*MarrasMassutII kesäkuussa*

Hei kaikille! Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok. Hb 120, mutta ei vielä huolta. Pissa puhdas. Verenpaine ok 123/67

Vaavin sydänäänet kuului hyvin, liikkui kovasti, mutta saatiin hyvin jumputus kuulumaan. :D

Paino laskenut 2 kg , kun olin pari vkoa sitten kovassa mahataudissa, eikä ole vielä painoa tullut takaisin. Ruoka ei oikein aina meinaa maistua, mulla aina odotuksissa yleensä näinpäin.

Seuraava neuvola 2.7. ja rakenneultra 11.7.

Aurinkoista päivänjatkoa! TeSuLah ja Pikkukolmonen 15+2 :heart: :wave:
 
Hei. Pääsisnköhän mukaan listaanne? Olen 28-vuotias, kolmatta odottava (kaksi poikaa ennestään), laskettu aika 20.11 ja synnytyssairaala SatKS. Olen jo pitempään seuraillut keskustelua, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan.

Raskaus on tähän mennessä ollut ehdottomasti vaikein kaikista. Listasta löytyy edellisiin poiketen perussairautena epilepsia, esioireeton migreeni, joka pahentunut raskausaikana, vuotoa alkuraskaudesta sekä jatkuva närästys ja pahoinvointi. Olo on ollut erittäin naatti ja eilen neuvolassa totesinkin, että jollen olisi poikien kanssa kotiäitinä, olisin ollut koko raskauden aikana ehkä viisi päivää työkuntoinen.

Positiivisempina asioina eilen neuvolassa kuuluneet sydänäänet, iltaisin vatsanahkaa puskeva maha-asukki, äitiä rakastavat isoveljet ja kasvanut vatsa, joka vaati siirtymään äitiyshousuihin jo pari viikkoa sitten. Olen aika varma, että nyt olisi tulossa pikku prinsessa. Rakenneultrassa se paljastunee, kun se tehdään epilepsiani vuoksi erityisen tarkasti.

Seuraava neuvola 25.6 ja rakenneultra 2.7. Nyt pitänee siirtyä tiskivuoren kimppuun, mutta jaksamisia kaikille lämpimistä ilmoista huolimatta!

Pampula ja maha-asukki 16+0
 
Täällä on tää raskaus alkanu ilmottelemaan itsestään ainoastaan sillä, että nyt jo saa juosta keskellä yötä vessassa. Muutenkin tuntuu, että tuota virtsarakkoa se pieni painaisi jo kovasti. muita oireita ei olekaan. Paino on ehkä just ja just lähtöpainossa, ellei vielä himpun verran alle sen. Jotain hyvin pientä liikkeentapaista olen ollut tuntevinani, mutta niin pientä, etten ole jaksanut kiinnittää kummemmin huomiota.

Hankinnoista: Meillä kun tuo esikoinen tosiaan täyttää nyt vasta 5kk, ni on kyllä jo kaikki tarvittava valmiina. Sitä lähinnä mietin, etä miten tuon pinnasänkyasian kanssa toimis. 11kuukautinen poika kun on vielä himpun verran liian pieni nukkuakseen jatkettavassa sängyssä, luulisin. No, eiköhän tässä joku ratkasu keksitä ilman, että tartteis hommata toista pinnasänkyä.

Äippäpakkausta ei oteta. Viimevuodenkin pakkauksesta osa vielä käyttämättä.

Huomenna neuvola! :)
 
Ohhoijaa...Pitäis kouluun jaksaa mennä illaksi. Ei jaksais. Vaikka tuo ihana ilma onkin niin ihana niin jotenkin se ottaa voimille. Tai sit se on vaan niin että ei jaksais kouluun raahautua näin hinolla ilmalla.
Aamulla mulla oli hieman huimausta, mutta meni ohi kun pääsin sohvalle makaamaan. Se oliki eka huimaus tän raskauden aikana. Ei varmaan mitään vaarallista mutta tosi pelottava tunne jotenki. Join aamulla jo ennen ulos menoa neljä mukillista vettä, niin tuskin oli kyse nestevajauksesta. Tuleva viikonloppu jo häämöttää nurkan takana. Mitäs te meinaatte tehdä? Me otetaan ihan rauhallisesti kun ens viikonloppuna onki sit jo häät ja tytön synttärikutsut. Kaks päivää täyttä tohinaa... Onneks omat häät on jo juhlittu. En kaipaa niitä järjestelyjä ym. se oli rasittavaa. Nyt saa vaan istua rauhassa ja syödä kun lapsetkin jää kotiin.
 
Ohhoh tätä oloa

Tänään taas kärvistelin töissä pahan oloni kanssa, että päätin: jos huomenna aamulla on vähänkään olot tänne päin ku mitä tänään olleet, niin soitto työterveyteen ja ihan suosiolla sairaslomaa. Just ehdin maanantaina neuvolassa sanoa, että nyt tuntuu, että ois helpottamaan päin olot.. ja ei oo läheskään niin paha olla ku mitä oli aiemmin... noooh, mitäs menin sanomaan :D

On se vaan niin uuvuttavaa koittaa sitten istua kaupan kassalla ja olla asiakaspalvelijana siinä, ku vähän väliä yökkäyttää tai sitten närästää ihan pirukseen :(

Onko jolla kulla aiempaa kokemusta rakanneultrassa selvitetystä sukupuolesta? Onko se kuinka luotettava tieto? :D

Yep, kaipa sitä vois sitten asettua sohvalle telkun ääreen taas ja mennä aikasin pehkuihin. Mitä enempi nukkuu vuorokauden aikana, niin sitä vähemmän aikaa tajuaa olevansa pahoinvoiva :D

Mecu & Möhö 14+4
 
Meikä on menossa ainaki viikonloppuna viettämään kaverin polttareita. Ihan mukavalla ja leppoisalla meiningillä mennään.. Yhdessä oloa, pientä ohejlmaa ja mökkeilyä. kaverit ei vain tiedä vielä vauva uutisesta. En tiedä vedättäiskö ainaki jonkun aikaa ja kattois kyseleekö/huomaako kukaan mitää.

Pakko jo siirtyä tuolta ulkoa sisälle rauhottuun ja pois auringosta ku koko päivä tullu oltua siellä.

Jaksamista teille joilla paha olo ei meinaa hellittää! :hug:

Catherine ja toukka 14+4
 
Täytyy kai minunkin laittaa nuo neuvolakuulumiset:

Eli eilen tuli käytyä. RR hyvä, 110/65. Pissa puhdas.

Hb edelleen laskenut, nyt 97 (viimeksi 103). Koskaan mulla ei ole mikään erityisen hyvä ollutkaan, noin 120 normaalisti. Täytyy nyt syödä rautaa enemmän.

Paino noussut noin 140g viikossa (viime käynti oli 21.4, josta paino noussut 0,9kg). Eli tämä hyvä.

Ja tietty sydänäänet kuului :)
Seuraavana rakenneultra 9.7 ja neuvola 21.7.

Adimo ja asukki 16+1.
 
Täytyy kai minunkin laittaa nuo neuvolakuulumiset:

Eli eilen tuli käytyä. RR hyvä, 110/65. Pissa puhdas.

Hb edelleen laskenut, nyt 97 (viimeksi 103). Koskaan mulla ei ole mikään erityisen hyvä ollutkaan, noin 120 normaalisti. Täytyy nyt syödä rautaa enemmän.

Paino noussut noin 140g viikossa (viime käynti oli 21.4, josta paino noussut 0,9kg). Eli tämä hyvä.

Ja tietty sydänäänet kuului :)
Seuraavana rakenneultra 9.7 ja neuvola 21.7.

Adimo ja asukki 16+1.
 
Arghhh.. kirjoitin pitkän viestin, mutta jotain kikkailin ja se viesti katos bittiavaruuteen!! :ashamed:

Mutta lyhyestä virsikaunis.. Olen siis juuri palannut reissusta ja tulin koneelle kurkkimaan sähköpostit. Ja samalla tietysti tein kuulumiset. :D

Tervetuloa pampulalle joukkoon tummaan! Saanko olla utelias, mistä mahtaa siun nimimerkki peräisin?? Mietin vaan, että mahtaako meillä olla sama lähde nimimerkeillemme?? Omani on näet johdannainen pampulasta!! Se taas sai alkunsa siitä, että kolme vuotta sitten kun esikoinen oli mahassani, olin ihan varma että tyttö siellä on ja että se on muutaman vuoden ikäisenä ihan Saariston lapsissa olevan Pampulan näköinen! Siitä nimimerkkini sitten ajansaatossa vääntyi Pamppikseksi... =)

Catherine, minullakin on viikonloppuna kaverin polttarit! Eikai me sentäs samoissa polttareissa mahdeta olla??

Nyt petiin!!!

t: Pamppis, viikkoja en edes tiedä paljonko..
 
Huomenia!
Ihanaa taas viikonloppu ja sit enää viikko töitä ja kesäloma(4vko)

Meillä on ainaki molemmat sukupuoli selvitykset ollu oikeassa, mutta yhelle tutulle oli sanottu et poika tulee ni oliki tyttö ja samassa neuvolassa käyny ku minäki.

Itellä on sellanen kutina et se vois olla tyttö( tai sit johtuu siitä et haluaisin sen tytön) ja mieshän on sanonu et se on poika.
Ihtiäki epäilyttää tuo tyttö ku miehen suku on nii poika voittosta et saadaako ikinä tyttöä... :/

Tervetuloa pampulalle :flower:
Onnea hyvistä neuvola kuulumisista muille :heart:
 
Hei! MarrasVaavi sukupuolesta sen verran, että esikoinen näytti rakenneultrassa kaikki ja näytti niin selvästi pojan kalleutensa, ettei ollut epäilystäkään kumpi olisi. :D ja poika syntyi. Tytöstä ei kysytty, mutta mulla oli silloin tyttötunne.

Nyt on raskauskin niin samanlainen, että uskon poikaa odottavani ja poikatunne ollut koko ajan. Saa nyt sitten nähdä. Aina eivät sano ultrassa kumpaa sukupuolta on, vaikka vanhemmat haluaisivat tietää. :ashamed:

Tervetuloa pampula joukkoomme !

Poikavoittoista on omani ja miehenkin suku.

Pamppis vauva-lehden laskurista on helppo laskea mikä vko menossa, jos tietää alkamispäivän ja kyllähän ne neuvolassa merkkaa vkot, ja on myös Liberon sivuilla ja muualla noita laskureita.

Mukavaa päivänjatkoa! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 15+3 :heart:
 
Äitini laittoi keskiviikkona tällaisen viestin uutisemme kuultuaan:

Hipaisi hiljaa enkelin siipi, kauneinta maailmassa näytti.
Salaa sitten ovesta hiipi, enkelin oikeutta käytti.
Nukkui pieni enkelin siipien suojaan ja lähti,
nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti!

Eli meillä ei ollut neuvolassa sydänääniä eikä liikkeitä, ja etukäteen ei ollut minkäänlaisia aavistuksia asiasta :'( :'( :'( Pieni poikamme oli ollut viikon verran kuolleena ja eilinen meni sairaalassa :'( meidät voi siis poistaa listalta keskenmenon vuoksi...

Ehkä tästä surusta joskus selviää, nyt vain ei tunnu siltä. Oikein hauskaa odotusta kaikille, ja aurinkoista kesää :flower:
 
PALJON VOIMIA HERKKUPEPPU! Ihan tippa linssissä luin siun viestiä! Vaikka nyt on varmasti vaikeaa löytää mitään hyvää asiasta, niin usko pois, teille suodaan vielä vauva sitten kun on sen aika. Tuntuu tyhmältä sanoa, mutta tämä pikkuinen ei ehkä ollut sitten kehityskelpoinen, ja noin oli toisaalta siis parempi. Anteeksi jos kommenttini loukkaa sinua, tarkoitus on jotain muuta kuin loukata! :hug:
Paljon onnea tulevaisuuteen toivotan teille ja paljon paljon haleja+virtuaalilohdutuksia toivottelee Mamina :'(
 
Voi kuinka surullista herkkupeppu :hug: Jaksamista koko perheelle!

Meillä meni koko eilinen päivä sairaalan päivystyksessä, kun jouduin sinne tutkittavaksi näiden päänsärkyjen takia. Mitään neurologista vaivaa ei löytynyt, viikko sairaslomaa ja takas kotiin :/ Raivostuttava vaiva.

Meillä on kauhea ongelma tuon nuoremman koiran kanssa, sitä ei voi ollenkaan jättää yksin kotiin. Se rikkoo ihan kaiken, osaa avata ovetkin. Mä en enää keksi muita vaihtoehtoja kun luopuminen, tämä raskaus vie muutenkin kaiken ylimääräisen voiman, enkä jaksa ruveta enää koiran kanssa takkuamaan. Onhan meillä jo laitettu uusiksi lattiat, seinät, tietokoneen johdot, näyttö a rikki on mennyt paljon, paljon muutakin :| Alkaa loppua kohta rahatkin kesken, kun koko ajan pitää uusia jotain paikkaa. Itketty täälä on kyllä tuon luopumisen takia, mutta toisaalta tiedän että se on paras ja ainut vaihtoehto.

Nyt pitää vähä yrittää siivota, hiekkaa on taas kämppä puolillaan. Peti vaatteet ja matot sain jo ulos kannettua, nyt vaan rätti käteen ja pölyjä pyyhkimään |O

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
herkkupeppu: Voi miten surrullista. :'( Paljon voimia sinulle ja perheellesi. :hug:

mamina: Meille vois laittaa tuohon sukupuoli arvaukseen, että poika. Ollaan mieheni kanssa sitä mieltä, ettei hänellä ole edes tyttösiittiöitä. :LOL: :LOL:

Täällä voidaan hyvin. Eilen otin aurinkoa poikien ollessa päiväunilla ja sain jo poltettua selkäni! :kieh: :headwall: Varmaan nopein palaminen tälle kesälle! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Tervetuloa pampulalle joukkoon tummaan! Saanko olla utelias, mistä mahtaa siun nimimerkki peräisin??
Nimimerkkini on peräisin ihan lapsuuajoista, joilloin isosisko kutsui minua pimpula-pampulaksi. Jossain vaiheessa se vaan lyheni pampulaksi.

Voimia ja jaksamista Herkkupepulle! :hug:

Pampula ja maha-asukki 16+1

 
Herkkupeppu Otan osaa :'( En voi edes kuvitella miltä susta ja perheestä tällä hetkellä tuntuu, mutta voimia sinne kaikille!!! On se niin väärin tää elämä välillä, mutta mä uskon että kaikella on takoitus... Toiki kuullostaa niin kamalalta. Ei voi muuta ku pahoitella.. :'( :'( :hug:
 
Herkkupeppu, olen todella pahoillani :hug: Voimia koko teidän perheelle :hug:

Kiloista: mulla ei paino ole noussut vielä yhtään eli samoissa lukemissa ollaan kuin ennen raskautta. Johtunee siitä, että kärsin koko alkuraskauden pahasta olosta eikä ruoka oikein maistunut, joten mitään ylimääräistä ei tullut naposteltua ja raskaana vielä kuluttaa enemmän kaloreita kuin aikaisemmin.

Sukupuoliveikkauksesta: meillä ei kummallakaan ole mitään hajua siitä, kumpi sieltä olisi tulossa. Mutta jostain syystä me molemmat toivotaan poikaa. Toivottavasti rakenneultra antaisi jotain vinkkiä siitä, kumpi sieltä on tulossa :)

Lomat: mulla on kesäloma vasta elokuussa ja sen jälkeen palaan ihan normaalisti töihin. Siinähän on enää puolitoista kuukautta töitä ennen äitiysloman alkua, sen nyt jaksaa vaikka päällään seisten. Mielummin säästelen niitä tulevan vudoen lomia sitten äitiysloman jälkeiseen aikaan tai otan ne rahana.

Vauvan liikeistä: minä en vielä ole tuntenut mitään, tai jos niitä on ollut, niin en ole osannut tulkita niitä vaavin tönäisyiksi :) Jännityksellä tässä odottelen, että koska ne ensimmäiset liikahdukset tuntee ja tajuaa vaavin aiheuttamiksi.

Jee, kokonainen viikko ilman pahoinvointia :) Huimaustakaan ei ole enää pariin päivään ollut, toivotaan ettei sitä enää tulekkaan.

Ihanaa, viikonloppu alkaa ihan kohta. Alkuviikko meni työmatkalla ja raskastahan se oli, nyt on aika nuutunut olo. Onneksi viikonlopuksi ei ole mitään suunnitelmia, ajattelin ihan vaan rentoutua ja nauttia auringonpaisteesta.

Aurinkoista viikonloppua kaikille
terkuin minnihiiri68 + vaavi 15+0
 

Yhteistyössä