*Marrastähdet -07 elokuun eloilla*

Iltoja...
Mites teillä muilla, tuntuuko että vauva on vain yhdessä asennossa josta sitten potkiipi...ku mie kävin siellä lekurineuvolassa ja ultralla katottiin niin muuten oli samassa asennossa kuin rakenteessa, mutta pää oli jo alaspäin eli raivotarjonnassa, kaikki potkut tuntuu mulle vasemmalle (istukka oli edessä) ja pieniä nyrkiniskuja sitten oikealle ja siinä ne on olleet monia viikkoja...
kamalasti potkii ja heiluu, esikko pyöri ja potki, tämä pysyy paikoillaan ja potkii :heart: :heart: :D
no kuhan pysyin rt:ssa niin olis hyvä, mulle tuli viime yönä kauhun hetkiä kun aloin miettimään et jos en saakaan synnyttää alateitse...
että synnytyksessä huomataan että vauva onkin tulossa käsiposkella/perätilassa tai on niin iso ettei yksinkertaisesti mahdu...
kävin oyssin raskauskiekolla ja 12+6 viikkoja jäljellä, tässähän tulee paniikki :whistle:
ja kun mielessä vielä kun viime vuonna laitoin sille ennustajaellille mailia tulevista lapsista niin mailas että 13.9 syntyisi tyttö, niin tsekkasin senkin et silloin ois viikkoja 32+1, miten hyvin sitten jo vauva pärjäis jos syntyis?
Mehän emme tiiä kumpi on tulossa, ei haluta tietää :heart: onpahan sitten ihana yllätys kertoa kumpi tuli :heart:
Eikait tässä taas muuta, vessaan pitää taas ravata

Perfekta ja hattivatti 26+1
 

Perfecta kysyi, tuntuuko vauva olevan vain yhdessä asennossa..miusta tuntuu että aiemmin on liikkunut enempi ja nyt muutaman päivän ollut vain yhdessä asennossa,josta ei liikkeet oikein tunnu :| Siis jotain räpellystä vaan..

Mietin et mitenkähän sen sais taas pyörähtää niin että nekin liikkeet tuntuis paremmin/ois tilaa liikkua..
 
Sanna-78 Ja ajattele, enne äippäpakkauksessa oli 80cm:n puku, sentään on pienentänyt:). Mulla vauvalle on 52cm:n peige puku nallekorvilla, on niin söpö :heart:. Ihana masu sulla :heart: =)

Perfekta musta tuntuu että tää mun masukki potkii aina samaan kohtaan, tuohon ylös ja oikealle. Vaikka vielähän nää sopii tuolla heitteleen vaikka minkälaisia voltteja niin tää ei ole kyllä vissiin heitellyt :). Samaten pysyy siellä :)

HE82 Oi, varmasti sulonen vauva :) . Kävin tänään serkulla jolla pian 2kk:n tyttö, on niin sulonen :heart: . Ei malttais odottaa oman nyytin syntymää, no eihän tässä ole kun 3kk :)

LilliMenninkäinen
Oi, teillä ollutkin jännät paikat kun eka luokka alkoi :). Täällä kans tuon neidin nukkumiset on mennyt niin vaikeeks että |O . Muutenkin vaikee ikä tää 3v.

LiituraitaRuutupaita Hui, mitkä sf-mitat :D . Onko muuten kaksosia odottaessa jotku omat käyrät missä sf-mittaa seurataan, niin kun on yhtä odottaa? :whistle:

PikkuM
Täällä kyllä tiietään noi supparit, ikävä kyllä. Taas tänään ollut niin kauheita supistuksia, vatsa ja selkä tulessa ja vatsa aivan pinkee. Kaikkihan tuntee ne niin erinlaisena, mut yleensä kun vatsa tulee mpinkeeks ja kiristää niin ne saattaa olla niit harjotus supistuksia.. :)

Helmentyttö Mulle tuli 2 viikoa sit kirje kelalta että pakkaus saapuu n. 2:ssa viikossa. Huomiseks kovasti odotellaan :)

Voi ku olisin viel enemmän halunnut kirjottaa, mut pakko lähtee syömään ja nukkumaan..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=64706100 siin uusinta masua, on tää niin iso jo*huh* :D

-Hilla-
 
Huomenet :)

Miulla ei nyt uutta masukuvaa oo saatavilla, mutta viimeks tänään yks nainen kysyi että oikeastiko vasta marraskuussa la :D eli iso olen jo nyt.

Tänään se sit alkais, kauan kaivattu LOMA! 2 vko kesälomaa, sit viikko töissä ja sit pitempi loma kun loppuu työsopimus 31.8. ja äippäloma alkaa 5.9. Auton nokka kääntyy kohti mökkiä heti kun työt loppuu, joten muutamaan päivään ainakaan en varmaan täällä nyt näyttäydy ellen sitten äitin luota käy pyörähtämässä palstallakin ;)

Hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille!

HT ja veturi 28+0
 
Ihanaa kun on viileämpää :whistle: Mutta viime yönä valvoin varmasti yli tunnin kun oli niiiiiin kuuma että :kieh: Ja kun poikien huoneestakaan ei kuulunut hiiskaustakaan (joo 3vee nukkui kiltisti kerrossängyssä...) niin tietty itse en saanut nukuttua!

Mua on alkanut myös närästää öisin :eek: Eilen söin kyllä salmiakkia,että mun mielestä se on aiemminkin tehnyt närästystä mulle. Inhottava tunne kyllä :snotty:

Kieltämättä tämä raskaus on mennyt hurjan nopeasti ja pian se 30 viikkoakin on täynnä...silloin mulla alkaa aina ns.lähtölaskenta :D Kun voi siis laskea jäljellä olevat viikot kätevästi 9,8,7... ;) Päätöstä äitiysavustuksesta ei ole vielä tullut,mutta eipä tässä vielä kiirettä olekaan.

Voi että mä säikähdin eilen kun olin yksin kotona. Ulko-ovi kävi ja menin katsomaan kuka tuli niin eteisessä kävelee juoppo mies suoraan mua kohti ja tuijotti vaan suoraan mua :eek: Aattelin jo mielessäni ties mitä kauheuksia ja että mistä pääsisin helpoiten juoksemaan ulos. No,tämä mies kauppasikin puulastoja :kieh: En tietenkään ostanut ja onneksi tajusi lähteä pois samantien :eek: Mutta oli oikeesti tosi pelottavan näköinen vanha mies,kuola leuassa :$ yäk... Ja kyllä laitoin ulko-oven nopeasti lukkoon! Meillähän on päivisin ovi aina auki kun asumme vähän sivummalla eikä täällä tuollasia ole ennen näkynyt :eek: Yölläkin tuo mies vielä kummitteli mielessä ja olin varma,että pian se taas kävelee tossa eteisessä

|O

Nyt imuroimaan!

LilliM+isäntä24+2
 
Yhyyy :'( Tänään pitäs mennä ostaa vaunut äitin kanssa ja nyt vähän eri paikousta ku kattoo niin ei muka sais enää turkoosia tai pinkkiä vaunua ja tosissa sit taas ole noiki värit satavilla, mä en ala, prkl... Hyvä näin etukäteen stressata eikä sille sit mitään voi jos ei saa. Otan sitte oranssit, neki on kivat..

Mä saan siskolta sellasen sinisen pikkasen toppapuvun, siinä ku siskon pojat on köllötelly niin mulle tulee aina mieleen meritähti :LOL: Vauva näyttää ihan meritähdeltä siinä :LOL:

LilliMenninkäinen no ei varmasti ollu kiva yllätys joku äijä eteisessä, hui..

Sellasta piti kysymäni, ku mulla toi prinsessa on ollu perätilassa ja on edelleen, et koskas hänen sit pitäs kääntyä?

Ja sitte sellasta turhamaista, et onks muilla ilmestyny selluliittiä raskauden aikana? Mä huomasin, et mulle tullu reisiin nyt raskaana. Kaikkeen sitä kiinnittääki huomiota :LOL:

Kiitti Hilla, sullakin on ihana masu =)

Kattelin äsken pankkikorttikuitteja ja ostin eilen sitte jollai 100e vaatteita vauvalle. Oho, piti ihan vaan muutamat jutut ostaa..

Niin joo. Se naisten kondomi oli kyl melko hupaisa. En kyllä koskaan suostus sellasta käyttää, vaikutti melkosen epämukavalta.. Kyl ne kumit miehen vehkeeseen kuuluu :LOL:

Joo, mut jos menis laittaa kahvin valmiiks ku äiti tulee tossa hetken tovin päästä.

:wave:

Sanna ja prinsessa-Nipsu 25+2 :heart:
 
Sanna mulle ainaski on tullu reisiin selluliittia. mies tuumas mulle tuosta naistenkondomista,kun sanoin sellaisen tulevan paketissa,että se täytyy testata :LOL:

mulle oli tullu päätös äitiysavustuksesta,2vkon kuluessa pitäs paketin tulla. nyt sitten vain ootellaan postia... :D

mutta nyt ulkoilemaan,on nii nätti ilma ja onneksi ei niin kuumakaan enää!

miiku 25+3
 
Niin joo potkuista vielä: Tämä potkii useimmiten tonne ihan alas ja niin,että rakko on kovilla välillä :whistle: Mutta välillä liikkeet tuntuu myös navan kohdalla. Harvemmin kylkiin rummuttaa. Eilen tunsin ekaa kertaa selvästi kun vauvan käsi tai jalka meni tosta kyljestä :heart: Ja siis ekan kerran vasta tunsin ;)
 
Tulin pikapikaa kirjoittamaan töiden välissä kun kotona ei siis vieläkään yhteydet wörki.

Aika moni tainnu saada äitiyspakkauksen jo, mä en oo vielä saanu ees päätöstä Kelalta. No, eipä sillä nyt kauhia kiire tietty mut ihana olis kyllä päästä niitä tavaroita ja vaatteita räpläämään...

Tuo rakon päällä mellastaminen voi olla 'riskaabelia'. Mulla kävi tässä ihan äskettäin niin, että vauva potkaisi rakkoon sillä seurauksella, että muutama tippa lirahti housuun. Kaverini keljuili mulle, että onhan se kiva saada pissat pöksyyn näin helteellä - että onhan se tavallaan viilennystä. :LOL:

Ihana lukee miten erilaisia tuntemuksia ihmisillä on ollu noista liikkeistä. Minusta on tuntunut, että vauva myllertää nyt enemmän kuin aikaisemmin, vaikka tila koko ajan vähenee. Tai sitten just siitä syystä ne liikkeet nyt vaan tuntee paremmin. Pari iltaa sitten näin ekaa kertaa vauvan liikkeet masun päällekin - onnesta soikeena tuijottelin ja koputtelin että potki lisää. Huusin miehen katsomaan, mutta tietysti poitsu päätti sitten olla ihan hissukseen.

Mukavia hellepäiviä kaikille, nautitaan näistä kun niitä vielä meille annetaan! Tää jatkais nyt töitä...
 
Tuli mieleen, kun Sanna kirjotti ostaneensa prinsessalle vähän vaatteita,et minäkin innostuin 4D: n jälkeen ostaan sinisiä vaatteita..Mulla kun edelliset lapset on tyttöjä, niin "poikavärejä" ei oo olleskaan..No,sitten illalla lueskelin Vauva-lehden keskustelupalstaa, niin eikös siellä joku sitten ihmetelly, et 4D ultra olikin erehtyny sukupuolesta :eek: Ja muutama muu vastas siihen, et heillekkin oli käyny niin. Siinäpä sitten mietiskelin, et joopa joo, onpas sitten poikamaisia vaatteita, jos tulokas onkin tyttö :LOL: No, eipä sillä mitään väliä, oon vaan luullu, et 4D on niin tarkka, ettei erehdy. Marraskuussahan sen sitten näkee =)
Masuasukki on kyllä tosi vilkas, potkii alituiseen, ja täälläkin on jo lirahdusvahinkoja tapahtunu :/
Ja pitää kehua, kun meiän 2 vee neiti oppi kuivaks nyt helteitten aikaan =) Onneks, ei tule kahden pienen vaipparumbaa, ja olihan tuo jo aika raskasta pestä kakkapyllyäkin, kun maha otti lavuaariin kiinni :kieh:
Mulla meni Kelan äippärahapäätöksessä semmoset kolme viikkoa. Pakkauksen otin sitten rahana, mikä jo vähän harmittaa :/
Mutta jos lähtis syömään ulos jätskiä :p
 
Supistuksista huolimatta kohdunsuuntilanne ennallaan =)

Verenpaine 103/54
Hemppa 107 (mulle toi on jo huima lukema kun käytiin jo alle 90
=) )
Painonmuutos +400g/per viikko
sf-mitta oli 26 :eek: , aika paljon mun mielestä kun se pari viikkoa sitten oli 20, eli nyt katoinki tota käyrää niin se on pompannu keskikäyrältä yläkäyrälle silleen pystysuorassa,mutta eipätuo lääkäri sitä sen enempää kommentoinu joten kai se on ihan normaalia....
Vauvan syke oli 160
Meillä on nyt sitten varmaan käännytty raivotarjontaan kun on viime kerralla ja tänään ainakin köllötellyt siinäasennossa, tosin mahtuuhan hän vielä takasinkin kääntymään perätilaan.

Nyt äkkiä kauppaan, kauhea nälkä eikä kotona ole ruokaaaaa |O

katjuza ja ilmarijalmari rv26+3
 
katjuza Onko joka kerta ollu sama mittaaja mittaamassa tuota sf-mittaa? Miulla teki todella terävän hypähdyksen yläkäyrältä keskikäyrälle ja takaisin mutta lääkäri sanoi että voi johtua mittaajasta kun on siis ollu eri mittaajia. Nyt oli olevinaan viikossa tullu 3 cm lisää kun oli eri mittaaja :)

HT ja veturi 28+0
 
Tosta 4D:stä ja sukupuolesta, niin lääkäri sano, että ei kyllä ole mitään epäselvyyttä kumpi on, ku oli neiti sellaisessa asennossa että näki niiiiiiiiiiiiiin hyvin ton alapään ettei voi erehtyä ja eilen kattelin sit sen vielä uusiks tolta DVD:ltä et jos poika tulee niin missä sen vehkeet mahtaa olla :LOL: :LOL: :LOL:

Ja se lääkäri viel sano, että ei ole edes nyt siittä kyse, et sanoo että tyttö, kun ei voi pojaksikaan sanoa, että niin selvät tytön elimet kun vaan olla ja voi ja siihen luotan ja vaaleenpunaisia vaatteita on =)

Jeee, sain turkoosit Happyt =) =) =) 1½ vkoa menee ku ne tulee Ruotsista.

Mut nyt pakkaa kassi ja matkaan :wave:

Sanna ja prinsessa 25+2
 
SPy
Suonenvedot näet. Viime yönä heräsin ihan järjettömään pohjekramppiin eikä se millään meinannu mennä ohi. Kävin jo sit ostamassa diasporalia apteekista. Ja villasukat täytyy kaivaa esille. Ehkä se sillä helpottaa.
ihana kun toiset on jo saaneet äitiyspakkauksia, mä kävin tänään vielä kyselemässä neuvoja papereiden täyttöön kelalla... Ehkä ens viikolla saan ne eteenpäin.
sPy ja iidavaltteri 27+5
 
Arvatkaapa ärsyttääkö,olis hyvin nukuttanu,mut koirat herätti!Kahella juoksut,ovat normaalia rauhattomampia sillon...Päästin akat pihalle,ni jäivät keskelle pihamaata vaan taivastelemaan.Pikku ukko ja iso ukko nukkuu vielä,oon kaks tuntia nauttinu rauhallisuudesta,kahvikupin seurassa!

Mulla noi liikkeet tuntuu vähä missä sattuu,eilenki illalla esikoinen alotti iltavillin,toinen säesti mahan puolelta.Tainneet liittoutua mua vastaan,yks pomppii päällä ja toinen sisällä.Ukko vaan naureskeli vahingonilosesti!Tosi kivaa!

Vimpula ja hormoonihiiri 26+1
 
Moi!

Mä täällä kans odottelen äitiysspakkausta.. Päätös oli tehty ja paketti tilattu 1.8 eli kait se ensi viikolla sit tulee.
Äitiysrahahakemukseen vein vielä jonkun lisäselvityksen liiton rahoista ja työmatkoista ja tekivät arviolaskelman siinä samassa. Nyt selvisi, että työnantaja maksaa mulle 24.12 asti palkan ja sen jälkeen saan Kelalta. Ihan kiva, kun aikaisemmin olen niillä minimi tuilla ollut.

Onko jossain jo helle hellittänyt? ..Haluu sinne :ashamed: Yhtä tunkkasena jatkuu ilmat.

Mulla kans oli toissa yönä pohkeessa suonenvetoa ja vieläkin pohje kipee. Just olin edellesenä päivänä ajatellut, et ihana kun ei oo tullu suonenvetoja :/

Mut täytynee mennä laittautumaan.. työt alkaa jo tunnin päästä! :whistle:

Moikka!
 
Ai niin.. noista liikkeitä piti sanoa.. Mulla vauva potkii jotenkin "sisään" päin. En tiedä lainkaan miten päin tää kaveri mahassa on, mut liikkeet tuntuu alamahalla ja sillai hassusti.. Tosi epäselvä sepostus, mut :LOL:
Näistä liikkeistä ei saa selvää vauvan asentoa, jotenkin outoa..
 
Miiku84 En tiennyt ennen kyllä mitä turvotus on vaikka ykköstä odottaessa oli jonkin verran. Nyt välillä on jalat kun puupalikat, kuumuushan sen vissiin tekee :whistle:

Helmentyttö Nautihan lomasta :D . Pian alkaakin sit pidempi loma nyytti kainalossa ;)

Katjuza Samoissa mulla sf-mitta :). Alatko syömään nyt rautaa? Mulla oli kans hb vähän yli sadan ja passitti rautakuurille..

Krista1 Onnea esikoisen kuivaks oppimisesta :flower: =) . Se onkin isoasia. Mun tyttö oppi kokonaan kuivaks tuossa 2v 4kk:na ja jokaisesta pissasta joka pottaan tuli niin täällä taputettiin ja tanssittiin ;) . Nyt neiti käy ite jo vessanpöntöllä, pyyhkii ja vetää vessankin, tärkeetä kun osaa itte :D

Pahoinvoinnista Onko muilla ollut vielä etovaa oloa ja pahoinvointia? Mikähän tähän auttais? :/ Aamuja ootan kauhulla ja aina sama paha-olo kun herää.

Masukin hikka Eilen sit eka kertaa tunsin kun vauva hikkaili masussa, ihanan tuntusta. Vatsa pomppaili varmasti 5 minuuttia. :)

LilliMenninkäinen Hyi kamala, varmasti säikähit. Mä olisin varmasti hakenut jo pesäpallomailan kätköistä ja käynyt kimppuun :whistle: .Täällä ei uskalla pitää auki ovia, näissä taloissa kun asuu juoppoja ja muuten vähän hörähtänyttä väkeä(kaupungin vuokra-asunnot kun on). En yleensä avaa oveakaan jos ovikello soi, jos en tiiä kuka on tulossa.

Sanna-78 Täälläkin sanottiin, että niin oli pojan vehkeet, että ei voi erehtyä ;). Siihen luotetaan :) . Ihanat ne turkoosit happyt, kävin yks päivä ihailemassa liikkeessä. Vauva sopii heitteleen vielä kuperkeikkaa vatsassa, että ihan huoletta muutaman kk voi odotella kääntymistä. Tuosta selluliitistä :ashamed: . Kyllä sitä vaan on vähän tullut..

(.) Tää pahoinvointi on kamalaa. Kun sais jostain helpotusta. Soittelen maanantai aamuna neuvolaan ja kyselen mitä tehdä ja mistä sais helpotusta. Suppailuja tuli eilen taas rutkasti, mut olikin kyllä työntäyteinen päivä. Saatiin uus sohva ja kirjahylly ja tässä sit siivoillessa meni suurinosa päivästä. Ja oon sellanen ettän osaa olla rauhassa jos jotain tekemistä on :ashamed:

-Hilla- 26+1
 
Tänään olis kerrankin saanu nukkua aamulla pitkään niin joku rupesi tamppaamaan mattoja pihalla ennen kahdeksaa :kieh: , sitten kun nää talot on vielä korkeita ja tälläin hevosenkengän mallisesti niin mukavasti se paukutus kaikui tossa pihalla :kieh:

Hilla83, mä olen tota rautaa syönyt jo viikolta 12 lähtien, kun silloin jo oli tuolla sadan paikkeilla hemoglobiini, alimmillaan tosiaan oli 89 joskus rv17 paikkeilla, rv24 oli vihdoinki noussu yli satasen =)

Mätäällä taistelen Kelan papereiden kanssa, meillä kun kuopus täytti viime viikolla 3v. joten kotihoidontuki päättyi,nyt mä olen sitten virallisesti työtön kunnes äitiysloma alkaa 14.9. Työkkärin mukaan olen oikeutettu päivärahaan koska olen ollut yhtäjaksosesti joko äippälomalla tai hoitovapaalla. Nyt pitää sitten kaivella vanhoja duunipapereita yms.jotka on jossain kaappien perukoilla kun on muutettukin tässä välissä. Ihan kiva jos sais tuon päivärahan niin sitten olis mahdollista saada hiukan isompi äippärahakin jos hakee viimeisen 6 kuukauden mukaan tota äitiyspäivärahaa.....muutenhan se olis sitten se minimi.

Nyt painun pihalle nauttimaan auringosta kun huomiseksi on luvattu sadetta :(

katjuza ja ilmarijalmari 26+4
 
Päivää!

Äitin luota koneella kun eihän täältä malta poissa pysyä ;) Ei vais, kohta pitää lähteä käymään yhden saksalaisen mökkiperheen luona kun iskä hoiti niiden mökkiä (talvella piti huolta että kaikki ok, hoiti vedet ja lämmöt jne.) ja luvattiin sit iskän kuoleman jälkeen hoitaa tähän kesään asti.

Täällä ripsi muutaman pisaran vettä, mutta ihan älyttömän hiostava ilma. Tahtoo järveen kun nyt lääkärin luvalla saa sinne mennä :)

HT ja veturi 28+1
 
Katjuza Hui, sulla niin matala ollut :( , no onneks nyt noussut :) . Juu mä saan kans vähän suurempaa äitiyspäivärahaa ku valmistuin toukokuun lopulla, olin reilun kk vaan töissä ja nyt työttömänä siihen asti, että alkaa äitiysloma. Onhan se kiva kun saa minimin sijasta n. 30e/päivältä. :)

Tyhmä kysymys ehkä :ashamed: , mutta maksetaanko äitiyspäivärahaa jokaiselta päivältä vai vaan arkipäiviltä? En muista :ashamed:
 
että mulla on sitten raihnainen olo.mun liikkuminen on varmaa aika huvittavan näköstä ku tuolla ihmisten ilmoilla kävelee. :LOL: mulla on pohje niin prkleen kipeenä eilisen suonenvedon ansiosta,ettei kunnolla pysty kävelee.kaiken lisäksi jonkin matkaa kun on kävellyt niin tulee mahaan semmonen inhottava paineentunne.että ei siis toivoakaan täällä pitkistä saati reippaista kävelylenkeistä. minkälaistahan mun liikkuminen on tuossa parin kuukauden päästä?!

tiistaina ois lääkärineuvola,jospa ne jo loppuajan kirjottas saikkua nii ei tarviis huolehtia enää siitä.

hirmu väsy tuli kun kävi ulkoilemassa,jos lähtis levähtelee..

miiku 25+4
 
ollu kyllä niin kuuma ettei oo pahemmin jaksanu tännekkään tulla käväseen (siis koneella :p)
mökillä tuli hetki taas oltua ja siellä yhtä lämmin :)

nita: Joo tikkurilassa kävin, ja se saakelin litku on ihan yhtä kamalaa ku entisellä paikkakunnallakin Vettä 3dl ja sokeria 75g, nam nam. Eka muki meni vielä niin ja näin, mutta se toinen! Meinas tulla ylös ja vauhdilla... Onneksi ei tullu, muuten olis joutunu tuleen uudestaan Siellä sai mennä makoileen, ja olis unikin varmaan tullu, ellei vieressä olis ollu toinen äipäke valittamassa koko ajan ukolleen Kirja mulla oli mukana
Ja vaikka sitä vettä ei sais juoda ku lasillisen aamulla, niin saa purskutella/kostuttaa suuta.
Ja paineesta kun rinnat vuotaa... Ootas ku maito alkaa nousemaan synnytyksen jälkeen. Ais saatana Sillon viimestään tuntee ihtensä Pamsuksi

EMMAMMA: oliko se litku ees kylmää? :eek:
huh ei kyllä yhtään tekis mieli mennä sinne tai varsinkaa olla syömättä niin kauan :/ saa nähä mitä tulee.
Saitko sä juoda vettä? aika oudolta vain kuulostaa että ei sais juoda kuin lasin ja luulis vielä nyt olevan tärkeempää ku on näin kuuma!
Mulla meni vähän ohi kun sitä selitettiin että kuis monta mukia siellä siis pitää juoda sitä, 2 vai?
yök ei kyllä yhtään inspais :|
Joo mä oon kans miettiny mites sit synnytyksen jälkee kun nyt jo rintoihin sattuu :LOL:

Tää nyt voi olla pikkasen tyhmä kysymys :ashamed: mutta , mulla on känsä jalkapohjassa ja sitten kävin ostamassa niitä känsälaastareita ja siellä luki että jos olet raskaana niin pitäis kysyä omalta lääkäriltä asiasta :eek:
Ei mulle tullu mieleenkään kysellä apteekissa että saanko tuollaista käyttää raskaana ollessa!! Niissä lukee että ei diabeetikoille (En tiedä miksi?! :O)
mutta että ei sais raskaana olevat käyttää.
Voiko olla näin`? Kyllä mä sen lastaarin sitten laitoin että.. :whistle:

jotain muutakin tais olla vielä mielessä mutta kun on tää helle varmaan jo sekottanu pään ;)

joten :wave:
 

Yhteistyössä