*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Pääsinhän minäkin sitten tositoimiin... meidän ihana tyttö syntyi ke aamuna 3.12. klo 7.55... Tuskaa se synnyttäminen oli, mutta on se sen väärti. Koko tiistain jo supisteli ja käytiin kattomassa tilannetta, mutta tultiin takaisin...seuraavana yönä sitten taas jatkuin entistä pahempina ja ajattelin että käyn ainakin näyttämässä. Se ei sitten ollutkaan enää turha reissu. Varmuuden vuoksi menin silloin yksin, että ei tarvi kaikkien mahdollisesti turhaan herätä ja reissata aamuyöstä. Loppujen lopuksi kaikki meni nopeasti, sairaalassa olin puoli kuuden aikoihin ja supistelut oli järkkyjä. Sain epiduraalin, joka vähän auttoi, mutta ei onneksi vienyt ponnistamisen tarvetta... lapsivesi meni 7 jälkeen ja sitten alkoi tulla "kakkahätä"... itse ponnistaminen kesti vain 10 minuuttia ja osaavan kätilön neuvojen avulla onnistuin ponnistamaan prinsessan maailmaan aikast hyvin... tosin huusin kuin hyeena... taisi osastolla olevat muut ihmetellä ja luulla, että nyt joku äiti oikeasti kuolee synnytykseen... Tyttö on aivan ihana, häntä voisi vain katsella ja ihmetellä.
Odotuksen murheet ja huolet eivät varmaan unohdu, vaan tuovat tämän palkinnon entistä arvokkaammaksi.
Kaikki on mennyt oikein hyvin, maitoa tulee paljon..tyttö syö hyvin ja nukkuukin parin tunnin unia kerralla..kolmen päivän kokemuksella ei tietty voi paljon vielä kertoa mistään systematiikasta.
Itellä rinnat on todella arat, isot ja pinkeät..jälkisupistukset on olleet myös aikamoiset... ei tämä äidiksi tulo taitaisi olla miesten hommia ;) Ollaan me naiset vaan aika kovia, jaksamme nämäkin jutut turhia valittamatta ;). On syytä olla ylpeä itsestään.
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! Onnea tuoreille äideille ja jaksamista viime metreille, joilla h-hetki vielä edessä.. Tiedän, että viimeiset päivät on tuskaa, kun synnytys ei vaan ala, mutta sitten kun tapahtuu (ja pian se aika taatusti on) niin sitten se on menoa ja sen jälkeen elämä muuttuu aikast lailla.
 
tuosta ponnistusvaiheen huutamisesta..
tämä lapsihan on jo mun viides..ennen tätä ihmettelin aina suureen ääneen, miksi, täytyy huutaa, kun ponnistaa!!!?? itse aina hiljaa tuskaisesti ponnistanut. mut tämä viides...huh, huh..syntyi ison päänsä kanssa avotarjonnassa, eli tuli kasvot ylöspäin, pyöreä takaraivo, joka ei muokkaannu synnytyskanavan mukaan, pusertaen peräsuolta...oli kyl niin kamalaa tuskaa..et vei voiton täydellisesti kaikista neljästä synnytyksestä...mä huusin tuskasta..jotain ihan kamalaa..
näin jälkeenpäin hävettää itsekontrollin menetys :ashamed:
kätilö tosin vielä seuraavanakin päivänä jaksoi kehua, kuinka pärjäsin todella hyvin pelkän ilokaasun voimalla...onneksi aika kultaa muistot :whistle:
 
LEP
Onnea muillekkin vasta vauvautuneille! :heart: Hansuliinin kanssa melkoisen yht'aikaa ollaan maailmaan vaavat saatettu ja tosiaan kyllä tuskaa oli, mutta miehen mielestä olin kuulemma ollut aika rauhallinen ja hiljainen.

Onko meillä jo vauvapuolella jossain omaa ketjua missä meidän porukka voisi vauva-arki kuulumisia vaihdella? :)
 
Veijari on poika!

Veijari syntyi tiistaina klo 17.25. Pituutta 56cm ja painoa 4900g.
Kalvot puhkaistiin 9 jälkeen, supparit alkoi 11.30, eli nopsaan mentiin. Avauduin 4cm- 10 cm:n tunnissa ja se tuntui.... Imukupilla poika tuli lopulta. Lääkäri ja kätilö sanoikin ettei tuon kokoinen ilman apuja olisi tullutkaan.

Myöhemmin lisää... :heart:
 
[color=#8000C]ONNEA KAIKILLE NYYTIN LUNASTANEILLE!!!!!!! :flower: :heart:

ILtaa kaikille ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää!!! Täällä sitä ollaan kotona ja kaikki on nyt potenut vuorotellen yhden päivän kuumeesta. Tällä hetkellä poika nukkuu, kun ei jaksanut enää olla pystyssä. Eilen mulla oli 38 astetta kuumetta ja tytöllä oli keskiviikkona. Toivottavasti vauva ei saa mitään. Eikö nuilla vastasyntyneillä oo melko hyvä vastustuskyky? Outo tauti kyllä, pakko myöntää, kun ei oo muuta ku toi päivän kuume ja sitte ohi koko homma. Ei nuhaa eikä muitakaan oireita. Pelkkä kuume. Nyt ajattelin vähän jumpata olkapäitä et veri alkais kiertää päässäki. On meinaa melko jumissa nuo niskalihakset, kun on tullu maattua normaalia enemmän...Ja huonoissa asennoissa :D

Jännä ja Vaavi 6 päivää vanha (JO)
 
Oikeen paljon onnea teille kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

manhis, mulla kävi vähän samalla tavalla. Aikasemmat kax kertaa oon ponnistellu ilman sen kummempia ääntelyitä mutta nyt pääs huuto varsinki siinä vaiheessa ku vauva tuli ulos.
Ja mua kanssa vähän hävetti se että hajosin siinä ponnistus vaiheessa. Vaikka jälkeen päin kätilö sano että saithan ihan hyvin ittes kasattua :whistle:
 
Moikka kaikille!

Tänään vihdoin kotiuduttiin hieman pitkäksi venyneeltä nyytinhakureissulta.
Meille syntyi pitkän synnytyksen jälkeen 1.12 klo 22.14 iki-ihana poika. Mitoiltaan hän oli 4082g ja 52 cm. Pipon koko oli 36 cm. Hän syntyi siis rv 41+3.

Sairaalassa jouduttiin olemaan hieman pitempään pikkuisen sokeriseurannan vuoksi, joka kuitenkin korjaantui suht nopeaan...

Tulen kirjoittelemaan synnärikertomusta paremmalla ajalla...

Onnittelut kaikille muillekin mammoille, vielä en ehtinyt tänne kertyneitä juttuja päähäni päivittää :D

Metalheart ja pikkuinen 5 vrk
 
Onnea taas vauvaantuneille!!

Meni muutes ainakin tuo meikäläisen syntymäpäiväveikkaus pieleen! Tätä päiväähän olin veikannut.. Mutta ei tule tästä liputuspäivänlasta. Tai jos meinaa tulla, ni aika kiire tulee! :LOL:

Hitto kun alkaa olee sellanen olo, että olis kipeeksi tulossa. Olo on kertakaikkisen voimaton ja kurkkukin tuntuu toiselta puolelta kipeeltä.. Tämä tästä vielä puuttu, muutenkin kun olo on aika :x . Mahaan ei mahdu enää yhtään senttiä vauvaa! Sillä alkaa olot olemaan aika piukassa, masuun on näet ratkennut arpia tällä viikolla ihan kunnolla!

Tissitkin on ihan pinkeet ja niistä on alkanu vuotamaan maitoa. Ite en edes huomannut, mutta yks päivä likka kysy aamulla, että "Äiti, mitä märkää siun yökkärissä on?". No sitä itteäänhän se.. Itseasiassa varmaan vajaan vuodenhan nuo on vasta ollu vuotamati. tyttö söi tissiä lähes 10 kk ja siitä yli vuoden eteenpäin niistä olis vielä tavaraa tullut!

...valivalivali.. sorry. :ashamed: :snotty: Taidan poistuu kirjan kanssa petiin. Ei nuo linnanjuhlatkaan nyt oikein nappaa. :/
 
Voi *rumasana*! Se kurkkukipu todella on täällä ja nokka vuotaa! Eikä väsytä. Sen siitä saa kun menin eilen vaille kymmenen nukkumaan, tiesin ettei unta riitä aamuun asti - heräsin siis 2:20!)! Mutta kun oli niin voimaton olo!

Onneks on viikonloppu, voin nukkuu vaikka päivällä. Neiti & isänsä keksikööt jotain puuhaa keskenään, tänään ei äiti ole tavattavissa! :/

Teetä täällä koitan saavin kokosesta mukista juoda että sais edes ton kurkkukivun pois!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Veijari on poika!

Veijari syntyi tiistaina klo 17.25. Pituutta 56cm ja painoa 4900g.
Kalvot puhkaistiin 9 jälkeen, supparit alkoi 11.30, eli nopsaan mentiin. Avauduin 4cm- 10 cm:n tunnissa ja se tuntui.... Imukupilla poika tuli lopulta. Lääkäri ja kätilö sanoikin ettei tuon kokoinen ilman apuja olisi tullutkaan.

Myöhemmin lisää... :heart:
Onneksi olkoon pojasta! :flower:

Ja mitä avautumisvaiheeseen, niin voin yhtyä kyllä tuohon että se muuten tuntuu ja kovasti kun etenee nopeesti!! :whistle: Ei ole vieläkään kokonaan kyllä unohtunut se hetki, kun itse alle kahdessa tunnissa avauduin alle sentistä kymmeneen senttiin ja kanava hävisi, sekä siitä kohta jo vaava maailmassa ilman tietoakaan puudutuksista, kun eteni niin nopeesti. :snotty:

Mutta onneksi palkinto siitäkin kivusta on noin suloinen! Ei sitä muuten tekisi. :D

 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Täällä siis edelleen yhdessä koossa :eek: Nyt alan jo olla varma, että ei tämä pikkuinen suostu ilman käynnistystä täältä ulos tulemaan :headwall:

Onkin tosi väsynyt olo, mä en enää saa iltaisin unta, viime yönäkin olin vielä kahden jälkeen yöllä valveilla ja sitten aamulla kuitenkin heräsin jo ennen kymmentä :eek: Tosi kiva, kun on jo ennen vauvan syntymää valmiiksi väsynyt, miten sitä sitten jaksaa vauvan kanssa valvoa??
 
Moi kaikille!!! Vihdoin saan vähän istua koneella. Tuntuu siltä että jos ei Vaavi ole tississä kiinni niin on pakko tehdä jotain kotitöitä. Ukolla oli eilen synttärit niin piti vähän siivota kämppää, mikä oli ihan paikallaan...Oli nääs kertyny tavaraa ihan joka paikkaan...Huomaa ettei emäntä oo ollu kovinkaan aktiivinen kotiuduttuaan, mutta en kyllä aio ottaa mitää paineitakaan siitä. Kyllä tää kämppä varmaan pärjää sotkusenaki muutaman viikon :D Jos sit ennen joulua koittaa vähän tehä suuremman siivouksen. Mut on kyl parempi fiilis ku eilen saatiin vähän tota roinaa piilotettua.

Mulla jäi linnanjuhlat näkemättä, mutta näkeehän nuo mokat ja flopit ja puvut netistäki. Täällä olen kovasti miettiny joululahjoja. Siskon pojat on niin vaikeita, kun ovat just siinä iässä että ovat kovinki vaativia. Taidan olla tylsä ja ostaa sellasen hyötypaketin, eli vaatteita. Nykyään muksutki vaativat niin jumalattoman kalliita lahjoja. Eihän mulla oo ikinä varaa ostaa kaikille, semmosta mitä ne oikeesti haluais. Omatki muksut on vielä vähän hakusessa...siis niiden lahjat. Täytyy keskustella vielä ukon kanssa mitä hää olis meinannu.

Nyt tekemään ruokaa, ettei maha ala ihan holtittyomasti murista!

Vointeja teille kaikille ja kirjotelkaahan jos kerkiätte. Olis kiva lukea miten muilla menee...

Jännä ja Vaavi tasan viikon vanha tänää =)
 
syntyi 3.12. ja mitat 3,9 kg, 53 cm ja pipo 37 :heart:

tällä äidillä pyrstö niin kipiä etten voi istuskella ja lukea välillä tapahtuneita, mutta onnea kaikille jo kotiutuneille ja tsemppiä jos joku vielä odottaa... palaan myöhemmin!

täällä ollaan onnesta sekaisin :heart: :heart: :heart: :heart:
:wave:
 
Oon pudonnu jo kärryiltä että ketä oon onnitelleu joten toivotan [/b]Onnea vauvaantuneille :flower:

Täälä oli harvinaisen itkunen yö viime yönä, tai en tiiä onko poika itkeny koko yön vai tuntuko se vaan siltä että herätti koko ajan. Sängystä päästii ylös vasta vähän ennen puolta päivää eli ilmeisesti oon valvonu osan yöstä.
Poika jaksoki sitte olla monta tuntia hereillä ennen ku nukahti.
Hassua miten pienestä ne jo alkaa taistelemaa unta vastaa, tai meillä se on jo näköjään alkanu.

Eilen käytii kävelemässä pieni vaunulenkki ku oli niin ihanan piristävä vilponen ilma. Tunnelmaa tosin pilas se että tuolla pimeessä ajoin vaunuilla koiran paskasta :kieh: Se on mukavaa ku niitä löytyy myös keskeltä tietä ja kotii ku päästii ni huomattii että vanhin poika oli kävelly siihen itseensä :headwall:
Parempaa onnea seuraavalle lenkille :whistle:

Mulla on tommonen rengasliina minkä käyttöä mun pitäis harjotella ku jaksais keskittyä noihin ohjeisii paremmin....Toivottavasti saan sen toimimaa, se ois välillä kätevä.

mutta palaillaa ja voimia niille jotka viellä on kasassa!

*M* tulipa taas töppäiltyä toi teksti....
 
Onnea vauvatuneille! :heart:


Täällä ollaan vieläkin kasassa. Kävin synnärillä näytillä, kun epäilin lapsiveden tihkuvan. Eilisillasta asti lorahteli housut märiksi. Mutta eipä ollutkaan lapsivettä vaan jotain mystistä... ARGH! Ultrattiin ja sydänkäyräkin otettiin. Vauvalla painoarvio tällä hetkellä 4400g. :eek: :headwall: Taisi tämän mamman värkki olla tuusan nuuskana vauvan syntymän jälkeen. :'( Tiistaina ä-polille aika, jollei mitään tapahdu. Ja tuskinpa tapahtuu. :/


~~NinniNuppunen ja jättipoika rv 41+4 :heart: ~~
 
Terveisiä yliaikaiskontrollista.
Oli kyllä kerrassaan mukava, lähes hupaisa lääkäri. Jos ei olisi antanut itsestään niin miellyttävää vaikutelmaa, olisin varmaankin räjähtänyt. Toisteli useaan otteeseen: "jaa jaa, toinen lapsi tulossa, niin niin, joo, toinen tosiaan... niin, ei sitä tiiä kyllä, miten se toinen sieltä tulee...." Sisätutkimuksen mukaan kanavaa ei jäljellä ja kohdun suu auki sentin-pari, kuulema oikein hyvä tilanne. Ultran mukaan painoarvio noin 3500grammaa, lapsivettä oikein hyvin jäljellä, virtaukset ok, sydän lyö pienellä niin kuin pitääkin. Toisin sanoen lapsi voi kohdussa oikein hyvin, eikä sillä ole sieltä mihinkään kiire, vaikka ajoittain supisteleekin jopa säännöllisesti ja melko kipeästi (muttei riittävän kovasti).

Seuraava aika sairaalaan keskiviikkona, jolloin sitten todennäköisesti käynnistetään... Tuolloin kun kuitenkin jo se 42 viikkoa täynnä ja alkaa yliaikaisuus uhkaamaan. Jep jep.

enkuli ja pikkukakkonen 41+4
 
Täällä vaan jatkuu tulpan tulo ja suppareita tulee säännöllisesti mutta n.20min välein aikalailla se 5tuntia ja sitten loppuu.Samaa jatkunut perjantaista lähtien..joskos tää johonkin johtais,tai sitten taas tiistaina äippäpolille :whistle:

Ainakin tänään saatiin paistettua piparkakkutalon osat valmiiksi,jos vaikka ens viikolla tekis sen valmiiks kun ei tällä vauvalla taas oo mikään kiire!!piru vie!!
perjantaina tuleekin sitte 42viikkoa täynnä ja esikoinen tuli 42+1,eli vajaa viikko tätä mahaa kiitos!

NinniNuppunen:Mulla viime viikolla lääkäri katsoi ultralla että olis nyt 4,2kg ja seuraavana päivänä toinen lääkäri ultras + tunnusteli käsin ja sanoi että ei kyllä ole niin iso.Joten älä vielä tuskaile liikoja sen vauvan koon kanssa :wave:


mamskeli ja kössi 41+2
 
HEIPPA!

Hiljaiseksi hiipuu tämäkin pino, toisilla tuskaiset viimeiset päivät meneillään ja toiset taas vauvanhoidossa kiinni.. Voin vain kuvitella vielä kokonaisena olevien tilannetta, itsellä kun meni myös 11 pvä yli.. Ihan hirveesti tsemppiä vielä teille! Ei enää kuitenkaan ole kuin viikonpäivät maksimissaan, niin kaikilla jo nyytit kainalossa! :hug:

Täällä poika on kyllä niin helppohoitonen.. nukkuu ja syöpi, nyt alkanut seurailemaan paljon katseellaan ja valvookin jo pidempiä pätkiä. Yöt menee suhteellisen hyvin, melkein rytmi on 24, 04 ja 07 herätykset.. että ei oikeestaan ole kuin tuo neljän syöttö mihin pitää herätä kesken unien.. Rintamaito ei riitä pelkästään, aina täytyy antaa pullosta Nania lisäksi.. Iso poika tarttee paljon evästä. Imettäisin kyllä mielelläni pelkästään, mutta minkäs teet kun tissiruokinnan jälkeen poika yhä edelleen kitisee ja hamuaa, mutta sylkee rinta pois kun ei enää kait tule tarpeeksi vauhdilla evästä. Pullon jälkeen rauhoittuu ja jaksaa sitten nukkua 3-4 tunnin pätkiä. Tiistaina tuleekin neuvolantäti katsomaan meitä ensimmäisen kerran.

Ilmoitelkaahan kunhan vauvapuolelle on pino tehty... poika heräs ja ruokaa on vailla.. Joten täytyy mennä!

Jaksamisia kaikille!! :flower: :flower:

marrasvauva ja poika 10vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Joko se Teho lähti synnyttämään?!! Tammisaari ainaski vaikutti tänään ruuhkaselta paikalta...
Saattaa muuten vaikka olla lähtenytkin, ei ole ainakaan näkynyt!!! =)

Minä täällä yhä kokonaisena kaikkine vuotavineni nenineni ja kurkkukipuineni..

Aini, tuli mieleen, et te ketkä vielä ootte kokonaisena (tai saa vastata tietty jo synnyttäneetkin). Nyt vipoina viikkoina kun lähdette aina kotoo jonnekin, niin teettekö mitään eritavalla kuin yleensä??

Pakko tunnustaa, mutta ite käyn aina pesulla ennen lähtöä ja vaihdan puhtaat alushousut! :LOL: Jotenki vaan on semmonen tunne, et entä jos joudunkin kiireellä vaikka sairaalaan menemään.. Ni onpahan ainaski puhtaat pöksyt! :D

Taidanpas heitäistä pitkäkseen ja katsoa boksilta jotain leffaa. Tänään viivytän tätä nukkumaankäymistä taas, ettei viime öinen toistu! Aamuyön tunnit on niiiiiiiiiiiiin pitkiä olla ittekseen hereillä. Kun pitää kuitenki hiljaa olla, että muut saa nukuttua.


 

Yhteistyössä