*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Hei mammat!

Kävin tänään yliaikaiskontrollissa.. Vauvan kokoarvio oli 3800g :) HuH! Olin pelännyt neuvolatädin pelottelun takia että on yli 4 kg...

Kohdunsuu on hyvin pehmeä ja 3 cm auki, kanavaa 3 cm. Lääkäri pyöritteli ihan kunnolla, että käynnistyis itsestään.. Epäili sen käynnistyvän pian. Siitä saakka on tullut verta alapäästä...

Olisin siis saanut jäädä saliin suoraan ja kalvot olisi puhkaistu salissa, mutta voitteko kuvitella, valitsin että katsotaan perjantaiaamuun saakka, lähteekö luonnollisesti syntymään! :LOL:

Oma vauva on viimeistään perjantaina sylissä! :heart: :heart: :heart:

Sipra ja masuvaavi 41+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Oon yrittäny ettiä semmosta tuttipullotelinettä mutta en löydä. Tietääkö joku mistä sellasen löytäis?

Onnea Äitiyslomalainen :flower:

Kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti ONNEA :wave:

Itse ostin Prismasta syksyllä -07 tuttipullotelineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
Mä olisin jo niiin valmis menemään sinne jos soittaisivat mulle :LOL:
Ehkäpä me törmäillään vielä Tammisaaren käytävillä :D
Täällä täysin sama fiilis... just tulin saunasta, mut ei millään muotoa semmonen olo, että mitään synnytettäs. Vaikka poikakin ois sopivasti nyt mummolassa. *huoks*
Hyvin varmalle kyllä näyttää, että Tammisaaressa treffataan!

:whistle:
 
Tosi kiva, jos kertovat, että nelikilosen olis parempi syntyä luonnollisesti eikä käynnistyksellä. Minkäs sille teet, kun toinen ei vaan ala syntymään ja käynnistys sen kun lähenee... Kun voiskin vaikuttaa. Pelot vaan lisääntyy käynnistystä kohtaan. Kaksi yötä enää armon aikaa.
 
Iltaa. Tulin kertomaan että meille syntyi ihana ja terve, pieni, suloinen tyttö 30.11 kello 20.48. Pituutta prinsessalla oli 50 cm ja painoa olikin vaan onneksi 3810g. Kaikki meni hyvin.

ONNEA MUILLE JOTKA ON NYYTTINSÄ SAANEET!! :flower: :heart:

Luen noi teidän jutut huomenna. Nyt vaipan vaihtoon......

Jännä ja Pikku-Prinsessa 3 vrk
 
Huomena on neuvola ja saa nähdä onko lääkkeet vaikuttaneet.Itse en huomaa mitään eroa siinä onko alapaine 70 vai 110,yritä siinä sitten tutkailla omaa oloa..sen kuulema sitten kyllä huomaa.
Noh vielä sopivasti anoppi soitti että on kuumeessa,meidän tytön piti olla siellä sunnuntaihin saakka..jos tuleekin lähtö ja kun ei tiedetty mitä tämä päivä pitää sisällään.Sovittiin että anoppi soittaa aamulla että mikä sen oma tilanne oikein on,jos on kuumetta niin haen tytön takas kotiin.Neuvolalääkäriin kun ei huolita täällä lapsia mukaan,ymmärrän kyllä kun äiti on siinä housut nilkoissa ja maha esissä pitkin pituuttaan.Joten mies saa ottaa tytön vaikka töihin siks aikaa jos niikseen tulee..onneks työpaikka on viereisessä rakennuksessa siitä lääkäriltä.
Meinasin kohta vielä katsoa kotimittarilla paineet,ihan vaan varuiks.
Saunassa tuli tosiaan käytyä,innostuin jopa imuroimaan kaverin luona ja pesin lattiatkin :LOL: Mulla tulee välillä tommosia vimmoja,ihan ilman raskauttakin..tällä kertaa mulla tosin oli oma lehmä ojassa :whistle:

suppareita meille lopuille marrasmammoille!!!

metsäapilaJoo eipä toi tommonen sanominen ainakaan mua yhtään lohduttanut.Asennoiduin jo nyt niin että tääkin tulee käynnistämällä vaan ulos.Minkäs teet jos ei tule niin ei tule.

ps.Hyvää kannattaa odottaa...eikös se sanonta niin mene :heart:
 
ja tämäkin ilmottautuu.

yön saldona monta kipeää supistusta mutta kotona sitä näköjään ollaan vielä.huomenna sitten sairaalaan toivottavasti käynnistykseen.

aattelin tänää sit siivota ja laittaa vähä joulua ja levähtää että jos huomena käynnistettäis ni ois jotaki ees laitettuna tääl ettei tarvis heti vauvan kans alkaa laittamaan.

joten lähdempäs tästä etenemään.

41+4 ( :headwall: )
 
heissan!! täällä kuume nous miulle yön aikana, seurailen tilannetta nyt, toivottavast ei oo mitää tulehdusta..
ekan listan päivittelin nyt, myöhemmin sit ne muut:)

Pamppis! Kyselit, onko osastolla meininki muuttunut tms.. He koittavat tuol osastolla käydä hirveesti läpi sitä synnytystä enne ku lähtee kotiin, ja sit on tullu joku mielipidekysely-/palautekaavake joka pitäs täyttää, ei tietty oo pakko..:)

Tässä kuva mein pikku rinssistä:)




HURJASTI ONNEA MUILLEKIN JAKAUTUNEILLE!! ja paljon jaksuja vielä kasassa oleville! pian on teidänkin aika :heart:

mamina ja poju 5vrk
 
Moikka! Ajattelin tulla vähän kertoilemaan että miten tuo synnytys sujui. Eli ensimmäiset vähän tuntuvammat supparit alkoi la ja su välisenä yönä joskus kolmen aikaan. Niitä tuli kokoajan enkä oikein saanu nukuttua. Aamulla sitte soitin sairaalaan että kannattaisko tulla näytille, kun oli se kaatuminen silloin illalla, mutta sanoivat että voin mennä sitten kun suppareita tulee 5 minuutin välein ja kun ne on vähän voimistunu. No ne vaan sitte jatku ja oli 2 tunnin aikana tullu sillein 5 minuutin välein joten mä sanoin ukolle et nyt on pakko mennä kattoo et kaikki ok.

Sairaalassa sitte tutkivat ja vauvalla oli kaikki hyvin. Kohdukaulaa oli vielä 1,5cm jälellä ja oli vaan sormelle auki. Mä ajattelin että just, niin kauan oli kuitenkin supistellu jo! No mä olisin saanu jäädä sinne, mut ajattelin sitte tulla kotiin vähän touhuamaan ja saamaan lisää poweria suppareihin ja ei me vissii oltu ku 3 tuntia kotona niin sit alko olla tukalat oltavat että ukko sano että nyt hän vie mut takas sinne ja sinne saan jäädä! :LOL:

Sairaalaan ku päästiin olin jo auennut 5 cm, eli kävely kotona oli ilmeisesti auttanut sillä vauva oli kanssa laskeutunut todella alas. Jatkoin siellä kävelemistä ja supparit oli tosi kivuliaita, mutta en halunnut mitään kivunlievityksiä (ihmettelen jälkeen päin että miksi en???) No siellä sit steppailin aikani ja ponnistusvaihe alkoi joskus 19.25 ja kesti n. 25 minuuttia. Kello 20.48 meidän ihana prinsessa laitettiin mun mahalle ja siinä sitten itkeä tihrutin ja nauroin samaan aikaan. Tila oli hyvin sekava :D

Ukko oli ihan kalpea eikä kyennyt leikkaamaan napanuoraa poikki. Kait se pelästy mun sopraanohuutoja kun mulle vielä annettiin suihketta nenään joka vahvisti vielä lopuksi nuita suppareita, että sain kunnon ponnistukset aikaseksi.

Istukka ei suostunut irtoamaan joten mut sitten nukutettiin ja se poistettiin käsin, mikä oli tosi kamalaa, kun mua jännitti ihan sikana. Mua ei oltu ennen nukutettu joten se oli ihan uus kokemus. Leikkaussalissa oli onneks siskon kaveri joka sit sai mut vakuuttuneeksi että tuo oli ihan piis of keikki! =)

Että nuin meni meiän synnytys. Nyt olen tosi iloinen ja vähän kummissani vielä, mutta samalla on kauhea ikävä sitä mahaa ja niitä potkuja mahassa. Itkunpurkauksia tulee ja menee vähän väliä... Onko muilla muuten sellasta? Ukko pitää mua ihan kahelina kun välillä itken ja sit alan nauramaan ittelleni ku itken. Ihan sekasin koko akka. Kaikkea tuo mun pikku Prinsessa saakin aikaseksi.... Taas mä itken ku tuli taas kelattua läpi tuo synnytys :snotty: :ashamed:

Voimia kaikille jotka vielä sinnittelevät maha pystyssä!!! :heart:
 
heips taas.vihdoin sain luettua kaikki jutut,mitä tänne tullu sillä välin kun sairaalassa oltiin..
tosi paljon vauvoja tullu,onnea kaikille tasapuolisesti.

huomasin että tuosta listasta puuttuu meidän pojun mitat,jotka oli 2730g ja 47cm.pieni ukko siis.syy siihenkin selvis,ja se oli se että napanuora oli kiinnittyny jotenkin väärään kohtaan..ja jos synnytys olis edenny normaalisti(nyt siis päättyi hätäsektioon),se olis voinu olla vaarallinen meille molemmille,koska napanuora olis voinu jotenkin revetä.en muista ees mitä ne siellä sairaalassa mulle selitti,kun olin niin tokkurassa monta päivää.

Olipa muuten Kys aika turvoksissa synnyttäneitä..ja hoitajia puuttui joka vuorosta,joten aikalailla yksinään siellä sai vauvan kanssa tolskata.tai siis,ettei hoitajat paljon kerenny vieressä seisomaan ja neuvomaan.

Jännä mulla on ihan samanlaista meininkiä..itkettää ja naurattaa yhtä aikaa.varsinkin kun meillä tuo imetys ei oo ihan täysillä lähteny vielä käyntiin ja oon korviketta joutunu antamaan.sitä sitten välillä itkeny,että oon ihan surkee äiti kun ei vaan onnistu,välillä oon raivonnu että en ees yritä imettää ja kohta taas nauranu koko asialle ja päättäny sitkeesti vaan yrittää.Ja sit mulla on semmonen olo koko ajan,et pitää jotain tehä.en malta levätä sillon kun vauva nukkuu,vaan teen kaikkee tosi "tärkeetä" kuten viikkaan vaatteita uudelleen kaappeihin,pesen lattioita kolmatta kertaa saman päivänä jne..varsinkin kun tuo leikkaushaava tuossa mahassa komeilee,ei sais kauheesti riehua.mut minkäs teet,ne hormoonit,hormoonit =)

Mutta nyt vaipan vaihtoon :wave: Palataan mammat!

Nasuli ja poitsu 7 vrk
 
alkaa pikkuhiljaa jännittää huominen sairaalaan meno.vaik yritän asennoitua niin että kotiin ne vielä pistävät ku omassa olossa ei ainakaan ole valittamista.ei ois niin iso pettymys sitten vaikka kuitenki se pettymys on.jos sielä on vähänkään kiirettä niin kotiin sillon ainakin ihan varmasti.mutta maanantaina sitten viimestään käynnistykseen.

te ketkä ootte käyny yliaikakontrollissa ni onko vauvaa ultrattu?

mua on nyt alkanut pelottamaan että mitä jos vauva onki jotenkin erilainen tai sairas ja en osaakkaan rakastaa sitä.tiijän että turha tämmösiä on murehtia mutta ku ne vaan tulee koko ajan mieleen.

pistän sit huomenna manhikselle väliaikatietoja jos nyt satun sairaalaan jäämään ni jos manhis käy tääl ni voi kertoo kuulumisia.muussa tapaukses tuun ite käväsee huikkaa.

ja ulkona sataa vettä. :headwall:
 
Neuvola kävi kylässä ja kaikki on pojalla hyvin, painoa oli kertyny myös hyvin.
Otin pojan kanssa päikkärit ja ku äsken heräsin ni ulkona onki jo ihan valkosta =)
Loskaahan toi taitaa enimmäksee olla.....

LEPpiä ei oo kait näkyny? Onkohan lähteny synnyttää?

mamina toivottavasti ei oo tosiaan mikää tulehdus sulla päällä.
 
Ihania vauvakuvia teillä! Voi kun olis itekin jo tossa vaiheessa.

SUKLAAPÄHKINÄ, mulla on ihan samanlaisia pelkoja vauvan suhteen. Se tästä odotuksesta niin tukalaa tekeekin. Pelottaa, että kun kaikille muille tulee terve vauva ja kaikki menee hyvin, niin jossain täytyy se epäonnistujakin olla. Ihan hölmöä, mutta minkäs sitä peloilleen voi. Ja just se pelottaa, että entäs jos se vauva tuntuukin tosi vieraalta, eikä rakastakaan sitä.

Mulla ainakin ultrattiin yliaikaiskontrollissa.

Vitsit, että on epäonnistunut olo, kun ei kroppa ole noita suppareita saanut itse aikaan. Toivoin niin, että synnytys olis vielä käynnistynyt luonnostaan, mutta nyt alkaa aika tosiaan loppua. Huomenaamulla se sitten tapahtuu. Pelottaa niin käynnistys ja se, että käynnistyminen kestää ja kestää, eikä kroppa ole edelleenkään valmis ja sitten niitten pitää nopeuttaa niin, että tulee hätäsektio. Tää on niin hullua, kun pelkoja riittää vaikka muille jakaa, mutta mitään ei voi itse tehdä eikä mitenkään vaikuttaa... Huh huh.

Rv 41+6
 
Rakkaat onnitteluni kaikille vaavin saaneille :heart: :heart: :heart:

Meidän mimmi päätti vielä putkahtaa maailmaan marraskuun puolella - eli 30.11. klo 20:50...strategiset mitat: 3850g / 47cm, päänympärys 35cm...Virallisesti viikolla 41+4.
Oli hurjan pitkä ja väsyttävä eka kerta...kirjottelen vähän paremmalla ajalla... Eilen kotiuduttiin - olikin ihanaa päästä kotiin totuttelemaan arkeen...

Rakkain terveisin
Ellie + Pikku-Lina 4vrk
 
Tuhannesti onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille Mammoille!!! :heart: :heart: :heart:

Täällä myös hormonit hyrrää ja mieli on todellakin vaihteleva. Olen herkkä muutenkin mutta kyllä synnytyksen jälkeen olen ollut sitä vielä enemmän. Aivan jännittää miten selviän ristiäisistä,et meneekö se pelkäksi itkun tuhertamiseksi. Mutta onnen kyyneliähän ne on.
:D Hyvä esimerkki oli kun synnytyksestä oli tasan viikko niin tuijotin kelloa ja menin koko synnytyksen läpi sen mukaan..ja itkin. Avautumisvaihe oli lopulta niin nopea, että tuntui kuin koko kroppaa olisi revitty pala kerrallaan irti, ja ponnistusvaihe oli vaikea kun sain spinaalin väärään aikaan joka vei tunnon jaloista ja vauvan koko oli sit oma lukunsa, mutta silti menisin siihen vaikka heti uudestaan. Palkinto kun on aivan SUURENMOINEN ja AINUTLAATUINEN! :heart:

SUklaapähkinä: Nuo sun tuntemukset ja pelot on aivan normaaleja ja kuuluu varmasti asiaan. Itse oon ainakin kaikki "pirut" maalannut seinille etukäteen ja lopulta kaikki on kuitenkin hyvin ja saa nauraa itselleen ja typerille ajatuksilleen jälkikäteen. :D

Meillä vauva voi hyvin. On aivan syötävän suloinen pakkaus! Nukkuu öisin edelleen neljän tunnin unia, syö ja jatkaa uniaan..tosin äidin ja iskän kainalossa... :ashamed: Päivisin seurailee jo kovasti kasvojen ilmeitä ja hymykin on jo bongattu! Tytöllä on tummat hiukset ja niin pitkät että niihin saa rusetin :heart: Haltioissahan täällä ollaan poikajoukon kanssa pikkuneidistä.

Jaksakaahan kaikki hyvin ja VOIMIA vielä Nyyttiä odottaville!
 
metsäapila mä kans mietin tuota että kun kaikille muillakin on mennyt niin hyvin ni miks mulla ei menis ja sitten tulee heti perää mieleen että just sen takia ku kaikille on menny niin hyvin ni täytyy jollekkin tapahtua jotain.ja mietin kans tuota että mun tuurilla yritetään se kolme päivää käynnistää ja sitten joutuuki leikkaukseen.yritän vielä toivoa että tää tajuais tulla ite ulos.mietin koko ajan myös sitä että mikä siihen on syynä että ei halua syntyä...toivotaan että kaikki menee hyvin! :)
 
Metsäapila ja Suklaapähkinä: Yrittäkää olla murehtimatta tuota mahdollista käynnistystä. Mullahan käynnistettiin lopuksi, mutta olin toki jo kahdelle sormelle auki kun supistuksia oli ollut jo pitkin raskautta. Mutta kyllä ne sairaanhoitajat antaa oikean määrän lääkettä- mullekin vain puoli tablettia joka riitti loppuun asti, eivätkä lisää lääkettä ettei tule liian nopea synnytys, jos tilanne siltä näyttää. Sairaalassa olette hyvissä käsissä! Ja mulla ei ainakaan ollut sen kipeämpi olo käynnistyksen takia kuin ilman sitäkään. Se vain aloitti säännölliset supistukset. ISOT HALIT KUMMALLEKIN!! :heart:
 
yliaikatarkastuksesta...voi olla sairaalakohtaista, mut täällä on ensin norm. neuvolatarkastusasiat, pissanäyte, verenpaine, oma paino, sit vauvan sydänkäyrää katsotaan, vauvan ultraus, ja lopuksi vielä lääkärikäynti..
 

Yhteistyössä