*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Miiku sanoiko terkkari mitään tuosta painonnoususta? Siis, että pitäs kattoa mitä syö ja liikkua jne. Mulla viime neuvolassa oli painoa tullu rv 19 yhteensä 3kg. Ei kilomääränä paljon mutta kun tuota edellisen neuvolakäynnin jälkeen oli tullut se 2kg ja viikkonousu olli siis 500g, niin jo sanoi että liikaa noussu viikkoa kohden. Siis täh? melkein puolivälissä olin sillon ja 3kg liikaa? Nyt arvelisin että on taas tullu se 2kg lisää edellisen käynnin jälkeen, eli yhteensä noussu nyt 5kg ja viikkonousu edelleen se 500g. Saa nähdä mitä se huomenna täti sanoo kun neuvolassa käyn. Mut sanokoot mitä sanoo, minä en siitä stressiä ota. ite kuitenkin tiiän että normaalisti syön, mitä nyt hieman kesäherkkuja meneekin. Ja jos ei yli puolenvälinkään oo paino saan nousta sitä 5kg ni johan on kumma. Minä oon orientointunu semmoseen 10-14kg painonnousuun ja onhan tuonne vielä matkaa.

Neulomisgalluppiin Minä ajattelin itse neuloa villasukat ja -tumput vauvalle. Äidilleni vähän tuossa jo puhuin että josko hän neuloisi villanutun ja -housut. Itsellä ei taida siihen taidot riittää. Talvivauvalle ne kuitenkin tarttee jos ulkona vaunuissa nukkuu.

Katjuza Aivan ihana tuo sinun tekemä puku. Hitsi kun osaisi itsekin ommella tuollaisia. Teetpä sitten omalle lapsellesi minkälaisen hyvänsä niin taatusti tulee nätti :)

Juu mut eikai se auta kun lähtä taas kotihommia tekemään.

Sanle ja DJ 23+0
 
Mun täytyy häveten tunnustaa,että en omaa minkäänlaisia neulomis/ompelutaitoja :ashamed: Kouluaikana kyllä tein jonkinmoisia viritelmiä ja osaan suurinpiirtein ompelukonetta käyttää (tosin käytöstä jo ikuisuus) mutta mä en hallitse ompelutaitoa :/ Siksi mä kadehdin niin mun kavereitakin jotka tuosta vain ompelevat uudet verhot ikkkunoihin jne :eek: Tuo Katjuzan tekemä puku oli siksi niin hieno! =)

Eilisestä ultrasta piti vielä sanoa,että vauva oli hauskan näköinen kun se "taputti" käsiään ja rapsutti korvaansa :heart: Sellanen pieni ihmisenalku ja osaa jo monia asioita =)

Ei mulle ole ollut mitään ongelmaa "sisäistää" että kolmas poju saadaan. Se kolahti heti ja tuntuu omalta. Illalla tajusinkin,että nythän me saadaan laittaa se nimi vauvalle mikä ollaan päätetty jo ennen kuin olin edes raskaana. Kuulin kyseisen nimen joskus kylpylässä kun joku äiti huusi poikaansa nimeltä ja se kolahti heti =) Ja sopii niin hyvin meidän veljessarjaan :D Onko muut jo miettineet nimiä vauvalle? Tytöllekin pitää miettiä nimi siihen hätäkaste paperiin.

Jännittää mun kamun puolesta. Se leikataan tänään rv34 raskausmyrkytyksen takia. :(

LilliM+isäntä 21+6
 
Neuvolassa tuli käytyä minunkin taas tänään aamulla....terkka anto kelapaperit ja esitietolomakkeen sairaalaa varten, tuttuja juttuja molemmat, mut en mä silti noita kelan papereita tykkää täyttää :whistle: jonkin sortin angstia ja tahdittomuus vaivaa sinnepäin, vaikka oonkin ilonen, että Suomessa saa edes jotain siitä, kun kotona lapsiaan hoitaa!

Verenpaine oli tänään vain 97/66....mun mielestä aika alhanen, mut en tiedä, mikä menee normaalin rajoissa. Ei se koskaan noin alhanen oo ollu! Terkka vaan totes, että oon tainnu tosissaan ottaa tuon huilalilun tässä saikulla, kun on paineetkin tolla mallilla :) Onhan sitä stressiä huomattavasti vähemmän ollu nyt, kun työpäivinä, mut on paineet ihan hyvissä lukemissa ennen ollu. Sf-mittakin otettiin ekan kerran tässä odotuksessa, lukemaks saatiin 23 ja taas mennään yläkäyrän yläpuolella, ihan niinku tytöstäkin koko ajan. Sen puoleen en siis huolestu, sillä ei neitikään ollu ku 3580g ja 51cm syntyessään viikoilla 41+6, vaikka sf oli aina mitä oli.

Nimet on periaatteessa valmiiks mietittyinä lomakkeeseen, vielä en kuitenkaan uskalla niitä mustekynällä lappuun laittaa ennen ku mies ens viikolla reissusta palaa....ekat nimet on molemmille valmiina, tytön kolmannesta ja pojan toisesta nimestä pitää vielä yhdessä tehdä varmistus miehen kanssa, vaikka hyvät vaihtoehdot niihinkin jo on, pientä hiontaa vielä ehkä kaipaa! Tuplarattaatkin ollaan valmiiks käyty kattomassa, enää puuttuu värin valinta, mut odotellaan varmaankin ens kuussa tulevia uusia värejä, vaikka näistä vanhoistakin ois ihan hyvä löytyny. Joustin sen verran, että kuuntelin miehen sanaa siinä, että katotaan vielä ne uudet värit ennen lopullista päätöstä. Tupliksi aiotaan siis ostaa Emmaljungan twin ceroxit, vaikutti liikkeessä parhaimmilta! Halusin ehdottomasti kääntyvän työntöaisan, ettei tartte sit koko koppaa käännellä, meillä kun tuo esikoinenkin tahtoo vielä hyvin usein eli melkein aina istua selkä menosuuntaan, niin aattelin, et helpompi hommata kääntyvällä työntöaisalla varustetut, niin säästyy monta hermonarua liikenteessä ja sit saavat vähän isompina rauhassa istuskella miten milloinkin haluavat. Vaatteita tai mitään muutakaan en oo oikeestaan hommannu, ku vaikka meillä on vasta tuo yksi ennestään, niin vaatetta on aika hyvin molemmille alkuunsa....kaksi asua ostin Lindexiltä pari viikkoa sitten, niin ne voi sitten pakata vaikka sairaalaan mukaan valmiiksi, menevät kummalla vaan, kun niissä on vain ruskeeta ja valkoista.

Nyt tartteis ruveta loppusiivous puuhiin....meille tulee neljän aikoihin joku nuori pariskunta ja vuokratäti kattomaan tätä nykyistä asuntoa, josta muutetaan ens kuun lopulla viimeistään pois. Jospa edes puolet neidin tavaroista keräis paikoilleen, niin sais välioven edes aukeemaan heille B) Eilen imuroin ja luutin lattiat, tälle päivälle säästin pienet pintaremontit! Ihanaa, kun päästään vihdoin kohta ekaan omaan kotiin muuttamaan, lisätilaa tulee samalla kivasti eli sopivasti ja kaikille jutuille on oikeesti ekan kerran omat paikkansa....nykyinen asunto on muutoin ollu todellinen unelma vuokrakämpäks, mut nyt kun toinen pieni syntyy, niin haluttiin tästä kaksiosta jo pois.

Aadan äiti ja ernopirkko rv 22+6 :heart:
 
Mua jännittää, koska ens maanantaina on neuvola ja pelkään että painoa on tullut...Oon vaan niin koukussa Tupla-patukkaan etten voi hillitä itteäni. Oon silti syöny vaan patukan päivässä etten ihan mahdottomuuksiin oo alkanu, mut silti... :whistle: Tähän mennessä painoa on kylläkin tullut vasta 1 kg, mutta toivottavasti ei oo nyt sitä 5 kiloa... :snotty:

Mä en myöskään omaa minkäänlaisia neulomis/ompelutaitoja, mut sitä varten mulla on isosisko, joka neuloo meille kaiken! :D Sieltä taitaa olla jo tulossa villatakki, -potkuhousut ja -sukat. Lisäks oon tilannu virkatun tilkkupeiton :p

Meillä on nimet jo päätetty (juhannuksena jo päätettiin). Ihmeen hyvin meni, mies suostu mun etunimi ehdotuksiin. Hän sitten ehdotti toiset nimet ja hyvin yksimielisiä oltiin. Olin ihan yllättyny että meni niin kivuttomasti! ;)

Tosta sukupuoliasiasta. Meille on aivan sama kumpi sieltä tulee. Toivon vaan että lapsi on terve. Olen niin onnellinen tästä että en voisi kuvitellakaan miettiväni että haluaisin ehdottomasti jomman kumman. Mun mielestä lapset on lahja eikä niitä kaikki ikävä kyllä saa. :(

Yritin tänään taas kurkkia vauvan sukupuolta, mutta ei se suostu näyttämään jalkoväliään. Tai sitten se on tyttö. Normaalilla ultraäänellä on tosi vaikea sanoa että kumpi on ellei ne vehkeet näy sieltä ihan suoraan. Pikkunen vaan taitaa tahtoa pitää jännityksen yllä loppuun asti :heart:

Tietääkö kukaan muuten mistä sais ostettua sellasta taittuvaa hoitoalustaa, jonka saa hoitolaukkuun mukaan? Löysin netistä vaan niitä hoitopöydän päälle laitettavia... :/

H82 22+0 :heart:
 
Sanleaika outoa kun sulle on sanottu tuosta painonnoususta.Mullakin oli viimeksi tullut 500 g/ viikko ja sanottiin,että tässä vaiheessa ihan normaali painonnousu,ja silloin oli mulle tullut yhteensä 4 kg...tosin huomisessa neuvolassa todetaan taas samainen painonnousu / viikko,kun on tullut ahmittua herkkuja
Rotavirusrokotusta en ole ajatellut vielä yhtään,ei ole osunut tauti vielä meidän kohdalle,ainakaan tietääkseni...
En myöskään neulo,enkä ompele vauvalleni,en ole kellekään muullekaan tehnyt mitään,vaikka ihan oikeasti olen käsityönopettajaksikin erikoistunut.Ei ole inspiraatiota,ja kaikkein vähiten aikaa.On noita kersoja jo tässä pyörimässä.
katjuzamissä välissä sinä ompelet noita vaatteita,eikös sullakin niitä lapsia ole jo aika liuta?
Miksiköhän minulta ei onnistu laittaa kuvaa profiiliin,onkohan mun kuvat liian isoja?Voisin mahakuvan laittaa,mutta en osaa..neuvokaas!
 
Joo kyllä minustakin oli hieman outoa se huomautus painon noususta, varsinkin kun lähtöpaino ei mitenkään erityisen iso ollu. Oon siis 170cm ja lähtöpaino oli 69kg. En siis mikään keijukainen ole, mutta en ylilihavakaan. joten kai tuota nyt tähän mennessä on saanukin se 5kg tulla.

Nimistä: Pojalle on etunimi valmiina ollu jo pitkään. Tai siis mulla on ollu ;) , mutta ei tuo mieskään ole kieltävää kommenttia sen suhteen sanonut, kun oon siitä puhunut. Toiseksi nimeksi tulee varmaan suvussa oleva nimi, tosin niitäkin on kaksi vaihtoehtoa. Miehellä on kriteerinä että etunimen pitää olla kaksi tavuinen ja nimiä vain kaksi. En minäkään siitä kolmesta nimestä innostu, ku eihän sitä oikeestaan tarvii edes sitä toista nimeä. Tytön nimi onkin hankalampi. Mielessä on ollut yksi, ihan suomenkielinen nimi, jonka kantajia Suomesta löytyy tosin vain 2 kpl. mä tykkään noista nimistä joita ei ihan jokaisella oo, mut kuitenkin niitten on oltava semmoisia suomalais tyylisiä, ehkä hieman vanhahtaviakin, ettei mitään ulkomaanlainoja, jos ymmärrätte :)
Mutta todennäköisesti meille on siis poika tulossa, niin ehkä panostetaan enemmän noihin pojan nimien miettimiseen, mut pitäs kai siihen esitietolappuun joku tytönkin nimi laittaa.

Oonkohan minä ainoa esikoisen odottaja, joka ei innostu tuosta äitiyspakkauksesta? Minä vaan odotan että saisin sen rahana, että pääsisin silä ostamaan kaikki tarvittavat ja mieleiset tavarat.

Tulikellukka kannattaa kuvankäsittelyohjelmalla "pakata" se kuva pienemmäks, esim. sähköpostikokoon. Mullakin oli ensin se ongelma että se ei tullut näkyviin ku oli liian iso. Sit pakkasin sen pienemmäks niin johan alkoi näkyä.
 
Nyt ehdin itsekin vihdoin rekisteröityä, kun aikaa tuntuu riittävän sairaslomalla.

Asustelen täällä Uudessakaupungissa mieheni ja koirani kanssa ja ensimmäisen lapsemme olisi tarkoitus putkahtaa maailmaan 29.11. Työkseni olen ajanut jäätelöautoa, mutta valitettavasti jouduin jäämään sairaslomalle jo heti juhannuksen jälkeen :( . Autosta pois hyppiminen ja kytkimen käyttö alkoi käymään liikaa vatsan päälle. Tällä viikolla oli tarkoitus mennä toimistohommia tekemään, mutta ihana kesäflunssa iski ja nyt joudun taas olemaan kotona :headwall: Onneksi tuuraajani on aivan mahtava tyyppi eikä harmita ihan niin paljon asiakkaiden "hylkääminen".

Lapsen liikkeet olen tuntenut jo viikolta 15 ja rakenneultrassa viikolla 17 kaikki oli kunnossa, vaikka etukäteen pelottikin mennä yksin sinne (miehen työajat ovat aivan mahdottomat ;) )

Iloista odotusaikaa kaikille ja mahtavaa kesän jatkoa!!

Nicola 20+5

 
Sanle eipä se kummemmin sitä kommentoinut kysyi vain että onko ollu turvotusta ja mä sanoin että on. sit sano vaan että se saattaa jossai vaiheessa mennä miinukselleki tuo painonnousu..en tiiä onko mun lähtöpainolla sit jotai tekemistä sen kans ettei siitä sillai kummemmin sanoneet,kun olin ennen raskautta 161cm ja 53kg. vaan jotenki en minä oikeasti usko että tuo on läskiä tuo paino mitä tullu..ylihuomenna lääkärille aika,jos kattos sillo että heittääkö kuin paljo eri päivinä tuo paino..kun en tosiaan puntaria omista..kohta kai on mentävä seki ostaa.mutta tosiaan olen kyllä ihan suht terveellisesti syöny,ainut on nuo keksit että aamukahvin kans niitä tulee vedettyä napaan ihan kiitettävästi,että siitä mun itteni tarvii vierottaa.

neulomisgallupiin oon alkanu vauvalle tekee neuletakkia..taitoja ei kyllä oo (ellei sit oo jotenki mystisesti periytyny)mutta yritystä kyllä..jospa siitä jotai tulis.tarkotus ois villahousut tehä myös.

nimiä ollaan jonkinverran mietitty,vaan se on vähän vaikea ku mies nii vähän kotona,nii yhessä alkaa niitä miettii.tosi vaikealta oikeasti tuntuu.ainut mikä on varmaa,että tyttövauvalle tulis toiseksi nimeksi miehen äitivainaan nimi.

en vieläkää saanu nuita lappuja täytettyä,pitäs mennä uppoutuu niihin ja vakuutustarjouksiin..

miiku
 
Tuli muuten äsken mieleen,että mulla on se sairaalan esitietolomake meidän autossa,joka taas on korjaamon pihalla.hinurin piti tänään tuoda auto meille,koska isäntä aikoo korjata sen itse,mut eipä ole näkynyt. Ja huomenna aamulla on neuvola,mut kaipa voin kiikuttaa sen myöhemminkin neuvolaan.En ole edes miettinyt nimiä vakavasti vielä.Ja isäntä on poissa tällä hetkellä joten en voisi keskustella hänenkään kanssa.
Olen siis kuopuksen kans kotona kahden,ilman autoa,kun isi ja isot pojat lähti mökille.Ja me asutaan siis korvessa maalla,joten autoa tartteis joka lähtöön.Huomen aamulla naapuri lainaa neuvolareissulle autoa mulle.
Me otetaan vakuutus samasta,mis meillä on kaikille pojille.Eli ifistä.Keskimmäinen on saanut korvatulehdusten takia vakuutusrahat monin kerroin jo takasin.Esikoisella se on ollut aika turha ja kohta vaihdetaankin hänelle joku tavallinen vakuutus.
 
Hellou!

Vihdoinki kampaajatäti sai tyven värjättyy. Alko olee kaamee parin sentin tyvi ja ku olen blondi ja omat hiukset tummat niin ai että ku oli taas niin kivan näköinen se tyvikasvu :LOL: Mut nyt on taas vaalee ja kehtaa huomenna mennä töihin =)

Mulla olis torstaina neuvola ja saan ne KELAn paperit... Onks se nyt sit niin, et jos hakee sillä puolen vuoden tulolla ja siittä pvästä taaksepäin puol vuotta ku äippäloma alkaa niin se tulolappu toimitetaan vasta sitte Kelaan ku äippäloma on alkanu? Oliks tarpeeks epäselvä kysymys?! :LOL:

Neulomisgallupiin Niin en tiedä vielä alanko kutoo jotai paitaa vai en. Aikoinani siskon lapsille kutonu kaikkee ja ne on ihan hyvässä kunnossa vielä ja saan ne takas siskolta niin en tie jaksanko sitte alkaa. Jotenkin on vaan aina työpvän jälkeen ihan veto pois ja tekis vaan mieli maata sohvalla.. Tosin tänään olin ahkera: laitoin tyvivärin päähän, pesukoneen päälle, tiskasin, pesin pääni ja laitoin pyykit kuivuu =) =) =)

Huomenna taas vaihtuu vko. Niin se aika vaan menee nopeeta..

Mut nyt kattoo Sinkkuelämää =)

:wave:

Sanna ja Nipsu 21+6
 
Moikka!
Meikäläinen lähtee nyt lääkäriin, 3 päivää tuli töissä oltuakin loman jälkeen... supistelee niin paljon. Toivottavast on ihan normaalia vaan, ei oikein tiedä kun ei oo mihin verrata ku on ekaa kertaa raskaana :headwall:
Katjuza ihana fleecepuku. Itse en varmaan osais tehdä, enkä neuloakaan, olen tainnu yhdet säärystimet joskus yläasteella kutoa :whistle:
Nimistä me ollaan sellasta suunniteltu että jokainen laittas paperille muutaman nimen mistä tykkää ja sitten katsottais tuleeko samoja.. tai joku sen tyylinen "äänestys". Pitää varmaan toteuttaa se vasta kun vauva syntyy niin näkee, miltä se näyttää.
Eipäs taas tuu mieleen mitä muuta piti kirjottaa... :wave:
 
Huomenta, tämä mamma lähtee kohta postiin :D :D äippäpakkauksen lappu tuli et on postis :D :D oonkos mie ensimmäinen nyt kenelle se tuli?monihan on laput jo hakenut...
Viikot vaihtui taas, 24 viikkoa odotusta takana...eilen illalla antoi isillekin esimakua potkuista, ennen lopettanut heti jos isi laittanut kätensä massuni päälle, mutta eilen antoi muutaman ja mieskin oli iloissaan :) mutta alanpa laitteleen ihteeni ja mennään hakeen se loota ja vauvan vaatteille omaa pesuainetta...

Perfekta ja hattivatti 24+0
 
Tänään oli siis taas neuvola ja tässä hieman kuulumisia:

Painonmuutos: +525g/viikko (yhteensä nyt 5kg tullut, mut ihmeekseni ei valittanut nyt. Heti kyllä tarkasti kädet ja jalat että onko turvotusta, mutta ei ollu :) )
Verenpaineet:137/84 (hieman koholla kun terkkari tökkäs mittarin käteen heti kun ovesta sisään astuin)
Pissa: puhdas
Hb:136 (4vk sitten oli 123, eli hyvin noussu takas vaikka en oo rautaa syöny, liekkö sit mittavirhe tullu jossain vaiheessa, kun nyt ollaan taas lähtölukemissa)
Sf:23 (mitattiin nyt ekaa kertaa ja yläkäyrillehän se heti pompsahti, mut niin se kuulema monesti alussa tekeekin)
Syke:n.140
Liikkeet:++

Multa siis ihme kyllä otettiin tuo sf-mitta vaikka täällä sitä ei monesti kuulema ennen rv24 oteta. Hieman ärsytti kun tuo sijainen mittaa aina ensimmäisenä verenpaineen ja ainahan se on hieman kohollaan kun on liikkeessä ollu. Vakkari ottaa sen aina silleen, että on kerinnyt istua ja rauhoittua ja juteltu ensin kaikkea muuta.

Sain siis tänään tuon todistuksenkin niin kävin sitten samontein sen Kelalle kiikuttamassa. Nyt vaan odotellaan millon rahat tulee tilille, kun en siis tuota pakkausta ota. Kävin sit alennusmyynneissäkin taas pyörähtämässä. Ja vauvalle tarttui taas pientä kivaa mukaan. Pari bodya, paita ja farkkuhaalarit. Itelle löysin myös muutaman paidan.

Täällä sataa taas ku viimestä päivää, joten sisällä kyyhötetään jälleen kerran.

Sanle ja Dj 23+1
 
Täällä on pengottu nyt pakkaus läpi ja tuntuu että ei ollut niinkään paljoa tavaraa kuin esikoisen 2003 pakkauksessa...vaatteita aika vähän siihen verrattuna..ja se muivifrotee :eek: ennen oli kunnon jämäkkä, nyt on kuin hedelmäpussi...rapisee ja on ohut, ei varmasti kyllä pissan pissaa pidätä... :kieh: onneksi on kaapissa esikolta noita parempia...näytin ukolle sitä naisten kondoomia ja käyttämättä varppina meillä jää, sen näkönen oli ilme...Haluisko joku sen, voin laittaa postissa :LOL: Samoin myyn sen kestovaipan myös pakkauksesta kun ei meillä tule käytettyä sitä kun ollaan kertis ihmisiä :ashamed: mutta nyt menen syömään jälkkärijäätelöö kun just syötiin ruoka ja meen vähäksi aikaa pötkälleen, mies kun illalla lähtee kaverin luokse muutamalle kaljalle niin jaksaa sitten illalla olla pojan kanssa ja näpeltää noita vaatteita :)
 
No nii,neuvolassa käyty.Painonmuutos oli miinuksella,kahella viime käynnillä paino himpun tippunu,kokonaisuudessa noussu 3700g.Verenpaine oli 140/84 ja hemppa 121 eli rautatabut...sf 20 ja vaavin sykkeet 148.Sain kelan laput ja ajan sokerirasitukseen ja tietty lähetteen vasta-aine kokeisiin.Seuraava neuvola oiskin lääkärille ja sillo ois se kasvu-ultra!

Isukkiki pääs kotio ja oli muuten eilen aikas onnellinen mies! :whistle:

Tuskin tulee neulottua mitään,entisiä on ja esikoinenki oli nii kuumaverinen,et ekana talvena käytin sillä vaan pari kertaa villa vaatteita(nukku vaunuissa -30 asteen pakkasessa) Tuntu ihan älyttömältä,ku oli tottunu kaverin lapset pakkaamaan kunnolla,ni tälle ei sit saanukkaa laittaa älyttömästi vaatetta,muute hiki virtas ja ei nukkunu kunnolla!

Mä oon yhä enempi kääntymässä polikliinisen synnytyksen puolelle,jos vaan kaikki menee hyvin...Onko täällä muita? Edellinen sairaalassa olo liian tuoreessa muistissa,kolme eri huonetta,viimesimmäks ihan ihme täti huone kaverina.Piilotti kaukosäätimet ja kuorsas nii kauheesti,et käytävälläki viel täris! :saint:

Vimpula ja hormoonihiiri 22+5
 
No niin...
Ihanaa, kun alkaa jo noita äitiyspakkaukseia saapumaan, ehkä meillekin jonain päivänä. no ensi viikin neuvolassa saan sitten ne lappuset vasta täytettäviksi...
Nyt kysyn tyhmänä ensiodottajana.
Mulla on ollu tämä viikko ihan tuskaa liikkuminen. Alapää on aivan tulessa ja kaikki liikkeet tuntuu vaikeilta. Pitäisikö mun mennä lääkäriin ennen neuvolaa vai oottelenko ja käyn töissä normisti? siis kun en tiiä, että jos ja kuten epäilen nämä on jotain liitoskipuja, niin kärsinkö niitä vaan töissä käyden vai saako sellaiseen saikkua? ja jos menen lääkäriin, niin pitääkö mun soittaa neuvolaan eka vai voinko vaan varata terveyskeskuslääkärin ja mennä sille?

mulla on maha viimeisen viikon aikana kasvanut ihan silmissä ja itse jo tunnen käteen potkuja (siis kerran olen tuntenut)
'Neulon vauvalle palmikkoneileen ja siinäpä se sitten....
Nimiä olen miettinyt itsekseni, mutta keskusteltu niistä ei kyllä ole...

Enni
 
no nyt naarasin 3 äippälaatikollista vaatetta jotka on kummilapsilta ja esikolta pieniä...olihan homma ja yksi laatikollinen jäi pestävää niistä vaikka ihan parhaimmat valkkasin...pesut alkaa pikkuhiljaa täällä ja laitan sitten kaappiin odottelemaan...eipähä ainakaan kiire tule kun tuon määrän silittämiseen menee ikuisuus...ja muutakin pittee keretä tehä niin samapa tuo aloittaa pikkuhiljaa, kun ei tiiä siitä että joutuuko sinne osastolle makoomaan...
 
Neuvolassa on nyt täälläkin käyty. Kelan paperit ja sairaalan esitietolomakkeet sain täytettäväksi.. Sain jo niitä tossa päivällä vähän ruksailtua. Päätin nyt ottaa sen äitiyspakkauksen. En usko et mullakaan tulee kestovaippoja käytettyä (ihan uus juttu mulle) :ashamed:

Hb oli 109 ja rautatabletteja käyn huomenna hakemassa neuvolasta, kun unohti ne antaa mukaan. RR 96/58, mut tuota luokkaa ne on aikasemminkin mulla ollut. Painoa oli nyt tullut 350g/vko, mut kokonais saldo on nyt 9kg. Terkka oli sitä mieltä, et ei ole paha, kun lähtöpaino on kuitenkin niin pieni ja vatta jo valtava. Sf-mitta oli 24 eli ihan yläkäyrää huidellaan.. täytyis kuulemma kunnon painoarvioita vauvasta tehdä, kun olen niin "pieni" ja meidän tytöt on ollut molemmat yli 4kg syntyessään ja nyt taitaa tulla sit IHAN jättiläinen.
Sydänääniä kuunneltiin puoli tuntia, kun alkoi meidän vauvi temppuilemaan :D Sellasta vauhtia huiteli menemään, ettei sydänääniä keretty missään vaiheessa kuulemaan :LOL: Loppu viimein lukemat oli 145-160.
Mut nyt aattelin mennä huilaamaan..

Ellu rv 24
 
Heips!

Vaihdoin vihdoin ja viimein nimimerkkiä, kun kauan oon jo uutta miettiny, mutten mitään keksiny ja nyt, kun tänään käytiin Muumimaailmassa ja tuo meidän esikoinen on aina sanonu hattivatteja vattihatuiksi, niin nappasin sen :D Ei kovin omaperäistä, mutta uusi mulle....ja kun kohta tässä ollaan toisenkin lapsen äitee, niin ei tuu harjotettua syrjintää kuopusta kohtaan :xmas:

Entinen Aadan äiti

Vattihattu ja ernopirkko rv 23+0 :heart:
 
Heippa!
mullakin neuvola tänään ja sieltä saamani tämän päivän tilannetiedot:
Painon nousu 555 g/viiko ja kokonaisnousu 5,5 kg noin.
Verenpaine oli 113/49,tuumaili tuota alapainetta,että johan vain vaikuttaa mun elämään,mut eipä mulla tunnu missään,et ois matala verenpaine
sf-mitan otti ekan kerran ja se oli 21 cm ja rv mulla nyt on 22+5
Sykkeitä ei laittanu korttiin,mut kysyin niin sanoi,että siinä 145 hujakoilla pyöri, ja kaksi viimeistä kertaa on ollut 156.
liikkeisiin tuli ++ ja niin on kyllä sellanen jytinä nykysin.
Että omaa napaa vaan tällä kertaa,nyt jos menis kerrankin ajoissa nukkumaan,öitä!
 

Vimpula mietti polikliinistä synnytystä..Ite oon miettinyt sitä kans, jos kaikki vaan hyvin menee..viimeks en viihtynyt yhtään siel osastolla, olin jotenkin eksyksissä koko ajan, porukkaa hiihteli koko ajann siel huoneessa ja hirvee meteli..en ois millään raaskinut jättää vauvaakaan kenenkään vieraan hoitoon, hyvä etten veskiinkin mukana kulettanut(oli kyl niin pienet veskitkin ettei ois mahtnutkaan) ja miestä oli hirvee ikävä(outoa kyllä, ehkä..)..ja nt kun on jo tuo esikkokin, nin miten kova ikävä sitä sit tulis..
Tai sit perhehuone ois toinen vaihtoehto..saiskohan muuten sen varattuu etukäteen, jos käynnistykseen asti menee taas, ja siis päivämäärä tiedossa? Kellään tietoa?
 
Tulin tänne sitte valittamaan, prkl...

Oli neuvola äsken, siel oli sijainen. Olin siellä 10min ja kauheeta napinaa vaan siltä muijalta. Oman tädin kanssa olen joku 45min-1h siellä mut nyt 10min.

Valitin, ku mulla hirvee ummetus ja turvottaa,että ku normaalisti toi suoli tyhjenee joku 3krt/pvä ja nyt hyvä ku kerran vkossa että ei kivaa. Anto sit jonku esitteen et hae tota apteekista..Noh, tän jälkeeen menin sit vaa'alle ja paino noussu viime kerrasta 1.5kg. No ehkä johtuu siittä, kun ei toi suoli toimi ja luin jostai neuvolan esitteestä et suurin painonnousu ajoittuu vkoille 17-24 ja olen syöny nyt viel normaalia terveellisemmin jne. Niin tää alkaa napisemaan että mä olen ihan liian lihava. Siis mitä?!?!?!?! Mulla on kokonaispaino noussu nyt sit 4.5kg ja paino ennen raskautta ihan normaali eikä mun painoa oikeen voinu edes laittaa noille indekseille, kun sattuu olemaan lihasta, ei läskiä niin ei se mene sitte yks yhteen noitten painoindeksien kanssa... Pitää kuulemma alkaa kattoo mitä syö. Just. Mitäköhän mä sitte söisin ku muutenkin vältän kaikkee rasvaista, karkkeja, jäätelöä jne jne. Syön salaatteja ja hedelmiä, juon paljon vettä jne... Että näin ja ku vanhat housutkin menee edelleen päälle..

Salilla en ole saanu käydä, mikä ottaa päähän suunnattomasti mut olen sit kotona tehny kevyempää jumppaa jne ja koittanu kävellä mahd. paljon.

Verenpaine oli 117/76, sf-mitta 22cm eli yli ylikäyrän menee edelleen. Sydänääniä ku kuunneltiin niin ei suostunu kertoo sykettä, sano vaan että hyvä on.

Sitte noista lääkärikäynneistä, niin ei niistäkään sen enempää suostunu sanomaan muuta ku et ens kerralla on sit lääkärineuvola, mut kiinnostaa kiviäki mennä sinne jos siellä on se mua nuorempi mistään mitään tietämätön tyttö, kun ei sitäkään suostunu sanomaan. Sama juttu ku ultran varas istukasta vkolle 28 niin ei siitäkään lääkäristä sanonu kuka on ja ku oltiin sovittu oman tädin kanssa että mun ei sille yhdelle lääkärille tarvii mennä niin nyt en sit tiedä onko se siellä vai ei. Hyvää toimintaa.

Kelan paperit sentään sain mukaani ja ku liikket tunnen jo kunnolla eikä ole kipuja eikä vuotoja niin eipä jaksa kiinnostaa toi neuvolatoiminta nyt sitte...

Sellanen valitus... Pitäs töihin lähtee hetkenpäästä..

Sanna ja Nipsu 22+1
 
Ihana nikki sulla Vattihattu =) Lapsen suusta kuulee niin hauskoja muunnelmia sanoista =)

Olipas Sanna kummaa toimintaa neuvolassa :/ On se jännä kuinka eri neuvoloissa tuo toiminta vaihtelee ja kun aattelee millaisesta ammattialasta on kyse niin kyllä palvelun pitäisi olla asianmukaista. Varsinkin jos ensisynnyttäjä niin kysyttävää on aina ja muutenkin mielessä pyörii monet asiat. Ja kyllä muakin askarruttaa monet asiat vaikka olen mukamas kokenut :whistle: Ja kun tässä raskaudessa olen saanut huomata,että niitä yllätyksiä voi tulla :whistle:

Ukko oli sitten eilen käynyt ostamassa pojille kerrossängyn :whistle: Multa kysymättä siis...aluksi meinasin räjähtää,mutta olin hiljaa. Meillä kun vanhin on nukkunut yksin omassa huoneessa ja nuorempi meidän makuuhuoneessa (omassa sängyssä ). Mutta huoleni oli turha,illalla nukahtivat suht iisisti ja yöllä ei inahdustakaan =) Tai vanhin nyt kyllä nukkuu kuin tukki,mutta nuorin voi heräillä :whistle: Ihan hyvä järjestely (pakko myöntää ) nyt tässä vaiheessa ennenkuin vauva syntyy. On aikaa ton nuoremmankin sopeutua uuteen nukkumapaikkaan. Pidetään vielä sen sänkyä meidän makuuhuoneessa jos yöllä ikävä yllättää :D Meillä kun ei ole kuin 2 makuuhuonetta ja vauvan pinnis tulee kuiteski meidän makkariin jossain vaiheessa niin johan alkaa neliöt loppumaan :whistle:

Mulla on ensi viikolla neuvola,saankohan mäkin silloin jo kelan papruja täytettäväksi?

Se mun kaveri (jolla se raskausmyrkytys ) leikattiin tiistaina ja pieni poika näki päivänvalon (1490g) =) Syntyi siis rv34,mutta istukka oli ollut tosi pieni joten vauva ei ollut kasvanut enää hetkiin vattassa :| Mutta vauva voi hyvin =)

Me lähdetään huomenna ajelemaan etelä-suomeen mun isän ja sen vaimon luo. Lauantaina olisi tarkoitus käydä puuhamaassa :D Toivottavasti säät suosivat :kieh:

Eipä sitten muuta tällä erää!

LilliM+isäntä 21+1 (mitä jos isäntä onkin emäntä...oon meinaan jo alkanut epäilemään...............)
 
Maanantai oli vihdoin rakenneultra, jossa kaikki onneksi oli hyvin. Hermostutti ehkä eniten tällä kertaa, vaikka kolmatta odotan. Aina se kuitenkin tietysti jännittää, vaikka kertoja takana olisi kuinka monta, onhan kuitenkin kyseessä oma lapsi.

Ensi maanantaina onkin neuvola ja saan vihdoin paperit kelaa varten. Pakkauksen otan tälläkin kertaa, vaikka vaatteita varastossa jo onkin.

Rota-virus rokotteesta on täällä ollut puhetta ja olen sen ajatellut nyt ottaa. Vielä en ole tarkemmin asiasta kysellyt/lukenut, mutta näin äkkiseltään ajateltuna, se kuullostaisi järkevältä.
Calmettekin mua vähän vaivaa, kun sitä ei enään automaattisesti anneta. Ei kuuluta mihinkään riskiryhmään, jonka perusteella sen saisi eikä sitä taideta antaa vaan sen takia, että sen haluaa..

Jopo 22+3
 

Yhteistyössä