyy. Antibioottien jälkeen ovat onneksi yöunet hiukan parantuneet, enää ei herää yskäkohtauksiinsa, että siinä mielessä ollaan voiton puolella.
1,5v-neuvolassakin käytiin perjantaina, mitat olivat 84,3cm ja 12,5kg, pää 50cm. Pitkä tyttö, joskin ei enää kasva +2-käyrää niin kuin tähän saakka, enää reilut +1 (hyvä vaan, jos samaa tahtia kasvaisi aina vaan, olisi aikuisena yli 180cm...). MPR-rokotetta en antanut vielä laittaa, kun on niin monta lääkettä tällä hetkellä käytössä yskän vuoksi. Esikoinenkin sai MPR:n vasta 3-vuotiaana, silloin pitkitin sen laittoa atooppisen ihottuman vuoksi. Nyt täytyy kuitenkin vielä miettiä, että haetaanko rokote Almalle, kunhan yskä hellittää, sillä syksyllä olisi tarkoitus lähteä ulkomaille.

Alma nukkuu nykyisin päiväunet sisällä, aika nopeasti oppi uuden tavan, vaikka alkuun ei uni meinannut tulla sisällä silmään millään, ja päiväuniaika siirtyi hetkeksi myöhäiseen iltapäivään. Nyt nukkuu taas 12-> (eli juuri nyt) ja 2-3 tuntia kerrallaan. :) Parvekkeella nukkuminen ei oikein olisi nyt lämpimään aikaan onnistunut, sillä meillä on parveke etelään päin, ja näin keskipäivän aikaan aurinko suorastaan paahtaa parvekkeelle.

Kunhan Alma herää, lähdemme taas pihalle leikkimään, Alman suosikkipuuhia ulkona ovat liukumäessä laskeminen (kiipeää itse raput, ja liukuu hienosti itse alas, olen kyllä vieressä varmistamassa, mutta hyvin jo sujuu), kolmipyöräily ja keinuminen. Hiekkalaatikolla käy välillä vähän kaivamassa, mutta se taitaa olla liian rauhallista puuhaa meidän hurjapäälle...

Nyt teetauko ja eilistä kääretorttua palanen!

Mukavia kesäpäiviä toivottelee
Bliss ja Alma 1v 6kk ja 2 päivää
 

Yhteistyössä