*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Moi taas
Tietämättömälle tiedoksi,mulla lähti esikoinen just tolleen syntymään et menin kontrolliin ilman kummempia oireita. Mä olin sillon 2cm auki ja sanoi vaan et nyt tutkitaan vähän rajummin. Alko sit vertaki tulla siinä heti vähän,mitä mä pikkasen pelästyin. Ja alkoi juilia ja poltella selkää.Illalla tuli sillon jonki verran normaalia kipeempiä supistuksia,mut sit nukuin kummiski kunnolla.Aamulla ku heräsin niin het lähti synnytys käyntiin suppareilla. Et on noi monesti aika tehokkaita noi tutkimukset,jos meinaan paikat on jonnin verrat kypsät valmiiks. Tsemppiä ja kipeitä suppareita sulle!
 
Kivuliaita, mutta epäsäännöllisiä supistuksia öisin ja oksensin myöhään iltayöstä ja voinut pahoin nyt tähän hetkeen asti... Sen lisäksi tuntui viime yön ja tänäänkin että lapsi koittaa punkea mun virtsarakon "läpi"!
Joko nyt sitten pian.... :attn: Taitaa olla turhaa toiveilua ( taas ) . Ja tuntuu että taas oli asteen verran vaikeampi yö. Eli kävely tuntui melkein mahdottomalta välillä kun ramppasi veskissä ja oli ne supistukset.
vk 40 menossa....
 
kaippa se pitää alkaa asennoitumaan siihen että huomena pitää taas neuvolaan.ei kiinnosta yhtään.en tykkää hirveesti siitä neuvolatätistä ja muutenki nämä käynnit on toisaalta niin turhia.aina se neuvolatäti kyylää hirveen tarkasti painoa ja sitten tulee aina se "tuota painoa on nyt taas vähän tullu" no minkä sille voi että sitä tulee vaikka ihan normaalisti syö. :kieh:

oon niin vihree kateudesta teille joilla tapahtuu jotakin edes.jos nivuset ei ois niin kipeenä ni en tällä hetkellä hoksais edes olevani raskaana.paitsi on tuo maha nyt vähä eessä.mutta tuli tuossa mieleen vuoden takaiset supistelut kun tuli keskenmeno niin en tiijä kyllä haluanko edes sitä.mutta nyt kyllä ne supistelut johtais vähä mukavampaan entä vuosi sitten. :ashamed:

nyt lähen kolaamaan pihan vaikka tuolla edelleenkin sataa lunta mutta ei jaksa enään sisälläkään olla.
 
just vast heräsin päikkäreiltä :whistle:
ja vit...jat et sattuu selkään ja alamasuun jomottaa ja kiristää ja puristaa ja auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!

mut ei siltikään viel tarpeex,,,,no saas nähä josko jotain illal tapahtuis vai loppuvatko mut nyt kyl on ilkee olo..
tuun myöh takas..
 
Kiitos teille kaikille vinkeistä 50-senttisten vaatteiden suhteen! yritän sitten tunkea pikkuisen siihen suunnittelemaani teddyhaalariin, kyllä tuon matkan saa kestää vaikka olis varpaat kippurassa :)
tänään la, ei kä oireita mutta päätinpä juhlistaa tätäkin ja mudcake on nyt uunissa ja nuoleskelin just kulhon :LOL: dädi tykkää kun tulee salilta!! vanilijajätskin kanssa saa kasilta herkutella kunhan vähän ehtii jäähtyä :p
Jännä, repesin kun luin sun miehen kommenttia tosta henkimisestä - meillä ihan sama juttu!! yhdellä kyljellä nukun enimmäkseen kun liian hevisti huohotan kuulemma normaalistikin ihan nenänkin kautta (ja nyt vielä kuorsaus lisänä) - ei sais häiritä toista hengittämällä..
neuvolassa olisin ottanu jo seuraavankin ajan valmiiksi mutta ei sit tarvii kuulemma enää ensviikon jälkee mennä, sit pitää olla jo yhteyksissä polille.. saas nähdä, senverran alhaalla on tulossa että kiharat kohta kutittelee, mutta muuta oiretta ei ole kun nyt liukkalla kun yrittää kävellä niin alaluut valittaa. tätä ei ennen ole ollut. tulee sit kun on valmis - kait.
palataan
:wave:
 
Ilmoittaudun täällä paikalla olevaksi :)

Sen verran sinkoillut koko päivän edes takaisin, ettei oo koneelle ehtinyt.
Ainakin se on auttanut siihen, ettei ole niin paljoa miettinyt tätä vaavin yksiössään viihtymistä :D
Eilen ja tänään on alaselkää juilinut, mutta saattaa olla kyllä oireita tuosta liukkaalla tepustelustakin. Huomasin ainakin tänään että peppulihakset on olleet koetuksella kävelylenkeistä, sen verran niitä tänään kolotti :LOL:

Eli täällä ei mitään uutta, toivottavasti Mamina ja Tietämätön pääsevät vihdoin tositoimiin.
Varmasti helpottaa ainakin Tietämättömän osalta se, että on viimeinen määräpäivä ainakin tiedossa.
 
Täällä taas..
Kävin neuvolassa ja korkeiden paineiden + 1,5kg painon nousun takia sain suoraan lähetteen Päksiin.Kävin siellä pötköttelemässä,paineet oli koholla,vauva ok..lapsivettä paljon ja virtaukset hyvät.Otettiin verikoe ja soittavat huomena,mikäli jotain ilmenee.
Muuten sitten onkin aika Päksiin 4.12,jos ei sitä ennen ole syntynyt.Käski perumaan jo 5.12 olevan lääkäri käynninkin ;)
Eli enää viikko max...JEEE!!!

Päksin lääkäri vaan ihmetteli kun mua ei oltu laitettu rv36-38 sinne,kun papereissa lukee että sillon pitää lähettää neuvolasta koko ja synnytystapa arvioon.Noh,huomena kun perun ens viikon ajan niin pitänee tosta mainita.Onneks tuli nyt sitten käytyä paikalla.
Ja vielä se lääkäri joka mut tutki oli laittamassa mulle yliaika kontrolliin vasta joskus 41+3 yms..niin kävi vielä juttelemassa asiasta vanhemman lääkärin kanssa joka käski varata ajan ens viikolle suoraan.

Semmosta täällä..nyt suihkun kautta sohvalle :)

mamskeli ja kössi 39+5
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
Täällä taas..
Kävin neuvolassa ja korkeiden paineiden + 1,5kg painon nousun takia sain suoraan lähetteen Päksiin.Kävin siellä pötköttelemässä,paineet oli koholla,vauva ok..lapsivettä paljon ja virtaukset hyvät.Otettiin verikoe ja soittavat huomena,mikäli jotain ilmenee.
Voe hittolainen! Miksi mua ei päästetä koskaa pois samana päivänä KYSistä, kun korkeiden paineiden takia ottavat osastolle ottavat tarkkailuun! :kieh: Mulla aina paineetkin laskee jo heti osastolla ja kaikki kokeet ovat aina olleet kunnossa, niin eikö vaan yöksi pidä jäädä vaikka kuinka anelisi kotiin pääsyä. :whistle: Perjantaina kun sinne taas menee niin tietää jo, että paineet koholla aina kun lekuri vastaanotolla mittaa ja taas tietenkin koittavat jättää osastolle vaan makaa! Nyt en jää kyllä. Minä lähden vaikka ilman lupia sieltä kotiin... Sanon, että en jää kuin korkeintaan käynnistykseen enää.

Joo ja täällä ei mitään oireita synnytystä ajatellen ole! :/
 
onpahan ollu hiljanen päivä koko pinossa. Missäs mein vakkarirustaajat oikein luuraa?? d:)b

ite havahduin juuri tuolta esikon vierestä, nukutusreissulla nukutin itteni sit samalla:D
limatulppaa irtoillu täs päivänmittaa jonkinverran, paine tossa piparilla vaan kasvaa... jospa se tästä lähtis käynnistymää jokupäivä. Ei hätiä mitiä..aikansa kutakin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
höh. onks kaikki muut tosiaa jo lähteny synnyttämää:D
En minä ainakaan.... :wave:

Muksut ja mamma nukkuu ja ukkokin kävi kysymässä mitä teen... sanoin istuvani hetken koneella...
En viitsiny viel sänkyyn mennä kun olen tuolta ukolta vongannu jo kolmena iltana et pikkaisen auttais hänkin tän synnytyksen käynnistämisen kans mut EI " jos vaikka pelästyy pikkuinen" sano ukko eilenki !!!! :headwall:

Toivottavasti huomenna äippäpolilla tekisivät sen verran reippaan sisätutkimuksen että hippu lähtisi syntymään.

Äitini on ollut täs jo puol toista viikkoa auttelemassa ja odottamassa koska mulle tulee lähtö ; kurjaa jos hippu syntyy vasta ensi viikolla :( äitini lähtee kotia päin sunnuntaina ja tulee vasta jouluna seuraavan kerran visiittiin. Välimatkaa 400km joten ihan ei viitsi päiväseltään ajella vauvaa katsomaan.

 
Pakko käydä välillä katsomassa, joko olette jakautuneet. :) Päivät menee niin nopeasti, ettei ehdi käymään koneella, ku vasta myöhään iltaisin, jos silloinkaan.

Maanantaina käytiin vauvan kanssa pään magneettikuvauksessa. Soittivat jo eilen ja kaikki on kunnossa. Ei löytynyt mitään poikkeavaa. :) Vauva on aivan syötävän ihana. Ei vaan kyllästy ihastelemaan.

Koirat ovat ottaneet vauvan hyvin vastaan. Vaikka ovatkin melko vilkasta porukkaa, niin vauvan lähellä osataan olla rauhallisia. Toki tuo meidän seniori kohkaa entiseen malliin, joten sitä pitää välillä vähän muistuttaa.

Suppareita ja voimia kaikille loppumetreille. :heart:
 
Yötä

Täällä alkoi kirjaa lukiessa n. 23 aikaa supistukset, ja tulleet siitä asti aikalailla tasasesti 5min välein... meinasin, että lähdetään käymään äippäpolilla näytillä.. jollei tässä nyt rauhotu tuntemukset, ku sängystä nousin ja pukemaan aloin! Katsotaan miten käy..
 
Vauvelin syöttöjen välillä kävin laittamassa PROFIILIIN kuvan meidän pikkuneidistä kotiinlähtöpäivänä eli vauva on siinä 7 vrk.

Tiistaina pääsimme kotiin. Vauva hieman keltainen ja kontrolli siitä torstaina lapsipolilla. Muuten lämmöt ja muut ok. :heart:
 
Vauvan lähtöpaino oli 2035 g. Pikkuinen on, mutta virkeä prinsessa. Syötän pullosta lypsämääni maitoa n. 2,5 h:n välein yötä päivää ja useamminkin välillä. Imetän myös, mutta vauva on niin pieni ettei jaksa vielä oikein nostattaa maitoa rinnasta, pieniä aikoja imetän.

Olen lypsänyt maidot säännöllisin väliajoin lauantaista asti ja jatkan kotona samaa. Mulla tulee tosi hyvin maitoa. :heart:

Nyt nukkumaan! |O
 
millonhan tulee se aamu että ei "pidä" tulla tänne nimenhuutoon?

pitkästä aikaa yöllä supisteli sillain ihan kunnolla.ja voimistuivat.mutta täällä edelleen.jossai vaiheessa ovat näköjään sitten loppuneet.

tänään sit neuvola.jospa se olis viimenki se viimenen kerta kun tuskin on ens viikolla jos saa äippäpolille sen ajan.toivottavast se varataan jo tänää.

jaksamisia kaikille! :)

s & p 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
missä PAMPPIS?!??!

Täällä, täällä! :wave: :D Missäs muualla? :D

Oltiin likan kaa eilisilta mummolassa (vaikka toispäivönä vannoin etten itteeni enää ratin taa survo) ja sit myöhemmin illalla tää tehokkaampi kone oli varattu ja en jaksanu noita vanhoja jaskoja käynnistellä, ku niissä menee vuosi, että aukeevat...

Äitini povasi mahani nähdessään, et tää syntyy vie yönä, mut sanoin silleki, et älä nyt hullujas luule. Onhan toi kumpu tietty siityny oikeiden kylkiluiden alta keskelle, mutta ei tuo itepäinen juntti sieltä vielä ulos tule!

Nyt on muuten alkanu kyselyt, et joko joko.. Eilen tuli vaan kolme kyselyä, kuin myös edellisinä päivinä samaa luokkaa. Eiköhän ne tästä päivien edetessä moninkertaistu. Mut kuten jo aiemmin sanoin, ni tosi hyvä, et osa porukasta soittaa mein äidille! :D Ei oo niin ruuhkaa meiksin linjoilla!

Jospas sitä vaikka aamukahvin keittoon, tänään nukuin jopa 6:30 saakka (neljällä veskireisulla).

Ja tänä iltana sit kauppareissulle ja vihoviimosen joululahjan hankintaan! Sit ne olis hommattu, ja aatelkaa, nyt on vasta marraskuu! :D Minä ajoissa!! Mut tää oli jo toinen kerta kun joutu varautumaan ajoissa joululahjoihin (edellisen la 17.12.)

 
Jännä täällä edelleen... :wave: Heräsin taas kunnon V***tukseen, kun taas oltiin vielä kotona heräämässä. Illalla oli jotain supistuksia. Osa ihan sellasia kipeähköjä, mutta mitä sellasella neljällä tekee? :eek: Nyt olis sit täydet 40 viikkoa! Jee :kieh:
Ajattelin josko tänää koittais siivoo. Illalla olis koulua taas. Ei kyllä huvittais sinne emnnä, ei sitte yhtään. Mut pakko kait ettei turhaan jää pois. Jää viel joku tärkee juttu oppimatta. Oon sit pois ku on oikeesti aihetta. Nyt on kyl kadonnu se levollinen olo taas. Ja se ketutus on tullu takas. EI VOI OLLA NIIN VAIKEETA ET TÄÄ SYNNYTYS KÄYNNISTYIS!!! |O

Jännä & Vaavi 40 tasan
 

Yhteistyössä