*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

:LOL: Lakanat valmiina :LOL: |O Mä edelleen odotan että mies sais ton remontin tehtyä...Taitaa jäädä lakananlaitot sitte siihen ku me tullaan kotiin...perhana!En tiedä mihin tunkisin vauvan pestyjä vaatteita, kun odotan että remppa valmistuis ja saisin ostettua yhden kapean kaapin lisää muksujen kaapin jatkoksi. Tutit on ostettu, mut tuttipullot puuttuu.
Lapsivedestä Ekan kanssa meni nukkumaan mennessä vedet sillein että alko valuu tasaseen tahtiin, kuin pissa. Istuin pöntöllä paniikissa ku supparit alko heti että mä en haluu lähtee synnyttää. Tokan kanssa ne puhkas kalvot sitte sairaalassa ku oli niin kova paine alapäässä.
Harj.supistukset Alkoi vihdoinki eilen. Ja aamulla heräsin siihen että vatsaa kiristi ja kipua säteili vasempaan reiteen ja vähän sattu selkään. Tunnin kesti ja sinä aikana tuli n. 8 supistusta.
Miten on? Koska lasketaan että vauva ei ole syntynyt ennenaikaisesti. Eli milloin voi mennä "normaalisti" synnyttämään sairaalaan?

Jännä 36+4...eli kohta 37 :D
 
Jännä mun mielestä se raja on tuo 37 viikkoa.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.. Olin itse neuvolassa tasan 37vko ja siellä täti sanoi, että vauva on nyt täysiaikainen. (meinaan muuten aina sanoa täysi-ikäinen... ei se kuitenkaan vielä hetkeen sitä tule olemaan :LOL: )

*muoks. äh ja puh tätä lihavointitoimintoa.... Sitä luulee tekevänsä jotain oikein, mut ei....
 
Huh mikä yö, illalla alkoi yhdeltätoista kunnolliset ja säännölliset kivuliaat supistukset ja vasta yhdeltä loppu. Mä ennätin jo suunnitella sairaalaan lähtöä, kun sitten tilanne viimein menikin ohi. Hui hui alko pelottaan kun taas muistu mieleen, miltä se homma tuntuu. Ja sitten säikytti kun näin yhtä-äkkiä meinasi lähtö tulla, en ole viekä ollenkaan henkisesti valmis. Tänään aloin sitten hätäpäissäni kaivella vauvan vehkeitä esille pesua varten, kai tässä on nyt sitten viimeinkin ihan aika jo alkaa valmistautua.

Lakanoita en sentään vauvan sänkyyn meinaa laittaa, ennen kuin se tuodaan laitokselta kotia. Ne on kuitenkin muuten sitten jo pölyiset (ellei ole kelvollista päiväpeittoa, mulla ei ole). Pieni nenä tuhisee niin helposti pölystä, että säästän vauvaparan viikkojen tomukerroksen keskelle joutumiselta! Varmaan jossain supersiistissä tai aktiivi-imuroijan kodissa tällaista ongelmaa ei synny :D
 
Mä täällä mietin että miten valmiiksi viitsisi laittaa. Kämppä on "täynnä" laatikkoa yms, ollaan asuttu kuin pellossa, väliaikainen kämppä kuin on... Ei tämä nyt ihan täynnä ole, jos muutama laatikko on jossain, mutta kaksiossa ei olekaan paljon ylimääräistä tilaa. Ja kun äitiyspakkauksessa on säilytetty vauvan tavaroita, alkaa olemaan ongelma minne nämä nyt sitten purkaisi. Omasta vaatekaapista sain siivottua yhden hyllyn vauvalle, mutta eihän se nyt mihinkään riitä....
 
Heipä hei!

Täällä kärvistellään kotosalla edelleen... =) Olen nyt muutamana yönä nukkunut tosi huonosti tai en juuri ollenkaan. Vauva on ollut ihan suht rauhallinen mutta itsellä ei ole tullut uni silmään..Viime yönä heräsin 4.30 siihen kun oksetti aivan järkyttävästi enkä sen jälkeen ole nukkunutkaan. En tiedä, mikä tuota oksettamista aiheuttaa...ajattelin jo että tottahan tässä tulee vielä oikea vatsatautikin päälle. Onneksi en ole joutunut nyt kuitenkaan oksentamaan. Inhottavaa... :x

Vauvan peitoksi laitan äitiyspakkauksen peiton. Sitä käärin sit vain tiiviisti vauvan ympärille että on turvallisempi olotila pienellä..Unipussi voisi olla kätevä mutta taidan mennä tällä perinteisellä. Tyynyä en laita, niin kuin en ennenkään. Sänky ja lakanatkin on valmiina pienokaiselle. Päiväpeitto on päällä mutta saapi nähdä jos tässä joutuukin kauan vielä vauvaa odottamaan niin sit tehtävä pesut uudelleen! :LOL:

Kyllä niin jo´kyllästyttää tämän masun kanssa eläminen, kaikki on paljon työläämpää. Aivan haikeasti sitä tulee katseltua jo "normaaleja" vaatteita ja tulee haaveiltua,että pääsis ostamaan jonkin ihanan paidan kun tästä masusta pääsee eroon---. =)

No, huomenna on neuvola ja kuulee onko vauva jo laskeutunut tai piakkoin valmis syntymään...

-OnnenOmena ja vauveli 36+5-
 
Maminalle vielä ett' taitaapi se olla vain niin ettei niillä raskauksien määrällä ole juurikaan tekemistä ennakoivien supistusten tms. edes varhaisemman synnytyksenkään kanssa. Itsellä ainakin vasta kolmannella tuli ennakoivia supistuksia ja tämä neljäs raskaus on ollut paljon edellisiä erilaisempi /vaikeampi. mm. En ole ennen kuullutkaan masun naksumisesta mutta tänä aamuna ihmettelin mistä tuo kummallinen ääni lähti ja sehän oli mun omasta masustani! :LOL: En olisi varmaan edes ymmärtänyt mistä on kyse, jos en ennemmin olisi sitä täältä lukenut. Nyt saí vain sit silitellä masuansa ja naurahtaa että "kalvot ne siellä vain naksuu..." :whistle: Myös jokainen synnytys on erilainen..ainut mitä oikeastaan voi "ennustaa" on se, että toinen ja sitä useampi tulee sitä helpommin ja nopeammin, mitä useampi synnytys on takana. Voit varautua siihen että jos esikoisesi tuli (muistanko oikein) n.6h niin aika puolittuu kakkosella. Eli lähde ajoissa. =)
 
Mulla on rv 37+3 mutta ensimmäisessä ultrassa viikolla 12 sikiö oli 5 päivää isompi eli sen mukaan alkaa 39 viikko!! :heart:

Kyllä olisin jo ihan kypsä synnyttämään :eek: :eek:

Kaikki on valmiina vauvaa varten!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Noista synnytysten kestoista, mitä useampi... Minulla ensimmäinen 8½tuntia, seuraava 5 tuntia, kolmas viisi tuntia myös, neljäs sitten 22 tuntia.. =) että ei se aina lyhenekään.. tosin tässä neljännessä tilanne jämähti viiteen senttiin alun parin tunnin supistelun jälkeen, supisteli kyllä säännöllisesti ja kipeesti koko ajan, mut ei tarpeeks tiheään ja vasta kalvojen puhkaisulla ja tipalla saatiin loputkin auki.. Silti sanon että neljäs oli helpoin synnytys vaikkakin pitkä. Epiduraali tehos sit viimeiset 3 tuntia niin tehokkaasti että naureskelin ja työnsin tyttöä pihalle että ei tämä voi olla näin helppoa.. =) Et kyl jokainen synnytys tosiaan voi olla ihan erilainen, ei tiedä mitä taas odottaa. Hyvä niin kun ei tiedä, eipähän jännitä etukäteen niin. :hug:

marrasvauva
 
En muista, että olisi ollut kahdesta ensimmäisestä ennakoivia supistuksia. Kolmannesta ja neljännestä reippasti, mutta kummastakaan paikat eivät aueneet etukäteen. Kolmannen kohdalta kärsin koko päivän todella rajuista suppareista ja illalla, kun menin synnärille, ei ollut paikat avautuneet juuri mitään. Itseasiassa poika ei ollut edes laskeutunut. Tuli sitten kovaa ja korkealta. =) Neljäs tuli nopeasti, kun kunnon supparit alkoivat. Oli myös kaikkein kivuliain. Sitä kipua ei olisi pitkään kestänytkään. =)
Helpoin mulla on ollut toinen synnytys. Myös ainoa, mistä on tullut ponnistussuppareita. Tuohon helppouteen varmaan vaikuttaa, että kahden ensimmäisen ikäero on 1v 2kk.

Kaikki synnytykset olleet ihan erilaisia keskenään, niin kestävyydeltään, kuin kivuiltakin. Tää on siis eka kerta, kun mulla on auennut näin varhaisessa vaiheessa, enkä muista, onko harjoitussupparit olleet näin napakoita tässä vaiheessa. Välillä jo tuntuu, että kun vähän vielä voimistuvat ja säännöllistyvät, saa alkaa miettiä synnärille lähtöä. Toisaalta taas tuntuu, että yli menee, niinkuin muutkin.
Mä oon päättänyt, etten kauheesti mieti tota aikaa. Tulee sitten, kun on valmis. Hyvähän sen on vielä vatsan lämmössä kasvaa ja kehittyä. =)

Meillä on vauvan sänky vielä varastossa. Pitäisi kai hilata se sisälle.

Tänään 38+1
 
Tääl on sänky petattu kokonaa jo valmiiksi, päiväpeitto päällä, tyynynä pelkkä tyynyliina ja sit myöhemmin oon taitellu siisään harson tyynyksi. Kaikki olis valmista kunhan toi pikkunen tajuais tulla jo ulos :LOL:

Eka raskaus oli muistojeni mukaan ongelmaton, ei muistu mitää vaivoja mieleen, toisella olin väsyny, olis voinu nukkua aamusta iltaa ja yöt päälle ja suonenvetoja oli jonku verran, nyt kolmas tuntuu et kolottaa piparia, nivusia, supistelee, millon mitäki, tai sitte sitä ei vain yksinkertaisesti enää muista noita kahta ensimmäistä kunnolla :D

äippä&"hilima"RV.38+2
 
Tervehdys!

Tulipa poikettua taas äitipolilla ja olen tällä hetkellä vielä enemmän huuli pyöreänä kuin 10 päivää sitten - nyt oli virtaukset sitten liian kovat (?), kasvua vaatimattomat 100 gr (painoarvio nyt 2,3 kg) ja vauva pudonnut alimmalle kasvukäyrälle, mutta nyt ei ollut sitten mitään tarvetta jäädä osastolle vaikka asiat olivat enemmän vinossa kuin aiemmin vaan viikoksi kotiin laskemaan liikkeitä...


No, kaipa he tietävät mitä tekevät; jurppii vaan selitykset siitä kuinka jokaisella ultraajalla on oma käsiala ja heittoa voi tulla jopa 200 gr suuntaan tai toiseen, kun kyse on nimenomaan kasvun hidastuman seurannasta. Eivätkö he *piip* voi laittaa sitten samaa lääkäriä ultraamaan että olisi edes 2 kertaa sama käsiala jotta näkisi onko hidastuma todellista vaiko vain mittavirhe?! Alkaa oikeasti nyppiin... :kieh:

Jos menisi hetkeksi huilimaan jotta sais mielensä rauhottumaan.


Czarina & Lilliputti 36+5
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Tervehdys!

Tulipa poikettua taas äitipolilla ja olen tällä hetkellä vielä enemmän huuli pyöreänä kuin 10 päivää sitten - nyt oli virtaukset sitten liian kovat (?), kasvua vaatimattomat 100 gr (painoarvio nyt 2,3 kg) ja vauva pudonnut alimmalle kasvukäyrälle, mutta nyt ei ollut sitten mitään tarvetta jäädä osastolle vaikka asiat olivat enemmän vinossa kuin aiemmin vaan viikoksi kotiin laskemaan liikkeitä...
Meillä vaavan painoarvio oli viime viikolla 2500g (rv35+6) ja meillä myöskin oli painoa sen mukaan tullut vaan 100g reilussa viikossa.

Koita ottaa rauhassa, vaikka ei se aina helppoa olekkaan ja koitetaan luottaa sitten noihin lääkäreihin. Ja toivoa että osaavat asiansa. :hug:

 
Heips

Kiitos maminalle jälleen uudesta pinosta! :)

Tulin vain pikasesti ilmottelemaan, että kasassa ollaan! En ole saanut tässä nyt muutaman päivän aikana aikaiseksi kirjotella tänne mtn.. on ollut sen verran "kiireistä" :) Kummitytön ristiäiset olivat lauantaina ja tyttö tuli sitten yökylään, että vanhemmat pääsivät vähän juhlistamaan tytön kaunista nimeä (Kiira Mikaela) :)

Tänään täällä ollaankin sitten oltu todella väsyneitä... heräsin 11, käytin koiran, pesin pyykkiä, imuroin ja pyyhin lattian.. siinä olikin sitten jo tarpeeksi, että kömmin takaisin sänkyyn 13 aikaa.. ja lueskelin siellä aikani kirjaa ja nukahdin! :) 2 tuntia tuli sitten nukuttua päiväunia :) Nyt täällä koitan miehelle laittaa ruokaa, kohta tulee töistä kotiin!

Jonkin verran on lisääntynyt pahaolo.. ja alkanu olla semmosia ihme tuntemuksia alamasussa, ihan ku olis kuukautiset tulossa. Kaikkia hassuja oireita sitä ilmaantuukin! :)

Jaksamisia näille viimeisille viikoille kaikille kanssa odottajille.. :)

Mecu&Möhö 36+3
 
APUA mikä määrä viestejä:D:D Alotan nyt kommentoinnin tälleen pikkuhiljaa lisäilemällä.

Samir, lapsivesi oli ruskeeta kun vauva oli kerenny kakkaamaan siihen. Siksihän he sanoivatkin synnärillä ettei se ole lapsivettä, vaan limatulppaa.. (Heko heko--ihan oli tummanruskeeta ja täysin vetistä, ei yhtää limaista..!) Meninpä silti "näytille" vaikka piti varautuu kuulema siihen et miut passitetaan viel kotiin.. noin siis ohjeistivat puhelimessa. Synnärillepä sit kuitenkin jäin ja hain nyytin kotiin:D

Veijari, meil on sänky valmiina ja peitto pesty, mut lakanoita en viel oo laittanu, ku ei oo päiväpeittoa niin kerkee pölyyntyy. Vaatteet on eriteltynä hoitopöydän laatikostossa, muttei oo niitäkää vielä pesty.. "kerkeehän tässä" (kuuluisia "viimeisiä" sanoja:D)

Täysiaikaisuudesta; miekin oon vähä ulalla, kun kuitenki sit jossain sanotaan et RV37 on täysiaikainen, ja nythän esim mie oon rv37 menossa ku oon 36+3.. Et ei nyt sit oo hajuukaan, mut jos miun vauva ei viel oo täysiaikainen, niin muutaman päivän päästä on, joten ei kai sillä niin oo välii:)

Marrasmamma! siulahan alkaa kuulostaa jo lupaavalta!=) *peukut pystyssä, että pääsisit toimiin*:)

OnnenOmena, joo noin 6h siinä meni:) hyvin muistit.
Miule vaan toi anoppi tokas että "sie vaan kärsit aiemmin vaivoista, ei sillä oo mitään merkitystä vaikka nyt tulis kipeitäkin supistuksia.." et voi varautuu et lähtö tulee niitä aikoja millo esikoisestakin... vai niih..:)

Eihän sitä tiedä Sipra, vaikka pääsisitkin jo pian synnyttämään, miustakin ois kiva jos jotenkin paljastuisikin "vanhemmaks" tuo masu-asukki:D

Kauhee ku just huomasin et meillähä on vissii kolme nickiä tääl jotka alkaa "marras--" :D Meinasin jo mennä sekaisin :LOL:

Ennakoivat supistukset; siis ovatko kipeitä vai vaan niitä masun kovettumisia?

..Ja sit kysymys raskauksien kestoista niille joilla jo useampi takana, eli pitääks "myytti" paikkaansa, että kaikki lapset syntyy suht samoilla viikoilla (ellei tapahdu mitään terveydellisiä muutoksia, esim rask. myrkytys tms) ?

Mecu, samoja tuntemuksia täälläkin siis, noista menkkojen alkamisesta.. Kaunis nimi tuli siun kummitytölle:)

Czarina, ihme toimintaa.. Luulis että ottasivat vakavasti tollaset asiat..! no meet heti takas jos alkaa tulla vähänkää sellanen olo ettei kaikki oo kunnossa. Jaksuja sinne! Koita rauhoittua niin pikkunenkin voi paremmin :heart:

No siis hei, ei voinut muuta kun nauraa tolle PIPARIN KOLOTUKSELLE
 
LEP
Täällä on tänään koko päivän masuasukki möyrinyt. =) Silleen hiljakseen kokoajan jotain tuolla tonkii ja möngertää, ei oo näyttänyt uninen olleen tänään. Nyt sitten hikkakin iski kesken möngertämisen. Äipällä taas on mahdottoman kipee värkki ja alamasu... Tuntuu kuin alamasussa jotain repeisi, kun kävelee tai nostaa jalkaansa yhtään ylemmäksi tms. :whistle:
 
Täällä sänky odottaa edelleen kokoamista,miehellä on niiiiiiiiiiiin kiire ettei ehdi sitä hoitamaan.ja edelleen puuttuu jotain pientä,mutta ne ehtii vielä hoitaa :D
Sain sentään kokeiltua että imetysliivit ja kaarituettomat liivit on sopivat,joten niitä ei tarvi hankkia.Liivinsuojia on ja siteitä.
Vauvan vaipat puuttuu,samoin rasva,öljy..esim. kylpyyn pesuaine,tutti,tuttipullo..hmmh..rasioita maidon pakastamista varten.
Täällä oli joku kutonut tai virkannut,niin mäkin sitten alotin...löysin mun porukoilta kasan lankaa,joten paksu peitto on tulossa neidille.
Mitäs vielä..suppareita on alkanut iltasin tulemaan,semmosia suht kipeitä..eilen kattelin että pari tuntia tuli 10min välein ja siihen se sitten jäikin.Tää suppari maailma on niin uus mulle :LOL:

Mun mielestä se menee niin että viikkoja pitää olla se 37+ niin on täysaikainen.

Minäkin haluan jo omat vaatteet päälle,alkaa ahdistamaan kun esim ulos mentäessä en saa päälleni enää kun yhden takin.seuraava on toppatakki,eikä sitä voi vielä käyttää...miks mun mies ei oo joku jättiläinen ja sillä olis hurja takki mulle :LOL:

Tarhassa oli neidin kehityskeskustelu tänään ja selvis että vauva asia on mennyt todella hyvin perille.Tyttö hoitaa usein yksin nukkea ja istuu tuolilla/keinuttaa vauvaa sylissä.Jonkin aikaa saattaa muiden kanssa leikkiä ja sitten siirtyy aina jossain vaiheessa omiin nukke puuhiinsa.Samassa ryhmässä kun on 1v tyttö,niin usein käy silittämässä tätä kun esim. itkee.Eli mä saankin tytöstä hienon apurin :)


mamskeli ja kössi 36+3
 
Raskauksien kestot Mulla on kaikki 3 aiempaa syntyneet noin viikko ( 7-9 pvä) ennen laskettua aikaa, toisaalta tässä neljännessä raskaudessa kaikki on tähän asti ollut niin vaikeeta et varmaan menee yliaikaiseksi :LOL: myös synnytyksen kestot olleet ihan samat.

Nyt odotellaan taas viimeisiä koetuloksia missä mennään. Mulla on aiemmin raskaudet sujunu tosta noin vaan jumpaten loppuun saakka nyt ainut jumppa on laahustaminen vessaan ja takas.

Ihan olen kyllä kateellinen niille jotka vauvalle laittavat valmiiksi :'( Meillä ei ole edes makuuhuone valmiina ja vaatekaapitkin puuttuu. Vauvan tarvikkeet on kyllä laatikoissa nätisti ja ihana olikin niitä laitella. Talon kunnostus estää muuten noi lemmen asiatkin tosi tehokkaasti :|
 
Moi äiteet ja kipeät piparit!

On ollut mukamas niin kiire päivä, ettei ole ehtinyt aiemmin kirjottelemaan. Tänään on tullut käytyä puistossa, influenssarokotusta hakemassa sekä me & I -lastenvaatekutsuilla..

Koko päivän on päässä vähän juiminu ja illansuussa lykkäs semmosta huonohkoa oloakin. Se huonohko olo on jo ohi, kun ruisnäkkäriä pupelsin. Mutta päänsärkyä on hiukka jäljellä vielä.

Tyynystä vaaville, meillä oli vauvana tyynyn kohdalla pelkkä tyynyliina (kun niitä pukluja tuli, niin oli helpompi aina vaihtaa). En muista minkähän ikäsenä semmonen lastentyyny oltas hommattu?! Ehkä joskus reilu 1 veenä.

Lapsivedestä, miulla ne meni vasta laitoksella kalvojen puhkasun jälkeen. Ja lapsi oli myöskin ehtinyt veteen kakkimaan, mut miulla vesi oli vihreetä, ei ruskeeta! :eek: Se siis voi olla kakkauksen jälkeen kumman väristä vaan? :eek:

Sänkyä (eikä siis lakanoitakaan) ole vaaville vielä laitettu. Meillä on alkuun semmonen vauvakehto, missä koko (minun isänpuolen) suku on nukkunut. Se on ihan söde, mutta vie aika paljon tilaa! Niihin jalkoihin meinaa aina kompastua, vaikka kuin ois kehto sängyn vieressä! Luulen siis että kannetaan se omalle paikalleen vasta sitten kun tarve oikeesti on. On meillä pinnasänkykin ja luultavasti se tuohon isosiskon huoneeseen nyt kasataan. Hän kun niin kovasti haluaisi vauvan kanssa samassa huoneessa nukkua. Nukkukoon nyt sitten vaikka päiväunia samassa huoneessa. =) Eikä se kehtoaika kauheen pitkä ole, niin sit voi pinniksen siirtää meidän huoneeseen.

Maha-asukas on tänään ollut pikkasen villillä päällä! Melkein koko päivän möyrinyt. Nytkin puskee niin kovin tuohon kylkiluiden alle, että tuntuu että maha repeää!

Mitähän muuta.. Nyt ei tule just mieleen. Palaan myöhemmin kommentoimaan, nyt on pakko hetkeksi nousta seisaalleen, muuten lähtee taju. Niin kovasti toi uhmakas puskee!!!
 
:headwall: täällä hakkaa päätä seinään tyhmänä kun tajusin etten tiedä, miten vauva puetaan. okei kun vaippa ja body (pitkähihainen) tai alupaita&pikkuhousut alle. niin kun sisällä ollaan normaalissa sisälämpötilassa niin pitääkö olla päälle vahvemmasta kankaasta pusero tai pitkähihainen potkupuku? vai riittääkö esim hihaton potkupuku jolloin hihoissa on yksi kerros vaatetta (body) ja mahassa&selässä kaksi (body&potkari)? ja miten sitten alaosan kanssa, jos on potkupuku niin riittääkö se siis alaosan vaatteeksi että siis yksi kerros alas??

:/
 
Pikaisesti käyn täällä. Pääsin tänään sairaalasta, jossa olin siis taas 3 vuorokautta. Virtauksissa ollut vaihtelua, mutta tänään lääkäri sanoi että nyt erinomaiset.

Vauvan painoarvio on 1,9 - 2,3 kg, eli samoissa hyvin mennään Czarina.

Pääsin kotiin tänään ja kontrolli jälleen torstaina. Pieni prinsessa näyttää meille tulevan.

Nyt nukkumaan palaillaan. :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 37+0 tänään! :heart:
 
Piiku, mie puen varmaa just vaan sellai et body, puolipotkarit (terälliset vaikka) ja sit sukat. Jos kotona on viilee niin sen bodyn päälle vois vielä laittaa vaikka t-paidan tai hupparitakin tms tms.. tai jos on vaan housut, niin niiden alle esim sukkikset. Noin ainakin esikoista puin. Meillä oli sisällä aika lämmin. Jos oli viileetä niin saatoin laittaa puuvillatumputkin käsiin, ne esti myös hyvin raapimisen.

*muoks* niin ja sekin on ihan hyvä vaihtoehto niiku kirjotitkin, et body ja hihaton potku-haalari. Siihen voi laittaa myös sukat sit..:)

Mie näin jotain unta siusta (Piiku) :D ettet vaan olisi seuraava joka jakautuu:D:D

Toivon jo saavani armahduksen tän masun kanssa:D aamulla kun koitin noussa ylös niin eihän siitä meinannut tulla mitään! Tuntuu et ois aika isokokoinen.. Liitoksetkin senku paukku kun vihdoin ylös pääsin.. :eek: mieli tekis jo synnyttämään, mut ihan varmaan menee laskettuun aikaan asti :kieh:

mamina 36+4
 

Yhteistyössä