MarraskuunVauvat 2006

Meillä olisi edessä myös turvaistuimen osto, kaukalosta tulee jo niin paljon yli... Eikä kohta mahdu vyötkään kiinni, kun tarvii alle vaatettakin jo enemmän.

Kerrothan nyyrikki millaisen istuimen hankitte? Mitä suosittelivat?
 
mietin vaan et millonkohan voisi alkaa käyttämään ponyja, niissä ei saa selkänojaa makuuasentoon. En yhtään muista sitä ikäsuositusta mikä niissä oli, kun ostettiin esikoiselle n 1½vuotiaana. Olisivat vaan pienemmät ja kevyemmät kuljettaa mukanakin. Talvella kyllä ajattelin vielä käyttää kunnon kuomurattaita.
 
Hello! Meillä oli toissa yö ihan kaamee...Neiti nukkui 20.30-23.00 ja sitten valvoikin 3.00. Mutta heräsi heti 5.00 uudestaan! Olin ihan, että ei voi olla totta. Kitisi, inisi, itki, kaikkee mahdollista...Nyt sitten iski taas pieni nuha neidille, sekö lie valvottanut. Se on kyllä jännä, että miten sitä jaksaa, vaikka yhtään kokonaista yötä en oo neidin syntymän jälkeen nukkunut ja pisin unenpätkä on putkeen ollut 3 tuntia. Sehän on ihan tosi vähän, mutta jotenkin sitä vaan onneksi kuitenkin jaksaa! :D

Meillä vielä kaukalo, mutta istuinta pitäis kyllä ehdottomasti ruveta katsoon. Nyt olen pohtinut sitä Brion turvaistuinta, jonka saa molemmin päin eli alkuun vois vielä pitää selkä menosuuntaan (mahtuu hyvin jalat) ja sitten myöhemmin kääntää "oikein päin". Se ois täällä nyt tarjouksessakin yhdessä lastentarvikeliikkeessä. Mutta mies on kaksi viikkoo reissussa, joten odottelen, että mieskin saa sanoa mielipiteensä. :)

Mä oon noista hapanmaitotuotteista vasta antanut raejuustoo ja maustamatonta viiliä. Neuvolantäti sanoi, että ihan maitoo antaa aluksi niin, että tekee esim. puuron siihen. En oo vielä kokeillut, hiljalleen edetään. Meillä ei olekaan 10 kk neuvolaa, vasta sitten seuraavan kerran 1-vuotiaana. Uskomatonta, että kohta on tosiaan 1-vuotis synttärit! Jee!

Ruoka meillä menis parhaiten niin, että neiti saisi sormiruokana syödä. Edelleen hyvin pieni ruokainen.

LEPPOISAA VIIKKOA! Nipsu ja neiti reilu 10 kk =)
 
...ripustin osan pyykeistä kuivumaan ja hetken pikku-ukko oli yksinään eteisessä. Ihmettelin vaan, että onpa ihmeen hiljaista...ja syy selviksi melko pian :whistle: Poju oli ottanut vaunujen pyörästä savikokkareen ja mutusteli sitä innoissaan :eek: leuka mustana ja paita likaisena ;) No, eipä siinä sitten muuta voinut, kun pestä suun ja kädet :D

Pitäisi varmaan vähitellen kokeilla noita hapanmaitotuotteita. Kerran olen antanut maistaa raejuustoa pari nokaretta ja enemmänkin varmaan olisi mennyt.

Aurinkoista viikon jatkoa!!!

:wave: :wave:
 
Hapanmaitotuotteista jatkan minäkin. Pojan olen antanut maistaa ihan vähän raejuustoa. Itki lähes koko päivän. Samoin maustamattoman jugun kanssa sekä viilin. Pidin välillä useamman päivän taukoa ja nyt tänään kokeilin gefilus piimällä. Se taitaisi olla sopivin... Mutta katsastellaan.

Mä olen ihan ymmyrkäisenä, kun poika syö tosi "karkeaa" ruokaa. Perunat, pikkuporkkanat ja liha menevät jo isoina paloina. Samoin leipä, hedelmät ja vihannekset. Meillä saa sauvasekottajat laittaa kaappiin odottamaan toisia aikoja... Mutta hyvä näin.
 
moikka

mä en oo kirjotellut moneen moneen kuukauteen..on vaan ollu kaikkee..

kipeitä ei olla ostu ku 2-5 pv koko neidin elinaikana,mistä kiitän kädet kyynerpäihinasti ristissä..

neiti nukkuu oikein hyvin ja on perystyytyväinen "vauveli"
siinä 22 mennään maate ja herätään siinä 10.00-10.30 aamulla..

meillä ny osataan mennä tukia pitkin jo ny, ottaen huomioon et konttaamaan opittiin siinä 9 kk ikäisenä ja ekat hampaat (2kpl samaan aikaan puhkesi alas) tulivat reilu 8kk iässä..eli parempi myöhään kuin ei milloinkaan..

pituutta oli 10 kk neuvolassa 74 cm (ottaen huomioon 48.5 cm syntymäpituuden,on pituutta tullu ihan kivasti)
painoo oli 9,4 kg ja pää ympärys tais olla 44 tai 45 cm.

aika hulinalla päivät menee..ei jää käteen paljon niistä.kaipa ajan kulku hiukan hidastuu jahka neiti vielä tuosta kasvaa..

ite ootan talvea kauheesti,oisi kamala pettymys yhtä vähäluminen joulu kuin viimevuonnakin,se vähän masensi.varsinkin ku ainoo oikein luminen kaunis ajanjakso tuli vietettyä sairaalan osastolla neidin kanssa..
kaunista mutta,ois ollu kiva olla vähän ulkonakin..

toista pikkasta ollaan jo suunniteltu..paras tehdä pian ennenkuin tullaan järkiimme,niin me tuumittiin..

no eipä tässä ihmeempiä tälläkertaa..yritän kirjoitella useemmin..

T:kaisa ja tytteli 11kk




 
unikuu108
mä oon ymmärtänyt että tavan lehmänmaitoa saa juoda vasta 1vuotiaana.siinä on niin paljon proteiinia (tai jotain..unikuu viisastelee taas) ettei lapsen elimistö kestä sitä ihan sellasenaan (tai jotain..joku viisaampi valaiskoon..)
mutta mäoon tässä nyt jokusen viikon teukalle antanu raejuustoo,valion A+ juguu ja maitorahkaa välipalana ja niillä korvannut rintamaitoa kun ei se teukka ime kun harvoin kunnolla.
samainen tuttavakätilö sanoi että jossain vaiheessa voi alkaa keittää puuron maitoon,mutta ajattelin vielä jonkunaikaa antaa vain välipalana maitotuotteita(ja ruuan kaa raejuustoa)
sormiruokana on keitettyjä pakastevihanneksia(porkkanaa,herneitä,papuja) ja luomu jälkiuunilruiseipää.. välillä koklasin keitettyjä munia mutta ei se niistä.niitä vihanneksia tykkää poimia suuhun. ja ruisleipä maistuu. kurkkua,omenaa,päärynää ja porkkanaa raakana otetaan evääksi sopivina pitkulaisina paloina ulos, jotta jotain voi jäystää..

mä vieläkin mietin mitä haalaria sitä ostain pojalle.saimme 80 koon toppahaalarin ystäviltä,mnutta ei tuo toukka sinne mahdu.tai mahtuu muttei alle mahdu mitään.
niinpä olenkin miettinyt reimoja,kun en muusta tiedä..
teo on alkanu nukkuu taas yöt putkeen,muutei se väsymystä vie mihinkään..10kk univelat..hehehhe..

unikuu väsynyt mutta onnellinen
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Ei ole tullut kirjoitettua, mutta luettua ahkerasti. Muistin aamulla miksen ole kirjoittanut. Meidän kone "heittää" pois netistä aina tietyn väli ajoin, joten kun olen saanut kirjoituksen valmiiksi ja lähetän, kone sanoo vanhentunut sivu. Kaikki teksti menee bittitaivaaseen ja se ottaa päähän. Nooh, yritetään uudestaan.

Meillä sairastettiin viime viikolla nuhaa. Ei kylläkään mitenkään pahasti, mutta piti imeä jonkin verran. On se hyvä että on olemassa Nasolin tipat. Samaan aikaan pukkasi ylähampaita ja vielä molempia yhtäaikaa. Ajatuksissa kävi että nuha tuli koska puski niitä hampaita. En sitte tiedä... Vielä ei näy kunnolla niitä hampaita, mutta ehkä ne vielä sieltä ilmestyy. Oli Oskarikin niin kärttyinen että... Onhan se ihan ymmärrettävää, kun ikenet halkeaa.

Meidän ukko on alkanut tosissaan seisomaan tukea kuin tukea vasten. Ei ole väliä mikä on tukena. Muutama askelkin on tullut otettua pyörällisen lelulaatikon avustuksella. Lelulaatikko on lähtenyt liikkumaan ja Oskari sen mukana.

Hapanmaitotuotteista meillä on käytetty raejuustoa ja A+ jugua sekoitettuna hedelmäsoseeseen. Jogurtista vain on tullut nyt parina päivänä, mitä sitä olen antanut, melko isot puklut sen jälkeen. En tiedä antaako sitä enää vai ei? Mitä mieltä olette? Tavallista juustoa olen yrittänyt antaa mutta ei herraa kiinnosta syödä sitä. Milloin te annatte sitä sormiruokaa? Ajattelin vain, kun olen kyllä antanut Oskarille kurkkua yms., mutta miten sitte ruokailun aikana. Meillä ruokailut on menny siihen että pitää olla viihdykettä melkein koko ajan että ruokaa menee alas. Ruoka kyllä maistuu mutta ei ilman viihdytystä. Miten teillä muilla?

Maitona meillä menee tuttelia, kun Oskari sanoi hyvästit tissin syömiselle. Se loppui kerrasta. Ei tarvinnu vieroittaa, toisaalta hyvä, mutta on se niin pirun kallista ostaa. Odotan sitä että saa antaa tavallista maitoa.

Meillä ei ole enää käytössä kaukaloa, koska se annettiin eteenpäin miehen siskolle, jolla LA marraskuun alussa. Saatiin sitte toiselta siskolta turvaistuin. Ukkeli on kyllä tykännyt istua siinä, näkeehän sitä paremmin maailmaa, kun istuu korkeammalla.

Meillä on talveksi reiman 80 cm talvihaalari, minkä ostin viime keväänä alennuksesta. Vielä se on iso, mutta jos ukkeli vielä kasvais. Sopiipahan ainakin kunnolla vaatteita alle, jos on kylmä talvi. Talveksi olen ostanut Vikingin talvikengät, jos ne menis tämän talven.

Joko joku on aloittanut taaperoiden puolelle marraskuisten palstan?

Siinäpäs tällä kertaa kuulumiset tuulisesta Paavolasta

Katariina ja Oskari 2 pvä vaille 10 kk

 
Nipsu toivottavasti teillä rauhoittuu pian yöt, on se tosi uuvuttavaa jos ei saa kunnolla nukutuksi, tai tuollainen pätkä yö on jatkuvaa, jaksamista :hug: Osku meillä kanssa pitää Venlaa koko ruuan ajan viihdyttää..millon mitäkin pitää antaa neidille käteen, jotta suu aukeaa ja saa ruokaa laitettua! Sormiruokana meillä on maissinaksuja, mutta eipä juuri ole vaihtoehtojakaan allergioiden takia. Kamala tuuli tuolla ulkona...Kuuluu itkuhälyttimestä kauhea suhina...Nukkuu hyvin tuolla ulkona, 3-4 tuntia päiväunia joka päivä, mutta nukkuukin vain nuo yhdet unet =)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja osku:
Tavallista juustoa olen yrittänyt antaa mutta ei herraa kiinnosta syödä sitä. Milloin te annatte sitä sormiruokaa? Ajattelin vain, kun olen kyllä antanut Oskarille kurkkua yms., mutta miten sitte ruokailun aikana. Meillä ruokailut on menny siihen että pitää olla viihdykettä melkein koko ajan että ruokaa menee alas. Ruoka kyllä maistuu mutta ei ilman viihdytystä. Miten teillä muilla?
valaiskaa taas joku viisaampi jos olen ihan metsässä että juustoa ei suositella alle 1vuotiaalle myöskään. ilmeisesti sisältävän suolan takia. raejuustossakin on suolaa mutta ainakin meidän terkka ja omalääkäri sanoi että sitä on niin vähän.samoin ruisleivässä on suolaa,mutta sitäkin menee niin vähän.pienien munuaiset ei kestä suolaa vielä.

meillä syödään sormiruokaa syömisen yhteydessä. ihan aluksi päätimme ettei syömisen yhteydessä ole mitään leluja.sitten ei enää teukka avannutkaan suuta.jotain piti keksiä. annoin pilttipurkin kansia yms lusikoita, kaikkea syömiseen liittyvää,muttei leluja.
taas samainen kätilöystävä vinkkasi että jos annat teolle jotain ruokaa mitä se saa ite läträtä, niin se ei turhaannu siinä syötettävänä ollessa. samalla treenaantuu pinsettiotteet ja oma halu syödä itse.
nopeeta ja siistiä touhuahan se ei ole. puurot on seinillä ja herneitä on kiva läntätä pöytään liiskaksi ja posket täynnä porkkana paloja, mutta äitin antama ruoka menee ja hyvin poika kerää vihannekset suuhunsa. siisteyskasvatuksenahan voi sitten aloittaa kunhan eka on mutkaton suhtautuminen ruokaan.

tässä oli kausi jolloin ruokaa ei meinannut mennä ja se syöminen oli aikamoista showta.isä soittaa huilua ja pelleilee ja aina kun suu aukee niin äkkiä ruokaa lusikalla.. :LOL: :LOL:

nyt on seuraava pakkaseen menevä satsi hautumassa: kookoskanakasviscurrya ja riisiä (riisiä, porkkanaa, kukkakaalia, kanaa, kookoskermaa, kanelia, kurkumaa, korianteria, juustokuminaa, paprikaa ,mustapippuria ja bataattia) maistatin vähän paivällä kanaa ja kookosmaitoa ja hyvin upposi..

mutta nyt pitää taas..
moi

unikuu ja teo
 
valaiskaa taas joku viisaampi jos olen ihan metsässä että juustoa ei suositella alle 1vuotiaalle myöskään. ilmeisesti sisältävän suolan takia.
Joo, just näin. Munuaiset on vielä niin herkät näillä pienillä, että siksi sitä suolaa just vältetään. Pitäisi välttää.

Meillä poika syö sitä sydänmerkki leipää, onhan siinäkin suolaa, mutta vähemmän ja vielä on kuitenkin pientä tuo suolan saanti. Raejuusto aiheutti meillä itkua, joten muuta suolaista ei ole tainnut vielä saadakaan...

Just tänään ajattelin, että milloinhan sitä saa antaa saunassa ensimmäisen nakin maistiaisiksi? Niissähän oli sitä nitraattia jota piti vältellä ja samoin suolaa... Mulle ainakin maistuisi saunamakkara, kun sitä harvoin tulee laitettuakaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
nyt on seuraava pakkaseen menevä satsi hautumassa: kookoskanakasviscurrya ja riisiä (riisiä, porkkanaa, kukkakaalia, kanaa, kookoskermaa, kanelia, kurkumaa, korianteria, juustokuminaa, paprikaa ,mustapippuria ja bataattia)
unikuu ja teo
Kiitos unikuu hyvästä vinkistä :flower: Tuollaista kokeilen seuraavaksi =) Alkaa jo mielikuvitus loppua soseiden teossa ;) Lisäohjeet ei olisi pahitteeksi...

Tänään keitin broiskua, possua ja hirveä ja pakastin kuutioihin. Samoin tein vielä bataatti-, porkkana- ja parsakaalikuutioita. Meillä kun ei vieläkään karkeampi ruoka tahdo mennä siis ruokana. Sormiruokaa saa kyllä jotenkin syötyä. Kaurahiutaleetkin joudun vielä hienontamaan ;)

:wave: :wave:
 
unikuu108
joo.meillä kans tuo soossi uppos tosi hyvin ja maistuu mun suuhun myös.
toinen hyvä versio (aikuisellekin) on että vaihtaa porkkanan ja kukkakaalin omenaan ja päärynään ja hauduttaa niitä kookosmaidossa bataattien ja paistetujen kanojen kanssa. kun lisää vielä samat mausteet ja vähän inkivääriä..niin namnam..hedelmäcurry valmis. ja on vielä nopeakin koska hedelmissä ei kestä kauaa kypsyä. itseasiassa aikuiselle saa olla hiukan kiinteitä.on kivempi syödä.
ootteko tehneet tomaatista ruokaa? teukalla tulee kakkaan erikoisuuksia (limaa yms)tomaatista joten olen sitä vähän vältellyt.
mutta mietin sellaista ihan perusitalialaista pastaa. jossa jauhelihaa,tomaattikastiketta,tuoretta basilikaa, pastaa ja mustapippuria.. mietin että uskaltaisko laittaa mozzarellaa..

onko joku kokeillut couscousia?
 
Unikuu; sitä pirkan luomutomaattimurskaa olen laittanut pasta-pohjaisen soseen joukkoon ja hyvin maistuu, eikä oireita ole tullut. Tuoretta tomaattia sellaisenaan en ole vielä antanut. Couscous on vielä kokeilematta.

Ollaan just lähdössä pikku-ukon kanssa ruokakauppaan...jos vaikka keittelisi lisää ruokaa varastoon :whistle:

Sitten pitää poiketa myös Tiimariin. Askarteluinto kohottaa päätään!!!
Olen tehnyt lorupussin pikkuiselle ja aivan ihania loruja tosiaan löytyy =) Kransseja värkkäsin myös noista valmiista kehikoista. Nyt ajattelin ostaa kangastussit ja askarrella pikku-ukon kanssa jotain kivaa.
 
Käytiin tänään 10kk neuvolassa välipunnituksella...8,9kg ja 75,5cm eli pitkä ja hoikka on :heart:

Oletteko muuten aikeissa ottaa sen influenssarokotuksen vauvoille? Olen pohtinut ja pohtinut...ja taidan ottaa. Vielä on kk aikaa miettiä, kun marraskuun alussa niitä täällä aletaan antaa. Sitten saisi sen toisen annoksen 1v neuvolassa.

:wave: :wave:
 

Nyt on taas käyty allergiatesteissä, saa nähdä mitkä ovat tulokset ensiviikolla.
Lääkärissä otettiin pituus, ja paino, kun neuvollassa oltiin huolissaan pituudesta, painosta. Nyt on tullut kaksi senttiä lisää 73cm, painetaan jo 9400g. iso jässikkä. Tasaista nollakäyrää mennään.
Yritin epätoivoisesti soittaa neuvolaan 30min. en saanut ketään kiinni, ärsyttäviä noi soittoajat!!
Minusta poika otti ekat askeleensa ilman tukea sairaalassa, en ole kyl ihan sata varma näinkö oikein.
joko teidän lapset sanovat sanoja??
Meillä on ollut jo kolme kuukautta aktia gracon isompi istuin, siltikään ei ole mennyt pois kiukkukohtaukset, vaikka monet ihmiset sanoivat kiukun johtuvan istuimen pienuudesta, ja siittä kun hän ei näe ulos.
Onko muiden lapset huonoja istumaan autossa?
Taas meinasi äippä saada pakokauhukohtauksen. jätin pojan yksin olkkariin leikkimään hetkeksi, menin laittamaan pyykit. En kuullut taaskaan minkäänlaisia
ääniä, menin katsomaan en löytänyt/kuullut missä poika oli. etsin monesta eripaikasta ja huoneesta. Viimein menin toiseen kylppäriin siellä hän kiipeili ammeeseen hiljaa. Kolmas kerta kun hävitän pojan, ja pakokauhu valtaa. Olenkohan hieman huolimaton äippä???. En tosiaankaan ollut pois kun 5min.
Eipä tässä muuta.
 
eka parin viikon työpesti takana! Eipä oo juuri tänne ehtiny kirjailemaan sattuneesta syystä. :) Mut nyt taas kotiäitiyden pariin, ihanaa olla taas pojan kans kotona! Teki siis ihmeen hyvää käydä töissä ja tajuta, et ei oikeesti raskiskaan laittaa toista vielä kokoaikaisesti kokopäiväisesti päivähoitoon! Mut toisaalta kiva tehdä omia hommia välillä ja päästä kotoa päiväksi pois.
Te ootte kyllä tosi reippaita, ku ootte tehny kaik ruuat itse muksuillenne. Meillä poika kasvaa purkkiruoalla tätä nykyä. Imetystä koitan vielä jatkaa ainakin sinne vuosikkaaksi. Vaik ei toi Rasmus enää tissiä kovin kyllä tunnu kaipaavan. Ens viikolla aattelin kyllä tehdä taas kotitekoisia ruokia, et sit kun poju kohta saa syödä samaa ku me muut, niin ei ihan tuntuis vastenmieliseltä. Unikuun ohje näytti ihanalta! Itsekin tykätään itämaisista ruoista, kiinalaisesta etenkin. Täytyypäs kokeilla...
Nyt oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ramu:
Unikuun ohje näytti ihanalta! Itsekin tykätään itämaisista ruoista, kiinalaisesta etenkin. Täytyypäs kokeilla...
Nyt oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!
voisin kuvitella että kiinalaisesta paistetusta riisistä ja kasviksista saisi hyvää vauvaystävällistä ruokaa. siinä sais samalla kananmunaakin ruokaan.
mulla olis tällainen ohje:

kiinalainen paistettu riisi ja kasvikset
riisiä,kananmunaa, auringonkukkaöljyä, kevätsipulia, paprika, (niitä pitkiä vihreitä )papuja, pakasteherneitä, muitakin kasviksia..tai ananasta..(mitä haluaa laittaa)pippuria, valinnaisia yrttimausteita yms mausteita..

keitä riisi eka ja laita se leivinpellille/laakealle vadille kuivumaan ja jäähtymään, vatkaa kananmuna/t vesitilkan (pari teelusikkaa/muna) ja pippurin kanssa.kuumenna sitten pannulla öljyä ja kaada muna pannulle.liikuta sitä pohjalla kunnes hyytyy(on kypsä ).leikkele leikkuulaudalla sopiviksi paloiksi(yleensä suikaleiksi).
kuullottele sipulit,lisää paprika,muut kasvikset ja mausteet.kypsennä.
lisää riisi ja munakassuikaleet.
tää voi olla myös sellainen kokoperheen ruoka nin että kun perheen nuorimmaisen satsi on otettu niin lisää vanhemmille suolaa /soijakastiketta yms..

mä oon ihna puhki.olin eilen teknobileissä ja tulin kotiin joskus 2 aikaan.teo heräsi 6 ja vinkuroi puoliunisena tunnin.ja sitten nukahti viereen(tissille) ja nukuttiin koko perhe vielä 9asti..onneksi iskä otti teon jotta bilemamma sai nukkua vielä tunnin.
kohta tulle tuttavaperhe hakemaan turvaistuinta ja muuta vauvanvaatetta kun niille tulee nyt marraskuussa pikkukakkonen.
mut oon ihan poikki.vaikkei juonut mitään niin olo on kuin krapulaisella.tuli hytkyttyä eli ei tarvii jumpata vähään aikaan kyllä..uh.. ja lisäski sain 80euron sakot kun otin isännän matkakortin ja menin bussilla ja ajattelin ettei tule tarkastajia.. (ei ole yleensä busseissa)ja nyt sitten tuli.. kalliit bileet oli..huhuh..

bilemamma unikuu ja nukkupoika teo(joka on alkanut sanoa äiti, teo ja hei-sanoja..)


 
no nyt on sitten on vehnäallergia, mitä en osannut odottaa. EPäilin kaikkia muita allergioita. maitoallergia on ollut melkein alusta asti, vehnä vähän aikaan. ei tässä vaiheessa ole huolta ruokavaliosta, kun ei niin ymmärrä. hetken päästä on ehkä vaikeampaa.

meillä ei olla koskaan oltu nätisti kynsienleikkuu aikaan. leikkaan aina välillä yhden kynnen kerralla, jos on nätisti. nukkuma aikaan en viitsi leikata kynsiä, pelkään herättäväni pojan.
yes lauantaina poika menee hoitoon, meillä on pariskuntien kanssa illanistujaiset. mukavaa vaihtelua arkeen.
 
Moi! Juu, meillä on kynnet leikattu aina nukkuessa. Paitsi nyt olen muutamia kertoja saanut leikattu hereillä ollessa. Hyvä hetki meillä ainakin, kun on juuri herännyt ja vielä hieman tokkurassa.

Oltiin viikko mummilassa. Ennen sinne lähtöö piti käydä päivystyksessä, kun itki silloisen edellisen yön. Korvat oli tukossa, putsasivat ja nuhalääkettä. Meni onneksi nopeeta ohi. Mut sitten eilen matkalla kotiin niin oksensi autossa ja tänään ripuloinu...voi, voi, ei kiva! Mikähän pöpö lie...Tosin on myö saanut eka kertaa kalaa, mut ei se ehkä siitä kuitenkaan tai en tiiä.

Mutta mä oon ihan innoissani, kun neiti on oppinut taputtamaan käsiä yhteen (kaikkee muuta on kyllä jo aikasemmin taputtanut, mutta ei omia käsiään yhteen) ja sitten vilkuttamaan! :wave: =) Kaikkee myös sormella osoittelee! Kiva! Hurjalta tuntuu se, että ens kuussa 1-vuotis synttärit. Eikä neiti kuitenkaan tuon isompi siis vielä niin pieni kuitenkin! Olen ajattelut, että pitäsköhän mun ruveta pitään jonkinlaista unikoulua, kun meillä öisin sitä maitoa litkitään pullosta useamman kerran ja muutenkin levottomasti nukutaan. Pitäs vaan kerätä itelle voimia ja miehen tietty myös! :D

Niin, en ajatellut kuitenkaan ottaa sitä nuharokotusta. Tosin hyvä se varmasti olisi!

Nipsu ja neiti reilu 10,5kk
 

Yhteistyössä