*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Kisselle synttäri onnittelut!! :flower:

TehoMulla on vielä yks lääkärin laittama lisäkäynti ens viikolla kun viikkoja on sillon 38+6 ton koon takia.Kuulema joillain vauva kasvaa lopussa 100g/vko ja toisilla 300g/vko ja molemmat kasvamiset on ihan normaaleja.Siks joudunkin tässä vielä viikon odottamaan sitä että lääkäri toteaa kyllä jos menee yli niin tulee yli 4kg,enkä haluis että olis yhtä iso kun edellinen 4620g.Mutta viimeiksi jo totesi että 4kg kaveri on tulossa meille.

Ärsyttää oikeasti se että kun joidenkin ihmisten puheesta voipi suoraan lukea (varsinkin odottava äiti) sen että kun teille tulee iso vauva,niin sähän sitten syöt vaan kaikkea sokeria ja vedän makeaa mahan täydeltä 24/7.Jonkin aikaa jaksoin kertoa että itellä ei oo sokerit olleet koholla,eikä esikoisella ollut sokerit koholla kun syntyi..eli ei ollut ns.sokerilapsi.
MURR..Onko muut isojen vauvojen mammat kokeneet samaa??

Ja asiasta kolmanteen,meillä tyttö heräs tossa eilen illalla 23 aikoihin kun oli tullut kova yskä ja kurkku kipu.Noh minä sitten sitä hoitelin tohon puol 1 saakka että rauhottui ja nukahti uudelleen.Sain nukuttua jopa 4 saakka kunnes kyljet oli niin kipeät etten saanut nukuttua.Päätin että tyttö on tän päivän kotona jos sen tila päivällä vaikka paheneekin,noh aamulla ite totes ettei kurkku oo enää kipee..pidin silti tytön kotona.Olin erittäin virkeää seuraa niillä 3tunnin yöunilla,onneks päivällä vedettiin sitten yhdessä päikkärit.
Nyt sitten uusin juttu on tää tämmönen ilta ramppailu/hulina jota touhutaan äidin kanssa.On selvästi huomannut että multa alkaa puhti loppua ja mahan kanssa heiluminen on hankalaa,joten ottaa kaiken siitä irti iltaisin.Millon on mitäkin asiaa kun oon laittanut tytön nukkumaan.Mies on ma ja ke treeneissä myöhään,joten mulla on sillon nukutus vuorot automaattisesti.Pitänee taas siirtää homma miehelle,niin samalla tyttö unohtaa äitin "kiusaamisen" iltaisin.Tosin koirat touhuavat samaa,ei pahemmin kuuntele enää tätä äitiä :LOL: Eikä tämä äiti kauheasti jaksa panostaa siihen koiran ulkoiluttamis rumbaan,ennemmin hoidan vaan hommat pois alta.Kyllä sitten taas puhtia on kun maha on veks :D

Olipas kiva purkaa jorinoita,ehkäpä joku luki loppuun saakka ;)

Hyvää alkavaa viikkoa meille!!!!

ps.mun 14pvä veikkaus ei varmasti toteudu :$


JA apua apua MANHIS onnittelut!!!!!
:flower: :flower: :flower:
 


Voi suuret onnitteluni koko perheelle Manhis!!!! miehän sanoin et jos se menis niist kahdesta edellisestä taas muutamalla päivällä eteenpäin ;) :saint: Toivottavasti kaikki meni hyvin ja että voitte hyvin :heart: :heart: palailehan kertomaan synnytyskertomusta kun jaksat, hyvää vauvantuoksuista ja seesteistä arkea :flower:
 
Sai loppua tässä talossa pupuilut vähäksi aikaa. Ainakin siihen saakka, kunnes tuo pieni on syntynyt. Eilisillan riemusta saatiin sitten viimeyö kärsiä. klo 00.30 alko säännölliset supistukset. Supistuksen kesto 2min ja väli supistuksilla toiset 2min! Tätä kun oli jatkunut sen tunnin verran, niin soittelin sairaalaan ja kehoittivat tuleen näytille. Parin tunnin päästä tästä oltiin sitte sairaalassa ja sama meno tasasesti vain jatkui. Matka Lohjan kohalta Tammisaareen oli jo lähes tuskallinen.
Kätilö tuumasi vain, jotta on tässä vielä matkaa itse synnytykseen, supistuksia tarvitaan lisää ja enemmän tehoa, jotta saadaan paikat auki ja mun tarvii levätä, jotta jaksan sitten kun... Lopputulos: sain pari tramalinii kipuun ja yhen oxepamin jotta nukkuisin. Nukuin hyvin ja aamusella lääkäri katto tilanteen + ultras. Totesi vain, ettei tässä synnytys käynnissä ole ja lähe takaisin kotiin huilaamaan. Kuitenkin olisi kuulema hyvä palata sairaalaan heti jos ja kun olo taas yhtä kipeä, kun lapsi kuitenkin hurjan alhaalla ja voi pikaisestikin tulla ulos sitten kun on tullakseen.

Maito tuntuu täälläkin jossainmäärin nousseen. Rinnat nyt vasta kunnolla kasvaneen ja alkavat tuntua painavilta. Äsken esikoinen nukahti tuohon kainalooni ja hän kovasti nuuhki rintojeni väliä. Alkoi siinä sitten tuo esimaito tai mikälie ihan valumalla valua ja poika rauhoittui uneen. Tuli jotenki ihan absurdi olo.
 
Onnea Manhis pikku prinssin johdosta :flower:
täällä tullaan lujaa vauhtia perässä....nyt alkaa ihan oikeasti jännittämään.....argh!... saa nähdä nukunko yhtään to-pe välisenä yönä, kun jännittää niin paljon....mua vaan kauhistuttaa olla erossa meidän pikkumiehestä niin monta päivää ja olen hänen kanssaan 24/7 niin varmaan ihmettelee minne äiti on kadonnut....

Kiitos kaikille synttärionnitteluista :wave: päivä meni niinkuin muutkin....täällä on niin kova syysmyrsky ettei viitsitty lähteä juhlistamaan ravintolaan synttäreitä :D miehelle juuri sanoin, että nyt tarvii mennä syömään vielä jotain mausteista ruokaa, kun on taas pannassa imetyksen ajan. Varmaan mennään sitten huomenna jos jaksetaan =)

Kisse ja Hipsukka 38+4 :heart:
 
Onnea manhis pojasta!
Niin se vaan lähtee pino purkautumaan. =)

Ei mulla muista ole sf-mitta ollut näin korkea. Tiedä sitten mistä johtuu. Täynnä vaan alkaa olemaan. Mulla alko tänään limatulppa irtoamaan. Jees, jotain merkkejä sentään. Monta päivää oon palellut ihan kauheesti. Illalla otin kunnon löylyt, että lämpeis kunnolla ja jospa sais vaihteeks nukuttua yön.

LEP Sulla on selkeesti alkanut pesänrakennusvietti. Silloin, kun odotin kolmatta, siivosin yötä päivää. Nytkin kyllä yrittää, mutta nuo pikkuiset vievät niin paljon energiaa, ettei aina jaksa. Joka päivä pääsee siivouksessa samaan kohtaan ja taas seuraavana aamuna pitää aloittaa alusta.
:LOL:

Puolen tunnin päästä 39+2 =)
 
Innostuin tänään kovasti siivoamaan. Lapset olleet päivähoidossa ja saan tehdä rauhassa. Sitten illalla saunottiin ja sitä yhtä s:ääkin harrastettiin. Supisteluja harvakseltaan, kipeitäkin mukana.

Huomenna äitipolille taas vauvan kasvukontrolliin ja katsotaan kohdunsuun tilanne joko pääsisin pian synnyttämään. :heart:
 
Mä kattelin joku aika sitte noita vanhoja äitiysnvlakortteja. Ekassa kummun korkeus on ollu korkeimmillaa 33cm joka mulla oli nyt pari viikkoa sitte rv36+1? lääkäri käynnillä ( olimpa silloin muuten painanu 10kg vähemmän ku nyt :whistle: )
Tokassa viimesellä käynnillä oli mitattu 36cm (ja silloin oli ihan reilun kokonen vatsa )

Näin tänää 9pvää vanhan pikkusen ja kyllä oli Pieni :heart: ku pääsis jo ittekki semmosta hoivaa....
 
Ihan ensimmäisenä Kisselle synttärionnittelut ja manhikselle rutkasti onnea pikkuprinssin johdosta! :flower:

Jännä kyseli jäykkyydestä ja väsymyksestä. Mulla on ollut nyt parisen viikkoa sormet jumissa aina aamuisin ja perjantaina iski iskiaksen kaltainen lonkkasärky vasemmalle puolelle, joka ei ota loppuakseen. Mainitsin asiasta sekä neuvolassa että polilla ja omalla kohdallani totesivat että johtunee lähestyvän synnytyksen aiheuttamasta paikkojen löystymisestä (ja ilmeisesti siitä että vauva istuu vasemman lonkan päällä ) ja määräsivät vain lepoa. Levon jälkeen tilanne on kieltämättä parempi ja 200 metrin kävely saa koko lonkan "tuleen". Päikkärit ovat tulleet takaisin päiväohjelmaan; iltapäiväisin iskee aivan tajuton väsymys.

Meillä oli eilen polikäynti ja siitä alkoi lähtölaskenta eli enää 6 yötä ja minimies on maailmassa eli sektiopäiväksi sovittu 17.11. jos hän ei päätä tulla maailmaan ennen sitä.

Suppareita on napakasti mutta epäsäännöllisesti ja paikat eivät ole auki vasta kuin yhdelle sormelle 2,5 senttiä. Lapsiveden vuotamista epäiltiin, mutta testi oli negatiivinen joten kosteat paikat johtuvat limasta ja valkovuodosta, jota tulee taas reippaasti.

Vauva oli jaksanut pikkasen kasvaa viikossa ja saimme painoarvioksi 2,5 kg mutta on kuulemma täysin mahdollista, että vauva on suurempi sillä lapsivettä on taas vähän, joka vaikeuttaa kunnon kaiun saamista. Ductus oli normaali mutta muiden virtausten mittaaminen aiheutti lääkärille lähinnä harmaita hiuksia, sillä vatsassa kävi koko ultrauksen ajan sellainen vilske että ei paremmasta väliä - kehen lie minimies tullut kun on noin vilkas :LOL:

Tuo vauvan liikkuminen on nyt uusin erikoisuus. Ei kuulemma mene järkeen, että virtaukset voisivat olla mitenkään huonot kun vauva käyttäytyy kuin olympiavoimistelija, sillä yleensä nämä istukanvirtausongelmista johtuvat kasvuhidastumat aiheuttavat automaattisesti sen, että vauva on passiivinen.

Mutta näillä eväillä edetään ensi viikon maanantaihin jos mitään kummallista ei tapahdu ennen sitä =)

Neeanäiti, tulethan tänne raportoimaan polikäyntisi jälkeen? Toivottavasti saat hyviä uutisia!


Czarina & Lilliputti 37+6
 
HURJASTI ONNEA MANHIKSELLE!!
Kateeksi käy..


Täällä vihdoin hyvin nukuttu yö takana.. Nukahdin kyllä melkein kuin nuijanukutuksessa ja heräsin vain kun tyttö itki kerran yöllä.. Ei väsyttänyt aamulla herätä puoli seitsemän, kun lähdin viemään tuota ukkokultaa töihin, että sai auton käyttöön. Tänään taas asioilla juoksemista, neidin päiväkerhoa ja iltapäivällä neuvola. Ja ensimmäinen meno nyt 8.15 joten palataan..

marrasvauva 39+2
 
Huomenet!

Ja manhikselle onnittelut pienestä pojasta!!!! :flower:

Ja Kisselle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Hui kauhistus mikä tuuli oli illan ja yön. Ja kyllä tuolla aika napakasti vieläkin tuntuu vinkuvan! Taitaa olla aika tupapäivä tänään. Ellei sitten saderyntteitä varpaasta nenänpäähän vedetä. Omaa pihaa kauemmas ei kyllä taideta poistua.

Väsymyksestä, sitä on.. Mutta hitsi ku on vähän ristiriitanen juttu. Mieli tekis kyllä nukkua, mut kroppa vastustelee! Yöllä alkaa paikkoja kolottamaan, jos vähänkään kauemmin samassa asennossa makoilee, ja on aina vaihdettava kyljeltä toiselle. Ja se on semmonen operaatio et huh huh! Nukun siis yöllä noin 6-7 tuntia pätkissä ja paikkailen päivällä neidin päiväunien aikaan. Onneksi se vielä semmoset nukkuu!!!

Masussa tuntuu olevan taas hikka, hytkyy koko masu! :D Nyt on muuten asukkaalle vaatteet koreissa ja sänky paikallaan (ilman lakanoita kylläkin vielä)! Onhan ne nyt viikot 37+4, joten ehkä se oli aikakin.. Esikoisesta tais kaikki olla valmiina jo kuukautta aiemmin!

Mut hyvät mammat pyöreät! Jakaantumisiin!

Aini, näin viime yönä unta, et olin laiha (tai siis että tätä masua ei ollut) ja pujottelin joistain ahtaista väleistä (lipastoja jossain ahtaassa huoneessa). Noh, saas kattoo millon on pallo tiessään ja johonki väliin mahtuskin! :D
 
Czarina, wautsi, eipä ole enää montaa päivää siullakaan=)=) koita nyt nauttia viimeisistä rauhallisista päivistä, ja paljon jo nyt tsempityksiä leikkaukseen:)

Pamppis, olipahan myräkkä joo.. illalla paiskas miun roikkuvan tallilyhdyn maahan, kivasti meni lommoille metallinen kehikko:( Kattopellitkin paukku niin et heräilin yöllä niiden ääniin monta kertaa.

Nukkumisesta, jännää miten lepoasennossa voi tulla niinkin ikävä olla.. Sängystä ei meinaa päässä niinku millään ylös ilman et tuntuu et maha repeis! En ainakaa muista et esikoisesta ois ollu tällästä, kyllä se oli sit helppo se eka raskaus.. Vaikeemmaks taitaa aina vaan mennä mitä useemman saa.. :x
 
ONNEA MANHIKSELLE JA KOKO PERHEELLE POIKAVAUVAN JOHDOSTA!!!!

Voipi vain kuvitella kuinka ihanaa on, kun se nyytti on viimeinkin sylissä. Czarinalle myös tsemppiä tulevaan maanantaihin sekä Kisselle perjantaihin! Ihan jänskättää muittenkin puolesta. :heart:

viime yönä tuli täällä vaihteeksi kivuliaita supistuksia n.23-01.30. Herätin jo miehenkin kun alkoi tuntumaan siltä että lähtö häämöttää. No, ne vaimenivat pian sen jälkeen ja nukahdin hetkeksi, kunnes heräsin taas 4 jälkeen kivuliaisiin supistuksiin. Nyt olen kuulostellut koko aamun ja voihan se olla että tässä vielä tämän päivän aikana saa sairaalaan lähteä-. Vasenta lonkkaa särkee ja kramppaa..hirvittää hieman, mitä se kipu mahtaa olla synnyttäessä vai häviääkö vaiva samantien "syyn" tultua ulos! :whistle:

Nyt mentävä liikkeelle kun taas supistukset iskee...

Kuulumisiin! -OnnenOmena ja vauva 37+6-
 
Mahnikselle oikein paljon onnea pikkuisesta pojasta :heart:

Hitto soikoon, taas viime yönä heräsin joskus viiden maissa enkä sitten saanut unta :headwall: Miehellä soi herätyskello 6.30 ja olin silloinkin vielä hereillä mutta taisin nukahtaa aika pian :eek: No, sitten kun oma herätyskello soi puol kasi, niin olis kyllä nukuttanut niin makeasti :kieh:

Olen tästä lähdössä hammaslääkäriin, yhtä paikattua hammasta vihloo aika ikävästi, niin täytyy hoitaa sen kuntoon ennen vauvan syntymää. Tietysti hampaat alkaa murenemaan just nyt kun olen äitiyslomalla niin että joutuu itse maksamaan kaiken, meillä kun työnantaja maksaa normaalisti hammashoidon :$

Ostin eilen itselleni vehnätyynyn (ei ollut kauratyynyjä...), aah mikä ihana helpotus tuolla selälle! Jännä juttu miten hyvin se auttaa tuohon selkäkipuun, tulen varmaan siitä ihan riippuvaiseksi ennen kuin tämä vauva päättää syntyä...
 
Kisse, meinas mennä ihan ohi... sulla on siis sektio tänä perjantaina!? Sinäkö sen viimeisen vapaan leikkausajan veit, ku minä joudun odottamaan maanantaihin ;) Oikeesti, ei ollut vapaita aikoja - muuten oltais jakauduttu samana päivänä! Mutta eipä mitään, tehdään silti ens viikolle TAYSiin treffit jos et kotiudu 3:ssa päivässä - onko paikkana 2B? :D

Onko muilla tietoa, suunnitellaanko teille sektiota?


Czarina & Lilliputti 37+6
 

Yhteistyössä