*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

LEP
Täältä huomenet kanssa aamuhuutoon! :wave:
Paikalla ollaan ja ei edelleenkään merkkejä mihinkään lähdöstä. Ei supistuksia yhtään. Tänä aamuna masusta pari kertaa kuulunut sellainen *naks* ääni, minkä kuulee ihan selvästi. :) Mikälie siellä naksahtelee... Vaava on kova kaivelemaan kohdunsuuta välillä ja tuntuu eriiiiittäin mukavalle! |O Mutta ei täällä ainakaan ole masu laskeutunut yhtään, eikä varmaan vauvakaan ole mihkään kiinnittynyt.

Lunta on tullut kyllä mukavasti tännekkin ja minustakin ois ihana mennä lumitöitä pihalle tekemään, mutta ei sitä saa mennä. Pitää malttaa mielensä. Lääkärikin kun pelotteli niin sairaalassa silloin, että pitää muistaa välttää kovin raskaita töitä tässä vaiheessa jo istukan irtoamisvaaran takia. :/ Nooh, eiköhän tuota tänä talvena ehdi niitä lumitöitäkin vielä tekemään.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että odottavan aika on pitkä! :D Muistan hyvin kun ystävälläni meni raskaus siihe rv42+0, niin kyllä hänelläkin ne kaksi viimeistä viikkoa oli yhtä tuskaa kun odotti vaan että milloin syntyisi ja kaikki muut sitten synnytti ympärillä. :whistle: Toivottavasti tämä haluaa tulla aikaisemmin!

Uusille vauvautuneille kovasti onnea ja vauvatuoksuista arkea!! :flower: :hug:

LEP ja napero rv39+2
 
Onnittelut pikkuisesta Typy82 :heart:

Täällä siis edelleen ollaan :wave:

Ei mitään merkkejä siihen suuntaan, että vauvalla olisi haluja tulla maailmaan. Kukapa tuohon tuiskuun nyt vapaaehtoisesti haluaisi :LOL:

Ajattelin lähteä pienelle lenkille, vaikka tuota lunta vielä pyryttääkin, jos se vaikka saisi jotain actionia aikaiseksi tuolla masussa :)
 
Terveisiä tuiskusta!

Päätin lähteä tänään kävellen neuvolaan, että pääsis vähän nauttimaan lumesta. Mielettömästi sitä oli tullutkin, n.30cm. Oli ihana tepastella lumessa, mutta olikin niin liukasta, että muutaman kerran jalat lähti luistamaan eri suuntiin. Nopeesti sain jalat yhteen ja pysyin pystyssä, mutta nyt on aivan sairaat liitoskivut! Kävely on todella vaivasta. Kotimatkaan meni tuplasti kauemmin.

Neuvolassa ei mitään uutta. Paino oli tippunut jopa 100g, mutta silti sf-mitta kasvanut sentillä
:kieh: Yritin saada lähetettä äitiyspolille, että tarkistaisivat mahtuuko tämä jästipää tulemaan alakautta, mutta eipä mua taas kovin vakavasti otettu. Kommentti oli vaan, että kun ei sulle tota painoa ole tullut kuitenkaan enemmän kuin 10kg. Intin sinnikkäästi ja lopulta lupasi, että jos nyt tässä päivän aikana ehtisi lähetettä laittamaan, mutta vähän siltä kuulosti, että taitaapa unohtaa... Eipä TAINNUT olla vielä kiinnittynytkään. Neuvolasta kun harvoin saan varmoja vastauksia mihinkään.

Yöllä oli täälläkin taas semmosta rallia kahteen asti, sitten vasta pysty alkaa torkahteleen. Harkkasupistuksia riitti, mutta kivuliaita vaan 1-2, että se siitä. Niin meni viikonloppu ja hyvät suunnitelmat. Eipä tää taida täältä ite ulos osata ilman apukeinoja.

Nautitaan nyt lumesta sen vähän aikaa, kun sitä kestää! Täällä etelässä on ainakin jo luvattu loppuviikosta sulavan.
 
Täällä käyty neuvolassa. Ei mitään uutta, sf-mitta oli pudonnut kolmella sentillä, oli viimeks 38, nyt 35... sanoi että hyvällä mallilla, vauva laskeutunut ja ei tunnu ylisuurelta.. Odotellaan sitten sitä perjantaita, että pääsis äitipolille ja jospa sitten käynnistävät jo, mikäli tämä kaveri ei ole halunnut ulostautua sitä ennen.

marrasvauva 41+1
 
ONNEA TYPYLLE :flower: :heart: Onneksi edes joku saa nuita vauvoja ulos masuistansa!
Täällä on vaikeeta tuo synnyttämään pääseminen. Käytiin ulkona ennen ruokaa ja oli pakko vähän heilua lapion kanssa, koska poika raukka ei voinu kunnolla liikkua missään ja meinas siltä hermot mennä, kun kaatuili kokoajan. Sain onneks vähän jotain tehtyä, mut sitte oli pakko lopettaa ku tuntu et vauva tippuu ulos. Nyt ukon sukulainen tuli tohon auraamaan meitin pihaa niin iltapäiväl on varmaan jo mukavampi olla ulkona. Se on pitäny traktoriaan tossa meiän rakennuksessa, niin on sitte joka talvi tarvittaessa aurannu meidän pihaa. Ollaan aina sille ostettu joku viinapullo keväisin kiitokseksi. Nyt se näköjään teki kunnon kasan tonne niin pääsee muksut sinne kiipeilemään.

Noniin jaksuja kaikille. Ja hei, nyt on ollu vähän turhan hiljaista...siis synnyttämään lähtijöiden kannalta...tai miten se nyt sanotaan, vai miten se nyt oli. =)
Tää odottaja vetäytyy takavasemmalle ja siirtyy veskin puolelle.
 
Tosiaan hiljasta on ollu synnyttäjien puolesta. Nyt on kuitenki hyvää vauhtia loppukuu lähestymässä. Ehkä kohta tulee kunnon ryntäys :D toivotaan näin.

Täällä on supistuksia tullu pitkin aamua ja limatulppaa irtoaa edellee mutta ei näillä eväillä mihkää viellä lähetä.

ootteko muuten huomannu et ollaa tähän pinoo saatu "muutama" viesti kirjotettua :whistle:
 
Kattelin tänää noita sivujen määriä, ja nyt on vasta 24.11 :LOL: Mä kävin äsken veskissä ja pöntöön tippu jotain vetistä...ehkä jonku verran valkokeltaista. Olikohan se sitä tulppaa, ku lapioinninki jälkeen oli tullu kans saman väristä housuun.Jos vauvan pää puskee sitä ulos nyt vähän kerrallaan :D ELI NYT OLIS SIT VIEL MILJOONA VIIKKOO SYNNYTYKSEEN.. No ei kai siinä niin kauan enää voi kestää. Tai joku puhu siitä maailmanennätyksestä raskauden kestosta. Mikäköhän se olis? 45 viikkoa?
 
Heips... Täällä yksi taustalla pysynyt marrasmassu tuli kertoilemaan kuulumisia...
Ensinnäkin onnea kaikille, jotka ovat saneet oman nyytin kainaloon... :flower:
Itselläni oli la 23.11 mutta synnytys käynnistettiin aamupäivällä 15.11 raskausmyrkytyksen takia, viikkoja oli siis 38+6. Kaikki tapahtui todella nopeasti eikä kivunlievitystä kerinnyt antaa. Klo 9.00 ja 12.00 laitettiin tabletit kohdunsuulle(ensimmäiset ei aihauttaneet mitään supistuksia), klo 13 meni lapsivesi, klo 13.30 alkoi supistukset ja poika syntyi klo 15.15. :heart: Synnytyksen kokonaiskesto oli 2h mikä on kuulemma melko ripeää toimintaa ensi synnyttäjälle... Ponnitusvaihe oli täyttä tuskaa, koska poika ei meinannutkaan mahtua tulemaan ja sydänäänet laskivat joten autettiin imukupilla. Poika syntyi huonokuntoisena, velttona ja vaisuna mutta virkistyi nopeasti, pisteet olivat 4-6-8. Lääkäri vakuutti että kaikki on pojalla hyvin koska virkistyi niin nopeasti eikä huono tila ollut jatkunut pitkään. Itselleni tuli repeämiä tuli paljon ja jouduttiin tekemään episiotomia, joten paikat oli todella hellänä, viikkoon ei voinut ajatellakaan istumista edes pehmeällä tuolilla. Pikku-miehen mitat olivat 2980g ja 48cm.

Onneksi kipu ja tuska unohtuu äkkiä ja nyt täällä ollaan elelty kotosalla keskiviikosta asti. Arki on ruvennut pyörimään hyvin vaikka sairaalassa varsinkin yöt oli yhtä itkemistä...

Terveisin Dazzle ja pikku-mies
 
Heippodei taasen.Täällä ollaan taas :wave:
Neuvolassa kävin aamusella ja terkka oli sitä mieltä,että yliajalle menee tää..LA olis nyt torstaina.No,eipäs siinä,antaa mennä vaan :D Terkka laskeskeli jo,että 9.12 käynnistettäs synnytys,jos ei ennen sitä ulostaudu.Jospa sitä alkas oottaa vaan tuota 9.päivää,ajattelis että se on laskettuaika :D

Nyt pitää "pienet" päikkärit vetästä.

Nasuli ja vave 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Mitäs Hipulle kuuluu??
Täällähän minä kökötän kokonaisena edelleen.
Tein eilen aamulla reippaan kävelylenkin 1v.8kk rattaissa työntäen ja otin vielä koirankin mukaan että vauhtia varmasti kävelyssä olisi.
Illalla saunoin oikein olan takaa muuta eipä noista kahdesta ollut tulosta , yhden ainoan supistuksen tunsin kävelylenkin aikana ja armoton väsymys että vetäsin 1½ tunnin päikkärit nuoren miehen vieressä.

Tuossa aamulla koitin miestä vokotella petihommiin mutta eipä ukolle kelvannu :(
Sanoinkin sängystä noustessani että turha on sanoo et mää pihtaisin :whistle:
Ilmeisesti herralle ei kelpaa tämä äityli :ashamed:

Kolasin pihankin ; mutta ei !!! Ei tunnu missään. |O

Olenkin tässä jo alkanut laittaa ensiviikon aikataulua uusiksi ja miettinyt kenet saan apuun kun äitini on pakko hilpaista kotia kohti viimeistään 30.11.

Täytynee tästä lähteä keksimään jotain siivottavaa kun olen tässä ehtinyt jo järjestää varaston , pesemään saunan ja kylpyhuoneen.... kohta on talo suursiivottu ja pikku hipusta ei kuulu mitään muuta kuin hurjaa voimistelua niin että masu heiluu puolelta toiselle pikkaisen laittaessa yksiötään uuteen järjestykseen.

Huomenna olisi neuvola klo 11 jonka jälkeen siirrynkin sitten tuonne äitiyspolin puolelle seurattavaksi.

Sais ny jotain tapahtua..... käynnistystä en haluaisi uudelleen kokea :|

Supisteluja kaikille kanssa sisarille

äippä-75 ja hippu rv 41 + 1
 
Ilmottaudun nimenhuutoon :) Valitettavasti täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena! Ajattelin heittää hanskat tiskiin tän vauvan syntymisen suhteen.. meinasin, että koko tän viikon vois ihan vaan makoilla ja lepäillä. Syntyy viimeistää sitten, kun väkisin ottavat ulos tai käynnistävät! :) Tuleva isikin alkaa olla jo ihan kärsimätön, melkein jokaisen työpäivän aikana tulee txt, että joko on merkkejä ilmassa? Ja, että tahtois jo pojan maailmaan! :)

Onnea Typylle Prinsessasta :heart:

Ei kai tässä auta muu, ku koittaa iloita tosta ulkona vallitsevasta valkeudesta! :)

Vauvantuoksuista arkea jo vauvaantuneille ja kovasti supistuksia meille masukkaille :heart:

Mecu&Möhö 39+3
 
Moi!
Piiitskästä aikaa.Mä oon ollu tällanen aktiivinen sivustaseuraaja. Joka päivä,tai lähinnä ilta kyllä luen kuulumiset,mut itse en o saanu vaan aikaiseksi kirjottaa.
Nii ja tosiaan onnea kaikille joilla jo vauveli sylkyssä!
Ittellä nyt menossa 39+1, luulempa ettei täs pariin viikkoon kummempia tapahdu. Esikoinen syntyi 41+4,mutta eipä tuo nyt tietty mitään meinaa.
Limatulppaa mulla ilmeisesti on tullu,sellasta kellerävää tuli tossa pari vko-viikko sit,ja viime viikolla parina päivänä verellisenä,mut ihan vähän vaan paperiin.Ei ees pikkareita tahrannu.
Neuvolan täti oli keskiviikkona sitä mieltä et tää tulee pian ulos,kuullemma kiinnittyny asemiin. Mä en vaan moisia veikkauksia osta.Olihan se kiva kuulla,mutta kun fakta on et sitä ei voi ennustaa,ennenku on jo kunnolla käynnissä. Kyllähän täs alkaa olla malttamaton,mutta kuten sanottu,raskauden normaalikesto on sen 38-42vko niin hyvin tässä joutaa viel odottelemaan.Sen puoleen ei ihan hirveesti haittaa,kun meillä on nääs muutto ens vkonloppuna.Et ois ihan kiva olla vähän organisoimassa.Sen jälkeen sais sit tulla koska vaan.Tai saapa tuo nytkin jo,kunhan ehtis sit kotio vkonlopuks :)
 
LEP
Menkää nyt joku synnyttämään jo! :p Voi tosiaan kohta alkaa ruuhka-aika synnytyksissä meidän ketjussa, kun suht hiljaista vielä ollut ja loppukuu häämöttää jo täysillä. Montakohan meistä joulukuun puolelle menee. :whistle: Varmaan minä ainakin.

Onko muilla kamalia kiukkukohtauksia? |O Täällä menee hermot ihan yllättäen jostain pienestäkin asiasta. Ensin saattaa olla todella iloisella päällä ja naps vaan niin kohta kiukkuaa, sekä hokee perkelettä! Kiva miehellä kuunnella varmaan. :LOL: Menee kyllä ihan täysin hermot toisinaan ja ei kummasta syytä tartte olla. Tosin rauhottuukin aika nopsaan. Yleensä hermot menee, kun näkee kaikkee mitä pitäs siivoilla ja laitella, mutta kun ei saa alkaa touhaa! :kieh: Pitää vaan ottaa rauhassa, että paineet ei nouse. Ei varmaan hyvää tee tuo hermojen meno aina! :LOL:
 
Täällä kans yks mamma ilmottautuu! :wave: Yhtenä kappaleena edelleen... |O Mä päätin kans lopettaa odottamisen, tulee sit ku tulee ja asennoidun siihen et joudutaan käynnistää...
Ihanaa kun on paljon lunta, taidan lähtee tarpomaan haukun kanssa ulos :)

Funkymama ja pieni 40+6
 
Siis voi v***u tätä närästystä, mua on pari tuntia närästäny eikä tosta renniestä ollu apua :kieh: tuntuu että torvet tulee koht rintakehästä ulos.

Mä en ymmärrä tota auraus politiikkaa, ne pyörii tässä lähellä mut tota meiän kävelykatua ei oo vielläkää aurattu. Saa mennä tonne autotielle tarpoo :headwall:
 
LEP Mulla on kans tota hermostumista havaittavissa.. nyt loppuajasta enemmän! :) Saatan kimpaantua tolle meitin piskilleki ihan ihme asioista.. Ja sitte ku se hermo menee viel ihan totaalisesti, jälkeenpäin välillä huvittaakin, että miten sitä sillai tulistuu. Monesti viel koiranki kans ne asiat on semmosia, että ei se koira ole edes syyssä asiaan.. esim jos ulkona kylmä ilma.. :) Nooh, jospa sitten tasaantuis olotilat ku saa tän korispallon masusta ulos, pysyis pinnaki kasassa taas paremmin!

 
Onnittelut Dazzle pojasta :heart: :flower:
Onneksi kaikki on nyt hyvin eikä pikkuiselle tullu mitään, voimia :hug:

Minä vannoin jo ajat sit että ei tämä voi mennä joulukuulle :whistle: ja sunnuntaina olis serkulla meandi-kutsut ja niihinki tuumasin et joo on se jo sit syntyny et pääsen tulemaan :x
Ja toinen päivä olis yhdet kynttilä kutsut mihin oon ollu menossa et oonhan mä jo ajat sit kotiutunu vauvan kans :LOL:
Et nyt vaan katellaan mihin täsä ehtis...
 
HepsKatti
En jaksanut kaikkia sivuja kahlata läpi, mutta tulin ilmoittamaan, että tyttö syntyi perjantaina klo 11.27 (rv 39+3) ja kaikki meni hyvin.

Aamulla viidelta alkoi supistella (kun sitä ennen olin taas juuri miettinyt, että ei taaskaan tullut lähtöä, että pitää varalapsenvahdille aamulla soitella, että on ihan huoletta, ettei mihinkään nytkään lähdetty :LOL: ). Pari tuntia kotona sitten odoteltiin, supistuksia tuli n. 4 minuutin välein. Vähän ennen aamukahdeksaa oltiin Porissa ja silloin 3 cm auki. Synnytyssaliin siirryttiin. Sain ensin ilokaasua ja sitten kohdunkaulanpuudutteen, mutta se ei auttanut yhtään. Kätilö ei "suostunut" antamaan epiduraalia vaan puhui yli spinaalipuudutukseen. No, alussa se auttoikin ihan hyvin, mutta teho loppui just ennen viimeisiä oksitosiinilla vauhditettuja supistuksia ja ponnistusvaihetta, joten kipu oli melkoinen. Vauvalla oli vielä napanuora kaulan ympäri, joten pään tultua ulos, se piti heti leikata ja mulla oli tuskaa, kun loppuvauva pyrki vaan ulos ja ei saanut ponnistaa. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. 7 minuutin ponnistuksen jälkeen klo 11.27 syntyi meidän typykkä :heart: . Lääkärin painoarvio raskausaikana onneksi meni ihan pieleen ja neiti oli 50 cm pitkä ja painoi 3660g (painoarvion mukaan olisi nyt pitänyt olla liki 4 kg). Päänympäryskin oli vaan 36,5cm. Pari pientä repeämää tuli, mutta toipuminen oli kyllä niin nopeaa ja olisin melkein seuraavana päivänä jo halunnut kotiin. Eilen onneksi sitten päästiin kotiin ja nyt sitten harjoitellaan tätä kahden lapsen arkea. Onneksi mies on nyt 2 viikkoa isyyslomalla. Isoveli on toistaiseksi ollut todella huolehtivainen ja aina huolissaan miten vauva voi.

Onnea myös muille vauvaantuneille ja tsemppiä lopuille loppuraskauteen!!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
LEP Mulla on kans tota hermostumista havaittavissa.. nyt loppuajasta enemmän! :) Saatan kimpaantua tolle meitin piskilleki ihan ihme asioista.. Ja sitte ku se hermo menee viel ihan totaalisesti, jälkeenpäin välillä huvittaakin, että miten sitä sillai tulistuu. Monesti viel koiranki kans ne asiat on semmosia, että ei se koira ole edes syyssä asiaan.. esim jos ulkona kylmä ilma.. :) Nooh, jospa sitten tasaantuis olotilat ku saa tän korispallon masusta ulos, pysyis pinnaki kasassa taas paremmin!
No ihan samalla tavalla mullakin. Koiratkin ärsyttää välillä niin paljon ilman että mitään ovat edes tehneet. :whistle: Ja tosiaankin naurattaa sitten jo, että miten tyhmistä asioista sitä meneekin hermot ja tuntuu, että maailmanloppu tulee, eikä elämässä ole enää mitään järkeä! :LOL: Pikkusen heittää hormoonit menemään.

Hepskatille ja perheelle kovasti onnea prinsessasta!!
:flower: =)

Muoks. Dazzlelle ja perheelle myös onnittelut prinssistä! :flower:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Mutta missä on mamina?
Niin muuten! :eek: Jokohan maminalle on lähtö tullut tositoimiin?

Täällä vaava punkee päällään mun alapäätä, tuntuu taas aika "mukavalle" ja samalla sellainen paineen tunne on masussa. Mä rupesin tässä ihan miettii, että mitenhän se synnytys päättää käynnistyä. Siis miten se vaava siellä alkaa yht'äkkiä itseään tunkemaan alemmaksi ja kääntää itseään oikeaan asentoon? :D Miettiikö se siellä, että nyt mä taidan alkaa lähtemään kohta täältä pois kun niin ahdasta alkaa olla? :LOL: Kaikkee minäkin mietin. :ashamed:

 

Yhteistyössä