MarraskuunVauvat 2006

Vieläköhän tähän mahtuis mukaan keskusteluihin, kun olen varmaan puoli vuotta seurannut teitin jutusteluja, mutta en ole tullut keskusteluihin mukaan.. olen ilmeisesti ollut niin kiireinen! :)
Tosiaan laskettu aika mulla oli 20.11, joten pidän itseäni kuuluvaksi marraskuun vauvoihin, vaikkakin tyttö meille syntyi vasta 3.12. Mitat olivat 3505g ja 53cm.
 
Semmosta piti kysellä, että onko teiän parikuukautisilla jo hampaita tulossa?
Meillä tyttö jo viikon kuolannut ja kitissyt varsinkin iltaisin ja nyt viime vkolla 2kk neuvolassa kysyin voiko olla hampaita jo tulossa, niin kaikki 4 kulmahammasta on "näkyvissä" ikenien alla, ei siis läpi kuitenkaan tullut. Kauankohan nämä hammaskitinät kestävät?? Kun itse hampaat eivät silti kuitenkaan tule välttämättä vielä aikoihin ikenen läpi..
Onko muilla kokemuksia?
 
Tuosta tutista. Mie en saa opetettua Jerelle tuttia, mutta olen ajatellut, että sitten kun hän alkaa kiinnostumaan esineistä, niin annan unilelun, jota voi imeskellä. On alkanut uhkaavasti imemään etusormeaan nyrkin sijasta ja yritän kyllä tehdä kaikkeni, ettei peukalonimijää (tai minkään muunkaan sormen) tulis tuosta pojasta.
Tutista voi varmaan vieroittaa samoin tavoin, korvata se jollain muulla. Oon sen kannalla noitten vierottamisten suhteen, että kerrasta poikki. Miksi Lasi79 haluat nyt jo vierottaa tutista? Tuonne 6kk asti on se kovin imuhalu, ainakin kirjojen mukaan, joten uskoisin vierottamisen olevan helpompaa silloin. Tosin, pienellä ei tule oikeastaan ikävä tuttia, kun eihän näin pienet vauvat osaa vielä kaivata sitä mitä eivät näe..Kinkkistä..

Meillä ei olla vielä kääntyilty, eikä näytetty merkkiäkään kääntymiseen haluamisesta. Yhteen väliin tuntui, että Jere meinais kääntyä aikasin, kun heilui kyljelleen jatkuvasti, mutta nyt se on unohtunut ja selällään ollaan tyytyväisenä.

Oon nyt ollut 2 päivää aivan yksikseni täällä kotosalla lasten kanssa. Jokaikinen hetki on lapsia, alkaa hieman jo tympimään. Silloin kun imetän, niin Aksu keksii kaikki metkut mitä vain voi keksiä. Huutaa kun palosireeni, kun yritän saada Jeren nukkumaan ja keppostelee minkä kerkeää. Tänään kylvetti sellasen 30cm korkean nallen sillä välin kun kuivasin Jereä ja puin vaatteisiin ja jätin Aksun kylpemään, sitten paiskas sen matolle, kun se oli imenyt n. 2l vettä. Eilen nappas minun vesipullon, kun torkahdin hetkeksi. Tyhjensi sitten puoli litraa vettä huoneensa lattialle ja oli "uimassa". Ai, kun nuo 2-vuotiaat on ihania.

No, nyt on tätä laatuaikaa itseni kanssa. Harmi, että pitää jo pistää nukkumaan kohta.

Mitens muuten teillä, jotka kestoilette on sujunut kestoilu? Mulla hieman takkuaa, kun en vain löydä sitä oikeaa systeemiä. En aio tosin luovuttaa, uskon että sinnikkyys tään asian kanssa vielä palkitaan.

Knackerton ja Jere (melkein 3,5kk)
 
Huomenia..

Knicke - en miä emmiä vielä vieroita tutista vaan tuota meidän esikoista - hän kun on sen 1v8kk niin häneltä pitäis saada tuo tutti pois. =) Emmi on kans enempi tuota sormien imeskelijä tyyppiä, on yhden sormen jo saanut lutskutettua auki; on puskemassa ilmeisestikin hammas läpi kun ien pullottaa siihen malliin.. Niin ja hampaiden puhkeaminen kunnolla voi kestää pidemmänkin aikaa, meidän eetulla jotkut hampaat tuli ihan suit sait ja toiset hampaat sitten kesti pidemmänkin aikaa, kuukaus ehkä reilukin meni ennen kuin olli läpi tullut.

Täällä on taas pakkasta liki 30 astetta. Voi keisus. Siis niin mälsää olla vain sisällä.. Onneks lapset kuitenkin viihtyy, vaikkakin eetun olis hyvä päästä telmii tuonne ulos niin ei olis niin kiukku iltaisin..

Mutta, nyt aamupalalle =)
 
Huomenta

Pakkaset jatkuvat myös täällä etelämmässä :D Vielä tähän aikaan mittari näyttää -30, huiii. Ulkoilut jää tältäkin päivää.
Koiira kävi aamulla pikapissalla tuossa pihametsikössä ja 2 sekunnin päästä uikutti terassilla sisään pääsyä :D Ja oli niin viluisen näköinen... vaikka isokokoinen onkin ;)

Eilen kirjoitin niistä pulautuksista. Jotenkin tuntuu, että liittyvät siihen rota-rokotteeseen. Ne ja lievät vatsanväänteet sekä kova paukuttelu :whistle: Tänään siitä rokotuksesta on 6 pv.

Pyykinpesua olisi tänään ohjelmassa :/ Yhden päivän kun jättää väliin, niin seuraavana on edessä valtava pyykkivuori.

:wave: :wave:

Lauriina
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 14:22 Mimmi kirjoitti:
Semmosta piti kysellä, että onko teiän parikuukautisilla jo hampaita tulossa?
Meillä tyttö jo viikon kuolannut ja kitissyt varsinkin iltaisin ja nyt viime vkolla 2kk neuvolassa kysyin voiko olla hampaita jo tulossa, niin kaikki 4 kulmahammasta on "näkyvissä" ikenien alla, ei siis läpi kuitenkaan tullut. Kauankohan nämä hammaskitinät kestävät?? Kun itse hampaat eivät silti kuitenkaan tule välttämättä vielä aikoihin ikenen läpi..
Onko muilla kokemuksia?
joo.meillä kans kuplia ja sylkee tulee ja näkyy ainakin yksi kulmahammas ikenen läpi. eka luulin että se on sammasta muttei voi olla kun sitä ei ole kielessä..vai voiko? lisäksi se valkoinen ei lähde mihinkään vaikka kuinka yrittää topsipuikolla hiveltää..

eilen sattui hassu juttu. meidän teo on aikas pullukka ja sillon hyvät makkarat kaulan alla. (ja jaloissa)
no, rupeisin puhistaa kaulamakkaroiden välejä ja kun olin saanut eka töhnät pois ja rupesin kuivaamaan välejä ja raotin makkaroita niin siellähän olikin verta!! kaulamakkaran väli on sen verran ilmatiiviisti pakattu että sinne oli jäänyt muhimaan pulaukset ja maidot ja hiet ja tehnyt pienet haavaumat sinne.

eka säikähdin että vetäsinkö kynnellä toisen kaulan auki.mut sitten äkkäsin ne pikkupikku haavat. soitin terveysneuvontapuhelimeen ja sieltä käskivät puhistaa eka septidinillä,sit antaa vähän ilmakylpyjä(joka osoittautui aika hankalaksi..miten saada lapsi pitämään päätään takakenossa ilman huutoa?)ja sen jälkeen kun "kuiva" niin bepnthenee silaus..
lisäksi voi laittaa pienen sukaleen harsoa yms sinne kaulalle,jotta ilma ns pääsisi makkaroiden väliin..se oli kans aika hankalaa.kun ei voi kieputtaa harsoa kaulan ympäri=tukehtuu ja sellanen pikkurätti ei kauaa siinä itekseen pysy,vaikka olis kuinka makkarat..

lisäksi kehittelin hoitopöydän viereiselle seinälle kuvia joita teo sitten kääntyy kattomaan selällän maaten, pää ylöspäin...keinot ne on monet..
lähes harmiton juttu, mutta säikähdin..

mitäs muuta meille kuuluu..niin,pakkasta on täälläkin yli -20,joten ei ulos tänäänkään.
oletteko äipät miettineet miten voisitte alkaa kohottamaan kuntoanne? vaunujumpalla? mä oon saanu oman painoni jo takas(ylimääriä oli 13kg) mutta löysä löllykkä maha jäi ja vähän leveemmät reidet..
tietysti synnytyksestä ei ole kuin 2½ kk, mutta olisi kiva alkaa tekee jotain. kotona ollessa,kun poika nukkuu, ei todellakaan tule ekana mieleen että rupeenpas nyt jumppaa.. mut joku sellanen minne vois mennä vaikka edes kerran viikossa olis jos ei muuta niin ainakin piristävää.. monet ystäväni onkin sanonut että imetys on paras rasvanpolttaja(nesteen imijä se ainakin on..)mut mä mietinkin jo varasuunnitelmia..

teo ei vielä kyljittele.. mahallakaan se kannattelee päätään suht hyvin, mutta mietinkin että jos ostaa sellasen jumppamaton,niin saisikohan tuota pientä viihtymään pidempään mahallaan? välillä mä makoilen itsekin mahallaan ja yritän viihdyttää toista..siinä mennään kaikki ilmeet ja jutellaan päivän poliittisetkin ja nalle ja värikäs karkkipussi pitää teatteriesitystä..mutta ei..
eniten teo viihtyy sitterissä.ostin siihen sellasen lelukaaren missä sammakko pienen peilin kaa,virtahepo jossa musakotelo sisällä ja rapiseva krokotiili. sammakolle poika höpöttää ja kujertelee ja naureskelee pitkiäkin pätkiä..ehkä pitäis vaan pitää enemmän lattialla..
siksi ajattelin sitä leikkimattoa,jossa vaikka pari kaarta ristissä, jotta olis kaikkee virikettä siinä makoillessa. kun pitää välillä tehdä muutakin kuin naurattaa pikku-ukkoo..


tulipas sepustus.sain teon nukkuu noin 20minsaa sitten niin heti koneelle. tänän herätiin vasta 9.30. otin teon pinniksestä siinä 6 aikaan nukkuu viereen kun alkoi jo heräillä.sitten siinä tissittelyn jälkeen nukahti viereen ja hyvin nukuttiin..tuntuu ttä sai ihan hyvät unet itsekin.menin 12 aikaan nukkuu ja teo herätti noin puol 4 ja 6 aikaan. poika itse nukahti 23maissa..ehkä vähän aikasemmin..
sain yhdeltä imetystukiryhmäläiseltä vinkin että jos syöttää vauvaa(hänellä itsellään 3kk+vauva) päivisin enemmän(=vähän kuin tankkaa) niin ei yöllä tarvii syöttää niin useasti.meillä se on ainakin toiminut. ja suihkutissien takia syötänkin usein sohvalla maaten..mikäs siinä telkkua katsellessa..vielä kun tietokonetta vois käyttää silleen sohvalta käsin.. niin ei tarviis liikkua ollenkaan..

unikuu ja puheripuli, lisäksi teo daniel kohta 3kk
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 11:21 Lauriinas kirjoitti:
Kuinka paljon teillä vauvat pulauttelee? Pikku-ukko on nyt vasta alkanut pulauttelemaan ja ikää on se 2kk. Syö ahnaasti ja sitten pulauttaa, tylsää...

Lauriina
meillä pulautellaan juuri tän suihkutissiongelman takia,kun sitä tulee aika vauhdilla ja poika köhii ja äheltää rinnalla kun maitoo tulee kuin paloletkun suusta.. ja koska samalla haukkoo ilmaa niin tadaa...pulautus soppa valmis..

jospa kanssa teillä sen ahnaasti syömisen seurauksena mahaan menee paljon ilmaa ja pulauttaa sen takia?
toinen keino voisi olla jos ei olla niin nälkäisiä niin ei ahmittais? kuinka pitkät syöttävälit teillä on? tuleeko sulla paljon maitoo?


unis arvailee vain..ei tietä ei tietä..

ps.
niin eilen oli hassu tilanne tuon syömisen osalta kun maitoa taas suihkusi rinnasta niin teolla oli suu aukia ja maitoa suihkusi suuhun ja se alkoi nauraa.. maiskutteli suullaan ja naureskeli..
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Päivi79
Unikuu...ihana puheripuli sulla :)

Mä en usein tänne kirjoittele, mutta pävittäin luen juttujanne...ihan kuin tunnettaisiin.... =)

Tyllerön sain ihme kyllä nukkumaan vaunuihin tuohon sisälle kun laitoin vanupuvun ja pikkupipon huijaukseksi että oltais ulos menossa. 20min heiluttelin ja siellä nukkuu! Meillä tuo on ihmeellistä: a) meillä tyttönen ei paljonkaan nuku päikkäreitä b) liikkumattomissa vaunuissa sitäkin vähemmän.

Meillä olis huomenna 3kk neuvola. Toinen satsi rotarokotettakin saahaan samalla.

Tyttö on nyt pari viikkoa nukkunu täydet yöt eli 20.30-21.00 nukkumaan pinnikseen ja heräilee aamulla höpötyksen kera syömään 8.30-9.30.

Nukkumaan menotkin on ihanasti rauhottunu, kun meillähän oli ongelmana tuo iltahuuto. Kiitos vyöhiksen ja oman koti unikoulun.

Mukavat pakkaspäivän jatkot kaikille :)

Päivi ja nukkuva neiti (perjantaina 3kk)
 
Päivi79 eikö sun 3kk syö enää ollenkaan öisin vai ymmärsinkö väärin? Olen odottanut, että millon päästäis ees vaan yhteen yösyöttöön ku edelleenki 3 kertaa yössä syödään.. tyttö tosin vasta 2kk.. eikö joillain vauvat syö öisinkin vielä 10kk:n ikäsenäkin ja vähän vanhempanakin? Miten se on mahdollista??
Eli ei varmaa toiveita päästä vielä vuoteen yösyötöistä, mutta olihan tähän varauduttu;)
Sais kyllä jo pakkaset juu loppua, ku meinaa iteltäkin jo happi loppua, kun sisällä vaan lojutaan ja vauvaakin ois kiva päästä ulkoiluttaan että pääsis ite kesäx ranta-kuntoon! :) Toiveajattelua.. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 12:18 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 11:21 Lauriinas kirjoitti:
Kuinka paljon teillä vauvat pulauttelee? Pikku-ukko on nyt vasta alkanut pulauttelemaan ja ikää on se 2kk. Syö ahnaasti ja sitten pulauttaa, tylsää...

Lauriina
meillä pulautellaan juuri tän suihkutissiongelman takia,kun sitä tulee aika vauhdilla ja poika köhii ja äheltää rinnalla kun maitoo tulee kuin paloletkun suusta.. ja koska samalla haukkoo ilmaa niin tadaa...pulautus soppa valmis..

jospa kanssa teillä sen ahnaasti syömisen seurauksena mahaan menee paljon ilmaa ja pulauttaa sen takia?
toinen keino voisi olla jos ei olla niin nälkäisiä niin ei ahmittais? kuinka pitkät syöttävälit teillä on? tuleeko sulla paljon maitoo?


unis arvailee vain..ei tietä ei tietä..

ps.
niin eilen oli hassu tilanne tuon syömisen osalta kun maitoa taas suihkusi rinnasta niin teolla oli suu aukia ja maitoa suihkusi suuhun ja se alkoi nauraa.. maiskutteli suullaan ja naureskeli..
:LOL: :LOL: :LOL:
Joo, kyllähän siinä ahnaasti imiessä tosin sitä ilmaa menee mukana jonkin verran. Ja huomaa selvästi, että se ilma siellä hetken vaivaa :/
Päivällä meillä on syötön väli normaalisti 2-4 tuntia, usein pikku-ukko saattaa vetäistä ne pidemmät päikkärit kyllä 4-5 tuntia =) Ja sen jälkeen on nälkä...
Toivon, että nää pahimmat pulautukset jouhtuis siitä rokotteesta :whistle:
Sitten tuo pikkunen tekee välillä tissillä sitä, että vetää sitää suullaan taakse ja kitisee samalla...ehkä haluaisi olla vaan tissillä ilman sitä maidon tuloa :D Tiedä häntä ;)

unikuu, olet siis lähettänyt s-postia sinne tukilistalle?! Onnistuitko hyvin? Minä en saanut viestiä menemään perille :/ Pitää yrittää uudelleen... Hyviä neuvoja sentään saa omaan postiin ;)

Mutta nyt on pakko mennä laittamaan ruokaa. Lasten harrastuspäivä taas tänään ja ruokaa on saatava ennen sitä =)

Heipat =)

Lauriina
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 15:27 Lauriinas kirjoitti:
Sitten tuo pikkunen tekee välillä tissillä sitä, että vetää sitää suullaan taakse ja kitisee samalla...ehkä haluaisi olla vaan tissillä ilman sitä maidon tuloa :D Tiedä häntä ;)

unikuu, olet siis lähettänyt s-postia sinne tukilistalle?! Onnistuitko hyvin? Minä en saanut viestiä menemään perille :/ Pitää yrittää uudelleen... Hyviä neuvoja sentään saa omaan postiin ;)

Lauriina
joo.tarkoitatko tuota että vauvalla on tissi suussa ja vetää päätään taaksepäin. mä luulisin että se heruutta maitoa..niinku lypsää lisää.. joskus tuntuu että kun suurin suihkuaminen loppuu niin suututaan siitä ettei sitä maitoa vaan valu suuhun..ja välillä suututaan siitä että kun maitoa tulee ihan liikaa ja halus vaan luttuutella.. joka päivä erilaisesti.

yksi hyvä oivallus onkin(mistä saan kiittää imetystukilistaa..vitsit mikä elävä mainos musta onkaan tullut..mutta..) että vauva on niin muuttuvainen paketti että jos joku pätee tänään niin ei päde enää huomenna tai seuraavalla kerralla.

nytkin jostain äidille näkymättömästä syystä teo ei halunnut nukkua kunnon aamupäiväunia vaan nyt pari tuntia sitten nukahti tissille.kun vein sen pinnikseen niin havahtui ja alkoi itkee. riisuinpa mun hikisen ja maitosen flanelliyöpaidan yläosan pojan viereen.se ähisi hetken,hieroi naamaansa paitaani ja nukahti.

joo.mulle tulee imetystukilistan digest-versio. mä yleensä vastaan johonkin viesteistä,vaihdan otsikon sopivaksi(ei ääkkösiä otsikkoon)ja niin on ainakin mun viestit tullu perille..


terkuin nettiriippuvainen unis jolta jää olohuoneen verhot ompelematta tänään taas kokonaan..samoin taitaa jäädä päiväunetkin..
 
Joku kyseli hampaista.... Meillä ei ole vielä yhtäkään näkynyt, ja hyvä niin... Ei ole tissit vielä rikki. Mä en kyllä unohda kun veitikalle on kasvanut terävät pikku torahampaat, ja sitten on nännit rikki :D :/ Onneksi bebanthen keksitty!! Jessöör, tämmöstä juttua tällä kertaa..

Nyt pitää mennä taitamaan ruokaa, tai muuten tulee vihaisia katseita B)
 
Päivi79
Mimmi Tosiaan meiän neiti nyt pari viikkoa nukkunut koko yön ilman syöntejä. Muutamana yönä heränny kerran tissitteleen mutta muuten koko yöt putkeen nukkunu. Jännällä ootellaan kuinka kauan näin mennään......Ihanaa kun aikaa olla iltaisin kaksi miehenkin kanssa. Tyttö tissitellään tunnin verran ennen nukkumaan laittoo. Istun sohvalla ja katon samalla telkkaa. Pinnikseen laitetaan 20.30-21.00. Aamulla heräilee 8.30-9.30 ja tissillä aloitetaan.

Päivi ja tyttönen 3kk (perjantaina) :heart:
 
Nyt on sitten oma tietokoneemme totaalisen rikki, onneksi mies kantoi töistä läppärin täksi illaksi lainaan. On tässä nettiriippuvaisella ollut viime ajat vaikeaa... :whistle:

Eilen oli Almalla 3 kk-neuvola, ja mitat nyt 64,5 cm, 7250g ja päänympäryskin 43cm, iso tyttö! Ja ihan äidinmaidolla pelkästään edelleen kasvaa. Muutenkin kehitystä näkyvillä kovasti, nyt onnistuu jo välillä kääntyily selältä vatsalleen, sekä vatsalta selälleen, söpön näköistä touhua! Sylissä koittaa kammeta istumaan ihan väkisin, muistan esikoisen harrastaneen samaa puuhaa kolmekuisena myös. Rotarixia Alma sai toisen annoksensa eilen, sekä myös ensimmäisen piikitysrokotteensa. Rokotus meni aika mukavasti, ilman suurempaa itkua, mutta neljän tunnin päiväunien jälkeen heräsi itkien. Ilmeisesti rokotus aiheutti siis kipuilua, sillä Alma ei itke normaalisti oikeastaan ollenkaan. Annoin silloin panadolia suppona, ja iloinen tyttö palasi, kunnes illalla kymmenen tienoilla itkuisuutta oli taas hieman, ja lopulta Alma oksensi oikein valtaisasti, luultavasti koko vatsalaukun sisällön. :( Oksentamisen jälkeen olonsa kuitenkin parani ja oli ihan normaali iloinen itsensä. Tänään Alma on ollut ehkä hiukan levottomampi kuin normaalisti.

Vierastusta alkaa täällä olla ilmassa, mites muilla? Viikonloppuna oli ystävättäriäni kylässä, kaksi blondia ja yksi tummahiuksinen ja blondeja vierastettiin ihan pienen itkun säestyksellä. Itse olen tumma, ja ilmeisesti tämä tummahiuksinen ystäväni hyväksyttiin paremmin, koska oli vähän äidin näköinen...

Tuttigalluppiin vastauksena: Almalla ei ole tuttia, olen muutaman kerran tarjonnut erilaisia tutteja, mutta kaikki saavat vain yökkäämään. Oma nyrkki on kyllä suussa usein, peukaloa, tai muitakaan sormia ei kuitenkaan ime. Esikoinenkaan ei meillä koskaan oppinut tutille, mutta ei myöskään peukunimijäksikään ryhtynyt. En tiedä onko tuo tutti niin kovin tarpeenkaan, silloin tällöin saattaa rinta tosin olla hupi-imun kohteena, mutta mitäpä tuosta...

Täällä Turussa on pakkanen myös pitänyt meidät pari päivää sisätiloissa (lukuunottamatta eilistä pikaista neuvolakeikkaa), ja ilmeisesti ainakin huomenna vielä on ihan yhtä kamala pakkaspäivä odotettavissa. Ikävää, sillä esikoinen hyppii jo seinille välillä... :/

Alma kutsuu äitiä isin sylistä, taitaa olla taas tankkauksen paikka ennen yöunia. Tänään on maito maistunut taas oikein urakalla, taitaa tilata itselleen suurempaa maitomäärää taas, ainakin siltä tuntuu. Mentävä siis on taas! :wave:

Bliss ja Alma kohta 3kk
 
Hetkeen ei ole taas tullu kirjoitettua...

Meillä menee edelleen tosi hyvin, mitä nyt tuttelia menee ihan kauhiat määrät mut soseisiin vielä aikaa..
Meillä kans nukutaa koko yö, Kaapo menee nukkumaan n.22.30-23 ja herää aamulla 7-8 pintaan, syö ja ottaa viel pienet nokoset. Ihanaa kyllä kun saa itsekki hyvät unet =)

Meillä nuo päikkärit ollu tosi katkonaisia ku ei tässä pakkasessa ole ulos päässy nukkuu, mut jospa nää tästä..
Käytiin tossa muutama päivä sit röhinän ja tukkosen nenän takia lääkäris ku jatkunu jo jonkun aikaa(käytetty keittistä ja niistäjää+höyryt) mut ei oikee auttanu..Lääkäri sano et luultavasti pakkasten takia niin kuiva huoneilma ja on siitä! Joten laitoin vesiastian Kaapon sängyn alle ja kuivaustelineen otin kylppärin ulkopuolelle tuomaa kosteutta ja autto heti =) =)

Mut nyt tää äippä lähtee nukkumaan!!
Öitä!

sini ja kaapo 2kk
 
unikuu108
huomenta!!

meillä kans koko perheellä nenä tukossa muttei meillä suoranaista nuhaa ole. on rättejä makkarin patterilla "kuivumassa", kattilassa kuumaa vettä teon pinniksen vieressä, kylppäri höyryhuoneena jossa käydään syömässä.. on pakko käydä ostaa..siis pistää mies ostaa,kun ei täältä itse ulos pääse..liikaa pakkasta.. niin ilmankostutin. kun alkaa omaankin nenään koskee tää kuiva huoneilma.. nyt on kaikki ikkunat huurussa kun ulona niin kylmä ja kylppäristä tulee lämmintä ja kosteeta ilmaa..

teo nukkui myös viime yön sen takia huonosti.heräiltiin parin tunnin välein..eikä siitä syömisestäkään tullut oikein mitään..tai ei tuntunut olevan vielä tiheän imun kautta,vaikka se tässä 3kk hujakoilla tulee. teo siis ensi sunnuntaina tasan 3kk..
no,toivottavasti nyt nukkuu edes jonkunlaiset päikkärit..laitoin 10minsaa sitten nukkuu kun eka käytiin syömässä höyrykylppärissä..

äh,kukkiinkin pitäis alkaa multia vaihdella,kun päivät pitenee. mullon tän talven aikana kuollu yks kukkakin kun olen unohtanut kastella.. vein just pienen palmun tuonne kylppäriin happihyppelylle jotta virkois vähän.. kanankakkaa ja uutta multaa.. sekä peikonlehdelle isompi ruukku..
ja patjatkin pitäis raahaa partsille.. tosin nyt ei voi taas sitä tehdä kun teo vois vaikka havahtua jos meen touhuamaan makkariin..

ehkä vietän hetken tässä koneella..

unis

ja pakko lisätä tuosta vierastamisesta että koska meillä iskä on päivät töissä ja mä touhuan eniten teon kaa niin teo on vähän ruennu kattoo iskää kummastuen..
jos mieheni vaan jaksaisi touhuta pojan kaa niin se tottuis siihen enemmän..ja kun ne kaksi ovat keskenään niin en mene siihen vaan annan touhuta rauhassa..esim kylpeminen ja iltatouhuilu on just hyvää kahdenkesksistä tekemistä..
<br><br>
 
Lasi: Juuu, niin näytti olevankin. Jos lukis ens kerralla ihan ajatuksella tekstejä :headwall: :ashamed:

Yks keino vierottaa on se, että leikkaa sen tuttiosan kokonaan pois. Sitten kun lapsi pyytää sen tutin, niin saa kyllä sen tutin, mutta kun sitä ei voi imeä, niin se loppuu kiinnostus koko tuttia kohtaan..


Mimmi:
Suurin osa vauvoista alkaa nukkumaan noita kokonaisia öitä vasta sitten, kun kiinteät alotetaan, saa illalla mahansa niin täyteen, että jaksaa nukkua. Meilläkin Jere syö vielä n.3h välin öisin. Ja 10kk ei enää tarvi öisin ruokaa, joten luulisin, että tuo miksi vielä noin vanhana öisin syödään, on se että siitä on tullut lapsellekin vain tapa. Varmaan ne kokonaiset yöt saa nukkua jatkuvasti jo tuossa puolvuotiaana.

Tuota mietin tuota unikoulua, että miten se oikein näin pienillä onnistuu? Meillä ainakin herätään niin, että se on joko tissi suuhun tai sitten herätään sellasen huudon kanssa, joka ei lopu ennen kuin se tissi on suussa =)

Jere oppi muuten eilen sellasen, että työntää kielen ulos ja puhaltaa niin kuuluu pärinää. Ihana oli, kun sitten yöllä unissaakin alkoi pärisyttämään.
Nyt jotenkin tänään huomasin, että Jerestä alkaa kasvamaan pieni utelias ihminen sen makoilevan vastasyntyneen tilalle. Älytöntä tää, että aika menee nopeesti

:eek: :heart: :heart: <br><br>
 
Juu, mä ihan kateellisena luen noita, kun vauva nukkuu jo lähes koko yön! ;) Kaverilla on meijän neitiä viikon nuorempi vauva ja sekin jo nukkuu lähes koko yön syömättä. Uskomatonta! Ei meillä vaan...alusta asti on meillä ollut niitä valvottuja öitä, nyt vasta jonkin aikaa mennyt, että oikeesti yöllä nukutaankin! Mutta välii tietysti 2 tai 3 tunnin väliin syömiset.

Odotan aikaa, että oikeesti sais esim. 5 tuntia nukkua itekin putkeen! Harmittaa nämä kovat pakkaset, kun ei pääse ulos. Ulkona nimittäin neiti saattoi nukkua yli 3 tunnin päiväunet, mutta nyt sisällä ne on sellaisia 30 min. torkkuja.

Meillä muuten neiti on kauhee tuhisemaan ja elämöimään öisin. Käy varmaan niitä päivän asioita läpi. Ja, kun ne yöitkut loppui niin nyt on sitten sellaisia pitkiä iltakitinöitä!?! Kai nekin kuuluu asiaan, jotenkin siihen nukkumaanmenoon liittyy, että eikö haluais vai mitä...mutta saattaa olla jo tosi väsyneen näköinen.

Jaksamisia taas kaikille! Ihanaa kuitenkin, että tuo aurinko on alkanut pilkistämään...kyllä se kevät tulee!!!

Nipsu ja neiti 12 vko+2 päivää =)
 
Päivi79
Terveisiä neuvolasta.

Pikkunen huomenna 3kk ja just tultiin tuossa neuvolasta. Sai rotan toisen osan ja 3kk:n piikin.

Painoa 5800g ja pituus 60.7cm (syntymä 3650 ja 51). Pelkällä tissillä mennään ja hyvin kasvaa iloinen neiti :heart:

Vierastamista meilläkin nyt pappaa kohtaan ollu viikonloppuna. Neuvolatäti sanoi että jos nyt vierastaa jo, niin silloin 7kk iässä kun on vierastamisvaihe, niin ei vierasta enää....

Täti sanoi myös että ei pikkuista kannata herättää yöllä syömään. Herättää vaikka aamulla hiukan aiemmin. Meillä siis tuo neiti nukkuu koko yön syömättä.

Päätä kannattaa loistavasti joten suositteli vauvauintia. Pitänee ottaa selvää meiän kaupungin uinti tilanteesta.

Päivi ja pikkunen :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 16:23 unikuu108 kirjoitti:
joo.tarkoitatko tuota että vauvalla on tissi suussa ja vetää päätään taaksepäin. mä luulisin että se heruutta maitoa..niinku lypsää lisää.. joskus tuntuu että kun suurin suihkuaminen loppuu niin suututaan siitä ettei sitä maitoa vaan valu suuhun..ja välillä suututaan siitä että kun maitoa tulee ihan liikaa ja halus vaan luttuutella.. joka päivä erilaisesti.
Jep... just tuota :D Varmaan tuskastuu jonain päivänä, kun ensin tulee helpolla ja sitten pitäisi tehdä vähän enemmän töitä sen maidon tulon eteen :/ Ja toisena päivänä taas tuntuu, että haluaisi vaan nautiskella siinä rinnalla. Mies joinain iltoina sanoo pojalle, että nyt olisi isin vuoro... :whistle:

Bliss taisi mainita rokotuksen jälkeisestä oksentamisesta. Kirjoitin myös aiemmin siitä pulauttelusta. Ja siihen lopputulokseen olen tullut, että se kaikki johtui siinä Rotarixista. Oli vaan niin valtaisaa pulauttelua ja lopuksi ihan kirkasta lientä... Toivottavasti seuraavasta annoksesta ei tule samanlaisia oireita :/

Vieläkin pakkasta...alkaa seinät kaatua jo niskaan :D Koirakaan ei hingu ulos, mutta itse haluaisin jo kunnon kävelylenkille. Vähempi pakkasta riittäisi ihan hyvin =)

Ensi viikkoa koulua ja sitten täällä meillä päin on koululaisilla loma. Ihana, kun ei tarvitse herätellä noita isompia ja saadaan nautiskella pitkistä aamuista =) Pieniä reissuja tehdään. Tältä talvelta jää Lapin reissu tekemättä, kun tuo pikku-ukko on niin pieni. Rupesin perumaan lähtöä, kun ajattelin että imettäminenkin hiihtoreissuilla on niin vaikeaa :whistle: Kesällä sitten pääsee paremmin liikkeelle.
Tilasin muuten kesääkin ajatellen sen Ergo-repun, ei ole tosin vielä tullut. Väriltään musta-verso, enkä ottanut enää vauvatukea.

:wave: :wave:

Lauriina
 
voi kateellisena luen teidän juttuja joiden vauvat nukkuvat koko yön... Pisin aika mitä meillä nukuttu putkeen on 4 tuntia. Ikää neidillä 2½kk ja maitoa menee n 8dl vuorokaudessa. Mälsää kun on noin kovat pakkaset ettei oikein pääse nyt ulkoilemaan enkä ole vauvaa parvekkeellakaan nukuttanut vaikka siinä lasitus. :wave:
 
Täällä metsästetään kovasti verikokeiden ym testien tuloksia - mistään en tunnu saavaan ketään kiinni. Tuli neurologin epikriisi tänään ja suoraan sanottunu itku pääsi sitä lukiessa.. Vaikkakin puolet siitä ihan täyttä siansaksaa minulle mutt netistä kun kävin katselemassa ja tutkimassa mitä mikäkin sana tarkoitta - raektioni: paniikki, pelko, kauhu... Eniten inhottaa juuri tämä epätietoisuus. Haluaisin saada ihan selvällä suomen kielellä tietää mitä he epäilevät emmillä olevan. Miksi siihen on niin vaikea saada vastaus??

Meillä kyllä nukutaan yöt ihan kokonaan, yhdeksän kymmenen aikaan käy neiti unille ja aamulla viiden kuuden välillä herää. Onneksi, muistan kyllä millaista se oli vielä kuukausi sitten, yöt yhtä huutoa ja itkua.. huoh!

Minä olen alkanut näkemään painajaisia siitä, että emmillä on joku pahasti vialla.. Ajatus takoo päässä jatkuvasti, yritän olla reipas ja ajattelematta asiaa - mutta jostain tuo kumpuaa aina vain läpi. Viime yönä näin sellaista unta, että emmillä todettiin joku kromosomi vika.. lyhistyin unessa sairaalan lattialle ja huusin kurkku suorana. Tuota minä todella pelkään enemmän kuin mitään.. Kumpa pian saisin vastauksia, tämä alkaa jo ahdistamaan.

Jos emmillä todetaan jotain vakavampaa - seuraako siitä sitten sarja syytöksiä, syytänkö itseäni ja kaikkea mitä olisin voinut jättää tekemättä raskauden aikana.. (anteeksi taas tämä tunteiden purkaus)..

Pitänee lähteä tekemään pojalle ruokaa, tai oikeammin lämmittämään se - soppa jo valmiina :)

Mukavaa päivän jatkoa teille!

Laura
 
Lasi, toivotaan että kaikki on hyvin ja eikä kannata itseä lähteä syyttelemään ja vatkomaan menneitä, että mitä ois pitänyt tai voinut tehä toisin. Keskityt vaan tään hetken jaksamiseen ja toivotaan, että pian tulee selkeitä vastauksia, ettei tarvii epätietoisuudessa elää!

Mimmi, ei juu meilläkään vielä öitä nukuta! Toivotaan, että sekin aika on lähempänä kuin osaa odottaakaan! ;)

Onkos kellään kikkoja, että miten tytön saisi pinnasängyyn nukahtamaan!?! Kun jostain kumman syystä ei siellä viihdy ja, kun sinne nukkuvana vie niin herää tosi pian itkuun...harmillista!

Nipsu ja tyttö siis ystävänpäivänä 3kk :heart:
 

Yhteistyössä