MarraskuunVauvat 2006

Hö! Miksi mulla jättää uusimmat viestit sivun aukaisematta!!! Epistä :(

Nyt muihin aiheisiin... Heh.

Poika ei enää vierasta niin kuin tässä aiemmin. Tuttuja ihmisiä silloin vierasti, nyt ei ole moksiskaan. Äsken tyttökaverilleen vaan naureskeli. Ennen jopa hiukan vierasti toisia vauvoja. Onko teillä vierastamisen aika mennyt ohi?

Kaikki on tutkittava ja päästävä itse koskemaan ja työntämään suuhun. Papan leipäpussi kiinnosti ihan hirveästi ja siihen tarratessaan ei meinannut enää laskea irti. Varsinkin, kun se rapisi niin kivasti. Muutenkin "aikuisten" ruoka kiinnostaa. Ihmeissään katselee, kun toiset laittaa suuhun ruokaa ja maiskuttaa joskus jopa itse.

Ja se uusi ihme, varpaat! On ne jo jonkun aikaa olleet kuvioissa mukana, mutta mielenkiinto varpaisiin on vaan kasvanut. Tosi kiva vaihtaa pienelle vaippaa hoitiksella, kun molemmin käsin pitää pitää molempien jalkojen varpaista kiinni. Ja siinä selkä pyöreenä heilutaan sitten hoitopöydällä. Yritä venytellä vaippa jostain välistä paikoilleen...

Ja tempperamentti alkaa pukata esiin. Komentaa meitä vanhempia ja jopa vieraita. Liikkeellä pitäisi olla ja mielellään vielä taukoamatta. Alkaa poitsu vaan painaa niin paljon, että äiti ja isi huomaa, että viejari palautetaan aika pika pikaa vanhemmilleen :LOL: . Minulla ainakin kädet/hartiat ja varsinkin oikea ranne ovat aivan sika kipeitä. Karseeta. Pitäisi tosissaan käydä hierojalla piakoin.

Poitsu tykkää kylpyhetkistä ihan hirveesti. Itse olen aina ihan litimärkä, kun poitsu laittaa vedet vellomaan ammeessa. Polske käy niin hirveän kovasti. Suu hymyssä jo, kun näkee ammeen...
On se vaavi vaan niin ihana ;)
 
unikuu108
huomenta.

nyt sitten selvisi miksi poika on ollut itkuisempi.viime yönä alkoi tursaamaan niin että piti nukuttaa sitteriin mahdollisiman istuvaan asentoon jotta sai hengitettyä räältä.ja sitä sitten tulee.nenä valuu kokoajan ja nytkin nukutin pojan sitteriin. :snotty:
mielestäni ei ole kuumeinen ,mutta on flunssakin inhottava..mietin vaan että pitäisköhän sille suppo laittaa..ehkä yöksi jotta saa nukuttua? ja sitten tuo räkä on niin limaista ettei sitä saa pois imettyä millään imuletkuilla kun niissä on niin ohuet letkut..
oli niin tukossa ettei suolaliosta menny neään ollenkaan.piti sitten yöllä laittaa nasoliania ja mies meni 5aikaan olohuoneen lattialle nukkumaan jotta jaksaa aamulla duunissa..

että sellasta..

unikuu (joka valvoi viime yönä puoli 3 ja heräsi 7 kun poika heräsi.. )
 
Hyvää pääsiäisen jälkeistä aikaa....
ihanaa että pyhät oli ja meni, rupes oleen jo aika pitkästyttävää....

Me oltiin miehen kanssa tässä jokunen aika sitten kanssa hirveässä mahataudissa, onneksi kuitenkin niin että ei ihan päällekkäin että pystyttiin hoitaan poikaa.
Mies joutui oleen kyllä puol päivää töistä pois kun mä kipeenä.
Pelättiin että poika sairastuu ja ihan itkin kun pelkäsin että jos saa sen kauhean taudin.
Mutta säästyi, liekö toi äidinmaito vielä suojannut kun silloin imetin vielä.

Miten teillä vauvat tykkää juoda vettä tai annatteko yleensäkään ?

Meillä ei ymmärretä sen päälle vielä mitään ja kuulema ei haitaa vaikkei vettä vielä juo. Lusikalla kun antaa niin silloin vähän ottaa tai sekin valuu suusta pois.

Tänään tokavika muskari ennen kesätaukoa, harmi kun kaikki harrastejutut on seis kesän ajan B) Pitää vissiin pitää sitten omaa muskaria kotona.

Nyt laitan tään sylissä päristelevän pojan mahalleen heilumaan ja sitten vaipanvaihto ja ulos !

 
minni07
moikka!

meillä kanssa poika on nyt ruvennut jotenkin vierastamaan. Eilenkin enon sylissä rupesi heti itkemään :D Muuten tuntuu ettei oo väliä sitten onko äidin ja isin sylissä, joskus tuntuu että paremmin viihtyy muiden sylissä...

Unikuulle vinkiksi että laitappa iltapesujen aikaan kylppäriin lämmin suihku valumaan vartiksi niin saat kotitekoisen "höyryhuoneen". Auttaa hyvin tukkoisuuteen ja vauvan helpompi hengittää.Auttoi meidän pojalla ja voi tietty toistaa useammin päivän aikana. Ole vaan varovainen Nasolinin kanssa! Vain yksi tippa per sierain... Käytiin nimittäin lääkärissä sen vuoksi et laitoin pojalle liikaa nenätippoja (painoin liian kovaa ja tuli melki koko pipetillinen... :ashamed: ), on kuitenkin aika tujua ainetta!
No, selvittiin säikähdyksellä =)

Meillä myös huomenna muskari, tuntuu kovasti meidän poju musiikista tykkäävän, hurja vire aina päällä!

Hyvää viikon alkua! :wave:
 
UNIKUU108 minulle annettiin joskus neuvo jos on paljon lapsella räkää, ni laita pihalle nukkuun vaunuihin siten että nostat hivenen päätä korkeammalle, raitis ilma laittaa rään juoksemaan niin sen saa sieltä hyvin imastua nenäfiiralla pois.

En ole itse joutunut ikinä tätä tesmiin, mutta kuulemma auttaa!
 
Olen kans kuullut tuosta höyryttämisestä etä se auttaa, sisko teki poikansa ollessa tukossa että pisti höyryävää vettä ämpäreihin ja sängyn viereen niitä yöksi, tätä suositteli lääkäri. Ja tämäkin auttoi..
Poppa konsteja on monenlaisia :D
 
unikuu108
kiitos paljon kaikille vinkeistä..(osa tosin oli jo tiedossa..)

poika on ollut syntymästään asti tukkonen..ja höyryhuonetta,nasolinia,suolatippoja, korotettua sängynpäätyä, pyyhkeitä patterille, kiehuvaa vettä kattiloissa sängynvierren yöksi eukalyptustipoilla ja kamferilla höystettynä ja ilman..

sipulia pussissa ja päädyn nostamista ulkonukkumisessa en ole vielä kokeillut..mutta pitääpäs vielä koklaa sitäkin..
sit meillon kaksi erilaista imutinta. pikkuniistäjä ja sit sellanen jolla pääsee syvemmällekin..pitkä letku jne..

sain pojan nukkumaan tuonne makkariin melkein istuvaan asentoon kun pinniksen patjan alle laitoin vaikka mitä kaikkee kamaa jotta poika on puoli-istuvassa asennossa ja ikkuna raollaan,jotta viileempi ilma.. jota on helpompi hengittää..
ekoina kertoina kun poika (reilu 1kk) meni tukkoon niin valvoin 2 yötä hysteerisenä vahtien että hengittääköhän se..(tiedätte jutun..uusi vauva ja eka "sairaus")
ja arvaatte myös kuinka väsyneenä sitten alkaa mennä vielä villimmäksi koko touhu ja kaikista asioista tulee ultrapahiksia.. eli keskellä yötä pari päivää valvoneena pojan kaa lastensairaalaan jossa oltiinkin seuraavaan iltapäivään..kaikkien kokeiden ja röntgeneiden jälkeen imettiin vielä hirveet määrät(purkki tuli pelkästään yhdestä sieraimesta melkein täyteen) limaa.. ja poika nukkui kuin tukki seuravat päivät..

samanlaisia tukkojuttuja on sitten seurannut pitkin matkaa joten nyt ei enää niin kohahduta.. osaa ottaa rauhallisesti.. osaa tarkistaa korvat myös ja mitata kuumeen niinku jo automaatisesti ja tehdä ne välttämättömimmät kotihoitotoimenpiteet.. ja toivoa ettei tää leviä korviin,keuhkoihin tai minneen muuallekaan.

allergiarintamalta sen verran että toinen kakka maissin diettaamisen jälkeen myös hyvännäköinen ja limaton.. jäisiköhän tää nyt tähän? pelkästään vehnään ja maissiin?

ja kiitos vielä
:hug:

unis joka shoppaa uusia vaippakuoria.. =)
 
Eilen tuli Almalle 5kk täyteen ja tänään on elämänsä ensimmäisessä nuhassa. :( Onneksi ei kuitenkaan ole kovin pahassa kunnossa, henki kulkee ja imeäkin voi ihan hyvin. Hyvällä tuulellakin tuntuu onneksi olevan, nenä vaan vuotaa aikalailla. Aamulla heräsi hieman tukkoisena ja nyt iltaa kohden hiukan pahentunut. Isosisko Evakin taitaa olla sairastumassa, lämpöä hiukan, mutta vielä ei muita taudinoireita. Toivotaan, että taudit jäävät lieviksi ja menevät ohi nopeasti.

Neuvolassa kuitenkin käytiin tänään (soitin aamulla ja kysyin, että sopiiko tulla, vai siirretäänkö), rintamaito taitaa edelleen riittää Almalle, kasvanut oli edelleen hienosti. Pituutta nyt tasan 70cm ja painoa 8540g, pitkä on tyttö edelleen. Neuvolantäti oli oikein vaikuttunut Alman hienosta käsien käytöstä, ja muustakin kehityksestä. Ja äitistä oli kivaa kuulla kehuja... :heart:

Varpaansakin Alma on jo löytänyt ja korvat myös, välillä oikein näyttää tarkistavan, että ovatko uudet löydökset vielä tallella... :D

Uusin huvi on pallopeli isosiskon kanssa, Eva heittää sylissäni istuvan Alman jaloille isoa palloa ja minä heilautan Alman jalkoja "potkuun", Alma nauraa ihan höperönä ja molemmilla tytöillä on tosi hauskaa. :D

Bliss ja Alma 5kk
 
unikuu108
moik

teo nukkuu.heräsi vähän liian aikasin ennen 7 ja väsyneen äidin takia taisi herätä kun en jaksanut istua pystyssä sängyn reunalla jotta olisin antanut välihuikat..

luin tuolta imetystukilistan meileistä mielenkiintoisen jutun puuroista..on varmaan aiheellinen joten copypastetan sen tänne:

kysymys: Voiko siis vauvoille antaa ihan tavallisia puuroja? Esim kaurapuuroa yms...?

vastaus: Lienee aika yleinen ajatus, että vauvoille voisi antaa vain kaupan vauvanvellejä ja -puuroja tai sitten pitäisi koittaa kotona koostaa ihan samantapaisia tuotteita. Lastenruokafirmat, jotka tästä bisneksestä voittonsa käärivät, ovat tehneet tehokasta työtä markkinoinnissa tämän käsityksen levittämiseksi. Esim. että puuron/vellin pitäisi olla tehty maitoon. Miksi? Kun vauva saa maitonsa maitona rinnasta tai pullosta, ei hänen tarvitse välttämättä saada sitä lisää viljan seassa. Juuri pisti silmään lapsiperhelehden sivulla purkkifirman mainos, jossa voivoteltiin, kuinka pitää tietää niin paljon ravitsemuksesta, että voi ruokkia lastaan, ja siksi purkkifirmallakin on tsiljoona asiantuntijaa miettimässä näitä vuoden ympäri jne. Eli että älä sinä äitiparka kuvittele, että vauvasi voisi elää terveenä, jos itse siellä keittiössä huseeraat, vaan luota lapsesi ruokinta meille.

Suomessa neuvolat jakoivat ainakin vielä muutama vuosi sitten Valion sponsoroimaa reseptikirjaa (ennen kuin Valio myi lastenruokansa Nutricialle), jossa lain vaatimuksesta kehuttiin kyllä imetystä, mutta sitten resepteissä juuri esim. puurot piti tehdä 1-2 dl "lapsen käyttämää maitoa". Kovin moni ei ala puurojen tai vellien takia lypsämään useampaa desiä päivässä, joten herkästihän siinä tulee sitten tehtyä puuro korvikkeeseen tai ostettua suoraan valmista lastenpuurojauhetta, joista suurin osa on vellien tapaan valtaosaltaan korviketta (korvike on yleensä ensimmäisenä tai veden jälkeen toisena ainesosaluettelossa, raaka-aineet ovat määräjärjestyksessä isoimmasta pienimpään). Jos vauva vähän vartuttuaan vetelee puuroa reippaasti aamuin illoin, saa hän päivässä useamman desin korviketta, joka voi vähentää hänen haluaan käydä rinnalla.

Tavallisesta ruokakaupasta en ole löytänyt yhtäkään maidotonta lastenpuurojauhetta, muutaman valmistetran ja purkin onneksi. Luontaistuotekaupoissa myytävä Holle-puurojauhesarja on maidoton, valmistettu Saksassa, voi olla, että myyvät sitä Englannissakin. Ja tosiaan tavallisista jauhoista ja hiutaleista saa hyvin tehtyä puuroa veteen, pienellä öljylisällä tai ilman.

En ole mitenkään valmislastenruokien vihollinen, vaan käytän niitä hyvin paljon, mutta mediakriittinen ja valikoiva kannattaa olla. Näitä korvikkeen piilomuotoja (vellejä, puuroja, vauvajogurtteja) saa mainostaa ja jakaa ilmaisnäytteinäkin, vaikka korviketta ei. Esim. Lapsimessuilla Hesassa pari viikkoa sitten jaeltiin jotain puurojauhomerkkiä innokkaasti. Eikä ole mitään estettä antaa imetetylle vauvalle korvikepuuroa, kun se on tietoinen valinta.


puuroterkuin
unis


 
mammanen harmaan
Hitsit unis, kun osuit naulan kantaan!

Mä olen tässä jo useampana iltana miettinyt, että keittääkö vauvalle velliä vaiko puuroa ja mitä laittaa sekaan. Ajattelin, että laitan pienen tilkan omaa rintamaitoa, vain makustamiseksi!

Sitten eilen päätin, että tänään lähden katsomaan valmiita puurojauheita vaaville kaupasta. Ei käynyt kyllä mulla mielessäkään, että niissä korvike on jauheena!!! Kiitti sulle tästä jutskasta!

Nyt vaan kysyn, että uskallanko keittää vellin tai puuron kaurahiutaleista ja antaa 5kk:n ikäiselle? Miten se viljojen aloitus menikään?
 
Kiitos unikuu :flower: Saapi lisää "rohkeutta" antaa taas tavallista puuroa. Eli noille meidän kahdelle vanhemmalle pojalle olen vauvaiässä syöttänyt vain "tavallista" puuroa. Keitin kaurapuuron ja sauvasekottimella hienonsin sen. Ja halpaa ja helppoa oli =) Hyvin upposi ainakin meillä tuo puuro, sekaan kun laittoi hieman lypsettyä maitoa tai hedelmäsosetta.

Meillähän oli viikonloppuna keskimmäisellä vatsatauti... muihin ei ole tarttunut ja toivottavasti pysyykin poissa. Ihme juttu, että vain yksi sairasti ;)

Aurinko paistaa ja suunnitelmissa on tänään pestä terassi ja pihakalusteet. Viikonlopulle luvattiin lämmintä, joten saisin öljyttyä kalusteet ja kyllästettyä terassin laudat silloin...ihanaa kun tulee kesä B)

Joo, mutta nyt lähden kampaajalle.
:wave: :wave:

Lauriina kesäfiilistelyissä
 
Huomenta :wave:

En nyt muista olenko kirjoitellut mitään pitkään aikaan, muuton jälkeen olen kyllä aloittanut tänne kirjoittamaan tekstiä, mutta lähetinköhän sitä, en jaksa tarkastaa :ashamed:

Meillä Jere nyt 5,5kk ja tississä vielä tiukasti kiinni.
Toisinaan maistellaan soseita, mutta ei ne maistu oikein hyvältä.

Meillä nukutaan vielä perhepedissä, ja öisin herää poika vielä 2 kertaa syömään, että pitää alkaa antamaan kohtpuoliin isommat satsit ruokaa iltasin ja opetella pinniksessä nukkumaan. On meinaan melko ahdasta kun pieni mies leventelee puolen sängyn verran poikittain.

Knackerton ja Jere... :wave:
 
unis harmailee
aurinkoista päivää..

ja vielä tuosta puuro aiheesta että samoissa imetystukilistan meileissä oli myös jonkun vinkki sekoittaa eka hiutaleet kylmään veteen ja sen jälkeen kiehauttaa.. tai eka sauvasekoittimella hienontaa hiutaleet ja sitten keittää.. lisäksi tuo jonkun laittaman samettiriisiohjeen pohjalta voi tehdä saman täysjyväohralle..

meillä kans vielä mennään täysimetyksellä,maisteltiin maissia,luumua ja ruusunmarjaa ihan vaan äitin huviksi. ei maistunut hyvältä ja mitään tarvetta ei pojan pötkäleellä ole. painaa varmaan jo yli 9kg ja posket senkun paisuu.
arvatkaas,välillä olen miettinyt etä onko tuo teukka joku vajukki kun se ei vaan ala kääntyilee ja on niin rauhallinen että itkeekin vain äärimmäisessä tilassa. ei edes öisin.silloin alkaa vaan pulputus kuulumaan pinnasängystä kun kyselee tissibaarin perään..

unikuu ja toukkateukka
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:50 unis harmailee kirjoitti:
arvatkaas,välillä olen miettinyt etä onko tuo teukka joku vajukki kun se ei vaan ala kääntyilee ja on niin rauhallinen että itkeekin vain äärimmäisessä tilassa. ei edes öisin.silloin alkaa vaan pulputus kuulumaan pinnasängystä kun kyselee tissibaarin perään..

unikuu ja toukkateukka
Eihän noilla kaikilla vauvoilla ole mikään kiire :D taitaa teidän poju olla rauhallista sorttia kaikkineen...

Meillä pikku-ukko yrittää jo kovasti eteenpäin ja hieman jo pääseekin ;) Ja muutenkin meidän pikku-ukko on aika temperamenttinen, taitaa äitiinsä tulla...

Mikähän kumma siinä on, että usein päikkäreillä vaunuissa alkaa huutamaan täysillä kesken unien...laitan tutin suuhun ja rauhoittuu ja hetken päästä taas sama juttu :/ Sitten voi jatkaa unia vielä vaikka 1-2 tuntia. Näkeeköhän jotain pahaa unta vai jääkö uudet opitut asiat uniin??
Öisin näin ei siis koskaan käy.

Lauriina<br><br>
 
eilen yllätyttiin suuresti kun tunnettiin neidillä alaleuassa hammas, ainakin tuntuu semmoinen terävä alhaalla ja kova kohta myös vieressä. esikoiselle eka hammas tuli 5½kk iässä. tällä pikku-neidillä ikää nyt 4½kk. :wave:
mites onko muilla marrasvauvoilla jo hampaita?
 
Joo, juuri huomasin että pojalla on alhaalle tullut hammas. Ilmankos pari yötä on valvottu enempi ja eilinen hepuli kohtauskin selittyy varmaan tällä. Tänään päikkäritkin nukuttu paljon huonommin ja katkonaisemmin...
 
Lauriinas meillä on samanlaisia itkukohtauksia päiväunilla. Ja on ollu yölläkin. Monesti Rasmus herää itkemään tunnin päästä päiväunille laitosta ja jatkaa vielä tutin laittamisen jälkeen. Minä uskon, et vois olla jopa pahaa unta. Tuon ikäisethän jo vissiin enenevässä määrin näkee REM-unta.
Mulla on ikävä flunssa. :snotty: :/ Kovasti pidetään peukkuja, ettei Rasmus tuu kipeeksi,ku ens viikolla olis tarkoitus lähteä katsomaan toisia isovanhempia Etelä-Suomeen. On tää kurjaa, ku ei ollu ku puoltoista kuukautta väliä edelliseen flunssaan.
Nyt nukkumaan. Sillähän se lähtee. \|O
 
Huomenta!

Meillä neiti kääntyy vatsalleen myös yöllä sängyssään ja mietityttääkin et onko ihan hyvä juttu, mut miten sitä voisi estää??? Viime yönä nukuttiin jo paremmin, kun tuli se ensimmäinen hammas kunnolla läpi.

 
Ramu, noita pahoja unia minäkin ajattelin :/ Tosiaan ihme juttu, kun tutti suussakin voi vielä itkeä hillittömästi ja silti tuntuu olevan ihan unessa. Eiköhän ne siitä jossain vaiheessa helpota...
Pikaista parenemista ja tervetuloa tänne etelä-Suomeen :D

Lauriina
 
Hampaista..Meillä niitä on jo 2 ja poika nyt reilu 4kk...
Soseista tykkää ihan kauheesti ja söisi enempi mitä annetaan ku pääasiassa kumminki maidolla mennään, iltaisin velli ja nukkuu sit 8-10 tuntia putkeen =)
Kaapo on ihan rakastunu hyppikeinuun,kiljuu siihen päästessä ja yrittää samaa "hyppytyyliä" sylissäkin :LOL:

Tuo on vaa ikäseksee jotenki niin iso kun katsoo muita saman ikäisiä, olihan 4kk neuvolas painoa jo melkee 9kiloo :eek: Mut saanpa mä hyvät puntti treenit kotona olessa :)

Nyt kotihommiin...ja pian ulos kun aurinko paistaa...

Sini ja Kaapo
 
hampaita ei meilläkään ole vielä.
Poika ei myöskään käänny ympäri niin kuulostaa hurjalta että toiset marrasmuksut yrittää jo ryömiä eteenpäin !
No ehkä tuokin sitten kohta oppii kierähtelemään.

No peijakas, heräsi jo, täytyy mennä. Lähdetäänkin kaupungille shoppailemaan kun hyvä ilma !
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 09:21 mammanen harmaan kirjoitti:
Nyt vaan kysyn, että uskallanko keittää vellin tai puuron kaurahiutaleista ja antaa 5kk:n ikäiselle? Miten se viljojen aloitus menikään?

luin jostain että viljat suositellan aakkosjärjestyksessä,
eli riisi ei suinkaan ole ensimmäinen, vaan nimenomaan
kaura. ja hyvinkin uskoisin että ihan tavan kaurahiutaleet käy.. jos mietityttää niin voihan kysäsitä vielä neuvolan tätiltä.. niillä luulis kuitenkin olevan ihan tietoa näistä aloitusruuista..


sinimari
olen ymmärtänyt ettei hyppykiikkua saa käyttää ennekuin lapsi nousee itse seisomaan.kuulemma on haittaa jaloille ja lonkille ja kävelemiselle..kansii varmistaa neuvolasta..

unikuu ja nukkutoukka <br><br>
 
Hello! Tytöllä ei vielä oo hampaita, vaikka on jo tosi kauan runsaasti kuolannut ja hankannut ikeniä. Saa nähä, että milloin hammas pilkistää...

Meillä myös tyttö vaunuissa saattaa parahtaa itkuun (silmät kii ja tutti suussa) ja, kun meen hyssyttään niin nukahtaa uudestaan jopa pitemmäksikin aikaa. Saattaa parikin kertaa parahtaa. Meillä nyt onneksi vähenty ne unet 4 päiväunista 3, niin jospa meilläkin rytmi alkais siitä asettumaan.

Tytön iho vaan väliin niin huonona, että tässä saa pähkäillä, että onko ruoka-aineallergiaa, atooppista ihottumaa vai oonko minä syönyt jotain ihan väärää...kääk...ei helppoo löytää syytä. Rasvailen aamuin illoin ja väliin päivisinkin niin sitten onneksi jonkin verran helpottaa. Leuan ja poskien epäilen ärtyvän myös ihan siitä, kun kuolaa niin paljon.

Lämpöistä viikonloppua!

Nipsu ja tyttö huomenna 5kk =)
 
Nyt mä kyllä tein sen. Jauhoin kaurahiutaleet hienoksi tehosekoittimella ja keitin niistä veteen pienen löysähkön puuron. Jatkoin tuota rintamaidolla (aika runsaasti) ja persikka soseella! Tänä aamuna siis annoin ekaa kertaa... Pienen annoksen, mutta olisi uponnut vaikka millä mitalla tuota velli-puuroa. Katsotaan kuis äijän käy...

Tosin itkee jo nyt niitä hampaita. Mutta osaan kyllä erottaa tuon vatsasta kipristelyn, kun silloin tosissaan kipristää sanan mukaisesti! Ainakin toivottavasti osaan :p

Eilen illalla sai sellaisen hepulin, joka rauhoittui hetkeksi sillä viilennettävällä purulelulla. Se suussa köllötteli muutamia hetkiä rauhallisena, mutta sitten yltyi taas. Laitoin supon yötä vasten ja se rauhoitti nukkumaan 4h ajaksi. Sitten loppu yö taas nukuttu heikommin. Huoh.

Mä aamulla heti tsiikasin suuhun, että olisko kunnolla puhjennut se hammas jo! Mutta ei. Siellä vaan näkyy ne "jäävuoren huiput" ja olo näköjään samanlainen. On varmaan kipeä olo.

Saas nähdä kuinka kauan itse jaksaa, kun mies töissä ja apuja ei nyt saatavilla. Olisiko jo 3-4 yötä heikoilla unilla, eikä eilenkään kunnon päikkäreitä olleskaan... siis pojalla!

Mutta ruokahalu on pojalla mieletön. Maistelee innoissaan kaikkea ja syö jo totuttuja tosi hyvin. Kakka on muuttunut kiinteäksi ja olenkin antanut hiukan luumusosetta, ettei ummelle menisi.

Mutta nuo hampaat ja äidin väsymys \|O <br><br>
 

Yhteistyössä