*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Ja minä täällä taas :wave: Ei mulla taida muuta elämää olla kun tää palsta :D

Ellu24 täällä on helteet hellittänyt. Tänään ollut pilvistä ja enimmillään 18 astetta. Ihana kun pitää ikkunaa auki ja sieltä tulee kylmää ilmaa :) . kyllähän se kiva on kun aurinko paistaa, mutta ne helteet *huh*

Mirnu Kiitos :flower: . Ei niin tuoreessa muistissa ole nuo.. :)

Nita1 Enköhän minäkin olis laittanut laastarin, siinähän ei kuitenkaan ollut että ei saa käyttää raskaana?!

VauvansänkyGALLUP Millasen sängyn olette hommannut/hommaatte vauvalle? Meille tulee pariks ekaks kuukaudeks korisänky, saadaan serkulta lainaan. Sit joulun jälkeen ostan häkkisängyn missä on säädettävä se laita.

Kysynpäs täälläkin tätä, teinkin oman ketjun asiasta, mutta.. Millä pesuaineella peset vauvan pyykit? Mitä huuhteluainetta käytät? Onkohan mitään hajusteita sisältävää huuhteluainetta, jota voi käyttää vauvanpyykkiin? Meillä jää koneessa mielestäni "tunkkanen" haju vaatteisiin jos ei käytä huuhteluainetta. :whistle:

-Hilla-
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiituraitaRuutupaita:
Neuvolassa tuli pyörähdettyä tänään, kaikki hyvin. Vauvoilla on ollut tänään tosi vilkas päivä, koko ajan joku muksimassa :heart: Eilen tuli jo supistuksiakin reippaanlaisesti, varmaan tekee tuo kuumuus sen, täti käski juomaan paljon..

Meinasin etten edes viitsi laittaa noita sf-mittoja mitä te muut olette listailleet, mutta huvitetaan nyt sitten porukkaa tällä tavalla kuitenkin

rv 18+2 25cm
rv 22+0 29cm
rv 26+3 31cm :D

Vilkaisin tuossa esikoisen äippäkortista milloin mun masu on ollut tuossa 31 sentissä, ja mentiin niinkin kauas kuin viikolle 33+6! Hieman on eri meininki nyt kun matkustajia onkin kaksi :LOL:
Ei kai se ihmekään kun tätöset kyselee tietävä ilme naamallaan että joko se on laitokselle lähtö pian edessä, kyllä niiden naama sit aina venähtää kun kuulevat että laskettu aika on vasta marraskuussa..

Liituraita ja tyttöset 26+3

Kirjoitan nopeasti.. tulee ns. omaa napaa kun en paljon ole ehtinyt kirjoitella ja luettavaa olis tosi paljon.
kuumuus tehnyt tehtäviään ja alkaa olla tukala olo masun kans ja katselin noita sun sf:iä ja samoilla huidellaan... annetaanpa sitten täältäkin tulla :D

rv 19+0 24 cm
rv 22+4 32 cm
rv 25+1 34 cm

hurjalta tuntuu... ja mahaa kiristelee. rasvaan, mutta se ei auta kuin hetkellisesti. vauvat ovat pää alaspäin eli alatiesynnytys jos ei muuksi muutu. hyvä niin... =) ekan synnytin alakautta ja nämäkin mielelläni niin tekisin. Jännittää tosin kun on 2 tulossa kun aina suuremmat riskit kaikessa.

Onnea liituraidalle tytöistä!
aika tosiaan menee hujahtamalla kuten joku tuolla jo manaili et 12 viikkoa enää.. olen kans laskeskellut, että jos päästään viikoille 32-34 niin on jo hyvät viikot, siihen 32 olis 6 viikkoa :eek:
pakkaukset tuli ja laittelen tässä muutaman viikon sisällä varmuuden vuoksi vaatteet ja tavarat valmiiksi. kaksosten vaunut vielä on ostamatta, mutta varattu. sokerirasitus on ensi viikolla... sieltä kun sais hyvät paperit vielä. Sukurasitteen vuoksi joudun sinne tässäkin raskaudessa.

mullakin kysellään jatkuvasti, että joko on lähtö lähellä ja kun kerron että ei vielä, 2 tulossa niin alkaa kyllä kysely ja päivittely, tosin positiivisesti...

kaksos-arki mietityttää, mutta rennoin asentein lähetään kun on jo yksi pikkuinen tuossa pyörimässä, jospa kokemus tuo varmuutta
;)

Hyvää viikonloppua ja voikaa paksusti muutkin!!!

terv. mittari sekä "aatami ja beetami" :wave:
 
Pitipä testata vieläkö pyöräily onnistuu tämän masun kanssa, ja olihan se vähän hassun tuntoista ja varmasti näköistäkin.. Taitaa olla tämän kesän pyöräilyt nyt ajeltu.

Hilla kyseli pariakin juttua.. Toinen siitä tuplaodotuksen sf-mitasta, ei siihen ole olemassa omaa käyrää, on kai niin yksilöllinen asia ettei sitä voi samalla tavalla verrata kuin yksösraskaudessa. Mutta kuitenkin mitataan, kertoohan se vauvojen kasvusta ihan yhtälailla kuin yhdenkin kasvusta.

Sit pesuaineista.. Esikoiselta pesin hajusteettomalla pesuaineella enkä käyttänyt huuhteluainetta, mutta vaan vähän aikaa jaksoin olla niin tarkka, sit pestiin niinkuin muukin pyykki meillä; hajusteeton pesuaine + hajustettu huuhtis. Mutta nyt meillä on uusi ongelma tuon koneen kanssa, se siis jättää pyykkiin kans semmoisen pahan hajun pesun jälkeen.. Ajattelin kokeilla kuitenkin ensin hoitaa sen näin:
1. pesu- ja huuhteluainelokeroiden perusteellinen pesu, mies purkaa ihan atomeiksi :D
2. sitruunahappoa (apteekista jauheena, kerta-annos n. 95 senttiä) ja 95 asteen pesu tyhjänä

Tällä on aiemmin selvitty tuosta hajusta. En viitsi alkaa vauvanvaatteita pesemään ennen kuin tuo haju on pois, toivottavasti lähtee..

Tuli mieleen että jos meidän joukossa on messengerin käyttäjiä niin mulle kelpaa juttuseura, osoitteen voi lähettää/kysyä vaikka yksityisviestinä :wave:

Liituraita ja vauvat 26+5
 
Iltaa! Täällä on vasta ens viikolla seuraava neuvola, mutta aloin noita päivärahajuttuja kirjotteleen kun olen niiden kanssa tullut tutuksi tytön odotusaikana. Eli jos olet päivänkin työttömänä, saat vähintään sen rahan eikä tarvi alkaa sillä puolen vuoden tuloilla laskettamaan ( Kela vähentää matkakulut liitto ei) ainoalla erotuksella että se raha tulee kuukaudessa samansuuruinen, ei päivissä laskettuna koska työttömyyskorvaus maksetaan 5 päivältä viikossa ja vanhempainrahat 6 päivältä viikossa, mutta kuukaudessa sama raha.

Mulla auttaa tohon suonenvetoon se että kun heti kun alkaa niin jalan suoristus eli veto toiseen suuntaan niin yleensä loppuu lyhyeen.
 
SPy
Hilla83: Vauvansänkygalluppiin. Meillä on ekaksi pariksi kuukaudeksi sellainen omilla jaloilla seisova rottinki"kori" jossa mun mieskin on pienenä vauvana nukkunut. Olin ajatellut nukuttaa äitiyspakkauksen laatikossa mutta kun tuo kori kerran löytyi niin sitä käytetään. Sitten jatkoa varten saadaan tutuilta vanha pinnasänky.
Ja pesuainegalluppiin. Samoja pesuaineita olen nyt ensipesuihin ainakin käyttänyt kuin omiinkin vaatteisiin. Käytetään huuhteluaineena kyllä MiniRiskiä ja LV;tä, itsellä kun tuppaa nuo hajusteet ärsyttämään.

Viime yönä ei onneksi vetänyt suonta - joko diasporal tai sukat auttaa tai sattumaa on. Ikkunan jätin auki kun miehestä ajatus ikkuna kiinni nukkumisesta tuntui ylitsepääsemättömältä.

Täytyy varmaan lähteä nukkumaan, mies nauttii ansaitusti (käsketysti) viimeisistä ajoista ilman vauvaa ja lähetin sen naapurin ukkojen mukana juhlimaan. (Jos vaikka käy niin että ei ymmärrys ihan kaikkeen riitä vauvan synnyttyä :D ) Mulla siis on aikas hyvä mies kun pitää ihan käskeä kaupungille.
SPy ja Iidavaltteri 27+6
 
nita1 Siekö kyselit paljon pitää juoda sokerirasituslitkua? Täällä ainakin piti juoda sellanen 0,33 l (eli olutpullon verran) pullollinen. Vettä sai juoda ennen testin alkua, mut sit kun tuon litkun joi niin ei edes vettä...

Sänkygalluppiin Meillä "perinnekalu" pinnis jossa saa pohjaa säädettyä 3 eri korkeudelle. Ja aluks arvelin että jos sitä äippäpakkauksen laatikkoa pitäisin vähän "supistamassa" sitä nukkumatilaa mutta saa nähdä sitten.

Pesuainegallup
Meillä käytetään muutenkin LV:n pesuainetta, kun ite oon sen verran herkkis kaikille hajusteille yms. joten varmaan sillä samalla tulee pestyä vauvanvaatteetkin. Arvelin sen shown pistää pystyyn sit kun työt loppuu ja on aikaa pestä ja silitellä ja hypistellä :)

HT ja veturi 28+2
 

Kukas se olikaan menossa sokerirasitukseen? Mullakin meinas alkaa tökkimään se litku, ehdin jo kysymään siltä tätiltäkin että onko tää nyt ihan pakko juoda kaikki..kuulemma oli, tai joutui uudelleen sinne.
No, sit sain vaivihkaa röyhtästyy, nii olo helpotti kummasti..vaikkei se niin hapolliselta tuntunut, nii kylläpä vaan röyhyttää alkoi :)
Oisin kuulemma voinut mennä pitkälleen muttei sit tuntunut siltä.
Tsemppiä vaan! Nii, täällä ainakin oli kylmää/viileetä se litku..onneks!

Pesuaineisa; Me pestiin esikon aikaan jokunen kuukaus muistaakseni jollain herkempi-ihoisten aineella mut siiten pestiin samalla kuin meidänkin. On tytöllä onneks ollut hyvänä iho koko ajan.

Nyt oli kuulemma miehen sisko alkanu laittelemaan niiät pienimpiä vauvanvaatteita jo kasaan meille annettavaks..iik..josko niitä pääsisi kohta puoliin laittelemaan =)

Omaa napaa sen verran että masukki potkiutuu välillä kovastikin, eilen illalla tuntui että meinaa tulla kyljestä läpi, molemmille puolille tuli aina semmoinen möykky, tais venytellä tms.
M ja Onni-Ilona 27+0
 
Vihdoin ja viimein vähän viileempi päivä tiedossa! :) Ulkona kylläkin jyrisee sen verran uhkaavasti, että ukkonen on tässä päällä pian, mut ei haittaa. Olin eilen jo taas tuskissani ton kuumuuden kanssa :kieh:

hilla: tilasin toissaviikolla vauvatar.fi:n sivuilta brion pinnasängyn ja se tuli 2 päivää tilauksen jälkeen kotiinkuljetettuna perille! tosi nopeeta toimintaa. Siinä sängyssä saa laidan säädettyä 2 eri tasoon ja pohjan 3:een. Kasattukin se on jo, koska ukko halus, taitaa jo malttamattomana seki odotella vauvan tuloa ;) patjan sänkyyn ostin Ikeasta. Niin ja sijauspatjan myös.

Pesuaineista...Olen pessy noi vauvan vaatteet ihan samalla aineella kun meidänkin eli pesuaineena omoa ja huuhteluaineena comfortia. Ne on mun mielestä aika mietotuoksusia, ei tuoksu voimakkaalle. =)

Makasin äsken sängyssä selällään ja näytti siltä kun vauva olis pyrkiny oikeelta puolelta vatsaa ulos. Maha muljahteli ja siinä kohdassa tuntu jotain kovaa. Kun tökkäsin vähän takas, niin jatko samaan malliin :D oli kyllä aika omituisen näköstä! :LOL:

Mulla on nyt sitten huomenna edessä se sokerirasitus. Pelottaa mennä sinne, koska oon ihan varma että oksennan ne litkut ulos ja sit ravaan siellä sen takia kerta toisensa jälkeen! :eek: ja vielä kun muistais tänään illalla olla syömättä kahdeksan jälkeen... :whistle:

H82 25+5
 
Mittari On sielläkin hienot sf-mitat :) . Isäni on kaksonen ja kun hän syntyi, niin toisesta ei tiedetty. Mutta sielt se oli tupsahtanut maailmaan jalat edellä. ;)

Kiitos kaikille jotka olette vastannut pesuainegalluppiin :flower: .

LiituraitaRuutupaita Kiitos :) Käyn hakeen tänään tuota sitruunahappoa, josko se auttais raikastamaan koneen :)

HE82 Oi, varmasti ihanaa kun sai jo sängyn laitettua :D

Sokerirasituksessa käyneet Oletteko sinne halunnut vai onko th määrännyt? Mä vähän ihmettelen kun en joudu, vaikka paino on noussu aika reilusti ja vielä kun lähtöpainoa oli "kivasti". Pitäis vissiin ottaa puheeks seuraavassa neuvolassa.

PikkuM Oon ostanut ja saanut muutamia vaatteita vauvalle. Melkeen joka päivä niitä hypistelen :heart: :)

(.) KUUMA KUUMA KUUMA.

-Hilla- :D
 
HILLA83: ei siinä lukenu että ei sais käyttää raskaana ollessa vaan että jos on raskaana niin pitäisi kysyä lääkäriltä asiaa. No mä laitoin tosiaan sen eikä ainakaan vielä ole mitään oireita mistään tullut..
Sekin tosi tyhmää kun se lukee siellä pakkauksen sisällä eikä niin että sitä voisi jo lukea ennen kuin ostaa! :( :eek:
Ja tuosta SOKERIRASITUKSESTA; Itse joudun sinne sukurasitteen takia, isällä on ja se ei suoraan sanottuna siitä yhtään välitä; syö miten syö eikä liiku ja ylipainoa on jo reilusti eli aika selvä tapaus :/
Ite en ainakaan samaan tilaan halua ja kyllä mäkin ihmettelin sitä että sinne joudun mutta terkka sitten vaan sano että vielä kun on noin läheinen sukulainen niin isompi mahd. saada raskaus ajan diabetes ja vielä myöhemminkin..
Täällä ei tehdä maanantaisin ollenkaan sitä kun kysyin niitä päiviä :whistle: niin mulla on sitten tiistaina.. Pelottaa se kun pitää olla syömättä ja vissiinpä juomattakin mutta aattelin kyllä vettä ottaa varsinkin kun nää lämpöset ilmat jatkuu..
Mua kans vähän jännittää et meneeks se helkutin litku edes alas!! :$
En mä kyllä vapaaehtoisesti haluis sinne mutta tajuan kyllä että lapsen parhaaks :whistle: tosin, oon kuullut /lukenut jostain että tosi pieni osa "jää kiinni" tuosta jos on sukulaisella diabetes että yleensä ne on niitä muita syitä.. mutta eihän sitä koskaan tiedä, Oon asennoitunut siihen että saattaa jotain häikkää ollakkin..
Ai niin sitä pitikin kysyä että mitä jos on jotain häikkää? En muista mitkä ne raja-arvot on ja eikös nekin vaihdu paikkakuntakohtaisesti? Mutta miten sitten siitä edetään jos jotain on.. ? :whistle:

Multa loppuu nuo rautatabletitkin mutta pitää lääkärissä kysyä ens viikolla että kantsiiko jatkaa vai miten.. tod.näköisesti pitää!

VAUVANSÄNKYYN: meillä saatiin kaverilta ns. "lainaks" pinnasänky ja aattelin siihen sen äp-laatikon laittaa ensiks hetkeks :)
Siihen pitää vielä patja hommata kun sen saa eka kasattua uudessa asunnossa.
Muuttokin sit ens viikolla :wave: ihanaa!!
Pakko kyllä sanoa että kyllä mä mieluummin muutan nyt ennen kuin vauva syntyy kuin sit kun se on syntyny
:p

PESUAINEISTA; mä oon ihan meidän omia käyttänyt tähän mennessä mitä oon vauvan vaatteita pessy mutta esim äitiyspakkauksen en vielä ole, aattelin sitten muuton jälkeen kun rupeen laittaa kaikkee paikalleen. Eihän tässä vielä kiire ole heh ;)
mutta hajuusteentonta huuhteluainetta ainakin on ja sitä samaa aattelin jatkossakin käyttää kun oon ollu tyytyväinen. Pesuaine saattaa mennä vielä vaihtoon..saa nähä, täytyy vaan toivoa että vauvalle tulis suhtkoht hyvä iho eikä mitään ongelmia siinä.

Huh että on kuuma vieläkin, täällä on ukkostanu ja yöllä satokin vaikka ei oltu luvattu.
Sikäli ihanaa välillä ettei aurinko porota täydeltä taivaalta vaikka sekin on kiva
:)

mutta jos syömään nyt pikkuhiljaa lähtis kun vielä saa syödä.. :ashamed: :wave:
 
Moro :wave:

vauvansängystä.. aluks ehkä käytetään sellaista ikivanhaa ihanaa lastensänkyä, saatiin se miehen setältä, ja sinne ehkä vielä se äitiyspakkauslaatikko. parin kk:n iässä varmaan pitäisi sitten pinnasänkyyn siirtyä, kun ei tuossa vanhassa sängyssä ole niin korkeita laitoja, että uskaltaisi isompaa siinä nukuttaa.. ei olla vielä pinnasänkyä ostettu.

Raudasta kyselisin onkos muita joille rauta tekee vaan entistä pahemman olon? Minä oksensin matrifolinista koko ajan ja nyt kun syön obsidania, juoksen vessassa monta kertaa päivässä ja ihan vaan vettä tulee, ja koko ajan kouristelee, muutenkin tosi huono olo. Vielä pitäisi kai jotain kokeilla..

Ja sitten vielä ihottumasta(?)
Mulla ei ole ikinä ollu mitään allergioita/ihottumia tms. nyt on koko naama (varsinkin silmien yläpuoli ja leuka) ja kaula ihan punaisten pilkkujen peitossa..!! Mietin ensin johtuisko auringosta, mut enhän mä ole paljon pihalla edes käyny nyt kuumilla keleillä, vai olisko syynä toi raudansyönti, vai kenties stressi? Huomiseen meinasin odottaa ja sitten lääkäriin, kun näin viikonloppuna on niin hankala mihinkään päästä.

Sori tällänen valivali-meininki, on vaan niin surkee olotila muutenkin, kun täällä vaan tapellaan :ashamed:
 
Sokerirasitus testin jälkeen täälläpäin ainakin edetään siten, jos jokin arvo ei ole niinkuin pitää, että saa sitten sen sokeritestin kotiin ja päivä silooin toinen tällöin mittaillaan ne arvot kotona. Eli aamulla otetaan paastoarvo ja 1 tunti syönnin jälkeen ja 2 tuntia syönnin jälkeen. Eli se vehje on sellanen pieni vehje, johon laitetaan verinäyte analysoitumaan ja sitten vaan arvot ylös. Ja täällä myös sitten pääsi viimeselle lääkärikäynnille Seinäjoelle oikein kunnon lääkärin tarkastukseen, paikallisen neuvola/yleislääkärin sijaan. Mulla oli tytöstä se paastoarvo täällä koholla eli se oli 4,8 ja nyt oli 4,7 joten luulen kun joudun menemään toistamiseen testiin piakkoin, että varmaankin menee yli rajan. Eli pääsenpä sitten taas erityistutkimuksiin. Tosin meillä tyttö painoi 2880g ja oli 40+2 että lääkäri vähän kypsä kokoarviossa, sanoi että taas on turhaan laitettu kokoarvioon. Tytön painoksi silloin arvioitiin 3,5 kg että aika kauas ne välillä niitä kokoja sanoo ja se oli 39+4 viikoilla.

Meillä oli ihan samat aineet vauvan vaatteisii käytössä kuin itsellä eli luultavasti bioluvil, en silloin törmännyt aiheeseen että pitäisi olla eri aineet. Ja ei ole tytöllä ollut mitään pesuaineiden takia oireita, muuten onkin sama allergia kuin mulla itellä, eli jokin aine shampoissa yms. tekee ihottumaa. Tutkitaan kun on vähän vanhempi, itseäni en ole saanut puhuttua tutkimuksiin terveyskeskuksen kautta, mutta tytöllä kun on vakuutus, niin mennään sitten sitä kautta.

Meillä tulee olemaan kaksi eri sänkyä käytössä, eli alakertaan sellanen korisänky päiviksi ja yöllä ainakin alkuun pakkauslaatikkko. Ja sitten tietenkin pinnis, isänsä aikuinen itse tehty. Minä pidän lapsen yleensä siihen saakka kun nukkuu pihalla nukkumassa telkkarihuoneessa ettei totu liian hiljaiseen ja ei mene rytmit niin herkästi sekaisin. Yöllä hiljasta ja päivällä eloa.

loviisa ja nalle 28???
 
Tyttö nukkuu ja eipä tässä muutakaan tekemistä ole :D

Punkkari Esikoista odottaessani kokeilin monenlaista rautatablettia ja kaikki teki vatsan kovaks. Nyt alotin Retaferin eilen, ei ainakaan viel mitään tullut mutta saa nähdä kun alkaa vaikuttamaan.. :whistle: Olisko ne rautatipat sit vatsaystävällisempiä?

Nita1 Sama oli noissa strepsilseissä kun niit ostin joskus alkuraskaudessa ja kotona sit huomasin että "käytöstä pitää keskustella lääkärin kanssa". Mutta kun ei kieltoa ollut ettei saa ottaa niin kyl niitä sit muutaman söin pahimman kurkkukivun aikaan.

:attn: Uskallankohan pestä pesuhuoneen ja saunan kloriitilla vai pitäiskö ihan jollain miedommalla aineella pestä? :whistle: Kloriitilla tulis kaikista puhtainta, mut miten sitä näin raskaana, voikohan käyttää? :attn:

-Hilla-
 
Paljon oli tullut tekstiä viikonlopun aikana =)

Pesuaineista: Esikoisella käytin alusta saakka samoja aineita mitä omassakin pyykissä ja mitään ongelmaa ei ollut. Samoin tein kuopuksen vaatteita pestessä kunnes tajuttiinkin,että poitsu onkin atoopikko/allergikko joten vaihtoon meni pesuaineet. Mulla on Allegroa iso laatikollinen ja se sopii kuulemma vauvanpyykkiin hyvin eli sillä aattelin pestä uuden tulokkaan vaatteet varmuuden vuoksi :whistle: Meillä pestään edelleen nuoremmaan pojan vaatteet Lv:llä ja ihan omana pyykkinä ja muiden omat sitten hajusteellisilla aineilla =)

Sängystä: Miehen suvussa on kiertänyt kanssa sellanen korisänky ja on se meillä ollutkin molemmilla pojilla,tosin kumpikaan ei ole siinä viihtynyt :whistle: Eli nyt olen aatellut jättää korin väliin ja laittaa pinnikseen äp-laatikko aluksi. Aattelin hommata siihen jonkun kivan kankaan peittämään sitä laatikkoa. Mutta käytännössähän homma menee niin,että vaavi nukkuu mun vieressä.................. :D

Me oltiin koko eilinen päivä häissä. Pikkasen alkoi mahaa kiristämään iltapuolessa kun en ollut taas levännyt koko päivänä :/ Pojat viihtyivät erinomaisesti ja me saatiin ukon kanssa ihan oikeesti nauttia illasta vaikka lapset olikin mukana. Sikäli hauskaa olla selvinpäin ja seurata illan aikana ihmisten käyttäytymistä kun alkavat tulla känniin ;) Saatiin hyvät naurut tutun kanssa kun hänkin oli selvinpäin. Kyllä alkas karaoken laulajia löytymään myöhemmin illalla :LOL:

Ihanaa kun täällä sataa vettä kaatamalla =) Mä kyllä nautin täysillä tästä kelistä ;)

Sokerirasituksesta että saas nähdä joudunko uusintatestiin vielä 26viikolla. Mun isällä siis myös diabetes joten siksi aina joudun tarkkaan syyniin :/ Viimeksi arvot oli ok eli ei mitään hälyttävää. Ei mulla kyllä turvotusta ainakaan ole,mutta painoa on kyllä tullut :ashamed:

Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille =)

LilliM+isäntä 24+4
 
Kylläpäs aikaa on kulunut hurjasti edellis kerrasta. Ollaan tällä välin saatu muutettua omakotitaloon ja vietetty kesälomat (sateessa). Tavarat on jo löytäneet paikoilleen, jotakin aina on laatikossakin.

Mulla on otettu yksi sf-mitta ja oli 19cm, viikkoja tuolloin 22+2. Nyt tiistaina on neuvola taasen.
Vauvalle ollaan ostettu pinnasänky, jota ajattelin alusta asti käyttää tai tarvittaessa laittaa äp-laatikon sinne. Vein vasta viime viikolla hakemuksen Kelaan joten pakkausta saan vielä odotella. Työnantajalta pitäis saada hakemukseen vielä palkkatietoja, mutta on ollut lomalla tähän asti, joten ehkä ensi viikolla.

Miten äitiysloman alku menee: 30 arkipäivää, tarkoittaako se 6 viikkoa ennen la:ta, kun lauantaita ei lasketa? Vastatkoon ken osaa, en huomannut Kelasta kysyä. Päätökseen menee kuitenkin vielä aikaa.....

Krampit on mullekin tulleet tutuiksi muutaman kerran. Natiainen ollut tänään kovin hiljainen (huolestuttaa) kun meni eilen ilta todella pitkäksi. Tuntuu vauveli viihtyvän oikeassa kyljessä enemmän. Potkuja satelee kyllä molemmin puolin. Aika on kulunut siivillä viikkoja kasassa jo 26, just oli maaliskuu ja natiainen ilmoitti tulostaan!

pikku-jussi ja natiainen rv26+0
 
Hilla 83 mulla sama juttu kuin nita1 ja HE82 eli isälläni oli diabetes... sukurasite myös siis ja siksi minäkin siihen joudun. sekä kaksosraskaus lisää riskiä vielä enemmän... :eek: huomenna siis mullakin sokerirasitus.

siitä pesuaineasiasta. meillä on ollut esikoisella atooppinen ja herkkä iho. Olen käyttänyt hajustamatonta omoa, sensitiveä ja huuhteluaineena miedosti hajustettua comfortia, sekin oli joku herkän ihon ja ne ovat käyneet. Ihan vauvana käytin hajustamatonta huuhteluainetta..

sängystä.. tilattiin vaunu-aitasta brion moon lux-sänky. on ollut samanlainen esikoisella ja nyt tarvitsimme toisen. on todella hyvä ollut... pyörät otimme myös kun ne olleet meillä tarpeen =)

Illan jatkoja tai siis yön...

t. mittari
 
Mittari Millanen sänky se on? olisko kuvaa siit? Nuo pyörät kuulostaa kätsyltä :)

Pikku-jussi Mulla l.a 16.11 ja äitiysloma alkaa 30 arkipäivää ennen, mulla 11.10. Eli alkaisko sulla sit 13.10 :whistle: ?

LilliMenninkäinen Täällä kans satanut vettä ja nautin siit kans ihan mielettömästi. Ihana raikas tuoksu aina sateen jälkeen :heart: :) . Oikeen odotan niit syyssateita ;)

LiituraitaRuutupaita Pesukoneelle tehty se sitruunahappo-käsittely ja pesuainelokerot ja nukkasihti puhdistettu. Tulipas niistäkin aikalailla likaa :ashamed: Mutta kyllä tuli ihanan raikasta pyykkiä, pitääpä tehdä tuo käsittely taas jonkun ajan kuluttua. Kiitos vinkistä :D

Lähdenpä telkkarin pariin :wave:

Hyviä vointeja kaikille :)

-Hilla-
 

Sokerirasituksesta; Miulle se tuli taas vastaan koska alussa BMI oli yli 25 -->mulla 26. Viime raskaudessa alkoi painoa tulemaan aikas reippaasti ja tää rasituskäsky tulikin vähän yllätyksenä, kun aluks siitä ei puhuttu mitään, vaan vasta paria viikkoa ennen aikaa.

Tuommoinne pinnis missä pyörät kuulostaa kans aika kätsyltä..miehen siskolla ja heidän vauvalla oli semmoinen, näytti siltä kuin ois sairaalalta viety =)
Mut saattoi ollakin jotain vanhempaa mallia, mitä on saikullakin käytetty..olivat joltain miehensä sukulaiselta saaneet sen.

Sit semmoinen ovaalin muotoinen pinnis on kans ihanan näköinen, se mistä saa isommallekin tehtyy sängyn ku poistaa laitoja yms. En muista merkkiä tai mallin nimeä..
M ja Onni 27+2
Aamukahville mars!
 
Sängyistä,meillä on ollut kaikilla lapsilla paitsi esikoisella käytössä Brion basic pinnasänky, se on ollut todella hyvä ja on edelleen kuin uudenveroinen kolmen lapsen jälkeen. Tässä kuva


Pesuaineena meillä on ollut aina joku sensitive tuote, esim.Omo sensitive ja samalla linjalla mennään vauvankin kanssa, jos huuhteluaine tarpeen niin siinäkin sitten joku miedompi valittu, mä olen itsekin allerginen kaikille hajusteille joten pärskin kokoajan jos vaatteissa on joku voimakas tuoksu.

Ihanaa aurinko paistaa taas eilisen ukkosmyräkän jälkeen :D , täytyykin selvittää onko tossa meidän lähirannoilla vielä sinilevää, josko pääsis lasten kanssa uimaan.

katjuza ja ilmarijalmari 26+6
 
hilla: Kiva että toimi, meillä kyseinen toimenpide on edelleen suunnittelun alla joten vauvapyykin pesu saa vielä odottaa :D

Kylläpä on tyytyväinen olo kun vihdoinkin löydettiin mieluiset vaunut, hyväkuntoiset käytetyt. Ja tulee tarvimamme 2 kantokassiakin mukaan, ei tartte niitä erikseen lähteä metsästämään. Nyt alkaakin sitten suurimmat hankinnat olla tehtynä lukuunottamatta toista pinnasänkyä ja sittereitä.
Pinnasänkynä meillä on esikoiselta tallessa Drewex Oscar-mallin teakin (?) värinen sänky josta ollaan tykätty, ja semmoinen toinen olisi nyt ostoslistalla.

Käyn itseni kanssa kovaa moraalista keskustelua siitä, tilaisinko vauvoille ylisöpöt Espritin vaaleanpunaiset sitterit Saksasta vai tyydynkö johonkin toiseen "ei yhtä kivaan".. :D Tällä hetkellä vaakakuppi on taipumassa kovasti tuonne Saksan suuntaan, mutta en ole vielä päättänyt. En tiedä onko tämä nyt sit turhamaisuutta, mutta en voi kuvitella hankkivani kaksia erilaisia juttuja, siis tyyliin erilaisia sänkyjä tai sittereitä.. Mut en kuitenkaan ajatellut vaaveja pukea samanlaisiin vaatteisiin ;)

No tulihan taas höpistyä!

Liituraita 27+0 (iik, meillä hyvin todennäköisesti on jo 10 viikon päästä vauvoja!)
 
Ai joo, vielä piti kysyä että oletteko ajatelleet hankkia (lähinnä ne jotka äitiyspakkauksen ottivat) vauvalle pienempää toppahaalaria alkuun? Rupesin tässä miettimään viime yönä että luultavasti nämä tuplat ainakin syntyvät sen verran pienempinä että hukkuvat niihin pakkauksen pukuihin, eli ajattelin ostaa naperoille pikkuiset puvut, varmaan ihan 56 senttiset alkuun.
Kai sinne alle pitäisi jotain villaistakin saada, Ruskovillan villahaalarit on niin ihanat mutta kalliit.. löytyis kai jostakin edullisemminkin?

Liituraita
 
Nyt on sokerirasituksessa käyty, eikä ollut yhtään niin kauheeta kun pelkäsin! =) eka puolituntinen oli pahin, kun tuli vähän heikko olo, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Rasittavinta mun mielestä tossa oli se odottaminen. En muutenkaan malta olla paikallani, niin nyt kun piti kökkiä terveyskeskuksessa, niin otti kyllä koville! :whistle:
Tulokset saan huomenna kuulla neuvolassa. Se ensimmäinen 12h paastoarvo oli kylläkin 4.2, oli kuulemma normaali. Toivottavasti ei nyt muissakaan arvoissa ole mitään...

LiituraitaRuutupaita: mä ajattelin kyllä ostaa pienemmän haalarin, mutta mietin että ostanko 56 cm vai 62 cm? kumpi on järkevämpää? Auttakaa ensikertalaista! :D :ashamed: Sisko lupas kutoa villapuvun, joten ei onneks tarvii sellasta ostaa. =)

Katjuza: mä tilasin samanlaisen Brion sängyn netistä, on vaan pähkinänvärinen. Tykkään siitä tosi paljon ja vaikuttaa kestävältä =)

Nyt lähden syömään! =)

H82 25+6
 
Haalareista, mulla on tuolla 2 pientä pukua joita olis tarkoitus käyttää, pienempi on 62cm ja sitten on vielä 68 senttinen. 56 senttistä haalaria ei ole meillä koskaan kenelläkään lapsella ollut, ne jää niin nopeasti pieneksi jos mahtuu ollenkaan. Poikakin syntyi rv36 ja oli pieni ruipelo mutta ihan hyvin passas 62 senttinen jo laitokselta asti.
 

Yhteistyössä