*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Pamppis, mie en oo erityisemmin koskaa 'perustanu' siitä mein lääkäristä (siula lienee sama kun miulakin, Ruot...), miust hää on jotenki omituinen.. Ei oo koskaan osannu sanoo oikee juuta eikä jaata mihinkää, eikä mee hänen käynnillään ku joku 5min, --tai maksimissaa 10!!

Nytkin oli aika omituista kun miulta oltii "poistamassa" viimeinen nla lääkäri vaan siks kun käyn äippäpolilla tarkastuksissa.. Mut esim miule ei edes joka kerta oo tehty sisätutkimusta äpkl-käynnin yhteydessä..! Nyt sit soitin viimeviikolla neuvolaan et eiks miulekin kuitenkin kuulus se neuvolanlääkäri niinku muillekin, ja sit sanoin vaa et on supistellu niiiiin paljo, et ois kiva tietää se kohdunsuun tilannekin..:)D vähä piti liiotella=))
...mut kuitenkin, miusta ois ollut tyhmää jos en olis saanut kohdunsuun tilannetta (saati muita lääkärin kertomia) selville kun seuraavaks vasta pari päivää enne laskettua aikaa.. mitä se tieto sit enää kiinnostaa.. Enkä aio enää sillo olla raskaanakaan:D:D

Tulipahan valitusta taas :ashamed: , ottaa päähän kaikki, kun on kauheesti paineita yksien synttäreiden ja isänpäivän kanssa!! Esikoinenkaan ei anna yhtää omaa aikaa, tunnin yritin nukutella häntä, ja sit luovutin, edelleen kukkuu tossa sängyssä, joten on kai pakko miunkin käydä nukkumaan jotta hää malttas..:(

Minkähän ikäsiltä vois muuten jättää päikkärit pois????? jos alkas onnistua sellaisen toimenpiteen myötä paremmin nää iltanukahtamiset..(?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis, mie en oo erityisemmin koskaa 'perustanu' siitä mein lääkäristä (siula lienee sama kun miulakin, Ruot...), miust hää on jotenki omituinen.. Ei oo koskaan osannu sanoo oikee juuta eikä jaata mihinkää, eikä mee hänen käynnillään ku joku 5min, --tai maksimissaa 10!!

Joo, sama täti Rahikaisella (se sen työviitta on muuten aika erikoinen - tulee ihan joku Kylli-täti mieleen!!)... Ootko siis vielä käyny 'mein omassa' neuvolassa, vai vaihdoitko muuton myötä toiseen neuvolaan? Vaiko sama lääkäri sielläkin? (kyselyikä :D) En ole minäkään kauaa hapantunut sisällä. Ja itseasiassa tänään sydänäänten kuuntelu oli ohi varmaan sekunnissa! Oma neuvolatätsymmehän kuuntelee ne aina ihan kunnolla.

Noihin päiväuniin, meillä tuo saparoneiti (1,5 kk vajaa 3 vee) nukkuu vielä päikkärit ihan suosiolla. Kaksi kertaa on jättänyt ne elämänsä aikana nukkumatta ja ne illat oli yhtä h...ttiä. Normaalisti käy nukkumaan siinä ysin pintaan (tänän tosin 1,5 tuntia myöhemmin kun oli niitä vieraita). Välillä koittaa inttää, ettei väsytä. Sillon saa mukaansa sänkyyn jonkun kirjan ja yövalon valossa sitä lueskelee sekä rallattelee läpi kaikki päivän jutut. Ja on meillä välillä noita iltasatujakin lueskeltu ja sen jälkeen pusu poskelle ja hyvää yötä. En vaan ole sitä iltasatukäytäntöä vielä ihan vakituiseksi ole ottanut, koska tiedän että olen poissa ainakin sen kolme iltaa nyt ihan lähiaikoina ja tuo isi ei ole kovin halukas satujen lukija.. Aattelin, että otetaan siitä sadusta sitten semmonen yhteinen tyttöjen juttu. Vauva odottelee isin kanssa sen aikaa.

Niinnoista päikkäriestä vielä, jos teillä ei meinaa asettua illalla neiti millään, vaikka kuinka nukuttelisi. Niin silloinhan tietty voi olla, ettei niitä päiväunia enää tarviiskaan. Sekin kun on vissiin tosi yksilöllistä nuilla ipanoilla. Tai sit jos ainakin lyhentäis niitä pikkasen.

Kai se tästä sänkyyn pitäs jo könytä. Ei vaan ihan kauheesti vielä väsytä. :/ Tai väsyttää, mutta ei nukuta. Tiedätteks tunteen?
 
Huomenta!

Oli pakko kammeta itsensä ylös sängystä, kun taas toi pahaolo vaivaa makuuasennossa :x

Olittepa ollut taas eilen ahkeria kirjoittajia :D Kiva oli lukea täällä aamun pimeydessä teidän juttuja.
Ehkäisy Me tuskin otetaan mitään ehkäisyä käyttöön, kun tämänkin raskauden saamiseksi on mennyt yli 4v ja todella raskaat lapsettomuushoidot. Jos tulee luomuna niin se saa sitten tulla. :whistle:
Tänään meinasin jaksaa lähteä ostamaan isänpäivälahjan ja samalla reissulla täytyisi varata leffaliput uuteen Bond-leffaan. Toivon todellakin, että jaksan istua paikallani leffateatterissa sen reilut 2t mitä se leffa kestää. Täytyy varmuuden vuoksi varata reunapaikat jos tarvitsee käydä vaikka vessassa :D
Nyt taidan lähteä aamupuuron keittoon. Joskohan se mieskin jaksaisi nousta sängystä ylös...
 
Huomenta! Se ois meikäläiselläkin 37vk täynnä!

Eipä mene kuin muutama päivä niin koko pino ollaan täys-aikasia:D

Pamppis, niin jos vaikka lyhentäs niitä päikkäreitä...
Kyl miulakin on käsitys et viel 3v vois nukkua unoset.. jospa tää on vaan joku vaihe.. voi tehä noi synttäritkin ja isin poissaolo..

Tulipa herättyä sit varttii yli 5!!! |O No tälläst tää loppuaika on, uni ei maistu, muuta ku sillon kun EI pitäs (tai siis just sillo ku ei voi nukkua...)
Ah kuinka "helpolla" pääsettekään työ kellä ei vielä oo yhtään lasta..:)


~~Mamina~~
 
Huomenta!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Meillä kans taistellaan lasten kanssa nukkumisten kanssa ja yleensäkin iltarutiineista. Meillä nuorin on ollut vauvasta asti turhankin ääniherkkä. Herää siis pieneenkin ylimääräiseen ääneen. Pakko saada neiti päikkäreille klo 12-13 välillä. Muuten vaikuttaa iltaan ja kun nuo koululaiset tulevat kotiin kahden jälkeen, niin herää joka tapauksessa siihen.
Illat on ihan kauheita. Olen yrittänyt tolkuttaa noille teineille, että meillä on pakko rauhoittaa illat, jotta pikkuiset malttavat mennä ja saavat nukuttua ajoissa. Eilen taas poika oli mopoilemassa kavereiden kanssa ja tuli kotiin vasta kymmenen maissa ja sitten täysi hulabaloo päälle. Siskon kanssa oli pakko tapella sen verran, että koirat riehaantuivat ja kuopus ponnahti ylös sängystä. Itse on kans iltaisin niin väsynyt, ettei jaksais mitään ylimääräistä.
Sitten, kun olivat saaneet pikkusiskon herätettyä, molemmat painuivat nukkumaan ja valittivat, kun eivät saa nukuttua, kun pikkusisko häiritsee. :headwall:
Mulla palo käämit ihan totaalisesti. Verenpaineet oli varmaan pilvissä ja välittömästi alkoi supistella, jota sitten jatkui pitkin yötä.

Vauva on vaihtanut asentoa. Selkeästi on vatsassa enemmän tilaa. Oisko tuo laskeutunut kunnolla? =)

Tänään 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
Huomenta!

Oli pakko kammeta itsensä ylös sängystä, kun taas toi pahaolo vaivaa makuuasennossa :x
Huomenet!

Teho, sama täällä! Siis että pitkällään on paha olla! Eilisiltana arvoin sen nukkumaan käymisen kanssa, kun tuntu että pukli tulee jos päänsä kallistaa tyynylle. Ja samalta tuntuu nyt, vaikka hereillä olen ollutkin jo ylo puol tuntia. Olen huomannut, että se johtuu ihan täysin missä asennossa tuo asukas takamustaan pitää! Yleensä sillä on se tossa oikeiden kylkiluiden alla, se ei tee heikkookaan, mutta nyt on takamus keskellä ja olo on: :x .

Ei oikein mieli tekis mitään aamupalaa lähtee ettimään, mut kai se on jotain otettava. Mieli teksi jotain raikasta, mut mitä?!?! HEdelmiä tuolla olis, mutta kun haluisin jotain vähän tukevampaa (mutt kylmää kuitenkin)!

Joo, täällä kans 37 vkoa täynnä!!!! Siis kk:ten mukaan, nt-ultrassahan se näytti 5 vrk pienemmältä, mutta eivät enää rakenneultrassa moista epäilleet. Tosin nt:hän taitaa olla tarkempi tuossa iän määrityksessä. Noh, anyhow...

Täytys vissiin laittaa vähän uuneihin tulta. Hitto kun en tajunnut ukkoa pyytää puita kantamaan enneks töihin lähti. Täytyy ite hiissailla niitä tuota alatallista pikkuhiljaa. Eipä tuolla ole ku 5 astetta pakkasta, mut toi lämpöpumppu huutaa semmosella volyymillä, et korvat säästyy, jos noita tulia vähän virittelee (meillä ei siis ole päällä muita lämmityksiä - ollut yli kahteen vuoteen). Paitsi tietty kivilattioiden lattialämmitykset, mutta ne lämpee vaan yösähköllä.

Teho, en haluu olla kauheen utelias, eikä ole pakko vastata. Muttakun mainitsit noista lapsettomuushoidoista.. Olitteko hoidoissa koko sen 4 vuotta, ettekä luovuttaneet? Ja lähtikö tää vaavi alulle ihan luonnollisin keinoin, vai keinohedelmöityksellä?

Hitsi ku noi asiat on niin vaikeita. Kaveripiirissä on liian monta tapausta, ketkä eivät ole onnistuneet lapsia saamaan edes apujen kanssa. :| Toiset kävi 9 vuotta hoidoissa ja sanoivat että nyt riittää (koeputkihedelmöityksiä myöten kaikki kokeiltu) ja toiset on nyt tietääkseni reilun vuoden hoidoissa olleet, mutta meinasivat hekin vissiin lopetella, kun ei se ihan ilmasta touhua ole. Muilla sitten ollut PCO:ta yms....

Välillä vaan tuntuu kauheelta, kun itellä on onnistunu nää molemmat suht pian (eka 3. kierrosta, tää 4. kierrosta) ja toisilla ei millään. Sen takia en tästäkään raskaudesta uskaltanut alkuun iloita tai kavereille kertoo kun yhdet olivat vasta viime joulun alla km:n kokeneet (kahden vuoden yrityksen jälkeen)... Nää on niin vaikeita asioita. :/

Mut nyt jotain raikasta etsimään! Mukavaa perjantaita!!!
 
Huomenta :)
Päikkäreitä olitte pohtinu. Meillä esikoinen lakkas nukkumasta muistaakseni parin vuoden ikäsenä, huomasin vaa yx päivä että olin 3 t yrittäny laittaa päikkäreille. Sitte ku 4 veenä siirty tarhaa ni alko kyllä nukkuu niitä unia taas. On vähäunista tyyppiä toi poika.

Odottelen et saan lähetettyä ton koululaisen kouluu ja isäntä ku on menossa tänää tarhalle isänpäiväaamupalalle ni mun ei tarvi mihkää lähteä, voin vetää sen viltin korville.

Eilen just pohdin et mihin jäi se mun energia vaihe? Ku välil käyn lukee esim. alkukuun pinoa ni siellä moni ahkerana leipoo pakkasee ym... Mä en jostain syystä saa mitää ylimmäärästä aikasex :ashamed: mä käytän paljon aikaa nukkumisee :whistle:
 
Huomenta tytöt! Joo-o...Tulipahan nukuttua melkosen hyvin. Seiskalta oli sitte herätys ja kohta vien tytön kerhoon.
Edelleen ei mitään merkkejä mistään... :kieh:

Mä ajattelin kanssa lyhentää pojan päikkäreitä, kun illat on melko vaikeita sillä saada unta. Onneks ollaan päästy tosta nukuttamisesta, et poika laitetaan sänkyyn ja siellä se lukee aina hetken ja nukahtaa sitte tunnin päästä (nykyään). Ennen se nukahti melkein heti eli ei vissiin nyt sit tarvii niin pitkiä päikkäreitä. Ajattelin et se tunti olis varmaan ihan jees.

Mullaki iskee väsymys just silloin ku ei pitäis... KOitan aina saada muksut nätisti leikkimään vaikka legoilla niin mä meen sohvalle istumaan ja suljen silmät siinä hetken.

Noniin, jos lähtis pukeutumaan. Joutuu käynnistellä autoa vähän ennen lähtöä että saa vähän näkyvyyttä ajoon.... :D
 
|O Huomenta vaan...
Vihdoinkin ne supistukset eksy tänneki, kolmen jälkee oon tuntosen nukkunu ku supisteli, yöllä kyllä kuvittelin jo tähän aikaa olevani laitoksella, mut ei oo oikein edistyny, ei auta ootella ku et alkas ny tapahtuu, miehellä olis huomenna työpaikan reissu, mut en kyllä uskalla päästää sitä jos tä ei oo tämän päivän aikana syntyny :D

Eilen kävin siel neuvolassa, mut eipä mitää kummosta, paino tippunu -140g/vko jee, jee, ihme :eek: , pisu puhdas, hemppa 137, sykkeet n.136, oli jo niin alhaalla et olis valmis syntyy ja niinhän se saiski ;)
 
Huomenta taas!

Eilinen neuvola meni hyvin, sormiturvotus nivelissä on kuulemma ihan normaalia. Jos se jatkuu pitkään synnytyksen jälkeen niin sitten pitää miettiä onko siinä muutakin.

Paino noussut alusta noin 14kg...! Missä se näkyy? Oikeasti, vain mahassa. Pinkee kuin rantapallo. Tietty se turvotus on ollut mun kaverina ihan alusta asti, siitä varmaan muutama kilonen.

SF mitta oli 36,5...! siis oikeesti, minkähän kokoinen kaveri tuolta vielä punkee...?

Sydänäänet samaa tasoa kuin ennenkin. Ääniä kuunnellessa neuvolatäti kyseli onko mua supistellut. Sanoin että on vähän. Tädillä oli niin hassu ilme että piti kysyä miksi se sitä tiedusteli. Hän sanoi, että ihan kuin nyt supistaisi, tuntuisi käteen siltä. Mä en tuntenut mitään....! :eek:

Inhottavaa kuulla että osa teistä voi pahoin! Koittakaahan jaksaa! :hug:

Ajatelkaas, nelisen viikkoa maksimissaan, sitten käynnistellään jos ei jo ole tullut ulos. :heart:

Mulla on kummallisen hyvä olo. Ainoa on se, että nivuset, alaselkä ja lonkat kärsii - liitoskivut palasi. Tälläisiä ortopedisiä ongelmia enemmänkin, muuten hyvä olo. Tietty väsy puskee jos vähänkin enemmän yrittää päivän aikana touhuta, mutta siinä se sitten onkin.
 
Tänään 38 viikkoa täynnä!! :) ( Tai sitten se 38+5!) :eek:

Mulla on vihdoinkin se nlalääkäri tänään, on sitä odoteltukin! :D

Minun vauvan sykkeet on ollu 120 ja 130 välillä jo kauan.. Rauhallinen kaveri! Vai mistähän se johtuis..? :/

mulla on sama juttu, että kun käy nukkumisasentoon niin oksettaa.. Yölläkin pitää välillä käydä ykällä! Vauvan pylly on tuossa pallean kohdalla, jalat sojottaa oikealle kyljelle... Voiskohan se johtua tuosta pyllyn asennosta? :heart:

Kyllä ehkäisyasia mietityttää.. Olisin valmis tekemään sterilisaation, mutta se nukutus ei houkuttele samaan aikaan kun synnyttää! :whistle:

Onko hormoonikieruksata kokemuksia? Pillerit mulla lihottaa ainakin.. :| Eli ei kiitos! :kieh:
 
:wave: Pikainen tervehdysvilkutus!

Täällä oltu taas viikko ilman konetta, pitäis uuteen satsata vihdoin ja viimein kun näin alkaa reistaileen. Ihan terveellistä tietysti olla ilman, saa jotain tehtyäkin kun ei tarvi koko ajan tuijottaa ruutua. :)

Täällä viikkoja 37+6. Painoarvioultra oli viime viikon tiistaina ja sillon painoksi annettiin jo 3080g eli ei mikään pieni mies tulossa. Lapsivettä vähänlaisesti, täytyi heidän käydä konsultoimassa toisessa huoneessa onko aihetta lisäkontrolleihin mutta oli sitä kuitenkin tarpeeksi. Kiva kun oli harjoittelija ja ultrasivat oikein pitkään ja hartaasti kaikki. Seuraavana päivänä pikalekuri (miks niillä pitää aina olla niin kiire aikataulu). Sormelle auki, kanavaa jäljellä, vähän pehmee. Mitenköhän hän sen sanoi. Saa tulla jos on tullakseen. Aika kovakourainen täti oli. Auts.

Kotona töhötän, esikoinen hoidossa vaikkakin ollut pois satunnaisia päiviä. Mutta kun hän ei nuku kotona päikkäreitä niin aika väsyttävää on. Joku kysyikin päikkäreistä niin tuo meidän 2v 9kk nukkuu kotona vain harvoin päikkärit, hoidossa aina. Minun mielestä hän tarvitsisi unet vielä kun on sitten yleensä aika mahdoton illalla, mutta on jotenkin ylpee siitä ettei nuku. Kertoo kaikille tutuille ja tuntemattomille "minä en nukkunutkaan tänään"... Iltanukahtamiset on meillä aina helppoja, nukkuipa päikyt tai ei. Puol ysi viimeistään itsekseen nukahtaa iltasadun ja laulujen jälkeen.

Paikkoja järkkäilly täällä ja "to do" -lista lyhenee onneksi. Mutta sairaalalaukku pakkaamatta ja vauvan vaatteet. Muistan, että puhuttiin niistä kotiutumisvaatteista, mitä vauvelille päälle, mutten muista mikä kuukausi ja mikä sivu eli voisiko joku ystävällinen kirjoittaa millä vaatteilla vauva kotiutuu teillä? Kyllä nyt suurinpiirtein tietysti tiedän mitä hän tarvii. Nyt kun ei tiedä onko pakkasta vai paljon plussaa, pitää varmaan olla vähän extraa mukana.

En kaikkia teidän juttuja ole vieläkään ehtinyt lukea, mutta takaperin olen edennyt sivuja ja muutama juttu - valkovuoto täälläkin lisääntynyt runsaasti. Välillä mietin liekkö limatulppaa jo tai muuta kun niin sotkee. Esikoisesta en muista limatulpan irtoomista. Ja vedetkin avitettiin ulos sairaalassa, jännä nähdä miten nyt.

Pupuilua - meillä on ollut viime aikoina tyyliin kerran viikossa, mutta nyt toissa iltana oli kyllä jo melkein mahdotonta. Mikään asento ei tuntunut onnistuvan ja kikateltiin kun teinit. Viime raskaudessa onnistu kyllä hyvin vielä viimisenä iltanakin (ajattelinkin että se ja kova saunominen käynnisti touhut), liekkö möhkömpi ja huonokuntoisempi minä tällä kertaa.

Ehkäisystä - mulla oli "minipillerit" (cerazette?) ensin viime kerran jälkeen, sitten kun imetyksen lopetin niin omat Harmonetit. Toisaalta voisin harkita muuta vaihtoehtoo tällä kertaa. Pitäisi selvittää, muistaakseni siitä puhuttiin sitten ekalla neuvolakäynnillä synnytksen jälkeen.

Turvotus - myös täällä sormet tönkkönä aamulla herätessä. Nivelet varsinkin. Inhottava kun mulla on valmiiksi toisessa kädessä ns. napsusormi joka jää aina yöllä koukkuun niin että pitää toisella kädellä rusauttaa ylös. Nyt sekin pahempi.

Meillä kotona lisästressiä aiheuttanu kihomatoepäily. Kävi kaveri kylässä jonka tytöllä olikin madot reilu vuorokausi käynnin jälkeen (tiedettiin et heidän hoitopaikassa on ollu). Ja nyt meillä tyttö alkoi viikko sitten raapimaan takamusta. Mutta raapii pyllynposkia joissa ihottumaa (yleensä hänellä ei mitään). Silti tehty pari yöllistä yllätyshyökkäystä taskulampun kans takapuolen suuntaan, onneksi ei tulosta. En todellakaan haluaisi tähän tilanteeseen matoja ja pesemisrumbaa...

Ja Ti-Ti Nallekin nähtiin ja halattiin kaikki läpi. :)

Äh, nyt jotain muuta tekemään. Tää meidän vanha kone puhaltaa jotenkin kuumaa ilmaa et hiki tulee tässä istuessa. Mukavaa päivää ja viikonloppua ja suppareita niille jotka niitä jo kovasti haluavat!

Taneli
 
MAMINA Mä arvailin jo tossa aikasemmin että tää syntyy joko 17.11 tai 20.11. En tiedä ootko jo laittanu listalle, mut voi nuo lisätä tonne, mikäli saa paria päivää veikata. 17.11 kuullostaa kyl paljon paremmalta, et siihen olis 1,5 viikkoa :LOL:

Edellisen kanssa sai jääkiekko aikaseksi muutaman supistuksen, mut eilen Suomen matsia katsellessa...ei mitään....

Veijari Ehkä mullaki sit on noita supistuksia vaikka en tunne niitä ;) Sisko kertoi tai muistutti eilen että kun se synnytti toisen poikansa niin sillä kerkes olee ehkä 1,5-2 tuntia supistuksia ja sit oli poika ulkona. Ennen sitä ei supistuksen supistusta...ainakaan niin että olis tuntenu niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Hei, puuttuuko joltain jotain tietoja noista 1.sivun jutuista?? Jos haluat lisätä veikkausta synnytyspäivästä tms, ni kirjota viesti missä lukee otsikossa MAMINA, niin huomaan ja tajuan muokkailla:D
Meillä on toi LA 17.11....jotenkin vaan on semmonen olo, et siihen ei osuta, kun ei mittään merkkejä ole ollut. Noh, eihän sitä koskaan tiedä, omasta puolesta sais vaikka tulla jo :)
 
Pamppis Meidän masuasukit taitavat viihtyä samassa kohtaan eli keskellä vatsaa ja myllätä siinä minkä kerkeää :LOL: Kaurapuuron syöminen oli tosi hauskaa, kun koko ajan toinen rummuttaa vatsan läpi pöydän reunaan :D Kyllä siitä lapsettomuushoidosta saa kysyä. Me yritettiin luomusti 2v ja hoitojen kautta 2v. Meillä mentiin suoraan mikroinjektiohedelmöityshoitoihin eli kaikista rankimpiin hoitoihin, koska miehellä synnynnäisen vian takia todella vähän siittiöitä :'( Mutta onneksi nyky lääketiede on löytänyt apukeinoja myös miehistä johtuviin ongelmiin ja nyt ollaan näin onnellisessa tilassa :heart:
Veijari Mullakin on tullut tähän mennessä kiloja just toi 14 kg, mutta onneksi kaikki kilot on tainnut mennä mahan alueelle. Vähän kyllä ahistaa toi kilojen kasvu ja eilen olin jopa vähän masentunut tosta kasvusta. Mies onneksi oli ihana ja "pakotti" mut syömään illalla, kun yritin vaivihkaa paastota illan pelkän veden avulla.
Nyt lähden sinne shoppailukierrokselle. Enpä taida uskaltaa mennä minnekään Lindexille, kun kuitenkin sieltä tarttuu mukaan jotain "pientä" vauvalle, taas :ashamed:
 
LEP
Huomenet! Täällä tuli nukuttua mukavasti lähes kymmeneen, kun yöllä piti katsella big brotheria netistä. :D Pitää seurailla muiden bileitä, kun itse ei ole nyt päässyt mihinkään bileisiin aikoihin. Aamu alkoi sillä, että päätin ottaa Levolacia annoksen, kun masu niin kovana ollut. No kappas, just sain kulautettua sen alas ja kiirus tuli vessaan! Tottakai just nyt maha olikin jo valmiiksi ihan sekaisin. Saa varmaan tänään vessassa sitten juosta. :LOL:

Mä jo välillä mietin, että onko tuo vuoto valkovuotoa vai lapsivettä, kun on tosiaan niin lirua mitä välillä vuotaa. :whistle: Mutta eiköhän se vaan ole tuota valkovuotoa edelleen. Mukavaa tarkkailla kaikenlaisia ihme vuotojaan kokoajan... |O

Lisäys... Kokeilin sitten tilaamiani carriwellin liivejä ja eihän sitä ollut pelkoakaan, että isoinkaan koko olisi riittänyt näille rinnoille! :snotty: Kupeistaan hyvin pursus rinnat yli. Et kai se vaan pitää ostaa sitten niitä 50-100? väliin meneviä liivejä jo ekoiksikin. :whistle:
 
Mulla oli tänään neuvola, kaikki on edelleen kunnossa. Neuvolassa oli harjoittelija mukana ja terkkari yritti opettaa häntä tunnustelemaan miten päin vauva on masussa. No, olin aika kauan siinä selälläni ja lopulta oli pakko sanoa että nyt on pakko päästä välillä ylös tai lähtee taju. Tuli todella huono olo ja siinä sitten nojailin etukenossa hetkisen että voitiin taas jatkaa tutkimuksia :) Harjoittelija oli ihan paniikissa ja kyseli että johtuiko se siitä kun hän paineli vatsaa tms. Hih, tosi hauskaa jos toinen raukka sai traumoja meikäläisen käsittelystä :LOL:

RV 37+0 vauva on täysiaikainen, JEE!
Paino -700 g / vko
Turvotus +
RR 112/76
U-prot/U-gluk -/-
Sf-mitta 34 cm
Tarjonta RT
Syke 155
Liikkeet ++

Painoarvio jäi sitten tältä kerralta tekemättä, kun terkkari ei halunnut pitää mua siinä selällään yhtään pidempään kuin oli pakko. Mutta jos viimeviikkoinen arvio oli 2600 g, niin kaipa vauva nyt on jotain 3000 g paikkeilla.

Sf-mitta oli laskenut, johtuu varmaan siitä että vauva on terkkarin mukaan vähän laskeutunut edellisestä käynnistä, ainakaan ei maininnut mitään erityistä huolen aiheita. Paino on mullakin tosiaan laskenut, mulla ei vaan ole nälkä ja sitten yksinkertaisesti unohdan syödä... Ja tosiaan koko ajan pitäisi olla jotain puputtamassa, kun ei pysty syömään kuin ihan vähän kerraallaan :)

Sairaalakassikin on nyt sitten valmiiksi pakattuna ja odottaa vaan lähtöä :) Tuskin tässä vielä muutamaan viikkoon mitään tapahtuu, kun ei ole ollut mitään merkkejä siihen suuntaan. Eikä mulla oikeeasti ole mitään kiirettä edes synnyttää vielä, ihan mielelläni kerään vielä vähän aikaa voimia :saint:
 
MITÄ TÄÄ ON??? Ei olla saatu edes yhtä sivua tänää vielä!!! :LOL: Tulin kertomaan että sain siivottua vähän tänää. Lopputulos: Lonkka kipee, väsyttää ja kaks supistusta tais tulla. En oo ihan varma. Jee... :/ Nyt olis vielä olkkari jälel et jos sen imurois...en jaksa pestä sieltä lattiia ku se on puhdas...tai ei näy ainakaan läikkiä... Eteisen pesen huomenna ku tuo mies tekee tänää sitä remppaa, niin juoksee tos ees taas ja levittää kuitenki purua ja muuta pa*skaa.
Eilen olin saunassa, mut tänääki tekis mieli... Kait se on sitä ku lähtö voi tulla koska vaan ja sit tietää että saa saunomisen jättää vähäks aikaa. Aika nopsaa mä oon menny kuitseki aina saunaan ku ei oo ommeltu mistää kohtaa, niin oon vaan suojannu lauteet hyvin niin oon päässy rentoutumaan. Toki olen odottanu että pahin vuoto on lakannu...Olis aika ällöö mennä saunaa ku veri valuu jalkoja pitkin ku sangosta kaatais.. :LOL:

LEP Seuraatko usein BB:tä. Piti seit se Hennaki sinne tunkee... |O Tapahtuikohan siel mitää ekstraa siel bileis eilen , meinaan vaa et kannattaako kuluttaa 2 tuntia siihen ohjelmaan tänää. Mua kiinnostaa lähinnä et kuka sielt lähtee sunnuntaina ulos. Vois se Tuuli lähtee. Sil on ärsyttävä ääni... :ashamed: Hyvät on perustelut...

Noniin...tää lähtee jatkaa imurin kanssa heilumista... Et se tulee viel tehtyä... Jos jaksan niin voisin saunan kuurasta läpi...Siitä on niin pitkä aika ku seki tuli viimeks pestyä. Laiska ku oon :D
 
Heippa kaikille!

Kävin tänään äitipolilla ja hieman tuli ristiriitaiset fiilikset. Lääkäri oli tosi mukava nuorehko nainen ja ultrasi tosi perusteellisesti. Nosti Albetol annosta suoraan hoitotasolle ja kehui kurissa pysyneitä sokeriarvojani. Istukka oli yllättäen vasemmalla kyljessä, kuitenkin niin, että vauvan pää jää sen alapuolelle, joten ei estettä alatiesynnytykselle. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2 cm, pehmentynyt ja sormelle auki. Käyrätkin oli ok, mutta: määräsi sitten varalta toksemialabrat ja sain puhelinsoiton iltapäivällä äitipolilta. Labrat oli muuten ok, mutta trombosyytti (=verihiutale) arvoni oli 109 kun alaraja on 150. Tammikuussa otetuissa labroissa trombosyytit oli 167, eli normaalit . Onko kenelläkään todettu vastaavaa? No, piti tietysti googlettaa heti ja ilmeisesti 8% raskauksista verihiutalearvot tippuu tilapäisesti ilman sen kummempaa syytä ja toisilla se liittyy raskausmyrkytykseen. Minullahan tuo verenpaine temppuili jo ekassa raskaudessa. Pissa on ollu kyllä aina puhdas eikä nyt ole edes samanlaista turvottelua kuin esikoisesta. Kehoittivat nyt seurailemaan tehostetusti omaa vointia ja vauvan liikkeitä ja tarvittaessa heti vaan viikonloppunakin äitipolille jos siltä tuntuu. Maanantaina olis kontrolli labrat ja tiistaina lääkäri. Hyvähän se tietysti on kun tarkasti seurailevat :) Kai ne sitten käynnistelee jos toksemian merkkejä tulee, vauva on kyllä jo ihan hyvän kokoinen, painoarvio oli 3225g joten tere tulemast vaan ;) (tosin esikoisen painoarvio oli samoilla viikoilla myös 3200g ja neljän viikon päästä kun syntyi niin painoi 3300g).

Mamskeli: Myöhästyneet synttärionnittelut! Sattuipa la saimoihin aikoihin, aiemmin olisin sanonut että sinä kyllä "voitat synnytyskisan" kun esikon kokemuksen perusteella räjähtämisaikani olisi lähempänä itsenäisyyspäivää, mutta tämänpäiväisen jälkeen en olisi niin varma :D

T: Äitikkä78 rv 37+1
 

Yhteistyössä