*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Tääl on kans tullu pitkin päivää sillon tällön supparia ja jonnin verran on tuntuvia ja maha kovettuu melko reippaasti tuntuu et ratkee :LOL:
Mulle on th kattonu ton kohdun tilanteen täs lopussa et en oo käyny lääkärillä tai äippäpolilla, siellähän ne tekis sen vähä kovempi otteisesti niin varmaa olis jo päässy tositoimii :D
 
Joo mamina, onneks ei sattunu mitään kellekkään! Vihdoin on masu täys. Oli tos kaks tuntii nälkä ennenkö ukko toi jotain syötävää. Pikasee tein kirjolohi pastaa et saatiin äkkiä ruokaa. Nyt ukko kiipeilee katolle työntää noita lumia ales, ettei tipu kenekää niskaan :/
Mun mielest tänää piti viel olla miinuksen puolella, mut plussalla ollaan kyl koko päivä oltu, ainaki täällä meillä! No eipä tuo muksujen menoa kyllä haitannu.

Jotenki se neuvolatäti sai mut maltillisemmaks...ainaki täks päiväks. Huomenna alkaa varmaan sama tunne, ku oli tänäki aamuna.

Noista synnytys ohjelmista...Mul meinaa aina tulla kyynel silmään ku kattelen niitä. Ja varsinki nyt ku haluais niin itse siihen tilanteeseen. Tuo asia kuitenki pyörii kokoajan mielessä, vaikka ei haluaiskaan miettiä sitä...sillä tavalla.

Jännä ja Vaavi
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa :wave:

En ole päässyt kertaakaan tänne Kaksplussaan sisälle viikon aikana yrityksistä huolimatta, joten nyt olen autuaan pihalla siitä mitä kenellekin kuuluu, mutta oletan että joku on ehtinyt poksahtaa joten toivottelen ihan ens töikseni onnea kaikille tuoreille mammoille, vauvoille ja isillekin.

Meikäläinen kotiutui tänään ilman vauvaa, mutta vaikka hän edelleen onkin tehostetussa hoidossa, ovat asiat aika kivalla mallilla tällä hetkellä ja meille väläytettiin tänään jopa kotiutumisen mahdollisuutta loppuviikosta. Huominen aamu kertoo paljon, joten en innostu vielä liikoja, mutta elän pienoisessa toivossa...

Laittelen teille lisää raporttia vaikka huomenissa, nyt lähden pakkaamaan mini-miehelle aamua varten omia vaatteita sairaalaan. On jotenkin mukavampi pitää lasta omissa vaatteissa kun on siihen mahdollisuus.

Mutta hengissä siis ollaan!


Czarina ja mini-mies 8 vrk

 
Iltaa tytöt!

Mä kävin äsken saunassa ja nyt on sellanen kiva olo. Sain ihan yksin istua siellä että sain jopa jalat suoriksi (meillä kun on pieni sauna) Lapset uiskentelivat ammeessa sen aikaa ja kaikki meni hyvin ku näki mitä ne touhus siinä. Nyt on oikein levollinen mieli, kun iltapalaki on nautittu jo. Ukko lopetti juuri remppaamisen. Nyt olis kuulemma seinä kittaamista ja maalia vaille ja sit me voidaanki jo laittaa parketit sinne. Jotain kivaa pitäis seinille keksiä. Varsinki lasten huoneeseen. Tietääkö joku jonku paikan netis mis vois käydä suunnittelemassa noita värejä? Olis kiva vähän katella ja suunnitella :D

Jääkö muilla välillä sellanen kiristävä olo sellasen harj.supparin jälkeen??? Mulla on monta kertaa jääny nyt muutaman päivän aikana. Ja paine senku kasvaa tuolla...alhaalla :whistle:
 
Ilmoittaudun nimenhuutoon! :)

Tuli kyllä herättyä jo 6 aikaan aamusta, kun eilisen lumityöurakan jäljiltä sain sitten itteni kipeäksi. :( Täällä sitä nyt ollaan sitten keuhkoputki ja kurkku kipeänä.. ja nekku vuotaa. Aamusta, kun mies lähti töihin, niin raahauduin alakertaan sohvalle teemukin äärelle kellimään. Kuumetta ei ole suoranaisesti ollut - ainakaan vielä.. eilen illalla, kun mittasin, niin oli tasan 37... en pidä sitä vielä kuumeena. Ajattelinkin, että josko sitä tänään menis pehmeisiin löylyihin vähän hengittelemään, siis jos ei kuumetta ole kohta kun täräytän mittarin kainaloon.

Ihanaa, meidän perhevalmennusryhmästä yksi odottava pariskunta sai eilen kaksostytöt :heart: Eipä oo siitäkään ryhmästä enää yhtenä kappaleena minun lisäkseni kaiketi kuin yksi nainen... :) Että kyllä täällä ollaan reilusti Matti-Myöhäsiä.. :)

Ulkona on ihanan jouluista jotenkin, kun puissa lunta ihan reippaasti.. :) Tänään on muutoinkin ollu mukava ilma, just sopiva ulkoiluilma.. harmi vaan, ku on täytyny maata sisällä sohvan mutkassa, että parantuis ennen, ku lähtö synnyttelemään tulee.

Nyt töllöttelemään telkkua ja todentamaan, että onko sitä kuumetta vai ei. :)

Jaksamisia meille ketkä vielä joutuu odottelemaan kärsimättömänä :D

Mecu&Möhö 39+4
 
iltaa

nyt rupee jo ihan oikeesti jännittää tuo huominen yliaikasi kontrolli..
mittailin verenpainetta ja oli kyllä koholla 143/93...mut mulle on sanottu et vasta sitten jos on 150/100 ni yhteyttä naikkarille,..mut onhan noi kummiski koholla eli voiskohan sitä olla mahollista ettei tarttis enää huomenna kotiin sieltä tulla??
jää nähtäväx...
tuun aamulla ainaki huikkaa heípat ja sit jos tuun viel takas kotiin ni heti tuun koneelle..aika mulla on siellä 9.45 ja ei siis mitää hajua et kauanhan siel voi mennä??

noh nyt köllöttelee..enköhän mä tuu viel illemalla kurkkii,..tuskin tuo uni tulee hirveesti simmuun..

´SAMIR05 taitaa sit olla vaavin haussa ku ei oo kuulunu enmpiä...mä niin toivon et jään sinne huomenna ja törmätään=)

jaksuja kaikille
rv 41+4
 
Untuvainen:Meillä typy oli 4,6kg ja 54cm,ja käyttöön tuli samantien 56cm vaatteet.Mutta just kun joku sanoikin niin riippuu ihan merkistä..nytkin meillä on käytössä esim.98cm ja 104cm vaatteita kun tyttö on n.96cm/2,5v.
Uskon että 50cm mahtuu teillä hyvin,kun et varmaankaan oo sinne alle laittamassa mitään hirveitä toppauksia enää? :)

Täälläpä oli ihana päivä tänään..tosiaan sain käytyä rauhassa kaupoilla,hain neidin tarhasta ja meni hyvin.Laitoin ruoan,ruokailun aikana maito muki kaatui 3 kertaa(onneks meidän toinen koira on alkanut nauttimaan maidosta,joten hän auttoi mammaa siivoamalla aina lattiaa).Noh ruoan jälkeen pikku kakkonen,pihalla oltiin melkein 2 tuntia pulkkailemassa + tehtiin lumihevonen.Tultiin pihaan ja juteltiin naapurin äitin + hänen pikku pojan kanssa.Meidän tyttö päätti alkaa tönimään pikku poikaa,sitten alko hirveä show kun ei suostunut pyytämään anteeksi..päätti pissata haalari päällä housuun,heitti hanskat hankeen.Siinä sitten oltiin varmaan 15min ja typy vaan huus"ei ei ei..ei ei.." kun pyysin sanomaan anteeksi.Ajattelin jo että nyt en kyllä luovuta(on meinaan touhunnut välillä näitä kiukku juttuja nyt tässä odotuksen loppuaikana mulle),sitten olin itse menossa jo sisälle kun hän sanoi että äidin kanssa pyytää anteeksi.Mentiin yhdessä ja antoi lopulta pojalle halin ja pyysi anteeksi.Päästiin sisälle,laitoin haalarin koneeseen ja tytön ammeeseen.Onneks sitten iskä ilmestyi auton laitto puuhista jo kotiin..hoiti iltapala puuhat ja hammaspesut + laittoi nukkumaan.
Mulla on oikeesti ton kaiken jälkeen ollut kauheesti harkkareita ja alapää on kun tulessa koko ajan.Päässä soi se biisi..great balls on fire :LOL:
Onks muilla tätä että alapää tuntuu olevan tulessa?hirveä kuumotus päällä aina välillä..samaan tyyliin kun poltetta tulee suppareiden kanssa selässä/lonkissa.Niin mulla nyt alapäässä?siis tuolla ihan itsessään..? :D

Huomena taas tuiki tarpeellinen neuvola,pah!

Suppareita meille ja vauva-arkea mammoille :)
Tää nainen menee tekemään jotain ihanaa iltapalaa,ensin tosin suihkuun.. :wave:
 
Kävelin tänään miehen kanssa ylämäki-alamäki maastossa 8km. Kunnon supparit sillä sai aikaiseksi loppukilometreillä! Silti en vielä synnyttämässä.. Mutta taidan kokeilla uusiksi heti kun jaksan.
Viikonlopun 13km lenkki ei vielä tuntunut näin "rankasti".
nyt 39+2
 
Paikalla :wave:

Voi vitsi - toi etusivun vaavilista senkun pitenee... Onnitteluni tuoreimmista putkahtaneista! Mulla ei oo yhtään mitään fiksua kerrottavaa...oon ollu viimepäivät mahdollisimman paljon menossa, että on saanu vähän muutakin mietittävää... Tänään on ollu koko päivä sellanen menkkafiilis - muutama hassu suppari siellä täällä...mutta muuten ei niin mitään...
Tsemppiä Tietämättömälle huomiselle...toivottavasti lykästää! :wave:

Illanjatkot kaikille!

Ellie 40+5
 
Tää mamma ilmoittautuu kans tämän päivän nimenhuutoon :LOL: ja viikot taas paukkuu 41+0 :wave:
Tänään on kyllä ollu ihmeen levollinen olo. Ei ole edes muistanut odottaa koko synnytystä... :eek: niin ja ei ole kyllä ollut mitään merkkejäkään että ei sen puoleen. Edelleen valitan nuista liitoskivuista ja vauvan pää varmaan hakkaa jo nuo luutkin ihan tohjoksi että kyllä se melko alhaalla mahtaa olla. Meillä päin ei myöskään terkka tarkastele kohdunkaulaa yms. kattoo vaan kaikki perus jutut pissat, paineet ym... Harmi toisaalta koska olis kiva useemmin tietää tota kohdunkaulan tilannetta.

Onnee tietämättömälle huomiseen kontrolliin! Jospa ne alkas jo käynnistelee ja pääsisit sit nyytin kans kotiin.
Mulle varattiin se yliaikais kontrolli ens viikon tiistaille kun tulee 42+, kysyin sit et käynnistääkö ne sen sillon vaan kuulemman voivat vielä lähettää kotiin jos vointi on hyvä :kieh: hitto mä sidon itteni sinne kii enkä suostu lähtee pois :LOL: olen vaan niin varma nimittäin että sinne asti tää tulee menemään... :ashamed:

Mutta nyt lämpöiseen suihkuun ja sohvalle telkkua kattelee :) Jaksamisia vielä kaikille :hug:
 
Täälläkään ei tapahdu mitään ihmeellistä.. Olen kävellyt eilen sen 10 km ja tänään vähintään saman määrän... tänään itseasiassa ei tunnu senkään vertaa kuin eilen...elimistö jo tottunut, eikä reagoi edes harjoitus puhumattakaan oikeista supistuksista. Jotain ohjelmaa riitti tälle päivälle - ja viehän tuo ulkoilukin oman aikansa... Ja nyt kun to-pe:lle on luvattu tosi huonoa ilmaa, ajattelin että pitää nyt nauttia tästä talvesta. Ehkä se on tässä..

Aamulla olin kyllä taas tosi masentunut ja kypsä tähän tilanteeseen, päivän aikana tuli sitten juteltua puhelimessa (tänään oli monen ystävän nimpparitkin) ja sai ajatukset muualle. Juttelen mieluiten ihan muusta kuin tästä omasta tilanteestani ja onneksi ystävät hokaavat sen. Siinä unohtaa vähäksi aikaa tämän omasta mielestään jopa epätoivoisen tilanteen.. Usko ja toivo on mennyt siihen että vauva tulis tälläkään viikolla, kun kerran olotila on aikast normaali, lukuunottamatta tuota vatsan palloa...Ensi maanantaina, kun on 41 täynnä, pääsen äitiyspolille, koska painoarvio oli aika korkea jo kk sitten. Mukavaa illan jatkoa ja hyvää yötä... eli siis synnyttämään lähtöjä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
Onks muilla tätä että alapää tuntuu olevan tulessa?hirveä kuumotus päällä aina välillä..samaan tyyliin kun poltetta tulee suppareiden kanssa selässä/lonkissa.Niin mulla nyt alapäässä?siis tuolla ihan itsessään..? :D
Joo, miulla! :attn: Ollu tän iltaa! Polttelee ja polttelee ja kieltämättä välillä tuntuu niinku joku survos kymmenen senttii paksuu koivuhalkoo tonne maha-asukkaan yksiöön päin! Ei siis ole tunnetta et sieltä kukaan ois pois tulossa, päin vastoin! :LOL:

Nyt on muuten kyselyt alkanu.. Ja ite jos satun jollekin soittamaan, ni eka kysymys on, että nyttenkö ootte lähdössä?!?!? No hitto, ite kun oon sillä mielen tilalla, et tää syntyy vasta 2,5 viikon kuluttua käynnistyksellä.. :D Ni oon kommentoinu noille soittajillekin, et no älkää nyt hulluja luulko!

Czarina, kiva kuulla et teillä on kaikki ok! Ja toivottavasti mini-mies pääsee jo lähipäivinä kotiin! =)

Mamina, mieki voin sieluni silmin kuvitella sen siun liu'un.. Itseasiassa näin tänään ihan vastaavan tapauksen siinä Robbarin liikenneympyrässä, mut se tais olla Toyota mikä sen liu'un teki.. Etkö joskus puhunut et teillä on Volvo? Ja itseasiassa se Tojo peruutteli ihan ite pois penkasta, joten et se varmaan ollu sie.

Tänään ite mietin, et voisin pariks viikoks lopettaa autoilun kokonaan, kun oikeesti näillä töpöjaloilla on enää hankala polkimille yltää kun penkki on niin kaukana! Tai sit on maha ratissa kiinni kokoajan ja kääntäminen on hiukka hankalaa.. :LOL:


 
Pamppis, oot sit vissii ollu tääl mein kulmilla:D no mie vetäsin tuol tirilän puolel:D Onneks ei autollekka käyny mitää, oisin saanu selkäsaunan:D volvohan meil tosiaa oli, hyvin muistettu:)

mie nyt oottelen niitä suppareita siin toivossa et lääkäri ois ollu oikeessa sanoessaa et voi olla et oon ens yön takas sielä:D
harkkareita tulee n.10min välei, ei siis tosiaakaa tee kipeetä.. mut katellaan:D

Onnea tietämättömälle huomiseen! toivottavasti saat jäädä sinne jo!!
 
Ehtoota!

Piti palata vielä pikaisesti kun tuli kirjoitettua niin hassu viesti tuossa aiemmin - ette varmaan edes tajunneet mistä puhuin, mutta antakaa anteeksi - tämä äitiys on sotkenut mun pään todella tehokkaasti :LOL:

Eli, meitin mini-mies otettiin suunnitellulla sektiolla rv 38+5 ja kuinka ollakaan, asiat eivät olleetkaan ihan niin hyvin kuin olisin toivonut. Meni varmaan 15 minuuttia ennen kuin edes tiesin pojan olevan ylipäänsä hengissä sillä kuulin vain sanat "napanuora" ja "lähden viemään heti" ja seuraavaksi lääkäri selittää kuinka myomani tuskin tulee koskaan haittaamaan ja muuta liiba-laabaa eikä sanaakaan vauvasta... saati sitten, että vauvaa olisi edes vilautettu meille. Jouduimme odottamaan syvän hiljaisuuden vallitessa tietoa lasten osastolta.

No, 2 tuntia myöhemmin saimme omin silmin nähdä että poika oli hengissä. Hän oli päätynyt suoraan leikkaussalista vastasyntyneiden teholle ja on siellä edelleen, sillä hänellä on ollut ongelmia mm. alhaisten sokereiden kanssa. Tutkimustuloksia ja sokereiden tasaantumista odotetaan edelleen, joten en osaa sanoa sen tarkemmin mikä on tilanne, mutta ihana hän on ja ihan täydellisen näköinen ja oloinen - hän on vain pienenpieni risuna :heart:

Nyt tämä mamma häippää pötköttämään, sillä kohta pitää taas nousta lypsämään... Tulee olemaan todella outoa olla yö kotona; saa nähdä saanko nukuttua vaikka eipä sillä - en ole saanut nukkua vauvan kanssa vielä yhtenäkään yönä kun hän nukkuu siellä letkujen ja härveleiden keskellä :(

Hyvät yöt kaikille tasapuolisesti!


Czarina
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis, oot sit vissii ollu tääl mein kulmilla:D no mie vetäsin tuol tirilän puolel:D Onneks ei autollekka käyny mitää, oisin saanu selkäsaunan:D volvohan meil tosiaa oli, hyvin muistettu:)
Joo, siellä tein kulmillakii! :D Kysy vaan mis en tänään olis pörränny.. Ja vieläku kotia ajettiin, ni neiti kyselee, et eiks vielä oltas voitu yhdessä kaupassa käydä...

Tirilän läpikin ehdin ajelee, oli nimittäin kivenalla löytää huoltsikka mistä sai ilmaa renkaisiin! Jos ei ollu vehe rikki (niinki ABC:lla), ni sit sitä ei ollu ollenkaan! :kieh: Meinas alkaa jo vähän tututtamaan.. Mut luojan kiitos, Kaukaan Teboililla vihdoin löyty pelit! Eipä sitä kyl tietty tarviis niin jumalattoman kauaks kotoo lähtee pelejä ja pensselejä ettimään, mut kun ei ikinä tosta lähimmän Nesteen ohi ajaessa muista (ja sattu just siellä puolen kaupunkia tulemaan tää asia mieleen)! Talvikumit oli nimittäin edelleen kesän jäljiltä.. ja tossa pöpperössä ei olikein löllyköillä päässy etenee.

Nii, ton automerkin muistin, ku meilläki toi toinen on 'traktori', V70. En kyl tiiä tein mallista, mut päämerkki jäi jostain keskustelusta mieleen! =)

 
Czarina, no voi hitto! Olishan ne tietysti jotain voinu teillekin mainita siinä tuoksinassa et mistä on kyse..

Mut hyvä homma, että nyt on kaikki parempaan päin! Teholta toi meinkin ensimmäinen alkuvauhdit otti (infektioepäily, kun oli kakkasta lapsivettä keuhkoissa ja mahalaukussa) + sokrut alhaset ja happikaapissa vietti ensimmäisen yönsä. Välillä oon vitsaillukin, et taisivat antaa sille liikaa tehohoitoa, kun nyt tota vauhtia piisaa vähän liiaksikin! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis, oot sit vissii ollu tääl mein kulmilla:D no mie vetäsin tuol tirilän puolel:D Onneks ei autollekka käyny mitää, oisin saanu selkäsaunan:D volvohan meil tosiaa oli, hyvin muistettu:)
Nii, ton automerkin muistin, ku meilläki toi toinen on 'traktori', V70. En kyl tiiä tein mallista, mut päämerkki jäi jostain keskustelusta mieleen! =)
v40 löytyy meiltä, tuunattu sellanen, niin hirveet äänet (miun mielestä, ei miehen:D) et jos sellanen ajaa siun ohi ni et voi erehtyy olinko se mie vai en=).
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
v40 löytyy meiltä, tuunattu sellanen, niin hirveet äänet (miun mielestä, ei miehen:D) et jos sellanen ajaa siun ohi ni et voi erehtyy olinko se mie vai en=).
Ok, ja väri oli?? Jos en ääniä kuule? :D Meillä musta, nallepuhit takaikkunoissa! =) et sen verran tuuninkia löytyy meiltäki!

 
ja laitan aina uuen viestin ihan piruillessaa et saadaan meit pysymää ykkösenä tuolla odottajien keskustelusivulla:D:D

Pamppis, esikoinen oli teholla kun kerkesi ilmeisesti jo saamaan sen infektion kakkaisesta lapsivedestä:( kuume nous seuraavana päivänä, ja oli tosi tyytymätön kaikkeen. Sit sai siel teholla antibiootit ja kaikki korjaantui sit hyväksi:)

*m* olin sairaalassa 6pv, esikoinen teholla muistaakseni 3pv..
 

Yhteistyössä