Marraskuun taaperot 2006 :)

Heipä hei! Juu, meijänkin neidillä ollut hieman löysää tuo kakka. Ajattelin jo, että johtuukohan maidosta, mutta kuulin myös et ne fluoritabletitkin löysyttää. (Meillä neuvolasta annettiin ne ja yksi tabletti pitää päivässä antaa.)

Sitten meillä ei neiti kyllä suostu pihalla käveleen, itkee ihan. Kengät on kokoo 21 ja oonki miettinyt, että onkohan ne vääränlaiset. Siis jotenkin huonot. Mutta onhan se kävely pihalla toppapuvussa ja kengät jalassa palio vaikeempaa! Sisätiloissa ei oo ku kerran kontannut sen jälkeen ku oppi käveleen ja suorastaan jo juoksee välillä. Ihmeen nopeeta se askel siitä varmistuu.

Valokuvassa käytiin 1.12 ja hymy oli kyllä tosi tiukassa. Mutta tuli oikein ihania kuvia ja itse asiassa on jo tilattukin ja lauantaina saa mennä hakemaan! Jee! Otettiin yksi sellainen iso kuva olkkarin seinälle ja sitten ihan irtokuvia yksittäisiä, joita sitten laitetaan kehyksiin itelle ja sekä annetaan kummeille, mummeille jne. Mä rakastan valokuvia, oon nuoresta asti tehnyt valokuvakansioita ja nyt oli selvä, että viedään valokuvaamoon! Mutta ymmärrän hyvin, vaikka ottais ihan kotonaki yksvuotis kuvat! Kaveri otti ja vähä lavasti kuvaamoo olkkariin niin niistähän tuli oikein kivoja!

Ja Sonjalla ei edelleenkään oo ku ne kaksi hammasta alhaalla (ne tuli n.6,5kk iässä), kai ne sieltä joskus sitten tulee... :D Mulla meinaa iskee aina välin kovakin vauvakuume, mikä on ihmeellistä koska Sonjan alkukuukaudet oli niin hirveitä, että luulin jo ettei mulle tuu enää vauvakuumetta. Mutta jotenkin sitä vaan unohtaa ne vaikeudet! Mutta koska tää ei oo ollut mikään kevyt vuosi niin annetaan neidin nyt kasvaa isommaksi, että josko sitten myöhemmin...Vauvakerhossa juttelin äitien kanssa, jotka haikaili niitä alkukuukausi, että miten ihanaa ja helppoo aikaa se oli. Toisin ku nyt saa mennä koko ajan toisen perässä, että ei sinne, tänne...Mutta mä en yhtään ikävöi niitä alkukuukausi. Suoraan voisin vauvan ottaa esim. 8kk ikäisenä, jos sen niin vois "tilata". Hih... ;) Synnytyksestä mulla ei oo mitään pahoja muistoja, vaikka se oli ilman mitään kipulääkkeitä. Mitä sitäkään en olis uskonut, koska luulin että mulle pitää kaikki antaa ja heti. Niinhän mä sanoin, ku mä sinne menin. Mutta eihän siinä mitään kereny, kun olin jo ihan auki ku sairaalaan päästiin.

Mutta suklaa on tällekin mammalle maistunut, että voi voi...mutta ei se haittaa! :D Mukavaa viikonloppua!!!
 
mimosa78 juu meillä on allergia tapaus..käytiin me viime kuussa polilla vuosikas kontrollissa, mutta ei ollut oma lääkäri sillon paikalla..eivät tee vielä ainakaan prick-testejä..yritetään laajentaa kotona altistamalla "turvallisia" ruokia..vehnäaltistus on helmikuussa osastolla. Meillä on ikäeroa esikoisella ja keskimmäisellä 1,6v ja kakkosella ja kolmosella 9 päivää vaille 2v, hyväksi havaittu on, työtä kyllä riittää, eikä ole vapaa-ajan vietto ongelmia, mutta kovasti on toisilleen iloa ja kaveria heistä :D lämpimät suosittelut pienille ikäeroille :heart: Käytin eilen Venlaa lääkärissä ja molemmat korvat tulehtuneet ja keuhkoista kuului rahinaa..antibiootit saatiin ja yskänlääkettä määräsi...eilen illalla nousi kuumekin 39...tänään ollu tosi väsynyt ja kipeä ja on nyt pari päivää ollut syömättä, mutta juo kyllä hyvin...puhelinyhteydessä olen päivystävänsairaanhoitajan kanssa ollut ja seurataan tilannetta kuumeen nousun ja yleisvoinnin mukaan..nyt nukkuu tuolla, jospa olisi sitten virkeämpi ja jaksaisi vähän syödäkin :heart: Tautista aikaa taitaa olla..täälläpäin ainakin liikkeellä flunssaa, yskää, mahatautia ja silmätulehdusta..kunpa joulun saisi terveenä olla :heart: Suklaa maistuu täälläkin :p Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Ihan hirveetä ollu tämän yskän kanssa, viime yönä sain nukuttua varmaan 5 tuntia mikä onkin ennätys viime perjantain jälkeen. Mimmin silmät on sentään parantuneet mutta oma vatsani ei oikeen tykännyt tuosta antibioottikuurista ja ku just kuulin radiosta uutiset ja siitä suolistobakteerista niin hetken aikaa hirvitti, mut onneks tää mun ripulointi vaan kerran päivässä muutama tunti lääkkeen oton jälkeen, eli herkkävatsanen taidan olla vaan.
Kaivoin esikoisen kanssa joulutarvikkeet esiin ja jonkuverran niitä jo keritty esille laittaa. nyt vaan pidän tässä lepotaukoa kun ei oo kunto vielä kuitenkaan ihan ok.
Mimmi ottaa muutamia askelia kerralla, mut enempi konttaa tai kulkee tukeavasten huonekaluja pitkin.
jospa nyt ens yönä sais jo nukuttua kunnolla :/
:wave:
 

No paljastetaan et me odotetaan kakkosta, tosin alkumetreillä menemme!! Joten olemme hissukseen asiasta, ensi viikolla vasta kahdeksas viikko.
Vaikka ikuinen vauvakuume onkin, niin kyllä tämä aika yllätyksenä/järkytyksenä meille tulikin. nyt on viikko ajateltu asiaa, ja saamme olla onnellisia tilanteesta.
Nyt en ainakaan voi/halua mennä töihin.

Me käytiin tänään ottamassa toinen rokote, josta seurasi kiukuttelua.
Meillä ei enään leikitä millään kun vain kävellään, huudetaan ja nauretaan.

Sellaista meidän elämään!
 
:flower: Onnittelut mimosalle!!! ja kiitos kaunis kaikille onnitteluista!Saatiinhan meidänkin poitsu myös vuoden vanhaksi.Koneelle en ole oikein ehtinyt nyt,yhtä hulinaa vaan... ;) Taas menee kuuri korvaan,uusi putkitus varmaan piakkoin kun ei tunnu paranevan... :( !Muuten kaikki ihan ok,kävellä tallaa kovasti ulkona ja sisällä.Syö kaikkea mutta tavallinen maito ei oikein mene,kieltäytyy juomasta.viilit ja jogurtit herkkua.... mutta pakko mennä maate ja jatykaa joskus,ollut unet vähän vajavaisia lähiaikoina..... :wave: ..ja mukavat joulunodotukset!! :heart:
 
Pikkujoulut takana ja arki edessä :D Vanhuus ei todellakaan tule yksin... päätä särkee yhä ja väsyttää... ilmaista viinaa en juo vähään aikaan :ashamed: :D Mutta silti oli mukavaa pitkästä aikaa, vuosiin en olekaan oikein missään käynyt =)

Pikku-ukolla oli mennyt isovanhempien kanssa oikein hyvin. Illalla oli nukahtanut ilman mitään ongelmia, vaikka tissi ei ollutkaan kotona :whistle: Turhaan jännitin niin kovasti, miten kotosalla menee =) Tämä oli eka kerta, kun olin jossain näin pitkään pikku-ukon luota =)

Pakko mennä nukkumaan, että saa univajetta vähän kiinni.

Viikko jouluun...mukavaa alkuviikkoa =)

Hyvin juhlinut kotihengetär :D
 
Onnea mimosa :hug: :heart: Meillä sairastetaan edelleen..Venlalla on antibioottien viimeinen päivä ja edelleen kuumetta 39, eilen käytiin päivystyksessä ja kuunneltiin keuhkot ja otettiin verikokeet...tulehdusarvot koholla jotain reippaat 20, mutta ei pahasti...on kuulemma virusperäinen niin ei taitu antibiooteilla, keuhkoista ei kuulunut ylimääräistä..seuranta siis jatkuu..ja mulla itellä oli aamulla 37,2 ja niin vetämätön olo ja joka paikkaa särkee :/ toivottavasti tultais pian kuntoon, että jaksaa loput joulu hommat tehdä..Mukavaa joulun odotusta :heart:
 
Meillä sairastetaan edelleen..huomenna on kuume kestänyt viikon ja kuume on korkea 39-40 :eek: päivystyksessä käytiin sunnuntaina ja eilen illalla kun kuume oli jo 40,4...keuhkot on kuunneltu ja korvat katsottu, virus peräistä niin ei antibiootit tehoa..crp oli su iltana reippaat 20, eli ei paha vielä, mutta nyky tilannetta entiedä..yskäkin on melko kova ja räkäinen on..sanoi lääkäri eilen, että jos yleistila romahtaa niin lääkäriin ja nestettä pitää saada n. 1l päivässä menemään jos ei juo ja pissan määrä vähenee niin osastolle nesteytykseen..mä alan olla aika huolissani ja soitan aamulla neuvolaan, että laittaa uudet labrat ja pyydän voisko konsultoida jo vaikka lastenlääkäriä, että päästäs keuhkokuviin..mä maalailen varmaan piruja seinille, mutta mielessä pyörii keuhkokuume..Venla vielä kyllä ollut suht virkeä, mutta ihmetyttää tuo pitkäkestoinen kova kuume..onko kellään ollut vastaavaa? tai oletteko kuulleet? ja jos on niin mitä se oli? Toivottavasti oltais jouluksi terveenä :heart:
 
Voi Venla pientä! Kovasti paranemisia!!! :hug: Kyllähän se kannattaa sen keuhkokuumeenkin mahollisuus selvittää. Kaverin pienokaisella (n.8kk ikäinen) oli se, eikä tosiaankaan osanneet sitä odottaa. Mutta toivotaan, ettei oo keuhkokuume, mutta kyllähän siitäkin sitten lääkkeillä paranee!!!

Meillä tuntuu iskevän sekä tyttöön että muhun nuha. Höh, ei kiva tulla jouluks flunssaseksi. Mutta apua...mä lähen töihin 2.1!!! Apua...Mua niin hirvittää jo valmiiksi, että miten mä pystyn Sonjan viemään hoitoon. :'( Mutta täytyy toivoo, että saa oikein ihanan perhepäivähoitajan ja saisi pidettyä sellaisia lyhkäsiä hoitopäiviä neidillä. Hoitopaikan tarvii sitten 7.1 alkaen, kun mies on siihen asti lomalla. Mutta kyllä sydäntä riipii, vaikka ihan mukava on töihin mennäkin.

ÖITÄ...
 
Venlalle kovasti parenemisia =) Toivottavasti kuntoutuu jouluksi.

Nipsulla sitten on kohta jännät ajat ;) Toivottavasti saatte hyvän hoitopaikan ja lapsi tottuu kyllä hoidossa olemiseen ja vieraisiin ihmisiin hienosti ja aika nopeastikin. Ristiriitaistahan tuo ajatus töistä ja lapsen hoitoonviennistä välillä on...Minä ainakin välillä haluaisin mennä töihin ja saada aikuista seuraa ja haasteita, mutta sitten pikku-ukko vie voiton :heart: Eli en vielä raaski luopua tuosta aarteesta koko päiväksi :heart: :D

Olen koittanut laittaa joulua. Sen ihmeemmin en ajatellut siivoilla, sellaisen perussiivouksen vaan. Leipomisiakin olen jättänyt aika vähiin, kun niitä syödään sitten pitkään :whistle: Paketit ovat valmiina ja koristeet kaivettu varastosta. Kuusi odottaa autotallissa. Ihanaa, kun tulee joulu =)

Mukavaa joulun odotusta =)

:wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vempula83:
Meillä sairastetaan edelleen..huomenna on kuume kestänyt viikon ja kuume on korkea 39-40 :eek: päivystyksessä käytiin sunnuntaina ja eilen illalla kun kuume oli jo 40,4...keuhkot on kuunneltu ja korvat katsottu, virus peräistä niin ei antibiootit tehoa..crp oli su iltana reippaat 20, eli ei paha vielä, mutta nyky tilannetta entiedä..yskäkin on melko kova ja räkäinen on..sanoi lääkäri eilen, että jos yleistila romahtaa niin lääkäriin ja nestettä pitää saada n. 1l päivässä menemään jos ei juo ja pissan määrä vähenee niin osastolle nesteytykseen..mä alan olla aika huolissani ja soitan aamulla neuvolaan, että laittaa uudet labrat ja pyydän voisko konsultoida jo vaikka lastenlääkäriä, että päästäs keuhkokuviin..mä maalailen varmaan piruja seinille, mutta mielessä pyörii keuhkokuume..Venla vielä kyllä ollut suht virkeä, mutta ihmetyttää tuo pitkäkestoinen kova kuume..onko kellään ollut vastaavaa? tai oletteko kuulleet? ja jos on niin mitä se oli? Toivottavasti oltais jouluksi terveenä :heart:
Voi Venlaa!
Mulla itelläni taas yskää, nuhaa ja pientä lämpöä. Mut ei yli 37.5 sentään oo noussu. Muistan ku aikoinaan isommalla tytöllä oli vuoden ikäsenä just joulun aikaan yli 40c lämpöä, ei saatu mitään kunnon lääkitystä tai muuta vaikka lastenklinikallaki käytiin. vuoroin buranaa ja panadolia tasasesti vuorokauden ympäri ja ruiskulla väkisin vettä suuhun kun lakkas kokonaan juomasta, ei puhettakaan et olis mihinkään osastolle päästy. Muistaakseni sen viikon kesti ja lämpöä tosissaan koko ajan yli 39c.
parenemisia Venlalle :hug:
 
ai niin piti kertoo et meillä mimmi alkanu nyt käveleen, ensiaskeleet otti 8.12 hassusti suunnilleen samanikäsenä ku esikoinenki aikoinaan, pari päivää heittää. nyt kävelee jo huonen toiselta puolelta toiselle, mut enempi viel kuitenki konttaa :wave: :xmas:
 
Näin emsimmäiseksi onnittelut mimosalle ja koko perheelle :heart:

Nyt on käyty 1-vee neuvolassa ja meidän ukkeli oli 10900 g ja 76 cm (lähtömitat 2950g ja 47 cm) . Piikit saatiin edeltävänä päivänä ja hirveä paukama nousi viitosrokotetteesta. Toista pientä ressukkaa ku oli jalka kipeenä monta päivää. Onneksi on särkylääkkeet keksitty...

Käväistiin Lahdessa miehen siskon vauvan ristiäisissa. Tehtiin mulle pikareissu ku oltiin siellä vain neljä päivää. Olis ollu mukavampaa olla vähän pitempään mutta miehellä kiirus kotiin. HÖH!
Pikku neiti sai kuitenkin nimensä ja meidän ukkeli hoiti vauvaa niin sievästi että... Ei kuitenkaan tullut vauvakuumetta, jos nyt katsois pari vuotta vielä.

Mulla alkaa työt 7.1 ja ottaa päähän aivan hirveästi..... Ehkä sitä tottuu taas siihen kulkemiseen ja aikaisin heräämiseen. Onneksi mies voi viedä pojan hoitoon ja hakea niin ei tarvitse herättää ennen 7 ylös toista pientä ukkelia.

Jouluhan se tulla jolkuttaa niin ettei meinaa pysyä mukana. Lahjat on onneksi ostettu, mutta muuten koti on kyllä ku pommin jäliltä. Onneksi äiti tulee meille viettämään joulua niin ei tartte yksin kaikkea järjestellä.

Hyvät joulut kaikille ja onnellista uutta vuotta!!!!

Katariina ja Oskari
 
Kiitos teille :heart: :hug: Nyt kuuluu jo parempaa =) Tänään ei ole ollut edes lämpöä, eilen illalla oli vielä 39,4 ja tänään ei mitään, toivottavasti meni nyt tuo kuumeilu kokonaan ohi, eikä alkaisi sahaamaan. Verikokeissa käytiin torstaina ja arvot suht ok, ei ainakaan mitään vakavaa =) Sitkee tauti kyllä ainakin on/oli ja toistaiseksi ollaan muut tuollaiselta kuumeilulta säästytty =) Tänään on tehty joulusiivous (viikolla jo kaappeja läpi käytiin) ja nyt on niin ihana vaan olla ja rauhoittua joulun viettoon :heart: Tunnelmallista Joulua kaikille :heart:
 
unikuu108
pitkästä aikaa tänne jotain kuulumisia.
Teukalla alkoi keskiviikko iltana röhä ja nenän tukkoisuus. mietin että johtuuko infulenssarokotuksen tokasta setistä, pienestä pojasta joka yski teukkaan päin viime viikolla bussissa vaiko munakoisosta ravintolassa josta teo sai heti punaisen lehahduksen naamaan/käsiin ja kakka oli vihreetä rouhetta seuraavana päivänä,samoin pylly rahkalla..

no ei se kipeeltä vaikuttanut kuin sen yhden yön jolloin varmaan itki allergista reaktiota ja mahaa(liuulisin)vaikka yskä on villin kuuloinen ja räkää tulee.kuumetta ei ole.

meillä ei vielä kävellä ilman tukea.työntelee innoissaan milloin mitäkin mitä vasten taapertaa.
en ole tehnyt niiden marraskuisten jouluvalojen lisäksi joulua meille mitenkään. ehkä ensi vuonna ostamme kuusen parvekkeelle.paketteja muutamia jotka odottaa pakentointia.vietämme jouluaaton ystäväperheellä kavereiden kesken. teolla on sitten seuraa perheiden lasten kanssa.
perusväsynyt olen ja mietin että mä voisin aloittaa oikeesti työt elokuussa.

hyvää joulua kaikille!!!!! :hug:

unikuu ja teukka 1.1v
 
:xmas: OIKEIN MUKAVAA JOULUA TEILLE KAIKILLE!!! Meillä isommat lapset heräili aikaisin jo kyselemään että milloin se pukki tulee...kyllä jännittää mutta eihän tämä pienin sitä vielä ymmärrä!Minäkin selvisin pikkujouluista,eipähän tarvii taas vähään aikaan lähteä rientoihin.viikko meni toipuessa... :whistle: ....mutta nyt keksin noille isommille jotakin virikettä että jaksavat odotella...... :heart:
 
Rauhallista joulun jatkoa kaikille taaperoille ja vanhemmille :hug:

Tulin pikaisesti poikkeamaan palstalle. Pikku-ukko vetelee vielä ulkona päikkäreitä, isot pojat kokoavat tekniikkalegojaan ja isäntä kuuluu kuorsaavan sohvalla...ihanan rauhallista ja kiireetöntä :heart:

:wave: :wave:
 
hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille!!
Kaapo ollu flunssassa kohta viikon, mut onneksi ei kuitenkaa sen enoon ole vaikuttanut niin sai viettää hauskan joulun kuitenkin =) paljon tuli paketteja pojalle ja oli aivan innoissaan..
Nyt miehellä vatsatauti,täytyy toivoa ettei poikaan ja muhun tartu kun uudeksi vuodeksi piti reissuu lähtee :ashamed:
mut nyt ulkoilemaan koiran kanssa!!!
 
Hyvää joulun jatkoa myös täältä kaikille ja Parempaa Uutta Vuotta 2008!

Meillä joulu meni hyvin. Poika on ollut niin innoissaan kaikista uusista tapahtumista ja menoista, sekä serkkujen kanssa leikkimisestä, että yöunet ovat olleet tosi pitkiä. Illalla nukahtanut klo 20 aikoihin ja aamulla noussut vasta 9 aikoihin ylös. Eilen nukkui 9.30 saakka. Normisti meillä noustaan klo 6-7 välillä. Ihan oudolta tää tällainen aika tuntuu äiteestä.

Mutta kaikki on mennyt hyvin ja kivasti. Pikkumies taitaa heräillä ulkona, kun alkaa kuulua rahinaa itkarista. Täytyy mennä kurkkaamaan.

 

Yhteistyössä