Marraskuun taaperot 2006 :)

Unikuulle:
Meilläkin on Almalla ollut ruokapuoli maanantaista aika niukkaa, velliä pyytää itse vähän väliä, muuta ruokaa vain maistelee, vaikka tavallisesti on tosi hyvä syömään. No, pari päivää vielä varmaan pärjätään ihan velleillä, puuroilla ja vedellä/maidolla ihan hyvin. Alma itseasiassa heräsi juuri (ju-u, vasta nyt!), ja nyt menen katsomaan meniskö puuro alas...
Paranemisia teille ja meille ja kaikille muillekin sairastaville!

Bliss
 
vaihdoin nimimerkkiä..eli entinen sinimari..
Kaapo kasvaa älyöntä vauhtia ja nyt kiipeeminen on suuren suuri juttu ja siksi joka paikka mustelmilla koko ajan!
Meillä muutto hässäkkää ni en ole paljoa täällä käyny, mut kunhan arki taas tasoittuu niin sit kirjoitan enempi..

sini ja kaapo 1v2kk
 
Tervehdys vaan kaikille!

Niin kaunis ilma. Maa on kevyttä pakkaslunta pullollaan ja aurinko paistaa täydeltä taivaalta. Auringossa oleva lämpömittarikin näyttää jo +12 astetta. Kevät se vaan tulee. Jippii =)

Meillä poika lähti kävelemään 14kk iässä. Ja nyt mennä viipottaa kovaa vauhtia sisällä. Ulkosalla ei suostu kävelemään vielä.

Ruokahalu on myös pojalla kasvanut ihan hirvittävästi, että meitä isun kanssa ihan hirvittää! Johtuisko tuosta kävelemään lähtemisestä? Siis uppoaa aamulla, lounaalla, välipalalla, päivällisellä ja iltapalalla sellaiset määrät sapuskaa, että mä olen jo ruvennut pikkuisen "säännöstelemään". Mutta eihän sitä voi toisen antaa itkeä nälkääkään. Silti ihmettelen kovasti. Onko muilla vastaavaa?

Vauvakuume on täällä kova. Asialle on jo tehty jotain :whistle:. Tarttee vaan odotella nyt :LOL:

Meillä ei poika sano kuin yhden sanan. Ja sekin on vauva... Puhutaanko muilla jo enempi?
 
Juu, meilläkin TODELLA neidin ruokahalut kasvaneet. Tosin se on ollutkin tosi pieni ruokainen, että nyt tuntuu todella suurelta syömäriltä! :D Ei meilläkään Sonja sano kuin yksittäisiä sanoja sinne tänne! Kyllä ne ehtii!!! :) Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.

Leppoisaa loppuviikkoa! Nipsu

P.S. Sonja jäi tänä aamuna eka kertaa itkemättä hoitoon!
 
unikuu108
meillä on nyt oltu viikon syömättä kunnolla. mahtaakohan tuo poskihampaan puhkeaminen kaikkialle yhtäaikaa olla ainakin osasyynä? alkaa pikkuisen jo huolettaa.vaikka lääkäri oli että jos juo niin kaikki hyvin..ja teukkahan mielellään vetelle vellejä,maitoa ja vettä mutta oikeen ruuan kanssa on ongelmaa..ja mä en viitsi rueta tappelee sen kanssa.
Teo on ollut aina kova syömäri.puuroo on mennyt aikuisten annoksia..(ollaan vaan miehen kaa katsottu vierestä ihmetellen kun poika vaan aukoo suutaan)
mutta noh..sit kun on nälkä niin sit kait syödään?

mulle imetyksen lopettamisen jälkeen on pamahtanut leukaperiin kauheet mokkulafinnit. aikaisemmin ei ole ollut tällasia.raskauden aikanakin oli superhyvässä kunnossa iho.samoin imettäessä.mut kun lopetin imettämisen hiukset muuttui rasvaisiksi elottomiksi hampuiksi ja iho alkoi kukkia? mikä lie hormoonimyrsky.. tylsää..
ajattelin mennä Hjeronymus-kasvojen puhdistukseen kuhan kerkeen.. ehkäpä se auttaa?

unikuu paisenaama ja räkänokkateo
 
unikuu108
joo.mäkin menen tiistaina uuden duunin haastatteluun ja tekee sopparia ja näytän kun miltäkin teini-ikäiseltä mokkuloitteni kaa..mut paljon vaan siististi pakkelia naamaan niin ei ainakaan ole punottavia läiskiä naamassa..ehkäpä kukaan ei huomaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

unikuu taas kukkuu vaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
joo.mäkin menen tiistaina uuden duunin haastatteluun ja tekee sopparia ja näytän kun miltäkin teini-ikäiseltä mokkuloitteni kaa..mut paljon vaan siististi pakkelia naamaan niin ei ainakaan ole punottavia läiskiä naamassa..ehkäpä kukaan ei huomaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

unikuu taas kukkuu vaan..
Täällä myös aivan järkky pälli! Siis taantuma suoraan teini-ikään! KÄÄK! Ja nimenomaan kääk sen takia, et työhaastattelu on mullakin keskiviikkona! :whistle:
Ja pojalla iski eilen räkätauti..
samoissa tunnelmissa tolki ja Rasmus kohtapuoliin 1,2v
 
Onnea minunkin puolesta unikuulle ja ramulle työhaastatteluihin =) Meilläkin Venlalla ollut nuhaa, mutta nyt alkaa olla takanapäin. Meillä olisi tänään ohjelmassa laskiaisrieha, kaupungin järjestämä ja mukava tapahtuma =) Siellä on moottorikelkka ajelua, rekiajelua, ratsastusta, koiravaljakkoa, ongintaa, mäen laskua jne. =) Ja kohta pitää mennä tekemään pullataikinaa, saapi laskiaispullia :p Mulla ei pää oikein toimi...3.30 jälkeen en unta ole saanut ja 5.30 päätin mennä kahvinkeittoon, muu perhe vetelee vielä sikeitä :D mutta tässä on ajatuksen päällä monta asiaa, ei onneksi mitään ikävää tai vakavaa =) Mukavaa sunnuntaita :wave:
 
Taas sairastellaan,pari viikkoa sitten oli kovaa kuumetta lapsilla ja nyt taas samaa.Isoin jo parantunut,keskimmäinen juuri sairastaa,itse kovassa kuumessa ja toista päivää ja olo ihan hirveä... :ashamed: .pikkumies vielä terveenä ja toivoen että pysyykin,ylihuomenna taas se putkitus!! :/ mutta nyt taas sohvalle,onneks saa huilia kun ukkeli apuna... ;) kuulumisiin!! :wave:
 
nopeat terveiset kaikille uudesta kodista =)
Eli saatiin vihdoin se kolmio ja ihan läheltä edellistä asuntoa ja eilen tänne muutettiin.
Ollaan nukuttu vähän ja kämppä nyt melkein kunnossa.Ihana!
Kaapo ihan tohkeissaan omasta huoneesta ja uusista huonekaluistaan..omassa huoneessa nukkuminen on vähä pelottavaa mut kyllä se siel jo ekan yön nukku, eikä edes yöllä heränny =)

Palaillaa taas!

sini ja kaapo 1,2v
 
unikuu108
ihan kauhee hedari ollut koko päivän.mä raukka jännitin sitä haastattelua niin.. se meni hyvin.olin tasan 11 toimistolla ja jo 15 yli ulos sieltä.. työ siis oli jo minun.ne halusivat nähdä kenet palkkaavat. on niin hurjaa.olen ollut "kesälomä-äitiysloma-lomalla" nyt 2006 vuoden kesäkuusta lähtien ja on niin outoa mennä töihin.. kivaa ja outoa.
me rupesimme asuntosäästäjiksi ja nyt tuntuu että miehen palkka ei riitä sitten kaikkien lainojen maksujen ja säästämisen lisäksi elämiseen..nytkin on vielä reilu viikko palkkapäivään ja viimesiä pennejä venytetään..huh..
tarvitsisin uudet talvikengät. katselin eccon citynilkkureita.maksavat "vaan" 125e. mies lupasi tehdä talvikengät..mutta luulen sen kerkeävän vasta ensi talveen..(mieheni on siis suutari..suutarin vaimoilla ei ole sopivia kenkiä.. hehhe)
sitten alkaa tuo talvitakkikin olla aika kuluneen näköinen kolttu jo. ostin sen varmaan kolme neljä vuotta sitten ja oli pakko saada vaalea(maitokahvi-väri). nyt likapinttymät ei lähde edes pesussa.. mietin että missä kloriitissa uitan sitä jotta ei ihan katujen naiselta näytä..
samana vuonna ostin myös ihanat valkoiset nahkaiset talvikengät.arvaatte varman minkä väriset ne oli jo yhden talven jälkeen..vesi ja kura oli muuttanut niistä harmaat ja vaikka kuinka intin miehelleni että "teillähän on töissä sellaisia maaleja.."niin ei niistä enää valkoisia saatu.. :(

en muista kerroinko että ostin sitte toppahaalariksi remun käytetyn 92kokoisen haalarin.on reilu nyt mutta just hyvä. ei liian reilu kuitenkaan..polvet on jo pehmenneet mutta jos läpi menee niin ompelutaitoisena hakin paikkalaput. 25euroa..
huomenna sitten menen hakemaan remun toppatakin ja haalarihousut kans käytettynä. 22,50e
ajattelen että mä säästän vähän näin..kun ei millään rahat riitä mihinkään..äh..

teukalle hain hoitopaikkaa huhtikuun alusta. katsotaas minne hänet sijoitetaan. tässä lähiympäristössä on 7-8 päiväkotia. mulle on ihan sama mihin näistä teo laitetaan, kunhan se saa sen hoitopaikan.
ok..pitää päästää mies koneelle..
hyvää yötä mammat ja muksut..

unikuu ja teo 1.2v
 
Onnea unikuu uudesta työpaikasta :flower: Millaista työtä oot menossa tekemään...kyselee utelias?? :D
Minä oon ollut myös pitkään pois töistä eli elokuusta -06 ja vielä ainakin tän vuoden loppuun olen kotosalla. Osaankohan enää mitään???

Omista vaatteista :/ ...nyt kotona ollessa en ole jaksanut panostaa omiin vaatehankintoihin(niinkun nyt kh-tuesta sellaisia pystyisi ostamaan... :whistle: ) ollenkaan. Samoissa vanhoissa kuteissa kuljen :D Suht laadukkaita onneksi ovat, että kestävät hyvin käyttöä.
Pikku-ukon vaatteisiin kuluu rahaa välillä liiaksikin :whistle: sama isompien poikien vaatteisiin ja harrastustarvikkeisiin...

Heräsin viime yönä 4.30 tömähdykseen ja pikku-ukko oli lattialla :/ oli pudonnut pinniksestä. Oli varmaan pimeässä yrittänyt sukeltaa minun sänkyyni ja mennyt vähän ohi. Nyt on otsassa pieni mustelma :/ Pitää miettiä, miten sänky jatkossa sijoitetaan. Ja ollaan harkittu vähitellen pojan laittamista omaan huoneeseen nukkumaan, kun en vaan millään oo raskinut.

Imetystä ollaan kans vähennetty yhteen kertaan tarkoituksena luopua kokonaan...tänään aamulla ei muistanut lainkaan tulla nostelemaan paidanhelmaa :D katsotaan miten käy...

Mukavaa loppuviikkoa =)

Kodis ja pikku-ukko 1v2kk :heart:
 
Onnittelut unikuulle!
Mulle tuli just puhelu, et mut on valittu toimeen! *on aivan fiiliksissään!*
ei pysty enempää nyt kirjuttelemaan, kädet hikoaa. täytyy mennä keittämään pullakahvit itseni kunniaksi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ramu:
Onnittelut unikuulle!
Mulle tuli just puhelu, et mut on valittu toimeen! *on aivan fiiliksissään!*
ei pysty enempää nyt kirjuttelemaan, kädet hikoaa. täytyy mennä keittämään pullakahvit itseni kunniaksi. :D
Onnea ramu sinullekin uudesta työpaikasta :flower: Oot pullakahvit ansainnut :whistle: Hoitoalallakos olitkaan??
 
Ramu ja Unikuu onnea uusista työpaikoista! Nyt täällä on sitten kolme ihmistä onnistanut oikein urakalla työpaikan saannissa!!!

Mulla oli jo maanantaina eka päivä uudessa paikassa ja hyvin on selvitty, vaikka uusi paikka jännittikin! Sonjalla alkanut hoidossa meneen ihan mukavasti, ei jää enää itkien! Mutta taas silmätulehdus riesana...

Nukuttaa, kyllä tää töissä käynti väsyttää...Nipsua ja Sonja kohta 1v3kk :heart:
 
unikuu108
Hei Ramu!!! Onnea onnea!!!
mäkin jouduin istumaan ja vetämään pitkään henkee kun sain sen ekan sähköpostin tuottajalta työhön tulosta.. ja piti vielä pidempään hengitellä kun soitin sille tuottajalle ja vielä vielä pidempään kun kävin siellä toimistolla.
olen siis ammatiltani tarpeistonvalmistaja.

Eli teen näytelmiin yms kaikkea mitä ei kaupasta voi ostaa.patsaita,tekokäsiä yms sälää..myös pintakäsittelyä yms tein edellisessä duunissa vähän.. Olin tampereen teatterissa pari vuotta ennen pojan syntymää ja otin sit loparit kun mies halusi takasin helsinkiin ja saikin sitten melkein heti alan työtä tänne tultuamme.

Menen nyt yhten pitkään kotimaiseen elokuvaan lavastajan ja rekvisitöörin assariksi. Eli käytännössä etsin tavaraa, teen tarvittaessa muutoksia niihin ja ajelen autolla ympäri eteläsuomea jokun purkin tai purnukan perässä..
Tässä olis taas taideteollisessa korkeakoulussa lavastuspuolelle hakuaika ja varmaan 7 vuotta olen sitä katsonut ja miettinyt että haluaisinko vaiko enkö?

pojan syntymän jälkeen olen ihmetellyt monesti että mitä haluan tehdä.että en tiedä taaskaan.kun tuntui että olis ennen teukkaa aika tiukka uranainen ja selkeet kuviot mitä halusi..nyt ei enää..se muuttaa paljon tuo esikoisen saaminen.. seuraava ei varmaan niin enää kun kaikki on sekaisin jo valmiiksi.
sydäntä lähellä on tuo ammatti mikä nyt ja sit toinen olis varmaan sille rakennuspuolelle menevää eli huonekaluja tai koristeseppää..

Ja ehdoton ihanneammatti jos siitä rahaa saisi olis kuvanveistäjä.
Olenkin ollut nyt viime syksystä asti kuvanveiston kansalaisopiston jatkokurssilla. se on niin ihanaa.. olen joka torstai 17.15-20.30 taas minä eikä jonkun äiti ja pyykkikone..
En siis halua valittaa valitsemaani tietä vaan ne hetket itsen kanssa on niin kortilla ja kaikki onnistuminen nostaa itsetuntoa ja tulee niin hyvä olo..huoh..

niin..sellasta..

unelmoi unikuu..
 
Äägh. Pitkä tarina tuli juuri kirjoitettua, ja sitten se otti ja katosi bittiavaruuteen. :headwall:

Mutta, onnittelut kaikille työelämään palanneille! Minäkin kovasti jo funtsin tulevia, oman yrityksen perustaminen kovasti mielessä, enää pitäis päättää mitä oikein lopulta tekisin... ;)

Täällä ovat tyttöset jo parantuneet flunssasta/kurkunpäätulehduksesta, meni aika nopeasti ohi tällä kertaa ja laryngiitti oli onneksi tosi lievä. Uskaltauduimme lähtemään viime viikonloppuna mummolareissullekin, vaikka nenät silloin vielä vähän vuotivatkin. Oli virkistävää käydä lumisissa maisemissa, tämä Turun talvi kun on ollut aika ankea. Olen jo luopunut toivosta, että talvi tänä vuonna oikeasti saapuisi. Ennen lapsia olisin ollut asiasta ihan tyytyväinen (joskin ilmastonlämpeneminen ei oikeasti ole mikään mukava juttu), mutta nyt kun pitäisi päätä ulos leikkimään ja puuhailemaan, olisi mukavampaa leikkiä lumessa kuin märässä ja kylmässä maassa.

Ruokahalukin on Almalla palannut ennalleen, ja taas syö hienosti ja paljon! Ja haluaa syödä jo itse, syöttäminen on ihan tyhmää. Sotkuahan tietysti syntyy, mutta eihän mikään homma opettelematta ala sujua.

Alma on jo muutenkin iso tyttö, ymmärtää puhetta uskomattoman hyvin ja on osoittautunut melkoiseksi humoristiksi. Pelleilee ja ilmeilee mielellään ja nauraa paljon. Alma myös auttaa äitiä ja isiä mielellään ja siivoaa (rätti kädessä pyyhkii lattioita, laittaa leluja ja muita tavaroita paikoilleen, yms) ja sulkee kaappien ja kylppärin ovia ja kantelee tavaroita apunamme jne. Ihana tyyppi. :heart: Pottailukin sujuu kuin vanhalta tekijältä, Alma osaa jo tunnistaa hädän ja pyytää potalle sanomalla "äh!" möreällä äänellä (saattaa oikein huutaa ja venyttää sanaa: "ääääh!" ) ja kipittämällä vessan ovelle. Vaippoja kuluu nykyisin enää tosi vähän, ja kuivaksiopetteluhousut ovatkin jo kotona ollessa käytössä. Hätä yllättää Alman vielä tosi useasti, joten valmiina pitää olla joka hetki viemään potalle tai muuten menee kyllä housuun. Intoa Almalla pottailuun kyllä riittää!

Ainiin, vielä pitää hehkuttaa! Olemme viimein saaneet lapsiin iskostettua oikeanlaista rytmiä! Ja nukutusrumba alkaa vihdoin sujua helpommin ja helpommin! Isosisko kun aloitti vuoden alusta päiväkerhossa käynnin, ja kerho alkaa perjantaisin aina 8:30, oli pakko saada päivärytmiä aikaistettua. Ja voi että onkin mukavaa, kun illalla saamme miehen kanssa istua iltaa hetken aikaa kaksin! =) On mahtavaa, että lapset alkavat jo käydä kiltisti nukkumaan ja nukahtavat huoneessa keskenään, ilman että toisen aikuisen tai pahimmillaan molempien, on roikuttava sängyn reunalla taputtelemassa, silittelemässä ja rapsuttelemassa. Nyt se on ihan vaan, hampaittenpesu, yöpuvun pukeminen, iltasatu ja unilaulu (ja samalla vähän rapsuttelua) ja sitten päät tyynyyn ja untenmaille! Mahtavaa! =) =) =)

Ja tähän onkin hyvä lopettaa, ottaa kuppi teetä ja tiskata sitten viimein lounasastiat...

Bliss
 
Kiitos kaunis onnitteluista! Ja Nipsulle myös työniloa uudessa paikassa!
Meillä alkaa nyt sitten vieroittaminen tutista. Aloitan työt kuukauden päästä ja hoitoon poika menee tarhaan kahden kk:n päästä. SIihen mennessä jos tutti olis unohtunu, niin ei tulis taantumia, ehkä. Päiväunille Rasmus meni itkien ja sylissä piti rauhoitella, mut nukahti kumminkin varsin hyvin. Saas nähdä sit yöunet seuraavaks.
Unirytmistä tosiaan.. täytyy vissiin meilläkin aloitella sitten laittaan poika aiemmin nukkumaan, muuten voi olla aika väsyä herätä aamulla ennen kukkoa päiväkotiin. Mut onneks ehtii vielä.
Jees, kuulostaa tutulta toi kotihommissa auttelu. =) Kaikista kivointa puuhaa tuntuu pojalle olevan juuri lattian lakaisu tai rätin kanssa heiluminen. Lelut joutais kaappiin laittaa toviksi.
Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
tolkinen ja rasmus 1.2v
 
Himskatti, laryngiitti kylässä taas, ei edes kahta viikkoa edellisestä. Esikoisella vasta, mutta aina ennenkin nämä kaksi ovat flunssansa yhdessä pitäneet. Tätä se esikoisen kerhon aloitus (tammikuun alussa) sitten näköjään teetti, jatkuvaa flunssakierrettä. :/

Väsynyt Bliss
 
influenssasta selvitty,onneksi pikkumies sai rokotuksen ja siihen ei tullut mutta muun perheen kaatoi kyllä... |O !Putkia ei saatu korviin,olin kipeänä ja aika siirtyi 19 helmikuuta asti.Onnittelut vaan töitä saaneille :flower: !!!Itse en ikävöi töihin,vauvakuumeilen yksikseni välillä mutta sitten tulee järki vastaan...katotaan nyt myöhempi sitä,onhan näitä jo se kolme.....sekavat ajatukset!? ;) tuntuu vaan että viihdyn kotona.....mutta sehän voi muuttua hyvinkin nopeasti...katsellaan.... :wave:
 
Onnea Ramulle ja unikuulle!!

Meillä ollaan onneksi oltu terveenä tämä alkanut vuosi,huh.
Mitä nyt poika kitisee öisin hampaitaan, kolmas poskihammas tehnyt tuloaan jo jonkin aikaa.
En sitten tiedä menikö viime yö huonosti sen takia, kun poika oli kummeilla hoidossa la-su.
Oli todella ihanaa viedä poika yllättäen hoitoon, ja olla vain miehen kanssa kahden kotona.
Ai niin nyt voin olla hieman ylpeä! poika ei ole melkein kuuteenkuukauteen kasvanut pituutta, nyt hän on 77-78cm. jos koti mittaus meni oikein. Pitkään oltiinkin 73cm.
Meille on myös tullut taas lisää allergioita, elikäs maissi on pois suljettu ruokavaliosta.
Vaipoista meille ennen sopi vain pamppers. joskus marraskuussa peppu alkoi punoitamaan/ärtymään siittä.
Nyt ollaan käytetty lidlin vaippoja,jotka sopivat hyvin.
liberon vaipoista tulee etu ja takapuolelle näppyjä.
Onko muille tullut mitään oireita vaipoista??
Mukavaa viikon jatkoa
 

Yhteistyössä