*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Onnea äitee-78! :heart:

Kävin tänään taas äitipolilla ja kohdunsuu nyt auki kolmelle sormelle, eilen oli käytössä kaikki s:t. Tais olla apua! ;) Yöllä supisteli jonkin verran.

Virtaukset vaihtelivat jonkin verran eri kohdista mitattuna. Vauva on tosi energinen ja liikkuu kovasti ja punnaa vatsanahkasta läpi.

Mullakin vauva on ollut koko ajan tosi vilkas ja ihmettelevät kans noita virtausvaihteluja senkin takia. Sydänäänikäyrät tosi hyvät nytkin, malttoi hetken rauhoittua kuitenkin käyriä otettaessa. Yleensä liikkuu siinäkin paljon. Pienikokoinen on vähän yli 2 kg painoarvio edelleen.

Viikon päästä 18.11. käynnistellään synnytys, ellei ole siihen mennessä lähtenyt itse käyntiin. Näin lääkäri meinasi. Ehkä tipalla, ettei lähde niin rajuna, kun edellinen lähti kahdella puolikkaalla Cytotecia ja oli parin tunnin synnytys ja ponnistuvaihe vain 4 min.

Toivon itsekin että lähtis itsekseen. Saa nyt sitten nähdä. :heart:

Vauva oli laskeutunut jo melko alas ja on taas helpompi hengitelläkin.

Mukavaa illanjatkoa teille kaikille ja jakaantumisia odotellen. :wave:
 
Piti jo aikasemmin kysyä et onko kellää ilmenny "näköhäiriöitä" ?Jokunen viikko sitte huomasin et semmosia ilmenny mulle. Jos istun vaikka sohvalla ja sivusilmällä näkyy ku joku pieni musta juoksis lattilla vaikka siellä ei mitää juokse :ashamed: ja tänää on taas ollu tätä et näkee sivusilmällä et joku lentää vierestä vaikka ei mitään ookkaa.
Muistelen joskus aikoinani lukeneeni?jostain että voi liittyä johki mut mihin? :LOL: tulipa selkee selvitys :D
 
Paljon Onnea Manhikselle ja Äitee78:lle pieneistä poikavauveleista!

Mä jo ajattelinki et eikö nyt jo ala pian tapahtumaan. :D Ja syntymään vauvoja..
Itse sain tuossa aikaan oikein kunnon supparit ku vähän yritin kuukausien tauon jälkeen käydä kävelyllä miehen kanssa.. Ei ollut kyllä sitten kauhean pitkä lenkki vaikka siihen aikaa menikin.. Mutta kyllä ne supistukset sitte loppuki taas ku päästii kotiin.
Nyt sitte särkee mukavasti lonkkia ja nivusia.. :kieh: Ihanaa...

Oli kans neuvola tänää ja kaikki kunnossa.

Ja ei sen vauvelin kyllä iha tänää tarvi syntyäkään ku tänää on jo mun siskon syntymäpäivä. Luulis nyt noita päiviä riittävän jokaiselle ihan oma. :LOL:
Ens lauantaina olis tarkotus mennä parin tunnin ajomatkan päähän niitä synttäreitä juhlistamaanki. Jos ei nyt mitään ylläreitä tapahdu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
enkuli Ai sä kävit jo kokeilemassa Tammisaaren palvelua. Olipa harmillista, että et vielä saanut nyyttiäsi mukaan kotiin. Mitkä oli muuten kokemukset tähän mennessä? Oliko teitä muita siellä, kun viimeksihän oli vain yksi huone varattuna?
Palvelu siellä tuntuu oikein hyvälle ja toimivalle. Kiva oli soittaa sinne ja kertoilla tuntemuksista, kun rauhoittavan kätilön ääni puhelimessa tuumasi: "kyllä sun varmaan täytyy tulla näytille. Tervetuloa, täällä on rauhallista!".
Kaikki synnytyssalit oli vapaina, joten saatiin valita se mieleisemme. Edellisenä päivänä (isänpäivä) oli ollu hiukka trafiikkia, kun oli kaksi lasta syntynyt ja sen vuoksi osastolla ei ollut kuin yksi vapaa huone, jolle meillä ei käyttöä ollut.

:)
 
Heips,

ja onnittelut äiteellekin poikasesta! Nythän 'me' jakaannutaan ihan kunnolla! :D

No täällä ei vielä(kään) mitään merkkejä! Välillä masua kovistelee, mutta siihen se sit jääkin. Uskokaa tai älkää, niin olen sitten 12.12. käynnistyksessä, vaikka kuinka 6.12. syntymäpäiväksi aiemmin povasin!

Tänään päivällä kun oli niin hämärää eikä oikein mitään nähnyt tehdä, niin aloin aikani kuluksi lueskelemaan noita meidän ensimmäisiä viestejä! Herrajjesta siitäkin on muka niin lyhyt aika, mutta kuitenkin niin kauan, että vaavit on jo ehtineet ihmisiksi kehittymään ja osalla jopa syntymäänkin! :heart: Elämä on ihmeellistä! Mutta kuinka tälläinen on oikein mahdollista, välillä oikein pistää mietityttämään!

Ilmoitelkaahan jakaantumisistanne!! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Milloinkahan olisi mun vuoro? Olo on kyllä vaan alkanut paranemaan, että ei taida olla ihan heti edessä. Paineetkin pysyy ihan suht hyvinä, jos en mitään tee. Mutta sehän tässä veemäistä onkin, kun ei jaksaisi vaan lepäillä loputtomiin. :/
tyyntä myrskyn edellä?? :D
 
enkuli Kiva kuulla, että siellä on rauhallinen meininki edelleen. Jotenkin itse synnytyspelkoisena on tärkeää tietää, että kätilöllä on aikaa olla mun kanssa eikä se juokse koko ajan useamman huoneen välillä.

Täällä kostautuu nyt tämän päivän tapahtumat ja 1,5t päiväunet. Vauva meinaa riehuu ihan älyttömästi ja muakaan ei kyllä hirveästi nukuta. Aika mojovia iskuja tulee tonne alaspäähän. Olisikohan hän vihdoin ymmärtämässä, että se on ainoa reitti ulos yksiöstä :kieh:
Neeaäiti Mäkin olin tosiaan suunnitellut harrastavani tota kolmen ässän taktiikkaa, mutta tänään se meni kyllä ihan mönkään. Mieskin sitä vähän harmitteli, kun kuuli mun suunnitelmista :LOL:
 
mie jotenkin epäilen tota 3ässän tekniikkaa..:) ei ainakaa esikoisen aikana tepsinyt, nyt en viiti ees yrittää:) ennemminki uskon et jos on joku päivä, millon ei MISSÄÄ nimessä saisi syntyä, niin sit syntyy.. onko se sitä pahaa karmaa, vai miksi sitä kutsutaan?:D

oon pistäny galluppia pystyyn synnytystä ennakoivista merkeistä tonne synnytys puolelle, käykäähän vilasee, jos sinne tulis vastauksiakin=)
tässä linkki sinne: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1223756
 
Joo, en jaksa uskoa minäkään niihin s:siin.. Kolmen s:n päiviä meillä ei ole ollut herraties millon, mutta siivous ja sauna tai pelkkä siivous tai pelkkä se kolmas s ei ole mitään (ainakaan tähän mennessä) auttanut. Pitäsköhän se vaikka lauantaina testata sit noi kaikki, varmuuden vuoks.

Esikoisella tais käynnistysaika säikäyttää! :D Edellisenä iltana alko syntymään, kun käynnistysaika oli seuraavana aamuna klo 9!


Pitäsköhän sitä lähtee sänkyyn lueksimaan, vaikkei kauheesti vielä väsytäkään. Mutta jos toi sateenropina unen tois...

Tuota 'paha karma' juttua vois myös kutsua Murphyn laiksi. Eiks se jotenki silleen mene pääperiaatteeltaan, että jos asialla on mahdollisuutta tapahtua monella tavalla, niin se varmasti tapahtuu sillä kaikkein epäsuotuisimmalla!

Mut tää Murphy lähtee nyt petiin, ÖITÄ! :wave:
 
Huomenta,

munat ja mannapuuro hellalla kiehumassa! Tänä aamuna sit tommoset mielihalut! :D

Noista s:stä.. Meillä mies on aina estelemässä jos riehun mopin kanssa tms. Ei kuulemma sais riehua! Tänäänki huikkas ovella lähteissään et: "Otahan sit rauhallisesti!". No hitto, eihän se tätä rantapalloa kanna! Kyllä tää ois ihan kiva saada tästä edestä pois, enneks lapsi on nelikiloinen!! Mut ehkäpä se ei halua kohdata todellisuutta, et kohta meillä on kaksi lasta! :D Vaikka tää siis tosiaan sen toive oli ja nyt jo laajennusosaa taloon suunnitellut, jotta kolmaskin mahtuisi... =) Mut sama se oli viimeeks, se toivo, että menee viimeseen mahdolliseen päivään asti! Outoja noi miehet.. ;) :whistle:

Joku on vissiin ottanut neulepuikot mukaansa tuonne masuun! Ja harrastaa äiteen tökkimistä niillä.. Äsken hyvä etten kirkassu kun säikähdin!

Ja eiku puuroa hämmentämään!!!


 
Kauhee yö takana, heräilyä jokatoinen tunti kauheiden särkyjen vuoksi. Aattelin et supistelee, mut ei sekään kipu kokoajan ole valloilla.. jotain muuta siis kait.. kyllä suppareitakin tuli, mut ei niin tiheesti, eivätkä ollu kauheen kipeitä. No tänää tosiaa se lääkäri ni katellaa mitä sanoo. Kirkasta limaista vuotoo on nyt tän viikkoo tullu aina sillon tällön.. -valkovuoto tuskin on kirkasta??

Onks kellää hyviä runoja mil ilmottaa vauvan syntymästä? Tyyliin niitä joihin tulee mitat mukaan? Netin syövereistä löytys, muttei jaksas ettii :ashamed: :ashamed:
 
Onnea manhikselle ja äiteelle 78 prinsseistä :heart: :flower:

Tääl on poika ollu perjantaista asti kuumeessa ja maanantaina jouduttiinki menee kokkolan lastenosastolle ja olee yx yö eli eilen päästii kotia.
Pojalla on toistuvaa kuumeilua ja nyt ovat vihdoin alkaneet tutkimaan paremmin et mistä johtuu, eilen aamullaki otettiin verta niin kolme piti kiinni ja yx otti, laps parka yritti äitiltä pyytää apua,että ku se sattuu ja en voi auttaa ku silittämällä ja puhumalla ja vielä äitiki oli yx joka väkisten piti kiinni :'(
Huomena pitäs taas käydä verikokeissa ku tänää oli labra kiinni(saapahan yhen päivän ilman kipua)
Tääl olis kyl yx täysin valmis tytön synnyttäjä, et jos vaan sais niitä suppareita tänne päin, meillä ku näyttää ettei nuo ässät auta :D
 
samir05 Mulle tuli mieleen, että eikös raskausmyrkytyksessä ole näköhäiriöt yhtenä oireena?

Kolmen S:n toimivuus Meilläkin on kyllä suhteellisen ahkerasti siivottu, saunottu ja heiluteltu lakanoita, mutta ei kyllä ole edes kunnolla aiheuttanut supistuksia. Ihan semmosia pintapuolisia supistuksia ollu. Siivota tosiaan saa vähintään joka toinen päivä, kun tekevät tota remonttia tossa ulkona.. hiekkaa kantautuu niin pirukseen sisälle, että pakko on imuroida ja mopata joka toinen päivä vähintään. Saunassakin tulee käytyä ainakin joka toinen päivä.. ihan noin normaalistikin :) Tiedä sitten... jospa nuo niksit toisilla toimii ja toisilla ei :)

Yep, kovasti tekisi mieli lähteä jo kaivelemaan kaikkia joulukoristeita, mutta mies sanoi, että ei kyllä vielä saa alkaa laitella jouluverhoja, -liinoja ja -koristeita. :) Vasta tän kuun lopulla tai joulukuun alussa.. :) Noh, saa nähdä tuleeko sitten laittaneeksi enää.. riippuen nyt, että mihinkä väliin se vaavinen päättää syntyä. :)

Nyt vois alkaa ihmismäistymään, kaverin seuraksi lupasin lähteä vaatekaupoille.. :) Jos sitä vaihtais kotihousut ja yöpaidan pois päältään ja koittais vaikka hipasta vähän ripsiväriä naamariin! :)

Voidaanhan hyvin ja paksuhkosti... :)

Mecu&Möhö 37+5
 
samir05 Mulle tuli mieleen, että eikös raskausmyrkytyksessä ole näköhäiriöt yhtenä oireena?


Voi olla? mut mulle ei oo siihen viittaavia muita oireita,onnex. On mul joskus aikoinaaki ollu näitä samoja harhanäkyjä, nyt viitä on vaa niin usein et mietin mihin se liittyy. Voi olla et pitäis vaa mennä ihan optikolle :LOL: Oli meinaa ennen tätä raskautta suunnitelmissa vaihtaa silmälasit mut en sit kerenny ja edellisestä kerrasta on jo ehkä 4 vuotta ku oon ees näköä tarkastanu :whistle: nyt vaa joutuu odottelee et lopettaa imetyksen ennenku voi suunnitella niitä laseja.
 
LEP
Neuvolakuulumiset!

Rv 37+4

Pissassa hieman verta, mutta ei edes yhden plussan verran.
Paineet taas koholla hyvin, eli 145/103. Kotona kyllä pysyneet aisoissa nyt.
Painoa +50g/vko
Sf-mitta 32
Liikkeet ++
Syke +
RT

Ei ole vielä edes kiinnittynyt lähtökuoppiinsa eli sitäkin vielä odotellessa. :whistle:
 
Mullakin oli tänään taas neuvola. Hitto, kun sielläkin saa nykyisin ravata ihan jatkuvasti :headwall:

Rv 37+5
Paino +0 (yhteensä 10 kg, hyvä minä :) )
Turvotus +
RR 113/76
Pissa puhdas
Hb 112
Sf 36 cm
Tarjonta RT
Syke 150
Liikkeet ++

Hemppa oli siis taas laskenut :kieh: En käsitä millä mä sen saan nousuun, kun syön kuitenkin noita rautatabletteja ihan säännöllisesti.

Kävin neuvolareissulla ostamassa Lindeksistä meidän pikkuiselle tonttupuvun, se on sellainen punainen plyyssimekko, jossa on valkoinen kaula-aukko ja hihansuut sekä pikkuinen tonttulakki. Lisäksi ostin valkoiset sukkahousut, joissa on punaisia sydämiä. Meillä on sitten pieni tonttutyttö ihan omasta takaa :heart: Tuntuuhan se vähän hullulta maksaa mekosta & tonttulakista 12,95 euroa, kun sitä voi käyttää ehkä korkeintaan kolmena päivänä, mutta enpähän taas voinut vastustaa kiusausta ;)

Olen muuten ollut tänään tosi ahkera, pullataikina on kohoamassa ja janssonin kiusaus paistuu uunissa. Vielä pitäisi imuroida alakerran lattiat ja tietysti paistaa ne pullat, niin sitten on tämän päivän hommat tehty :LOL:
 
Ihanan suloinen hurmui teillä Manhis!!

Muistaaks kukaan kuulleesa sellasta väitettä, et paino ei nousis enää parina viime kertana neuvolas, ennen synnytystä?? ja et se saattas jopa laskee?
--noo miula ei oo ainakaa sit pelkoo synnytyksestä; tai et ois ovella, koska painoo oli tullu 1,5kg viikossa!!!! |O |O
 

Yhteistyössä