*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Maanantaita!
Nyt tuli sitten viikonlopun aikana laitettua sänky ja hoitopöytä kasaan. Ja sitten kattelin noita vauvan vaatteita ja pesin valmiiksi kaappiin. Sen jälkeen kun olin nuo saanu tehtyä niin tuumasin että tulikohan nuo nyt laitettua turhan aikasin valmiiks. Tuumasin kyllä miehelle että pitäsköhän ne vielä kuitenkin purkaa. No josko ne nyt sitten vaan odottelee tuota tulokasta tässä nuo muutamat viikot.
Olo on nyt ollut ihan ok. Supistuksia ei ihan hirveästi nyt ole tullut. Kun oikeesti ei ole pakko tehdä ja mennä niin kovasti. Tässä olis siis torstaihin asti sairaslomaa ja sitten jään vielä kesälomalle pariks viikoks ja sitten virallisesti äippälomalla. Tuntuu kyllä jotenkin hassulta.

Illalla sängyssä maatessakin tuota maharöllykkää kokeilin että mihinkä tuo vauva oikein pakenee kun ei siinä tunnu kun tuo läski. Mutta kai sitten mulla jotenkin on tuolla takanapäin tuota tilaa kun ei tuo maha nyt niin kauheesti ole kasvanu. Nyt pikkusen rupee farkut ahistaan. Ja musta tuntuu vaan että toi mun yläläski vaan on noussu hieman ylöspäin. Ei olleenkaan ole sen näköinen että olis raskaana.
Elikkäs joku vois vaan aatella että tuo se taas vaan on lihonu.
Mutta oikein ihania syksyisiä päiviä ja koitetaan nyt kaikki vielä kasvattaa tuota vauvaa muutamat viikot tuolla masussa.
pinkuvinku ja 32+1

 
Täälläki on nyt suurin osa laitettu ja mietinki et mitä nyt seuraavax keksis =)

Mulla toi pirun pohje vaivaa edelleen. Aina ku oon levänny esim. maannu sohvalla jonku aikaa ja nousen siitä ni se sama kohta kipeytyy. Sitte ku tarpeex pitkää kävelee ni se helpottaa, Ihan toooosi ärsyttävää |O

Täällä on nyt tosi nätti ilma ja mä vaa makoilen sisällä :saint: tekis vaa mieli nukkua.....
Tyyppi se jaksaa edelleen pyöriä, hyvä niin ni tiedän kaiken olevan kunnossa.
 
LEP
Tänään käyty äippäpolilla ja niinhän sitä joutuu nyt kaksi viikkoa testaamaan verenpainelääkitystä 1 tabletti päivässä. :/ Mutta hyvä tietenkin jos se pitää paineet tasaisena. Kotona ne on kyllä olleet paljon alemmat mitä taas kun lääkärissä mitataan. Mutta kokeillaan nyt tabuja. Kahden viikon päästä sitten kontrolli taas.

Sikiön painoarvio oli nyt 2070g (rv 32+2) ja lääkäri arvioi syntymäpainoksi n.3500g. Saa nähdä pitääkö paikkaansa vai tuleeko heittämään rytinällä ylös vielä. Muuten masussa oli kaikki hyvin, että ei sen puoleen hätää ollut. Verikokeet ottivat ja niistä soittavat huomenna jos jotain hämminkiä löytyy. Sukupuolta ei näyttänyt tällä kertaa, kun mamma taas kysyi kun ei usko vielä kahden ultran jälkeenkään. Pusuhuulet kuulemma näytti olevan pikkuisella. :D
 
Hyvää alkavaa viikoa :flower:

Viikonloppuna sain pestyä hoitopöydän laatikoston ja laitoin pienempiä vaatteita laatikkoihin, mut taso on vielä varastossa ja pinnasänky, tekis kyl mieli ne jo hakea, mut ku en oo vieläkää saanu aikaseksi sitä patjaa siihen sänkyyn ostettua.
Tuntuu et laitanko liian aikasten, mut eiköhän nuo sais jo kohta ollaki laitettuna ku on jo kuiteski 34+2, tuskin ne nyt niin paljo siivouksia haittas. :D
Vettä sataa... :(
 
Heippa!

Mä just rupesin soittelemaan joka paikkaan, ku pitää netti siirtää ennen muuttoa, sähkösopimus... Nettiä tuonne ei saa mistään, eli taitaa tulla aika pitkä nettipimento :eek: Eli taidan vaan jossain välissä tulla ilmottelemaan kumpi tuli :LOL: Onhan tässä onneksi vielä pari viikkoa aikaa nauttia netistä :whistle:

Meillä on pinnasänky vielä maalaamatta, vaatteet ajattelin pestä sitte vasta uudessa kodissa, ku ne muutossa muuten taas likaantuu :/ Vielä on hommaa ennen vauvan tuloa :eek:

Mulla on ruvennu tulemaan kauheasti kivuttomia, mutta semmosia "tuntuvia", supistuksia. Niitä tulee aina noustessa ja muutenki jos jotain tekee... ja ne kestää tosi kauan :| Sais nyt pysyä semmosessa kunnossa, että pystyn auttamaan muutossa |O Kunhan sitä vaan muistais ottaa tarpeeksi rauhallisesti... (pojat on syntyny muuton jälkeisenä yönä) :LOL:
Onneksi suurinosa tavaroista on jo pakattu, pakolliset tavarat vaan on kaapeissa :eek:

Nyt pitää lähteä kauppaan, että saan väsätty miehille jotain sapuskaa.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, voikaahan paksusti B)
 
Terveisiä neuvolasta...
paineet oli ok,hemppa oli 124 eli hieman laskenut.
pissa oli puhdas
painoa oli tullut n.300g/vko
vauvan sykkeet oli 142
sf-mitta oli 33cm

Seuraava neuvola onkin taas parin viikon päästä ja 30pvä lääkäri,jossa tehdään koko arvio ja synnytystapa arvio.Käski vaan olla rauhallisesti ettei ennen aikojaan tule kun supistuksia tulee aina.
Esikoiselle nous eilen 38kuume eli nyt on ainakin pari päivää mun kanssa kotosalla.Onneks mies pysty menemään töihin myöhemmin niin sain hoidettua aamulla neuvolan,ettei tarvinut sitä alkaa siirtelemään.
Täällä pinnasänky ja hoitopöydän hoitotaso odottaa kokoamista.Patjan meinasin hakea keskustassa olevasta vaahtomuovi yms liikkeestä,kunhan saan sängyn pystyyn ja otettua mitat patjaa varten.Vaatteet on aikalailla pesty onneks..eli jotain oon saanut jo tehtyä.

Tässä mietiskelin että jos vaikka tämä mamma saakin erilaisen synttärilahjan,jos vaikka vauva saapuiskin luoksemme aikasemmin ;)
LA on vasta 28.11 ja mamman synttärit 6pvä...

Täällä on ihana syysilma,mutta sairastelijan kanssa ei pihalle päästä.Koirien kanssa ulkoilu alkaa jo tympimään kun mulla menee se ulkoiluinto siinä kun koirilla on muka kiire joka paikkaan ja menen reippaampaan tahtiin -->sitten nivuset onkin todella kipeät ettei kävelykään enää ole nautinnollista.

Asiasta kolmanteen,täällä on ainakin pakko myöntää että mulla on seksi into aikalailla minimissä.Ahdistaa maha koko touhussa,ennemmin semmonen rykäsy,kun mulla on että tänne kaikki heti ja nyt :LOL: Ei mitään pitkää ja nautinnollista!
 
Hyvät mammat! Hyvä vaan kun kaikki on ajoissa valmiina vauvaa varten, saa sitten keskittyä odotukseen. Kahden lapsen kanssa riittää tässä puuhaa ja touhua ja pinnaakin kiristelee välillä. No, eiköhän tämä tästä, olemme jo hyvillä viikoilla. Eihän sitä kukaan tiedä, koska se vauva päättää lopulta tulla, ehkä aiemmin tai myöhemmin.
 
Huh.. ikävää painontunnetta kohdunsuulla?! Mistä sellainen voi johtua ja onko normaalia? Neeanäiti tietää niin paljon, että josko siulta saisin jotain osviittaa ennen perjantaista neuvolaa:)

Alkaa tosiaan jo viimeisiä viedä, ajatelkaas monta päivää on kuljettu, ja nyt enää n.50pv jäljellä! Muistan ku vasta sanoin miehelle, et vielä 100 päivää:D

 
Hitsit naikkoset, onks teillä kaikilla tosiaan jo vermeet tulokasta varten valmiina.. Mie en ole jotenkin ollenkaan käsittänyt tätä ajankulua - ja en ole tosiaan mitään valmiiksi laittanut. :ashamed: Tuossahan ne on (sisä)varastossa odottelemassa, mutta voishan nuo tietysti poiskin sieltä kohta puolin ottaa - ja pesasta mitä pitää pestä. Ainoo vaan, että tulokkaan vaatteille ei ole mitään säilytyspaikkaa. Täytynee tytölle hankkia uusi lipasto ja tuo 'vanha' perintönä uudelle..

Hitsi kun ehtis vielä Ikeassa piipahtaa ennen h-hetkeä. Voisi pari niitä Malmö-lipastoja vaikkapa hankkia.

Mamina, tosta painontunteesta kohdunsuulla. Täällä on kans samanlaista. Tuntuu niinku siellä olis jo pää 'otilla'! En vaan tiedä voiko näin aikasessa vaiheessa vielä lapsi laskeutua?!?! Neuvola on keskiviikkona, täytyy siellä kysästä asiasta.

Ja ette muuten arvaa ikinä mitä! Viime yö oli kyllä semmonen sirkus että hohhoijaa! Heräsin keskellä yötä siihen, että oli ihan sairaan paha olo! Tuntu että laatta lentää! Mutta kun nousin sängynlaidalle istumaan, niin olo parani hiukkasen. Oli maha-asukas ilmeisesti alottanut mahalaukun terrorisoinnin! Loppu yöksi hain sit sohvalta isoja tyynyjä ja asettelin itteni niiden avulla suhtkoht pystyasentoon ja koitin torkkua loppuyön siinä! Mitä nyt ramppasin varmaan neljä kertaa yön aikana pisulla. Voipi olla, että tänään peti kutsuu ajoissa. Ja taidan vuorata suosiolla jo nyt illalla ton sängyn eilesyön kaltaiseksi! Tarvii sit keskellä yötä hirveetä härdelliä järjestää... :whistle:
 
Pamppis, miula ei se pää sellain tuntus olevan siel (ja luulenkin et vauva on edelleen perätilassa) , vaan tulee sellanen lievä ponnistamisen tarve-tunne.. outo! En oo aatellu tuleeko samaan aikaan kenties joku kivuton supistus tms, mut ei ainakaan mitään kivuliaita.
 
Heips

Pamppis Mulle neuvolalääkäri sano viime viikolla, kun kävin... että täällä ainakin vauva jo laskeutunut todella alas. Päälaki kuulemma tuntu ihan kohdunsuun takana.. Ja viime viikolla oli meillä 32. raskausviikko menossa. Tosin sanoi, että mulla sen verta leveä lantio, että kivasti ollut tilaa vauvalle laskeutua, vaikka ei kaikki paikat vielä olekaan löystyneet ja väljistyneet. :)

Meillä alkoi tänään perhevalmennus :) Me oltiin koko ryhmän nuorin pariskunta.. Tosin tällä kertaa ei olleet ihan kaikki päässeet paikalle, ketä oli tarkoitus tulla. Oli ihan hauska nähdä muitakin odottajia. Ens kerralla käydään läpi synnytys asiaa, ja kivunlievitystä jne. Meillä onkin seuraava kerta jo nyt keskiviikkona. Pitäis kotosalla katella toi synnytys DVD ja sitten neuvolassa käydään itse teoria. Meidän neuvola on jossain kokeilu jutussa, ja meillä on siellä mukana myös isätyöntekijä.. :) Eli hän pitää tuleville isille sitten muutamalla kerralla jotain juttuja.. ja vauvan syntymän jälkeen, kun on vauvatreffejä.. niin isitkin kokoontuvat muutaman kerran vielä jakamaan kokemuksiaan uudesta elämäntilanteesta. :) Musta se oli aika hauska idea.

Täällä oli viikonlopun aikana ihan kipeitäkin supistuksia, yksittäisiä onneksi vain. Ei tarttis kyllä vielä alkaa olla tommosia kipeitä.. sais alkaa vasta sitten, kun tositoimet on ihan oikeasti käsillä. :)

Yep, nyt vois lähteä voitelemaan uunivuokia.. laitetaan vielä saaristolaisleivät uuniin. Iski leipomishalu.. :)

Voikaahan paksusti... =)

Mecu&Möhö 32+3
 
Voi jesus,

jos viime yö meni pahoinvoinnin ja pissireisujen kourissa, niin tää yö menee sitten näköjään muuten vaan valvoessa! Hiton hitto! Kävin näet kolmen aikoihin vessassa ja tunnin pyörin sen jälkeen sängyssä! :kieh: Nousin nyt hetkeks puuhailemaan jotain muuta, jos kohta vielä unen sais, että ehtisi hetken nukkua (herätys olis 5:30 jälkeen...).

MarrasVaavi, ok, jospa meilläkin on sitten tommonen laskeutunut tapaus. Tuntuu oikeesti siltä, että tuolla ihan alhaalla se päätään pyörittelee. Ja on tullu semmonen marttiahtisaarimainen kävelytyyli... Siitäkin vissiin vois päätellä että jotain tuolla tiellä on... :LOL: Tää on sinällään outoa, kun eka laskeutu vasta joskus 36 viikon jälkeen, nyt siis jo kuukautta aiemmin (jos tää nyt laskeutunut on).

Mamina, ei miulla ihan ponnistamisen tarvetta ole tullut, mutta semmonen tunne välillä kävellessä, että vauva putoo jalkojen välistä! :eek: Meillä on töissä melko pitkä kävelymatka parkkipaikalta itse työpaikalle, ja monesti aamulla vähänkään kovempaa tätä pätkää kipittäessä tuo tunne tulee! Hiljaksiin tepsuttaessa en ole moista huomannut. Mm. viime viikonloppuna käveltiin neidin tahtiin tätä mein tiet edestakas kaivureita kattoman ja kotiin, sillon ei tuntunu mitään..

Mitä hemmettiä, täällä heräilee muutkin! Neidin huoneesta kuuluu jotain mekkalaa! Täytyypä mennä salakuuntelemaan oven taakse! Jaaaaaa, sekin oli vaan pisulle tulossa. Huvittavan näkönen kun lähes umpiunessa tukkapystyssä tallustelee vessaan ja asian toimitettuaan samannäkösenä sänkyyn.. :D

Mut jos lähtisin taas kokeilemaan löytyskös nukkumattia.. :/ Vielä ei kyllä liiemmälti väsytä (mutta päivällä kylläkin, sen tiedän!)! Pitäskö kuitenkin lueksia tässä sohvalla hetki? :/
 
Aini, piti MarrasVaaville kommentoida, et aika eksoottiset leipoma-ajat sulla.. :D

Piti oikein googlettaa tuo Saaristolaisleipä, ja olihan se sitä mitä muistelinkin.. Eli semmosta makeahkoa limppua? Olet ilmeisesti jostain Länsi-Suomesta päin? Itse en ole päässyt oikein sinuiksi makean leivän kanssa, meilläpäin se ei ole niin yleistä muuta kuin jouluna. Mutta olen monesti maistanut kyseisen kaltaista leipää työreissuilla Länsi-Suomessa.

Ja arvatkaapa tuliko tässä nälkä kun leivästä jauhan.. Tekisi mieli tuoretta rieskaa! Liekö sitä pitäs pyöräyttää aamuksi tuoreet leivät? :D Mutta kolina olis tietty melkonen ja kohta koko sakki hereillä (meillä on keittiö samassa kerroksessa missä nää nykyset nukkumamakkarit).. Mutta tietysti pikarieskan teossa ei kauaa hurahtais.. hmmmm.... :whistle: No ehken kuitenkaan leipomaan ala, mutta jotain tässä nyt on syötävä kun tän nälän aikaseksi sain!
 
Pamppis, don't worry! Ei täällä kaikilla ole tavarat valmiina vauvaa odottamassa :) Meillä on kyllä lähes kaikki tarpeellinen hankittuna, mutta ne on kasattu epämääräisiin pinoihin yhteen meidän vierashuoneista. Eikä yhtään vauvan vaatetta ole vielä pesty, tarkoitus olisi ottaa se urakka käsittelyyn sitten kun äitiysloma alkaa... Meidän pitäisi kans ostaa joku lipasto vauvan huoneeseen vaatteita varten, koskahan senkin ehtisi käydä hankkimassa ja ennen kaikkea koska sen sitten saisi kasattua :D Nimittäin pinnasänky odottaa edelleen kasaamista pahvilaatikossa....

Äitiysloman aamukampa alkaa olla aika lyhyt, enää 11 työpäivää, JES! Huomenna ja ylihuomenna mulla on koulutus vedettävänä, mutta sen jälkeen aion kyllä lyödä jo hanskat tiskiin ja tehdä vain kaikkein välttämättömimmän, sijainen saa hoitaa kaiken muun :D

Huomenna olisi ensimmäinen perhevalmennus, innolla odotan mitä siellä tuleman pitää.

Täällä vauva ei ole vieläkään kääntynyt raivotarjontaan :( Perjantaina tulee 33 viikkoa täyteen, joten nyt alkaisi jo olla aika kääntyä. Olen yrittänyt suostutella neitiä kääntymään toisin päin, mutta taitaa olla aika itsepäistä sorttia tämä meidän vauveli :) Tulee siis äitiinsä ja isäänsä...
 
Täällä muuten kaveri on vielä ylhäällä,vaikka paikat olivat viimeiks alkaneet pehmentymään.Edellisen kanssa sf-mitta ei laskenut lainkaan loppua kohden,kun vauva päätti olla sinnikkäästi paikoillaan eikä olis halunnut tulla vielä ulos.
Oi oi..tuoretta leipää.Mäki oon joskus vääntänyt sämpylät/leipää niin että ollaan aamupalalle saatu :LOL:
Joskus olin siskon luona yötä ja aamulla aloin tekemään porkkanasämpylöitä,sitten sisko ja hänen miehensä heräsivät tuoreen sämpylän tuoksuun ;)
Tommoset ihme vimmat on normaaleja mulla,onneks meitä on muitakin :wave:
 
Pamppis, mulla on jo vauva laskeutunut ja siitä kyllä tulee kävellessä tota painontunnetta. Kiinnittynyt ei sentään vielä ole, eikähän tässä ole moneen viikkoon vielä kiirekkään. Hassu tunne kyllä oli, kun vauva viikonloppuna laskeutui. Tähän asti on kylkiluita ahdistanut, mutta nyt on taas tilaa hengittää. Sen sijaan pissalla joutuu ravaan koko ajan ja homma on "katkonaista". Maha on ihan silminnähden tipahtanut tuosta edestä alas, sen huomasi jopa sf-mitassakin!(Joka viimein tuli vähän yläkäyrälrä alaspäin).

Vauva on kiltisti raivotarjonnassa (ollut koko ajan). Jotenkin sen tuntee itse tosi selvästi, ei siis tarvitse edes epäillä. Pienet jalat vipattaa tuossa ylämassulla tuon tuostakin.

Vauvantavaroita en ole vielä ennättänyt ajatella. Tämä on vika työviikko, ehkäpä kun loma alkaa laitan kaiken valmiiksi. Ihan siltä varalta jos tämä ei kestäkkään kyydissä l.a:han asti. Nyt on jo paristi ollut oikeita supistuksia, siis niitä mitä esikoisen kanssa koin ekan kerran vasta salissa!

marrasmamma79 32+5
 
täällä myöskin yksi vauva tiukasti perätilassa,kaikki muut lapset pyörineet volttia jatkuvasti. mut tämä istuu tyytyväisenä linkkuasennossa jalat oikealle. jos tämäkin pyörisi, olisin luottavaisin mielin et kääntyisi viim. rv36 oikeinpäin. mut ei..siks oon alkanutkin maalaileen piruja seinillle, et onko perätilaan joku syy,esim. lyhyt napanuora. koko viime yönkin näin painajaisia, et uskallanko synnyttää perätilassa, sektioo en halúa. yhden kiireellisen sektion kokeneena, en sitä kipuhelv...ä halua!
pieni vauva on tulossa, eilen ultrassa rv33+2 vauvan painoarvio 2060g..ja sen neljän lapsen kokemuksesta tiedän, et painoarvio heittää 200-300g yläkanttiin, johtuen meidän lasten isopäisyydestä. pää kulkee yläkäyrällä, reisiluu ja vartalo keskellä.
kohdun sisäsuu oli eilen 1cm auki, ulkosuu todella pehmeä ja joustava, reilusti auki, kanavaa 1cm. sisäsuun napakkuus kestää, ja vie raskautta eteenpäin parisen viikkoa. eli toivoa on et tämäkin syntyisi ajoissa, muut rv37..

manhis ja masupoika rv33+3
 
LEP
Mä en tiedä miten mulle on tullut tunne, että perätilaan olisi lähes aina joku luonnollinen syy miksi vauva ei käänny siellä. :/ Eikä tunnetta helpottanut se, kun yhdellä oli vasta vauva perätilassa ja ne meinasi vaan, että synnyttää alakautta, mutta tämä äiti ei siihen suostunut. Sektiossa selvisikin, että onneksi ei suostunut kun napanuora oli kolmesti kaulan ympärillä. :whistle: Mutta onhan niitä varmasti sellaisiakin, että hyvin menee myös. :)

Täällä taitaa tuo vauva olla vielä ylhäällä ihan, kun kylkiluiden ja rintalastan alle itseään tunkee kokoajan ja ei tunnu hyvälle ei. |O Nyt olen tässä ensimmäiset verenpainelääkkeen puolikkaatkin ottanut ja saa nähdä onko vaikutusta. Ei onneksi ole alkanut ainakaan huippaa, vaikka siitäkin varoittelivat kun paineet laskee yllättäen.

LEP ja Napero rv32+3
 

Neuvolakuulumisia tänään:

rr 120/79
hb 135, syön nyt vain raskausvitamiinia, jossa rautaa, en muuta tartte
pissa puhdas
liikkeet ++
vauva ultrattiin, oli perätilassa ja kääntyi yhtäkkiä kesken kaiken melkein raivotarjontaan
sf-mitta 22 (vasta)

Eli ihan hyvää kuuluu!

Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 33+0
 
mä olen kans ajatellut, et perätilalle olis joku luonnollinen syy..napanuora tsekattiin eilen, eikä ollut kaulan ympärillä. sitä pituuttahan ei voi nähdä..
mut mä en millään haluaisi sektioo..en, en,en..mut silti pelottaa tuo alatie synnytys..kun olen jo paniikissa muutenkin, viimeks tärisin koko synnytyksen ajan, kun pelotti niin..täytyy kai vetää nyt tuplaten ilokaasua, niin vie tajunnan pois tilanteesta..
mullahan on kohdussa väliseinän pätkä, et sekin saattaa olla syynä tuohon perätilaan.
vauvan pää painaa mun kyljen alla..perätilavauvat ei kuulemma laskeudu samanlai kun pää alaspäin olevat..ja närästyskin on sen mukaista..välillä menee oikein pahoinvoinniksi..
no, mut toivotaan et tämä vauva vielä kääntyisi..viim. rv36 saisi kääntyä..
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Neuvolakuulumisia tänään:

hb 135, syön nyt vain raskausvitamiinia, jossa rautaa, en muuta tartte
Periaatteessahan se raskausvitamiinin rauta on ihan turhaa siellä, kun samassa tabletissa kalsiumia niin paljon, niin ei se rauta pääse imeytymään kuitenkaan. Mutta sullahan on hemppa joka tapauksessa hyvä. :)

 
Kestoista maminalle: Merinovilla on parasta villavaippahousuihin. Mahd käsittelemätön (en tiedä millaisia kaikkia myynnissä on), en tiedä saisko ruskovillalta esim. tilattua lankaa. Se sun vaippaostokses kuulostaa siltä, että jos siinä on konkreettisesti joku tasku, niin sinne vaan joku lisäimu ja kuori päälle. Periaattessa mikä vaan imevä kangas, esim. harso käy.

Pohjekramppia on ollut mulla samanlaista kuin samirilla. Siis aivan kamalan tuntuista kun aamulla on pohkeet niin kipeet ettei kävelemään pysty enkä todellakaan ole herännyt mihinkään suonenvetoon. Nyt ei muutamaan viikkoon ole ollut kun pidin pienen magnesiumkuurin ja oon yrittänyt juoda tosi paljon, nestehukka kun on suonenvetoihinkin suurin syy.

Painontunne kohdunsuulla kuulostaa ikävän tutulta. Tuntuu välillä siltä että Toukka tipahtaa pihalle kuten pamppis kuvaili.. Eipä tuo erityisemmin laskeutunut ole, musta tuntuu että on alunperinkin ollut aika alhaalla, eikä ollut kiinnittynyt kun viikko sitten neuvolassa oltiin. Se nyt vaan siellä raivaa tilaa ilmeisesti :)

Raivotarjonnassa on täällä oltu jo ties kuinka kauan, en usko että toisinpäin oikeastaan missään vaiheessa. Toivottavasti ei enää päätäkään kääntyä. Tänään pyörähti taas akselinsa ympäri niin että potkut siirtyi vasemmalta oikealle ja ihan kamala muljahdus kävi. Pää on kuitenkin edelleen alhaalla ja hikka tuntuu heti häpyluun yläpuolella :) Hassun tuntuista kun alkaa tuntua jo niin kovaa kun tilaa ei enää mitenkään ihan järkyttävän paljon ole vaikka sopivan pieni Toukka onkin tulossa :)

Mä oon just neulomassa unipussia Toukalle (siitä merinovillasta luonnollisesti :p). Tulee kyllä söpö. Toivottavasti käytössäkin toimiva. Jossain vaiheessa pitäis inspiroitua lukemaan huomiseen tenttiin.. Kuntalaki ja työoikeus. Ai että jaksaa kiinnostaa tosi paljon kun aihekin on niin kovin helppolukuinen :$ Mutta sitten ei olis jäljellä kuin muutama essee ja opinnäytetyö. Pitää yrittää ottaa itseä niskasta kiinni. Vaatteitakin vielä vähän pesemättä ja muutama huonekalu pitäis siirtää.. Lauantaina alkaa virallisesti äippälomakin! Mihin tää aika on mennyt?!! No, toisaalta oon aika varma että kun Toukka on pelotellut jo viikkokausia tulevansa etuajassa, niin joulukuun alussa oon sitten kuitenkin käynnistyksessä :D

Chala & Toukka rv 34+1
 
mamina uskon että painontunne tulee siitä kun supistelee ja vauva painaa. Siitäkin mulla tulee, kun on kova pissahätä ja supistaa samanaikaisesti. Kuuluu näihin loppuviikkojen oireisiin. Jaksuja!

Pääsin tosiaan tänään neuvolassakin ultraan, niitä onkin nyt ollu parin viikon välein. Kasvukontrollit jatkuu edelleen tiuhaan. Seuraava ultra äitipolilla 17.10.
 
Moikka moi kaikille!

Törmäsin teihin MarrasMasuihin harmikseni vasta muutama viikko sitten selaillessani Kaksplussaa netissä, mutta ajattelin liittyä vielä näin viime meterillä joukkoonne. Itse odottelen esikoistamme syntyväks 20.11. kesän 2007 pettymyksen jälkeen (keskenmeno 13. raskausviikolla). Raskausviikkoja nyt on siis kertynyt 33+5, mulla ikää 28. Olen asustellut viimeiset 10 vuotta Saksassa, kotikaupunkina Leipzig (n. 180km Berliinistä etelään). Eli täällä paikallisessa yliopistollisessa naistenklinikalla syntyy pienoinenkin. On ollut mukava lueskella teidän kuulumisia ja "vertailla" täkäläiseen systeemiin - neuvoloita kun täällä ei tunneta, vaan käyn aina lääkärin vastaanotolla. Joka kerta ultrataan ja mitataan...

Kaikille mukavia loppuviikkoja värikästä syksyä!

Ellie
 

Yhteistyössä