*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

eilen alkuilta menikin sitten kättärin päivystyksessä TAAS kerran tuon vatsakivun (supistus?!) takia! soittelin sinne aamupäivällä ja kerroin että taas on taas alkoi särkemään ja jomottamaan eikä oikeen tiiä miten päin ois kun niin sattui ja joten käskivät ottamaan kaks panadolia ja lepäämään. no mä tein niin ja ei mitään auttanut, soittelin sitten muutaman tunnin päästä uudelleen ja käskivät tulla sinne. siellä sitten otettiin verikokeet ja tehtiin alapäätutkimukset + ultrat ja kaikki oli ihan ok paitsi oli kuulemma ollut (sain tänään kuulla) verta vähän virtsassa ja eilen taas sanoivat että hemoglobiinissa on jotain häikkää joten tarkoittaako se sitten samaa kuin sokerit ? :eek: meni vvälillä vähän ohi kun termeille puhuivat.
epäilivät sitten tälläkertaa virtsakiviä jotka ovat kuulemma yleisiä raskausaikana enkä ollut koskaan kuullutkaan!
tänään aamulla kävin sitten ultraamassa ne virtsajohtimet tai vastaavat ja kuulemma ei näyttänyt kiviä olevan että kaikki olisi ok ja virtsan bakteeriviljelyssäkin ei ollut mitään muutoksia eilisiin alustaviin tuloksiin verrattuna. En saanut oikein selville oliko siellä virtsassa vielä verta mutta kivut ainakin loppuivat eilen kun otin tuollaisen LITALGIN särkylääkkeen missä kaiken lisäksi lukee että ei raskaana oleville tai imettäville! kysyin asiaa niin on kuulemma turvallista ottaa jos kivut käyvät pahoiksi.
sanoivat että saattoi olla hyvin virtsakivi mikä on jäänyt virtsarakkoon eikä nyt aiheuta kipua tai sitten on tullut jo ulos , kuulemma tuon lääkkeen vaikutus (eli se että se kipu lähti) niin antaisi ymmärtää että olisi virtsakivi voinut olla. käskivät ottaa uusiksi sellaisen pillerin jos alkaa taas ja jos ei auta niin sitten ottamaan yhteyttä päivystykseen.
että tälläistä täällä taas.. oli kyllä niin helvetinmoiset kivut ja totta puhuen pelkään milloin tulee kolmas lähtö sinne!! :ashamed:

Vauvalla oli kaikki kunnossa vaikka hädissäni kysyinkin ultraajalta että onko joku vialla kun hänen ilmeensä oli vähän sellainen etsivä.. mutta ei ainakaan sanonut että mikään olisi :ashamed:

ja kaiken huipuksi oli käynyt niin että kun olin viime maanantaina käynyt tekemässä terv.asemalla uuden pissatestin niin se tulos ei ollut ihan puhdas mutta neuvola ei ollut ilmoittanut sitä mulle vaikka piti!!
oli vain lisännyt jonkun pyynnön että kävisin sokerit antamassa, tosi hienoa kun ei kukaan mulle ilmoita joten oletin että kaikki on ok!
taas tässä nähtiin tämä vantaan ja helsingin yhteistyö!
:kieh:
Meni sitten se tänpäivänen neuvolakin ohi,piti perua se ja sain "vasta" keskiviikoksi seuraavan ajan, no ei siinä muuten ois mitään ollukkaan mutta se raskaustodistus ois tosi kiva saada että sais näitä kelan asioita eteenpäin...
ei muu auta kuin ottaa keskiviikkoon!

kuulemma niitä virtsakiviä voi tulla mistä vain koska vain ja juominen "auttaa" kun sitten käy useemmin pissalla. no mä saatan käydä 4-6 kertaa yössä, onkohan ees normaalia vaikka vauva painaiskin rakkoa.

Hemoglobiinia tuskin otetaan ees neuvolassa kun tuolla jo otettiin ja se oli muistaakseni 122 eli kuulemma nyt ihan hyvä ettei rautaaa tarvii ainakaan vielä.

tosi rassaavaa vaan tämä.. ja vielä kun se pari viikkonen painaa mieltä kun ei tiiä oliko se pissatulehdus vai ei :ashamed:
huoh.. kai se tästä..

tänään käytiin hakee noi yhdistelmävaunut ja turvakaukalo sentään kaverilta :) oli samannäköinen kun tuo kuvassa tuolla ylhäällä oli jollain mutta on -05 ostettu mutta ei mua se haittaa vaikka pari vuotta vanha on, on ne vaunutkin. Pääasia että on kunnossa :)
hoitopöytä voidaan varmaan vasta sitten hakea mökin suunnalta kun ollaan muutettu,muuten ei oikeen tilaa ole. saa onneks sitten kaikki vauvan tavaratkin toivon mukaan yhteen paikkaan eikä ympäri kämppää.
ehkä sitten sais alkaa laittelee pikkuhiljaa vauvan vaatteitakin parempii kuoseihin.

joku kysyi kahvinjuonnista; ite en alkuraskaudessa juonut mut on kummasti alkanu taas maistua..

että tälläistä tälläkertaa, anteeks romaani..asiaa taas tuntu olevan

:whistle:
 
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Kysyin noista oudoista kohtauksista mitä välillä on tullut, että sydän alkaa (levossa) yhtäkkiä hakkaamaan tuhatta ja sataa ja henki on ahtaalla, ja se kuulemma johtuu siitä että jompi kumpi vauva painaa isoa suonta tai jotain hermoa.. Täysin vaaratonta siis, pitää vaan itse vaihtaa asentoa tai lähteä liikkeelle niin että vauva siirtyisi pois sen suonen tai hermon päältä.

Paino on edelleen noussut tosi maltillisesti, koko raskauden aikana tullut tähän mennessä vain 3,4kg josta olen tosi tyytyväinen, kun tuota lähtöpainoakin oli se 70kg :D Sokerirasitus kuitenkin on edessä tässä parin viikon päästä, painoindeksin takia ottavat automaattisesti.

Sydänääniä saatiin hakea pitkään ja hartaasti, kun A-vauva osoitti mieltään ja vaan potki sitä anturia =) Kova mönkiminen alkoi kummallakin heti kun terkka tunnusteli mahaa, vilkkaita kavereita!
Sf-mitta huitelee edelleen ihan omissa luvuissaan, mutta piirtää kuitenkin tasaista käyrää, nyt oli 29cm. Hassua kun kaikki töissä ja muualla kyselevät että "no milloinkas se vauva syntyy" kun maha näyttää siltä että olis piankin poksahtamassa.. :LOL:

Sain sen raskaustodistuksen ja sen Kelan hakemuksen, ja kun kerran tänään oli ensimmäinen päivä jolloin sen sai myös jättää, niin minähän kiikutin sen samantien Kelalle. Nyt vaan odottelemaan, voi olla että näin heinäkuussa käsittelyssä voi mennä pidempään kun "kaikki" ovat lomalla..

Terkka suositti myös aloittamaan kalkkitablettien syönnin, kun mulle ei meinaa näin kesäaikaan maito maistua tarpeeksi. Kahvia en ole koskaan opetellut edes juomaan, joten eipä tarvi kupillisia laskea.

Liituraita ja villikot 22+0
 
tänään soittelin neuvolaan nuista masu/selkä säryistä ja vihlomisista, nii tuumas että kohdun kasvusta voi johtua ne säryt ja että ne vihlomiset ois liitoskipuja. mutta jos kivut kasvaa ni soitella sit oysin puolelle. mut jotenki vaivas hirveesti ku oli jotenki sen kuulone täti siel langan päässä että sil ei ois voinu vähempää kiinnostaa..aika nuoren kuulonen oli. tietty joku just valmistunu kesäsijainen..äh,mutta pitää kuulostella jospa tää ei mitää kummosempaa ois.

tänään taas huomasi että ei sitä jaksa samanlailla raskaana tuolla "juosta",kävin yhen raskaana olevan kaverin kanssa kirppareilla vauvan vaatteita ostelemassa nii kumpiki melkee yhtee äänee sano että nyt riittää,alkaa jo heikottaa,äkkiä kotiin vaakatasoon.. :)

ylihuomenna ois se rakenneultra,vihdoinki...!toivottavasti vaan mun mies pääsee lähtee työmaalta ajoissa että ehtii mukaan..

varmaa pikkuhiljaa tulee alettua pyykkää ja silittää vauvan vaatteet kaappiin. aattelin aluksi että syksymmälle jätän,mutta nyt kun näyttäs tuota aikaa olevan niin sama se on alkaa niitä laittelee.

voi että kun ei oikein muista mitä piti kirjottaa...

saattekos muuten semmosia mielettömiä onnellisuuspuuskia vauvasta? mä saan,ja ihan niiku ikävä on sitä jo!on se varmaa vaan nii mieletön tunne kuhan saa käärön syliin.. :heart:

miiku 20+6
 
nita1: säpä nyt oot riesan saanu tosta vatsakipuilusta :( eikös vauvalla kuitenkin ollu kaikki ihan hyvin ultrassa? :hug:

mäkään en ole koskaan oppinu kahvia juomaan, joten ei tarvii onneks huolehtia tosta kofeiinista. Ainut vaan et nyt on alkanu jostain syystä tekemään kokista kauheesti mieli. Normaalisti en edes juo limua just koskaan! :eek: onneks oon pystyny hillitsemään tota himoa! ;)

miiku: mulle tulee kans aika usein noita onnellisuuspuuskia, iltasin varsinkin! en jaksais millään odottaa että vauva syntyis jo! :heart: voin vaan kuvitella sitä tunnemyrskyä kun se pieni on maailmassa =) mä en myöskään jaksa ravata kaupoissa tms, ku oon ihan poikki melkein heti...

Menin tänään töihin loman jälkeen ja sen kyllä tuntee! selkä on ihan sökönä, vaikka yritin tehdä kaikkia kevyitä hommia, mut eipä nähtävästi auttanu. Huomenna on työterveyslääkäri, joka päättää miten jatketaan. Ärsyttää vaan kun pomo ei päästä kevyempiin hommiin vaikka niitä olis tarjota, vaan pitää uudet työntekijät niissä (=nämä kevyet hommat on sellasia, joita yleensä raskaana olevat tekee, ei suinkaan uudet työntekijät) :kieh: mietin vaan että mitäköhän silläkin muikkelilla on mua vastaan! :kieh:

No, jos sitä sais vaikka ittestään nyt niin paljon irti että menis hampipesulle...

H82 20+6
 
Mä löysin tänään vaunut, BRIO:n Happyt, ne oli kivat. Niihin saa valita kopan ja ratasosan eri värillä jos haluu ja kas siinä se pulma nyt onkin :LOL: Eli GALLUP: Voiko turkoosin väriset ottaa kun ei ole sukupuolesta tietoa? Oranssi nyt ainakin ja ruskeet on sellasii et käy, mut mitä mieltä ootta tosta turkoosista?!?!?!?

http://www.brio.fi/BRIO_NET/Suomi/Strollers/STROLLERS/Prams/Products/36451
 
Mie taas tykästyin noihin limen värisiin ;) Mutta ei se turkoosikaan ollut paha! Olis tosiaan kiva laittaa jotkut tuollaiset raikkaan väriset vaunut, mutta eteen tulee heti kaksi ongelmaa: tuplavaunuissa tuskin on hirveästi valinnan varaa, ja toisekseen mun mies ei ikinä suostuisi pukkaamaan mitään räikeän värisiä vaunuja :LOL:
 
Olipa helpottava lukea Liituraitaruutupaidan "kohtauksista". Samalla tavalla käy täälläkin ja tuntuu että sydän tulee rinnasta ulos. Kyselin kans samaa terkalta ja tuokin on järkeenkäypää ja sitten kun odottaa kahta niin oma sydän pumppaa aika reippaasti kolmen edestä ja verimäärä kun lisääntyy niin... kahvi alkaa vielä enemmän tykyttää. Siksi juonkin vain aamulla kupin... =)

On myös noita raskauskipuja, joita tulee välillä... ihan niitä outojakin, tosin nyt tuntuu kans tuo masu olevan aika kumpu. Ois vielä paljon aikaa jäljellä, mitenhän sitä loppuajasta oikeen toimiikaan. Eilen tiskasin jo vinottain :LOL:

Saan sen todistuksen Kelaa varten viikon päästä ja meinasin kans kiikuttaa sen pian käsittelyyn. Eiköhän ne vanhat paketit ole jo jaettu. Olis kiva saada se uusi ja vielä 2 samanlaista :snotty:
Vaunuja on myös tullut katseltua ja tosiaan valinnan varaa ei ole kovin mallista riippuen.. siis tuplarattaisiin. Lime ja vihreän sävyt kiinnostaa kovasti. :D
Olen huono päättämään...

Täällä vointi ihan hyvä, toivottavasti muillakin.
Päivän jatkoja kaikille!
:flower:

terkuin mittari ja kaksoset rv 22
 
Tänään sit pyörästi taas uudet viikot käyntiin, eli nyt rv 22+0.

Käytiin eilen miehen kans rehveillä, eli elokuvissa ja syömässä ravintelissa. Olipa mukava käydä pitkästä aikaa yhdessä "ulkona". Sanoinkin miehelle että parempi nyt käydä kun vielä pääsee, marraskuun jälkeen voipi olla aina melkoisen suunnittelun takana tommoset. Käytiin kattomassa se Ocean's thirteen. Ei kyllä ollut mitenkään erityisen hyvä. Alkoi jo jossain vaiheessa miettiä, että voisi jo loppua. No mut onneksi ruoka oli hyvää, niin että ähkyn ja närästyksen aikaiseksi sai :)

Mieskin tunsi viikonloppuna ekat liikkeet masun päältä. Kun poeka posautti oikein kunnolla isukin käteen.

SANNA: Se mistä kattelit noita brion vaunuja niin puhuiko se myyjä mitään briojen jarruongelmista? Minäkin olin ajatellut noita brion kombeja, mut jollakin palstalla oli puhetta, että olikohan se nyt vauvatar liike tms. joka on väliaikaisesti lopettanut briojen myynnin kokonaan kun niissä on niin heikot jarrut että menee melkein kaikki huoltoon. Jarruja jos painaa yli 4kg voimalla niin menevät kuulema rikki ja kyllähän niitä varmaan tulee jalalla aina rusikoitua että varmasti hajoo heti . Eli mä taidan sittenkin päätyä Emmaljungiin. Meillä on sekin, että tässä meidän lähettyvillä ei oo muita kuin emmaljungan jälleenmyyjä. Jos ne briot laittais niin sitten ois miettiminen että mihin ne pitää huoltoon roudata jos sattuvat hajoamaan.

Sanle ja DJ 22+0
 
Nita1: onko siulta otettu hiiva-ureaplasma ja bakteeriviljelys emättimestä? en muista oletko kertonut kun tää pää on mennyt ihan tyhjäksi tän raskauden myötä :ashamed:

Soitin itse ureaplasman tuloksista ja oli negatiivinen :D :D hyvä, eli supistuksia ne sitten on ne "kivut" joita masussa on ja se pallomaisuus varmasti liittyy siihen supistukseen kun masu kovenee...
Mullakin oli 2.8 sokerirasitus ja 3.8 ois neuvola ja sitten 4.8 ois mentävä kaustisille miehen siskon kihjalaisiin...voihan olla matka kun silloin kuitenkin viikkoja jo enemmän ja minähän se saan ajaa niin voi supistuksiakin tulla kun nyt viime vkoloppuisesta oulun reissustakin sain mahan kipeäksi ja eilen kun vielä kuopiossa käytiin varaamassa tiskikone ja vauvalle kaukalo...

Ulkona ois aika hyvä ilma lähtä kävelylle tai pyöräilylle...pitäis alkaa hiukan liikkumaan enemmän jos se sais tuon turvotuksen poissa, tai edes enimmät kilot pysymään poissa kun itsellä pois tavoite ettö 85 kiloa ei mene rikki ja se on aikas lähellä jo :ashamed: :ashamed: kun pojasta turvotusten kanssa painoin lähes 100kiloa kun synnytys käynnistyi, tosin lähtihän siitä noin 15-20kg pois ensimmäisen 2vkon aikana mutta en halua olla taas pullasorsa kun vauvaa tullaan katsomaan sitten... :ashamed: :ashamed:

Tulipas taas litania eikä ees "kunnon" asiaa ollut...no pojat nukkuu vielä niin mulla on aikaa olla ihan rauhassa tässä ilman kenenkään häiriötä :D :D

Perfekta ja hattivatti 22+6
 

Ikävä kuulla että siellä joillain masukipuja ja suppareita :( Toivotaan että rauhoittuis pian..

Sanle; Voi kun miekin pääsisin miehen kans ihan oikeille treffeille, me ei ikinä olla oltukaan, silleen oikeesti..
Nyt sitten on taas riita pystyssä..olo on aika kökkö, kun vaikka mtien yrittää selittää, nii aina sanon jotenkin väärin, ettei mies tajua.

ON pikana..Masussa riittää vilinää, selkään välillä koskee. Tän enempää ei nyt jaksa..
 
PikkuM Ikävä kuulla että teillä riita meneillään. Kai se pitää paikkansa että me ollaan eri planeetoilta miesten kans, kun ei oikein aina ymmärretä toisiamme. Jospa saatte pian sovittua.

Meillä ei kyllä oikein riitoja saada aikaiseksi. Ollaan oltu 3v yhdessä ja "riidelty" ehkä 3krt. Ollaan molemmat vissiin niin lehmän hermoisia että ei saada riitaa aikaiseksi. Toki erimielisyyksiä jostain aina tulee mut aika pian päästään yhteisymmärrykseen, ettei tappeluksi ala mennä. Ja minä oon semmonen että jos loukkaannun niin lopetan puhumisen :$ ja mies kyllä ymmärtää tulla anteeks pyytämään aika äkkiä kun tajuaa väärin tehneensä. Minä en muutenkaan viiti pienistä asioista valittaa kun oon lapsuuden kodissani siihen tottunut, kun meidän äiti saa huudon aikaiseksi jo kenkien väärästä säilytyspaikasta. Minä mieluummin huumorimielellä aina miehelle huomautan, että "katos naulakko on tätä nykyä siirtynyt olohuoneen sohvalle." Niin mies ymmärtää yskän eikä kummankaan tarvii nokkiinsa ottaa tai hermostua. Enemmän sitä sanomista tulee ehkä miehen menoista, siis harrastuksista ja ois kiva jos se joskus ois kotonakin enemmän. Vaikka en minä niistäkään ole jaksanut ruikuttaa. Saahan tuo työn vastapainoksi harrastaakin, kun on suht terveellisiä harrastuksia, eli koirien kans metsällä käyntiä ja kelkkailua. Just tässä taannoin nauroin ku kuulin miehen juttelevan meidän koiralle, että miten meidän sitten käy kun taloon tulee ihmislapsi kun ei me päästä enää joka päivä maaseudulle juoksentelemaan. No jospa me piakoin saatas se talonrakennus aikaiseksi sinne maalle niin sitten ois kaikilla hyvä olla, ihmisillä ja koirilla kun saa olla kotona ja vapaana. Onneks minun mies ei oo mikään baareissa juoksija. Just löydettiin kotoa jtn 10 tlk siideriä, josta oli päiväys vanhentunut. Minä just miehelle nauroin että minkälainen mies sinä oot ku "viina" vanhenee kaappeihin. Mut ihan hyvä vaan ettei alko maistu.
 
huomentapäivää.

HE82: oli vauvalla mun ymmärtääkseni kaikki kunnossa vaikka sen ultraajan ilme olikin sellanen etsivä ihan ku ettis jotain siitä kuvasta :O mutta ei se sanonut sitte mitään joten uskosin että oli, onneksi! :heart:
tosissaan riesaksti tulikin nämä vaivat :ashamed:

PERFEKTA: jos totta puhutaan en ees muista/tiiä mitä ollaan otettu kun kaikki puhui eri kokeista yms :ashamed:
bakteeriviljely ainaskin otettiin virtsasta (mikä oli puhdas ettei ollut mitkään arvot noussut tai mtn mun käsittääkseni) mutta emättimestä..en tiedä ,tuskin :ashamed: tai sitä hiiva-ureaplasmaa, ei mulle ainakaan mitään sanottu. Mitkä tuon ureaplasman oireet ovat? Huomenna on neuvola ja voisin tietysti kysyä että oisko se mahdollista että olisi se.
Vissiinkään nuo kokeet eivät ole tavallisia mitä otetaan?
kun luulisi että ne olisi sitten otettu jo nyt aikasemmin kun ekan kerran kävin siellä päivystyksessä
:whistle:

kaipa se tästä taas.. pitää kyllä siellä neuvolassa mainita vähän tästä niiden ongelmasta kun ei voida soittaa jos on jokin vialla!
voipi olla että jos /kun muutetaan niin vaihdan sitten "pakostikkin" neuvolaa lähemmäs..
ehkä hyvänkin niin :/

 
Sanna:musta noi turkoosit on ihanan väriset, voisin itsekin ottaa sellaset, mut ukko suostuu vaan tummiin vaunuihin. Ei kuulemma pysty kuvittelemaan itteään räikeiden vaunujen kanssa... :snotty: me ollaan kans päädytty emmaljungan vaunuihin.

Kävin tänään työterveyslääkärillä tän selän takia ja olipahan kummallinen käynti. Se lääkäri ei tutkinu tota selkää ollenkaan vaan huokaili syvään kun kerroin että terveyskeskuksen lääkäri kiels kaiken nostelun ja raskaan työn. Mun pomo kommentoi tähän sillon jo aikasemmin niin, että siinä tapauksessa sillä ei ole tarjota mulle mitään työtä jota voisin tehdä. No, tää työterveyslääkäri ei ilmeisesti sitä tajunnu vaikka selitin sen sille kolmesti, vaan länttäs mulle käteen lapun, jossa lukee etten saa nostaa/työntää raskaita juttuja! :eek: sanoin sille että tää tiedetään jo, niin se juippi tokas vaan, että no, tule sitten pyytämään sairaslomaa. Eli se ei voinu kirjottaa sitä mulle nyt vaan mun ois pitäny varata siihen tarkotukseen uus aika! Kaiken lisäks se sano että ei noi sun selkäkivut tosta tuu ainakaan paranemaan vaan ennemminkin pahenemaan! :eek: olin vähän ihmeissäni ja kun kerroin pomoilleni tosta, niin ne oli vaan että just joo. Toinen yritti soittaa työterveyshoitajalle kysyäkseen että mikä ihmeen lääkäri se oikeen on. No se ei sitten vastannut, joten sovittiin kuitenkin että meen huomenna normaalisti töihin ja teen töitä niin kevyesti kun pystyn ja pomo hoitaa sen asian huomisen päivän aikana ja järkkää mulle sairaslomaa. Sanon vaan että ihmeellistä touhua työterveyslääkäriltä! :kieh: en kyllä toiste sen vastaanotolle mene! oon silti aika yllättyny että pomot otti asian noin hyvin ja on mun puolella tässä asiassa! :)

Yritin tänään töissä vilkuilla vauvelin sukupuolta, mutta ei se suostunu jalkoväliään näyttämään, joten eipä selvinny vieläkään... :snotty:

Että sellasta tänne taas! :whistle:

H82 21+0
 
Me mietitään mieheni kanssa kuumeisesti vauvan huoneen tapetointia. Vaavin sukupuoli ei ole tiedossa.
Hoitopöytä ja Vaavin sänky saatiin tädiltäni ja ne ovat valkoisia. Koko sisustusidea lähti siitä, kun ehdotin että maalataan ne erin väriseksi, niin ne tuntuvat enemmän omalta. Olen niin tarkka nuista esineiden herättämistä tunteista.
Ajateltiin Limenvihreää tai vaalean vihreää väriä , joka mielestämme sopii molemmille sukupuolille, ja tapetit tulee samoista väreistä kanssa. Ihana kuvitella mielessä miltä kaikki tulee valmiina sitten näyttämään. Huoneen vaatekaappien ovet vitivalkoiset. Kun saadaan huone tapetoitua on kiva pedata sänky ja pestä ja silittää Vaavin vaatteet valmiiksi, ripustaa mobile yms. Toivottavasti äitiyspakkauskin kerkeää siihen mennessä tulla.
Se on parasta koko tässä raskaudessa, kun saa sitä huonetta valmistaa!!

Tsemppiä kaikille odottajille!
Manta ja Vaavi
(raskausviikkoja 23+3)
 
MOI! :wave:

Tulin vaan ilmottautumaan ja päivittämään listaa.. Kiirettä pitää B) Sunnuntaina kotiuduttiin ja huomenaamulla tulee sisko miehensä ja lapsensa kanssa.
Maha jytisee ihan hirveesti! :heart: Ja mietittiin et josko ens viikolle sais sitä 4D-ultra-aikaa, kun olis lapsenvahditkin tässä meillä sopivasti.. Huomenna soitetaan ja kysytään! Jos sitte selviäs mikälieläinen tuolla masussa metelöi! :D

Tervetuloa uusille! :wave: Ja kukas vanessa nyt sitten vanhalta nikiltä olikaan? :ashamed:

emmamma & alma-iita 23+4 :heart:
 
huhhei,kylläpäs minä oon ollu taas reipas tänään :D
käytiin raskaana olevan kaverin kanssa kuntosalilla,olipa mukavaa ku viimeksi marraskuussa käyny..vaan kyllä joutu miettii että mihinkäs tahtiin sitä nyt oikein kärsiikään tehä,kun yleensä olen semmonen reenaaja että sen reenin pitää tuntua!
sitte oltii kumpiki aivan rättiväsyjä ku sieltä lähettiin. ukoilla nii huvittaa ku mammat nyt innostunu ihan kunnolla kaikesta mahollisesta :LOL:

mua niiin harmittaa kun kun ei se mun ukko pääse huomenna sinne rakenneultraan mukaan... :( nii innolla ollaan sitä ootettu. kävi jopa pikasee mielessä että sithän mä voisin udella kumpi se on...mutta enpä kyl malttas pitää sit suutani kiinni,että kai se täytyy oottaa sinne synnärille,että selviää :D

miiku 21+0
 

Miehen kans saatiin asiat selvitettyy, onneks, oli tosi paha mieli koko kiistelystä..

Tässä nyt kateltiin tuota kelan paperia, mikä pitäis pian laittaa menemään..
Mitens tuo kohta, missä kysytään puolison nimeä ja siinä on sit alla vain että "avoliitossa(yhteinen taloous)", eikä mitään avioliitosta tms. Pitäiskö siihen sit laittaa mistä asti ollaan yhdessä asuttu vai miten?

Ja mitä tarkoittaa, "olemme puolisoni kanssa sopineet vanhempainrahan käytöstä"?
Pitänee käydä viel nettisivuilta kattomassa..
Huoh, nää kelan lappuset on välillä niin hankalia, ne kysyy ihan mitä sattuu..
 
Sanle Eipä maininnu myyjä mitään jarruongelmista Brioissa, mut tää menee taas tähän kategoriaan musta vähän niinku autojenki suhteen. BMW:n omistajat sanoo: "Älä osta Opelia ku kaikki Opelit on paksoja ja hajoo ja niitä saa olla kokoajan korjaamassa..jne" Joopa joo, on ollu vuosien varrella niin Bemareita ku Opeleitakin ja kyllä ne molemmat hajoo jos on hajotakseen.. Porukalla vaan ollu noita Emmaljungin( vai miten se nyt kirjoitetaankaan) vaunuja ja yhdet vei 3 kertaa jarrujen takia huoltoon ja vikan kerran jälkeen sanottiin ettei takuu enää korvaa ja rikki jäi jarrut ja muilla kans jarrujen kanssa ongelmia.. Että kaippa kaikissa vaunuissa jotai vikoja on, mistäs sitä voi koskaan tietää 100% varmasti mikä toimii ja mikä ei.. Siskolla oli Oran vaunut kaikilla 3:lla samat ja edelleen toimii ja samaa sanottiin sillon niistä että ei kannata ku hajoo heti jne..

Noi Happyt oli vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanat että ne mä otan kaiken uhallakin :LOL: Viedään sitte huoltoon jos siltä näyttää =)

Niin ja siis en mä millään pahalla tätä kirjoittanut, musta toi autovertaus nyt vaan sopi tähän hyvin jne. Kais ymmärrätte, jookosta joo?! B)

Täällä on jorattu pitkin pvää mahassa ja tossa ku olin tiskannu jne ja menin sohvalle makaa niin koko maha heilu ku alettiin oikeen urakalla potkunyrkkeilee =)

Oliks LilliM:llä huomenna se ultra?

PikkuM Hyvä että saitte sovittuu miehen kanssa :hug:

HE82 Sanot sille miehelles, et vaunujen pitää olla muotiväreissä, et kyl muutki isät lykkii vaikka pinkkejä vaunuja =) Tänään vaan meinaan näin jonku isän pinkkien vaunujen kanssa, eikä se mies mitenkään vaivaantuneelta tms näyttäny =)

Jospa lähtis nukkumaan.

Sanna ja Nipsu 20+6
 
Heipsistä..täällä alkoi kanssa kunnon joraus heti aamusta, hyvä että heräämään kerkes :D
Tänään tuli postissa jo päätös äitiysavustuksesta, vein siis viime to 5päivä ja 6 päivä luki et on jo päätös annettu ja tänään tili sitten jo päätös kotio...saas nähä minkä aikaa menee sitten sen paketin saapumisessa...sitten alkaakin miulla vaatteiden pesu pikkuhiljaa...että sellaista tännepäin...

Mites teillä muilla, kuivaako teillä huulet, nenä ja suun-ja nenän ympärys??tuntuu että vettä juo juo ja juo mutta sitä enemmän kuivaa mitä enemmän juo vettä...ja tuntuu että rasvatkaan ei auta...ihan siis nenän limaklvotkin kuivat ja verta vuotaavat...

eipä tässä kummempia näin aamutuimaan, viikot vaihtui taas :D

Perfekta ja hattivatti 23+0
 
Tänä aamuna pitkästä aikaa energisempi olo, että jaksaa muutakin kuin sohvalla maata. Kävin koiran kanssa lenkillä ja nyt rupesin makkaria siivoamaan. Jos pikkuhiljaa alkais raivaamaan tänne tilaa vauvelin tavaroille. Pitäs yks hyllykkö saada tyhjennettyä, mihinkähän sitä nekin tavarat tunkee... Muuten ei pinnis ja lipasto mahdu hyvällä tahdollakaan tänne.

Sanna: Kyllä minä ainakin ymmärsin tuon autovertauksen =) . Ja niinhän se on ihan kaikessa, että mielipiteitä on niin monta kuin sanojaakin. Ainahan kaikki kehuu sitä mitä itellä on ja haukkuu niitä joista on joskus sattunut huonoa kuulemaan, harva suostuu myöntämään että on tullut rahat sijoitettua p..kaan. Minäkin voisin nuo Briot uskaltaa laittaa, mutta kun lähin jälleenmyyjä on varmaankin Oulussa jonne matkaa noin 200km, niin on se huolto sitten vähän kauempana jos sattuu jotain tulemaan. Eihän ne Emmaljungatkaan sata varmat oo, varmaan yhtä paljon vikoja kun muissakin, mutta kun lähinnä oleva liike myy vain sitä ja sit jotain halpismerkkejä. Tuonnekin liikkeeseen matkaa reilu 40km, mutta siis jos takuuhuoltoa tarvii niin tuo on ainut mikä on inhimillisen matkan päässä. Seuraavat on sitten siellä Oulussa. Ja se jarru ongelma koskeekin vissiin vain compact rungolla varustettuja Brioja. Perinteinen teleskooppirunko on kestävämpi ja halvempi. Minä ainakin haluaisin tuon compact rungon kun siinä on se kääntyvä työntöaisa/heittoaisa.
 
Sanle Sen compact-rungon mäki haluun, mahtuu paremmin autoon. Myyjä sano et se mahtuu kyllä sedaniin ja mulla siis nykyään Opel Omega sedan vm2001 :LOL: En mä siks Opeleita puolustellu =) Jos olisin rikas, ostaisin farmari-Audin tai farkku-bemarin, mut toi riittää vallan mainiosta siihen mitä mä autolla ajan. Täällä kun pääsee bussillakin niin näppärästi, ehkä jopa helpomminkin keskustaan.

Niin ja isossa kaupungissa seki hyvä puoli että on varaa valita vaunumerkeista ja huoltoja löytyy. Sulla Sanle taas ei kauheesti valinnan varaa ole ja sen ymmärrän kyllä ettet viitsi riskiä ottaa Briojen kanssa.

Mun pitäs lähtee Turvaan kiikuttaa sitä syntymättömän lapsen vakuutusta ku siittä neuvolakortista pitää ne kopiot ottaa ja mun printteri/kopiokone ei taas tykkää toimia niin meen sit käymään siel niiden toimistolla. Mitäs muutakaan sitä tekis vapaapvänä ku hoitas kaikkii vauvajuttuja :heart:

Onks joku hakenu ½vuoden tuloilla äippärahaa? Haluaako ne tulot siittä taaksepäin puolelta vuodelta ku äippäloma alkaa vai puolelta vuodelta taaksepäin siittä hetkekstä ku täyttää sen kaavakkeen? Saan vaan ens vkolla neuvolassa noi paperit. Pitää alkaa kirjanpitäjälle sit vaan soittelemaan ja pyytää papereita, koska mun kannalta parempi jos siitä taaksepäin ½ vuotta ku äippäloma alkaa ku meillä vähän nousi taas palkat, ei nyt hirveesti mut nousi kuitenkiii =)

Mut nyt vedän kahvit ja ruisleivän naamaan ja lähden cityyn =)

Ja uus vko alko tänään..

Sanna ja Nipsu 21+0 :heart:
 
Sanna: Tottakai sun kannattaa hakee sitten vasta äippäloman alusta. Nykyään on ilmeisesti niin että sitä ei muuten voi hakeekkaa.

Tänään myös sain neuvolapaperit ettei muuta kuin pakkausta odottamaan. Raha mulle tulee ton esikon tietojen perusteella, kun olen osittaisella hoitovapaalla joten tulot on olleet myös sitä mukaan ja 05 olin äippälomalla.

loviisa ja nalle 22+5
 
MOI!
Mä kävin tänään taas sokerirasituksessa, kun edellinen raskaus oli gestaatiodiabetes. Nyt ei luojan kiitos ollut. Tulehdusarvot oli 30, mutta kuuluu kuulemma raskauteen, enkä saanut mitään antibioottia. Itse olen sairaanhoitaja enkä oikein usko asiaa. onko muilla kokemuksia?
sasu ja pyllerö rv23+5
 

Yhteistyössä