*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

:wave: vikan kerran täällä kasassa olevaksi ilmoittaudun=)
eli kauheesti suppareita kaikille.. :flower: jaksuja jos ei meinaa mitään tapahtua ym
eli mä ilmottelen manhikselle kun jotain tapahtuupi..
nyt pitää mennä..apua pelottaa...unta tasan tuntu saatu viime yönä..

mut viimesen kerran pitää "KARJASTA KOMIASTI! et RV 42+1 HUH!!!

heippa typyt nähdään pian!!!! :wave: :heart:

tietänmätön ja muru
 
ihanaa, tietämätön, voit huokaista helpotuksesta!! Eikä aikaakaan niin saat palkintosi syliin :heart: :heart:

Mie täällä, kuten huomaatte, edelleen kasassa. Hereillä ollessa tuli (siis johoki puoleen yöhön asti) 10min välein jo tuntuvia supistuksia, mut sitten ku painuttiin nukkumaan niin pian se uni tuli. Vaikka veskissä ravasin yöllä monta kertaa, niin ei oo kyllä hajuakaan miten ja millo on supistellu:) nyt ei taas mitään tuntemuksia, toivotaan että keräilevät voimia:)
En osaa olla pettynyt enää suppareiden loppumisesta, kyllä se sieltä kuitenkin jossain vaiheessa tulee..d:)b
 
Jännäkin ilmoittautuu tänää. Eilen ei kerenny kirjottelemaan kun oli kaikenlaista tekemistä. Siivosin ja laittelin pari kynttelikköä ja kävin ostamassa jopa joulukukan ittelleni. Koht pitäis alkaa tekee perunasalaattia. Eilen vähän supisteli ja vielä yölläki heräsin suppareihin jotka kiristi vatsaa. Aika jännä kun unessa tuntuu et joku kiristää ja sit ku heräsin niin vatsaki oli ihan kova. Mut sit ne on taas loppunu jossain vaiheessa. Aika yllättävää :(

ONNEA KAIKILLE JOTKA ON JO KÄÄRÖNSÄ SAANUT OMIIN SYLIIN!!! :flower: :heart:

Kaverikin sai vauvan tossa just mun laskettuna päivänä...Syntyi kolme viikkoa ennen laskettua. Kieltämättä masensi hieman. Siis toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta...
Noniin, mä meen jatkaa...olemista. Pitäis tänää pipareita leipoo. Täälläki muksut odottanu sitä jo monta päivää. Eilen ei vaan kertakaikkiaan kerenny leipoo. Eikä siivouksen jälkeen oikein tehny mielikään leipoo noiden kanssa mitään, kun tietää mikä sotku siitä syntyy!

Jännä 40+2
 
Nyt tapahtuu jotain sellasta mitä ei aikasemmin oo tän raskauden aikana tapahtunu. MUlla tulee noita kiristäviä suppareita heti aamusta. Toivottavasti lähtee kovenemään tästä. Pääsenpähän pilaamaan ukon kalareissun!!! Se lähti kalaan heti aamusta jo ennen ku tuli valosaa...Varmaan joskus seiskan aikaan. Tulee aina sit kotiin ku tulee pimeetä. Olsiko vähän hienoo pilata sen reissu... :LOL:
 
Tsemppiä Jännä!

Voiko kovat supparit tuntua pelkästään ylävatsalla, tai niin että alkaa sieltä ja sitten valuu tavallaan alaspäin? sellaista kipua, jota pitää puhallella...

Mulla kun on nyt todettu että en tunne kaikkia suppareita- viikossakin oli auennut 1,5cm ilman sen kummempia tuntemuksia. Tai kaksi kertaa supisti heikosti tunnin verran- ja tuon se sai aikaan. Nyt sitten pelottaa heti jos alkaa supistamaan, että paljonkohan siellä taas on auettu... Lääkärikin sanoi että kun alkaa supistamaan niin että tuntuu niin synnärille vaan ettei tartte odotella kauhean pitkään.
 
Mullakin on pienimmätkin toiveita tuoneet tunteet ja tuntemukset loppuneet...eilen ei oikeastaan mitään, eikä yölläkään... nukun hyvin... kaikki ässät kokeiltu..pötypuhetta ne ovat.. Musta tuntuu, että baby on juuttunut jotenkin niin, ettei vaan pääse pois.

Tuntuu niin toivottomalta..... Sain sentään eilen kirjoitettua tekstarin kaverille, että vituttaa noi jatkuvat kyselyt... ei onneksi suuttunut, ymmärtää kai, vaikka itsekin siihen syyllistyy.. .Ymmärrän että kiinnostaa olenko synnyttämässä, mutta en jaksa vastailla siihen koko aikaa tai lähettää viestejä / soittaa että en ole...
Mutta, mitäs tekemistä sitä tänään keksisi... Keli on järkyttävän pimeä, sumuinen... ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä mielessä... kaupoille ei jaksa lähteä, rahaa vaan kuluu... Jos sitten leipoisi, illalla mennään miehen ja pojan kanssa varmaan yhtä peliä katsomaan. Oisko jollain jotain tekemisideoita?? Mieluiten niitä varmoja synnytyksen edistäjiä ;)...mutta muutkin kelpaa...En enää usko normaaliin synnytykseen..
 
Myöhäiset huomenet! :wave:

Hereillä on jo oltu aamuvarhasesta. Ja piparit paistettu ja nyt pottulooda uunissa! Ja nyt on tän äiteen eka oma hetki tänään! Eilisiä maajusseja kattelen. Vitsit tota Jaakkoooo!!!! "Tutka pyörii..."

Kuuma on, litran tuoppi vettä vieressä! :D Meillä on yleensä lämmintä jotain parikyt ja se on kaikille sopiva. Nyt noi kaikki uunit on ollu päällä pitkin viikkoo, ni lämpötila ikkunan vieressäki on yli 25! :whistle: :/ Vähän tuskaa!

Juuh, nyt nostan noi koivet soffalle. Päivänjatkoja!

 
Veijari Mä en osaa sanoa että onko nuo suppareita, mutta sen tiedän että kaikillahan on erilasisa tuntemuksia. Jotku on sanonu ettei oo tuntenu niitä suppareita ja kuitenki on tapahtunu melkoisesti alapäässä. Mäki tosi epätietoisena täällä tilanteestani ja siksi neuvolassa sanoi ettei kaua knanata kotona kattella, kun alkaa ne supparit, sillee "kunnolla".

Sitte kysymys isosta hädästä! Eli onko teillä muilla vieläki sitä kauheaa tuskaa ennen ku pääsette vessaan. Mulla kipu on tosi paha ja tuntuu et kaikki hermot ja jumiin kun hätä on tulossa. En pysty liikkumaan kunnolla. Seisomaan en pääse ollenkaan. Ja tätä kipua tunnen melkein joka kerta ku hätä on iskemässä. Kylmää hikeä pukkaa ja muksut kattelee vieressä kun äitiin sattuu niin julmetusti. Olen selittäny tilanteen niille, ja ovat kyllä ymmärtäneet homman, mut kuitenki tulee aina siihen viereen ja koitta lohdutella. =) Toisaalta söpöä...
 
Mulla kun on tiedossa se käynnistyspäivä niin olen ajatellut nyt laitella paikkoja kuntoon. Voisin imuroida (luuletteko tosiaan että mies kykenee siihen kun olen laitoksella :LOL: ) ja ehkä katsella vähän lakanoita vauvan sänkyyn. Harsovaipat on jo taiteltu valmiiksi, että niistä ei enää seuraa saa. Sairaalakassin voisi varmistaa, että siellä on kaikki.

Illalla mennään kauppaan ostamaan ruokaa pakkaseen, kun miehellä on kerrankin aikaa mulle :heart: , tontilla asiat hetkeksi taas vissiin ok.

Neuvolatäti sanoi, että olisi hyvä olla vähän vararuokaa vauvalle, jos maito ei nousekaan kunnolla heti ja senkin takia että meille on tulossa iso vauva = syöppö.

Pyykkikone pyörii ja voisin korjata kuivat pyykit kaappiin.

Nimikirjaa olen lueskellut, mutta meillä alkaa kyllä olemaan molemmille nimet valmiina. Pojan nimestä vielä keskustellaan, lähinnä sen kirjoitusasusta. Sen kun voi kirjoittaa suomalaisittain tai sitten "trendikkäästi" yhdellä vähemmällä vokaalilla. Kuitenkin puheessa se tulisi olemaan suomalaisittain, mun mielestä se lyhyempi muoto ei oikein istu suomalaiseen suuhun... Mitä mieltä- voiko nimen kirjoittaa lyhyesti vaikka se lausuttaisiin jos ei kahdella niin 1,5 vokaalilla? :D ymmärsiköhän kukaan TAASkaan mun ajatuksenjuoksua...

Niin ja siitä mun supparikysymyksestä- tunne lakkasi. Enpä tiedä voisiko se olla vatsanväännettä kummempaa.... ota noista nyt selvää..
 
Jännä mä luulen että mulla toi tunne voi olla osittain tuota isoa hätää.. Jotenkin tuntuu että ummetus on tullut takaisin, tuossa vähän aikaa sitten vatsa toimi paremmin kuin koskaan! ja nyt ei ... ei niin ei. Tosin olisi kiva että se tunne ajaisi vessaan- ei nimittäin aukene....
 
No mulla rupes maha toimii jotenkuten ku aloin juomaan 2-2,5 litraa vettä päivässä. Eka tuntu et sitä vettä tulvii korvistaki ulos, mut nyt ku on tottunu siihen litkimiseen, niin ei paha ollenkaan. Täytyy vaan muistaa vähentää veden määrää synnytyksen jälkeen ku silloin ei vissii tarvii enää niin paljon juoda. Eiku...olishan se kuitenki hyvä jos haluaa imettää.
Tiedän tunteen ku haluais että lähtis toimimaan mutta ei kuitenkaan lähde. Sit kun mä vielä stressasin sitä ettei toimi niin sittehän vatsa toimi vielä huonommin. "nehän" sanoo että siitä tulee loppujenlopuks selanen noidankehä.

Nyt on vatsa kiitettävästi toiminu lähes joka päivä. Nyt jopa useamminki. Ehkä se tietää jotain ;) (Ja taas luodaan ittelleen ihan turhia toivoja)

Lapset on menossa tänää synttäreille. Niille tulee kuulemma joku taikuri sinne. Aika kivaa. Se on ylläri kaikille mukuloille. Ja MÄ saan 2 tuntia vapaa-aikaa.Ajattelin käydä porukoilla äkkiä, ja sit käyn kaupast ostaa noille joulukalenterit. Saavat sitte ne illalla. Vähän ku pikkujoulu-lahjana.

Nonii tulipahan käyty läpi taas noita kakka-asioita ja muuta :LOL:
 
myöhäsiä huomenia täältäkin!

viime yönä hieman supisteli.mutta oli vähän semmosia että supisteleeko vai ei.olin jo ihan mielissään että nyt tuli lähtö että ei tarvi häihin lähtiä mutta nyt pitää lähtä pesulle ja laittaan ittiä valmiiksi.

saa nähä kuinka raivona kohta tuun häistä jo pois kun alkaa kyselyt että miks en oo synnyttäny jo.luultavasti mies saa jäähä yksinään sinne ja itku kurkussa tuun takas kotia.

näin muuten viime yönä unta että tääl palstal oli ihan hiljasta.tais olla pamppis kenen kans kirjottelin vaan täällä.kaikki muut olivat lähteny synnyttämään.että sori pamppis unen mukaan meillä ei oo lähtö ennen ku muut ovat synnyttäneet. ;)

nyt täytyy taas rientää. :)

s & ja jonnekkin kiinni jäänyt poju 40+5
 
Äippä-80 hurjan paljon onnea pikkuisesta :heart:

Tietämätön, paljon tsemppiä tälle päivälle :wave:

Täällä ei mitään tuntemuksia edelleenkään, prkl :) Ajattelin siivota tuon kylppärin ja imuroida vähäsen, jos se vaikka sais jotain edes aikaiseksi tuolla masussa...

Onko teillä muilla kipua tms. tuossa ylävatsalla? Mulla koskee tuohon ylävatsaan ja se on ihan kosketusarkakin :eek: Luulen, että se johtuu siitä kun vauva tunkee pyllyään ylöspäin ja vatsanahka venyy, mutta tiedä häntä :eek: Ärsyttävän tuntuista kuitenkin...
 
Huomenet kaikille!

Jee!! Ensimmäiset kunnon supistukset tulivat yöllä =) . Miten tuollaisesta kivusta voikin olla mielissään :D
Aamusta olivat loppuneet, kun olin vihdoin nukahtanut (alkoi joskus kolmen jälkeen), mutta nyt on aamupäivän mittaan taas ilmoitelleet olemassaolostaan (joskaan ei yhtä kivuliaasti kuin yöllä).

Täällä on kyllä niin harmaa päivä, että ihan hyvin ois sen voinut viettää synnärilläkin :(

Nyt askareisiin, kun ei just tällä hetkellä satu mihkään :)

Suppareita kaikille jakautumattomille!!

Metalheart 41+1
 
Vihdoin sain pojan nukkumaan. KOhta ota esiim piparitaikinan (laiskana ostin pakastetaikinan) Annan pojan nukkua vähän aikaa ja sit aletaan leipomaan. Enää tähän aikaan ei uskalla kauan antaa nukkuu. Tänää herättiinki vasta tossa puol ysin aikaa. Oli kyllä kieltämättä ihana nukkua pitkään, kun tuli valvottua pidempään Asikaisen ottelun takia.

Täälläkin on tosi harmaata ja ankeeta. Ei tee mieli ulos, ku on kuitenki melko liukasta ihan joka puolella ja kaikki kastuu heti. Mulla oli eilenki ihan litimärät kengät kun vein tytön kerhoon. EI KIVAA!!! Ajattelin vielä että saahan sen flunssan näinki hommattua ittelleen.

Suppareista: Täällä tulee viel vähän väliä, mutta on edelleen lähes kivuttomia.
 

Hippu ilmottautuu vielä kokonaisena :wave:

Kävin aamulla äippäpolilla sen verran et kuunneltiin hipun sydän äänet ja yllätyksenä siinä käyrillä maatessa tuli jopa supistuksia.
Torstain sisätutkimuksen tuloksena limatulppa alkanut irtoilemaan hiljalleen....
Eilen saunan jälkeen nipisteli alapäässä mukavasti ja hippu piti hurjaa jumppaa masussa.

Tein tuossa koiran kanssa reippaan 3 kilometrin lenkin ja sain taas supistuksia aikaiseksi :)
Elättelen vielä toiveita että pääsisin tositoimiin ennen maanantaita.

Äippä-75 ja hippu rv 41+6
 
Hei!Täällä kovan flunssan ja monen valvotun yön voimin odotellaan...L.A. oli eilen ja laittoivat neuvolasta lähetteen synnärille,kun on noita pelkopoleja ym.takana,pelottaa sikiön kasvu ym....kovasti on supistellut ja toivon pian pääseväni synnyttämään. mies illan töissä ja sitten joulukuun kotona =) Ei kyllä huvita ulkoilu kun niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin synkkä keli ja tää flunssa.Täytyy koittaa keksiä 3 v. tytölle jotain tekemistä.......
 
Olen seuraillut kirjoitteluanne koko rasauden ajan, kiitos siis tuestanne ;) Perheemme kasvoi 25.11 poikalapsella. Hurmuri oli syntyessään 4195g ja 52 cm. Sydäntenmurskaajalla on paksu tumma tukka ja piiiitkät ripset. Olemme onnesta sekaisin ja hautautuneet kotiin nauttimaan tulokkaasta.

Jännittäviä loppuhetkiä ja helppoa synnytystä teille kaikille =)
 
LEP
Onnea kaikille vauvan saanneille!! :flower: :flower:

Täällä tänään rv40+0 täynnä ja lähinnä vaan ärsyttää kaikki! :kieh: Aamulla oli vielä ihan mukava olo ja nyt iltaa kohti iskenyt joku kamala hormoonimyrsky taas, että kaikki vaan ottaa päähän ja alkaa kiukuttaa. Sitten alkaa vielä enemmän ärsyttää se, kun pitääkin olla kiukkunen. :kieh: Eilen tosiaan lääkäri teki kovemmman sisätutkimuksen, mutta tulos oli se ettei yhtään ainutta supistusta tullut!! Tai yksi hyyyyyyyvin pieni. Et se siitäkin apukeinosta... Hieman verta vuoti illalla kyllä. Varmaan limakalvoista, kun niin kovaa runnoi sormillaan joka kohtaa.

Puuuuuuh... Syntys jo!!
 
Apua, marraskuu loppuu ja täällä sitä vaan ollaan! Mullakaan ei sisätutkimus saanut mitään aikaan. Mun vanhemmat tuli meille vielä eilen kylään ja siivosinkin yksin pitkästä aikaa, mutta mitään ei vaikuttanut. Tänään jopa lähdettiin Porvooseen fiilistelemään. Se kertoo paljon mun asenteesta. Alan tosiaan uskoa, että käynnistykseen asti odotellaan. Vielä viikko sitten en olis uskaltanut lähteä noin kauas, kun luulin, että synnytys alkaa millä hetkellä hyvänsä. Mutta menipähän päivä nopeasti muissa maisemissa.

Mulla on kanssa alkanut nyt ummetus uudelleen. Tuntuu, että toi vauva painaa erilailla nyt peräsuoleen niin, ettei muuta mahdu tulemaan. Ja yöllä vessaan herätessä sattuu sinne alas, kun lähtee kävelemään.

Jännittää kyllä TIETÄMÄTTÖMÄN puolesta! toivottavasti kaikki menee hyvin!!!

Rv 41+1
 

Yhteistyössä