*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)



28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivin -- LUS

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***
sasu79 **

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***
viikuna *

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **
Piipe77 -- OYS *

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *
Nji-A *

11.11
teea80 ***
Kipinäx *
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *
Niksuliina -- HYKS *

14.11
hepsu **
Aadan äiti -- SatKS**

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula 05 ja 07 -- KYS **
hilla83 -- KPKS **

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
kakkonen **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
HE82 -- NKL *
jopo -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *
Santuli -- SatKS **
Riikkaa- -- KYS **

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *

25.11
katjuusa -- KOKS *
TiTi83 **

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
sardenia
Pipe81 **

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *
Innokas -- SeKS ****

30.11
Öppiäinen ***
ulappa -- TYKS **

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene
 
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762345

Ja tässä linkki viime kuun keskusteluihin =)

Kiitos positiiivisesta palautteesta! :flower: Vaikka vaan jostain pinkan pidosta, mutta kyllä se mieltä lämmittää :D

En olis muuten ees tajunnu alottaa uutta pinkkaa ellette olis huomauttanu :whistle:
 
tää on jo 4. kuukausipino meille marrasmasuille :) Ajatella, tänään täyttyy rv 18 miulla eli kohta jo puolivälissä. Ja tosiaan, emmammalle iso kiitos pinon pidosta ja päivittelystä :flower:

HT ja veturi 18+0
 
Ja Aadan äitikö se edellisistä synnytyksistä kyseli? Mulla nuo aikasemmat on lähteny ihan itestään supistuksilla käyntiin (40+2 ja 40+4), esikoista puskettiin vajaa 12 tuntia ja kakkosta vajaa 8 tuntia =) Että ihan helpolla pääsin, ja viikotkin siedettävät! :D Maanantaina tuo kakkonenkin jo täyttää vuoden! :'( :heart: Vuosi sitten olin hirvittävän ison mahan omistaja...

joppanalle täältäkin onnittelut rouviutumisesta! :heart: :flower: Tosi kaunis puku!

Ja Perfektalle synttärionnittelut! :flower: Huomenna en kuitenkaan enää muista :ashamed:

emmamma & alma-iita 18+0 :heart:
 
Juu minähän se täällä synnytyksistä kyselin :wave: Eiku sitä vaan oon ittekseni usein pohtinu, että voikohan tuota käynnistetyn synnytyksen nopeutta mitenkään verrata siihen, miten nopeesti esikoinen ois syntyny täysin omia aikojaan. Kun kesto oli ekasta vaan 3,5 tuntia ja useinhan seuraava(t) on nopeempia, niin pitänee lähteä heti, kun merkit alkaa =)
 
kokeillaan onnistuuko.eli vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteröityä.meinannut plussasta asti mut aina vaan on jäänyt. ihanaa kesäkuu aluillaan ja meillä paistaa aurinko .joo ja tosiaan viikot vaihtu taas uuteen
petriina ja nasu 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja petriina:
kokeillaan onnistuuko.eli vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteröityä.meinannut plussasta asti mut aina vaan on jäänyt. ihanaa kesäkuu aluillaan ja meillä paistaa aurinko .joo ja tosiaan viikot vaihtu taas uuteen
petriina ja nasu 18+0
Tässähän mennään samoilla viikoilla :) Mikäs siul on synnytyssairaala?

HT ja veturi 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja petriina:
kokeillaan onnistuuko.eli vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteröityä.meinannut plussasta asti mut aina vaan on jäänyt. ihanaa kesäkuu aluillaan ja meillä paistaa aurinko .joo ja tosiaan viikot vaihtu taas uuteen
petriina ja nasu 18+0
Tässähän mennään samoilla viikoilla :) Mikäs siul on synnytyssairaala?

HT ja veturi 18+0
Mie härpin.. :ashamed: petriinan kohalla lukee EKKS ;)
 
helou..

eipä oo tullu kauheesti taas palstailtua ja olipas muuttunu sitten viimesestä..

täällä samaa rataa mennään..liikkeitä on tuntunu vaihtelevasti jo aika pitkään..nyt taas ollu hiljasempaa liikettä.

maanantaina neuvola heti aamusta, klo 8, katotaan paastosokeri ku rasituksessa oli hiukan koholla..jos nyt olis ok. toivottavasti varataan samalla rakenneultraan aika, jipiijipii
:heart:


voipi olla että on puhetta ollut, en oo ihan kauheen tarkkaan vielä lueskellu kaikkia läpi, mutta kysäsen nyt kumminkin..

aiotteko kysyä kumpi ois tulossa?
mun hirveesti tekis mieli, miehestä en tiedä haluaako tietää..eikä sillä mitään merkitystä ole, on kumpi vain..kiinnostaisi vaan :ashamed:
 
Mulla on rakenneultra 26.6. ja meinasin kysyä, poika olo vaan vahvistuu, mut kuitenki.Emmamma viititkö vaihtaa ton mun nimimerkin tolta listalta vimpulasta vimpula 05 ja 07, ei tulis ainakaan sekaannuksia. Pikkunen jyllää ihan kamalasti, maha on ihan aran tuntunen ja pitäs ruveta siivoomaan, kiinnostaa ihan kympillä! :whistle:
 
Mä laitan uusiks tän mun viimisen tekstin nyt tännekkin vaikka se jo tuolla toukokuussa olikin..

VILJONKKA: jep tuo down lapsi juttu sai munkin sydämmen tykyttää ja heti tuli mieleen että jos kaikki ei ookkaan kunnossa..
Onneks mulla on maanantaina neuvola, varmaan käy niin että ovesta pääsee sisään niin jo kysyn että voitasko kuunnella ne sydänäänet!
Mullakin masu on vähän kasvanut mutta painoo ei oo tullut (?) : O onkohan se ihan normaalia?

Tuosta synnytyksestä, esikoista kun tässä vasta odotellaan niin kokemusta ei oikein ole mutta muuten synnytyksestä niin ei mulla ainakaan vielä pelkoa oikein ole Oon ajatellut sitä Haikaranpesää jos sinne pääsis synnyttää kuitenkin? Oon meinaan sellainen että jossain vaiheessa voi tulla paniikkikin ,ehkä eniten sitä kipua pelkään
tyhmäähän se on kun saa vielä kaikki tarvittavat avut että kipu lähtisi mutta jotenkin silti jännittää vaikka kunnon peloksi se ei ole muuttunut..vielä

Niin ja kiitos munkin puolesta emmamammalle sivujen päivytyksestä,tosi kiva että joku viitsii tälläistä tehdä, ite kun en varmaan edes osais :D
Pitäis mies lähtee hakee kohta töistä ja sitten ostaa pesukonetta :)

hei mistä noita animaatiojuttui saa :) ??
 
Vimpula: Vaihdettu! :wave:

Dyno-Etana: Kyllä ajateltiin kokeilla onnea, josko meille kerrottais :D Mutta heinä-elokuun vaihteessa ollaan varmaan menossa 4D-ultraan, jos siellä sit viimestään selviäis =)

nita: Täältä ainakin http://www.mesenet.org/hymiot.php
 

Esikkoo oottaessa oisin halunnu tietää kumpi tulee, mut mies halus säilyttää jännityksen loppuun asti, joten ei kysytty. Tosi yllätys mulle kyl sit olikin kun tyttö sieltä putkahti! Oli koko raskauden semmonen "poika-olo"..
Tälläkin kertaa varmasti miun uteliaisuus herää, saa nähdä joudunko yksin menee ultraan että voin kysyä siel rauhassa =) No ei, kyllä mieskin mukaan tulee..pitänee keskustella jo tässä vaiheessa asiasta, ettei tuu sitten tappelua siitä..
 
No niin, munkin piti rekisteröityä uudella nimimerkillä, kun en muistanut vanhan salasanaa.... tai sitten joku sen on jo napannut...
No mutta eihän tuo paljoin muuttunut.
Mulla oli eilen lääkäri ja tosiaan, kuin laukkaradalla olisi ollut, niin se sydän jumputti :heart:
Kaikki oli hyvin ja kysyin siitä itseruskettavasta. Saa käyttää paikallisesti, mutta koko kroppaa ei kandee rasvata...
Hemoglobiinia multa ei edes mitattu, muuten kaikki ok. Painostakaan ei tullut valituksia.

Enni80 & pikkunen 14 + 3
 

Onnittelut synttärisankareille (myös itselle :whistle: ) ja naimisiinmenneillekin :flower:

Mä menin niin sekaisin näistä uusista sivuista että unohdin täysin mitä kaikkea piti kirjoittaa joten palailen asiaan taas myöhemmin :whistle: ;)

katjuza ja mahamöykky 16+3
 
Voihan hermoromahdus... Ei tullut punktion tulokset tämänkään päivän postissa. Ja luojan kiitos ei puhelimitsekaan. Kun ne huonot tulokset soitetaan... Ja minä haluan tietysti ne hyvät uutiset. Mutta sitten menin ja soitin sinne Naistenklinikalle, ja kysyin joko tuloksia näkyisi... Ajattelin jos ne eivät vaan ole ihan tänne asti kerenneet ja ovat matkalla. Eivät ole valmiit, pahoittelivat. Ja sitten ne sanoivat että seuraavat tulokset tulevat vasta ensi tiistaina. Silloinhan se kirje olisi aikaisintaan ensi torstaina täällä. Mutta onneksi se sanoi että voin soittaa klo 14. jälkeen jo tiistaina. Toivottavasti ne ovat silloin valmiina. Kysyin että onko se huono merkki kun näin kauan kestää (joo, 2,5 viikkoa mennyt punktiosta) niin se kätilö sanoi ettei tosiaankaan. Kuulemma menee joskus niin että ne solut eivät lähde heti kasvamaan ja niitä joudutaan viljelemään. Ja niinhän se on, että sanottiin jo alunperin, että tuloksien saaminen kestää 2-4 viikkoa. Mutta kun tämä odottavan aika on niin pitkä!
Odottavan ajasta puheenollen, luin äsken uteliaisuuttani noitten kesäkuun masujen juttuja ja siellä taas ihmeteltiin miten äkkiä se loppujen lopuksi on mennyt aika. Kun äsken vasta varovasti palstalle ujona tulivat ja nyt lähdössä jo synnyttämään pikkuhiljaa. Kyllä se taaksepäin tuntuukin lyhyeltä kun mekin ollaan jo lähellä puoltaväliä ja marraskuu ihan kohta. (jahka kesä on mennyt). Itse asiassa 5 kk.
En ole varma olenko kertonut, mutta kerron joka tapauksessa nyt että me haluttiin tietää sukupuoli tältäkin vauvalta kuten tuolta pojaltakin aikoinaan haluttiin. Jos vaikka vahingossa olisi tyttö niin jotain sille sitten voisi tyttömäistäkin hankkia. Kun se sukupuoli on ainakin 100%:n tieto kun näkee sieltä kromosomeista. Vaikka todella selvästi se kyllä pojankin rakenneultrassa aikoinaan näkyi, sehän oikein esitteli pelinsä sinne ruudulle. Vauvan asennostahan se riippuu paljolti miten hyvin sen erottaa.
Meistä osa tuntee noita liikkeitä ja osa ei. Mutta onhan viikoissakin eroja, osalla on laskettu aika alkukuusta ja toisilla loppukuusta. Ei kannattais huolestua (taas paraskin sanoja kuin minä) jotkut tuntee ne myöhemmin. Siinä on niin monta seikkaa kuitenkin. Istukan paikka, monesko lapsi, ruumiinrakenne ym. Hyvä minä kun täällä muka höpisen ettei huolestua sais, kun itse hermoillut koko viikon siitä punktion tuloksista. Mutta kun se on paljon helpompi sanoo kuin olla sanojensa takana itsekin... Eihän ne munkaan tulokset siitä muuksi muutu vaikka kuinka hermoilisin. Mutta sitten on vielä rakenneultra, jotenkin jännittää sekin että nähdäänkö valtimoa ja laskimoa nyt, kun se punktion tehnyt lääkäri ei niitä kunnolla nähnyt... No, se oli niin pieni vielä silloin.
Muuten tuosta käynnistetystä synnytyksestä. Mullahan käynnistettiin tämä nuorin poikani ja se oli nopeaa touhua 2 h 42 min. Laskettuna eka kunnon supistuksesta. Ja mun käsitys on se että käynnistetty on tavallaan kivuliaampi ja nopeempi kuin luonnollisesti alkanut. Mutta toisaalta kun oli esikoisesta tosiaan kysymys ja synnytys noin nopea niin en kyllä välttämättä itse uskaltaisi kovin kauaa kotona olla jos supparit olisi alkanut. Jollei asu ihan lähellä synnäriä. Meillä on noin 45 km.
Eipä sitten tämän kummempaa tällä kertaa, jotenkin rauhoittavaa tänne kirjoittaa kun ei tuo mieskään jaksa näitä jatkuvasti kuunnella. Sillä näyttäs olevan vähän maallisemmat asiat mielessä. Kunhan ei joutuis pettymään. Minä vaan olen ollut taas niin väsynyt tämänkin viikon, kun koira öisin stressannut kun öisin ukostanut, ja töissä kuitenkin päivät ollut, joten univaje päällä. Ei ihan näin aikaseen tarttes harjotella yövalvomisia...
Mutta, hyvät yöt kuiteskin kaikille Johan tässä tuli valiteltua...
Pömppöli + Iita 17 + 2
 
Kauankahan menee,että tottuu näihin uusiin sivuihin...meinasin pompata tuolilta kun avasin tänään kaksplussan :whistle:

Synnytyksestä...eka synnytykseni kesti 12h,mutta jaksoin erittäin hyvin. Sain epiduraalin ja ilokaasua ja mun olo oli erinomainen. Jaksoin ponnistaakin tosi hyvin ja synnytyksen jälkeen olin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan :D Mutta edellinen synnytys oli sitten vähän rankempi. Kaiken kaikkiaan se kesti n.5h,mutta mä olin aivan puhki. En olisi jaksanut ponnistaa yhtään enempää :eek: Toiseksi mulla istukka ei lähtenytkään irti joten se piti erikseen mennä irroituttamaan. Synnytystäkin rankempaa oli se kun kätilö paineli mun mahaa ja yritti istukkaa irti ja mä huusin kaarella,että ei saa enää painella :eek: Nytkin on pelko jos käykin samoin. Toivottavasti ei.

Mä sain taas ultra-ajan maanantaille. Olin pojan kanssa lääkärissä niin sattui olemaan sama lekuri joka ultrasi mut lauantaina kun sitä verta tuli. No,verta tuli vähän taas keskiviikkona ja otin tämän puheeksi lääkärin kanssa. No,hän oli niin kiva,että järjesti mulle ajan maanantaille =) Lääkärikin meinasi,että verenvuodolle ei voi mitään ja se on harmitonta kun ei vain hyytymiä ala tulemaan. Eli kohtaloni täytyy vain hyväksyä,että side housuissa ollaan odotusaikanakin,varmuuden vuoksi
:ashamed:

Mutta iloisiin asioihin eli olen varma,että tänään imuroidessani tunsin vauvan liikkeen! Se ei voinut olla mikään muu. Se oli sellanen iso kuplan tuntu
:heart: Kai mä vaan kuvittelen,mutta mikään muu se ei voinut olla.

Oikein hyvää viikonloppua ja kesäkuun alkua kaikille marrasmasuille!

LilliM+rv 14+2
 
Onnea kaikille muillekin synttärisankareille! Onko meitä siis kolme jotka on syntyneet 2.6.?

Synnytyksestä: Mun eka synnytys käynnistettiin (tai yritettiin) 41+5. Mut olen ilmeisesti immuuni niille cytoteceille, kun mitään ei tapahtunut, paitsi lapsivesi meni mut ilman supisuksia eikä kohdun suullakaan mitään ollut tapahtunu. Seuraavana päivänä mut otettiin saliin tippaan (oksitosiini) kun alkoi se tulehdusriski nousta. Olin siis siellä klo 14 ku tippa laitettiin ja 00:10 lapsi syntyi, siis 42+0. Synnytyksen kestoksi merkattiin 7h ja 20 min kaiken kaikkiaan josta ponnistin 40 minsaa ja 10 min jälkeiset. Kätilö sanoi et oli nopea synnytys käynnistetyksi, joten mä siis ymmärsin et käynnistetty synnytys usein venyy pitkäksi kun ei ole itsestään lähtenyt eikä vältsis ole kroppa kypsä siihen. Mut sen olen kans kuullut et rajumpi usein on. Sain kaikki mitä pyysin ja mulle synnytys ei tuntunut juuri missään. Miinuksena se et epiduraalia lisättiin liian myöhään enkä tuntenut ponnistustarvetta enkä supistuksia ollenkaan niin oli tosi vaikea sit ponnistaa ku kätilö sanoi et supistuksen mukaan, mut ku mitään ei tuntunut!!! Mä en edes tuntenut ku lapsi syntyi.

Me aiotaan ihan käytännön syistä ja uteliaisuudesta ottaa selville tulevan vauvan sukupuoli. Olis vaan se hitsin neuvola! Mä joudun vielä siirtää sitä ku lähdetään miehen kanssa virkistysmatkalle Tallinnaan. Tuntuu ku ei oltais ikuisuuksiin oltu yhdessä.


Tänään viikot 17+0 ja ultran mukaan 16+2
 
joo ekks se olisi se synnäri. olisi kiva tietää jos täällä olisi muita siellä synnyttäviä ja varsinkin jotka on jo ennen siellä ollut et millainen paikka on. taitaa olla aika rupu kunnossa :whistle: nooh eiköhän se vaavi sielläkin tule ulos. =) meitä taitaa ollakin useampi samoilla viikoilla.liikkeitä en vielä ole kamalasti tuntenut mut taitaa olla tää paino suurin syy miksei liikkeet tunnu,niin ja istukkakin taisi olla etu alalla. mites meinaatte jäädä mamma lomille.mie jään sit 30 päivää kun en raaski sitä varhennettua ottaa kun mielummin oon lapsen kaa sit pitempään kotona.no haetaan saikkua jos ei muuten jaksa :ashamed: viime ketjussa oli kyse asumisesta nyt asutaan 80neliön rivarissa mut rakenteilla on oma talo jos siihen päästäisiin ensi keväänä,mahdutaan tässäkin hyvin olemaan kun ukon kaa toistaiseksi kaksin ollaan.miekin halluisin tietää toisaalta et kumpi on tulossa mut ollaan päätetty et loppuun asti jännitetään,itsellä tyttö olo mut kumpikin on tervetullut ja toivottu.nyt pitänee ruveta nukkumaan,aamulla töihin,tänään sainkin siivottua kämpän pitkästä aikaa,ihanaa pujahtaa puhtaisiin lakanoihin
 
siis mie, katjuza ja vilijonkkako ollaan kaikki 2.6 syntyneitä??? eri vuosina varmaankin :D
no täällä ollaan ihan poikki kun tään päivän taas touhuillu ja sain täytetyksi voileipäkakun ja 2 täytekakkua, onhan huomenna homma ne kaikki kuorruttaa, onneksi sisko tulee auttamaan...sen jotenkin huomaa kun on raskaana niin ei jaksa niin paljoo, tai siis jaksaa jos itse haluaa mutta mulla ainakin kipeytyy jalat aika äkkiä ja tuo lonkka alkaa sitten vaivaamaan jos kovin heiluu pystyssä |O |O poika oli sitten mummun ja papan luona sen aikaa kun laittelin noita kakkuja (poika halusi itse mennä kun uusi lelu oli mummolassa) niin pappa toisen väsytti kokonaan, käytiin ilta-ajelulla siskon luona 20km päässä niin siitä asti on toinen nukkunut...eli jtn 19.30 saakka, mitenköhän aikasin huomenna sitten herää.. :/ ja varmasti HYVIN nälkäisenä :whistle: :whistle: mut nyt pakko painua itse pehkuihin, että jaksaa sitten huomenna kestitä vieraita (tosin minä olen laiska ja ostin kertakäyttöastioita, en jaksa tiskata :LOL: :LOL: saa nähä mitä appiukko tykkää :kieh: )

Perfekta ja 17+2 (17+3 ihan kohta :heart: )
 
Onpa erilaiset nää uudet sivut! Kiitos munkin puolesta emmamma, tosi kiva kun aina päivität listaa ja aloitat uuden kkpinon :)
Piti ihan pikaseen vaan tulla kuulumisia lukemaan, hyvin taitaa kaikilla mennä :) Nyt lähetään (miehen)pojan kevätjuhliin, sitten illalla on miehen 30v synttärit! Onneksi löysin shoppailureissulta eilen nättiä vaatteita, niin ei tarvi napapaidassa kulkea...alkaa jokainen vanha paita olla pieni :whistle:

punkkari rv 15+1
 

Yhteistyössä