*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

LEP mulla on aika äippäpolille 5.12 elikkäs perjantaina.sillo on 41+5.jos kohdunsuun tilanne antaa myöten ni käynnistetään mutta jos on vielä kovinkin kiinni niin sitten maanantaina eli 8.12 takas ja silloin viimestään käynnistetään.toivotaan nyt että ei tarvis käynnistää.mulla on viimeks katottu tilanne viikol 36 ja silloin oli sormelle auki,vähän pehmeenä ja kaulaa jäljellä n.2cm.

dandi mulla kans oli tosi paljon supistuksia tuolloin joskus 30 viikon tietämillä ja sano lääkärissä että lepoon että pääsisit edes tuonne 34 viikolle.vauva kait tästä suuttu kun ei saanut tulla vielä ulos ja on sitten päättänyt olla tulematta ollenkaan. ;)

mäkin kateellisena kattelen teijän vauvojen kuvia.minäkin (yllätys yllätys) tahdon jo. :D

mulla pelotti synnytys tosi paljon tähän melko loppuun asti.sitten tuli se vaihe että ihan sama minkälainen synnytys on kuhan se vaan jotenkin ulos tulee.ja nyt kun on mennyt yli niin synnytys pelottaa taas koko ajan enempi ja enempi. :(
 
Suklaapahkina:Tossa pikaisesti kun laskin niin meitä taitaa olla 10kpl:tta vielä mahan kera.
Täälläkin yliaikaiskontrolli on joskus sillon 41+2 tai 41+3.
Ite sain ajan keskiviikolle 3.12 ihan vaan ton ongelmallisen edellisen synnytyksen takia,mukava vaan.Kun ilmeisesti mulla on tämmösiä mahassa viihtyviä vauvoja ;)
Esikoinen syntyi 42+1 ja nyt ei TOD. odotella siihen saakka.

Tänne on iskenyt flunssa..tytöllä ollut jonkin aikaa,mies tuli loppu viikosta räkätautiin ja mulla oli aamulla kurkku tosi kipee.Tän päivän aikana en oo saanut tehtyä mitään,joka paikkaa kolottaa.Meinasin koiran kanssa käydä pihalla ja suunnata pikaseen kauppaan samalla reissulla,taidan hakea tytön tarhastakin.
Ahdistaa jo se tarhassa oleva tätien kysely että joko joko ja joko :whistle:
Ens viikolla tarhassa on joulujuhlat,enkä meinannut mennä.Hieman harmittaa kun viime vuonna juhlat oli niin hauskat että itkut meinas tulla siitä niiden touhujen katselemisesta..tänä vuonna pitäis sitten miettiä vauva hommat,mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka innostunkin ja saan hoidettua pikku naperon syömingit just pois ennen joulujuhlaan menoa.
Mutta mutta..nyt kauppaan.Pakko jotain tehdä,jos vaikka ulkoilma auttais tähän flunssan torjuntaan.Tosin onneks sain aamulla pestyä pyykit pois ja toinen kone hoito astiat.

mamskeli
 
manhis tässä muistaissain ni voisin pyytää sun numeron jos vaikka sattuu meneen tuonne perjantaille ni voin ilmotella sit sulle ku mies lähtee sinne mukaan kuitenki tai jos tulee vauva aikasemmin ja mies ei osaakkaan käyvä kirjottelee tänne ni pistäsin viestiä.jos vaa voit antaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhis:
suklaansyömisestä..oletteko pystyneet imetysaikana syömään suklaata??mä olen aina lopettanut suklaansyönnit vauvojen synnyttyä, sehän on yksi pahimpia vatsavaivojen aiheuttajia vauvalle!
suklaa on vaan suurin herkkuni...
Täällä jouduin lopettamaan suklaan syönnin viime syksynä 7 kuukaudeksi, mutta nyt näyttäisi ettei suklaa tee meidän vaaville mitään oireita :D onneksi!

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: ja mukavaa joulukuun alkua samalla!


 


Tässä on meidän Sipriinalla ikää 3 vrk ja aivan ihana pakkaus on :heart:
Isoveli 1v.3kk on vaan niin pirun mustis, että palikat yms muut lentää vauvaa kohti jatkuvasti....

Kisse ja Sipriina 17 vrk :heart:
 
Teho ilmoittautuu joulukuun tonttuihin :xmas:

Oikein paljon Onnea Tietämättömälle pienestä prinsessasta :heart: :flower:
Czarina Onpa pienen, mutta suloisen näköinen pieni prinssi. :)

Tänään käyty viimeistä kertaa neuvolassa ja kaikki ok. Sf-mitta oli tosin kasvanut vielä 2cm eli oli nyt 37cm!!!!! :eek: Perjantaina kuulemma voi soittaa sairaalaan ja varata aika yliaikakontrolliin. Ajattelin kuitenkin toiveekkaana soittaa jo torstaina, jotta saisin ajan jo perjantaille. Täällä ei ole tuntunut taas suppareita ollenkaan ellei yöllisiä pahanolon jaksoja lasketa supistukseksi. Vatsa on silloin tosi pinkeä ja hirveän etova olo pitkänkin aikaa :$ Turvotus on melkoinen varsinkin nilkoissa ja sormissa, mutta muuten olo yllättävän hyvä ottaen huomioon vatsan ison koon.

Teho 40+5
 
mietin tuossa äsken samaa että missä on ellie s?

mistä saan lisää voimaa näihin supistuksiin.koko päivän supistellu.mut ovat niin laiskoja että melkeen tekis mieli itkeä. :D

teho mulla tuo sf-mitta menny koko ajan ihan alakäyrillä ja hädin tuskin kasvanu niin nyt loppua kohti koko ajan kasvaa ja kasvaa vaan.tuntuu aika hullulta kun muilla pienenee tuo mitta mitä lähemmäs loppua tullaan.nyt onkin alkanut tuntumaan että taitaa olla joku 5kg jötikkä mikä täältä tulee kun maha vaan kasvaa.

nyt paketoimaan eilen ostettuja lahjoja. :)
 
tietämätön: Suuret onnittelut pienokaisen johdosta. :heart:

Ja kylläpäs täällä on kaikilla niin syötävän suloisia vauveleita. :heart: :D :heart:


Tänään kävin neuvolassa ja terkka varasi mulle perjantaille ajan äitipolille yliaikaiskontrolliin. Saa nähdä jäänkö sinne vai laittavatko vielä kotiin. Täällä on kymmenen päivää yliaikaisuuden aika ja mulla menee se kymmenen päivää yli lauantaina, itsenäisyyspäivänä. Kyllä nyt jänskättää kovasti. :D
 
Ihania nuo vauvakuvat!!!

Mulla oli yliaikaistarkistus jo 41+1 vauvan koon takia. Täälläkin normaalisti se 10 annetaan mennä ensin yli. Mulla tilanne pe oli pehmeä, ei kohdunkaulaa jäljellä ja 2,5cm auki. Sovittiin että annetaan vauvalle vielä mahd tulla itse ulos, mutta käynnistetään (puhkaistaan kalvot) jos ei tule. Tällä viikolla siis on aika, mutta ei olla kerrottu oikeaa päivää kellekään- näin se on stressittömämpää. Ja kun käynnissä olevat synnytykset menee käynnistyksen ohi, niin ei ole niiiin varmaa että se sovittu päivä on just se.

mamskeli toivottavasti flunssa ei mene pahaksi!!!

ummetuksesta joku puhui- mulla on ollut kans. Tosin sain mukaani sairaalasta sellaisen suolenhuuhtelupussin. Käytin sitä tänään kun on ollut niin tukko olo ja suosittelen!! :D tää on taas näitä kakkajuttuja, mutta oikeasti helpotti oloa eikä mitenkään tuntunut pahalta. Joten huuhteluun vaan!
 
suklaapahkina Niihän se periaatteessa pitäisikin mennä, että loppu vaiheessa ei juurikaan tule enää pituutta, kun vauva laskeutuu lantioon. Mulla tämä veijari ei vaan sitä ole osannut tehdä ja tässä on loppu tulos. :|
Veijari Mikä sulla on koko arvio tällä hetkellä vauvasta, kun "pääset" yliaikaiskontrolliin jo 41+1? Meillä on 10pv se raja ennen kuin ottavat kontrolliin eli sama kuin NinniNuppusella. Mulla oli koko arvio rv 39+5 3815g.

Mies lähti just lenkille, vaikka ulkona sataakin. Hänkin taitaa olla jo aika kärsimätön, kun koko ajan vain tossa pyörii toimettomana. Passitin se tonne ulos juoksemaan, kun hän saa mut vain enemmän hermostuneeksi, kun pyörii jaloissa kuin pikku lapsi :LOL: Lenkin jälkeen mennään saunaa, mutta siitä tuskin on mitään apua tämän lapsen ulos saamiseksi. :(
On tainnut Ellie S mennä jo laitokselle, kun ei ole pariin päivään kuulunut hänestä mitään. Mikäs tilanne on Enkulilla? Vieläkö olet "kasassa?
 
Hellurei!!
Paljon on tullu tekstiä taas..Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan,että tänään kotiuduttiin poitsun kanssa :) Poika syntyi 27.pvä,laskettuna päivänä.Tarkka poika näköjään.Vielä edellisenä iltana sanoin kaverille,että mä oon varmaan ainut ihminen maan päällä joka ei oo laskettuunaikaan mennessä tuntenu yhtään ainutta supistusta.Olin varma,että menee käynnistykseen.No,seuraavana päivänä 15.50 poika olikin jo maailmassa.Loppujen lopuks tehtiin hätäsektio.

Mutta nyt touhuamaan ja poikaa ihastelemaan :)

Ja Paljon Onnea kaikille vauvansa saaneille :heart:

Nasuli ja poika 4 vrk
 
Mulla on yliaikaiskontrolli KYSillä keskiviikkona. Aamulla klo 9. on oltava synnytyssalissa. Käskivät varautumaan jäämään osastolle ja käynnistykseen. Samalla tehdään päinoarvio.. että mahtuuko edes syntymään. Se on siis viikolla 41+5 :ashamed:

Että näin täällä! :eek:
 
Mulla oli tänään viimeinen neuvola (vihdoinkin voi olla varma, että se oli nyt vihdoin se viimeinen!). Mulla oli myös sf-mitta vaan kasvanut, vaikka pitäis pienetä näillä viikoilla ja kun vauvankin pitäis olla kiinnittynyt. Omituista. Mutta mitään edistystä ei ole täällä tapahtunut vieläkään...

Mikähän oli tämän viikonlopun lopullinen vauvasaldo? Ens viikonlopulle taitaa tulla aika monta vauvaa myös, monella tuntuu olevan käynnistäminen lähellä...
 
Teho säkin olet tulossa Jorviin- katsoinko oikein? Meillä painoarvio on 4500g..... Kävin pe siellä äippäpolilla ja oli tosi kiva lääkäri ja kätilö. Jäi käynnistä tosi kiva olo, kun kohtelivat niin hyvin. :heart:
 
Nasuli85:lle onnittelut POJASTA!!! :flower:

Niin me vaan tässä pikkuhiljaa poksutaan! Mutta ei vaan tämä mamma! :LOL:

Ellie S:stä ei muuten pariin päivään totta tosiaan ole kuulunut mitään! Lienee punaviini vaikuttanut! :D

Tiättekö mitä, täällä tuntuu et kaikilla on yliaikaiskontrolleja. Mutta sellasta ei E-KKS:ssä tunneta! Neuvolassa käydään viimeseen asti ja sitten vaan varataan käynnistysaika itse tasan 42+0 viikoille. Tai niin ainakin oli viimeeks (vajaa kolme vuotta sitten). En tiedä mahtaako olla tavat muuttunut, keskiviikkona olis taas neuvola, siellä kai kuulen jos on muutoksia tullut.

Veijari, ne mukavat ihmiset kyllä merkkaa paljon! Itelläni oli viime synnytyksessä pari tosi mukavaa kätilöä ja sit yks oli vähän hiljasempi. Jo se pelkkä hiljasuus vaikutti siihen, et ei ollu ihan niin mukava olla. Mutta niiden puheliaampien (ketkä kerto kokoajan mitä tekivät) seurassa oli paljon turvallisempi olo. Siinä ehti kolmen vuoron ihmisen kumminki näkemään /(synnytys kesti melkein 16 tuntia).

Katotaanha poksahtaaks yhtään plussapalloa ens yönä! =)
 
Suklaan syönnistä: Eilisen ja tän päivän olen ollut ilman ja vauvan naamasta on alkanut punoitus tasoittua. Miten sitä kestää ilman, kun joulukin on tulossa? :) Niin yritin totuttaa koko odotusajan. :LOL: Positiivisesti ajatellen voi päästä kiloista nopeammin ilman herkkuja. Melko hyvin paino on lähtenyt alaspäin. Pari kiloa, niin ollaan lähtöpainossa.

Ihkuja nuo vauvakuvat.

Koittakaahan poksahdella :)
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
suklaapahkina Niihän se periaatteessa pitäisikin mennä, että loppu vaiheessa ei juurikaan tule enää pituutta, kun vauva laskeutuu lantioon. Mulla tämä veijari ei vaan sitä ole osannut tehdä ja tässä on loppu tulos. :|
Veijari Mikä sulla on koko arvio tällä hetkellä vauvasta, kun "pääset" yliaikaiskontrolliin jo 41+1? Meillä on 10pv se raja ennen kuin ottavat kontrolliin eli sama kuin NinniNuppusella. Mulla oli koko arvio rv 39+5 3815g.
Hassua miten tuokin vaihtelee eri paikoissa. :whistle: Kun mulla on yliaikaiskontrolli 41+3 ja aiemminkin ois jo ollut, mutta vkl siinä niin ottavat sen jälkeen vasta. Vaikka vauvan painoarvio oli viimeksi 39+6 3450g. Sf mitta mulla ollut kokoajan aika keskikäyrällä. Viime viikolla sf oli 32cm, vaikka vaava ei ole vielä laskeutunut yhtään.

Mä sain siivottua mun vaatehuoneen äsken!! :p Olen niin ylpeä itsestäni kyllä nyt! Ja seuraavaksi tästä lähdenkin saunaan heilumaan... Supistuksia kaikille ja vesien menoja! ;)

Ja onnea uusille vauvan saanneille taas! :flower: :flower:
 
Meille syntyi Lauantaina 29.11 klo.5.22 tyttö. painoa 3470kg ja pituutta 52cm. Pipo 34cm.
Synnytys oli suht "helppo" ja kaikki meni hyvin. tänään päästiin kotiin ja olo on mitä onnellisin :heart: :heart:
En nyt jaksanut lueskella ketkä kaikki on jakaantunut viikonloppuna, mutta onnea silti niille ja jaksamisia vielä vauvaansa kantaville :flower:

funkymama ja nyytti 3vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja suklaapahkina:
onnea vauvansa lunastaneille!

onko kaikki loputkin lähtenyt synnyttämään kun on niin hiljaista? :/ :D
En o, älä pelkää! :LOL:

Aattelin just ihan samaa, et hiljentyminen on tapahtunut keskuudessamme. Tietysti parin päivän päästä täällä on vaan sinä ja minä nää vauvattomina, niinku olit unta nähnytkin! :D

Taidanpa lähteä pöyhimään tyynyä, jo se vaikka unikin tulisi.


 
Paikalla taas! :wave:

Yön saldo, 2 lievähköä supistusta (joihin heräsin) + kolme vessareissua (joista kaksi noiden supistusherätysten yhteydessä).. =)

Täähän on ku jossain vanhain kodissa, onks aamulääkkeet otettu? Menikö yö hyvin?

No joo, nyt aamukaffen keittoon!

 
Täällä ollaan :wave:

Illalla tuli käytyä saunassa ja sitten tulikin mojovia suppareita,nekin sitten loppuivat aikanaan.. :ashamed:
Flunssa on pahentunut,joka paikkaa kolottaa ja kurkku on tosi kipeä.Yöllä sain nukuttua huonosti kun olin vähän väliä ihan tulessa..nousinkin lukemaan lehteä jo ennen 5.Kohta meinasin mennä vällyjen väliin,josko uni tulis uudestaan.
Tämä mamma lähtee taas reippaasti kaupoille kiertämään.Tiedä mitä kaikkea huomena tapahtuu kun mammapolille suuntaan klo.11.

mamskeli ja kössi 40+4
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Lähen pitkästä aikaa viemää keskimmäistä tarhalle, saa nähä löydänkö sinne viellä :LOL:
Outoa kirjottaa keskimmäistä...meinasin nytki kirjottaa kuopusta.... :whistle: kai siihenki oppii....
Miehellä on onnex nyt monta viikkoa lomaa ni ei tarvi vauvaa rupee aamulla paketoimaa mukaa.
Mulla on nykyää uus hajuvesi se on puklu nimeltää, sille kuulemma poikien mielestä haisen :D
 

Yhteistyössä