MarraskuunVauvat 2006

Moi =) 4kk neuvolassa käyty...pituus 59.7 (3 milliä vähemmän ku viimeksi :eek: kutistunut likka :LOL: no ei, harjottelija viimeksi mitannut ilmeisesti väärin...) painoa 5980g..sitä tullut vaan 80g ja viime kerrasta on 2 viikkoa. Ei kumminkaan patistettu soseita antamaan, vaan saadaan jatkaa täysimetyksellä...tuohon niukkaan kasvuun syynä tää sairastelu (kuluttaa kuulemma paljon) ja kun kerta pissaa ja kakkaa normaalisti ja on tyytyväinen ja iloinen niin nou hätä :D katsotaan miten kasvua tullu sit 5kk neuvolassa ;) Rokotusta ei voitu vieläkään antaa, koska antibiootti kuurista niin vähän aikaa..eli meidän Venla saa ensimmäisen rokotuksen vasta 5kk neuvolassa. Mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

Himpula & Venla 4kk :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Paljon on aikaa vierähtänyt viime visiitistä, on tämä arjen kiireys päässy ihan yllättään. Vauvan hoidon keskelle tuli vielä muutto Oulusta Tampereelle eli hurjan pakkailun keskellä ei paljoa oo kerenny enää netissä roikkuun. Mutta jos nyt ois hetkinen...

Mitä teille kaikille kuuluu? Pikaisen vilkaisun perusteella kaikki elää ihan suht normi arkea pikkuistensa kans...?

Meidän kuulumiset pähkinän kuoressa; Tyttö sai siis nimekseen Tea Adele ja tänään täyttää tasan 4kk. 3kk neuvolassa oli painoa 6180g ja pituutta 60,6cm. 4kk neuvola onkin sitten täällä uudessa asuinpaikassa ihka uuden neuvolatädin luona, vasta viikon päästä kylläkin. Vähän meinaa jo jännittää äitiä. ;)

Pikku-neiti on kova tyttö hymyileen ja parit ihanat naurutkin on jo päästänyt, saatiin ihan nauhallekin. :heart: Omat kädet on hirmusen kivat leikkikalut ja nyt on sitte hoksattu että minäkin voisin osata kääntyä mahalleen. Hirveetä punnertamista kun sille tuulelle sattuu. Ei vaan oo voitu pitää toista paljoa lattialla muuton vuoksi, mutta nyt kellii kaiken menetetyn ajan edestä.

Tissittely on meillä vähitellen jo loppunut. Alkuun kokeiltiin yötä vasten korviketta kun yöt alko olla heräilyä parin tunnin välein ihan vaan parin imasun mittasille ruokatauoille. Pullolta söi kerralla mahan täyteen ja niin on yöt rauhottunu niin että parhaillaan syö vain kerran aamuyön puolella. Ja päiväunetkin nukutaan jopa 4h/kerta, kun alusta asti on nukkunu vaan pahimman väsymyksen pois ja sit taas kiukutellu. Vähitellen on sit maito itellä vähentyny ja tää muutto sit tais viedä loputki, stressi siis.

Nyt ois tarkotus alotella soseitakin, kun tuli jo ikääki tarpeeksi. Se on sit hauskaa katella niitä hassuja ilmeitä toisen makumatkalla. :D

Tällasta siis meillä.

Sen verran vielä huhuilen että nyt kun on tullu muutettua tänne Tampereelle, jäi kaikki tuttu ja turvallinen pohjoseen. Kovasti kaipailisin tännekin samassa elämänvaiheessa olevia tuttavuuksia, eli laitelkaa yyveetä jos on vinkkejä virikkeistä päivään ja jos ulkoiluseura kiinnostaa.
=)


Nyt pitää taas rientää, pitää yrittää aina välillä keretä käydä kattoon kuulumisia ja laitteleen omatki.

:hug: kaikille!

Kesäheinä
 
tolki
3 kk neuvolasta uutiset: pituutta Rasmuksella 58 cm ja painoa 6170g. Annettiin samalla rota-rokote ja sit se piikki!! On ollu pojalla päivä yhtä itkua! :/ Ei raukka oo koskaan tuolla tavalla itkenytkään kipua! Jalka on ihan turvoksissa ja punainen piikityskohdasta. Voi poloista.

Mä olen nyt sit antanut kolmena iltana pullosta korviketta lisäksi. Kokeillaan, jos meilläkin se rauhoittais öitä. kun siis kahden tunnin välein heräillyt täälläki! Oliks se jus Kesäheinä, joka siitä mainitsi! Ja siitä sainkin nyt sit innoitetta kokeilla tätä edelleen. Ei millään haluis vielä ottaa soseita kokeiluun, ku maitoa kumminkin tulee tursuamalla. Jos se olis vaan jääny rytmi päälle, ku oli kipeenä ja silloin alkoi toi yöheräily. No, katsellaan.
Nyt nukkuun velkoja pois.
\|O tolki ja Rasmus 3kk risat
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 21:29 tolki kirjoitti:
3 kk neuvolasta uutiset: pituutta Rasmuksella 58 cm ja painoa 6170g. Annettiin samalla rota-rokote ja sit se piikki!! On ollu pojalla päivä yhtä itkua! :/ Ei raukka oo koskaan tuolla tavalla itkenytkään kipua! Jalka on ihan turvoksissa ja punainen piikityskohdasta. Voi poloista.

Mä olen nyt sit antanut kolmena iltana pullosta korviketta lisäksi. Kokeillaan, jos meilläkin se rauhoittais öitä. kun siis kahden tunnin välein heräillyt täälläki! Oliks se jus Kesäheinä, joka siitä mainitsi! Ja siitä sainkin nyt sit innoitetta kokeilla tätä edelleen. Ei millään haluis vielä ottaa soseita kokeiluun, ku maitoa kumminkin tulee tursuamalla. Jos se olis vaan jääny rytmi päälle, ku oli kipeenä ja silloin alkoi toi yöheräily. No, katsellaan.
Nyt nukkuun velkoja pois.
\|O tolki ja Rasmus 3kk risat

Joo minähän se siitä korvikkeesta mainitsin. Pitää viel sen verran mainita että meillä yöt rauhottu vasta kun aloin antaa korviketta illalla ja maidon vähetessä yölläkin. Se yösyöttö oli aika ratkaseva juttu. Ja meni siis pari yötä et tasaantu heräily eli tavoista kai se on vauvalla kiinni. :)

Ja sit pakko tolki sen verran kysyy ku mainitsit tosta itkuilusta rokotteiden jälkeen että ootko jo uskaltanu antaan särkylääkettä pienelle? Me annettiin sillon ekan kerran rokotteen jälkeen ja yö nukuttiin rauhallisesti, eikä ollu mtn mahaoireitakaan. Ja nyt on sit annettu ku toinen puskee kuolaamisesta päätellen hampaita ja on välillä ollu kovin levoton. Panadoli nestemäisenä on hyvä apu pienelle "potilaalle".

Jaa niin, tänään Tea maisto sit ekan kerran peruna/porkkana-sosetta ja voi että oli hyvää. Silmät ihan loisti kun maistu niin hyvälle. Huomenna taas lisää. Toivoa nyt ettei oikein kipristelis massua uudet pöperöt.

Taas aika palata touhujen pariin eli palailen taas!
 
Moi! täälläkin on annettu nyt korviketta jo toista viikkoa. ensin aloitettiin illalla ja nyt syödään oikeastaan lähes tulkoon kokonaan tuttelia. yöt ovat tasaantuneet ja viime yönäkin herättiin vain kahdesti. Että ainakin meillä tämäon ollut rauhoittava tekijä ja lapsikin on päivät hyväntuulinen nauravainen lapsi.

ehkä vähän poden huonoa omaatuntoa siitä että imetys loppuu jo nyt mutta toisaalta. tärkeintä on ettäkoko perhe voi hyvin ja on tasapainossa.
 
unikuu108
hei..

tänne kuuluu tavallista. teolla on nenä ihan tukossa ja eilen sitten laitoin lasten nasolinia illalla yhdet tipat nenään.tais mennä nieluun koska vaikutus ei kestänyt kuin 22-01 ja sitten alkoi taas tukkotuhina. kuulosta hurjalta pojan korina ja kuorsaus.no. ensi viikolla on 4kk neuvola ja kun kuumettakaan ei ole..

tänään mennään ystäväni 3-vuotiaan tyttären synttäreille. tämä tyttö, punya, on ihastuksissaan teoon ja haluaa olla koko ajan silittämässä, ottamassa syliin ja leikkimässä teon kanssa. suloista..

elämä on kyllä muuttunut paljon raskauden alettua ja pojan syntymän jälkeen.ja vielä tää imettäminen.hormoonit on kyllä kova sana.. miten teillä jotka eivät imetä, niin onko hormonitasapaino tasoissa jo?tai siis onko sillä jotain eroa ennen raskautta,syntymää ja mahdollista imetystä?

mietinpä tätä siksi kun öö.. mulla ei noi makuuhuoneen hommat oikein nappaa.tietty kun koko päivän toukkaa kantelen ja viihdyttelen, siivoilen kotona ja pidän pytinkiä pystyssä.. niin ekana ei illalla tule mieleen että touhuis jotain miehen kanssa, vaikka haluaakin olla siliteltävänä..
mutta huomasin että mieheni ei edes kiinnosta mua sillä lailla. rakastan tietysti häntä mutta..en tunne sellasta vetoa.. jostain luin että imetyshormonit tekee sen ja sitten kun lopettaa imetyksen niin elimistö "palaa" samaan vanhan tilaan ja kaikki romanttiset jutut alkaa taas kiinnostaa..
se olis varmaan kivaa,mutta myös tuntuu että mitäs väliä sillä touhuilulla on kun emme halua toista lasta nyt ja muistan kyllä vielä millasen löylyytyksen alapää sai tuosta edellisestäkin synnytyksestä..
hassua koska en ole ikinä ennen ajatellut näin. ennen raskautta petijutut oli kivoja ja "helppoja" asioita. nyt selkeesti vaivaannun jos mieheni ehdottaa jotain..helposti löydän muuta tekemistä.."on pyykkiä,tiskikoneen tyhjentämistä ja yleistä siivoomista.." ja jopa telkun kattominenkin vie voiton..
olen yrtittänyt kertoa miehelleni etten ole niin innoissaan asiasta ja sitten hän tulkitsee ettei sitten paijailuakaan tarvita.. niin..
mietin tässä että onko kenelläkään samallaista fiilistä.. vai friikkailenko itekseen täällä..

unikuu ja toukkateukka
 
hippo76 harmaana
Meillä on nyt jonkunlaista masutautia liikkeellä,mahdollisesti rotaa... :x ja pikkuiselle ei piikiä tullut hankittua. :( Isompi poika oli 4pv,tänään helpottaa jo kovin kipeeja lensi kummastakin päästä..keskimmäinen vielä terve mutta vauveli oksenteli eilen kahdesti ja tänään masu sekaisin mutta nestettä menee ,keitin sokerivettä ja annan osmosalia neuvolasta saadun ohjeen mukaan!Toivon mukaan ei joudu nesteytykseen sairaalaan mutta vietävähän se on jos vointi huononee..PITÄKEE PEUKKUJA että paranee nopsasti....
:wave: !Täällä päin on liikkeellä kamalasti masutautia ja kerhosta se on saatu varmasti...!!Ehkäpä se tästä helpottaa.......... :/ ;) JAKSUJA!!
 
tolki
ntikesäheinä ollaan annettu pojalle tuohon kipuiluun suppo. Se tuntui alentavan kuumetta ja sai poika nukkua yön rauhassa.
MEillä kyllä kans kuolataan jo aika tavalla...mut ei kai sentään vielä hampaita ??!
Mä sain sellaisen riisisametti -nimisen ensiruokaohjeen vyöhyketerapeutilta. SUositteli sitä kokeiltavaksi ennen perunoita, porkkanoita yms. Varsinkin herkkämasuisilta tullut hyvää palautetta. Ajattelin sillä aloitella, jos joudutaankin kohta puoleen ottamaan maitoa tuhdimpaa.
Jep, nyt menox.
Kevättä tosissaan pukkaa! Ihanaa! =)
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 14:30 tolki kirjoitti:
MEillä kyllä kans kuolataan jo aika tavalla...mut ei kai sentään vielä hampaita ??!
Mä sain sellaisen riisisametti -nimisen ensiruokaohjeen vyöhyketerapeutilta. SUositteli sitä kokeiltavaksi ennen perunoita, porkkanoita yms. Varsinkin herkkämasuisilta tullut hyvää palautetta. Ajattelin sillä aloitella, jos joudutaankin kohta puoleen ottamaan maitoa tuhdimpaa.
Jep, nyt menox.
Kevättä tosissaan pukkaa! Ihanaa! =)

meillä kans kuolataan ja kun vähän tutkiskelin pojan suuhun niin sielläpä oli ikenien alla selvät hampaat.. ei vielä sentään ulos tulleena (kaikillahan ne taitaa olla jo syntyessään..) mutta poika on alkanut välillä purra ikenillä syödessään ja alkoi jokeltaa ja naureskeli kun hankasin ikeniä topsipuikolla(samalla kun tutkin ikeniä) ja yksi päivä poika alkoi järsiä olkapäätäni kun istui sylissä.. joten...
tai ehkäpä se on yksi uusi taito että voi tehdä suulla uusia juttuja..

voisitko tolkipistää tuon samettiriisi-ohjeen tänne. mua ainakin kiinnostaa vaikkei ihan vielä aloitellakaan (kai) harjoittelemaan kiinteän ruuan syömistä.

unikuu
jes,sain pojan nukkuu niin pääsin meikkaa..varmaan tunnin olen ollu tuolla vessassa ja nyhränny naamaa synttäreitä varten.. :D :D ai että on kivaa..
 
Unikuu!

Ihan samanlaisissa fiiliksissä ollaan meillä noitten petipuuhien kanssa. Ei vaan nyt kiinnosta, tunteet ei oo muuttuneet yhtään. Pikemminkin vahvistuneet.

Täys imetyksellä ollaan ja toivotaan että asiat tosiaan korjaantuu imetyksen loputtua viimestään ennalleen.

Eihän tää oikein parisuhteelta tunnu, mutta luulen että tää on ihan normaalia, ettei kiinnosta samalla tavalla tai oikeestaan koskaan.

Miehiähän tämä koettelee niin paljon, että välillä täytyy yrittää jaksaa vaikkei kiinnostakkaan paljoa. Ja usein sitten sitä huomaakin että mukavaahan nuo petipuuhat onkin kun on vauhtiin päässyt.


Ja kevät alkaa pian taas hormooneja hyrryttää.

:D
 
Hanimani
Ilmeisesti muidenkin +3kk ikäiset ovat käyneet levottomiksi. Meillä ero on ihan huomattava. Myös itkuisuutta on enemmän kuin ennen ja syömisen kanssa ( vastiketta pullosta) on alkanut myös olla taistelua. Imasee pari kertaa ja sitten alkaa täysillä itkeä. Mietinkin täällä, että hamapaita taitaa pukata... Toisaalta olen ajatellut, että ei kai korvatulehdus voi ilmetä näin? Siis kärttyisyytenä ja itkuisuutena. Välillä on kuitenkin ihan hyvälläkin tuulella. Olen koittanut painella korvakäytävän päältä, mutta ei reagoi siihen mitenkään. Lapsi ei ole nuhainen tai mitään siihen viittaavaa.

Auttakkee auttakkee!!
 
Hanimani
Ilmeisesti muidenkin +3kk ikäiset ovat käyneet levottomiksi. Meillä ero on ihan huomattava. Myös itkuisuutta on enemmän kuin ennen ja syömisen kanssa ( vastiketta pullosta) on alkanut myös olla taistelua. Imasee pari kertaa ja sitten alkaa täysillä itkeä. Mietinkin täällä, että hamapaita taitaa pukata... Toisaalta olen ajatellut, että ei kai korvatulehdus voi ilmetä näin? Siis kärttyisyytenä ja itkuisuutena. Välillä on kuitenkin ihan hyvälläkin tuulella. Olen koittanut painella korvakäytävän päältä, mutta ei reagoi siihen mitenkään. Lapsi ei ole nuhainen tai mitään siihen viittaavaa.

Auttakkee auttakkee!!
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 15:27 Hanimani kirjoitti:
Ilmeisesti muidenkin +3kk ikäiset ovat käyneet levottomiksi. Meillä ero on ihan huomattava. Myös itkuisuutta on enemmän kuin ennen ja syömisen kanssa ( vastiketta pullosta) on alkanut myös olla taistelua. Imasee pari kertaa ja sitten alkaa täysillä itkeä. Mietinkin täällä, että hamapaita taitaa pukata... Toisaalta olen ajatellut, että ei kai korvatulehdus voi ilmetä näin? Siis kärttyisyytenä ja itkuisuutena. Välillä on kuitenkin ihan hyvälläkin tuulella. Olen koittanut painella korvakäytävän päältä, mutta ei reagoi siihen mitenkään. Lapsi ei ole nuhainen tai mitään siihen viittaavaa.

Auttakkee auttakkee!!
musta välillä tuntuu että vauva ei taida itsekään tietää mikä vaivaa..puhumattakaan sitten äidistä. kun on niin paljon uusia asioita. kaikki uudet taidot ja ulkomaailma alkaa avautua ja kaikkee.. meillä myös joskus vaan on hankalaa pojalla vaikka selkeesti ei ole mitään hätää.. joten siihen tulokseen olen tullut ettei se itsekään tiedä mikä vaivaa.. varsinkin iltaisin jos päivä on ollut villiä viipottamista ja uusia taitoja niin siitä iltatisuttelusta ei meinaa tulla ku huutoa.. sitten katellaan leluja sylissä välillä ja muutan vaan jutellaan ja sylitellään(lue :yritän saada rauhoittumaan) ja sitten kokeillaan taas. ja jos mulla menee hermot niin onneksi meillä saa välillä toukan lykättyä isän nukutettavaksi ja saa itse jäädä olohuoneeseen miettimään että mitä nyt äiti ei oikein tajunnut kun hirveellä huudolla pitää nukkumaan mennä..

äh..tulipa vaan omia juttuja eikä neuvoja.. sorppa.. :) voimia tosi paljon taistelutantereille..toisaalta uskon että tääkin taitaa olla sellanen "aika parantaa"-juttu


unikuu ja taistelumonsteri teo
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 11:16 unikuu108 kirjoitti:
hei..
elämä on kyllä muuttunut paljon raskauden alettua ja pojan syntymän jälkeen.ja vielä tää imettäminen.hormoonit on kyllä kova sana.. miten teillä jotka eivät imetä, niin onko hormonitasapaino tasoissa jo?tai siis onko sillä jotain eroa ennen raskautta,syntymää ja mahdollista imetystä?

mietinpä tätä siksi kun öö.. mulla ei noi makuuhuoneen hommat oikein nappaa.tietty kun koko päivän toukkaa kantelen ja viihdyttelen, siivoilen kotona ja pidän pytinkiä pystyssä.. niin ekana ei illalla tule mieleen että touhuis jotain miehen kanssa, vaikka haluaakin olla siliteltävänä..
mutta huomasin että mieheni ei edes kiinnosta mua sillä lailla. rakastan tietysti häntä mutta..en tunne sellasta vetoa.. jostain luin että imetyshormonit tekee sen ja sitten kun lopettaa imetyksen niin elimistö "palaa" samaan vanhan tilaan ja kaikki romanttiset jutut alkaa taas kiinnostaa..
se olis varmaan kivaa,mutta myös tuntuu että mitäs väliä sillä touhuilulla on kun emme halua toista lasta nyt ja muistan kyllä vielä millasen löylyytyksen alapää sai tuosta edellisestäkin synnytyksestä..
hassua koska en ole ikinä ennen ajatellut näin. ennen raskautta petijutut oli kivoja ja "helppoja" asioita. nyt selkeesti vaivaannun jos mieheni ehdottaa jotain..helposti löydän muuta tekemistä.."on pyykkiä,tiskikoneen tyhjentämistä ja yleistä siivoomista.." ja jopa telkun kattominenkin vie voiton..
olen yrtittänyt kertoa miehelleni etten ole niin innoissaan asiasta ja sitten hän tulkitsee ettei sitten paijailuakaan tarvita.. niin..
mietin tässä että onko kenelläkään samallaista fiilistä.. vai friikkailenko itekseen täällä..

unikuu ja toukkateukka
Aika tavalla samanlaiset fiilikset täällä :/ petipuuhat ei kiinnosta minua pätkääkään, eikä tuo mies oikein tahdo sitä ymmärtää :/ joten meillä ehkä hieman tästä asiasta "väännetään kättä" :D ikävää, myönnän kyllä :/ Mutta eiköhän aika tämänkin asian paranna. Jotenkin vaan on niin kiinni tuossa pikku-ukossa...meillä ei ole napanuorakaan vielä tainnut irrota. En muista, että kahden ensimmäisen jälkeen olisi ollut näin voimakasta haluttomuutta ja eihän noilla vanhemmilla ole ikäeroakaan kuin 1v5kk =) ja molempia olen täysimettänyt pitkään.
Eli unikuu ihan samoilla linjoilla mennään...mutta kohti parempaa =)

Pidin tänään oikein kunnon leivontapäivän. Sain leivottua pullaa, pari pellillistä rahka- ja toscapiirakkaa, tonnikalapiirakkaa ja vielä dajm-kakun. Nyt on pakastimessa vähän aikaa itseleivottua, eikä aina tarvitse turvautua Vaasan leipuriin :D Isovanhemmat olivat onneksi apuna vahtimassa pikku-ukkoa, niin ei tarvinnut kuin imettää välillä.

Kovaa vauhtia tekee kevät tuloaan. Tänäänkin oli lämmintä 8 astetta ja kovasti saa miettiä, mitä laittaa pikkuiselle vaunuihin päälle. Tänään ainakin heräsi hikisenä vaikka päällä oli vain kevytvanupuku+tumput ja lakki. Pitää huomenna katsoa Ideaparkista joku fleecehaalari, tiedä sitten onko se yhtään vilpoisempi :/ Pidättekö vaunuissa nukkuessa vielä makuupussissa oikein kunnolla? Minä ainkin olen vielä pitänyt.

No, nyt pitää lähteä kuskaamaan isompia lapsia harrastuksiin. :wave:

Lauriina
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 17:13 Lauriinas kirjoitti:
kovasti saa miettiä, mitä laittaa pikkuiselle vaunuihin päälle. Tänään ainakin heräsi hikisenä vaikka päällä oli vain kevytvanupuku+tumput ja lakki. Pitää huomenna katsoa Ideaparkista joku fleecehaalari, tiedä sitten onko se yhtään vilpoisempi :/ Pidättekö vaunuissa nukkuessa vielä makuupussissa oikein kunnolla? Minä ainkin olen vielä pitänyt.

No, nyt pitää lähteä kuskaamaan isompia lapsia harrastuksiin. :wave:

Lauriina
meillä on enää body,potkarit ja fleeceasu(jossa "tumpuiksi ja sukiksi" käännettävät hihat ja lahkeensuut) ja pipo ja makuupussin päällä nukutaan. ja on juuri sopiva näihin keleihin.yritin myös makuupussin sisälle pistää poikaa ja hikinen ähinä alkoi jossain vaiheessa kuulua.

synttärit oli ihanat.3-vuotias sänkaritar viuhtoi prinsessamekko päällä ja komensi vieraita poikia ettei saa rikkoa ja sotkea huonetta :)

unis. (poika nukkuu ja mies nukkuu.ah.laatuaikaa itselleen..kohta alkaa myytinmurtajat.jes..)
 
Hello! Meillä oli tänään 4kk neuvola. Pituutta 63,3 ja painoa 6515. :)

Juu, ei täälläkään tuo parisuhde ole ihan normaalille tasolle palautunut. Läheisyyttä kyllä on ja rakkaus ei oo mihinkään kadonnut, mutta ei vaan jaksa ajatella niitä petipuuhia...niin ja oikeesti en edes tiiä, että missä välissä sitä touhuilisi...

Mutta nyt neiti tuolla itkeskelee isin sylissä, kun ei pääse uneen millään ja on kuitenkin ihan väsy...

Leppoisaa loppuviikkoa! Jaksamisia...
 
öö..mahtaako nuo petihommat imetyksestä johtua :whistle:
Mulla imetys onnistui n.3viikkoa ja edelleen ei haluja ole niinkuin ennen...tuntuu et on vaan niin puhki iltaisin, että kun Kaapo nukkuu niin mielummin makaa sohvalla tai menee itekki nukkuu...
Toivottavasti halut palaa ennallee =)

Meillä on myös alettu herää aamuyöllä vaikka nukkui tuossa n-8-9 tuntia putkee ja ikenethän ne kutii..kaikki minkä suuhun saa ni hangataa ikenii ja jos ei lelua suussa ni sit ikeniä vastakkain,hassun näköistä :LOL:

Nyt suihkuu ja nukkuu :wave:
 
unikuu108
ihan todella hyvä foorumi imetystä ajatellen

ja sieltä löysin hvät keskustelun tämän ikäisten iltahulinoihin..

http://maitolaituri.imetys.fi/viewforum.php?f=3

unikuu

että eipä olla ainoita jolla illat yhtä hulinaa ja yöt heräillään miten sattuu..
 
Meilläkin taas alettu syömään puoli neljän maissa aamuyöstä, kun viikon verran nukkui jo kuuteen asti. Kovasti harjoittelee vatsalleen kääntymistä, mutta vielä on toinen käsi jäänyt alle eikä osaa sitä siirtää että pääsisi kokonaan kääntymään.
 
Joo täällä kans tyttösellä on alkanu ilmeneen yllättäen tollasta ihme levottomuutta öisin. Saattaa heräillä 3n jälkeen ja touhuilla omiaan pitkän tovin, leikkii käsillä ja kokeilee vääntyä vatsalleen. Itse herään yleensä viimestään sit kun arvon neiti alkaa lutkuttaan nyrkkiä tai peukkua (siinä kans haastetta tulevaan, alkaa vierottaan irti nyrkin syönnistä). Viimeyönäkin aikani kuuntelin toisen ähinää ja oottelin että koska kiljasee nälkäänsä vaan eipä kiljassu vaan nukahti sit omia aikojaan. Nukku tosin kovin levottomasti siihen saakka et nälkä herätti uudelleen. Mut kai se on sitä ikään kuuluvaa kun kuulostaa kaikilla olevan samaa vaivaa.
Toki jos itkusena on niin sillon varmaan ne ikenet sit kiusii. Ja noihin kipuihin mä edelleen annan mieluummin suun kautta lääkkeen kun se kuulemma auttaa nopeemmin ja varmemmin entä suppo.

Pakko viel tohon makuuhuone-keskusteluun kommentoida että täällä on kans ollu melko rauhallista ihan esikoisen syntymästä asti. Tosin mä oon kaikesta syyttäny pillereitä. Tai siis kun esikoista alettiin yrittään ja jätin pillerit pois, alko kummasti vipinä lisääntyyn vällyjen välissä. Sitten esikon syntymän jälkeen imetin kans n.3kk (imetys kai piti halut loitolla tuon ajan) ja sen jälkeen alotin taas tutut pillerit, ja kappas, halut ei palannu entiselleen ennen kun lopetin pillerit tätä toista suunnitellessa. :headwall:
Nyt on ollu kans melko vaisua, mut ei oo tuntunu kauheen eroottiselta olo niiden maitosäiliöiden kans. Nyt kun imetys alkaa olla takanapäin, on olo jotenkin helpottunut. Vaikka rinnat onkin enää vain kaksi kärpäslätkää. :LOL: Jos ne halut sieltä palais taas entiselleen. Pitää puntaroida ehkäsy-asiatki uusiks jos pillerit tekee taas temput. Onhan se toki melko tehokasta ehkäsyä kun halut katoaa kokonaan, et hatun nosto kemisteille jotka on nämä ihmepillerit keksiny. :D

Jahas, vielä tosta pukemisesta. Minä kans pähkäilly asian kans. Mut kokeilemalla kai se oikee varustus löytyy...Tosin mä taidan kaipailla vinkkejä enemmänki siihen, miten saan ton pikku-neidin yleensäkään viihtyyn vaunuissa!?? :/ Hän kun nukkuu sisällä oikein mainiosti päikkärit, mut vaunuissa nukkuu max. vajaan tunnin ( eli pahimman väsymyksen pois) ja sitten huudetaan niin kauan et joku nostaa ylös. Kellään ideoita ongelman ratkasuun? :attn:

Muuten toi ois sama vaikkei nukkuskaan vaunuissa, mutta esikoisen kans ois kivempi viihtyä ulkona vähän pidempääkin kun se puol tuntia. Ja hyvähän se ois saada vauvallaki välillä raitista ilmaa. Mut no, ideoita pliiiis ja onkohan kenties muilla vastaavaa pulmaa?

No, tässäpä taas jorinat tältä erää. Aika palata kokkailun pariin.


Kesäheinä <br><br>
 
tolki
Voi miten sulla unikuu riittää energiaa tutkailla noita sivustoja! =) Olis kiva, jos jossain välissä jaksais käydä katselemassa sun laittamia linkkejä. Just toi yöheräily on semmonen aihe tällä hetkellä. Mut onneksi täälläkin tuntuu vertaistukea sen suhteen löytyvän, ja muitakin levottomia pikkuihmisiä =)
Jep, tässä tulee se vauvan ensi riisisametti -ohje
Tää on Kirsti Rikalan kirjasta, jonka nimeä en muista. Mut liittyy lasten allergioihin ainakin.
1 dl (biologista) kokojyväriisiä
8 dl vettä
äidinmaitoa tai riisisiirappia
1-2 tippaa auringonkukkaöljyä (miel. kylmäpuristettua)


"Riisi pestään huolellisesti, liotetaan yön yli tai 6-8 h. Ensimmäisellä viikolla keitetään 3-4 h hauduttamalla miedolla lämmöllä. Keitetty riisi keitinliemineen puristetaan terässiivilän tai sideharson läpi. Näin riisin kuoret jäävät siivilään. Alle yksivuotiaan suolisto ei pysty pilkkomaan minkään viljan kuoressa olevaa kuitua.
Valmiin pehmeän samettimaisen soseen voi makeuttaa joko äidinmaidolla tai tilkkasella riisisiirappia. ..Valmis velli säilyy jääkaapissa muutaman päivän.
Kun vauva on syönyt velliä viikon ajan, voidaan keitinveden määrää vähentää 6dl:aan ja kahden viikon kuluttua 4dl:aan. Nyt voidaan keittoaikaa lyhentää 2-2,5 tuntiin. Vauvan syötyä riisisosetta viikon ajan voi siihen alkaa lisätä hyvin haudutettuja juuressoseita (esim- porkkana, palsternakka, parsakaali, maa-artisokka, kukkakaali) sekä valkuaisaineita (esim. seesaminsiemenrouhetta liotettuna ja keitettynä riisin kanssa). Seuraavina viljoina voi kokeilla makeaa riisiä, hirssiä, kvinoa, amaranttia ja tattaria. Nämäkin viljat valmistetaan ensimmäisen vuoden aikana liottamalla, pitkään hauduttamalla ja siivilöimällä. Silloin ne ovat hyvin sulavassa muodossa."

Eli pikkuisen työläältä vaikuttaa noin ajallisesti, mut ajattelin silti kokeilla tätä ennen ku alan perunaa yms. antaa.
Nyt painun pehkuihin. (makuuhuonepuuhat ei muuten täälläkään oo kovinkaan ottaneet tulta alleen!)

 
Lauantai aamua. Meillä onkin yöt alkaneet sujua varsin mallikkaasti tutteliin siirtymisen jälkeen. ja illallaon syöty maissivelliä. Eetu herää syömään vain kerran klo 4. Ainoa miinus puoleinen muutos on, että aamu alkaa sit varsin virkeänä kuudelta. hih. Äiti sit silmät ristissä yrittää seurustella kun toisella on niin paljon asiaa. vaan onpa ihana kun saa katkotonta unta 6 tuntia itsekin.

Nyt jo toista päivää jatkuu ihme kärttyily ja siitä päätellen että kaikki menee taas suuhun ja oikein antaumuksella niin hampaat varmaan taas kiusaa. välillä oikein parahtaa itkemään kun ikeniään hankaa. no toistaiseksi kiukut on jääneet päiviin, öitä ei ole häirinny.

Tuo uni valverytmi etsii muutenkin uomiaan ja selvästi kauemmin jaksaa poika valvoa ja leikkiä. iltatirsat on jääny välillä nukkumatta. ja vaikka vähän väsyttäis niin ollaan taas niin unta vastaan taistelijaa että... yksi ongelma siinä on, ettäkun on oppinut ottamaan tutin itse pois suusta, mutta sitäpä ei saa itse takaisin...

meillä on mies vasta nyt isyyslomalla ja on ollu hauska huomata että selvästi isän seura ja jutut yhä enemmän kiinnostaa ja kelpaa. Mies kun on paljon poissa kotoa työnsä vuoksi. ja tiedä noista hormoneista, mutta meillä on kyllä makuuhuoneessa ollu yhtä vilkasta ennen raskautta, raskauden aikana kuin imetyksenkin... paljon siihen kai vaikuttaa juuri se ettei mies paljonkaan ole kotona, sitä on sit niin onnellinen kun on yhteistä aikaa.

nyt meillä herätään ensimmäisiltä unilta. ähinästä päätellen.
 
tolki
tiputaan, tiputaan... kaikk vissiin viettävät vaalivalvojaisia etukäteen. =)
Mie koitan ottaa univelkoja takaisin ja torkahdella päivisin, ku poika nukkuu. Pari yötä on menny jo onneksi paremmin ja entiseen malliin. Syö klo 24 tai 1 , 3 tai 4 ja seiskalta aamulla. Tuttia on täytyny välillä suuhun laittaa, joten katkoja tulee aika lailla kumminkin.
Meillä on muuten unohdettu, miten masulta pyörähdetään selälleen. Selältä ei vielä Rasmus kovinkaan yritä kääntyä masulleen. Nyrkkien imeskely on tällä hetkellä pop-juttu! :heart:
hyvää sunnuntain jatkoa!
 
mizzuli
lumipyryistä sunnuntaita kaikille! äänestämässä on sit käyty.
täällä ollaan viikko maisteltu nyt perunaa ja hyvin on uponnut =) ja päiväunetkin on alkanut maistumaan,ihan kivaa.

käytiin tytön kanssa ikeassa tällä viikolla.löytyi hänen huoneeseen verhot. millos muuten ootte aatellut laittaa vauvan omaan huoneeseen nukkumaan?

täällä ei vielä käännytä mut kovin koittaa sitterissä nousta istumaan.
tältä mammalta lähtee tukka päästä
:/
ilta kitinää kuuluu olkkarista.palaillaan taas! :wave:
 

Yhteistyössä