*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Huomenta. Heräilin tälläkertaa jo kuuden aikaan, kun kauhee kolaus kuulu jostain.. Niin ne äänet herättelee..
Täällä edelleen sillon tällön menkkajomotusta, selän poltetta jne, muttei muuta.. Mietin jo eilen et tällästäkö se sitten onkin koko viimenen kuukausi. Esikoisesta ei meinaa ollu näin ilkeitä "vaivoja" ku korkeentaa 2 viimestä viikkoa..

Samir, onko siula ihan flunssa, vai voisikohan johtua tuo kurkun karheus siitä mistä näköjään miulakin johtui: huoneilma on liian kuivaa!? Tai siis voihan miulakin olla ihan flunssaa mut huomattavasti helpotti seuraava kikka: Laitoin eilen illalla pyykit makkariin kuivumaan, niin oli miljoonakertaa helpompi nukkua. Eikä oo kurkku juurikaan karhee nyt. Kokeilehan huvikses:)
 
mamina, ei mul ainakaa oo sen kummemmin ollu kipee olo. Tosin limaa irtoo näin aamusin. Yritän ikkunaa pitää auki viimesee asti et ois mahollisimman raitis ilma nukkua mut täytyy kaivella meiän ilman kostuttaja esii ja laittaa ens yöx se pörisee jos vähän helpottais.
 
Huomenta!

Neeanäiti, kivaa että pääset edes hetkeksi kotiin! Itse meinasin viime viikolla "katketa" osastolla vaikka en joutunut olemaan siellä kuin 2 yötä. Koita saada nukuttua nyt kotona - itse olin kuin selkääni saanut ja nukuin 8 tuntia putkeen kun pääsin omaan sänkyyn; sairaalassa nukkui kivasti 1-2 tunnin pätkissä... :/

LEP, onnea polireissulle ja paljon voimia matkaan jos päättävät käynnistää synnytyksen! Jään pitämään sinulle peukkuja... josko olisit seuraava joka poksahtaa??? ;)

Itsellä tänään taas neuvola eli kuunnellaan taas äänet ja tsekataan verenpaine. Harmi kun tuo mun maha on niin hankala, ettei siitä pysty palpoiden sanomaan, missä asennossa mini-mies on... Itsellä on epäilys, että hän yritti kääntyä silloin toissayönä kun olin niin jumalattoman kipeä, sillä eilen liikkeet tuntuivat ihan erilaisina ja hän oli taas rauhallisempi, mikä on tähän asti ollut normaali kuvio kovien jumppasessioiden jälkeen. Enää hän ei muksi kohdunsuuta vaan tuntuu sille, että hän on jälleen poikittain.

Se vain noissa liikkeissä huolestuttaa, kun minun pitäisi seurata sitä laimenevatko tai vähenevätkö ne, kun tuo istukka on edelleen meitin murheenkryyni; pientä neuroosia on ilmassa nyt kuin ne muuttuivat, sillä minun pitäisi lähteä sairaalaan HETI jos pienikin epäilys herää ja on todella vaikea tietää mikä on normaalia tässä vaiheessa. Siinä mielessä hitsin hyvä että on se neuvola tänään että tietää onko kaikki vielä kunnossa kun kuulee ainakin sykkeet.

Ensi maanantai jännittää jo ihan "simona" kun tajusin, että vauva on periaatteessa täysiaikainen keskiviikkona jos kuukautisista lasketaan ja silloin lääkärit voivat ryhtyä tositoimiin. Todellisuudessa mini-mies on sellaiset 4 päivää nuorempi, mutta eivät muuttaneet laskettua aikaa kun mahtui viikon haarukkaan, joten nähtäväksi jää onko jakautuminen edessä ensi viikolla vai ei... No oli miten oli, ei tässä mene kuitenkaan enää kuin 4 viikkoa maksimissaan jos hän ei pääse kääntymään ja sit nähdään miten tämä mamma on helisemässä :LOL:

Mulla on kanssa ollut melkoisia mielialanvaihteluita ja itkukohtaukset on arkipäivää. Pelko on päällimmäinen asia, sillä tuntuu jotenkin niin kohtuuttomalta jos asiat menisivät nyt vikaan kun on selvitty vastoinkäymisistä näinkin pitkälle... en tiedä miten kestäisin jos kävisi huonosti enkä oikeasti haluaisi ajatella koko asiaa, mutta se puskee väkisinkin mieleen. On kovin vaikeaa pysyä koko aikaa optimistisena kun pieni masennuksenpoikanen kytee taka-alalla ja siksi oikeastaan toivonkin, että saisin vauvan ulos pian ettei iske kunnon synnytyksen jälkeinen masennus joka kuulemma alkaa jo loppuraskauden aikana :/

Löystymistä on muuten tapahtunut! Pari päivää on alapää ollut todella hellänä, lonkat paukkuu ja tänä aamuna meni sormet "sijoiltaan" eli kun taivutin sormia, meni 2 sormea väärään asentoon. Ikävän tuntuista, mutta todiste siitä, että tämmöisen vanhankin mamman kroppa näköjään toimii vielä niinkuin pitää... eli olen ihan yhtä kankee ja punkee kuin nuoremmatkin mammat :LOL:

Auts... nyt väistyy hän pois "mankelin" äärestä - masuasukki löysi taas suoliston eli on näköjään selkä vatsanahkaani vastaan ja istuminen alkaa ahdistaa. Palaamma! :wave:


Czarina & Lilliputti rv 36+1
 
Ainii, se sairaalakassi. MUlla on jotenki nyt niin epätodellinen olo jotenki. Remppa viel kesken yläkerrassa ja mitään en saa laitettua valmiiksi, kun ei ole tilaa minne pistää mitää, ennen ku se yläkerta valmistuu. Sairaalakassin ajattelin jakaa kahteen osaan tavallaan. Sairaalassa tarvittavat mukaan kun lähdetään ja sit saa mies tuoda mun ja vauvan vaatteet sitte ku vaikka tulee hakemaan meidät tai päivää ennen. Näin tehtiin viimeksi ja oli ihan jees systeemi, niin ei tarvinnu kantaa koko omaisuutta ku lähettiin =) Otin nyt vaunut sisäle ja ajattelin pestä ne, jos niitä nyt voi jotenki pestä. Olisko vinkkiä miten sen kuomun sais sillein putsattua kun siihen on vähän kertyny pölyä ja sellista tuolla ulkovarastossa? Ainii ja se turvakaukalokin pitäis etsiä...Se on tuolla yläkerrassa jossain...Katsokaas nyt kaikki ihan kesken vielä...Vauvan vaatteillekin pitäis ostaa kaappi, mut osta nyt sitte ku täytyy odottaa sitä yläkertaa. Oon vähän vihanen miehelle kun sillä on ollu 4 vuotta aikaa rempata sitä ja nyt sit viime tinkaan pääsi kunnolla vauhtiin. Saa nähdä kerkeekö se saaha valmiiks ennenkö alkaa tapahtumaan :/
 
Niin tosiaan, onnea LEPin polikäyntiin! Toivotaan että kaikki ois vielä ihan kunnossa! :hug:

Ja onnea Neeanäitille kotiinpääsyn johdosta!! Toivotaan että siulakin menisi tässä kotona viel päiviä, ettei tarvitsis vielä lähtee synnyttämään:) kaikki aika mitä pikkuset saa olla mahassa, on vaan hyväks:)

Pinkuvinku! Kiva kuulla että kaikki on kunnossa ja pikkumieskin voi hyvin! Käyhän aina kertomassa kuulumisia, on niin kiva kuulla :heart: =)
 
Huomenda! ja tuo ei ole kirjoitusvirhe- nenä ihan tukossa. Vähän helpotti kun nousin ylös, mutta silti ihan pöhnis olo. Kyllä se tästä, meillä on ihanaa äitin tekemää mustaviinimarjamehua, jota juon kuumana.

Tänään onkin sitten neuvola sekä viikot tasan 37!!! :heart:

Neeanäiti- Kiva että kotiuttavat sieltä sairaalasta vähän lomille! Varmaan on mielialalle paljon parempi niin.

LEP- voi että, jännityksellä odotamme sulta tietoa, miten meni äitiyspolilla...

Czarina- koita jaksella! :hug:

Nyt lisää kuumaa juomaa....
 
Kiva, että Pinkuvinkulla ja pikkuisella on kaikki hyvin :wave:

Neeanäiti, onpa kiva että päästivät sut lomalle edes vähäksi aikaa :)

LEP, toivotaan että kaikki on hyvin eikä raskausmyrkytys ole päässyt iskemään. Jännityksellä odottelemme raporttia äitiyspolilta ;)

Czarina, koitahan jaksaa :hug: Kohta sullakin on piinaava odotus ohi ja maailman ihanin pieni mies sylissä :)

Täytyy tästä kohta lähteä neuvolaa kohti. Kiva, kun nyt jo on ihan mieletön vessahätä :ashamed: Millä hitolla minä saan pidäteltyä nin kauan että pääsen neuvolaan asti? Nyt ei enää voi mennä vessaan, koska sitten ei tule mitään neuvolan testiä varten :kieh: Eli jos näette Porvoon kaduilla naisen, joka kävelee kuin kilpakävelijä, niin se olen minä matkalla neuvolaan :LOL:
 
huomentapäivää kaik pimut :wave: ja lykkyä kaikille joilla tänään neuvoloita yms..mä luulen että kaikki meistä alkais olla tässä parinviikon kuluttua valmiita jakaantuun..mulla itellä oli kaamea viimeyö,oksensin kolmesti,vauva myllersi,ja mie olin valmis nakkaan kaik talon posliinit tapetille..mä pakotin äsken itteni lenksulle koiran kanssa ja olo on huikeesti kivampi kun tunti sitten...miekin aattelin et josko sen sairaalakassin kasais..ja juu siitä mun äitiyslomasta ku jotain nurisin,ni tilanne on se että jos mieheltä vähenee radikaalisti hommat tän laman myötä(yrittäjä kans hääki talonrakentajana)..ni minä meen hommii vuoden alusta ja hän jää koti-isiksi..vähän pakosti koska velekaa o ja pali!!jep nyt aamumurolle!
 
ja ainii jaksuja ihan hirveesti czarina ja neeanäiti ja kaikki!!mä koitan psyykata ainaki itteeni sillä kun oikeen tuntuu pahalta,että palkkio kaikesta on jotain niin huikeen sulosta ja ihanaa,että antaa tul vaan prkle!!
 
Huomenia

Jännä Ai teilläkin remontoidaan? :) Meillä kanssa eletään jännityshetkiä, että ehditäänkö saada asunto mallilleen ennen lapsukaisen syntymistä :) Eilen edistivät jo huomattavasti taas tätä lattianlaittoa, mutta vielä olis kokonaan olohuone tekemättä :) Mies ja appi lupas kyllä tänään sen laitella kuntoon, kunhan ensin käyvät päivän töissä.. tulevat sitten illaksi puurtamaan tänne! :)

Pikkuvinku Ihanaa, että olette kotiutuneet ja kaikki mennyt mukavasti :) Onnea vielä kovasti pikkumiehestä :heart:

Meillä on tänään äitiyspolille tutustuminen.. :) Sitä odottelen innolla! Jännitin sitä jo pitkän aikaa, että ehditäänkö varmasti käydä siellä ennen ku vauva syntyy.. ja nyt aika varmasti näyttää siltä, että ehdimme :) Tulee varmasti jossain määrin rauhallisempi mieli, ku näkee vähän ympäristöä ja henkilökuntaa, missä sitten työskennellään tosipaikan tullen :)
Oletteko muut käyneet tutustumassa äippäpolille? Mimmosia kokemuksia olleet?

Nyt koiran kanssa aamulenkille ja sitten aamupalaa meille nälkäisille :)

Mecu&Möhö 35+6
 
Mulla on yöt menneet paremmin. Ihan on levännyt olo, kun aamulla herää, vaikka vessassa joutuukin ravaamaan. =) Pieni iltalenkki helpottaa kummasti unen tuloa.

Närästys helppas hetkeksi, kun vauva kääntyi ja laskeutui, mutta nyt on tullut takaisin. Johtuu varmaan, että alkaa olla vatsa täynnä vauvaa. Liikkeet ovat vähentyneet huomattavasti ja välillä joutuu oikein tökkimään, että saa vastauksen.

Voi, kun tuo 5-vuotias on kultainen. Tuli sanomaan, että hän haluais tehdä jotain töitä. Laitoin pojan tiskaamaan ja on niin innoissaan. Saisivat isommat ottaa mallia. :LOL:
 
LEPille tosiaan tsemppiä poli käyntii!

Neuvolalääkärissä käyty!
Kumpu on nyt 33cm (kasvanu 3cm ) joten ei oo tyyppi äitin mielix laskeutunu :kieh:
RT
Alakerrassa kaikki on niin kiinni ja kiinteetä että :whistle: kaulaaki 3cm edellee jälellä....eli ei mitään oo tapahtunu....

Maanantaiset verikokeiden vastaukset näytti että valkosolut oli tuplana, lääkäri sano että todennäkösesti mulla on joku virus päällä ( Hassua koska ei oo kuitenkaa semmonen kipeä olo ) ja halusi varmistuksen vuoksi että otetaan viellä pieni verenkuva, nieluviljely ja pissanäyte, että sellasta tällä kertaa. Lähtiessä lääkäri totes et jos tuntuu että voinnissa tulee muutoksia ni ota herkästi yhteyttä.

Neeanäiti, kiva että päästivät välillä "ulkoilee". Just puhuin miehelle että sinkoan sit kyl sairaalasta mahollisimman pian takas kotii ku en siellä saa nukuttua kuitenkaa.

josjos noi 5 veet on tosiaan avuliasta porukkaa, meilläki kuopus haluaa imuroida ja pestä lattioita, pyyhkiä pölyjä ym. :heart:
 
Terkkuja neuvolasta.

Kaikki on ok ja terkan mukaan voi tulla minä hetkenä hyvänsä (kaulaa 0,5cm jäljellä ja pehmeetä). No, näin on tutuillekin joskus sanottu ja yliaikasena on käynnistelty :D

Menen huomenna labraan verikokeisiin. Katsovat sapen ja maksan, kun mulla on ollut sitä masun, käsien ja jalkapohjien kutinaa. Voi olla turha käynti mutta tuleepa tarkistettua.

Kävelin kotiin ja olen erittäin ylpeä itsestäni! Tassuttelin rauhassa ja vasta loppumetreillä tuli niitä kovia kipuja alapäähän- luut natisee liitoksissaan. Sitten olikin jännää että pääsenkö kotiin vai jäänkö tähän, mutta pääsin kuin pääsinkin! :D

Nyt ruoka hellalla, alkaakin olemaan jo nälkä.
 
Matilda myöhäinen ilmoittautuu vielä loppumetreille keskusteluun mukaan. Laskettu aika tälle neljännelle olisi 27.11. Vauvalla vaikuttaisi kaikki olevan aivan mainiosti mutta äidillä terveyshuolia senkin edestä. Normaalien raskausvaivojen lisäksi. Sairastuin kesällä pahasti ja siitä asti trombosyytit ovat hiljakselleen laskeneet tasaista tahtia :( Vähän pelottaa josko joku vakavampi sairaus takana???

Eniten rassaa jatkuva lääkäreiden vaihtuminen, eilen kävin polilla ja tilanne näytti hyvältä lääkärin vakuutellessa ettei tilanne nyt vielä niin paha ole. Tänään aamulla taas soitti huolestuneen kuuloinen toinen tohtori että äkkiä uudestaan kokeisiin. Mutta jostain kumman syystä mieliala on ollut tosi tyyni koko raskauden ajan :saint: Täytyy vain lyllertää kokeisiin ja ottaa asia huolenpitona!

Matilda rv 36
 
Terveiset neuvolasta :)

RV 35+6
Paino +700 g / vko (ja taas eri vaaka käytössä...)
RR 118/70
U-prot/U-Gluk -/-
Hb 121 (nousussa, jee!)
Sf 35 cm (yläkäyrällä mennään)
Tarjonta RT
Syke 148
Liikkeet ++

Vauvan painoarvio käsin tehtynä oli noin 2600 g eli jos vauva syntyisi laskettuun aikaan, niin paino olisi noin 3400 g. Eipä tuohon käsin tehtyyn arvioon voi täysin luottaa, mutta kyllä se jonkinlaista suuntaa edes antaa. Hyvä niin, ettei odotettavissa ole mikään yli 4 kiloinen pötkylä :)

Mä en ole vielä edes muistanut varata sitä äitiyspolille tutustumisaikaa :ashamed: Kai sekin pitäisi tällä viikolla vielä tilata, täytyy vielä mieheltä varmistaa että koska se pääsis mukaan.

Mulla menee hermot tämän selän kanssa, nyt tää kipu on jo ihan jatkuvaa :headwall: Mutta eipä tälle oikein mitään voi ja vielä ehkä kuukausi olisi tätä kestettävä, täytyy varmaan yrittää tehdä jotain selkälihasliikkeitä, jos siitä vaikka olis apua.

Nyt pitää aloittaa vessan ja kodinhoitohuoneen siivous. Ajattelin tänään laittaa kaikki vauvan tavarat valmiiksi kodinhoitohuoneeseen, meillä tulee vauvan hoitoalusta ym. tavarat khh:een, kun siinä on vesipiste samassa, niin on vaipan vaihtokin helpompaa kun ei tarvitse mihinkään kauemmas lähteä pyllynpesuun :)
 
Neuvolaterveisiä!

Jaahas, syy kipeisiin sormiin sitten löytyi turvotuksesta joten "jippii" - munuaiset alkavat olla kovilla. Pissa onneksi edelleen puhdas ja verenpaineet priimat, mutta jotakin häikkää on tullut aineenvaihduntaan ja neuvolassa varoittelivat, että kovin montaa viikkoa kroppa ei tule kestämään ennen kun on ongelmia edessä. Vaikka paino onkin pienin murheistani, ei ollut kivaa että se nousi 1,5 kiloa kolmessa päivässä kun nesteet jumiutuivat kroppaan :headwall:

Mini-mies voi kuitenkin tiettävästi hyvin ja se on tässä pääasia! Perussyke nätisti edelleen 145, vaihtelua 130 -170 välillä ja liikkeet oli havaittavissa ihan paljain silminkin kun herraa häirittiin joten en ajatellut vielä viikonloppuna lähteä laitokselle ;)

Jaahas, jospa sitä alkais touhuaan jotain viisasta. Päivänjatkot kaikille! :wave:


Czarina & Lilliputti rv 36+1
 
Heippa vaan tälle päivää!

Ja tervetuloa Matildalle! Toivottavasti siulla ei nyt mitään vakavaa olisi, ja ainakaan ettei lääkärit turhasta säikyttelisi. Näin raskausaikanakun sitä on vähän herkkä kaikelle tiedolle..

Ainiin, tosiaan ne sairaalastatulopöksyt olisi ihan hyvät juu! En ollut tyhmänä edes ajatellut tuota vesienmenoriskiä vaan olin ajatellut laitokselle lähteissä laittavani yhdet tietyt housut jalkaan ja tulevani niissä myös pois. Nekun on semmoset lökömallit, mitä voi käyttää vaikka maha olisi jo poiskin (vaikka mammahousut ovatkin), tosin kyllähän sitä löysää vielä aikapaljonkin löytyy muutama päivä synnytyksen jälkeen! :LOL: Ainakin meikäläisellä! Ehkä minä myös tyrkkään varapökät omaan sairaalakasiin. Se on vielä pakkaamatta, mutta olen sentään jo ajatellut mitä sinne laitan (imetystopin & -liivit, ja tietty puhtaat alushousut & sukat, villasukat, liivinvsuojia, pari suklaapatukkaa, pari mehua, purkkaa, vissyn, kirjan, puhelimenlaturin, kameran, HUULIRASVAN + tietty 'meikkipussin').

Ne ketkä on joskus jo sairaalasukkia käyttäneet, 'istuko' ne tein jalkaan? Miusta ne oli ihan hirveitä, kieri ja pyöri jalassa kokoajan! Pakko ottaa omia sukkia nyt matkaan (viimeeks pyysin miehen tuomaan lisää), en yksinkertasesti pysty pitämän niitä sairaalanmalleja!

josjos, juu noi pikkuapulaiset on ihan mukavia. Meillä tuo vajaa 3vee on mukana aina pyykinlaitossa, painaa koneesta nappulan alas sekä narulle laittovaiheessa virittelee sukkia ja omia kalsareitaan semmoseen pikkutelineeseen. Kysyy aina et: "Äiti, saanko auttaa?" :D Voikun sitä apua riittäs vielä muutaman vuoden päästäkin.

Ja siivouksissa auttelee pölyjä pyyhkimällä ja pöly'piiskaa' heiluttelemalla (ei suostu käyttämään sanaa pölyhuiska).

Ja leipomista ei tietysti voi laskea siivoamiseksi, mutta siinä on kans innolla mukana. Sehän leipos vaikka joka päivä, jos äiti vaan jaksas. Ja jos joku söiskin ne mein leipomukset. Makeet ei meillä kaupaksi mene, mutta ei noita suolasiakaan peltitolkulla joka päivä jaksa syödä.

Täällä on vähän synkkä ilma tänään. Koko päivän tuhertanut vettä. Mutta ihan yläkertaa uhmataksemme oltiin tuossa pihallakin aamusta. Eihän nappulalla ollut heikonhätää kuratamineissa, mut äiteellä oli vähän kosteemmat fiilikset, kun ei noi sadetakit mahdu just nyt päälle! Ja tuli mieleen vasta sisälle tultua, että olishan tuota ukonkin sadetakkia ehkä voinut sovittaa, jos se olisi vaikka kiinni mennytkin. Noh, ens kerralla viisaampana sitten...

Uuuh, täytys lähtee varastoa siivoamaan ja ettimään sieltä vauvatavaroita. Mutta enemmän houkuttais tuo sänky hetkeksi. Täällä on auvoisa hiljaisuus, kun räpätätikin simahti just!
 
Pikainen moikkaus! Onnea pikkuvinku :flower:

Aamulla heräsin molemmat kädet aivan muodottomina, kun turvotus oli niin kova. Sitte menin vessaan ja katoin itteäni peilistä, molemmat silmänluomet aivan tummanruskeat, alhaalta ja ylhäältä :eek: Sitte vauva tuntuu niin hyvin vatsassa, että voi olla, että lapsivettä on tihkunu hiljalleen :/ Nyt on sitte lääkäriin aika ennen kahta... saas nähdä kuinka käy :|

Pakko kai tästä on lähteä sinne päin ajelemaan, ilmoittelen taas :wave:
 
Kuulostaa hurjalta MissMaisa, toivotaan että kaikki on hyvin!!

Tervetuloa mukaan Matilda-70!:) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan;) Haluatko kertoa synnytyssairaalaa? voiko nimimerkistä päätellä ikää;)? Kauhee kun kuulostan ihan kyselyikäiseltä lapselta:D
 
Tervehdys vaan täältäkin! :)

Olipas helpottavaa kuulla, että muidenkin masu-asukit saavat välillä sellaisia nopeita väristyksiä! Itse olen pohtinut, mitä ne ovat...? Neuvola-täti on nin urpo, että siltä kun on turha kysyä mitään..! :eek:

Supistuksia on ollut parina iltana, viimeksi toissa iltana.. pari tuntia 10 min välein. Ei kuitenkaan kovin kivuliaita! La aika on 21.11 ja ultrassa sikiö oli 5 vrk vanhempi eli 16.11 sen mukaan.. Pari viikkoa siihen!! Veikkaan että tämä poju syntyy viikolla 47 ehkä 20.11. eli mahdollinen skorppari! Meidän vauvoistahan syntyy skorppareita tai jouskareita! Molemmat hyvin kovapäistä sakkia! Tahdonlujuutta löytyy...

Meillä on myös iänikuinen remppa! Loppua ei näy... En enää jaksa edes toivoa, että saatais kaikki valmiiksi ennen vauvan syntymää! :|

Mulla on ollu pinna tosi kireenä muutaman viikon.. Minäkii toivon välillä että ukko lähtis reissuun!! Ei tarviis koko ajan riidellä! :kieh: Jospa nää tunteet tasottuu muutamaan viikkoon.. Hahaa....

Minulla on sairaalaan 115km matkaa.. joten ajoissa on lähdettävä! Matka myös kotiin on pitkä.. Pieni on hyvin arka kylmälle! Vauvalle pakkasin bodyn ja "pitkät alushousut (on meidän koululaisellakin jo kalsarit farkkujen alla!)" sekä pitkähihaisen paidan ja samettiset sisähaalarit, ruskovillan silkkimyssyn sisäkäyttöön, kypärämyssyn ja neuloshatun sen päälle, sukat, ruskovillan silkkitöppöset käsiin ja villasukat sekä tietysti toppahaalarin 56 cm. Tuttikin on maukana tulomatkaa varten sekä harsokangas, jos sattuu pulauttelemaan..

Parempi liikaa kuin liian vähän!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä