*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......28v. (15.11.)
josjos.....................viides...................TYKS............36v.
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.
Jerkku.....................neljäs
ohna.......................toinen

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v.

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v.
Mebee....................ensimmäinen
funkymama08........ensimmäinen........KAKS...........19v.

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs.........TAYS.......37v. suun. sectio 14.11.
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v.
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v.
Ellie S.....................ensimmäinen........Saksa, Leipzig.....28v.

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.)
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v.
wela.......................ensimmäinen..........................28v.
Annu-li....................toinen
piiku2......................ensimmäinen..........................32v.
Sipra.......................kolmas.................KYS.............34v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhis...................viides...................K-HKS.........26v.
Nacsu.....................toinen..................Kät..............19v.
Jokku......................kolmas.................TYKS

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v.
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.
Dazzle....................ensimmäinen
tokatulossa.............toinen.................LKS

24.11.

25.11.
Neeanäiti................kolmas...............SeKS............41v.
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v.
HepsKatti................toinen.................SatKS...........29v.
riukuliina............................................NKL
Peetu73..................neljäs.................TYKS............35v.
Dandi......................ensimmäinen..........................29v.

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v.
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................31v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.
Molla Maija..............kolmas...................................25v.
Basilicum.................ensimmäinen
Pipsa-79.................ensimmäinen
Untuvainen.............ensimmäinen.......NKL.............30v.
OnnenOmena-75....neljäs (1.yht)......SeKS............33v.

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.)

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........30v. (3.12.)
jonnuzka.................toinen.................TAYS
typy-82...................ensimmäinen.......K-SKS..........25v.

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............28v.
Catherine................ensimmäinen......VKS.............26v.

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........23v. (28.11.)
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.
ruusunen32.............toinen
ÄitiysLomalainen................................Kät

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.
Kamomilla-81......................................KOKS...........27v.

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v.


SYNTYNEET
pinkuvinkulle POIKA 27.10.2008 klo 20:14, 2200g 45,6cm




Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)


Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064329
Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1092009
Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120842
Syyskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154141



E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Huomenia

Teho Otin ihan mutu-tuntumalla sen kokoset liivit, ku mihinkä nyt mahdun. Ja elän sitten toivossa, että joustavuutensa ansiosta menevät synnytyksen jälkeen päälle :) Tuolla babyidean sivuilla luki, että antavat mielellään kyllä puhelimitse neuvontaa kokojen suhteen jos askarruttaa. Noi liivit kun on pehmeät ja joustavat, niin toivon että ne sitten antaa myöden riittävästi.. tai sitten jos maidonnousun myötä kovasti rintojen koko kasvaa, niin täytyy vaan tilata kokoa isommat synnytyksen jälkeen :)

Perinteiset syysilmat on saapuneet, täällä ainakin sataa ja on märkää! Onneksi ehdittiin vaappua ulkona koiran kans lenkillä ennen ku alko satamaan.

Vois alkaa kotihommeleita puurtaa, ennen ku neuvolaan!

Mukavaa syyspäivää masunkasvattajille :)

Mecu&Möhö 31+5
 
LEP
Mulle tuli tänään kutsu KYSsiin maanantaille verenpaineiden takia. Ne kun meinaa korkealla olla aina neuvolassa mitattuna. Tarkistelevat asiaa ja varmaan ultraisivatko sitten masuasukin koon, sekä istukan virtauksia. :) Ihan hyvä juttu, että pääsee tarkistettavaksi, ettei tartte itsekseen sitten asiaa mietiskellä, että onko hyvin vai eikö.
 
Kiitos mamina jälleen uudesta pinosta :flower:

Neuvolassa pitkästä aikaa käyty ja kyllä oli tädillä päivittämistä neuvola korttiin :D Viellä ku viimex oli sijainen eli tää oma on ollu silloin ekalla käynnillä. Mutta....Painoa oli tullu 117g ilmeisesti viikkoa kohti, kokonaisuudessa painoa tullu......kiitettävästi :ashamed:
Paine oli 122/74 johon totes et on alapaine noussu mutta viellä pysytään rajoissa, jos ilmenee päänsärkyä ni tarkistuttaa. Hemppa oli pudonnu 132:sta 122:teen ei ihme et väsyttää. Korkeutta kukkulalla oli 30,5cm.
Ja ennen kaikkea täti oli sitä mieltä et raivotarjonnassa on, sen halusinki kuulla. Sydämmen syke oli vauvalla 150-160. Että sellasta =)

Nyt meen vetää tän päivän ansaitut päikkärit :saint:
 
Kauheeta kun aika menee siivillä,alkanut jo iskeä pientä paniikkia :eek: ..

Mä käyn täällä nykyään niin harvoin että olen ihan ulkona mistä olette höpötelleet,enkä jaksa nyt kaikkea lukea kerralla läpi :ashamed:

Olen ollut nyt kuukauden päivät saikulla töistä,enkä sinne enään mene ennen lomaa.Mulla alkaa talviloma 4 pvä ja siitä suoraan sitten äitiysloma,jee!

väsymys on jotain aivan kauheeta täällä.En ole varmaan 2kk nukkunut öitäni,vaan valvoskelen milloin mistäkin syystä.välillä valvottaa tämä ad/hd tapaus vattassa,ja välillä ihan muuten vaan herään keskellä yötä ihmettelemään(Tosin nyt on alkanut öisin vaivata erinäiset säryt-lonkat,alaselkä,ylävatsa jne..) Painoa on tullut ihan kiitettävästi(lue liikaa),mutta muuten kaikki on ollut ihan ok..hemppakin pysynyt hyvänä koko raskauden eikä ole rautaa tarvinnut syödä ollenkaan. Tänään kävin nla lääkärissä ylimääräisellä käynnillä hakemassa lopuksi 3 päiväksi saikkua,niin tarkastettiin samalla kohdunsuun tilanne ja tarjonta ultralla.Kohdunsuu kiinteä ja kiinni,kaula 4cm vauva kääntynyt RT,kun tykkäs istuskella tuolla viikko tolkulla,pelkäsin jo ettei käännykkään :p

Kaikki kamat on nyt hankittuna vaaville, pitäisi vaan ruveta pyykkäämään vaatteita jne.


Mutta joo,tällaista täällä:)
Hauskaa loppuraskautta/syksyä Masukeille! :heart:

Äitee ja köpi 33+3
 
:x Mua alkoi just ällöttää, ku muistin miltä maha tuntuu just synnytyksen jälkeen :headwall: Semmonen pullataikina, ku tökkää sormella, niin sormi uppoaa sinne tai kun sitä tuuppaa, niin se höllyy itsekseen vaikka kuinka kauan :kieh:
Vähä mua kyllä synnytyskin jännittää :whistle: Poikien synnytys oli niin outo, ku koko odotuksen valmistauduin sectioon, ku pojat oli perätilassa ja sitte yhtäkkiä saikin synnyttää alakautta :) Sitte ku b-poika oli vielä perätilassa ja syntyi tajuttomana, niin on jääny siitä joku kammo. Ei mua se kipu yhtään jännitä... taisin synnytyssalissakin sanoa muutaman minuutin päästä, että voisin synnyttää vaikka heti uudestaan :LOL:

Imetysliiveistä: Mä en tiedä uskallanko niitä edes ostaa vielä, ku poikien synnytyksen jälkeen kuppikoko kasvoi kahdella. Mä nauroin aivan kippurassa, ku katoin itteäni peilistä maidon nousun jälkeen. Tuntui aivan niinku mua olis tuijottanu peilistä mun valokuva, jolle on muokattu mielettömät silikonit :LOL:
Nyt odotusaikana on kuppikoko kasvanu jo kahdella :eek: Olo on nyt jo ku maitolehmällä :kieh:

Mulle taas sattuu ja tapahtuu... tällä kertaa kotona. Eilen yritin pestä pojan hampaita suihkujakkaralla ja tipuin siitä sitte selälleni, päin suihkukaapin ovea joka irtos ja sitte rysähdin nätisti lattialle ja selkä suoraan suihkukaapin 10cm korkeaan kynnykseen... auts!!! Mies sitte ajoi mut kokonaan pois vessasta :LOL:

Nyt muusiperunoita kuorimaan :wave:
 
Lääkärissä käyty

Nyt on sitten helpotus täälläkin, kun lääkäri neuvolassa teki ihan kunnolla sisätutkimuksen. Vaavisen pää on laskenut jo ihan tosi alas, sanoi, että tuntu ihan selkeästi vauvan päälaki kun sormilla kokeili. Ei siis ihme, että iskiasvaiva on nyt alkanut vaivaamaan, poitsu painaa sopivasti. Tämän lisäksi emättimen seinämässä on samalla puolella kuin millä iskias vaivaa, niin suonikohju. Sanoi, että se on ihan normaalia.. mutta jotenki kuulosti kamalalta, mun sisällä on suonikohju. Nooh, pääasia kuitenkin oli se, että supistukset eivät ole pehmittäneet kohdunkaulaa eikä suuta.. :) Lääkäri meinasi, että kun lantiossa on niin hyvin tilaa ja poika on jo laskeutunut sinne, niin tuskin on enää pelkoa, että sieltä pyörähtäisi perätilaan. Mutta onhan meillä vielä viikolla 36 lääkäri, niin sitten kummastellaan lisää :) Lääkäri totesi myös, että vaavinen tulee olemaan syntyessään varmasti yli 50cm pitkä.. Näin oltiin kyllä itsekin ajateltu, onneksi ei oltu osteltu 50cm vaatteita. Anoppi ehti kyllä jonkun unipuvun ostaa mikä on kokoa 50cm.. se jää nyt sitten käyttämättä. :( Totesihan tuo, että jos pituuden mukana kertyy painoakin, niin ei ole hätää.. lantiossa on kuulemma todella hyvin tilaa jo nyt ja kun vielä paikat löystyy, niin pitäisi kyllä mahtua leikiten vähän painavampikin tapaus. :) Selkävaivojen takia en kyllä enää töihin saa mennä.. joten nyt sitä sitten odotellaan äitiysloman alkua kotosalla :)

Lääkäristä lähdettyäni ajelin suoraan työpaikalle viemään sairasloma lappusen ja siitä sitten kelaan toimittamaan puolen vuoden palkkatodistusta. Jospa sieltä sitten alkais kuulua tämän kuun aikana päätöstä äitiysrahojen määrästä. Töihin täytyis mennä joku päivä tässä lähiaikoina tyhjentämään kaappi ja antamaan avaimet. Tuli jotenkin semmonen olo, että potkitaanko mut nyt ulos.. mutta toki ymmärrän, että kun tilat muutenkin vähissä, niin josko 3 vuottakin kotona olen, niin jollakulla voi olla tarvetta sille pukukaapille ja niille yleisavaimille. Enköhän sitten saa avaimet taas kun töihin palaan.. :)

Jeps, nyt vois soittaa siskolle neuvolakuulumiset ja sitten lähteä tuonne märkään ulkoilmaan tassuttelemaan koiruuden kanssa. Kohtahan se sitten onkin jo aika taas alkaa ruoanlaittoon, kun mies tulee töistä kotiin! :heart:

Voikaa hyvin!

Mecu&Möhö 31+5
 
LEP
MissMaisa, kannattaisko nyt oikeasti olla hieman varovaisempana? :eek: Tuollaiset ilmalennot ei hyvää tee kyllä raskaana olevalle. Tuollaisissa kun voi istukalle koitua kuitenkin harmia ja sitä kautta muutenkin. Otahan siis nyt ihan varovasti hommat ja koita pysyä pystyssä, äläkä muutenkaan sählää siellä. ;) Laitat miehen tekemään ne hommat missä epäilet, että huonosti käy. :) Pysyt sä vaan hyyyyyvin rauhassa!

Mua ei nukuta yhtään! :/ Öisin valvon ja päivisin valvon. Äsken meinasin nukahtaa päiväunille, mutta heti kun alkoi uni tulla niin säpsähdin hereille ja tässä sitä ollaan taas. En ole päiväunia nukkunut ties milloin viimeksi ja öisinkin valvon aamutunneille ja nukun pätkissä vaan. Joko ei muuten vaan nukuta tai sitten kun koittaa kyljellään nukkua, niin napero siellä myllää sen minkä ehtii. :whistle: Hyvin tässä ainakin valmistautuu jo yövalvomisiin. :D
 
Kiitti samir ja marrasvaavi:)
Sitä piti marrasvaaville kirjottaa et voihan se olla et se 50senttinenkin vaate menee viel 56senttisellekin, ne on niin laidasta laitaan.. esim mein 90senttinen käyttää viel joitain 80senttisiä vaatteita. Toivotaan että mahtus jottei mene hukkaan:)
 
Czarina olen katsonut Essuresta tietoa ja jos ei tehdä tässä synnytyksessä sektiota ja siinä samalla sterilisaatiota niin kallistun tämän toimenpiteen puoleen.

Kokemusta ei ole kenelläkään jonka tuntisin, mutta täällä on ollut jokunen keskustelu jonka olen käynyt lukemassa.

Parin viikon päästä alkaa sitten äitiysloma ja sain kutsun äitiyspolille synnytystapa arvioon kolmen viikon päähän....

Kisse ja Hipsukka 32+6 :heart:
 
Peesaan samirin puheita:D Sori vaan MissMaisa, älä ota tosissaan:D

Meikäläisellä alkoi eilen äippäloma.. voi jessus; ei tää elo sen auvoisammaks muuttunut.. Kotona taistellaan esikon kanssa KAIKESTA. :headwall:
 
väsymyksestä..mua nukuttais kaiken aikaa..olo ihan kamala, kun väsymys tekee oksettavan olon..hb oli hiukan noussut,nyt 123, silti alakanttiin. kun mulla normalisti yli 150.
meinaan pitää lastenvaatekutsut 1.11, mulla tuolloin tasan rv37..vähän epäilyttää, kun kaksi nuorimmaista syntynyt tuolla viikolla. nuorimmaisesta olin tuolloin jo sairaalassa ja supisteli rajusti. mulla on joka lapsella viikot aikaistunut. vaikka eihän sitä tiedä, vaikka tää meniskin yli lasketun.

mulla tuli kun tyhjästä liitoskivut, häpyluun liitos kipeä..yks päivä just ihmettelinkin, miks mulla ei oo ollu yhtään liitoskipuja. viimeks oli ihan kamalat, koko liitos naksui ja yöllä kyljellään, tuntui kun natkui oikein. saati sit synnytyksen jälkeen, kun se kiila lähti sieltä välistä, eli vauvan pää, klonksuna vaan tuntui..auts..

issias vaivaa..sit tää yleinen olotila on kamala..nukkuisin varmaan 24 tuntia päivässä, jos sais. mut lasten tahtiin täytyy elää..

tulipahan omaa napaa..

manhis ja masukki rv32+4
 
Älkääs nyt :eek: Mä muistan kyllä, että poikien odotusaikana olin yhtä tohelo, ja se paheni vaan loppua kohden. Vissiin tämä "erilainen" kroppa tekee niin kömpelöksi :|
Eipä tässä oo enää montaa viikkoa jäljellä :D
Voitteko kuvitella, että nyt mä oon paremmassa kunnossa, ku missään muussa vaiheessa tätä odotusta. Ei oo päänsärkyjä, ei enää kamalasti supistele (ainakaan kipeästi), ei oo nivuskipuja... Ainut vaiva tällä hetkellä taitaa olla tuo käsien puutuminen :D

Nyt nukkumaan, niin jaksaa taas aamusta ruveta pakkaamaan... :D
 
Vielä olen mukana, vaikka aika vähän ennätänkään kirjoitella!

Taitaa nämä viimeiset työviikot olla kaikkein kiireisimmät. Ihanaa, kun loma on jo ihan kynnyksellä! Olenkin jo ihan valmis lomalle, töissä tulee välillä ihan oikeita kivuliaita supistuksia. (Yhden jo synnyttäneenä tunnistan, että nämä on jo niitä varsinaisia). Pehmennyt on onneksi kuitenkin vasta yläpää, joten ei kai syytä huoleen. Kyllähän tuo vauveli vielä ainakin kuukauden saisi sisällä pysyä, ettei ihan liian pienenä tarvitse maailmaan tulla!

Nukkuminen on jo liki mahdotonta, samoin kumartuminen ja eteenpäin nojaaminen. Pöydässäkin pitää syödä selkä kiinni selkänojassa ja sitten on puolet sopasta rinnuksilla ja toinen puoli mahan päällä... :LOL:

Hemoglobiini pääsi tuossa ihan huomaamatta laskemaan aika alas (96) kun mulla ei noita neuvolakäyntejä ole ollut kovinkaan tiuhaan. No, ei se ihme, kun rappusissa oli jo sellainen olo, että pohkeet menee maitohapoille. Mitenkäs ne lihasraukat tarpeeksi happea saisikaan, jos veren hapenkuljetuskyky on huonontunut liki kolmanneksen! (Lähtö Hb tähän raskauteen oli 146!)

Ei tässä kummempia kuulumisia, minä sain viimeinkin äitiyspakkauksen eilen. Oli tosikivan värisiä vaatteita!

marrasmamma79 n.rv32 (eli ihan sekaisin päivistä...)
 
Kiitokset maminalle taas uudesta pinkasta :wave:

Tuosta äitiyslomasta sen verran, että meikä aloitti sen varhennettuna heti kun oli mahdollista eli 26.9. Pikkasen harmittaa, että äippäloma loppuu jo 12.8. mutta yritän jotenkin venyttää "arkeen" paluuta vuodenvaihteeseen 2009-2010 jos vaan mitenkään onnistun, jotta poika olisi ehtinyt täyttää ainakin vuoden ennen kuin menee hoitoon. Kaikkea sitä jo miettiikin vaikka ei ole vielä edes muksua maailmassa =)

Kiitos Kisse kommentista - samalle kannalle kallistuin. Surffasin eilen monta tuntia ja kaivelin ihmisten kokemuksia Essuresta ja totesin, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihmiset tuntuivat olevan todella tytyväisiä. Ne jotka eivät olleet, valittelivat lähinnä toimenpiteen jälkeistä kipua. Päätin jo ottaa asian puheeksi neuvolassa jotta saan lähetteen.

Mukavat päivänjatkot kaikille!


Czarina & Lilliputti 32+1
 
Kiitos mamina taas uudesta ketjusta :flower:
Tääl alko eilen loma, ekax pidän muutaman lomapäivän ja 10. päivä alkaa varsinainen äippäloma, ihanaa :D
Huomenna olis sit neuvola.
Hirmusti tullu tekstiä sit viime käynnistä, et nyt ei jaksanu edes kunnolla lukea, paremmalla ajalla sit. :)

äippä&typy rv.33+5
 
Huomentapäivää! =)

Kiitos Mamina uudesta pinkasta! Ihana kun jaksat tämän ilon meille suoda joka kuukausi. :flower:
Ainut mikä ei mun silmiini osunut oli se arvio/aavistus/tieto vauvasta, onko tyttö vai poika..vai onko se vain täällä mun omassa päässä joku heitto kun en löydä sitä. En kyllä oikeasti enää aina luota omaan harkintakykyynikään tätä nykyään... :D

Olo on ollut täällä nyt suhteellisen hyvä sitten maanantain. Uusia vuotoja ei ole ollut ja aivan kuin hemppa olisi noussut kun ei ihan niin kauheasti väsytä koko aikaa. Tänään onkin neuvola niin sitten kuulee lisää arvoista. Kävely on yhtä vaappumista ja alaselkään ottaa aika tavalla kun nousee esim. sohvalta, aina ei meinaa päästä siitä edes kävelemään heti.

Mutta eipä tässä kummempia! jaksamisia tähän harmaaseen syyspäivään! :hug:

t:Onnenomena ja vauveli 32+1
 
Rauta-arvot huolettaa

Nyt on hemoglobiini sitten tippunu lähtöarvosta 143-> 110... Onko kellään käteviä niksejä, jolla sitä vois saada nousuun. Rautatablettejen ohella vielä vois jotain apuja tarvita. Söin tossa viikon Retaferia 1tab/pv.. nyt siirryin eilisen neuvolareissun jälkeen 2tab/pv. Inhaa vaan ku masu ei tykkää noista ollenkaan.. menee masu ihan kovalle. Ja nyt olen taas muistanut syödä tota raskaus ladyvitaakin... niiden syömisessä pääs tulemaan aika pitkä tauko. Se muuten on varmaan osasyyllisenä arvon tippumiseen. Oon kyllä yrittäny noiden tabujen lisäks syödä kovasti ruista, lihaa, pinaattia... no ylipäänsä rautapitoisia raaka-aineita. Toivon, että se sieltä nousee ennen synnytystä, palautuis sitten nopeammin siitä koitoksesta, kun verta kuitenkin jonkin verran menettää siinä touhussa.

On kyllä tosi kurja ilma ulkona, meinasin kukille vaihdella multia, kun on päässyt kuivahtamaan.. mutta en kyllä tonne vesisateeseen mene kastumaan. Olis ollu niin näppärä tossa ulkosalla tyhjennellä ruukut ja kipata tonne metikköön ne vanhat mullat. Viittis niitä roskikseen kantaa, ku ovat ihan maatumiskelpoista tavaraa. Noh, jospa huomenissa olis parempi ilma :) Kai sitä vois alkaa siivouspuuhiin, siihen kun ei tuo ulkoilma vaikuta.. niin kauan ku ei mattoja meinaa ulos viedä tampattavaksi :)

Mukavaa syyspäivää kaikille :)

Mecu&Möhö 31+6
 
Täällä on kanssa yks sottapytty syömäri :wave:
Käytiin lauantaina ulkona syömässä,niin heti tippui ruokaa mahan päälle ja siitä vielä housuille.Eihän siinä mitään mutta kun ei takki mene enää kiinni niin siinä sitten oltiin sotkujen kanssa(tosin en usko että kukaan niitä pahemmin tiiraili,itseä vaan haittas varmaankin enemmän koko asia).Sitte aamulla kun otin ekan haukun leipää,niin tomaatista valahti iso kasa sitä siemen/neste löysää suoraan mahan päälle.
Mulla on ilmeisesti reikä leuassa + vauva haluaa kovasti maistella mun syöminkejä vatsan läpi ;)
Piti kysellä että miten te oikein pystytte istumaan tässä koneen ääressä?Itsellä ainakin kaveri painaa tossa ylhäällä niin pahasti etten kauaa pysty koneella kurkkimaan.Aika päiviä sitten piti vaihtaa tuoli jumppa palloon :LOL: Ihan niin kun mun pitää olla tietysti päivittäin koneella,mut suorastaan pakotetaan istumaan täällä palstoilla :D

JEE!!Ens kuussa tuleepi iiiiiiiiiso kasa vauvoja meille marrasmammoille!

mamskeli + kössi 31+6
 
LEP
Marrasvaavi- Muistelisin niinku joku olisi puhunut, että raudan syönnin ohella pitää muistaa hyvästä c-vitamiinin saannista. Se auttaa rautaa imeytymään paremmin. Ja olethan muistanut, ette hetkeen ota mitään kalsiumia sisältäviä tuotteita kun otat rautatabun?
 

Yhteistyössä