MarraskuunVauvat 2006

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 08:15 LaSi79 kirjoitti:
Torstai.. tosin ei sillä päivällä niin väliä - minusta kun tuntuu että nämä pari viikkoa on mennyt minulta aivan sumussa..

Meidän alku tytön - Emmin - kanssa ei ole ollut mitenkään ruusuinen, jotenkin ihan harmittaa lukea teidän viestejä kuinka kaikki on niin ihanaa :'( Toki olen iloinen teidän puolesta, siis onnea vain kaikille :)

Emmi kun kotiutui sairaalasta, saimme nauttia hänestä vain muutaman päivän - sitten hänet otettiin polille viikoksi; söi niin huonosti. Hänellä todettiin korkea kitalaki jonka vuoksi syöminen ei onnistunut anatomisilla tuteilla, kieli niin lyhyt ettei rinnallakaan voi olla.. No, nyt emmi on onneksi alkanut syömään hyvin. Siitä ei minun tarvitse murehtia. Mutta - minä en osaa nauttia tästä ihananuudesta :'( En jaksa emmin itkua ja kitinää, tuntuu että pääni hajoaa kun emmi itkee.. ja se kun usein ajoittuu iltaan/yöhön.. monta tuntia ... päivästä toiseen..

Ei minun pitänyt tänne tulla ruikuttamaan, mutta jollain tavalla helpottaa kun saan nämä tuntemukseni ulos.

Vielä olisi tammikuuhun pitkä aika, sitten saisi emmiltä edes tuon lonkkatyynyn pois (perätilassa siis oli) ja vasemmassa lonkassa luksaatio. Mutta, onneksi se havaittiin ajoissa ja tuo saadaan hoidettua.

Ehkä minäkin vielä joku päivä opin nauttimaan tuosta pienestä neidistä, siis ihan kunnolla.. Välistä vaan se tuntuu niin mahdottoman vaikealta..

Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille..
Paljon halauksia sinulle :hug: :heart: En osaa sanoa mitään lohduttavaa :'( Hyvä, että saat purettua ajatuksiasi täällä :hug: Voimia :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 08:15 LaSi79 kirjoitti:
Torstai.. tosin ei sillä päivällä niin väliä - minusta kun tuntuu että nämä pari viikkoa on mennyt minulta aivan sumussa..

Meidän alku tytön - Emmin - kanssa ei ole ollut mitenkään ruusuinen, jotenkin ihan harmittaa lukea teidän viestejä kuinka kaikki on niin ihanaa :'( Toki olen iloinen teidän puolesta, siis onnea vain kaikille :)

Emmi kun kotiutui sairaalasta, saimme nauttia hänestä vain muutaman päivän - sitten hänet otettiin polille viikoksi; söi niin huonosti. Hänellä todettiin korkea kitalaki jonka vuoksi syöminen ei onnistunut anatomisilla tuteilla, kieli niin lyhyt ettei rinnallakaan voi olla.. No, nyt emmi on onneksi alkanut syömään hyvin. Siitä ei minun tarvitse murehtia. Mutta - minä en osaa nauttia tästä ihananuudesta :'( En jaksa emmin itkua ja kitinää, tuntuu että pääni hajoaa kun emmi itkee.. ja se kun usein ajoittuu iltaan/yöhön.. monta tuntia ... päivästä toiseen..

Ei minun pitänyt tänne tulla ruikuttamaan, mutta jollain tavalla helpottaa kun saan nämä tuntemukseni ulos.

Vielä olisi tammikuuhun pitkä aika, sitten saisi emmiltä edes tuon lonkkatyynyn pois (perätilassa siis oli) ja vasemmassa lonkassa luksaatio. Mutta, onneksi se havaittiin ajoissa ja tuo saadaan hoidettua.

Ehkä minäkin vielä joku päivä opin nauttimaan tuosta pienestä neidistä, siis ihan kunnolla.. Välistä vaan se tuntuu niin mahdottoman vaikealta..

Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille..

juu mä niin tiedän sun tunteesi..tai paremminkin mun mies,heh.

mulla vaan mies on niin kultainen että valvoo neidin kanssa klo 2-4 asti yöllä,ja hoitaa syötöt vaikka hän menee AAMULLA KOULUUN..
ja mä nukun yleensä siihen aamu neljään ja hoidan syötöt siitä lähtien..tai sitten valvon ite koko yön ja mies nukkuu, muttayleensä niin ei käy ku ei tuo rotjake nuku jos mä valvon vaan pelailee tai kattoo telkkua mun seurana..

oon sanonu et sun on nukuttava,ja välillä hän tekeekin niin mutta tuntuu oma fiilis aika luuserilta ku nukun vaan ja toinen hyssyttää huutavaa neitiä toisessa huoneessa(toki mä herään neidin huutoon tasaisin väliajoin,mut silti..)..ja mä siis voin nukkua päivällä..

en oo äiti tyypiltänikään yhtään uhrautuvaa sorttia,mutta kyllä se välillä masentaa ku mies "uhrautuu" noin paljon..toki hoidan ihan kaiken muun,ja kaikki muut syötöt paitsi 22-04 syötöt..mut ku en tupakoi enkä juo pisaraakaan,ni tuntuu et uni on mun ainoa pahe mikä mulla on jäljellä..

mutta tosiaan siis neiti nukkuu 4 h pätkiä päivisin mutta öisin herää 1h välein ja 2 h välein syö.

tänään on ekaa kertaa tuttelin omneo korviketta,josko siitä tulisi apu.jotain tippojakin meillä on mutta ne ei oo rela tippoja eikä niit cuplaton tippoja..en ny jaksa käydä nimeä kattomassa..

nyt siis näyttää vielä hyvältä..yleensä tähän aikaa huuto ja kiemurtelu ja käsien huiskiminen on alkanut.. :/

pakko mennä maate.. :ashamed:

ehkä musta tulee vielä joskus semmoinen äiti kun mä haaveilin,toki iloinen olen mieheni panoksesta toki, mutta haluaisin että mäkin tekisin osani..siis tuon nimenomaan yövalvomisen kannalta.. :\|

tää on tämmöstä sekavaa sepostusta..on polla yhä hormooni myrskyn vallassa..valitan asioista jotka on hyvin ja iloitsen negatiivisista asioista..
 
Lasi79
Kyllä ne päivät vielä tulee kun jaksaa iloitakin, joku päivä sen vain huomaa, että nyt on mennyt paremmin, tiedän että melko klisee on tuo lausahdus, mutta toivottavasti edes jotenkin lohduttais.
Mulla oli kun esikoisen sain, niin mies armeijassa. Olin melkolailla yksikseni esikoisen ensimmäiset 1,5kk.
Se aika oli elämäni väsyttävintä aikaa. En ole ikinä ollut fyysisesti niin väsynyt, ku tuona puolenatoista kuukautena ja tietenki se muuttu henkiseksikin väsymykseksi. Muistan ku vain heijasin sylissä vauvaa ja katoin kellosta, että taas yksi minuutti meni eteenpäin. Silloin kyllä mielessä pyöri kaikenlaiset ajatukset, että miten tätä voi jaksaa, jos tämä on aina tämmöstä. Otti päähän, kun tuntu että kun ihmiset aina hehkutti kuinka vauva-aikana vain haluais vain tuijotella vauvaa eikä malttais ees nukkua, mietin että mitä ihmeen höpinää ne sellaset on. Monesti ajattelin kateellisena lapsettomia ihmisiä, ainoastaan sen takia kun he saavat nukkua kokonaisia öitä ja eivät ole sidottuna kotiin ja ole niin väsyneitä.
Nyt kun muistelen noita aikoja, niin tuntuu että olin vauvan ensimmäisen elinkuukauden yöpaita päällä ja en mennyt ulos koko kämpästä haahuilin vain väliin synkissäkin aatoksissani.
Toivottavasti lähtis sulla arki sutviintumaan
:hug:

 
unikuu108
moi kaikki lierumahat..
:hug:
tänään rinnat on ollu ku kaks kivistä palloo ja oikeeta rintaa kivistää.. tajusin vasta äsken että jos imetän kainalon alta niin ehkä se sais tuon kovimman patin tuolta liikeelle.menisin kylpyyn lelluttaa rintoja jos ei olis vuotoo..

käytiin tänään neuvolassa.oli kiva seikkailu.saatiin kokeilla uusia rattaitakin..
pojalle oli tullu takas painoo 200g, vielä uupuu 100g syntymäpainosta,mut eihän tuota ikääkään ole ku 4pv.. ja vähän kellertää joten mennään maanantaina uudestaan.
huomenna ajattelin käydä pikaiseen kaupassa ja jättää pojan iskälle.imetän sen nukuksiin ja painun ostaa lampun hoitopöydän yläpuolelle ja kasvojenpuhdistusainetta..
mut nyt meen nukkuu niin jaksan olla hyvä mutsi vielä tuossa aamu 4aikaan..

unikuu
 
Huomenia.

Tänne kuuluu kurjuutta.
Kirjoittelen synnytyksestä kunhan jaksan.

Tulin viikon alussa kipeäksi, kuumetta pukkaa,kamala flunssa, yskittää ja poskiontelot täynnä räkää.
Tänään mennään vauvan kanssa päivystykseen.
Mutta kyllä tämä oma olotila vielä menee, mut nyt on huoli pikkuneidistä, hän tullut myös kipeäksi.
Yskii ja hengitys rohisee, eikä jaksa oikein olla tissillä kun menee kitinäksi ja huudoksi, kun ei ilma kulje pikkuisella.
Tuntuu että olen ihan poikki tämän sairastelun takia, haahuilen vaan yökkäri päällä kaiket päivät. Myös muut lapset kipeinä,ekaluokkalainen ei ole ollut koko viikolla koulussa.

Vauva valvottaa öisin, päivällä nukkuu paremmin. Eli rytmi on tavallaan nurinpäin.

Mökkikin on kun hävityksen jäljiltä, mikä ärsyttää suunnattomasti. Yleensä pidän paikat järjestyksessä ja lapset saavat levitellä lelunsa vaan huoneeseensa.
Nyt on koko kämppä hyrskyn myrskyn kun ei ole voimia sen paremmin siivota kun olla koko ajan kieltämässäkään.

Jospa tämä tästä, kunhan pikkuneiti saadaan kuntoon :heart:

Kati
 
Hei kaikille!

Lueskelin kuinka teidän vauvat valvoo öisin, niin pitääpä kertoa oma tarinani: koko raskausajan tein pelkkää yötyötä ja pikkuprinsessa nukkuu kaiket yöt (4-6 h pisin syöttöväli) ja muuten herää tasaisesti 3 h välein, päivällä myös 3 h. Tuntuu että sitä pääsee aika helpolla ja minä jännitin kovasti, mikä mahtaa vauvan rytmi olla yötyön jäljiltä =)

Imetyshormonit alkaa vähitellen tasaantumaan ja tissit vähenemään paakuista! Välillä ottaa kyllä kovasti päähän kun mies on raksalla koko isyysloman ja näkee vauvaa EHKÄ hereillä kerran vuorokaudessa. Mut pakko sitä on tehdä, kun kelit on plussan puolella :( Välillä vaan ÄRSYTTÄÄ niin rutosti.

HIMPULA, sun synnytyskertomus oli pelottava :/ Muistutus että aina voi jotain sattua. Onneksi molemmat selvisitte! :hug:

Sinna ja prinsessa
 
Moi. :wave:
Minäkin löysin lopultakin tieni tänne muitten synnyttäneiden seuraan. :)
Eipä ole tullut oltua pitkiinaikoihin näillä sivuilla. Poika (pojat) on pitänyt minut se verran kiireisenä nämä viisi viikkoa, että ei ole tietokone edes käynyt mielessä. ;)
Mutta nyt kun olen kerran tänne päässyt, niin pitänee kait vähän kertoa kuulumisia.
Poika on alkanut kasvaa jytistää oikein kunnolla alku kanhertelujen jälkeen. Kahden viikon iässä ei ollut vielä paino noussut sairaalasta lähdön jälkeen kun 20g :eek: Terkkari käski tihentää syöttövälejä ja kolmen viikon neuvolassa paino oli noussut viidessä päivässä 85g joka oli edelleen aika naftisti. Seuraava paino kontrolli tehtiin samalla viikolla, painoa oli tullut lisää komeat 200g ja pituutta 1cm viidessä päivässä. Viimesimmän käynnin jälkeen painoa oli tullut vajaassa kahdessa viikossa 460g ja pituutta 1,5cm. =)
Poitsu syö päivällä kahden tunnin välein, illalla alkaa klo 18-19 tankkaaminen tunnin välein ja yöllä syödää 4-6 tunni välein.
Vesseli on alkanut jo seurailemaan ja muutaman hymynkin on jo vilauttanut. :heart:
Itse olen kuntoutunut todella hyvin sektiosta, vaikka kolme ensimmäistä viikkoa tuntui todella pitkiltä kipeiden vatsamakkaroiden kanssa tuskaillessa. Nyt olen käynyt lähes päivittäin vaunulenkillä ja tuntuu todella ihanalta päästä kävelemään niiden tuskallisten kuukausien jälkeen jolloin liitoskivut esti liikkumisen lähes kokonaan. :)

Taidanpa tästä nyt lähteä seurailemaan BB:tä kun ehkä vielä on hetken omaa aikaa ennen tämän illan viimeistä syöttöä. :whistle:
 
Meillä poika ottaa sellaset parin tunnin imemissessiot (määrää en osaa arvioida millilitroina) ja nukkuu sitten pari tuntia. Yöllä ottaa ihan vähän pitemmän spurtin nukkumisen kanssa ja aamuyöstä sitten taas herää pariksi tunniksi tankkaamaan.

On vauvalla muuten Sammas, joka ilmeisesti on sitten tarttunut mulle toiseen rintaan, tuntuu polttavana kipuna kun aloittaa toisesta rinnasta imettämään. Pirullinen juttu. Puolukkaa en ole löytänyt mistään ja ajattelin ens viikon neuvolassa mainita, että sais tuon tissin kuntoon ja toisen suun, onneksi hänellä ei ole ilmeisesti kipeä suu, vaikka sammas onkin. Oliskohan tuohon sammaksen syntyyn vaikuttanut sidekalvontulehdukseen saatu antibioottitippa. No onneksi sekin on huomenna ohi, se kuuri.

Mulla taasen on jälkivuoto loppunut *jipii*
Vielä pitäis tuota haavaa odotella paranevaksi (toivon mukaan ei enää montaa viikkoa) ja pääsis taas tuonne kammarin puolelle touhuamaan :D
Mies odottaa varsin innokkaasti haavan paranemista.

Saatiin tässä vasta tietää, että mies on koulun takia ens helmikuusta, huhtikuuhun viikot toisella paikkakunnalla. Suorastaan, v*tuttaa kun hänen pitää lähteä (aikasessa tosin olen ärtymykseni kanssa =) ) Aina tuntuu siltä, kun mies on poissa ja tulee takaisin taas vain lähteäkseen, että mies vain kyläilee. Noo, kestettävä se on.
Voi olla, että jos kovin hermostuttaa yksin täällä oleskella lasten kanssa, niin vien lapset hoitoon sille opettajalle joka on keksinyt tuon käytännön ja sanon, että siinä on sulle viikoksi urakkaa :D

Nyt nukkumaan.. :wave:

Knackerton ja vauva 4vkoa 1pvä..
 

Mä en osaa arvioida millilitroina paljonko tuota tissimaitoa menee, mutta varmasti voin sanoa että tarpeeksi! Semmoisella teholla, ja saattaa olla melkein tunninkin tissillä yhtä kyytiä. Välit meillä vaihtelee, saattaa siis välillä Poju imeä tissiä reilun tunninkin, sitten on kolmen tunnin tauon ja ottaakin vain huikat, tunnin tauko ja esmes 30-45 minuttia syö tissiä..
:D Että tällaista täälllä
Nukkuuko teidän vauvanne äitiyspakkauksen pahviloodassa, pinniksessä vai teidän vieressänne? Meillä poika nukkuu, pahviloodassa, joka on pinniksessä, pinnis meidän sängyn vieressä, tai sitten poika nukkuu meidän sängyssä. Eli hyvin tällainen tuntojen mukaan elelevä family ollaan :)
Syödään kun on nälkä, nukutaan kun nukuttaa, ulkoillaan kun on halua ja sillä lailla! Tottakai jotkin rutiinit on oltava, mutta tällainen elämäntapa sopii useimmiten meille oikein hyvin (ainakin siihen asti kun olen kotiäitinä :whistle: )
Vauva on aivan ihana, ja jos enkeli olisi adjektiivi, niin voisi olla Pojulle aika kuvaava sana! :heart: :D Kyllä edelleen tirahtelee kyyneleet ja on sydän pakahtua onnesta! Kuvitella että pian 3 viikkoa!! Oh-hoh.

Mitä viikonloppusuunnitelmia teillä on?
Minä olen menossa yksiin "joulumyyjäisiin lauantaina ja sitten olisi tarkoitus väsäillä joulukorttihommia loppuun, jos suinkin ennättää. Paljon olisi kyllä viikonlopuksi puuhaa ja tekemistä. Lisäksi voisi alkaa noita ristiäisiä pikkuhiljaa pohtimaan, ja nimeä tottaki .. :kieh: Meinaan vaan ne toinen ja kolmas nimi tahtoo tuottaa vaikeuksia...

Hupsan, kitinä kuuluu makkarista, Termos, rauhallista yötä!! :hug:
 
Aaah. Ihana aamu. Nukuskeltiin puoli yhteentoista. Toki syöttelin poikaa välissä, meitä oli 5 henkeä sängyssä loikoilemassa, kuvitella että vei voiton lastenohjelmilta!

klo 15 on ne myyjäiset, voisi vaikka soitella joululauluja ja siivoilla ja palstailla :whistle: :D :saint:

HYvät huomenet siis vaan kaikille!
 
Möhkösfantti, ihana poika sulla =) Suloinen kuin mikä !!
Tuollainen kuva sulattaa sydämet :heart: , pitääpä ottaa itsekin ja lähettää mummuille ja papoille!

Appivanhemmat kävivät pikavisiitillä ja tutustumassa vauvaan. Harmittaa kun ehtivät olla vain muutaman tunnin, mutta kyllä sitä sit ehtii jatkossa :) Suunniteltiin pitää ristiäiset jo parin viikon päästä että saa ennen joulua alta pois. Jos siis jaksaa ja saa viel papin paikalle!

Nyt on eilen ja tänään epparihaavat ollu paljon parempina, ehkä vähitellen menis jo umpeen. Ens viikolla joutuu mennä lääkäriin jos ei lähde paranemaan, ärsyttävää :headwall: Kai olen vähän kummallinen kun tahtoisi päästä jo petipuuhiin vaikka synnytyksestä vast puolitoista viikkoa :saint: Ja haavat kipeenä :LOL:

Prinsessa ottanut tavaksi touhuta ilta 19-02, syödä ja tankata ja olla hereillä. Sit se nukkuu putkeen 4-6 h ja tankkaa ja uudet 4-6 h. Eli ylösnousu tapahtuu joskus puolenpäivän jälkeen useimmiten =)

Ajattelin että mun maha on ihan kamala nahkalieru kun synnytys on ohi, mutta olo tuntuu LAIHALTA edelleen, maha on pieni pömppis mutta ei (omasta mielestä) paha. Harmi vain kun en omista puntaria, kun odotusaikana tuli 16 kg, mitähän mahtaa olla viel jäljellä?!? Tuntuu että kaikki mitä suuhun pistää tulee tisseistä ulos, maito on keltaisi rasvaa edelleen! Onko muilla kovia vilunväreitä kun maito nousee? Mulla välillä ihan tärisyttää ja peiton alle lämmitteleen.

Sinna ja prinsessa viikko ja 2 päivää

Onnea Nappi :hug: <br><br>
 
rabella
Meille syntyi poika 20.11. Pituus 50 cm, paino 3660g ja pipo 35,5cm. Rv 41+3.
MItäs muuta, ihan kivasti on vauva arki lähtenyt käyntiin, sellainen ongelma vaan on, että maito ei tahdo nousta kunnolla. MIten muilla kuinka kauan teillä meni, että maito nousi kunnolla. Mulla maanantain atulee viikko, eikä vielä tunnu siltä, että ois kunnolla noussut.
Synnäriltä päästivät pois kun lupasin tilata ajan neuvolaan punnitukseen jo maanantaille, että alkaisi paino nousta, kun paino oli laskenut torstaina jonkin verran vielä. KOrviketta käskivät antaa oikeen urakalla, mutta vähän mietityttää tuo imetys, kun se ei oikeen muutenkaan tahdo sujua ihan niin hyvin kuin toivoisi. Vauva kyllä viihtyy rinnalla pitkiäkin aikoja, mutta rinnat tosi arat ja olen miettinyt onko se imuote jotenkin huono, kun maito eo ala nousta kunnolla.
I-2 kakkavaippaa tulee päivässä ja pissa vaippoja myös. KOrviketta menee ehkä noin 1- 1.5dl vrk. Onko se paljon tämän ikäiselle?Pääsenköhän korvikkeesta eroon, kun vauva kuiten aina joskus tuntuu tosi nälkäiselle imetyksen jälkeen sitten taas joskus se nukahtaa ja nukkuu ihan tyynesti. Silloin kun nälkäisen tuntoinen olen antanut korviketta imetyksen jälkeen.
 
unikuu108
kaunista päivää kaikille

täällä ollaan vähän kurkkukivussa.tai kurkku tuli heti synnytyksen jälkeen kipeeksi.(huusinko liikaa?)
eilen oli jopa vähän flunssanen olo.ja hiki lentää..ne hormoonit sit vai?
mut en voi kekkuloida pelkällä imetystopilla kun näitä meijereitä on suojeltava kylmältä henkensäkin uhalla :)
meillä poika imee hyvin, mun mittapuulla. syöttövälin olen yrittänyt pitää 3-4 tunnissa maksimillaan koska Teo nukkuu aika hyviä unia.(kuten nytkin..)herätän sen jos se nukkuu neljään tuntiin asti.
maidon määrää en tiedä milleissä, mutta rinnoissa sen tuntee kyllä.nää on välillä muhkuraiset pahkurat ja imemisen jälkeen ihanan pehmeet.
yhtenä iltana kivisti oikeeta rintaa kainalon alta ja kävin suihkussa laskemassa kuumaa vettä rinnoille ja ne valui koko suihkun ajan.. onhan nuo arat muttei ihan liian kipeät.
mut ennenku menin suihkuun niin mieheni näki rintani ja oli että "herrajestas, ihan ku jotku silikonit.."hehheheh :LOL: kuppikoko on kasvanut kahdella, b:stä D:hen..
ja en ole vielä huomannut eroa yön ja päivän välillä syöttö- ja nukkuväleissä, koska itse nukun yöllä niin että herään syöttämään ja syötän makuultaan ja nukahdan aina.. paitsi viime yönä jolloin poika ei syönyt niin hyvin ja kitisi enemmän..silloin nousin istumaan syötön ajaksi.
meillä Teo nukkuu mun vieressä meidän parisängyssä ja mies olohuoneesssa patjalla..sen takia että mieheni saisi nukuttua ja että mä en herää sen kuorsaukseen sillon kun nukun..
tosin alan jo kaipaamaan yhteistä nukkumista..ja lisäksi mieheni touhuilee aika pitkälle yöhön kaikkee ja mä taas meen pojan kaa nukkuu aikasemmin..meillä on myös pinnasänky ja sellanen vauvan ensisänky-kori joka on sängyn vieressä, mut en koskaan saa sitä sinne nukkuu imetyksen jälkeen yöllä..päivisin poika nukkuu korissa. olen myös yrittänyt nukkua pojan rytmissä..mut jos ei väsytä niin touhuilen kaikkee.. toisin tänään heräsin tuossa 15aikaan.
meillä maito on aika ohuen näköistä valkoista, et se rasvainen kausi on mennyt jo?
painoin 83 ja risat ennen synnytystä ja to neuvolassa 78kg.oikeestaan olin aika pettynyt koska olo tuntui niin laihalta.. ja mä odotin kans hillitöntä lierumahaa mut tää onkin tällanen pehmee pullukka..
mut toi poika on niin söpö. sen lähellä oleminen tuntuu jossain niin syvällä sydämessä ettei siellä ole mun mieheni lisäksi varmaan kukaan käynyt. ja pelkkä se että poika pitää pienellä kädellään mun pikkurillistä kiinni on parempaa melkein ku seksi..
tosin melkein odotan sitä "ekaa kertaa" kun meillä ei paljoo puuhailtu raskauden aikana..
näihin kuviin näihin tunnelmiin.
moika

unikuu<br><br>
 
Rabella: pitäiskö sun kokeilla herätellä vauva syömään tiheemmin kolmen tunnin välein? auttaisko se?
välillä tuntuu että ei ole maitoa enää ollenkaan mutta taitaa sitä silti olla kun vauva on tyytyväinen ja pulauttaa välillä ylimääräset pois. joku kyseli että olinko lpks:ssa olin juu. mutta nyt imetyspuuhiin.
 
Rabella:

Vähennä pikkuhiljaa sitä korviketta ja anna vauva on tissillä vaikka kokoajan, jotta maito lähtee nousemaan, hermo siinä voi kyllä mennä jos joutuu jatkuvasti imettämään, mutta ei siinä niin kauan kuitenkaan mene, kun alkaa tarjonta vastaamaan kysyntää.
Mallas kuulemma auttaa maidon nousuun, apteekista kait saa.

Käytiin tänään tuolla sohjossa noilla sisarusrattailla, jotka painaa miljoona kiloa. Esikoinen päätti kesken matkan, ettei halua enää olla kyytissä ja päätti kävellä. Kävelyvauhti oli vaan melkoisen hidas ja vauva alkoi vaunuissa jo kitisemään, kun heiluminen loppui. Onneksi mies oli mukana, jotta minä pääsin pukkaamaan vaunut nopeammalla vauhdilla kotia ja mies jäi esikoisen kanssa kävelemään. Tosin mies kantoi tuon pojan takasin, kun oli tehnyt stopin sinne tienvarteen ja ei suostunut enää tulemaan kun pari askelta 10minuutissa eteenpäin. Sellainen jääräpää tuo esikoinen on. Onneksi en ollut yksin reissussa, olisin varmaan vieläki siellä tienposkessa houkuttelemassa toista rattaisiin.

Masentaa vähän nämä kelit. Oon huomannu, että kun täällä on niin tuo kaamos tällä hetkellä päällä, niin ois tosi tärkeää, että olis lumi maassa ja puissa. Se imee sen vähäisenkin päivällä olevan valon tuo, että on sohjoa ja puista lumi pois. Varsin inhottavaa.

 
Moikka.

Käytiin eilen siellä lääkärissä ja tuomio oli seuraavanlainen: Vauvalla ylähengitystieinfektio ja kurkunpääntulehdus, hoitona supot, höyryhengitys ja nenätipat.
Viime yö menikin sitten tunnin välein tippoja laitellessa ja vauvan yskimistä vahtiessa. Olen nukkunut ehkä pari tuntia viime yönä, jospa ensi yö olisi vähän helpompi.
Jotenkin sitä vaan vahtii tuota vauvaa koko ajan että hengittääkö se kunnolla kun tuntuu että välillä tukehtuu kovassa yskänpuuhkassa.
Tissilläkin on tosi levoton kun ei ilma kunnolla kulje, mutta kyllä nuo tipat sitten hetkellisesti auttaakin.

Itse sain antibioottikuurin keuhkoputken- ja poskiontelotulehdukseen, toivottavasti alkais pian tehoamaan, että jaksaisin valvoa tuon pikkuisen kanssa paremmin.

Isommat lapset on myös flunssassa, mutta onneksi jo parempaan päin menossa. Kuumetta ei ole kummallakaan ollut enää eilisen jälkeen.

Tästä tuli nyt tämmöinen valitusvirsi, mutta ei mahda mitään kun kuulumiset on tällä erää tälläisia.

Mutta pikkuneiti kutsuu joten pärjäilkää :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 23:56 Knicke Knackerton kirjoitti:
Meillä poika ottaa sellaset parin tunnin imemissessiot (määrää en osaa arvioida millilitroina) ja nukkuu sitten pari tuntia. Yöllä ottaa ihan vähän pitemmän spurtin nukkumisen kanssa ja aamuyöstä sitten taas herää pariksi tunniksi tankkaamaan.

On vauvalla muuten Sammas, joka ilmeisesti on sitten tarttunut mulle toiseen rintaan, tuntuu polttavana kipuna kun aloittaa toisesta rinnasta imettämään. Pirullinen juttu. Puolukkaa en ole löytänyt mistään ja ajattelin ens viikon neuvolassa mainita, että sais tuon tissin kuntoon ja toisen suun, onneksi hänellä ei ole ilmeisesti kipeä suu, vaikka sammas onkin. Oliskohan tuohon sammaksen syntyyn vaikuttanut sidekalvontulehdukseen saatu antibioottitippa. No onneksi sekin on huomenna ohi, se kuuri.

Mulla taasen on jälkivuoto loppunut *jipii*
Vielä pitäis tuota haavaa odotella paranevaksi (toivon mukaan ei enää montaa viikkoa) ja pääsis taas tuonne kammarin puolelle touhuamaan :D
Mies odottaa varsin innokkaasti haavan paranemista.

Saatiin tässä vasta tietää, että mies on koulun takia ens helmikuusta, huhtikuuhun viikot toisella paikkakunnalla. Suorastaan, v*tuttaa kun hänen pitää lähteä (aikasessa tosin olen ärtymykseni kanssa =) ) Aina tuntuu siltä, kun mies on poissa ja tulee takaisin taas vain lähteäkseen, että mies vain kyläilee. Noo, kestettävä se on.
Voi olla, että jos kovin hermostuttaa yksin täällä oleskella lasten kanssa, niin vien lapset hoitoon sille opettajalle joka on keksinyt tuon käytännön ja sanon, että siinä on sulle viikoksi urakkaa :D

Nyt nukkumaan.. :wave:

Knackerton ja vauva 4vkoa 1pvä..
Moi =) Sammakseen auttaa Vichy vesi..siis pumpuli tupolla omaan rintaan taputtelet ja pumpulipuikolla vauvan kieleen =) Näin neuvolasta mulle sanottiin..ei tosin meillä selvää sammasta, mut vauvalla hieman valkeaa kielessä, kannattaa kokeilla =)
rabella yhdyn edellisiin kommentteihin, että kannattaa tosiaan herätellä vauvaa imemään rintaa ja antaa siinä olla tiheään, se maito alkaa siitä kyllä nousemaan =) Tsemppiä ja jaksamista :hug:

Meille kuuluu tosi hyvää =) Neiti on edelleen tosi rauhallinen tapaus :heart: Torstaina oli neuvola ja viikossa+2 päivässä oli tullut lähes 700g painoa :D ja ihan rintamaidolla vaan ollaan. Nyt siis painoa oli 3248g ja saatiin jo alkaa ulkoilemaan (piti tuo 3kiloa rikkoa ;) ) Neiti syö n. 2-4 tunnin välein ja yöllä mennään n. 2 syötöllä. Ja hän on pika imijä, sillä 10min imut riittää ja masu on täynnä ja syö vain yhden rinnan kerralla, mutta se maito tulee kyllä sellasta kyytiä, että menee pienellä monesti henkeen..! Isommat lapset on olleet mukavasti hoitokavereina, eikä mustasukkaisuutta ole vielä ilmennyt. paljon teillä vauvat ovat hereillä päivisin? meillä on aamupäivästä n. 2 tuntia ja illasta saman, muuten nukkuu, herää ainoastaan vaipanvaihtoon. On se vaan niin ihanaa tää vauvantuoksuinen arki :heart:

Himpula ja rinsessa 3vko:a ja 2 päivää
 
Meidän joulutontusta tuli Marrasmies =)

LA oli 2.12. mutta hän päätti (isän toiveesta) tulla aiemmin eli syntyi 20.11.
Homma lähti käyntiin spontaanisti laspiveden pulpahteluilla ja lopulta Kätilöopistolle siirryttyämme supistusten puuttuessa sitten käynnistetiin 12 tunnin kuluttua ekoista vesistä. Synnytyssalissa puhkuttiin noin 8 tuntia ja parin tunnin jälkeiset, tikkaukset ja kylvetykset yms päälle. Synnytys sujui 95% hyvin, mutta ponnistusvaihe kesti 45 minuuttia ja supistukset loppuivat, joten imukuppisynnytys oli edessä. Sehän vasta ilkeeltä tuntui ja menin hieman paniikkiin. Lopulta tuntui kuin peräsuolta olis synnyttänyt :( Perr kipeetä teki \|O Onneksi sentään sain epidruaalin ja ennen imukuppia tehokkaat puudutteet alapäähän, en huomannut epparin tekoakaan ollenkaan.

Nyt ollaan kotona ja poika on ollut tyytyväinen ja rauhoittuu tosi hyvin, vaikka vetää välillä tehokkaat pultit, jos maitopullo tai tisusyöttö viivästyy. Tisulla ollaan enintään 20 min, jonka jälkeen nukahtaa siihen tosi sikeeseen uneen. Mun rinnat vaan on niin kipeet, että olen senkin takia välillä antanut pulloa ja myös koska maito ei meinanut nousta.

Oma olo on kipee... kipuja joka paikassa, nivelissä, alapäässä, päätä särkee, jalat menee kramppiin yms. Oon joutunut ottaan joka päivä särkylääkettä, että pääsisin liikkeelle sängystä. :( Välillä pitää oikeen pillahtaa itkuun, et sais pahaa oloa helpotettua. :'( Mut eikös nää lasketa vielä normaaliin tilaan, kun synnytyksestä on vain 7 päivää?

Sammaksesta... meidän pojulla on myös kielen päällä valkoinen kerros ja mun tisut kipeet... Voisko se olla sammasta? Mähän sain antibioottitipan synnytyssalissa, koska oli tulehdusvaara vesien menon takia.

Vadelma ja ihana poika 1 viikkoa

 
milk
Hei!

Ilmoittaudun nyt tällekin puolelle =) Poika syntyi tasan viikko sitten 19.11 ja on aivan mahdottoman suloinen!!! Rauhallinen ja rento kaveri, liekö isäänsä tullut. Siskot ovat ollet innoissaan pikkuveljestään :) Synnytys oli nopea, sairaalassa ehdittiin olla 2 tuntia ja mieskin ehti juuri ja juuri mukaan ponnistusvaiheeseen. Oli viemässä isompia hoitoon. Kotiin päästiin tiistaina ja ekat päivät menivät jonkinlaisessa horroksessa kun en ollut saanut nukuttua sairaalassa ja olin ihan zombie. Nyt on pari yötä mennyt jo paremmin ja pääkin alkaa taas toimia ja ajatus kulkea. Vauva tuoksuu niin ihanalle ja hänen kanssaan seurusteleminen on niin hauskaa että häntä voisi tuijottaa ja pitää sylissä tuntikausia.

Eka neuvolakin on jo takanapäin, syntymäpaino oli jo ylittynyt ja kaikki muutenkin kunnossa.

Oma vointi on vähän niin ja näin. Toisena päivänä kotiintulon jälkeen nousi maito sitten kunnolla, rinnoista tuli tosi kireät ja mulle tuli lämpöä. Tänään "maitobaari" on ollut jo selvästi tottuneempi hoitamaan tehtävänsä eikä lämpöä ole. Sitten mielessäni ovat kummitelleet kätilön puheet siitä miten istukka oli repaleinen eikä hän pysty takaamaan ettei kohtuun jäänyt mitään. Sanoi sen kuitenkin olevan epätodennäköistä. Sairaalasta lähtiessäni ja sairaalassaoloaikana kuulin että kohtu olisi supistunut hyvin mutta neuvolan terkka sitten tokaisikin että onhan se aika iso. Että ketähän nyt uskoisi. Tänään koin säikähdyksen kun sen jälkeen kun vuoto oli eilen ja tänään ollut jo vaalenemaan ja vähentymään päin, tulikin yhtäkkiä kunnon hulahdus kirkasta verta, side oli melkein täynnä ja pikkareissa ja sitä tuli vielä vessanpönttöön. Sen jälkeen loppui. Soitin sairaalaan osastolle josta kotiuduin ja kysyin neuvoja. Siellä oltiin sitä mieltä että jos jää tähän yhteen kertaan, on ihan normaalia eikä tarvitse huolestua. Jos taas olisi jatkuvampaa, pitäisi mennä näytille. Plääh. Raskauden aikana oli jo niin paljon vastoinkäymisiä etten kestä enää yhtään stressaavia tilanteita :\| Toivon vain että elimistöni osaa hoitaa tämän asian kuntoon.
Onko teillä muilla jälkivuodot menneet oppikirjojen mukaan? Mulla tuli viime synnytyksen jälkeen jotain kalvoja vielä kotona mutta silloin luonto hoiti asian eikä mitään ongelmia tullut. Että osaa olla stressaavaa..


Eipä sitten tällä kertaa muuta. Kovin on suloisia vauvoja näkynyt profiilikuvissa! :flower:

milk ja poika 1 viikko,
 
Kamajohille voimia, pirullisinta on tuo, että lapset kipeänä.
Meillä vanhemmalla pojalla on ollut nyt sitkeä flunssa ja olen pelännyt ihan hirveästi, että se tarttuu vauvaan. Ei sitten onneksi vielä ole tarttunut. Mulla kyllä välistä tukkonen olo, mutta ei mitään hirvittävän heikkoa oloa kuitenkaan.

Pitääpäs kokeilla tuota Vichyä sammakseen. Vadelma: Mulla ainakin on tuo toinen tissi aina kun aloittaa imetyksen, niinkuin tulessa. Ei se kuitenkaan ole normaalia, että tissit on kauan aikaa kipeinä jos vauvalla on ihan oikea imuote.

Meillä tuo kaveri on melkosen virkeä pitkin päivää ja iltaisin nukkuu eniten ja aamupäivästä. Voi olla joskus tosi pitkään hereillä, nytkin on nukkunut 12:n jälkeen vain sellaset parinkymmenen minuutin pätkän.

Eilen tuo vanhempi poika tuli mulle näyttämään legorakennelmaa ja sanoo, haisee ihan m*lkulle..Olin vähän aikaa äimänä, että mistä ihmeestä
tuollasta kieltä on kuullut. Tajusinpas, sitten että tarkoitti että haisee myrkylle. Nyt olen hekotellut itsekseni moista lausahdusta..

Kitinää kuuluu..

Knackerton ja päivänsankari 1kk :D
 

Yhteistyössä