Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Heips

Mä tahtoisin myös tuonne listaan.

6.11 syntyi Tyttö rv 41+2. Paino 3140g, pituutta 50cm ja pipo 35cm

Vauva on äärettömän kiltti. Lähinnä nukkuu ja syö. Tänään (10vrk ikäisenä) teki valvomisenkat jotka oli 1h =)
Öisin nukutaan parhaimmillan 6h putkeen ja aamuyö sitte syödään tiheämmin 2h välein.
Ite oon toipunut synnytyksestä erinomaiseti, tai oikeastaan ei oo ees ollu mitään toipumista ku olin heti kunnossa. ei tullu tikkejä, ei nirhaumaa ja synnytyshän kesti vaivaiset 45min ;)

Imetys sujuu hyvin, ei oo tarvinnu antaa kertaakaan lisämaitoa mihin oon äärettömän tyytyväinen verraten siihen ku esikoinen sai alusta asti korviketta lisäksi.

Täytyypä rientää tissipuuhiin, neiti kerta niin tahtoo !!

Moon ja pikkunen
 
Olenko ihan kamala äiti kun en tahdo imettää. Sattuu niin pirusti. Tissit huutaa hallelujaa ihan koko ajan. Tai oikeastaan nännit vaikka ei olla oikeestaan ees yritetty syödä ilman rintakumia. Mä lypsin äsken ja ajattelin et tänä iltana poika juo pullosta aika pitkälti ja äiskä antaa tissien levätä yöhön asti. Yöllä kun ei jaksa pulloa lämmitellä.
 
Eveny mulla on ollu alusta asti sama ongelma, ja neuvolantätin kanssa tosiaan katsottiin otteet ym. eikä niissä ole vikaa, yksinkertaisesti on vaan arat rinnat, jotka ei vielä viikossakaan ole tottunut imemiseen. Kipua ei saisi tuntua kun muutaman imun ajan, mutta mulla se on kokoajan päällä imetyksen aikana.. Nyt mulla on vielä kaikenlisäksi tulehdus kunnolla päällä, eli saa nähdä sattuuko vielä tulehduksen jälkeen.

Rintakumia käytin kun tuli haavat nänneihin, mutta se kumin pää on niin pitkä, että venyttää todella kipeästi nännejä vaikkei matalat tai sisäänpäin kääntyneet olekaan alunperin, ja ei todellakaan vie kipua pois...

Tottakai äidinmaidolla on omat plussansa, mutta olen samaa mieltä niiden kanssa joiden mielestä henkisesti hyvässä kunnossa oleva äiti joka ei imetä, on parempi kuin äiti joka imettää, mutta kivun ja stressin vuoksi on henkisesti huonossa jamassa. Kipu on kuitenkin sellainen, mitä ei kenenkään tarvitsisi joutua sietämään pitkiä aikoja eikä varsinkaan jatkuvasti. Itse olen sinnillä imettänyt vaikka kipeää käy. Viime yönä tyhjensin imettämällä kummankin rinnan kun on tuo tulehdus, mutta nyt ei hirveästi enää maitoa edes heru.. katsotaan jatkuuko maidontulo tulehduksen jälkeen, sitä kun on tähän mennessä pelkällä herumisella tullut jo helposti se 60ml...

Kyllä nuo ilman tissiä kasvaneet lapsetkin on ihan samanlaisia kun tissillä olleet enkä henk-koht ole huomannut eroa terveysasioissa niiden välillä :) Nykypäivänä kuitenkin on mahdollisuuksia käyttää korvikkeita jne. niin jokainen voi tehdä asiat oman jaksamisensa mukaan.
 
Ai niin, osaisiko joku suositella edullista mutta kätevää sitteriä? Olisikohan noista Lastentarvikkeen emma baby tai keinusitteristä mihinkään? Ei ole kuitenkaan hirveän pitkäikäinen kapistus vauvan kasvun takia, joten ei hirveästi haluaisi montaa kymmentä euroa siihen satsata. pystyykö tavallisia sittereitä heijaamaan? vai pitääkö olla erikseen se säätömahdollisuus?
 
Tänään pistäydyttiin osastolla, koska siellä ollessa ei saatu pojan kuuloa testattua. Samalla katsottiin paino jota olikin tullut kivasti lisää, nyt paino 4180g. Terveydenhoitaja tekee kotikäyntiä meille sitten vasta ensi viikolla kun tuo paino saatiin osastolla mitattua.

Moni täällä on jo päässyt ulkoilemaan vauvan kanssa. me ei..Nyt sitten iski pakkasenkin päälle joten voi mennä tovi ennen kun päästään. Kaupassa perheen kanssa kävästiin tänään ja kylläpä oli ihana päästä kotoa pois!!

Nyt toivotaan että ensi yö menisi paremmin kun viime yö. Pojalla oli vatsa vaivaa ja jossain vaiheessa yötä oli muuten vaan pirteänä. Nyt poju unessa joten pitäs itsekkin kai levätä eikä tässä koneella ihmetellä :saint:
 
Eveny ja muut imetyksen kanssa kamppailevat:
ihan joka ikisellä on aluksi tissit/nännit kipeänä ja imetys sattuu! On äärettömän tärkeää löytää oikea imetyasento ja tarkastaa myös vauvan imuote jotta se imee oikein.
käy lukemassa Imetystukilista.net - Etusivu sieltä löytyy paljon apua/vinkkejä ja kehottaisin myös soittamaan neuvolaan tai ihan synnärillä käymään jotta joku ammatti ihminen kattoo imetysotteet/asennot !
Moni vaan kuvittelee, että imetys on sitä et "tissi vauvan suuhun ja that's it" mut se on kaikkea muuta.. Vaatii kyllä sinnikkyyttä että lähtee luistamaan, minulta ainakin.
Esikoisen kanssa mielestäni nännit oli kipeänä (ihan vertakin tuli) ensimmäiset 3 vkoa eikä tästä toisestakaan lapseta nyt vajaassa 2vkossa ole vielä täysin kivutonta imetystä onnistunut saamaan. Eli se vie aikaa !!! Tilanteessasi vaatii sinnikkyyttä ja ennen kaikkea halua onnistua imettämisessä! Kaikki Tsempit sinne, etkä varmasti ole yhtään sen huonompi äiti vaikka imetyksen lopettaisit mutta onhan niitä ihan tutkimustuloksia imetyksen hyödyistä vauvan parhaaksi.

Mul oli likkakaveri täällä saunomassa ja kuku edelleen hereillä...
Täytyy kyl lähteä nukkumaan kovaa kyytiä. PikkuTirriäinen tais alottaa yö unet jo tossa kasin jälkeen <3
 
Laitan nyt tänne saman kun fb ryhmään.

Meidän pojalla taitaa olla masuvaivoja. Nukahtamisesta ei tule mitään mut ei onneksi silti itke. Sylissä vain olisi. Eilen neukkutäti tutki navan ja laittoi sinne jotain ja nyt koko napa vereslihalla. Soitin neuvolaan ja käskivät laittaa bepanthenea. Ongelmia ilmeni tänään myös koiran kanssa kun mies on kokouksessa ja vauva tuskailee masun kanssa. Siihen lisäksi sit vielä pissihätäinen koira. Huoh! No laitoin pojan fleece kapaloon ja kapalon kaukalopussiin. Poika kainaloon ja lyhyt pisu lenkki. Saa olla aikamoinen keksijä näiden kanssa.
 
Niin ja tuosta imetyksestä. Eli kun illan olin imettämättä (juotiin pullosta lypsymaitoja) niin yö meni hyvin imetysten suhteen.

Poika ei löydä imetys otetta vaikka sairaallassa yritettiin ja kotona jatkettu. Se tehon pulloruokinta ei ollut hyväksi. Rintakumilla saa otteen (imasee melkein koko kumin suuhunta jos ei "pidä kiinni") mut monesti jos ei oo kumia niin poika vaan nuoleskelee nänniä. Eli ei yritystä yhtää.
 
ImetyksestäMeillä mennään pelkällä korvikkeella. Itsellä oli 10pvän lääkekuuri jonka aikana ei saanut imettää. Pumppailin aluksi,mut sit rupes maito vaan vähenemään ennekuin loppui ja eipä tuo poikakaan enää saa kunnoin otetta tissistä,saati että hänellä olisi kärsivällisyyttä imeä kun ei kuitenkaan tule samanlailla kuin pullosta. Hyväpuoli on myös et mies osallistuu syöttämiseen,yöllä ollaankin syötetty vuoronperään.
 
3.11 poika rv 40+2 3745g ja 53cm.

Imetyksestä sen verran, että jos on ongelmia, niin ei sitä apua ainakaan neuvolasta saa, ellei siellä ole imetykseen erikoistunut terveydenhoitaja.

Ja juu, täällä yksi taas melkein epäonnistunut imettäjä, tissillä ja pullolla mennään.. pumpulla ei irtoa mitään, max 30ml kerralla, eli melko huonosti.. eli korviketta joudutaan antamaan.
Ikää on jo yli 2vk ja syntymäpainoon on vielä melkein 200g, joten suotavaa olisi nyt saada paino nousemaan.
Soitan kyllä vielä imetysneuvojalle, mutta en usko siitä olevan isompaa hyötyä. Olen sitten kuitenkin kaikkeni yrittänyt.
 
H3idi Meillä on lastentarvikkeesta ostettu Gracon vauvakeinu (vai mikä lienee nimeltään) ja ollaan oltu siihen ihan äärettömän tyytyväisiä esikoisen ajoilta. Joten sitä ainakin itse suosittelen lämpimästi!!

Täällä kans yks (jälleen) imetyksessä epäonnistunut äiti :( Jo osastolla vauva sai tosi usein pullosta lisämaitoa monestakin syystä (verensokerit meinas laskea, sit bilirubiiniarvot oli koholla ja muutenkin oma maito alkoi nousta vasta 3. päivänä synnytyksestä). Noista sit aiheutui se että vauvaa ei tissillä olo kiinnostanu tippaakaan. Imuotetta ei tahtonu saada millään ja sitä todellakin yritettiin osastolla monen kätilön/lastenhoitajan toimesta! Nyt sit oon pumpannu maidon ja antanu pullolla - ja onneks aika hyvin on vielä tähän saakka riittänytkin vauvan tarpeisiin. Oon vaan huomannu et maitomäärä alkaa hiukan hiipumaan, johtuneeko väsymyksestä vai mistä - mies ei nimittäin oo vieläkään ollu päivääkään isyysvapaalla joten oma lepo on ainaki jääny vähiin.

Eilen oli siis eka vyöhyketerapia-aika meidän pikkusella. Eilisillan ja yön olikin sit tosi rauhallinen eikä juurikaan itkeskelly - mut tänään ollutkin sit taas ihan hirveetä.. No, jostain tällaisesta se terapeuttikin tais varoitella.. no, jospa se tästä tasaantuis ja parin seuraavan hoidon jälkeen helpottais ihan kunnolla :)
 
Tosi kurjaa, että niin monella imetys takkuaa mutta itse oon sitä mieltä, että parempi lapselle on rento äiti vaikka pullosta maitonsa saisikin kuin äiti joka hermo kireellä vaan väkisin imetystä jatkaa..eli jos ei onnistu niin sitten ei, imetys ei kenestäkään parempaa äitiä tee. Tää siis miun mielipide :p

Pirtsi kiva kuulla teidän kokemuksia tuosta vyöhyketarepiasta, itse tosiaan ajattelin kanssa jos nyt pojjaalle kovat masuvaivat tulee että tuo olisi yksi vaihtoehto. Se vaan että asutaan melko pienellä paikkakunnalla, että löytyykö täältä alan ammattilaista..Pitänee ottaa selvää!

Mites muilla pikkuiset huolii tuttia? Meillä onneksi ottaa, imetystenn välillä esim. jos alkaa väsyä tms. niin tutti ollut meillä oiva apu. tutistahan ollaan montaa mieltä mutta miusta se aineskin helpottaa arkea kummasti..ehkä oon sit liian mukavuuden haluinen ;)

Seinät alkaa kohta kaatumaan päälle kun kotosalla vauvan ja isoveljen kaa ollaan oltu. Perhekerhoon olen ajatellut et aletta käymään mut mietin vaan et mikähän se on se sopiva aika aloittaa kerhoilu? Paljonki pienellä tulis ikää olla?
Mulla siis jo tosiaan 2 lasta entuudestaan mutta kummasti nämätälläset asiat pääsee unohtumaan.
Muutenkin oon huomannut että vauvan syntymän jälkeen pää on ollut ihan puuroa!
Ootteko muut huomanneet vastaavaa? Kai tää o luonnon keino huolehtia siitä,, että äiti saa pidettyä jälkikasvunsa hengissä :whistle:
 
omasta painosta
painoa tuli tosiaan se 15kg, josta ei ole lähteny kyllä vasta kun n. 6 kg..rasittavaa!! no, ens kesään mennessä karistan kyllä loputkin!

imetyksestä
täysimetyksellä ollaan menty alusta saakka. yhden ainoon kerran meinas saada lisämaitoo, otti kyl päähän jälkeenpäin se tilanne.. oli syöttöpunnitus parin vrk iässä osastolla, ja vaik sanoin et oli sattunu sil kertaa syömään huonosti niin lastenhoitaja katto et joo tää on liian vähän kerralla että annetaan vähän lisämaitoo, mä olin suunnillee lamaantunu ku olin tosi väsyny ja ei aivot meinannu toimii, ja aattelin vaan mieleesäni että "eeei.." sit se otti jo sen pullon ja meinas alkaa syöttää, sit sain lopulta sanottuu ett mulla kyllä maitoa riittää ettei ole siitä kiinni, ei vaan toinen jaksanu sil kertaa syödä. no hoitaja sit sano että ok mennään vielä kokeilee ja hän kattoo otteen ym..ja huomashan se sitten et ei ollu tosiaa maidontulosta kii vaan ei pikkunen sil kertaa vaan enää jaksanu syödä! vitsi että otti päähän tilanne vaik ei siin loppuje lopuks mitää "vahinkoa" ehtiny käymää, mut tyhmää ja ammattitaidotonta ettei hoitaja esim. ensin kysynyt että riittääkö mulla maito. ja muutenki yks syöttöpunnituskerta tuossa iässä ei kyllä kerro yhtään mitään ja parinkin punnituksen jälkeen ensisijaisesti pitäis esim tehostaa imetysohjausta jne. sorry tämä vuodatus..:) ja tosiaan lisämaidoitta ollaan pärjätty vallan mainiosti kun tyttö oli viikon ikään mennessä lähtöpainossa ja kahden viikon ikään mennessä oli tullut jo 370g.

ulkoilusta
kaks kertaa ollaan ehditty ulos, tänään pienen lenkin jälkeen (n. 20 min ja pari astetta pakkasta) oli tarkotus jättää tyttö vielä unille pihalle mutta aina kun vaunujen liike lakkas alko tyttö inisee.. joten ei ihan vielä onnistunut.

juu..kaikki muu menee mutta tosi rankkoja noi yöheräilyt 2-3 tunnin välein! en kyl varmaa jaksais ilman ihanaa miestäni joka hoitaa tyttöä niin paljon ja taidolla..:)
 
Heippa!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Meillekin syntyi tyttö suunnitellulla sektiolla tiistaina 16.11.2010 klo 8.52. Painoa tytöllä oli 3230g ja pituutta 49 cm. Päänympärys oli 35 cm.

Leikkaus sujui hyvin ja nyt ollaan kovaa vauhtia toipumassa siitä. Vieläkin on kipulääkkeelle tarvetta, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja vointi on parantunut koko ajan.

Tyttö on aivan ihana ja suloinen! :heart: Ei itke turhista, mutta kyllä protestoi jos ruokaa joutuu liian kauan odottamaan. Imetys on meillä lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö on kova imemään ja rinnanpäät ovat kovilla. Maito nousi mulla eilen vasta, joten olen joutunut lisämaitoa tytölle antamaan kun painoa tippui liikaa synnärillä. Nyt maidon nousun myötä sitä maitoa tuntuu riittävän ja rinnalla olo aikakin on lyhentynyt sen mukaisesti.

Tyttö on vielä kovin pieni, eikä jaksa kauaa valvoa vaan enimmäkseen meidän päivät menee vielä syöden ja nukkuen. Viime yönä hän kävi nukkumaan klo 24, heräsi syömään klo 4 ja nyt klo 7 aamulla. Itsellänikin on aivan erilainen olo kun sain ensimmäisen 4 tunnin yhtäjaksoisen yönunen nukuttua sitten tytön syntymän. On aivan eri tavalla energiaa. Toivottavasti tulevatkin yöt sujuvat yhtä hyvin.

Ensi viikon tiistaina olisi sitten tarkoitus tavata neuvolan tätiä eka kertaa sitten tytön syntymän ja samalla poistaa tikit.

Katja-75 ja PikkuNeiti 4 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää lauantai eli karkkipäivää kaikille!

Hyvin nukutun yön jälkeen jaksaa ottaa ilon irti päivästä :D
Vauva heräsi kaksi kertaa yöllä syömään ja jatkoi unia saatuaan masun täyteen. Aika vaihtelevia nää yöt vielä on, välillä valvotaan ja kitistään ja välillä menee näinkin hyvin.

Isommat lapset lähtivät kummitätin kanssa uimaan ja mies lähti metsälle. Nyt siis pojjaan kaa kaksistaan tässä ihmetellään...
Mulla mies ei pidä isyyslomaa aineskaan vielä.Työnsä on sellainen että on aina vuorokauden pitkeen töissä eli lähtee iltapäivällä ja tulee seuraavana päivänä iltapäivällä. Arjen pyöritys jää siis aika suurelta osin mulle.Tänään hällä vapaapäivä ja metsälle piti päästä. meinasi kuulla kunniansa mutta purin kuitenkin hammasta ja pidin mölyt mahassa :kieh:

Mulla on nyt synnytyksenjälkeen mieli ollut ajoittain aika maassa. Keskimmäisenkin alku ajoista muistan tän saman tunteen..menee aikaa myöten ohi kun tottuu uuteen tilanteeseen ja vauvakin tulee tutummaksi mutta ei se kivaa ole! Oletteko muut huomanneet vastaavaa??
Neuvolassa puhuin asiasta jo odotus aikaan joten osaavat huomioida asiaa.

No nyt hetki lepoa ja sitten tulee mummo ja pappa ihastelemaan pientä nyyttiä.

Minkä ikäistä väkeä täällä te muut äidit muutes olette? Itsellä ikää 25v :wave:
 
MusuMuru - mulla oli myös alussa mieli maassa iltaisin, mutta nyt on alkanut menemään ohi :) Ikää mulla on 26 v.

Kuinka paljon te muut osittain imettävät tai kokonaan korvikkeella menevät annatte vauvalle maitoa kerralla / vuorokaudessa? Meidän neiti vetäisee n. 80 milliä kerrallaan (+ ne tipat mitä saa tissistä) about 8 kertaa vuorokaudessa ja välillä tuntuu että enemmänkin menisi. Kauhean vaikeaa tietää mikä on oikea määrä :confused:

Silent ja neiti 3 vk
 
Viimeksi muokattu:
Jee mäkin vihdoin pääsin tänne :) Eli poika syntyi 17.11 ja eilen tultiin kotia:)
Poika on tosi rauhallinen, paitsi jos on nälkä tai vaihdetaan vaatteita tai vaippaa:D Outoa, kun esikoinen aloitti huudon jo laitoksella, mutta vielähän tää tästä kerkeää muuttua. Mä kyllä haluaisin testata myös sitä vyöhyketerapiaa, jos vaikka vatsa rupeaa vaivaamaan.
Poika tosiaan lähes koko ajan nukkuu ja syö. Mä kovasti yritän yölläkin nukuttaa omaan sänkyyn, mutta jotenkin tuntuu, että siinä siirrossa poika herää :confused: Miten te olette tehneet nuo nukuttamiset yöllä.? Tää meidän ukkeli siis syö todella usein ja paljon :p
 
Siirrynpä minäkin tänne.

Meille syntyi tyttö 5.11. klo 14.44. 2885g ja 46cm, pipo 34cm. Rv oli 37+4.

Imetys ei suju täälläkään, mutta pullosta vauva saa rintamaitoa. Mulla tulee hyvin pumppaamalla ja ne riittää päivän tarpeisiin. Öisin annan korviketta.

Tänään aloitettiin d-vitamiini, toivottavasti ei tule masuvaivoja siitä. Tuossa samassa on kyllä ne maitohappobakteerit.

Meillä on ristiäiset 12.12. ja ensimmäinen nimi on jo päätetty. Tytöstä tulee Milla =) Toiset nimet on vielä työn alla, koska ei oikein olla yksimielisiä asiasta :D

aletheia ja Milla 15vrk
 
riikkavaan: mä teen yöllä niin että eka syötän yhden rinnan ja sit jos on tarpeen niin tässä välissä vaihdetaan vaippa ja sit syötän toisen rinnan ja annan sen jälkeen pojan hetken uinua mun rinnan päällä ja sitten siirrän omaan " sänkyynsä" ja yleensä jää ihan nätisti jatkamaan unia mut aika usein saa tyynnytellä tutin kanssa. meillä poika nukkuu siinä äitiyspakkauslaatikossa joka on sijoitettuna meidän sängylle jalkopäähän.

musumuru: mulla oli edellisen raskauden jälkeen hoitamaton synnytyksen jälkeinen masennus joka äityi sitten keskivaikeaksi masennukseksi joten nyt mun olotilaa tarkkaillaan tarkasti ettei pääse masennusoireet uudelleen päälle mutta nyt oma olo on tosi hyvä ja energinen, ei itketä eikä väsytä, mitään alakuloa ei ole ilmassa josta olen enemmän kuin onnellinen jospa mun masennus on taakse jäänyttä. terapautti käynnit jatkuu silti varmuuden vuoksi aluksi ainakin kahden viikon välein ja hyvä niin..ikäkysymykseen vastaan että 34v

mekin tästä lähdetään kohta lapsikatraan kanssa ulkoilemaan kunhan tää pienin tuosta herää nokosilta ja saa maitonsa

kurpitsa ja aarni 13vrk
 
Täällä anoppi kylässä ja koko ajan jankutusta imetyksestä. Alkaa olla jo itku herkässä kun ärsyttää tuo jankutus! Imetys kyllä onnistuu rintakumilla mutta en vaan jaksa tuota imetyksen ihannointia. Miks koko ajan pitää jankuttaa sitä et pullo on pahasta ja tissille vaan. Mä oon niin sekasin pian et lopetan imetyksen oikeasti tuon jankutuksen takia.

Ikä täällä 21v

Eveny ja poju 12vrk
 
Mulla on ikää 33v.

Sw, meillä tuo tyttö vetäsee kerralla sellaset 60-80ml maitoa. Mä oon tehnyt niin, että lisään määrää sen mukaan, mitä tyttö itse ilmoittelee. Eli jos ensin annan vaikka sen 60ml ja toinen pyytääkin sitten lisää, niin katson minkä verran syö lisää ja seuraavalla syötöllä laitan pulloon suoraan sen yhteismäärän. Tosin tuon oman maidon kanssa olen aika varovainen, jos jääkaapista otan ja lämmitän, ettei mene hukkaan. Kirpasee niin pirusti heittää viemäriin :(

Eveny sano anopille, että turpa kiinni! :kieh: Ei ole sun anopin asia arvostella. Tiedän hyvin tuon tunteen. Mä en siedä yhtään vänkäämistä ja arvostelua mun pumppaamisesta ja pullosta syöttämisestä. Tärkeintä on, että se vauva saa ruokaa hyvänen aika sentään. Jaksamista!!! :hug:
 
Eveny - Samaa mieltä olen kuin alethia! Yritä olla välittämättä anopin höpinöistä. Tiedän kyllä että helpommin sanottu kuin tehty, mä otan myös jostain syystä anopin jutut ihan liikaa itseeni. Pitäisi oppia vetämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :headwall:
 
Yksi (ehkä tyhmä) kysymys taas :)

Nukutatteko te vauvaa kyljellään? Ja jos nukutatte, niin kuinka usein vaihdatte puolta? Me ollaan nyt vaihdettu joka syötön jälkeen, mutta mietittiin riittäisikö jos yksi yö nukuttaisiin aina yhdellä kyljellä ja seuraava toisella?
 
Meillä poika nukkuu päivisin milloin milläkin kyljellä ja öisin katson kummalle kyljelle on helpompi poika laskea sylistä pois sitten ettei heräisi. Eli kovin tarkka en siitä ole miten päin nukkuu, kuitenkin aika tasaisesti taitaa molemmilla kyljillä olla. Sitterissä jos nukkuu niin useasti ihan selällään.
 
Ikää täällä 31 ja rapiat.

Josefiina Muistelenko oikein ja sulla oli synnärinä KHKS? Mun toisella huonekaverilla oli kanssa vähän samanlaisia kokemuksia lisämaidon syöttämisestä. Oli pyytänyt, että lisämaitoa ei annettaisi eikä tuttia myöskään, mutta kuinkas kävikään.. Mitään tarvetta lisämaidolle ei siis ollut, toisin meidän ennenaikaisella poitsulla. Mutta itse olisin kyllä kaivannut ko sairaalassa huomattavasti enemmän imetysopastusta :(

Pullomaidon määrästä
: Meillä syödään tällä hetkellä ehkä keskimäärin sellaista 100ml seitsemän-kahdeksan kertaa vuorokaudessa, plus sitten rinta, mutta paljon sieltä ei irtoa. Meidän poitsu on siis jo yli viisi viikkoa vanha. Tuossa kahden-kolmen viikon iässä meni noin 70ml. Itse stressasin vielä viikko sittenkin syökö nyt tarpeeksi vai ei, mutta nyt olen lopettanut stressauksen. Poika kasvaa silmissä tuolla määrällä ja painaa reippaasiti yli neljä kiloa.

Kyljellään nukutaan ja ollaan tehty niin, että koko yön nukkuu toisella kyljellä ja sitten päivällä toisella. Ei siis vaihdella pitkin päivää kyljen puolta.

Terese ja poitsu viisi viikkoa rapiat
 

Yhteistyössä