MarraskuunVauvat 2006

Hei vaan kaikille!
Tosta vierastamisesta kysyisin... Onko teillä muilla vauvat jo kovin vierastaneet? Meillä poika 3,5kk vierastaa toista mummua ja isosiskoa (joka asuu jo omassa kodissaan) vaikka usein näkee. Sitten täysin vieraita ihmisiä joita ei ole koskaan nähnytkään ei vierasta yhtään...
Isommat lapset on vierastaneet vasta yli puoli vuotiaina ja olen ihmetellyt mikä tämä tällainen vierastamis-vaihe oikein on?
 
unikuu108
heii!!

meillä teo on aloittanut tissiriehumiset iltaisin.itse päättelen että joko poika on liian väsynyt,maitoa ei tule niin kuin herra haluais=liikaa tai liian vähän, tai äippä ei vaan tajuu mua ja ottaa päähän..

lisäksi toinen rinta illalla jostain kosmisista syistä on mukavampi ja voi hyvänen aika millaset raivarit teo sai kun ajattelin että otetaan vielä hörpyt tosta toisesta rinnasta kans niin siit ei tuu niin pinkee sit yön aikana..huono ajatus ainakin huutavan pojan mielestä.ratkaisin huudon tällei etten yrittänytkään tarjota rintaa vaan istuttiin siinä sitten ja syliteltiin vaan ja höpöteltiin kaikkee..
sit vähän ajan kuluttua uusi yritys mut eri asennosta.pojan jalat mun samanpuolen kainalossa..johan uppos "huonosta" tissistä kans. ja koska ne kädet on niin pop nyt niin nekin pitää työntää välillä tissin kaa samaan suuhun..vaikkei mahtuiskaan..
lähinnä huvittavaa,kuten tuo iltarintaraivarikin..mieheni joka tuli saunasta samaan aikaan huudon kanssa naureskeli näkyä.poika huutaa naama punaisena ja äiti nauraa tissit hytkyen.. :D
ja hassua on myös että yhdellä raivarikerralla poika nukahti syliin ilman tissiä..voihan olla että kyse on myös rytmin muuttumisesta jota äiti ei tajuu ja yrittää tuputtaa vanhan rytmin mukaisesti tissiä suuhun ja sitä kautta tajua kankaalle pojalta..
ihmeellisiä on pikku immeisten polut..

unikuu ja nukkuteo..13½vk eli mitäs se nyt olikaan kuukausissa..
 
mimosa

Heips!

Tervetuloa seuraan uudet äipät!

Tänään oltiin kolme kuukautis neuvolassa. painoa oli tullut 5568g 59cm, pää 40cm. meillä menee melkein samaa rataa, kuin ennenkin. nukkumaan aletaan jo klo 21.00 joko herätään klo 4.00 tai klo 6.00.
terveenä ollaan pysytte, paitsi iho oireet vain pahenee. Jospa ensi viikolla mentäisiin yksityiselle näyttämään.

Sinä uusi äippä joka synnytit tyksissä tytön, niin kummalla osastolla olit?
Mitä mieltä henkilökunnasta? nyt raivarit joten lopetan
 
Heipparallaa =)

Täällä vietetään hiihtolomaa koko perheen voimin. Ilmat tosin ei oikein suosi eli pakkanen paukkuu :D Isompien poikien kanssa on hiihdelty, keilaamassa käyty ja kylpyläpäivääkin vietetty =) Huomenna olisi vielä tarkoitus tehdä shoppailureissu ja siinä se loma sitten koululaisilta alkaakin olla ohi.

Pikku-ukon tissiraivarit alkavat myös olla ohi ainakin tällä hetkellä ja toivottavasti pysyykin. Ajattelin, että johtuivat siitä, kun ennen maitoa tuli suihkuamalla ja sitten pitikin tehdä töitä imemiseen :whistle: tiedä sitten johtuiko siitä :\| No, nyt ainakin menee paremmin...
Täysimetyksellä yhä jatketaan ja ainakin poika kasvaa, on tyytyväinen ja nukkuu hyvin.

Pikkuinen jokeltelee paljon, naureskelee oikein ääneen ja kääntyy vatsalta selälleen. Joskus osaa ottaa lelun hetkeksi käteensä ja saa sen suuhun :D
Aivan ihana on seurata kehitystä ja touhua, on niin hellyyttävä. Koirasta tykkää erityisesti...aina kun näkee, niin heti menee suu hymyyn ja pitää alkaa jutella koiralle =) hauska =)
Vierastamista alkaa jonkin verran esiintyä, yllättävän aikaisin. En ainakaan muista, että nuo isommat olisi näin aikaisin vierastaneet. Johtuukohan siitä, kun ollan niin paljon kaksin?!

Saatiin viimein se Ergo. Nyt olen tässä kotosalla harjoitellut laittamaan poikaa siihen ja vain edessä olen kantanut. Huomattavasti paremmalta vaikuttaa kuin liina. Tuntuu tukevalta ja kannettua saa edessä, takana ja sivulla. Uskon, että tällä on ainakin meillä tosi paljon käyttöä kun ulkoilemme paljon. Tuohon voi pojan laittaa, kun tekee koiran kanssa metsälenkkiä tai patikoi perheen kanssa =) Suosittelen =)

Mutta nyt kutsutaan äitiä... :wave: :wave:

Lauriina
 
unis harmajahapsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 20:20 Lauriinas kirjoitti:
Pikku-ukon tissiraivarit alkavat myös olla ohi ainakin tällä hetkellä ja toivottavasti pysyykin. Ajattelin, että johtuivat siitä, kun ennen maitoa tuli suihkuamalla ja sitten pitikin tehdä töitä imemiseen :whistle: tiedä sitten johtuiko siitä :\| No, nyt ainakin menee paremmin...
Täysimetyksellä yhä jatketaan ja ainakin poika kasvaa, on tyytyväinen ja nukkuu hyvin.

Lauriina
löysin aiheesta kivat jutut täältä.. teo riekkuu nyt tissillä.huutaa ja huutaa ja huutaa.. ei itke suoranaisesti vaan huutaa..

:$

http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php

ja tää on kans imettävälle todella hyvää selailtavaa

http://maitolaituri.imetys.fi/viewforum.php?f=3


unikuu ja teo 13 ja risat vk(jolla huomenna eka rokotus..katsotaas miten poika huutaa..)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 14:14 mizzuli kirjoitti:
heippa! mahtuiskohan tänne vielä mukaan yks marraskuussa synnyttänyt? mä oon ahkerasti lukenut tein juttuja ja aattelin et jos mäkin hyppään remmiin mukaan! eli synnytin 10.11.2006 tyksissä tyttövauvan. painoa oli 3590 ja pituus 52cm. kaikki on mennyt ihan hyvin ja likka kasvaa huimaa vauhtia. nyt painoa 6450g ja pituus 61,8cm (oltiin reilu viikko sit neuvolassa).
Tervetuloa!
Ollaan sitten oltu synnyttämässä samaan aikaan! Meidän neitokainen syntyi samana päivänä samassa paikassa! Koko päivä vierähti synnärillä, aamulla ennen kuutta jo sisään, ja tyttö syntyi 22:50... kokoa meillä oli 3865g/54cm... Hauskaa, kun ihan saman ikäinen tyttö sinullakin! :)
 
Hei! Tuosta vierastamisesta joku kyseli niin poikani ei ole vielä kolmea kuukautta ja selvästi vierastaa. täytyy sylissä kääntää niin ettei vieras suoraan katso häntä eikä varsinkaan puhu. Muuten ihan kamala itku. Täytyy ihmisiin tutustua silleen rauhassa kauempaa katsellen. Meillä varmasti tilanteeseen vaikuttaa se,että paljon ollaan kotona kaksin aika hiljaisuudessa. sit paljot ihmismäärät jahälinä on aika pelottavaa.

Meillä mennään jo pitkälti toista viikkoa tuota tiheän imemisen kautta. Joten yötkin on ollut huomattavasti rikkonaisempia kuin aluksi, jolloin riitti 1tai 2 syöttöä. Mielenkiintoista nähdä ens viikolla neuvolassa miten kokoa tullut lisää. Meilläon nimittäin tähän asti kasvettu aika aika maltillisesti. tuskin kuitenkaan nälkää näkee kun on varsin tyytyväinen vauva, mitä nyt joskus saa aikamoisia tissiraivareita.
 
mizzuli
me mentiin sairaalaan torstai-iltana 9.11. siinä puoli kympin aikoihin ja tyttö syntyi tasan klo 04.00 aamuyöstä. ja aamulla klo 8 maissa päästiin osastolle. kotiin lähdimme maanantaina 13.11. aika ruuhkasta oli osastoilla..mein huone oli ainakin koko ajan täysi =) muistatko bliss kummalla osastolla olit? me oltiin 311.aika sekavat muistikuvat on tosta sairaala-ajasta..mut kotiin halusin lähtee kyl heti vaan ku mahollista B) ja tosi mukava kätilö oli kyl meillä.osaston henkilökunnasta en sit kommentoikaan,heh! ei vaan,kaikki meni ihan mukavasti.
 
Howdy hei!

Tiistaina oli Emmillä rankka päivä.. Aamulla menin sairaalaan puol kahdeksalta aamulla, puol kymmenen neiti humautettiin uneen - alkoi silmien tutkiminen sitten magneettikuva päästä.. Heräämössä neiti vietti kaksi tuntia ja minä vain odotin ja odotin.. Sitten neiti tuotiin minulle ja voi kauhia kun oli Emmi vetelä ja veltto. Päivän päätteeksi vielä VEP-tutkimus. Neljältä päästiin sitten kotiin.
Tänään soittelin sitten lääkärille tuloksista. Kauhulla odotin ja pelkäsin pahinta, mutta onneksi turhaan. Silmissä ei mitään vikaa, kaikki on kuten pitää.. Aivot normaalit, mitä nyt hiukan on sitä löysyyttä/väljyyttä aivopoimuissa. Sitä nyt sitten arvioidaan seuraavalla kontrollikäynnillä onko aihetta lisätutkimuksiin Kuopiossa vai voidaanko jo unohtaa ja jättää kaikki tämä taaksemme..
Vierastamisesta.. Kyllä meidän emmi ainakin vierastaa :) Mummi saa ottaa ja pitää sylissään siten että selkä on mummiin päin, muuten tulee iso itku.. Ja muutenkin huomasin sairaalassa että neidin ilme menee ihan myrtsiksi kun siinä pyöri outoja naamoja.
Meillä podetaan kunnolla lentsua, ensin mieheni sairastui kuumeeseen.. meni pari päivää ja minuun iski kuume, nyt on esikoinen kauheassa yskässä ja muutenkin hiukan kipeän oloinen, kuumetta ei ainakaan vielä ole.. toivottavasti ei nousekaan. Ja etenkin ettei emmiin tarttuisi. Saa olla pesemässä oikein ahkeraan käsiä, huoh!
Tälläistä meille.. nyt pitänee mennä katsomaan Puuha Peteä pojan kanssa kun neiti unillaan..

Laura
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 13:32 mizzuli kirjoitti:
me mentiin sairaalaan torstai-iltana 9.11. siinä puoli kympin aikoihin ja tyttö syntyi tasan klo 04.00 aamuyöstä. ja aamulla klo 8 maissa päästiin osastolle. kotiin lähdimme maanantaina 13.11. aika ruuhkasta oli osastoilla..mein huone oli ainakin koko ajan täysi =) muistatko bliss kummalla osastolla olit? me oltiin 311.aika sekavat muistikuvat on tosta sairaala-ajasta..mut kotiin halusin lähtee kyl heti vaan ku mahollista B) ja tosi mukava kätilö oli kyl meillä.osaston henkilökunnasta en sit kommentoikaan,heh! ei vaan,kaikki meni ihan mukavasti.
Oltiin osastolla 310, mulla oli yksityishuone... En kyllä sellaista ollut edes tajunnut pyytää, mut kärrättiin sinne kai, koska oli aamuyö, ja olin ihan tolkuttoman väsyksissä kärsittyäni supistuksista kaksi vuorokautta... :$ Olin tosiaan niin poikki synnytyksestä, että silmissä pimeni vielä useampi tunti synnytyksestä, kun yritin nousta. En edes suihkuun saanut mennä ennen kuin seuraavana päivänä puolen päivän jälkeen. Silti mun mielestä synnytys oli helpompi kuin olisin etukäteen kuvitellut. :D Vauva on siis meidän toinen, mutta ensimmäisen synnytin sektiolla (01/04), perätilan takia.

Mulla ehti olla synnytyksessä mukana useampi ktilö, kaikki onneksi oikein mukavia. Samoin tällä kertaa osaston henkilökuntakin oli mitä mukavinta, toisin kuin edellisellä kerralla... Silloin samaisella osastolla oli vanhempi hoitsu, joka käyttäytyi todella törkeästi minua kohtaan, ilmeisesti hänen mielestään sektiolla synnyttänyt oli jotenkin alempiarvoinen kuin muut, sillä muita kohtaan hän oli oikein ystävällinen.

Me kotituduimme myös maanantaina, olisin kyllä jo sunnuntaina (tai jo lauantainakin... ;) ) halunnut kotiin, mutta koska Alma oli hiukan keltainen, oltiin vielä hetki tarkkailtavana. Sinänsä oli harmillista olla omassa huoneessa, että ei tullut oikein kontaktia muihin äiteihin, mutta toki lepääminen oli helpompaa.

Missäs päin Turkua muuten asustelette, jos saan udella? Me asutaan Länsi-Keskuksessa, ihan Cittarin vieressä. Ja perheeseemme kuuluu siis lisäkseni mies (vm. -72, itse olen vm. -75) ja pienet tytöt Eva 3v ja Alma-vauva. Muutettiin tänne Länsikeskukseen juuri ennen Alman syntymää Vasaramäestä, alkoi kaksio käydä ahtaaksi...

Mulla on muuten kuva "vauvansukkataulusta" sairaalasta, meidän Alma on taulun perjantai-sarakkeen toiseksi viimeinen, vaaleanpunainen pikkusukka. :) Teidän pikkuinen lienee joko ensimmäinen tai toinen?

Meilläkin vauva kasvaa huimaa vauhtia, 3kk-neuvolassa pari viikkoa sitten vaaka näytti jo 7250g ja mittanauha 64,5cm, melkoinen pötkäle. Itseasiassa pituutta lienee nyt jo enemmän, sillä 68-kokoiset bodyt alkavat jäädä pieniksi jo, hartia-haaroväli alkaa useammassakin bodyssä kiristää jo siihen malliin, että isompaa ois päälle saatava. Niskat ja selkä on mulla ihan jumissa vauvan kantamisesta, vaikka kuinka yritän kantoliinaa apuna pitää. Alma on nyt innostunut kääntyilemisestä ihan tosissaan, ja selällään ei pysy hetkeäkään. Mahalta selälleen pääsy onkin vielä hiukan hankalampi juttu, onnistuu joskus, joskus ei. Yksin ei siis lattialla viihdy pientäkään hetkeä... Esikoinen taas keksii omia kepposiaan tauotta, joten melkoisessa pyörityksessä täällä ollaan, varsinkin nyt kun on niin kova pakkanen, ettei uloskaan pääse. :snotty:

Nyt on juuri ihan uskomattoman ihana hetki päivästä, sain molemmat lapset samaan aikaan päiväunille (joksin esikoinen nukkuu nyt kyllä ihan liian myöhäiset unet...), saan olla ihan rauhassa tässä koneella ja kupponen teetä vierelläni. =) Esikoinen pitäisi kyllä kohta jo herättää, jos ei itse ala tokenemaan, en vaan millään vielä haluaisi... :whistle:

Huomenna esikoisen 3-v neuvola. Alma jää isukin kanssa kotiin, kun äiti ja isosisko lähtevät kahdenkeskiselle vierailulle. :)

Bliss ja Alma, 3kk 12 päivää
 
Hei.

Meillä Jere kääntyi eilen mahalleen, selältä. Nyt sitten tänään oli unohtanut, miten se tehtiin ja kiukuttelee kun ei pääsekään mahalleen. Niin suloinen.

Minä oon ollu 4 päivää kipeänä ja piti mies hälyyttää kotiin, kun yksin en pärjännyt, vieläki hieman heikottaa, mutta piti tulla vielä kurkkaamaan. Huomenna on siis sitten muutto ja ties kuinka kauan menee, ennen kuin seuraavan kerran netti toimii, joten en pääse katsoon kuulumisia.

Knackerton ja Jere 4 päivää vaille 4kk...
 
mimosa

No heips Mizzuli!

Mekin oltiin osastolla 311. Siellä vietettiin aikaa kahdeksan pitkää, rasittavaa päivää.
Olin joskus kuullut puhetta tästä osastosta, ajattelin vain niiden juttujen olevan lööperiä.
No omat kokemukseni olivat kamalat, ja tympeät.
Ensi synnyttäjänä ei jäänyt hyvät fiilarit osastosta, eikä muutamasta lastenhoitajasta. Kaksi vanhempaa Rouvaa olivat yli tympeitä, tylyjä, ja mitään en osannut. yksi vähän yli kaksi kymppinen oli myös ärsyttävä, en muista nimiä, enkä myöskään muista oliko nuorempi kätilö, vai hoitsu.

Aluksi luulin että minussa on jotain vikaa. kaksi huonekaveriani eivät myöskään tykänneet heistä, ja sama kohtelu. Muutamilta tutuilta olen myös kysellyt mielipiteitä. Mieheni huomasi että osastolla oli huono ilmapiiri, tiedä siittä.
Sinne osastolle en enään ikinä halua itse joutuvani. Sori valitukseni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 20:53 mimosa kirjoitti:
No heips Mizzuli!

Mekin oltiin osastolla 311. Siellä vietettiin aikaa kahdeksan pitkää, rasittavaa päivää.
Olin joskus kuullut puhetta tästä osastosta, ajattelin vain niiden juttujen olevan lööperiä.
No omat kokemukseni olivat kamalat, ja tympeät.
Ensi synnyttäjänä ei jäänyt hyvät fiilarit osastosta, eikä muutamasta lastenhoitajasta. Kaksi vanhempaa Rouvaa olivat yli tympeitä, tylyjä, ja mitään en osannut. yksi vähän yli kaksi kymppinen oli myös ärsyttävä, en muista nimiä, enkä myöskään muista oliko nuorempi kätilö, vai hoitsu.

Aluksi luulin että minussa on jotain vikaa. kaksi huonekaveriani eivät myöskään tykänneet heistä, ja sama kohtelu. Muutamilta tutuilta olen myös kysellyt mielipiteitä. Mieheni huomasi että osastolla oli huono ilmapiiri, tiedä siittä.
Sinne osastolle en enään ikinä halua itse joutuvani. Sori valitukseni
Tosi ikävää! :(
Itse olin myös kuullut että tyksissä on töykeitä kätilöitä ja hoitajia, mutta mulle heistä on puhuttu nimenomaan osasto 310:n yhteydessä. Ekan synnytykseni yhteydessä tosiaan olin itsekin sitä mieltä, että kohtelu oli omituista ja töykeää, synnytin silloin siis sektiolla, ja tämä eräs vanhempi hoitaja/kätilö, en muista kumpi oli varsinkin todella tyly ja epäkohtelias. Olinkin siis todella positiivisesti yllättynyt tällä toisella synnytyskerrallani, kaikki henkilökunta oli tällä kertaa todella mukavaa ja avuliasta. :) Enkä kyllä usko, että oma asenteeni olisi kummallakaan kertaa vaikuttanut kohteluuni, sama ihminen olen edelleen, enkä mielestäni ole mitenkään hankala tapaus... :whistle: Oikeastaan vähän harmittaa, etten silloin ekan synnytyksen yhteydessä valittanut saamastani kohtelusta, olisi kyllä pitänyt, niin ikävät muistot jäivät.
 
mammanen harmaana
Kuka se kirjoittikaan ergosta??? En jaksanut enää selata taaksepäin.

Meille hankittiin myös ergo reppu ja vielä ei pojan jalat taivu niin, että saataisiin kunnolla siihen istumaan. Eli ei pääse kunnolla siihen sammakko asentoon...

Minkä kokoinen vauva sinulla on ja minkäikäisenä aloitte tuota ergoa käyttämään.

Meillä poika on ensi maanantaina 3,5kk. Kuukausi sitten neuvolassa otetut mitat olivat siis 59,5cm ja 5550g.

No eihän tuo pituus vaikuta siihen ergossa istumiseen, jos vaikka jalat ovat pidemmät... Niin tuo pituus ei sitä kerro, mutta kuitenkin.
 
tolki

"Vierastamista alkaa jonkin verran esiintyä, yllättävän aikaisin. En ainakaan muista, että nuo isommat olisi näin aikaisin vierastaneet. Johtuukohan siitä, kun ollan niin paljon kaksin?!"

Meillä kanssa tuntuu, että Rasmus on alkanut pikkuisen vierastamaan, ja isäänsäkin katoo pitkään. Ollaan aika lailla kahdestaan arkena, kun iskä tekee pitkää päivää ja on kotona monesti vasta iltamyöhään ja viikonloppuisin.

Kuuluukohan 2,5 kk ikään yhtäkkiset heräämiset kesken unien täyteen itkuun?? (olipa huonosti selitetty) Mut siis Rasmus pärähtää nykyisin yölläkin ihan yhtäkkiä itkemään ja jatkaa pikkuisen silittelyn jälkeen rauhallisesti. Muutenkin öisin on alkanu olemaan levottomampaa pyörimistä. TOissa yönä heräili tunnin välein!!! Mut se yö olikin siitä erikoinen, että iskä siiryi, vihdoin, nukkumaan meidän kans takaisin makkariin. :whistle: Pitkä evakkohan toi oli. :LOL: Voi olla, et Rasmus reagoi siihenkin.
Rintaraivarit...hmm... musta tuntuu, et meillä poika vasta on alkanu aloittelemaan sellaisia! Eilen ei olis millään kelvannu ku oikee rinta!
Ja selkeästi enemmän Rasmus on alkanu itkemään väsymystään ja tarvitsee päivälläkin nukahtamiseen tosi rauhallisen tilanteen. Mut on oppinu omaan koppaansa nukahtamaan aikasta hyvin. Se on jotenkin pojalle vissiin turvallinen, unesta muistuttava paikka.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
tolki ja Rasmus 2,5kk
 
Oltiin eilen 3kk neuvolassa ja pituutta ei ollut tullut kovainkaan paljoa, muutenkin on reippaasti alle 60cm, painoa oli 5.2kg. Voi olla että joudutaan lastenklinikalle tutkimuksiin kun kasvaa niin vähän. Itse kyllä epäilen että olisi maitoallergia kun kakka ollut koko ajan löysää ja nyt vihreääkin. Esikko oli sentään samanikäisenä 60cm. Onko muilla tosi pieniä n 3kk ikäisiä?

Niin ja rokotus saatiin eilen ja se aiheuttanut tänään vähän kiukkua, mutta suppoa en ole vielä laittanut, täytyy varmaan illemmalla laittaa jos levottomuus vielä jatkuu.
Kovasti on alettu vierastamaan varsinkin miehiä.
mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
vieras takavasemmalt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 11:02 mammanen harmaana kirjoitti:
Meille hankittiin myös ergo reppu ja vielä ei pojan jalat taivu niin, että saataisiin kunnolla siihen istumaan. Eli ei pääse kunnolla siihen sammakko asentoon...
Kyllä kai tuon ikäisen pitäisi jo saada jalat sammakkoasentoon. Eli jos avaa selällään jalat "haralleen", niin se on sammakkoasento.
 
Mimosa

No minä mietin pitkään valittamisesta, mutta kavereiden kanssa puhuminen on auttanut. olen vain kuullut negatiivista 311. hyvä tietää 310 jututkin. Kuitenkin vauvan kanssa olen pärjännyt hyvin kotona, ja viimeiset päivät tyksissäkin meni hyvin, kun hoitajat vaihtuivat.

Meidän poika ei ole vielä vierastanut ketään, kai sekin aika koittaa.

Joku puhui selältä kääntymisestä. Meillä käännyttiin ekan kerran jo kuukausi sitten. Kaikki kuten anoppini on vain ajatellut minun huijaavani asiasta. Kääntymis asiakin tuli todistetuksi oikein neuvolatädille, kerran meni ilman vaatteita, ja kaksi kertaa vaatteet päällä. Välillä ei kyllä onnistu homma, ja tulee raivarit.

Iloista viikonloppua kaikille
 
Joo, minähän se kirjoittelin Ergosta ;) Meillä pikku-ukko on vajaa 3 kk ja 2kk mitat olivat 5555g ja 61cm (muistaakseni :whistle: ). Poika on tooooosi pitkäjalkainen ja tuntuu ihan riittävän jalkojen mitta tuohon reppuun. Ehkä vähän vaikeaa olisi pitää vielä pitkiä aikoja, mutta harjoittelussa vasta onkin... Mutta käytännölliseltä kaikkineen vaikuttaa tää ostos =)

Eilen illalla laittelin haikeana pieniä vaatteita pois. Meillä kun ei niille sitten enää käyttöä ole, vaikka juuri on taas kaikki hankittu... Uskomatonta, miten vajaa 3kk aikana on kasvanut!

Pakkaset vaan jatkuvat. Tänään laitoin pojan nukkumaan tuonne ulkoeteiseen, kun siellä on kuitenkin vilpoisempi kuin sisällä, mutta ei pakkasta kuten ulkona. Siellä onkin nyt nukkunut jo kolmatta tuntia ja kohta herää supernälkäisenä.

Viihtyykö teillä pikkuiset yksikseen? Tai siis ovatko yksinään pienen hetken? Meillä tuo poika on niin tottunut siihen, että joku on koko ajan lähellä. Huomaa ja vaistoaa heti, jos viimeinenkin lähtee vierestä :D Heti alkaa "huudella" perään ja jos kukaan ei tule HETI, niin sitten nousee kovempi meteli. Mukavasti pitää huolta, että seuraa on...

Rauhallista perjantai-iltaa

Lauriina
 
mammanen harmaana
Joo, toki jalat menee sammakko asentoon. Kirjoitin taas niin epäselvästi. Mutta ei mene sammakko asentoon sinne ergoon. Tarviisi olla pidemmät jalat pojalla...Jää muuten pylly ilmaan, eikä sinne repun pohjalle saakka yletä. tai sitten me ollaan niin leveitä itse :LOL:

No, ei. Ihan sopusuhtaisia ollaan :)

 
tolki
No, nyt se Rasmuskin tuli sitten flunssaan. :( :snotty: On tänään yskinyt, kunnon yskänkohtauksia. :/ Mut kuumetta ei oo nostanu, eikä vielä ainakaan hengitys vingu, joten kai sitä voi kotona vähän aikaa katsoa. Vai ootteko miten nopsaan vieneet lääkäriin?? Rasmus on reilu 2,5kk. On niin reppana, ku joutuu yskimään. Laitettiin kaksi kattilallista kuumaa vettä makkarin lattialle+märkä rätti patterille+ ilmakostutin täysille. On tosi kuivaa taas sisäilma näillä pakkasilla. Saas nähdä, nukutaanko ensi yönä..
joten vetäydynpäs minäkin hyvissä ajoin punkkaan.

Meidän poika on masukipujen loppumisen jälkeen alkanut viihtyä aikasta hyvinkin yksikseen. Paremmin päivällä jopa nukahtaakin omaan sänkyynsä, kun lähden huoneesta pois. Ja lelukaaren alla viihtyy hyvinkin kymmenen minuuttia, et saan syötyä. :) Maailman ihmettely vie nii paljo huomiota, ettei aina tajua, et äiti on toisessa huoneessa. :)
 

Yhteistyössä