*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

ONNEA, ONNEA TIETÄMÄTTÖMÄLLE PIKKUNEIDIN SYNTYMÄN JOHDOSTA!! :heart: :heart:

pS. Maminalla meni haúskasti kun eilen kirjotti että miehen isällä tänään synttärit et olispa se hauska synttärilahja...Ja niinhän siinä tosiaan kävi!! :D :D
 
ONNEA TIETÄMÄTÖN

Tosiaan aika menee nopeesti. Just äsken nuuhkin ja tuijottelin tota kääröä tossa sohvalla ja mietin muistanko viellä vuoden päästä näitä hetkiä. Hurjaa aatella että meilläkin eka on jo 7 vee,mihin se aika on juossu? Ite ku en oo kuitenkaa vanhentunu ollenkaa :D
 
Onnea kaikille vauvan saanneille ja tsemppiä muille. Nyt alkaa jo olla päivistä kiinni kaikilla. :)

Meidän prinsessa on päättänyt rajoittaa äipän suklaansyöntiä. Neidillä helottaa naama aivan punaisena. Ensin pistin tuon hormoninäppyjen piikkiin, mutta kun viikonlopun aikana on tullut mässättyä, ajattelin, että voi myös johtua jostain syömisestäni. Tällä hetkellä pannassa sitrushedelmät ja suklaa. Seurataan vaikutusta. :)
 
... ja paljon tsemppiä omaansa vielä odottaville mini-mieheltä ja sen mamilta :wave:

Tämmöinen vilperi tuli saatettua maailmaan; älkää antako letkujen säikäyttää. Ikää tuossa kuvassa 3 vrk, nyt hän on jo "iso" mies :)




Czarina & mini-mies Lilliputti 14 vrk :heart:
 
Huomenet,

osallistun aamun nimenhuutoon!

En tiedä olenko yöllä nähnyt unta vai särkikö selkää sillon oikeesti! Jokatapauksessa miulla on yöstä sellanen muistikuva, että selkää särki kauheesti! :D Ehkä se kummiski oli unta, kun nyt ei tunnu missään!

Voi Czarina kun on suloinen ja tarkkaavaisennäkönen tuo tein mini-mies! Maasta se pienikin ponnistaa! =)

Muistakaanhan avata joulukalenterit! :D Me tossa jo pikkukakkosversio katottiin!

Pamppis 40+3
 
ja aamun nimenhuutoon.tulee sitten joulukuun vauveli.tai sitte tammikuun.

montako meitä jakaantumatonta vielä täällä pyörii?

eilen pyörittiin sit tuolla kaupoissa ja saatiin suurin osa joululahjoistakin ostettua.yöllä supisteli semmosia tuntuvia mutta ei kipeitä muutamia kertoja mutta ei mitään sen kummempaa.jossain vaiheessa se oli että sitä ootteli koko ajan että millon tulee lähtö mutta nyt se on vähän unohtunut.onneksi.tuntuu että sitä ei tuu koskaan niin ei jaksa odottaa.tulee kun on tullakseen.ja ehkä tuo perjantain äippäpoliaika toi varmuutta että kyllä tämä joskus tulee täältä. :p

eilen oli muuten pitkästä aikaa semmonen kipukohtaus joita on ollut aikasemminkin.maha oli ihan järkyttävän kipee.ylämaha enimmäkseen vaan.ja selkä oli ihan tulessa.sit sitä kesti jonkun aikaa ja itkin vaan että en halua synnyttämään kun sattuu niin paljon jo nyt.ja sit oksensin ihan kunnolla ja kipu helpotti.toivottavasti nuo ei jatku raskauden jälkeen kun lääkäri sillon epäili että on jotain sappijuttua ja supistelee sitten samalla.pitää mennä uusiin tutkimuksiin jos jatkuu.

nyt taidan lähtee takas nukkumaan kun ei viime yönä oikeen tullut nukuttua.ja senkin minkä nukkuin niin huonosti kun näen niin ihmeellisiä unia. :D

s ja p 41+1
 
suklaansyömisestä..oletteko pystyneet imetysaikana syömään suklaata??mä olen aina lopettanut suklaansyönnit vauvojen synnyttyä, sehän on yksi pahimpia vatsavaivojen aiheuttajia vauvalle!
suklaa on vaan suurin herkkuni...
 
Kiitos onnitteluista ja ONNEA muille vauvansa saaneille!! Suppareita mammoille, jotka vielä vauvelia odottelee!

Jospa vähän kertosin meidän vaavin maailmaan tulosta :saint: Eli raskausviikkoja oli 38+5. Koko maanantain oli vähän omituinen olo, aivan ku olis ollu kestosupistus päällä ja välillä alavatsaa vihlo. Illalla sitten meni lapsivesi salkkareita katsoessa. Pieni paniikki iski, että mitä nyt? Synnäriltä sain kätilön kiinni puhelimella vasta tunnin päästä. Sain luvan olla kotona aamuun jos ei mitään ongelmia ole. Pieniä supistuksia alko tulla klo 22 ja niitä tuli yön aikana harvakseltaan, nukuttua sain muutaman tunnin. Aamulla suppareita tuli vähän enemmän ja n. klo 7 oltiin sairaalassa. Sairaalaan mennessä kohdunsuu oli sormelle auki. Käyrää otettiin mutta siihen ei vielä "oikeita" supistuksia piirtynyt. Sitten vaan odoteltiin että synnytys käynnistyy. Mies lähti välissä töihin. Minä sain nukuttua päivän aikana, suppareita ei juuri ollu. Klo 16 alko tuntua vähän kipeämpiä suppareita ja 16.30 jälkeen tuli jo säännöllisesti n. 10 min. välein. Joskus klo 19 jälkeen tuli limatulppa ja 20 jälkeen supistukset meni kivuliaammiksi. Kipulääkettä pyysin mutta iltahoitaja jätti tutkimisen ja lääkkeen annon yököille. Kun yökkö vihdoin n. tunnin päästä saapui niin olin 3 cm auki ja siinä vaiheessa siirryttiin saliin. Puudutusta pyysin heti alkuunsa. Yö oli kätilöillä tosi kiireinen kun tunnin sisällä syntyi 3 vauvaa! Kipulääkettä sain lihakseen ja ilmeisesti se laski vauvan sydänääniä. Ilokaasua vetelin, joka autto tosi hyvin terävimpään kipuun. Puudutusta yritin välillä "anoa" mutta eivät ehtineet tulla laittamaan kun olivat kiinni toisissa synnytyksissä. Kun vihdoin kätilö tuli valmisteleen puudutusta varten n. klo 23.20 niin kätilö tuumaski ettei puudutusta tarvita kun synnytät kohta! Ja pian tulikin ponnistamisen tarve. Poika syntyi klo 23.44. Synnytyksen kestoksi merkittiin 7h14min, ponnistusvaihe tuon 14 min. Nopeasti meni sen jälkeen kun alko kunnolla tapahtua.
Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli vaikka kipulääkitys olikin melko olematon. Miehelle tosin totesin heti synnytyksen jälkeen että en varmasti ikinä enää tätä tee mutta niin ne kivut unohtuu ja kyllä tuon kokisin mielelläni uudestaan :LOL:

Vauvalla oli syntymän jälkeinen verensokeri liian matala, joten joutui olemaan keskolassa sokeritipassa reilun vuorokauden. Muuten kaikki hyvin.
 
suklaapahkina:täällä ollaan mahan kera :wave:

Joo ei meillekään tullut marraskuun kaveria,mutta TÄÄ kuukausi on meidän loppu mammojen kuukausi aivan varmasti :LOL:

Ja jatketaan ilmeisesti marraspinossa vielä kun pinon hoitelijalla on muita kiireitä? ;)

Eilen tuli harkkareita aikalailla ja kipeitä jonkin verran,mutta siinä se sitten olikin.Oon huomannut että kaveri on hieman rauhottunut,tai ainakin eilisen päivän oli rauhallisella päällä..jalkovälin olo onkin kyllä semmonen että siellä voisi ihan hyvin olla pää kunnolla kuopissaan,viime ke oli vielä niin että pää pystyi liikkumaan.
Tänään olikin ihana aamu,kun mies vei neidin tarhaan vasta nyt 8 ja nukuttiin melkein 7 koko porukka.Katseltiin kanssa joulukalenteri..pitänee vaan kurkata että tuleekos se illlalla uusintana kun meillä typy menee normaalisti tarhaan jo 7,eli aamu ohjelmat jää katsomatta + meillä ei ole tallentavaa digiboxia.(vasta kun äiti hommaa sen joulun jälkeen ale myynneistä ;) )

suppareita meille mammoille!

ps.onnittelut uusille mammoille :heart: :heart:

mamskeli ja kössi 40+3
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
suklaapahkina:täällä ollaan mahan kera :wave:

Joo ei meillekään tullut marraskuun kaveria,mutta TÄÄ kuukausi on meidän loppu mammojen kuukausi aivan varmasti :LOL:

Ja jatketaan ilmeisesti marraspinossa vielä kun pinon hoitelijalla on muita kiireitä? ;)
Joo täällä mahan kanssa mennään myös! :wave: Ja mitä enemmän tulee päiviä, sitä enemmän se synnytyskin alkaa jännittää, kun ehtii tässä mietiskellä. :whistle: Mutta paree olla tosiaan jo tämä meidän kuukausi!! :LOL:

Kyllä varmaan voisi jatkaa tässä pinossa, kun mamina siellä vaavansa kanssa ja minusta ei ainakaan ole päivittää uutta pinoa. :D

Tänne ei kyllä kummaisia kuulu, ei mitään muutoksia olotilassa ole ollut. Varmaan voin paremmin kuin missän vaiheessa raskautta! :LOL: Hermot korkeintaan menee välillä, kun kokoajan tulee kyselyjä että joko? Tahtoo jo päästä ilmoittamaan, että nyt voi onnitella. :D Torstaina oli taas neuvolaan meno, toivottavasti ei tarttis enää siihen mennä vaan ois jo tositoimissa. Epäilen...

Milloin teillä on sitten yliaikaiskontrollit? Mulla olisi 9.12, eli rv41+3.

LEP ja napero 40+2

 
Onnea nyytin saaneille!!!

Täällä vain Nupun kanssa kotosalla köllötellään. Yöt on Nupun mielestä seurustelun aikaa, kiltti tyttö ei kitise vaan silmät suurellaan tarkkailee maailman menoa vaikka äippää nukuttaisi niin vietävästi. |O |O |O
 
Aika uskomatonta, että niin pieni vauva tuli kahden viikon yliajalla! Tiesiköhän tietämätön ton koon etukäteen? Oliskin niin paljon ihanampi tässä odotella, jos tietäis, että pieni vauva tulossa...

Täällä myös tuntuu, että olo alkaa vaan parantua. Ehkä se vauva päätti tosiaan lopullisesti jäädä yksiöönsä, eikä enää aiheuta mitään oireitakaan. Nukun nykyään yölläkin 4-5h pätkiä, kun viime viikolla alko olla jo vessareissuja 2h välein. Mutta valvominen jatkuu. Viime yönäkin hereillä taas 04-07, mutta sitten nukuinkin 11:een.

Mutta todellakin, nyt tämä ON meidän kaikkien loppujen kuukausi, kukaan ei voi enää muuta väittää! Vaikka olihan se pettymys, ettei marrasvauvaa tullutkaan. Mutta on jouluvauvakin aika kiva! Alkaa kyllä vähän jännittää, kun takaraja on tiedossa, enintään 4 yötä enää kotona, sitten on käynnistys! Voi kun saatais vauvamme ulos ennen käynnistyksiä!

Jännittävää joulukuuta kaikille!

rv 41+3
 
Kovasti vaan taas onnea uusista vauvoista! :flower:

Täällä vieläkin odotellaan sitten sitä joulukuun beibiä.. olin kanssa ihan varma ettei enää odotettaisi vaan kotona tässävaiheessa jo opeteltaisiin, mutta ei tainnut olla minun päätös. katsotaan olisiko hän tälläviikolla jo valmiina ulkoistumaan - mutta... harkkareita tullut mutta ei oikeastaan mitään "avaavaa" eli ei mitään kivuliasta. tsemppiä kaikille meille yliaikaisille ja tietenkin myös kääröjen kanssa eleleville kotona!! ..haaveilee vaan hän..
:wave:
 
Täälläkin edelleen. Juu, ei kannata perustaa uutta pinoa, tämä kelpaa vallan mainiosti.

Kurja ilma ulkona, sataa sataa ropisee. Elättelen toiveita lähdöstä synnärille, vaikkakaan mitään tuntemuksia ei ole. Sitä limaa tulee kovasti- lääkärin mukaan liittyy kohdunsuun aukenemiseen. Suppareita vaan ei oo... Nukuin aika huonosti, nyt voisi olla päikkäreiden paikka.
 
Onnea Tietämätön pikkuisesta :heart:

Ihana pikkuinen Czarinalla :heart:

Täällä sitä edelleen ollaan yhdessä koossa :( Eikä mitään merkkejä siitä, että lähiaikoina tapahtuisi jotain. Tulisi edes muutama supistus tai jotain että tietäis että vauvalla on edes aikomus tulla tuolta joskus ulos :)

Ja todellakin kyselyt alkaa rassaamaan tosi pahasti :kieh: Sisko soitteli eilen ja kyseli tietysti ensin että yhdessä koossako sitä ollaan ja tokaisi sitten vielä että ei sinne masuun kukaan vielä ole jäänyt. No shit!? Alkaa olla huumori vähissä tollasista kommenteista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Suklaasta mä en pysty lopettamaan suklaansyöntiä :p Oon siihen koukussa ollu jo monta vuotta. Jos ei meiän kaapissa oo suklaata ni :kieh: :saint:

Jaksamista teille kasassa oleville viellä viime metreille =)


arvaa olenko mä suklaariipuvainen.. :p
mut pakko se on olla ilman, kun toinen saa kamalat ilmavaivat..

 
Muutama linkki pojan kuvaan

Kiitoksia Onnitteluista!!! :D

Tässä olis pari linkkiä meitin Rakkauten Hetelmän kuviin.. :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=MeCu_&image_id=94146198
http://irc-galleria.net/view.php?nick=MeCu_&image_id=94146067

On kyllä vallan suloinen tapaus.. :heart: Sitä alkaa jo murehtia sitä, että se ei kohta enää ole noin pieni, vaikka pojalla ikää vasta 4vrk. :) Ensimmäinen yö kotona meni ihan kivasti, tankattiin maitoa 01.00 asti.. ja sitten herättiin syömään 5.30 ja 9.30.. ei paha yö siis ollenkaan. :) Tuolla mun elämäni miehet vielä nukuskelevat sängyssä! :)

Lähden ruokkimaan itseni ja kaiketi tarvis koiran kanssa mennä lenkille, kun ei olla vielä aamulenkkiä edes tehty. Tosin koiruuskin niin väsynyt 4pvn hoitoreissusta(oli mummolassa koko meidän sairaalassaolon ajan), että ei ole edes herännyt vielä tähän aamuun! :)

Voimia ja supistuksia kovasti vielä odottaville.. ja vauvantuoksuista arkea kaikille vauvaantuneille! :D

Mecu&"tuhina-toukka" 4vrk :)
 
MarrasVaavi, voiku ihana! :heart:

Ja tein pikkumieshän on nukkunut ihan tosi hyvin!!! WAU! Kunpa olis sit meilläkin! Edellisen kanssa syötiin aina 2-3 tunnin välein... :/

Ja juu, pinkkakeskusteluun.. Eiköhän tää pino vältä meille nyt puoleksi kuuksi, sit pitäis kaikkien olla jo vauvapuolella! :D Me mattimyöhäsetkin! :LOL:
 
Enpä ois tosiaan uskonut - paitsi tietty viime viikosta alkaen -että näin pitkälle mennään. Tänään katsottiin ä-polilla tilannetta ja siellähän se vauva tuntuu viihtyvän...kiinnittynyt kyllä on, mutta kohdunsuu vain sormelle auki... Supistuksia ei ole ja olen lähes elämäni kunnossa... No, se on tietty hyvä...pahempihan se ois ootella sängyn pohjalla valitellen...

Kuusi viikkoa olen ollut kotona ja niistä 3 viikkoa oikeastaan ilman mitään suurempaa virkaa.. Harmittaa ihan hirveesti, ne kun on sitten sieltä loppupäästä vauvan kanssa pois. Kaipaan töihin ja miettimään muita asioita ja näkemään työkamuja....kun kerran vauvaakaan ei ole.
Ajattelin että pistäiskö puhelimen vallan pois päältä. Kenellekään en ainakaan soita - puheluihin ja viesteihin vastaamista mietin...
Ensi maanantaille on uusi aika ja sitten ehkä käynnistetään... Nyt vaan sitten kalenteria täyttämään siihen asti..ei tätä viikkoa muuten jaksa. Joululahjaostokset, elokuvat, teatterit, joululeipomista - mitä vielä keksisi...

Isot onnittelut kaikille tuoreille onnellisille äideille!
 
Onnea kaikille tuoreille äideille!!!

Täällä itse ilmoittaudun vielä yhdessä koossa. Tuntuu ettei tämä koskaan älyä tulla ulos. Vauva on riehunut tuolla yksiössään sellaisella temmolla, että maha tuntuu repeävän. Olen yrittänyt sille vakuutella, että täällä puolen olisi paljon enemmän tilaa suoristella jalkoja, ilman että mammaa sattuu :D Mutta ilmeisesti on tulossa äitiinsä ja on erittäin itsepintainen.

LEP: Mulle varattiin yliaikaiskontrolli 8.12 eli rv 41+6. Mun mielestä aika myöhään, mutta mä toivon ettei sitä tarvitsis käyttää... Paikoista: Mulla on ollut jo viikolta 30 paikat sormelle auki. Kohdunkaula on ollut pehmeenä ja jäljellä 1,5 cm. Mulla on ollut tosi paljon supistuksia jo viikolta 19. Sanoivat että jos syntyy viikolla 34 niin ei estellä ja me jännitettiin, että tuleeko vauva kuinka aikaisin. Nyt kärvistelen rv 40+6 eikä tietoakaan, että olisi tulossa ulos. Kyllä supistelee, muttei tarpeeksi. On tämä ihmeellistä.

Ihania pikkuisia teille kaikille on kyllä tullut. Kateellisena täällä katselen noita kuvia. Noh onneksi tämä ei vie enää kauaa aikaa enää... eiköhän ne viimeistään viikolla 42 käynnistele. Jännittää tuo synnytys vaan ihan hulluna, onhan se tossa jo oven takana. Jotenkin vaan toivois että sais sen pois päiväjärjestyksestä niin pääsisi vauva-arkeen jo käsiksi...

Supistuksia vielä kärvisteleville toivotteleepi

Dandi 40+6
 

Yhteistyössä