*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Tämähän on ihan kuin jännistysnäytelmää seuraisi! Pakko käydä koko ajan katsomassa keneltä tulee uutisia seuraavaksi. :) Hurjasti onnea uusille nyyteille ja perheille :heart:

Itsekin täällä totean, ettei muutosta mihinkään suuntaan. Illalla tuli jonkin aikaa säännöllisiä ei kipeitä suppareita ja yöllä vähän kipeempiäkin, mutta olo helpottui vessakäynnillä joten arvatenkin kova pissahätä sai supparit vaan tuntumaan pahemmilta kun aamulla ei ollut mitään.

Työkaverit ehdotti lumitöiden tekoa, mutta kun kerrostalossa ne on valmiiksi tehty jo ennen kukonlaulua. Saa nähdä kun kohta auton putsaan, onko vaikutusta kun katolle kurkottelee. Mäkeä on laskettu ja pulkkaa vedetty. Saunottu armottomalla kuumuudella... Olin eilen jo varma, että tietysti myrskyn aikana pitää lähtee laitokselle, mutta ei. Ei sekään auttanut. :LOL:

Vähän siis malttamaton olo. Myös miehellä joka on kypsä töihin ja haluaa myös lomalle. :D Eilen pistin puhelimenkin jo äänettömälle, ja meinasin etten vastaa kenenkään uteluihin yhtään mitään. En esikoisesta muistanu sen ärsyttäneen tällä tavalla. Äh.

Paketoin parit joululahjat tuossa ja aloin miettimään joulukortteja. Koko ajan ollut ideana teettää valokuvakortit esikoisesta ja vauvasta, mutta näinköhän ehtii kun Ifolorillakin taitaa olla 5.12. päivä millon pitää tilaus olla perillä että ehtii jouluksi kortit lähettää. Hmmm...

Mutta suppareita teille kaikille!

TaneliKaneli 40+2 odottaa kutsua äippäpolille

 
Onnea hepskatti vauvelista :flower: :heart:

Mäki miehelle vitsailin et pitäskö mennä luomaan naapurienki pihat, mut kyllä siinä oli ihan riittävästi omassa, olis tainnu selän vaan saada kipeeksi.
Lumen luominen onnistu ihan hyvin, mut lakaseminen otti selän päälle niin paljon et oli pakko jättää kesken :)
 
LEPTäälläkin pinna välillä todella kireällä ja tiuskin aikalailla kaikille..mies jo sanoi että on jo tottunut tähän mun touhuun.tytölle on hieman pitänyt selittää kun välillä on pakko purra hammasta,olenkin sanonut että äitillä on niin iso maha että äiti ei oikein nyt jaksa tehdä kaikkea.Sitten kun maha on poissa niin sitten mennään uimaan ja hypitään heppa leikkejä yms.

Ja hyvä huomio,mamina on varmasti hommissa..ei kai niillä voi olla eilisen jäljiltä sähköt poikki?

Oi kun on hyvä olo,vedin parin tunnin tirsat..kohta suuntaan pihalle koirien kanssa.
Sain muuten tänään vielä vaihdettua uudet kynslakat varpaisiin :LOL: Oikea jalka sujui hyvin,mutta vasen piti suorittaa varvas kerrallaan taukojen kera.Varasin vielä keskiviikoksi parturi ajan,jos sitä ehtis vielä hoitaa värit kuntoon nyt kun on aikaa semmoselle puuhalle.

Ja onnittelut taas uusille mammoille :flower:

*muoks*
odotin että olis käynyt niin kun joku sanoi että jos olisi eilen syntynyt,niin olisi voinut kertoa..kun synnyit,niin oli synkkä ja myrskyinen yö.ei ilmeisesti toi yksiön asukki kuullut tommosta
:$

mamskeli
 
vitsi et on liukasta!!meni käymään tos 200metrin pääs kiskalla ja onnistuin sit kaatumaan vaik kuinka varovasti kävelin...prkl..onnex sain kädet eteen ja menin vaan polvilleen,,mut selkä kyl naksahti ja särkee nyt...

pakko mennä makaa hetkex tuun myöh kommentoimaan enempi juttuja,pelästytti tuo kaatuminen niin..

ei ollu vissii kukaa ainakaa ilmottanut viel vkonloppu vauvasta?mahtaa tulla ruuhkat ku meinataa vissii kaikki lähtee sit aika samoihin aikoihin..

ONNEA VAUVAUTUNEILLE :flower:
rv 41+3..
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
vitsi et on liukasta!!meni käymään tos 200metrin pääs kiskalla ja onnistuin sit kaatumaan vaik kuinka varovasti kävelin...prkl..onnex sain kädet eteen ja menin vaan polvilleen,,mut selkä kyl naksahti ja särkee nyt...

pakko mennä makaa hetkex tuun myöh kommentoimaan enempi juttuja,pelästytti tuo kaatuminen niin..
Ei maha saanut iskuja mistään? Nimittäin kaatumiset tässä vaiheessa pitää muistaa aina ottaa tosissaan ja kysellä pitääkö käydä näytillä. Istukka kun voi repeytyä tai irrota herkästikkin jo lopussa. Eikä se tartte aina mitenkään mahalle kaatumista. En siis halua pelotella, mutta et muistaa kuulostella tilannetta ja vaikka varalta aina soitella, että tarttisko käydä näytillä. Iskuhan on aina aika kova, kun kaatuu.
 
nuista raivoamisista.mulla tulee tuo hermostuminen yleensä niin että mietin kun pitäis siivota ja tehä kaikkia ja sit istahan vaan jonnekki ja itken.en yleensä huuda jos hermostun mutta on kyllä nyt raskauden aikana tullut sitä vikaa.mies sanoikin jo puolivälissä että susta on tullut kunnon kiihtyjä.hermostun kuulemma nopeesti mut se menee nopeasti ohikin.

mäkin tuossa kun lueskelin niin tuli mieleen että missä on mamina?

ajattelin muuten lopettaa syömisen kokonaan ja kokeilla että jos vauvalla tulisi nälkä niin tajuisko nopeammin tulla ulos.mutta nyt on kyllä jo niin kova nälkä itellä että täytyy lähtä syömään. ;)

onnea vauvaantuneille ja voimia meille muille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
*muoks*
odotin että olis käynyt niin kun joku sanoi että jos olisi eilen syntynyt,niin olisi voinut kertoa..kun synnyit,niin oli synkkä ja myrskyinen yö.ei ilmeisesti toi yksiön asukki kuullut tommosta
:$

mamskeli
Joo, mie sanoin! Ja arvatkaa millä täältä ois päässy laitokselle, jos lähtö olis tullu!? No paloautolla! :LOL: Ku meillä oli tuo tie poikki molempiin suuntiin (kaatuneita puita ja sähkötolppia), ni ainoo auto mikä oli niiden tuhojen tuolla puolen, oli kaupungin paloauto! :LOL: Noh, aika äkkiä toi tie oli onneks raivattu...

 
LEP-ei saanu iskua..ja nyt makoilen täs koneen kanssa ja vaavi ainaskin liikkuu hyvin...limpparia tankkasin heti et sai kaverin liikkeelle..ja seuraan kyllä tilannetta..
jos rupee vähänki sattuu jonnekin ni varmasti soitan heti..selkäkin tuntuu jo hieman paremmalta kun pääs makuulleen.
 
Typy ja Hepskatti: Lämpöiset onnittelut pikku prinsessojen johdosta. :heart:

Dazzle: Sydämelliset onnittelut prinssin johdosta. :heart:


Täällä ei merkkiäkään synnytyksestä. Tänään aamulla tein lapsien kanssa lumityöt eilisen myrskyn jäljiltä, eikä minkäänmoista supistusta tullut. Ei edes mahan kovettumista! :eek: :kieh: Ajattelinkin nyt vain nauttia olosta enkä enää edes yritä rehkimällä saada vauvaa ulos. Eipä tuo sieltä tule vaikka mitä tekisi. :/



~~NinniNuppunen ja pojan pötikkä rv 39+5 :heart: ~~
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
LEP-ei saanu iskua..ja nyt makoilen täs koneen kanssa ja vaavi ainaskin liikkuu hyvin...limpparia tankkasin heti et sai kaverin liikkeelle..ja seuraan kyllä tilannetta..
jos rupee vähänki sattuu jonnekin ni varmasti soitan heti..selkäkin tuntuu jo hieman paremmalta kun pääs makuulleen.
No hyvä juttu! :hug:
 
soitin sit naikkarille..sanoivat et jos vaavi liikkuu kerta hyvin ja maha ei osunut mihinkään niin voi seurata kotona tilannetta,ovat kuulema kaikki pyytäneet käymään ketkä ovat mahalleen kaatuneet..eli tät on vissiin paljon liikkeellä ja oikeen kuuli kätilön äänestä kun kysyi mun vko määrää et pelästy..huih..noh nyt vaan seuraamaan tilannetta..

teitämätön ja muru 41+3
 
NO EI OO MAMINA PÄÄSSY MIHIKÄÄ! ÄLKÄÄ NYT HULLUJA PUHUKO! :LOL: :LOL: tääl mie oon, ja lupaan ja vannon todellakin ilmottaa jos lähtö tulee! :D
Pirun harkkareita on tunkenu koko päivän, mut miksei oikeesti vois synnytys käynnistyy?!

Oon koko päivän ollu jotenki laiskalla tuulella, ei jaksa mitää. Työkin kirjotatte sitä vauhtia et ku tuun lukee ni kohta ku kaikki on luettu, ni en kerkee enää kirjottamaan :LOL:
 
Ai vitsi teitä!! Kaikki ootte nyt menny lankaa ja kuvitellu iha täysii et mie oisin jo hommissa!

Hei, puhuuks kukaan teistä mahalle? mie just kokeilin, sanoin et ois aika tulla ulos, miusta tuntuu hyvinkin ikävältä ku vatsa repee. kohta ei tarvi alatie synnytystä eikä keisarinleikkausta, vaan voi ite tosta vatsanahan revetessä kopata vauvan ulos.. :LOL:

Tosiaan viestien määrästä, taisi tulla ennätys. johtuu varmaankin siitä et kaikilla alkaa odotus käyä pitkäksi ja täällähän sitä on parasta valittaa ja naukua:D:D Ja sit tietty kun porukka ilmottelee vauvoista, niin tulee onniteltua aina jne..=)
 
Samassa tilanteessa ollaan täälläkin. En ole ehtinyt tai saanut aikaiseksi kirjoitella usein, mutta täällä tulee kyllä käytyä ja luettua juttuja useampi kerta päivässä. Ihanaa vertaistukea. Kiitos teille!! En oikeastaan jaksa muiden kanssa puhuakaan tästä tilasta ja välttelen jo itse kontaktoimista tiettyihin tahoihin...ei vaan jaksa toisten ihmettelyä, kyselyjä, neuvoja ja tarinoita tms..Tänään tuli sitten 40 viikkoa täyteen, mutta kaikki jatkuu entisellään.. Ei juurikaan mitään tuntemuksia.. viime yönä taisi pariin otteeseen supistella, mutta loppuivat lyhyeen.... Ilmaisu on siksi hieman epävarmalla tyylillä, että a) voi olla jopa toiveajattelua tai sitten b) olen nähnyt unta c) on ollut pissahätä... mutta kyllä jotain vähän enemmän taisi olla, en uskoisi niin sekaisin vielä olevani. Ei se paljon kuitenka lohduta, kun yhdessä paketissa ollaan ja vointi jatkuu samanlaisena kuin aiemmin. Tänään olin lumihommissa, kävelin neuvolaan ja takaisin, joten nyt vähä on paineen tunnetta alapäässä, muttei se ole ihme tuolla touhuamisella....ei vaikuta kuitenka synnytyksen käynnistymiseen. Se on positiivista, että pääsen äitiyspolille tsekattavaksi, koska baby oli jo viikon 36 ultran mukaan 3,3 kg ja kasvun tässä lopussa ollessa aika ripeää niin se voi olla jo aikamoinen ja omaan kokooni nähden se voi tuottaa ongelmia. Mutta ei se mitään tietty auta - vähän lohduttaa ja ehkä tuo jotain uutta faktatietoa - käynnistämistä tuskin ajatellaan enkä oikein tiedä haluaisinko sitä.. siitähän ei niin hyviä kokemuksia ole ja eihän se kuitenka luonnollista tapaa "voita". Kypsää tämä on, vaikka ei saisi valittaa.. 5 viikkoa olen jo ollut äitiyslomalla... oikeastaa oisin voinut hyvin olla pari viikkoa pidempään siis töissä... Mutta pitäis muistaa, että kaikella on tarkoituksensa ja on todella paljon niitä, jotka eivät toiveistaan ja hoidoista yms. huolimatta pääse tähän tilanteeseen. Tänään en taida pystyä enää ulkoilemaankaan, sen verran tuo päivällinen lenkkeily tuntuu.. Telkkua ja kirjan lukemista sitten vaan
 
Paljon Onnea Typy, Hepskatti ja Dazzle Uusista Perheenjäsenistä :heart:

Tulihan tehtyä lumitöitä oikein urakalla.. mutta eipä tunnu mtn vaikutusta olevan, ihan vaan harkkasuppareita samaan tahtiin ku tähänki asti ollu.

Se on jo 24.11... alkaa tulla jo kiirus jos meinataan saada koko pino poksumaan ennen kuun vaihdetta :) Se ois kyllä tavote ainakin täällä, että jakautuis ennen joulukuuta. Sais lapsilisänki sitten jo ens kuussa.. muutoin menee tammikuulle :D
 
Paljon Onnea vauvaantuneille :heart: :flower:

Minäkin täällä edelleen yhtenä kappaleena, vaikka viime yökin olikin ihan mahdoton. Kerkesin nukkua 3t ennen kuin masun asukkia päätti "sisustaa" yksiötä oikein kunnolla. Siellä kyllä paikat sai kyytiä ja masusta piti ihan pitää kiinni ettei tuli nahan läpi :LOL: Aamulla oli tosi surkea olo; päänsärkyä, väsymys ja itkuinen olo :( Ajattelin, että ulkoilu piristäisi mieltä, mutta ei. Siellähän oli tosi liukasta ja mäkin olin lentää pyllylleni 4krt. Sen matkan aikana näin kolmen ihmisen lentävän selälleen. Hui, en kyllä tänään enää uskalla lähteä yksin kävelemään :eek:
mamina Mä olen kova juttelemaan mun masulle. Kovasti olen yrittänyt mahaa hieromalla näyttää miten tästä yksiöstä tullaan ulos ja samalla rauhallisesti, mutta päättäväisesti jutellut ulos tulemisesta. Ihan ei viesti tunnu menevän perille :whistle:
Huomenna olisi äpkl:ssä käynti. Mä niin toivon, että ne ottaa mut sisälle ja pääsen synnyttämään. Eli jos musta ei kuulu mitään huomiseen iltaan mennessä niin mä olen Jorvissa synnyttämässä. Joten siskot, peukut pystyyn, että tämä masun asukas syntyy la-päivänä :D
 
LEP
Nyt tuli olo, että en jaksa synnyttää! :LOL: Niin sellainen väsynyt olo koko raskauteen, että alkoi miettii tosissaan et miten sitä jaksaa vielä synnyttääkin? :eek: Jos nyt pitäs lähtee, niin sitähän ois ihan väsyksissä vaan siellä. :D Vaikka mä kyllä uskon, että silloin löytyy melkoinen adrealiinivirtaus kun tosipaikka on. Kylläpäs sitä ajatukset seilaa kokoajan!

Veskissäkin äsken kävin, niin ei hätä numero kaksi meinaa tulla millään! :kieh: Masu taas jotenkin kovana meinaa olla. Ennemmin tuntui vaan, että vauva tulee sieltä pihalle kuin itse kakkosasia!
 
Teho, miks siulla on huomen polikäynti? Miulla on kanssa! -Piikityskontrolli, luojankiitos viimosen kerran. Menee se maku siihe alituiseen ultraamiseenkin, alussa se ehkä on ihanaa, mut nyt loppuraskaudessa ei oikee ultrat enää kiinnosta, mielummi näkis vauvan ihan livenä:)
 
lLEP Mulla ei ole vielä tullut tota fiilistä. Mä en jaksa vaan enää odottaa :LOL: Kyllä mä luulen, että kroppa tuottaa tota adrealiinia tosi tilanteessa niin paljon, että siinä herää väsyneempikin ihminen. Ja, sit tohon toiseen vaivaan suosittelen maitohappobakteeripillerin (olipa pitkä sana) ottamista aamulla tyhjään vatsaan ja päälle iso mukillinen vettä. Sillä mä olen saanut vatsani toimimaan nyt n. 2vk ajan. :D
mamina Mulla kontrolloidaan vauvan kokoa, kun tuntuu olevan koko ajan tuolla käppyröiden ylärekisterissä. Eli mulla olisi teoreettinen mahdollisuus päästä käynnistykseen jos pelkäävät sen olevan jo niin iso ettei tule muuten kuin leikkauksella. Ja, mulla on ihan samat ajatukset tosta ultrauksesta. Alussa oli tosiaan kiva nähdä vauva monitorista, mutta kyllä live-versio olisi jo tässä vaiheessa mieluisampi :saint:
 

Yhteistyössä