*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Veijari! Aikas ihana mies siulla!! :heart:
--meillä puolestaan on aika kurjaa.. en voi oikeesti sanoa saavani huomiota tippaakaan osakseni. Tuntuu kun toinen ei välittäis ollenkaan, tulee ja menee niinkuin haluaa, kuvittelee vissiin et tää on joku täyshoitola missä saa elää ku elopellossa. PRKL!! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Moikat,
Etteks te mamina kolmioon muuttanut? Ite asuin aikoinaan 58 m2:n vuokrakaksiossa (3 km keskustasta) ja siinä oli vuokra silloiseen aikaan ja rahaan 1800 mk/kk.

Aini, muistakaahan varata huomiseksi kynttilöitä ja tulitikkuja näkyville! Täällä ainakin oli oikein lehdessä kehotus etenkin lapsiperheitä ja vanhuksia varautumaan huomisiin mahdollisiin sähkökatkoksiin! Meillä on yleensä jo pienemmälläkin puhurilla sähköt katki, kun on noi avolinjat.. Mutta ei nuo ainakaan tähän mennessä vielä mahottomia aikoja ole kestänyt, pisimmillään joskus oli nelisen tuntia.

Joo, kolmio, rivarikolmio. En tiiä tekeeks se lisähintaa että on rivitalo.

SIIIS MitäH?? Mikä myrsky??
Joo, niin tossa paperimallin e-saimaassa sanotaan. Mut ilmasessa nettiversiossa ei kyl näy mitään mainintaa.. :/

En minäkään aluks koko uutista hokannu, mut toi naapurin nainen rupes asiasta puhumaan kun olin tuolla rajalla haravoimassa. Toivotaan nyt ettei kutenkaan ihan mahoton myrsky tulis, ettei lähde kattopellit lentoon! :eek:


 
Lauantaita

Onko kellään tullu nyt loppuraskaudesta pahoinvointia takasin? Jotenkin niin hassulta tuntuu, että taasko tämä alkaa! On semmonen tokkurainen ja huonovointinen olo ollu nyt muutaman päivän verran. Kovasti koittanu vältellä selällään makuuta, ettei ainakaan lisäisi huonoa oloa.. jostain kun luin, että näillä viikoilla kohtu painaa selällä ollessa isoja verisuonia ja siksi tekee huippausta ja pahaa oloa monelle. Jospa tämä menis ohi.. kai sitä täytys taas ittensä sänkyyn heittää kylelleen hetkiseksi josko se helpottais. Iltasella ois tarkotus kuitenkin ihmisten ilmoille liikkua.. ja toivoisi voinnin olevan huomattavasti parempaa luokkaa, kuin mitä se nyt on.

Ompas muuten poikavoittoista.. kun lueskelin tuota listaa tulevista kääröistä :) Noh, hauska nähdä sitten kun aletaan jakautumaan, että mitkä on lopulliset luvut tyttöjen ja poikien välillä :)

Nyt makuulle... Jaksamisia kaikille, näillä viikoilla sitä, ainakin täällä, jo tarvitaan! :)

Mecu&Möhö 35+1
 
Hei, tuli muutoksia istukan virtauksiin, olivat korkeat torstaina ja mut otettiin prenan osastolle. Olen saanut isukin ja hoitopaikkojen avulla ensi viikoksikin asiat järjestymään, vaatii hieman käytännön järjestelyjä tällainen, kun olen ollut koko ajan itse kotona lapsia hoitamassa.

Anoppikin on nyt viikonloppuna hoitamassa ja auttelee kotihommissa ym.

Tarkkailu jatkuu päivittäin, virtaukset vaihtelee ja äsken näyttivät ultrassa normaalilta. Vauvan sykekäyrää seurataan pari kertaa päivässä ja virtauksia tarkkaillaan napanuoran osalta. Jos vauvalle tulee hätä tai ahdinko, sitten synnyttämään, vähän sen mukaan miten kohdunsuu on kypsä. Jos ei ole, sitten leikataan. Vielä ei ole tarvetta sellaiseen, seuraavat päivittäin tilannetta. Mulla on jonkinasteista isukan vajaatoimintaa, siksi seurantaa osastolla.

Käyn täällä aina välillä kun ehdin, kun konekin on käytössä osastolla. Lapset ovat yllättävän hyvin sopeutuneet uuteen tilanteeseen ja isukki on nyt ykkönen. Ikävähän perhettä tulee, mutta ei voi nyt enempää. Käyvät onneksi usein.

Terveisiä ja jaksuja teille kaikille!

Mamina, muuta mun nimi oikein listaan ja laita vaikka tuo tyttö-tieto, vaikuttaa siltä että tyttö olisi tulossa. Kiitti!


:heart: :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 35+4 :heart: :wave:
 
Marrasvaavi mullaki on ollu pahoinvointia varsinki iltasin. Tuntuu et selällää ei siedä olla ollenkaa. Ykx ilta sanoin miehelle etten voi hyvin ni se kysy heti et vienkö sairaalaa :D Kysyinki ai six ku mua oksettaa :LOL:

Neeanäiti :hug: jaksamista sinne osastolle!
 
Neeanäiti, tsemppiä :hug:

Mullakin on pahoinvointia, joka johtuu just tuosta isosta masusta :LOL: Vaikka miten yritän asettua hyvään asentoon sohvalle, niin jos olen yhtään liikaa vaakatasossa, tulee tosi tosi paha olo :( Ja yöllä herään monta kertaa siihen, että olen selälläni ja mulla on huono olo. Jotenkin sitä vaan on niin tottunut nukkumaan selällään, että sitä nähtävästi automaattisesti kierähtää unessa selälleen...

Mulla on tänään ollut normaalia enemmän supistuksia, ei mitään kovin kipeitä, mutta sellaisia että ne huomaa :eek: En ole kyllä tehnyt mitään kovin rasittavaa tänään, aamupäivällä silitin ison pinon pyykkiä ja iltapäivällä kävelin lähikauppaan ja takaisin kun piti ostaa muutama täydennys jääkaappiin. Nyt täytyy sitten yrittää levätä ettei vaan vauva päätä tulla aikaisemmin maailmaan :LOL:
 
Voi Neeanäiti! Ei kuulosta kivalta että sinne jouduit, mutta paljon jaksamista.. koita ottaa levon kannalta :hug: Onneksi sait hoitoapua jne kotiin, miula voisi sellaisen kanssa tulla paljon ongelmia. Onko tietoa miten kauan he nyt seurailevat tilannettasi? ja onko mitään sanottu et millon viimeistään sektio/ synnytys? voiko olla että joudut esim 2vk vain olemaan siellä seurannassa? Jaksuja!! :hug:

Samir, miulakin tänään selkeesti enemmän supistuksia, muttei yhtään kivuliaita.

Mieli myllertää; toisaalta tekis mieli jo synnyttämään, mut toisaalta en sitä tosiaan toivoisi, ei olisi kivaa jättää vauvaa sairaalaan keskolaan..

Nautinnollista lauantai-iltaa!! :wave:
 
Kiitos teille! :heart: :hug:

Seuranta jatkuu, sitä ei osaa sanoa kauanko, kaikki on auki. Tilanteen mukaan mennään. Vauva liikkuu hyvin ja kaikki kunnossa. Äskenkin saatiin hyvää sydänäänikäyrää. Vauvan annetaan vielä kasvaa, luulen että ainakin 1-2 vkoa olen täällä, ellen sitten loppuun asti.

Äidit, välttäkää selällään makaamista, tulee huono olo. Kylkiasento paras vauvallekin. :)

Illanjatkoja teille :heart: :hug:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Heipä hei!

LEP ja menkkakivut, mulle sanottiin kun kysyin (sisko, kaverit ja lääkäri), että ne on supistuksia. Sisko sanoi, että ei ollut supistuksia ekassa raskaudessaan ennen synnytyssupistuksia ja veden mentyä kun laitoksella olivat, tunsi juuri noita "menkkakipuja". Olivat sanoneet että supistuksiahan ne.
Just kirjoitin pitkän vastauksen ja se hävisi jonnekkin. :kieh:
Mutta siis tosiaan, supistuksiako ne onkin? :eek: No mä olen jo miettinyt, että mistä ne menkkakivut oikein tulleet nyt ja etenkin iltaisin tulee sitä. Inhottava tunne. Ei sitä äkkiä arvaisi niitä supistuksiksi, kun kokoajan olen odottanut jotain elämää suurempaa ja et maha on pinkeenä siitä yms. :D Mutta ei mua haittaisi jos ne tälläisinä pysyisi sinne synnytyssupistiksiin asti. ;)

Tänään olen tehnyt kaupunkimaratonin shoppailussa ja vietimme kaupungilla kierrellen 7h kaverin kanssa. :LOL: Aika hyvin minusta näillä viikoilla tuollainen aika siellä. Nyt tosin voisi sanoa olevan suht kipeenä paikatkin, kun tähän sohvalle lopulta pääsi. :whistle: Ostin vaavalle pienet samettihousut, muutaman bodyn ja ammeen. Kaiken lisäksi näin ihan mielettömän ison raskausmasun! :eek: Vois sanoa, että meillä kaikilla on ihan minimaaliset siihen nähden ja tunsin oikein myötätuskaa sen naisen kävellessä. Se masu tuli varmasti 1,5 metriä ennen muuta kroppaa kulman takaakin. Takuulla useampi asukas oli jo siellä masussa. Mä oisin nurin sellaisen masun kaa heti!

Tänään tasaviikot eli rv35+0! :heart:
 
Neeanäiti: Voimia ja jaksamisia sinne sairaalaan sulle! Hyvä kuitenkin kun olet siellä osaavissa käsissä ja tarkkailevat tilannetta. Ei varmasti ole helppoa henkisesti olla siellä ja sydän on kotona lasten luona, mutta nyt vain ajateltava vauvelin parasta ja eihän se onneksi ikuisuutta kestä. Iso :hug:

Täällä on loppuvaiheen oksettamista esiintynyt...yks päivä oikein jouduin oksentamaankin kun tuli vain niin húono olo. Neuvolassa meinasivat vain juuri tuota, että vauveli painaa vatsalaukkua ja siksi helposti tulee yli tai ainakin tuo huono olo.. :x

Supistukset ovat nykyään kivuliaampia mutta siedettävissä. No, eiköhän tässä pian päästä tosi toimiin itse kukin. :D

Hyvää yötä kaikille!

T:Onnenomena ja vauveli rv 35+3 :heart:
 
Vieläks meitä on joku hereillä.. täällä tylsä ilta; itekseen kotona.
Kaupungilla käytii miehen kanssa ostelee vauvalle muutama vaate. Lindexillä oli joku tarjous "kaikki aletuotteet; ota 2, maksa 1" ! En tiiä oliko joku täällä jo maininnutkin kyseisen alen.. Sain siis 2 housut hintaan 4,95e!!

Miulle tuli ne Carriwellin liivit, eikä tosiaan istu oikein kunnolla tälläselle pikkurintaiselle... :D :| Jotenkin olkaimet menee niin saakelin sivuun, et tipahtaa sit kokoajan. Kokeilen niitä palauttaa, pakkohan niitten on ottaa ne takas, eihän kokeillut oo sama asia kun käytetyt.
Hennesiltä meinasin ostaa ainakin niitä imetystoppeja; niitä mis on tavallaan liivit sisällä, ja sit se sama luukkumekanismi kuin liiveissä. Ne on varmasti miule ainaki tarpeelliset; ku tykkään muutenkin pitää jotain sellasta toppia aina pitkähihasen alla.
Ja KappAhlista saa ainakin ihan hyviä imetysliivejä; pitseillä ja kaarituilla:) ne olen kokenut hyviksi, jospa sitten tyytyisin taas vaan niihin.

Kauhee nivussärky taas menossa, liekö jotain laimeimpia suppareita, vaiko vain päivän rasituksesta... :saint: *m* no nyt tuntuu alavatsassa asti :LOL:

No, jään oottelee josko joku muukin ois vielä hereillä ja jaksaa kirjotella jotain:)
 
Myöhäisiltoja!

Täällä vielä kukutaan, mennyt nää yöt ihan höpöiksi.. ei saa unta ennen 02-03 ja silti herää 9 maissa.. ja sekin väli pätkittäistä. Kylkiluut hellänä, tuntuu että on kylkiluiden välit pikkuvarpaita täynnä aina. Autossa tänäänkin tuntu, että kaveri piti venyttelyhetkeä, pikkusormet koetti kaivautua reittä pitkin ja varpaat taas kylkiluiden alla pitkällä. Ei mikään lyhyt kaveri ole tulossa :)
Minulla on kans supistukset voimistuneet, välillä tuntuu mukavan napakasti selässäkin, mut suurin osa vatsan kovettumisia. Mutta se on lisänä, että kun tulee supistus, niin tiedän sen vähän ennen, kun poskia alkaa kuumottaa ja ylävatsalla tuntuu "hassusti", en osaa selittää miten. Joskos tää kaveri ei enää kamalan pitkään kasvais masussa. Puolitoista viikkoa sitten kokoa oli jo 3200g, joten eiköhän siellä jo 3,5 kiloinen kaveri köllöttele. Menkoistahan minulla laskettu aika oli jo 22.10, mutta ultrassa sitten aika siirtyi sen 3½ viikkoa eteenpäin koon mukaan.
Toissapäivänä vielä sain ahaa-elämyksen.. vauva tarvii villaisen peiton vaunuihin.. No ei muuta kun virkkuukoukun ja lankojen ostoon ja äsken se sit valmistui. Ja kun minä en yleensä edes tee käsitöitä, mutta joku hetkellinen mielenherpaantuminen tuli, ja tosi kivaa oli virkata pitäkstä aikaa!! Into jäi päälle, lupasin lapsille alkaa kokeilee pipojen tekoa ja jämälangoista virkkasin vielä patalapun :LOL:
Mutta jos nyt yrittäis lähtä houkuttelemaan sitä nukkumattia, onneks aamulla saa nukkua niin pitkään kun jaksaa, lapset ovat yökylässä.

Vointeja mammoille ja jaksetaan vielä muutama viikko!!

T. Marrasvauva ja tänään sunnuntaina 37+0!!
 
Huomenta!

Noh, täällä sitä ollaan. Ihan normaaliaikaan heränneennä, mutta kellohan siis olikin vasta viis. Nykyaikaa. :D

Ei ole ainakaan täällä vielä kauheeta myrskyä. Kyllä tuolla normaalia kovemmin tuulee, mutta ei vielä mitenkään järisyttävän kovin. Täytys uskaltautua kohta nokka ulos laittamaan, postilaatikko kutsuis. Sunnuntain lehdet on aina mukavia, kun täälläpäin sunnuntain lehdessä ilmotetaan syntyneet! Tai siis vanhempien nimet (vaikka vapaaehtoistahan se on). Mutta anyhow, kestää edes vähän kartalla ketkä tutut on lapsia saaneet.

Hei noista H&M:n imetystopeista! Joku mainitsi ne täällä yks päivä jo ennen maminaakin! Onko kellään niistä käytännön kokemusta, vai oletteko nyt ekaa kertaa ostamassa? Nuo kuulostas tosi hyviltä, itekin olen toppi-ihmisiä! Ja yleensä kotona liehunkin vaan toppi päällä ja tarvittaessa heitän siihen päälle jonku villatakin tms. (niinku nytkin :D )

Marrasvauva, ei sulla sattus olee kuvaa tai ohjetta peitosta? Vai siis ihan peruspeitto pylväillä virkaten? Sormet syyhyäis jotain tekemään, mutta tuo tytön villapaidan neulominen tuntuu tällähetkellä liian suuritöiseltä. :ashamed: Onnistuin valkkaamaan niin ohkasen langan (tai siis se löytyi kotoa), että koko paita ei etene mihinkään...

Ja vielä siitä Lindexin tarjouksesta. En ole nyt huomannut mistään ko. tarjousta, mutta loppukesästä niillä oli ihan sama juttu, mutta sillon se oli tyyliin kaikki alevaatteet puoleen hintaan. Sillon parit lastenpökät ostelinkin. Nythän oli myöskin KappaAhlissa jotain -25% alejuttuja Clubilaisille (ainakin tällä). Eilen olis ollu ihan kaikista vaatteista -25% tietyllä kupongila, nyt olis itelläni vielä -25% kuponkeja 1 kpl niin naisten-, miesten- kuin lastenvaatteisiinkin. En eilen urennut kaupungile mitään kattelemaan. Pitäs vaan se pikku toppapuku jossain välissä ostaa... Mutta vielähän sen periaatteessa ehtii joulualestakin, koska ensimmäiset viikot vaavi aivan varmasti makaa vaan vaunuissa ja noita topattuja välikausihaalareita ja toppapusseja meillä on joka lähtöön. Ja jos nyt oikeesti kylmä tulee, niin eihän me edes pariin ekaan viikkoon saada ulkoilla.

Lähinnä ajattelen toppapukua meillä tarvittavam sitten kevättalvella, jos ollaan isomman kanssa esim. puistossa ja vauveli hereillä ollessaan haluis tulla (tai siis haluaisin laittaa :D ) kantoreppuun.

Jahas, nyt heräs muutkin, toivottavasti ei tullut ihan kauheesti kirjotusvirheitä!

Ainiin, jaksuja sairaalaan Neeanäidille!!
 
Yö meni mukavasti heräillen siihen ku kattopellit hakkas. Ja jostain syystä oon viikonloppuna tähän aikaa hereilä :eek: ei yhtää mun tapasta.

maminaMäki tosiaan ostin niitä toppeja ku vaikutti niin käteviltä kun oli sinne sisään ommeltu ne ""jutut" :LOL: aattelin et sinne saa varmaa liivisuojanki pysymää. Mullakaa ei oo kauheen iso rintavarustus B/C joten itekki löysin kaarituelliset liivit lindexiltä, tulipahan ainaki edullisex
Pamppisei oo omaa kokemusta niistä viellä mut kannattaa ihmeessä käydä räpläämässä niitä ja kattoa jos ne miellyttää. Itte aattelin ne lähinnä yö käyttöön.

 
VOI PEWKELE.... Sinne meni monta riviä taas tekstiä.. noo alotetaan alusta.

Huomenta :saint:
Pamppis, miula ei oo omakohtaista kokemusta niistä imetystopeista, mutta yhdellä tutulla oli muistaakseni niitä hennesinkin toppeja käytössä. Sen verran hypeltelin kangasta, että oli ihan napakan tuntuista. Miekin oon meinaa kotona mieluiten vaan topissa, niin siksikin aattelin noita hommata. Onhan niitä kalliimpiakin versioita mut ehkä mie tyydyn vaan nyt näihin edullisimpiin.
Hennesillä oli muuten vieläkin niitä toppapussi-haalareita ja sit oli joku tummanruskea terällinen haalari; mikä oli aikas iiihana:) :heart:

(nyt lisäystä tekstiin, parempi näköjään välillä lähetellä; ettei katoo sitten koko pötkö:) )

Ai vitsi mie muistan elävästi kun 2v sitten alkoi LA(31.10.) lähestyä.. Sillon tuli lumet maahan 28.10. ja sulivat pois joskus marraskuun 10.pv tienoilla kun pääsin sairaalasta pois:)
Pamppis varmaan muistaakin että sitä lunta sillon tosiaan TULI!! Mein ukkokin jäi autollaan pihaan kiinni heti aamusta kun lunta oli ainakin sen puoli metriä pahimmissa kinoksissa, ja hän ei vissii ollu kerennyt niitä kunnolla kolailla pois.
 
Kiitos!! :hug: :heart:

Taas tuli oltua yksi yö sairaalassa ja Neea-pikkuneitimme oli itkeskellyt kotona, ikävä taitaa äitiä olla. :'( Soiteltiin aamulla ja sanoi syöneensä puuroa, on meidän perheen paras puuronsyöjä varmaan. Isompi ei huoli sitä ollenkaan.

Mummi jää meille lasten kanssa ja mieheni tulee täällä sairaalassa käymään.

Istukan virtaukset rauhoittuneet ja käyrä oli oikein hyvä. Saa nähdä pitävätkö täällä loppuun asti vai pääsenkö vielä kotiin. :hug:

Mukavaa päivänjatkoa! :heart:
 
mamina...minä lähdin synnyttämään kaksi vuotta sitten, marraskuun 15pv, illalla..maassa lunta ja pakkasta..kuu loisti. kolme päivää olin sairaalassa. vettä satoi ja kaikki lumi oli sulanut =) ensi viikoksihan luvattiin lunta..saas nähdä..nyt ei ainakaan siltä näytä..

tosi turhauttavaa..kaksi nuorimmaista lastahan mulla on syntynyt rv37..musta pahasti tuntuu et tämä ei tule yhtä aikaisin..koska mitään merkkejä ei ole ilmassa, olo on hyvä..pahimmat liitoskivutkin hellittäneet.
tosin ei se välttämättä merkkejä annakaan..
povaan et tämä menee yliajalle...plääh...
eilen seksin jälkeen ei ainuttakaan supistusta...
mun kohtu ei taida eää osata sitä hommaa, koska edes kiristelyjä ei ole ollut..

manhis ja masukki rv36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Huomenta!

Marrasvauva, ei sulla sattus olee kuvaa tai ohjetta peitosta? Vai siis ihan peruspeitto pylväillä virkaten? Sormet syyhyäis jotain tekemään, mutta tuo tytön villapaidan neulominen tuntuu tällähetkellä liian suuritöiseltä. :ashamed: Onnistuin valkkaamaan niin ohkasen langan (tai siis se löytyi kotoa), että koko paita ei etene mihinkään...

MOI!

Ihan vaan puolipylväillä aloin tekemään, mittasin vähän leveyttä ja siitä vaan tekemään. Lanka oli paksua ja koukku 7 tai 8, meni 2½ iltaa kun peitto oli valmis. Oli kiva tehdä kun tuli noppeesti valmista. =)

Nyt lapsia hakemaan yökylästä!

marrasvauva
 

Yhteistyössä